Hirdetés
-
PROHARDVER!
Hasznos linkek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz
Enigma1945
#67339
üzenetére
Szia! Bent van már normal játékokban és aramon ki tudod próbálni. Nem rossz, de én mivel nem így kezdtem, nem tudom megszokni.
-
Yodamest
veterán
válasz
Enigma1945
#67339
üzenetére
Nekem most sem a WASD-n vannak a spellek, úgy lesz ahogyan én már kezdetek óta használom: Q-E-R-F-C-G stb. gombokon a spellek, Mouse 4-5 a két idézői képesség ilyesmi.
-
Enigma1945
őstag
Hali
Nemrég olvastam hogy tervezik beújítani a játékba a WASD-ot
Ezt mégis hogy képzelik el? Akkor mivel fogjuk a spelleket aktiválni és egyáltalán az egeres irányítás akkor megszűnik? Hogy kell ezt akkor mégis elképzelni a jövőben?
Illetve azt is olvastam hogy teljesen átalakítják a játékot runákat, grafikát satöbbi
Érdekes lesz nagyon én tudom hogy jó a változás de ennyi mindent talán túlzás? -
jerry311
nagyúr
válasz
okostibi2
#67337
üzenetére
Biztos meg lehetne oldani azt a Vanguard problémát (is), de örülök, hogy nem kapok agyfaszt a csapat lehangoló teljesítményétől.
Inkább játszom mást, mint pl. God of War - Ragnarok, de pl. megépítettem a Lego DeLorean-t is. Holnap elpuffantok 70-80 töltényt a sörétesből...
Boldogabb az élet LoL nélkül. -
-
jerry311
nagyúr
Vanguard egy hete beadta az unalmast, nemtom miert.
Ket dolog van a PC-n: Win 11 Pro es LoL, pont azert, hogy ne akadjon ossze semmivel se ez a fos, de meg igy sem mukodik.
-
Yodamest
veterán
Egy témával kapcsolatban érdekelne mindenki véleménye:
Az item és rúna buildek, tehát a hős személyreszabása terén ki melyik hitvalláshoz tartozik?
A: csak a játék által ajánlott itemeket veszem, csak a lolos oldalakon fellelhető "best" buildeket használom
B: szeretek én magam kialakítani buildeket a saját stílusomhoz, illetve saját elomhoz mértenMeg is kezdeném a sort a saját módszeremmel, én abszolút a B kategória vagyok, el is mondom miért: miközben persze látom mik a közkedvelt itemek és rúnák, én szeretem ezeket felülvizsgálni, megérteni és a saját játékomhoz igazítani. Teljesen ellene vagyok annak a mentálnak, hogy gondolkodás nélkül használjak buildeket, ez minden játékban így van.
Sok esetben a játékos adott stílusa vízválasztó lehet pl. rúnák terén. Ha te adc-vel játszol és folyton azt érzed, hogy csapatharcokban nincs időd autoattackolni, mert egy Sett rád flashel + ultizik, Nocturne rádultizik, Vi rádultizik, Malphite rádultizik, szóval nem tudsz megmaradni attack rangeben, akkor neked tök felesleges a lethal tempo, hiába az a lolos oldalak szerinti legjobb. Én ezért játszok (ezt próbálgatom jelenleg) adc-ként dark harvestet, mert egész egyszerűen soloq-ban, ahol a support NEM mellettem játszik, nem fogok tudni 6-7-8-10 autoattackot letolni, hogy az ilyen rúnáknak értelme legyen, mint a lethal tempo. A dark harvest egy azonnali sebzés, ami MINDEN abilityre, sebzésformára bekapcsol és kill esetén resetel, sokkal több dmg jön be belőle és sokkal nagyobb kill potenciál.
Itemek ugyan ez, ha az enemy full ap, akkor hiába játszok mondjuk olyan hőst ami nem feltétlen épít tank itemeket, pl. Morgana vagy Seraphine, igen is nem törik le a kezem és építek egy force of naturet vagy hasonlót, főleg ha dotolós magek vannak az enemyben pl. Teemo. Egyik meccsen is rossz volt nézni, hogy a Teemo gombák folyamat 100/40-ték a csapatom tagjait, senki nem bírt 3 lépést tenni alanen vagy a dzsungelben, de csak nem építettek neture blessinget..... Én nem is tudom mi lehettem, talán pont Morgana, de építettem és isteni jó volt, hogy konkrétan alig sebeztek a gombák onnantól, legalábbis nem kellett hazatépéznem 10mp-enként, mint mindenki másnak, actually tudtam laneket feltolni stb.
Rúnákkal én totál úgy vagyok már, hogy minél gyorsabban, minél nagyobb hatásuk legyen egy harcban. Dariusra is előbb hozok egy hail of bladest, mint conquerort. A HoB-el hamar be lehet vinni az 5 attackot és onnantól buli van amúgy is. A conqueror nagyon lassú ehhez képest, short tradekben semmit nem segít és értem én, hogy ha 8-10mp-ig harcban vagyok akkor milyen jó, de ha addig harcban vagyok az azt jelenti,h ogy már nyertük a duelt vagy a csapatharcot amúgy is.
Legyünk őszinték, mik történnek qoloQ-ban? Ha te fontos célpont vagy, akkor mindenki mindent meg fog tenni, hogy 2mp alatt eltüntessen, legtöbbször ennyi időd van impactet generálni, hatást gyakorolni, legalábbis 600-as autoattack rangeben. Az, hogy te majd Jinx-el durrogtatod a lethal tempot, teljesen nem valós, egy Briar, Nocturne, Pyke, Kassadin, Nautilus, Leona, Zed, Ekko, az arcodban lesz 1mp-en belül és kész is vagy. Egy dark harvesttel legalább a rakétád betudja robbantania felstackelt sebzést, ami ilyen 300-350 körül is van 28-32 perc környékén már, ez azért nem kevés + dmg, vagy bármilyen ranged ability, én pl. MF-el a légből aláhulló golyóesővel szoktam ezt stackelgetni, poén amikor full safe távolból ezt rátolom valakire, poppol a dark harvest és kap egy laza 400dmg-et a nyakába, anélkül, hogy hozzám érhetne. Ashe W ugyanez, full biztonságból elnyomkodod és poppolgatod a DH-et, aztán persze közelebb mész, de addig is már a harc elején volt impacted legalább, főleg ha még assistod is van és resetel, akkor annyiszor 300dmg egy harcban akár.
Szóval lényeg, hogy azt látom a legtöbben nem gondolkoznak itemeken, nem figyelik a compokat, meg sem fordul a fejükben az adaptálódás, a saját elojukat sem veszik figyelembe, hogy ott lehet teljesen más történyszerűeségek vannak érvényben, mint magas vagy verseny szinten.
-
Yodamest
veterán
Mi Bleach tagok tartsunk össze, Kon és Nelliel hehe
Ez a megmenteni vs nem meegmenteni nekem is sokszor "problémám", és nem az, hogy nem tudom mit kell csinálni, hanem az, hogy döntéshelyzetbe hoznak a többiek, hogy rossz play viszont együtt jóban rosszban, vagy nem rossz play de akkor rájuk hagyom és tuti ott döglenek.
Ezért is sokkal könnyebb egy eleve jó csapatban, mert nem lesznek ilyen csikucsuki helyzetek.
-
Yodamest
veterán
válasz
okostibi2
#67325
üzenetére
Brutál változtatások jönnek, szerintem jó irányba haladnak. Atakhant nagyon jó, hogy kiveszik, nem kell túl sok feladat, meg ez a virágszedegetés is eh, elég felesleges plusz volt.
Egyedi role-ra szóló küldetések érdekesek lesznek, hát asszem lehet majd újrabalanszolni sok hőst.
Így egyelőre látatlanban minden változtatással teljesen egyetértek és indokoltnak érzem. Majd még a WASD control, amiben nagy bizodalmam van, bár akkor a WASD kamera movementemet fel kell adnom, de meglássuk.
-
okostibi2
kezdő
válasz
Enigma1945
#67324
üzenetére
-
Enigma1945
őstag
A kis sárkány most mennyire játszható adc mainként? ( Smolderra gondoltam )
Illetve, a nap melyik időszakában érdems játszani, ha normálisabb csapattársakat akarsz kifogni?
vagy ez random? -
Yodamest
veterán
válasz
Sordoran
#67321
üzenetére
Hát igen, mindig az a frànya kommunikáció. Ezért is áldom az eget, amikor van olyan csapattárs, akivel mintha duok lennénk így karakter mozgásokból megértjük egymást, mindig úgy reagál az egyik, amire a másik számít és fordítva. Ilyen volt pl, nemrég egy Soraka nevű Soraka OTP suppal, elmondani nem tudom milyen könnyedsèg volt vele játszani.
Szerintem én tipik az a fajta player vagyok, aki meghálálja a gondoskodást. Nem fogok throwolni, meg idiótaságokat csinálni egy jó player mellett. Csak azért jegyzem meg, mert amúgy elég sokan meg igen, mivel nem tudják mit kéne csinálni, sorra hozzák a rossz döntéseket még akkor is, ha amúgy a supp full alájuk dolgozik.
-
Sordoran
addikt
válasz
Yodamest
#67320
üzenetére
Mind hibásak voltatok. Sajnos el kell fogadni, hogy ez egy csapatjáték, szóval az, hogy ők 4-en rossz döntést hoznak, nem jelenti azt, hogy te nyugodt szívvel különcködhetsz. Két lehetőség volt:
- Ping-el, vagy chat-en írva tudtukra adni hogy mit akarsz csinálni, és igazodjanak ehhez.
- Amennyiben ez nem megy, akkor velük mozogni, és akkor kisebb eséllyel ugyan de mégis győzhettek.
Viszont az, hogy ők 4-en nekiállnak mid-en harcolni rossz döntés, ahogy az is, hogy te nem törődve velük egyedül split push-olsz. Röviden, addig kellene zaklatni őket amíg nem dolgoztok össze, vagy menni velük vakon, és hátha sikerül fordítani, vagy elengeded és vesztettek (ebben a sorrendben csökkennek az esélyek). -
Yodamest
veterán
válasz
Sordoran
#67319
üzenetére
Hát igen, olyasmi kb mint egy Velkoz vagy Xerath.
Jaj viszont, taktika elemző óra következik, egy mostanság többször is előforduló balfaxságot meg kell osztanom:
Már sokadszorra fordul elő rövid időn belül, hogy a csapatom horribilis faxságot csinál endgame és emiatt bukjuk a meccset. Elmondom mi van, biztos ismerős szitu: enemy team erősebb, gold előnyben vannak, betolják 2 inhibünket. Ez a kiinduló állapot. Kérlek figyelmesen olvassátok végig, érdeklne a véleményetek:
-Ezt követően az adott laneken, mondjuk top és mid, a nyakunkon vannak a super minionok, miközben az enemy visszabackelt.
-Mit kéne ilyenkor tenni? Igen én tudom, kipusholni a laneket, mert így, hogy a minionok ömlenek ránk, nem tudunk kimozdulni az érkező sarira vagy baronra, semmire sem.
-Szóval, én elindulok topot legalább a T1-T2 közötti részig kipusholni, hogy utána tudjunk tervezni, hogyan tovább. Nincs fent egyelőre se sari, se baron.
-Ezzel szemben mit látok? a csapatom miden 4v5-ben elkezd aramozni a sokkal erősebb enemy teammel mid T2 környékén úgy, hogy tisztán látják én ott pusholok topon!
-Mindenki meghal tőlünk természetesen és én mire bármit is tehetnék, hazamehetnék, a superminionos mides hullámmal már végig is söpörtek a nexusig....A csapatom természetesen pingel mint állat, hogy miért topon vagyok, meg írják, hogy useless vagyok, nem csinálok semmit.
Na és itt ilyenkor, szerintem NEM én hoztam a rossz döntést, ők látták, hogy én topon tolom ki a wavet, nem kellene ilyenkor arccal telibe belemenni full engage egy 4v5 harcba.... Megint más, ha sikerül elkapni valakit, de egy teljesen felállt 5 hős enemy teambe így belerongyolni, hogy engem nem is várnak meg, ez az igazi hiba. És ez nem a basen vagy iylesmi, hanem mid T2-nél történik, semmi dolguk nincs ott ilyenkor, főleg nem beleállni egy harcba. Időt kellene nyerni, laneket kitolni, campeket amit még lehet elhozni, fél itemeket befejezni, készülni a kövi sarira mondjuk.... És már több meccs is elment így, én meg nem fogok úgy aramozni miden, hogy a nexustornyokat ütik a minionok...
-
Sordoran
addikt
válasz
Yodamest
#67318
üzenetére
Számítani kell rá, hogy dodge-olja, ezért előtte célszerű egy E-vel zónázni, lassítani, és akkor máris könnyebb dolgod van. Yi Q range-ben pedig egy W-el lehet bate-elni hogy hátha elnyomja akkor a Q-t, és utána instant Q-zod ahogy kijön. Pesze Zhonya nélkül meg is öl nagy eséllyel, de ha ott a csapatod akkor elintézik amíg a CC-d rajta van. Azzal pedig sajna valóban számolni kell, hogy kell a csapatod ehhez, de Lux amúgy is nagyon immobilis ilyen szempontból. Ha betalál a full kombó akkor undorító tud lenni, de amúgy elég esetlen a mai hősökkel szembe.
-
Yodamest
veterán
válasz
Sordoran
#67317
üzenetére
Yi-vel az a baj, hogy a Lux Q-t nagyon könnyen predicteli és ki Q-zza, utána egyből rajtad is van, nem tudod lerázni és guinsoo stb. kb 3 autoattack vagy. Az az alapvető balance probléma, hogy bizonyos hősök csapatjátékra vannak kitalálva és emiatt qoloQ-ban indokolatlanul erősek, ahol kontrollálatlan a játék.
Nocturne is ezek közé tartozik, értem én, hogy ha ultizik akkor kéne csapattárs aki a közelben van és együtt megölitek, de soloQ-ban mindig fog tudni találni 1 olyan embert, aki full egyedül van és rá tud ultizni. Viszont miután kiultizott valakit 1v1-ben kb 95% eséllyel meg is fogja azt ölni. Ezért vannak olyan hősök, akiknél jóformán elkerülhetetlen, hogy feedben legyenek.
Briar jut még eszembe, ott is mi az az ulti? Ha hosszanti irányban kilövi egy lanen, akkor nagyon nehéz rá reagálni, mert aránylag nagy a hitbox és csak jobbra-balra mozgással tudod elkerülni, szóval hiába indulsz el a hang hallatán valamerre, ha picit is érint, akkor beadja már, utána meg tudjuk mi történik. Ez, hogy így tud közlekedni jóformán az egész mapon, nexusból a célpontig, azért elég vicces. Utána meg nem tudod levakarni, szinte olyan mintha bugos lenne a hős, glitchelne, az a futása amivel utánad szalad és lassíthatatlan, az mintha egy hiba lenne a játékban. Valahogy nem olyan futás, ahogyan mondjuk egy Master Yi fut, hanem ez valahogy sokkal gyorsabb és darabosabb? egyszerre, meg mondom alassításokon is kb minimális ráhatással "átfúrja" magát, alig hat rá bármi a hard CC-n keresztül.
Egyébként szerintem Lux nagyon jó példa ennek az ellenkezőjére, egy tökéletesen balanszolt hős. Persze HA betalál mindennel, akkor meg tud ölni valakit, de itt skillshotokról beszélünk és nem egész pályás vagy félpályás skillshotokról (Briar), illetve HA mellémeg valami, kilépik, kiflashelik, akkor kb halott vagy. Nem nagyon hibázhatsz, míg egy Briar, Mundo, Yi stb. braindead hősökkel lehet tök bénán csinálsz valamit, de mégis lepentázol, mert nem büntethetőek annyira.
-
Sordoran
addikt
válasz
Yodamest
#67316
üzenetére
Twitch és Yi esetén gondolom amíg nem jelennek meg a harcban, benn van tartva a Q-d, és azonnal lövöd rájuk, és tolod a kombót. Amennyiben nem készül rájuk az ember akkor tényleg nagyon mocskok, de onnantól hogy koncentrál rájuk a csapat, várja a felbukkanásukat, már kezelhetőek.
Mundo ellen meg értelemszerűen valami anti-tank buildes ADC kell, anti-heal-el. Lux-al csak lassítást, CC-t lehet köpködni, de befejezni nem fogod (esetleg magát az ADC-t véded hogy ne tudják kiszedni). Élénken van bennem egy ARAM-os meccs ahol ellenfél Mundo nagyon nagynak gondolta magát, ugye leírt megölhetetlenség. Aztán megjöttem adc-mel fentebb írt builddel, és olyan gyorsan tudtam olvasztani le hp-ját, hogy nagyon gyorsan menekült frontline-ból onnantól kezdve. Vagy akár Velkoz-al is lehet adni neki, mindenre van ellenszer. Persze ezek melósabbak mint agyhalott módon tankra építeni mindent.
-
Yodamest
veterán
válasz
Ganz-[HUN]
#67315
üzenetére
Igen ezekkel soloQ-ban folyamat gond van, valami tuti nincs rendben velük design szempontból: Mundo, Sylas, Twitch, Kayn, stb. ha még van valami.
Ez, hogy egy champ early gyenge, a játék mai állapotában már nem lehet kompenzáció arra, hogy utána meg 1v9 és megállíthatatlan. Az, hogy valami early gyenge nem akkora hátrány, mint amekkorának be van híresztelve. Simán elfarmolgat attól még, sőt hát ganket is kap a junglertől, szóval alig szenved el bárminemű hátrányt, utána meg nem lehet bírni vele. Ez, hogy Mundo táncolgat, meg flexelget nexus tornyok alatt, miközben tankolja a sebzésüket, szerintem nem megengedhető.
Twitch is, elhiszem, hogy meg kell vele tanulni játszani ezt a sneaky peaky stílust, de ilyen a világon nincs, hogy AP Twitch megjelenik 3mp-el a teamfight kezdete után és konkrétan letöröl mindenkit a föld színéről az ultijával. Szóval azért álljunk már meg. Yuumival meg sokszorosan broken, mert ugyebár Yuumi s láthatatlanná válik vele együtt... szerintem ez minimum úgy lenne fair, hogy ha Yuumi rajta van a Twitchen, akkor Twitch láthatatlan oké, de akis macsek az attól még látható maradna! Ez balanszolná valamelyet a dolgot.
Sylast nem tudom hova tenni, nem a legutáltabb hősöm, mert tény, hogy tudni kell vele játszani, de az is olyan szinten 1v9 és halhatatlan tud lenni, hogy az már néha szemöldök ráncoló.
Mel is broken egyébként, egyértelműen, de ő mégsem annyira idegesítő, mert legalább papír és ha a shieldet kijátszod majd stunolod, akkor meg tud halni, de nagyon körülményes őt is outplayelni, ebből látszik, hogy broken.
Még azt mondanám, hogy Master YI is egyébként az, csak rengeteg a noob játékos, aki így 60 méterről eltolja az ultit és egyenes vonalú egyenletes mozgással közelíti meg az ellent, az ilyeneket persze, hogy le CC-zik meg sose ér oda a targethoz... Viszont egy jó Yi, aki Q val dodgol, meg a heallal kivédi a halálos sebzéseket, kb megállíthatatlan és 1v9.
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz
Yodamest
#67297
üzenetére
Szia!
Health stackereket csak late gameben tudom megverni személy szerint, antiheal-max hp alapú damázs, és ldr kombóval ADC-ként vagy egy teemoval is fel lehet aprítani egy mundot, ha segítenek a társaid.Ettől függetlenül mint a worlds is mutatja, geci broken, és ezzel valamit kezdeni kell. Az, hogy tank lévén 2 hiteli az ADC-t az brutál. 0 mobility Assassin 2 tap, kurva sok HP-val. Red kayn ditto, de a sylas is geci broken.
AP Twitch is fura
-
Yodamest
veterán
válasz
Lokids
#67313
üzenetére
Jó elfogadom, mint mindig, én vevő vagyok az építő kritikákra, tanácsokra.
Tegnap egy ilyet mentem egy tipikusabb burst builddel. Papír is volt az enemy mondjuk, szóval nem is volt kérdés, hogy ide nem kell liandry. De tény, hogy fasza volt amúgy, szóval többet próbálkozom majd ezzel.
-
Yodamest
veterán
válasz
Lokids
#67309
üzenetére
Tréning módban sokat próbálgattam ezeket, az van, hogy Ludes akkor valóban nagyobb sebzés, ha csak egy spellt tolok el, pl. egy ultit vagy egy Q-t. Viszont ha chain-ben tolom a spelleket, ahogyan egyébként is csinálnám, tehát Q-R majd utána még egy E-t rárobbantok a végén, akkor a folyamatos burn dmg miatt nagyobb sebzés lesz a Blackfire meg a liandry, mint mondjuk egy Ludens + shadowflame. Arról nem is beszélve, hogy hyper hp tankok ellen sokkal nagyobb sebzés lesz, illetve super minionok, sarik, baronok ellen meg szintén.
Nem akadékoskodás, én is tanulni szeretnék, de a számok ezt adják ki, póbáljátok ki tréning módban a sebzéseket.
-
grimm2015
senior tag
válasz
Yodamest
#67308
üzenetére
De mit kísérletezel, ha az alapokkal sem vagy tisztában? Zyrával és Brandel is lehet 1hitet játszani, csak sokkal nagyobb előnyre kell szert tenned, és sokkal jobban kell tudnod játszani, mint ha Burn--re építesz! Te egy csomó hátrányt előnynek ítélsz és fordítva!
Azért van szükséged olyan hamar a lifestealra (Bloodthirstel) adc-vel, mert szarul tudsz játszani, csak ez meg a sebzésedre megy rá!
Most játssz ezzel... én alapból ADC+Supp main vagyok, a többi hőssel béna vagyok... de így is legelsőre!
-
-
Yodamest
veterán
válasz
grimm2015
#67307
üzenetére
Buildekkel persze kísérletezek valamilyen szinten, de nem rajtam mennek el a meccsek. Szóval még ha engem "semlegesnek" is veszünk, bár score alapján első 2-ben mindig benne vagyok az 5-ből, de akkor is csapattársak tekintetében 50-50 kellene legyen. Viszont objektíven nézve, nálam ritkábban van mvp topos, jungler, adc, mid, supp mint az enemyben. Enemy jungler 10/8 alkalommal jobb.
-
Yodamest
veterán
Hát meg ezek a meccsek, én már ráálltam arra, hogy nyerni soha többé nem fogok, pl. tegnapról ennyi sikerült.
1. meccs: én tettem a dolgom, iszonyat jó ultikat lőttem, ha valami, akkor az ADC pozíció teljesen egál volt az enemyvel. KDA, sebzés, farm, én és az Ezreal között nem volt a javára különbség. Viszont a többi poszton már nem volt ilyen rózsás ahelyzet, a Naut rettenet volt, Bard élete meccsét játszotta, jungle diffről nem is beszélve, tipikus 1v9 Hecarim.... és lehet mondani, hogy "az ilyen meccseket el kell engedni stb." de akkor kb minden meccsemet elengedhetném, mert mind így néz ki.... Rajtam itt sem múlott, supp és jungler nélkül amit lehetett megtettem.
2. meccs: Amikor már mindenki csak feedelt, én teljesen jól tartottam magam, sokáig ilyen 4-4-1, 5-5-1-ben voltam, az enemy Kalistát is csak én tudtam megölni ameccsen... A végén nexus unga bungánál 2x megölt, így lett 7 halálom végül, de addigra már 15-1-ben volt. Megint, értékelhetetlen csapat, 1-12 Hwei support boton enemynél persze 3-2-23 Rakan meg 17-2 Kalista, tök jó, élem az ilyet.

3. meccs: Még ez volt a legszorosabb, botot nyertük, tök jó volt minden, már már felmerült, hogy nyerhetünk is, de hát igen utána elkezdődött a fa...kodás, Yi nem volt hajlandó objektívekre menni, Rengar mindent is elhozott volt esze, a csapatom meg 0-24 elkezdett 4v1-ezni a Chogathhal... írtam nekik, hogy ezt hagyni kéne, mert ha 4-en vele harcolnak konstans, akkor nem érünk el semmit, mert közben a Rengar meg engem megöl és elhoz mindent a mapon.... De csak ment a flexelés és persze kikapunk, mert halhatatlan volt a Cho, senki nem volt hajlandó splitelni stb. csak az aram ment az meg nekik kedvezett. Egyébként most nézem, hogy 3 ap hősünk volt és egyik sem volt képes egy Liandryt megépíteni a Cho ellen.... édes istenem.

-
Yodamest
veterán
válasz
Lokids
#67304
üzenetére
Majd próbálkozom shadowflames burst builddel is, csak az a baj ezekkel (látom más Luxokon), hogy amikor hátrányban vagytok mint csapat és enemyben mindenki fed meg shieldbow, MR stb itemek vannak rajtuk, akkor kb nulla sebzése lesz egy burst Luxnak. A burst akkor jó, ha előnyben vagy(tok), hátrányban nem jó. Ezért szeretem ezt a controlmages buildet, mert mindig a legrosszabbra készülök és abban az esetben ezzel sokkal több kárt tudok okozni az enemy soraiban.
Ilyenkor nem arra játszok (meg nem is lehetne bursttel sem), hogy most egy Q-E-R kombóból eltüntessem a Kaynt vagy Malphitet.... Viszont nagyon alacsony CD-m van és folyamat pókolom őket hátulról. Nyilván ha semmi follow up dmg nincsen, mert vagy halottak a csapattársak vagy semmi sebzésük úgy nehéz.... Ha kicsit is van aki segítsen a harcoknál és nem ilyen egyoldalú a dolog, akkor viszont nagyokat megyek.
-
tenaijo
tag
válasz
Yodamest
#67302
üzenetére
Haszontalan a compotok a másik comphoz képest. Malphite kayn mindenkit kidurrant, rengar senkihez se tud hozzáérni lulu malza miatt. El kell engedni az ilyen gameket. Amúgy lux egy burst mage, egyhitelned kell a backline-t, ezekkel az itemekkel amúgy sem ment volna. Antihealből kis itemet ki lehet venni, morello neked gold pazarlás utolsó itemig (meg amúgy a staff, meg a bft is.)
-
Yodamest
veterán
Ominózus Kayn meccs ugyebár ez volt:

Én itt sem gondolom, hogy hibáztam és rajtam ment el bármi.
- 4X haltam egy olyan meccsen, ahol a csapatom amúgy 56 halált számlált! És mindez úgy, hogy az 50% participationom megvolt, szóval nem a basen álltam, hanem ugyanúgy aktívan részese voltam az eseményeknek, mint bárki más.
- 44K dmg, tehát a Yasuo mögött nekem volt a 2. legtöbb sebzésem a csapatban, teljesen partyban voltam az enemy adc-vel ilyen téren is.
Összességében nézve, farm, kda, sebzés, ha mindent összeadunk én voltam itt a legjobb a csapatomban, úgy overall. Antihealt is egyedül én építettem, bár nem mintha a Kayn ellen hatott volna bármit is. Ilyenkor amúgy sose tudom van-e értelme, mert elméletileg must have építendő ilyen esetekben, de közben meg nem látom, hogy használna.Ezzel egyszerűen nem lehet mit csinálni, hogy mindenki ennyire sokat hal, a Nasus soha nem scalel be, nem farmolnak rendesen, persze enemy topos meg úgy engagel, mintha nem lenne holnap, atom hasznos stb. Ilyenkor több ember helyett kell játszanom, mert az ő hibáik is rajtam csattannak pl. hogy fed enemy ellen kell játszanom, amit nem én okoztam, gold hátrányban vagyunk stb. Yasuo is toxic volt mint állat (mily meglepő), nagyra volt azzal, hogy a Malzát megtudta ölögetni párszor, de ezzel az erővel már utána nem tudott semmi hasznosat csinálni, hülyeségekbe ment bele, feedelt, nem lettünk vele sem előrébb, még splitelni sem volt képes, hogy valami pressuret kialakítson a nagy mellével.
-
Yodamest
veterán
válasz
grimm2015
#67300
üzenetére
"Érdekes, az utolsó 20 játékodban 2 kayn volt, 2/12/4(33%) volt a Kayn a csapatodban, azt nem találtad erősnek?"
Hát nyilván aki velem van az lefutja, de enemyben meg nagyon sokszor a másik példa jön elő.Most akkor az AP millio is OP, mert tudtam ilyet is menni vele?
Az milyen meccs volt bro? El nem tudom képzelni, hogy egy Milio hogyan mehet ilyet full AP. Egy darab sebző képességed van, ez valami nagyon fura meccs lehetett, nem érzem reprezentatívnak.Te azért látod őket legyőzhetetlennek, mert te létszámkitöltő játékos vagy, rajtad nem megy el meccs, de lehozni sem tudod, beszéltük is, és mutatja is ezt a rangod!
Nos igen, én soha nem azt mondtam, hogy dia szinten játszok vagy ilyesmi, viszont ezeknél a "clownfiesta azt sem tudom mit kellene csinálni" gold meccseknél sokkal jobb vagyok. Nem csinálok hülyeségeket, jól farmolok, alapvető dolgokat jól csinálok. (csak azért emelem ki, mert goldban nagyon sokan NEM csinálnak jól alapvető dolgokat adc 4.7 farm, rettenetes baron call stb, hadd ne soroljam)Viszont azt a részét rosszul látod, hogy én emiatt látom erősnek adott hősöket. Ez nem outplay meg nem játéktudás kérdése, hogy egy Mundo 2-3 item után konkrétan megölhetetlen (láttuk a lol vb-n is ugyebár) vagy a Kayn kis feedelés után szintén megállíthatatlan, mert tökéletes kittel rendelkezik. Ha én Ashe-ként vagy Lux-ként fed vagyok tegyük fel 14-2 statom van, de egy Malphite beultiz és az enemy Cait még rámultiz kb meghaltam... Ezzel szemben egy Kayn NEM fog belehalni semmilyen outplaybe, ennél a konkrét példánál maradva, simán beultizik a Malphite-be és kicsúszik belőle full hp-n, majd maximum elszökik egy falon át.... De olyat is láttam már, hogy szimplán flash-ultival egyből egy hard engage után ráment a backline-ra, ultiban megölt egyet majd full hp-ra visszatöltve ment tovább végig a többieken.... Nem tudod outplayelni.
Itt az utolsó 100 ranked meccsed összesítése! Plat 3ból Gold3 estél is vissza...
Rettenet meccseim voltak, cserébe flexben, amit szintén soloban játszok már PLAT3-ban vagyok.... Szóval ez ilyen teljesen ad hoc módon megy, én továbbra is plat szinten vagyok attól még, de nem tudok olyan csapatokkal mit csinálni, ahol FF15-van, mert lefutják. Csomó FF15 meccsem volt az tóbbi időben, elképesztő stompokkal, ott nincs miről beszélni. -
grimm2015
senior tag
válasz
Yodamest
#67299
üzenetére
Egyik sem kiemelkedő, sőt a mid+ eloban ezek mind gyenge tieres hősök!
Az ellened lévő 26/8/13(70%) kayn volt az op?
Érdekes, az utolsó 20 játékodban 2 kayn volt, 2/12/4(33%) volt a Kayn a csapatodban, azt nem találtad erősnek?
Minden hős erős, ha elvan feedelve!
Most akkor az AP millio is OP, mert tudtam ilyet is menni vele?
Te azért látod őket legyőzhetetlennek, mert te létszámkitöltő játékos vagy, rajtad nem megy el meccs, de lehozni sem tudod, beszéltük is, és mutatja is ezt a rangod!
Itt az utolsó 100 ranked meccsed összesítése! Plat 3ból Gold3 estél is vissza...
-
Yodamest
veterán
válasz
Lokids
#67298
üzenetére
Mundo viszont tényleg nagyon gyenge earlyben. Toppon nagyon sok hős leveri 1v1-ben.
Ez azért nem "hátrány" szerintem, mert mit fog csinálni? Pontosan tudjuk, elfarmolgat torony közelben/alatt amíg az 1. item meg nem lesz. Sőt hát még ez jó is neki, mivel az enemy topost rendszerint legankeli a jungler, mivel az meg pushol mint állat... Szóval végeredményben az lesz, hogy a Mundo gyenge early, de mivel az enemy topos gankelve van a push miatt, még a Mundo jár jól vele és nem ritka, hogy a "gyenge" fázisában is összeszed 1-2 killt....
Kayn téma:
Kayn nálam eddig is már 50-50 permabann volt a Mundoval karöltve, de az utóbbi meccsek tapasztalatai alapján nálam 1. helyre lépett. Most már csak Kayn-t bannolok, persze ha nem velünk van. Az van, hogy a Mundo is brutál, de nem pickelik annyira sűrűn, mint egy Kaynt és Mundo ellen azért egy kontrol mageval (Lux, Morgana stb.) csak csak tudok kezdeni valamit. Kayn viszont teljesen kezelhetetlen, nem tudok távolságba kerülni tőle, mert ha stunolom mondjuk, ő abban a pillanatban visszastunol a felütésével és egyből rajtam van megint, ha meg lassítom akkor fal dash vagy ulti és megint rajtam/bennem van....Ott törtem meg végképp, amikor most az egyik meccsen Luxoztam, nagyon jól Luxozok és volt mellettem egy Nami is, de még így sem tudtam a Kayn elől elmenekülni.... Mindent használtam, amit a hősöm skillsetje lehetővé tesz, de a Kayn így is mindig utánam tudott jönni és végül megölt... A Q-val eltaláltam, de ő abban a pillanatban felütött és így nem nyertem vele semmit, az E-vel lassítottam, direkt magam elé dobtam le, hogy én átfussak rajta ő meg lassuljon, de walldash majd ulti és már rajtam is volt megint. Nem lehetett levakarni, és mellette olyan tankossága meg sebzése volt, hogy senki sem bírta megállítani. Oké már voltak rajta killek, de ettől még nem kellene egy hősnek megállíthatatlanná válni szerintem. Ha rajtam Lux-ként van mondjuk 14 kill, én attól még ugyanolyan papír vagyok, de az arcomba ugrik valaki, akkor megöl kész. Viszont ha egy Kayn-en van 14 kill, akkor sem közelről, sem távolról nemtudsz vele mit kezdeni onnantól, nincs gyenge pontja a hősnek. Sebzése olyan, hogy az amúgy valami 22 killes Yasuo midesünket karcolás nélkül le 1v1-ezte, sebezhetetlen volt és közben olyan mobilitás párosul ehhez, hogy az vicc.
Nagyon sokat játsszák, már csak emiatt is indokolt a bann, de ha azt mondod könnyű hős (gondolom is, hogy az mert mindig fed, mindig erős, nem ilyen Yasuo szindróma, hogy 0-10-be mennek vele, nagyon ritkán látok rossz Kayn playert) eskü mostmár én is rápróbálok.
-
Lokids
addikt
válasz
Yodamest
#67297
üzenetére
Twitchhez nem tudok írni, nem játszok vele.
Mundo viszont tényleg nagyon gyenge earlyben. Toppon nagyon sok hős leveri 1v1-ben. lvl11-ig. Persze amint megvan az első item, onnantól tud jól tradelni. A Q az egyetlen skillje amivel hatékonyan tud farmolni, mert ha közel megy egy jobb játékos leveri. (gwen ellen meg szerintem játszhatatlan)Kayn: Nem olyan erős, mint amilyennek beállítod, viszont könnyű. Ezért már low eloban is jól használható champ.
-
Yodamest
veterán
A játék 2-3 legbrokenebb hőséről szeretnék kicsit diskurálni. Van köztetek AP Twitch, Mundo vagy Kayn player? Őszintén kíváncsi lennék valaki véleményére, akinek több tapasztalata van már ezekkel a hősökkel, hogy mit gondol.
Alapvetően mind a 3-ban az a közös, hogy gyengeségként a gyenge early gamet szokták nekik felróni, mintha amúgy ez bármit is számítana.... Amikor redditen van egy ilyen poszt, hogy Kayn, Mundo, Twitch 1v9, mindig ezzel jön az ellenoldal, hogy jó dehát Kayn lvl 1-5 elég gyenge.... Mundo lanen elég gyenge... Twitch lanen elég gyenge....
De amúgy tényleg?Még amúgy ha így is lenne, szerintem az sem jogosítja fel arra ezeket a hősöket, hogy utána milyen erősek lesznek. De már az alap állítást sem érzem feltétlen igaznak, nem érzem azt, hogy ezek a hősök olyan jaj de nagyon esendőek lennének earlyben. Kayn gyenge early... oké, én szoktam pl. Amumut játszani, arra akkro mit mondjak? Ugyanúgy igaz az, hogy Amumu earlyben gyenge, mégsem fogok 3 item után 1v9-zni vele... Twitch earlyben gyenge, oké MF is gyenge earlyben, mégsem burstolok le vele 4-5 embert 2 sec alatt stealthból. Értem én, hogy MF ulti, de lássuk be, hogy azt ezerszer könnyebb körbejátszani, mint azt, hogy Twitch a semmiből megjelenik és konkrétan 2 sec múlva halott vagy, még ha el is flasheltél! MF ultiból oldalra kiflashelsz és problem solved. Twitch ultiból nem tudsz hova kiflashelni....
Kayn is én már eljutottam arra a pontra, hogy ki merem jelenteni, a legbrokenebb hős az egész játékban. Értem én, hogy "early gyenge", bár nem gondolom gyengébbnek, mint sok más junglert. (Amumu, Rammus, Karthus etc.) De az szerintem megengedhetetlen, hogy pár kill és 3 item után konkrétan nem lehet megölni. A hősök úgy vannak alapvetően tervezve (jobb esetben), hogy valami hátrányuk van. Lehet valaki jól sebez, de nem mobilis, lehet valaki tankos, de nem sebez jól satöbbi. Na Kayn esetében az a probléma, hogy a játékban az egyik legjobb mobilitása van, legnagyobb sebzéssel bír és legtankosabb karakterek egyike a selfheal miatt. Így, hogy ez a 3 együtt van, konkrétan ő a "tökéletes" hős, a riot egy szörnyet alkotott, ami kontrollálatlan soloQ meccseken egész egyszerűen kezelhetetlen. Nem tudsz előle menekülni, nem tudod outdamagelni, ha le is sebzitek, valakibe beleultizik majd kijön full hp-ra töltődve és az a valaki meg is halt.
Nem értem, hogyan lehet ellene játszani, persze a válasz "earlyben kell gátolni", de lássuk be ez soloQ-ban nem lehetséges, mondjuk Nami supportként nem tudom őt meggátolni abban, hogy farmoljon és esetleg szerezzen miden vagy topon 1-1 killt, nem tudok mit tenni és utánna már megállíthatatlan.... Szóval ez az earlyben kell gátolni nem megoldás. Utána már viszont amikor a brokens hit itemek rajta vannak és minden Q-val maxra healeli magát semmit nem lehet tenni.
Na majd még lenne sok sok dolog, de egyelőre átadom a szót.
-
grimm2015
senior tag

-
grimm2015
senior tag
Jó ez az ARAM Aréna, sokkal jobb mint a sima... de a reakciók ugyanazok!

-
Yodamest
veterán
válasz
jerry311
#67293
üzenetére
Igen meg jaj istenem, amikor így hagyják magukat betriggerelni és elcsalni a jungleba, annyira vicces.
pl. megyünk miden baronnal, írom is chatbe, hogy GO ON LANE, STAY ON LANE! miért? mert ott a baronnal felerősített minionok között mégiscsak több esélyünk van harcolni, meg hát nyilván ez a célunk is a baronnal, hogy toljuk az ösvényt felfelé....Erre mi történik? Haladnánk a lanen, de a jungle felöl full átlátható módon kikacsintgató általában jó menekülő vagy tank képességekkel bíró ellenfelek becsábítják a milyeinket és kialakul ott a raptorok felett egy fight, ami full kedvező az enemynek és persze ott halnak el a csapattársak.... Ezért nem szeretem már a baront egyáltalán, mert ilyenek vannak, nem fogják fel, hogy annak az a lényege, hogy a lanen haladva kéne a minionokat felpusholni vele, nem... mennek a jungleba harcolni ugyan úgy, mintha nem is lenne baron. Így aztán van értelme....
-
jerry311
nagyúr
válasz
Yodamest
#67292
üzenetére
Én pingelem mint állat, hogy sárkány hiszen:
- ekkora már van enemynél mondjuk 2-3 sari buff, nem kéne nekik adni a lehetőséget a végső lélekre, meg kell ragadni ha el tudunk venni tőlük egyet, ez kb mindennél fontosabbSzvsz, allando buff (grubs, sarkany, atakhan) jobb/fontosabb, mint egy ideiglenes (herald, baron).
de mivel fed az enemy és sokkal erősebb, simán csak mindenki halni fog és ennyit ért az egész
Ez is tipikus, amikor 2-3 szinttel le van maradva, de ugy megy bele az 1v2-be, mintha o lenne fed nem az ellenfel.
-
Yodamest
veterán
válasz
jerry311
#67291
üzenetére
Fú ne is mondd, most erről még pár dolog beugrott, lehet ismerősek lesznek:
Ez az Ace utáni semmittevés elég tipik, elkezdenek haza tp-zni vagy a kedvencem, nem hiszed el de így szokott lenni: a junglerünk megy tovább a saját campjeit szedni a megszokott route-n!
Na és lehet engem ízekre szedni stb. de ilyenkor mondom azt, hogy igen is én jóval ezek felett a játékosok felett állok gondolkodásban, játékstratégiai kérdésekben, ez egyszerűen nem is vita tárgya. Mert 50-50 kérdésekben lehet vita, mint a fent taglalt Settes kimenjünk rá vagy ne dolgok, de fundamentális kérdésekben amik a játék alapját képezik, nem vétek ilyen hibákat.Másik istenem de tipikus dolog, hogy nem látják mikor van és mikor nincs értelme baronozni: szintén mondjuk egy Ace vagy kisebb win szituáció után, de épp csak a 20. perc utáni időkben, amikor amúgy az enemy team sokkal erősebb, csak volt egy szerencsés harcunk, (de az állás így is kb 6kill itt és 18kill az enemynél) ezek meg elindulnak baronozni a kulcsfontosságú sárkány helyett (legtöbbször az is fennvan ilyenkor).
Én pingelem mint állat, hogy sárkány hiszen:
- ekkora már van enemynél mondjuk 2-3 sari buff, nem kéne nekik adni a lehetőséget a végső lélekre, meg kell ragadni ha el tudunk venni tőlük egyet, ez kb mindennél fontosabb- mivel underdogok vagyunk, nem lesz elég sebzés a baronhoz, általában ilyenkor odaér az éledő enemy
- hátrányban lévő csapat semmire nem fog menni a baron buffal, hiszen mi fog történni? elindulunk vele az ösvényen, de mivel fed az enemy és sokkal erősebb, simán csak mindenki halni fog és ennyit ért az egész
Persze, ha nincs más próbáljuk meg, de amikor ott a sari akkor no way. És mindig, nem hiszitek el de mindig ez van, hogy rámennek a baronra, egyből hal mindenki utána vagy már közben, majd az enemy elhozza a sárkánylelket és onnantól vége a maradék kis reménynek is. Ahelyett, hogy rám hallgatnának, elhoznánk a sarit, picit ezzel felzárkózva és bewardolnánk a baront, hogy ha rámennek akkor még mindig jobb úgy harcolni, hogy a baron is őket üti és megoszlik a figyelmük, ebben látnék kis esélyt, de ezt nagyon nehéz átadni így meccs közben.... sőt hát lehetetlen ezt ott helyben lekommunikálni, szóval marad a go baron, die all, gg wp
-
jerry311
nagyúr
válasz
Yodamest
#67289
üzenetére
Teljesen altalanos sajnos. Ace utan vagyunk 3-4-en egesz jo allapotban, erre midnenki szetszeled vagy visszamengy a bazsira es nem tortenik semmi. 0 torony, 0 sarkany, 0 baron (vagy ami eppen ott van a pitben), de meg csak az ellenfel dzsungeleben levo buffokat sem vadassza le senki.
Volt mar, hogy megnyert teamfight utan baron buffal mentek volna sarkanyra az ellenfel bazisa helyett.
Nem vagyok egy zseni, meg csak kifejezetten jo sem, de sajnos jatszottam mar eleget, hogy irritaljanak az ilyen dolgok. -
Yodamest
veterán
válasz
Yodamest
#67289
üzenetére
Meg jaj skacok egy szituációt fel kell vázolnom, mert ez is rettenet megosztó tud lenni.
Most csak általánosságban próbálok fogalmazni, mert ez egy viszonylag sűrűn előforduló helyzet, amiről van egy véleményem, itt most nem az én konkrét esetem a lényeg:
Mit gondoltok arról, kinek a hibája, ha mondjuk a meccs bármely szakaszában a sidelanen pusholó enemyt próbáljátok 2v1-ben elcatchelni, hogy utána tegyük fel egy objektívre már emberelőnyben tudjatok utána kimozdulni, de a csapat többi tagja ezt nem követi le, tehát nem fedez titeket a catchben, hanem hagyja, hogy az enemy maradék 4 játékosa büntetlenül utánatok menjen és a 2v1 szituból legyen utána egy 2v5 szitu.
Early gameben ugyan ez, amikor rivernél mondjuk jungler + topos összefog mert mondjuk top prio van és enemy junglert próbáljátok heraldnál büntetni, de a midlaner nem követi le a saját midesét, illetve tegyük fel az egész botlane is valamiért feltünik ott és ti jungler + topos kaptok a nyakatokba végül egy 2v4 vagy 2v5 szituációt.....
Most erre azok akik "elengedték" a lane partnerüket büntetlenül, azt mondják, hogy nem az ő hibájuk hiszen minek voltatok ott, ismerjük ezt "why fighting" stb. De a ti szemszögetekből pedig volt egy büntethető szituáció ahol emberfölényben voltatok (a helyzet megítélésekor) vagy volt egy catch lehetőség sidelanen, miért is ne éltetek volna vele?
Illyenkor szerintem a csapat többi, a catch-ben éppen nem közvetlenül részvevő tagjának lenne a dolga az, hogy próbálják lekötni a lane partnerüket, valami figyelemelterelő dolgot csinálni, pusholni, úgy helyezkedni, hogy ne tudjon a másik csak úgy beavatkozni a már kialakult és számotokra előnyös csatába.
Szerintem ezt így kellene és igen is, ha a többiek ezidő alatt tépéznek basere vagy farmolgatnak torony alatt az az ő hibájuk, mert nem közvetlen módon is de támogatást kell nyújrani az ilyen helyzetekben.
------------------------------------------------------------------------------------Konkrét példám is ugyanez volt, röviden:
Endgamenál tartunk, 5v5 harcra készülünk miden, de kétes lenne a kimenetel, ám ekkor meglátom, hogy enemy topos Sett sidelanet pushol, épp a mi T1-ünknél tartott helyileg, szóval már a mi oldalunkon a mapon. A miden lévő készülődésből kimozogva elindulok felé, látom a jungler Shenünk is jön velem, arra gondoltam, hogy ha a Settet egy végső teamfight előtt kitudjuk szedni 2v1-ben, akkor utána simán csak beroboghatunk a bázisukra, sőt hát a Shen utána közvetlen tud is midre teleportálni valakihez ha ott kialakulna egy harc ezidő alatt. A Sett volt az enemy leg teamfight veszélyesett embere, őt el akartam tüntetni, mert túl nagy impactje van egy betömörülő csapatharcban....
A Shennel kimentünk rá gyorsan, el is kezdtünk vele harcolni, ám pont mire megöltük volna konkrétan az egész enemy team a nyakunkba robbant, egy 2v5-ben találtuk magunkat és instant haltunk. Ekkor nézem a mapon, hogy a csapatom maradék 3 tagja, ekkor indul felfelé midről topra, ilyen eszméletlen fáziskéséssel, majd odaértek és mind haltak is, ez lett a vége. Persze én voltam a hibás, mert minek megyek oda, de nekem legalább volt egy tervem, nem egy 50-50 végső harcra akartam feltenni mindent. Sett tp-vel volt amúgy is szóval, nem tudtunk volna rárusholni sem a másik 4 játékosra.
Csak bírom az ilyet, hogy persze ezt a legkönnyebb mondani, de kérdem én a másik 3 játékosunk miért a tulipánokat szedegeti miden, amikor onnan 4-en elindulnak topfelé? Mit gondoltak miért tünik el az egész enemy team hirtelen? nem kéne őket lekövetni vagy kicsit pókolgatni ilyesmi? Nem a többiek tök nyugiban farmolgattak miden, szerintem még örültek is hogy "békén vannak hagyva" de jó csak mi meg közben a Shennel egy döntő ütközetet próbáltunk volna előkészíteni a Sett killel, de hát így nem lehet.
-
Yodamest
veterán
válasz
Sordoran
#67288
üzenetére
Ezt szoktam én is, mert rettentő az amikor nem tudunk menni go next a 15-20. percnél, csak azért mert valaki delusional és valamiért azt hiszi pl. legutóbbi meccsemen, hogy afk toplanerrel 4v5-ben majd nyerni fogunk.... És ezt végigszenvedni, hogy semmit nem tudunk contestelni, enemy minden sarit, minden baront elhoz, majd a végső ostromnál megy a surrender, na igen ilyenkor én is nemet nyomok, mert akkor már nem azon az 1 percen múlik, amikor spórolhattunk volna 20-at is.....
Utálom, hogy mindig igazam van ebben a játékban.
-
Sordoran
addikt
-
grimm2015
senior tag
3v1 re leszavaznak remakenél, aztán 3v1 re feladják 4.percnél, hogy azért LP-t vonjon le.
Ilyen is csak a lolba történhet meg... -
tenaijo
tag
válasz
Lokids
#67282
üzenetére
"Smurf" accok büntetése. Ha már van accod, az új felhasználód normal mmr-je magasabbról indul. (Akár a main accodnál is magasabbról.)
Handlevelelek most én is accot, első pár gameben kezdőket kaptam, azóta többségében van dia-master a lobbyk nagy részében. Amúgy egy dia+ játékos általában nem nyom soloban normalt, valszeg többen voltak premade-ben, és azért normaloztak, hogy a lentebb lévő barikkal tudják együtt tolni. Emiatt simán előfordulhat, hogy egy dia + egy új játékos átlag mmr-je kiadja a tiédet.
-
Yodamest
veterán
válasz
Ganz-[HUN]
#67283
üzenetére
Miért nem rankedeztek? nekem azzal semmi gondom, tök jók a meccsek. A normál az totál coinflip, hatalmas tudásbeli különbségekkel.
-
Ganz-[HUN]
addikt
Én se tudom mi van most, smolderrel hirtelen nagyon rossz lettem kb a semmiből, nem tudtam carryzni, és lanen is nagyon sok hibát vétettem. Akkor azután átmentem Ashe-re, és azzal tudnék carryzni, de egyszerűen nem megy. Vagy ez, vagy kiszopok lanen, mert vagy én vagyok rosszabb, vagy a supportom james bond cosplayt csinál (007, 0 asssists, 0 kills, 7 missed hooks). Iron 1, 47LP-ig sikerült letornázni tegnap este, Bronz-teteje MMR-em volt, mostmár Iron közepe. Bronzban élvezhető volt a játék, és ott 50%WR körül mozogtam. Itt ironban, mintha retardált botokkal játszanék. Nem tudom mi történik ilyenkor a match makinggel. Naughty list match making vagy mi ez? Szar voltál konzisztenesen 5-10 meccsen keresztül valamiért? Na takarodj 3 elóval lejjebb? WTF?
https://op.gg/lol/summoners/eune/casualdehid-T%C5%90GY?queue_type=SOLORANKED

-
Lokids
addikt
https://www.leagueofgraphs.com/match/eune/3847842196#participant6
Valaki magyarázza már el, hogy ez hogyan lehetséges? Dia3 enemy.
HOGYAN? Még ha main lane+champ-al lennék se lenne esélyem. De úgy, hogy totálisan offrole vagyok? Hogy kaphatok kezdő accon ilyen enemiket? -
Lokids
addikt
Ok. bassza meg ezt a tetves játék. Mi a faszért kapok dia meg emerald 1 enemyt?
How a faszba lehetséges ez? -
jerry311
nagyúr
Mai csapat...
Van Baron buff, és ráadásul még sok van hátra belőle.
Leölünk az ellenfél csapatából 4-et miden, van wave topon és miden, topon már szabad az inhib is.
Majdnem visszafordultak sárkányra.
Heves pingelés és chat kellett, hogy ha már van baron buff meg a wave is és még legalább fél perc mire újraélednek, akkor talán inkább a bázist támadjuk és jó eséllyel zárjuk is le a meccset egy sárkány helyett. Szerencsére meggyőzhetőek voltak és meg is nyertük 1 percen belül. -
Lokids
addikt
Én nem értem ezt a játékot. csináltam egy új accot, próbálni milyen friss játékosként. Én nem tudom riot hogy akar új playereket bevonzani, ha ez az élmény...
lvl27.. ha a sok aramot nem nézzük, akkor 2 gamet nyertem csak meg, amiből az egyiknél az enemy afk volt. WTF. lvl26-27 és folyamat dia meg emerald enemyt kapok. Hogy a fenébe lehetséges ez? Konkrétan felmossák velünk a padlót. -
Yodamest
veterán
válasz
tenaijo
#67274
üzenetére
Azt kezdem érezni indokolatlanul leálltunk ennél a meccsnél, nem is értem na mind1.
Most a meccs kapcsán: az a felfogásbeli különbség, hogy szerinted itt mindent a Lux csinált, szerintem meg mi sem hibáztunk. Mármint persze lejött roamolni, de én attól függetlenül elláttam a feladatomat, amikor jött akkor ezt látva rámentünk az enemyre, segítettük neki is ezt a bot roamot a saját játékunkkal. Nem az volt, hogy ő lejött botra, mi meg álltunk ugyanúgy a tornyunk alatt és nem reagáltuk le, lereagáltuk, innentől kezdve what? mit is kellett volna ennél jobban csinálálni? Nem az történt, hogy ő lejött botra és solo killben megölte a lane opponenteket. Meg azért ne felejtsük már el, hogy amúgy a Yas az emerald 4 player elméletileg, szóval egy teljes osztállyal felettem van, szóval úgymond mi itt underdogok voltunk boton.
Nem lehet ezt ennyire vákuumban nézni, ahogyan ti nézitek. Carryk mindig lesznek vagy az egyik vagy a másik csapatban, de ettől még a csapat más tagjai is játszhatnak jól.
----------------------------------------------------------------OP.gg/DPM.lol és hasonló pontszámozás:
Persze nyilván nem lehet csak ebből kiindulni, de azért teljesen elrugaszkodottnak tartom azt, hogy ezt egyáltalán nem szabad figyelembe venni, nonszensz. Azért hidd el, ha valaki nem farmol, nem wardol, nincs assistja, nem sebzett, én mondom neked, hogy annak alacsony lesz a score-ja. Ha a fundamentális dolgok hiányoznak, akkor nem fog az a játékos 7-10 pontokat kapni. A játékbeli finomságokat, egy egy jó vagy épp rossz megmozdulást nem tud kimutatni, de a meccs egészére kivetített fundamentális skilleket megmutatja nagyon is jól.Én olyat még nem láttam, hogy valaki totál useless, semmit nem csinál a meccsen, járkáló ward kategória, folyamat hal, feedel és ezek az oldalak rászortak volna akár csak egy 7 pontos értékelést, no way. Ugyanígy, amikor valaki látod, hogy jól játszik, hozza az objektíveket, ott van ahol kell, van impactje a meccsen, nos olyat sem láttam még soha, hogy ez az ember 0-5 scoret napjon. Én saját tapasztalatokból indulok ki és azok ezt támasztják alá.
Egészen biztos vagyok benne, hogy te sem láttál még useless team membert op.gg 10 pontosan....
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz
grimm2015
#67276
üzenetére
mivel az apró makróbeli részleteket nem írja le, lehet fos op scoreod, attól függetlenül nyered a játékot mert mondjuk csináltál egy cheese taktikát, elterelted a jg figyelmét egy jól kiterelt int/suicide taktikával (legyen mondjuk ez egy mundo), ami a kis gép fejének nettó negatív. De addig a csapatod elhoz egy draket, vagy ezt-azt-amazt.
tldr, op score = irreleváns. -
tenaijo
tag
válasz
Yodamest
#67249
üzenetére
Ehhez meg hozzáfűznék pár dolgot.
Nem értem miért az opgg score-ra veritek a f...otokat mindig. Abszolút irreleváns, hogy mit ír ki, nagyon sok faxságot is figyelembe vesz, ami szituáció függő. Ezek csak puszta számadatok, amiket valamilyen szorzóval összeadogat a rendszer, nem tükrözik a valós teljesítményt. Nem tudom mikor szoktok már le róla.Ezt a meccset konkrétan megnyerte neked a master smurf lux. 3-4-5lv-t vert az egész lobbyra. Sylas, Yi ki lettek véve a játékból, haszontalan a compjuk a tietek ellen. Ha nem mentek 0/20-ba 10 perc alatt, akár fel is állhattok a gép elől... Egyetlen egy dolgotok volt: ne haljatok le sokszor a botlane-nek. Azért valljuk be egy caitlyn morgana vs yasuo janna matchupban ez annyira nem nehéz. Az opgg meg megsimizte a fejeteket ezért
Nem mondta senki, hogy csapat szinten nem érdemeltétek meg a wint, de ebben a meccsben a botlane teljesen irreleváns volt.Ha már ennyire a számok, grafikonok hívei vagyunk:

12 percig konkrétan semmi sem történt a laneteken, majd (gondolom) mikor groupoltatok, vagy roamolt a lux, kaptál pár assistot, ezért a magas pontszám, de ha gondolod küldd el a vodot, és megnézhetjük.Még1x és utoljára (tényleg utoljára): nem azért szívják a véred itt, mert rosszul játszol, hanem mert olyan dolgokról írsz novellákat, amik objektívan nézve nem úgy vannak a játékban, ahogy azt te gondolod. Plusz mióta beütötted a platot szerintem kicsit sok lett a "tanító jellegű" ötletelés..

-
Yodamest
veterán
válasz
tenaijo
#67272
üzenetére
A liandry már hogy ne stackelne, ez nem antiheal. A hős sebzését növeli, különállóan, hősönként. Ugyanígy 2 Botrk ad hősnek is teljes sebzést okoz a Botrk, nem veszi el egyik a másik elöl a dmg-et. Mondjuk van egy Yas meg egy Viego egy csapatban, nem fog a Viego kevesebbet sebezni, csak mert a Yas már üti a célpontot.
-
tenaijo
tag
válasz
Yodamest
#67270
üzenetére
SoloQ-ban én nem vagyok híve ezeknek a supp itemeknek. Ha rendesen kompetitív felfogással csapatot alkotnánk és eldöntenénk, hogy climbolunk vagy versenyre mennénk, akkor persze a megírt itemeket építeném, mert tudnám, hogy számíthatok a többiekre. Viszont így, climbinghoz nincs értelme, hiszen én vagyok a "climbolo" személy, nekem kell úgymond minél relevánsabbnak lennem.
-Tehát support role-ra support champet hozol, és nem support itemeket buildelsz. Vegyük példának thresh-t. Mi egy thresh feladata? Sok cc, engage, disengage. Mit szeretnél csinálni? A lehető legtöbb ideig túlélni miközben életben tartod a csapatot, és a legtöbb enemyt lecc-zni. Ezeket mivel érheted el? Olyan support itemekkel amik adnak armor-t/hp-t/cdr-t és a passzívjuk/aktívjuk utility célt szolgál. Ilyen itemek pl: locket, redemption, zeke, knight's vow. Ha ilyen felfogással indulsz neki, akkor ne olyan champet hozz, ami utility tank/support/enchanter.Burstre azért már tuti nem raknám, egy tank engage feladatot azért el akarok tudni láátni vele, pont ezért is jó 1db liandry megépítése, mert attól még lehetek úgymond full tank, de mégis a %dmg miatt endgame igencsak jó sebzésem lesz. Value tekintetében szerintem hasznosabb, mintha bármi más lenne azon a sloton.
- Mit csinál a liandry? Százalék hp-t dmg-el, ad ap-t, és hp-t. Kell neked az ap? Nem, mert a passzívodból kapsz eleget, és bár hiába jó thresh abilityjein az ap scaling, lategame-re irrelevánssá válik ez a plusz mennyiség. Kell neked a %hp burn? Amelyik champ a kitjéből adódóan ki tudja használni, az venni fog 1-2. itemnek, ha meg sok tank van az enemyben, az egyik ap champnek muszáj megvennie, aki valószínűleg nem te leszel, és mivel nem stackel két liandry egyszerre, ezért szintén felesleges. Plusz abilityvel viszed fel a passzívot. 300 hp az egyetlen hasznos stat benne, de túl drágán veszel 300hp-t egy supporton. Alapból 3000 gold az item. Túl drága lenne egy supportnak még akkor is, ha hasznos statokat adna.MF support mintapéldája az ilyen tipik lanen cheesy ---> később useless buildeknek, olyan mint a Janna top meg Soraka mid, full ugyanaz a kategória. Nem érdemes használni. Az Ashe supp is csak egy jó duo-ban, előre jól megtervezetten tud működni, randomokkal szerintem az sem jobb, mintha bármi más mage lenne a helyén (Sera, Lux, Morgana) vagy egy Senna.
- MF/Ashe stb support haszontalan, mert vagy nerfelve lettek, vagy túl drágák az itemek rájuk, amik miatt működtek egyszer. Bármilyen épkézláb support ellen egyszerűen nem tudnak lanelni. -
Ganz-[HUN]
addikt
válasz
Yodamest
#67268
üzenetére
Azért kellenek a support itemek, mert a törkékeny glass cannon ADC-det életben kell tartani többek között. Ha damagelni szeretnél és carryzni a rallyba, egyel arrébb kell ülni a sofőr ülésbe, és bepickelni az ADC lanet és maget hozni oda navigálás helyett. Ha nem supportot buildelsz supportként, az enemy ADC-nek ez egy előny. Supportnak nem a damage output a lényege. Sose volt az.
-
Yodamest
veterán
válasz
Lokids
#67267
üzenetére
SoloQ-ban én nem vagyok híve ezeknek a supp itemeknek. Ha rendesen kompetitív felfogással csapatot alkotnánk és eldöntenénk, hogy climbolunk vagy versenyre mennénk, akkor persze a megírt itemeket építeném, mert tudnám, hogy számíthatok a többiekre. Viszont így, climbinghoz nincs értelme, hiszen én vagyok a "climbolo" személy, nekem kell úgymond minél relevánsabbnak lennem.
Burstre azért már tuti nem raknám, egy tank engage feladatot azért el akarok tudni láátni vele, pont ezért is jó 1db liandry megépítése, mert attól még lehetek úgymond full tank, de mégis a %dmg miatt endgame igencsak jó sebzésem lesz. Value tekintetében szerintem hasznosabb, mintha bármi más lenne azon a sloton.
MF support mintapéldája az ilyen tipik lanen cheesy ---> később useless buildeknek, olyan mint a Janna top meg Soraka mid, full ugyanaz a kategória. Nem érdemes használni. Az Ashe supp is csak egy jó duo-ban, előre jól megtervezetten tud működni, randomokkal szerintem az sem jobb, mintha bármi más mage lenne a helyén (Sera, Lux, Morgana) vagy egy Senna.
-
Lokids
addikt
válasz
Yodamest
#67266
üzenetére
Oké, de te supportot játszol. Miden, vagy toppon még érteném, de ha ap-t akarnál, akkor burstre érdemesebb építeni. Viszont supportként neked locket meg hasonló dolgok kellenek (amit viszont nem is láttam, hogy építettél volna). Oké, hogy így jobban rá vagy utalva az adc-re és a csapatra. De mégiscsak ez a feladatod.
Más: Próbálgattam ap MF supportot, egyfajta agyhalott buildnek, de valahogy nem bírom működésre bírni. 4-ből 4 csúfos lose. Pedig a poke dmg még meglenne. Valahogy mégsem adja ki.
-
Yodamest
veterán
válasz
Lokids
#67265
üzenetére
Szeretek kísérletezni, soha nem fogadom el szimplán csak ránézésre az “ajánlott” dolgokat. Minden sebzése ap, az ilyen tankoknál (Naut, Maokai is ilyenek) èn szeretek liandyt rakni, mert nagyon releváns sebzést lehet vele kiosztani és scalingot sem igényel, csak ap sebzést. Szerintem abszolút érdemes, ha nem csak egy meat shield akar lenni az ember mid-endgame.
-
Yodamest
veterán
Igen, de ne az egész 300 meccses rostert nézd, mert sokat játszottam másokkal is együtt stb. A konkrét climb jellege a dolognak most pár napja indult el G4-ből P4-ig akartam felmenni, ennek a szakasznak volt 85% winrétje. A 6 nappal korábbi 2db Seraphine meccstől indult, utána jött sok Thresh meccs. És amúgy úgy, hogy Thresh soha életemben nem játszottam korábban, mondom rápróbálok és annyira működött, hogy 91% winratem van vele jelenleg, csak 1 meccset buktam vele.
-
Yodamest
veterán
válasz
grimm2015
#67260
üzenetére
Na várjál, ez meg már nem is az én meccsem, de oké példa akar lenne rendben:
Most itt mi a gond? Megint ugyan az, ezt nem látjátok. Attól, hogy van egy carry a csapatban ez még nem jelenti azt, hogy a többi játékos közül senki sem játszott jól vagy győzelemre érdemesen. Ezt kellene megérteni.
És igen ez megint pont engem igazol: a Morde látod, na ő rá én is azt mondom, hogy nem játszott jól PEDIG ott volt a Lucian, akkor a Morde miért van 1-13-5-ben? A Morde miért van 1-13-ban amikor volt egy carry a csapatban? A Sera miért van 7-6-14-ben eközben?
Megmondom: ja hogy a Sera jobb játékos és jobban játszott mint a Morde? Bummm! Ki gondolta volna nem?
Pedig ott volt a Lucian mindkettőjüknek segíteni, a Morde is 7-6-14-ben kéne legyen nem?Azt kell megérteni, hogy a játék komplex és az is számít, hogy a carryvel mennyire tudsz együtt játszani, mennyire ismered fel egyáltalán, hogy a carryvel kell együtt játszanod stb. Ti nagyon egydimenziósan nézitek a játékot az a baj és csak azt nézitek, hogy ja volt egy 20-0 carry a csapatban, akkor valszeg SENKI MÁS semmit nem csinált az egész meccsen. Ez nem így működik. Ettől függetlenül is vannak akik jól játszottak és akik rosszul. Látod a Morde hogy tudott ennyire rossz lenni és a Sera hogy tudott nála jobb lenni, hiszen adottak voltak a feltételek mindkettejük számára, egy csapatban voltak a Luciannel. Mégis mi ez az eltérés? Én tudom, de olvasatomban akkor szerintetek mindenki fog azon az 1db carryn kívül, akinek egyébként lehet hogy a döntő harcban pont a Sera mentette meg a seggét, anélkül lehet meghal és az enemy végigmegy a nexusig. Ezért mondom, hogy ez komplex dolog, a carryvel együtt kell TUDNI játszani, kell tudni neki segíteni, fel kell ismerni. Ezek is skillek és aki felismeri ezt az megérdemli a győzelmet, mert egy csapatban vannak.
-
grimm2015
senior tag
válasz
Yodamest
#67258
üzenetére
Tehát, nagyon ügyes voltál abban a 3percben, a többit meg a lux lehozta.
Fordított esetben, meg 15percig lettél volna nulla.Azért kevés a részvételed, meg a rálátásod, mert ez van odaírva
Olyan bonyolult dolgokat letudsz írni (szerinted) az ilyen egyszerűt meg nem érted?
Itt a Seraphine ugyanolyan szerepkörben volt mint te... A lucian 10+killel indított, a Seraphine később csatlakozott hozzá. Ha a Lucian nem szerez soloba annyi killt, akkor a Seraphine nem ért volna semmit, mert nem lett volna kit támogatni.
Hogy nem tudja valaki ennyire felmérni a saját játékát...
Annyi fejlődésed van, hogy 5év után most nem 45% alatti WR-ed van, hanem végre 50% feletti. -
Yodamest
veterán
válasz
gali777
#67257
üzenetére
Hehe, hát azért ezt is ki lehetne ugyanúgy bővíteni, mint a többi rolet, de ennyi.
Egy gondolat még ehhez, ha már így:
Végső soron a win számít nem? Aki hardstuck és nem tud kijutni mondjuk silverből, annak is azt szokták mondani, hogy nyerjen több meccset, biztosan oka van annak, hogy silverben van, nem? Most ezt megfordítva, lehet itt mondani az ilyen mondvacsinált érveléseket, de végső soron nem az számít, hogy 85% winratevel felmentem plat4-be immáron flex accounttal is? Végső soron nem ez számít?Most ha felmennék diába, akkor is ezzel jönnétek, hogy de hát nem én carryzem a mecceket? Mindennek oka van, valamit csak jól csinálok, ha itt vagyok ahol. De persze tudom a csapat lehozza folyamatosan.
-
gali777
őstag
I'll just leave this here
-
Yodamest
veterán
válasz
grimm2015
#67255
üzenetére
Persze magas OP pontod van, kevés részvétellel, kevés rálátással...
Szerintem pont ez a mellébeszélés, a részvételem a 2. legjobb volt, miért kevés ez? Korábban írtátok a Nocturne carryzett, ahhoz képest neki alacsonyabb a részvétele.
Viccesek ezek az önellentmondások.A rálátás is most szerinted egy 15 perces meccsen milyen legyen? Őszintén. Tribush stb. wardolva volt, nyilván nagy megfejtéseket ilyen korai szakaszban nem lehet csinálni.
-
grimm2015
senior tag
válasz
Yodamest
#67254
üzenetére
Engedjük el, az első 10percben a játék a miden kívül erősen döntetlen volt, nem történt gyakorlatilag semmi...
A botot a 12. percben a Lux roamolta, 2killt szerezve, maradt 3perc a játékból, és te értetlenkedsz!
Persze magas OP pontod van, kevés részvétellel, kevés rálátással... szerinted miért írja ezt a játék? Konkrétan Lux miatt...
Én azon értetlenkedek, te hogy tudtál egyáltalán platig feljutni... te olyan elméletekkel állsz elő, amit legtöbbször szerintem te magad sem értesz, de hogy a fórumon más nem, az szinte biztos. -
Yodamest
veterán
válasz
grimm2015
#67252
üzenetére
De továbbra is, ez mit bizonyít? Jobbak voltunk? igen, Minden lanen? igen, ennyi.
Uram bocsá, megvártam a midest vagy a junglert hogy lejöjjön gankelni? Most komolyan ez hiba? Erről szól a játék egyébként, hogy csapatként játszotok és megvárod adott esetben a ganket. Ez nehogy már bármiféle ellenérv legyen, komolyan.
Akkor én is mondhatnám az olyan meccseket, ahol amúgy jobbak vagyunk boton, de az enemy jungler szétgankel vagy a mides, sőt le tp-zik a topos, most akkor azokkal mi van?
Szóval ezt nem nézheted így önállóan.Amúgy is a Yasuo emerald4, tehát egy teljes osztállyal felettem lévő játékos papíron, mert én csak plat4 vagyok, szóval ha úgy vesszük még ez is dicséret, hogy egálban voltunk vele az elején és nem feedeltük el.
-
Yodamest
veterán
válasz
Yodamest
#67251
üzenetére
"Könnyű meccsen könnyű jónak lenni."
Illetve korábban pont erre írtam az egyik posztomban, hogy amúgy ez nem ennyire triviális. Sok olyan playert látok, akik egy simán győzelemre érdemes, erős csapatban jócskán alulteljesítenek, konkrétan hátráltatják a csapatot. Szóval akármilyen hihetetlen (számomra is) egy jó csapatban is amúgy skill és tudás az, hogy te tudsz jól játszani, sokaknak ez sem megy még platban és emeraldban sem. Ezt csak így még az előző poszthoz.
-
grimm2015
senior tag
válasz
Yodamest
#67249
üzenetére
Ezzel te bizonyítod, hogy közel sem vagy azon a szinten amiről beszélsz.
Tehát konkrétan a meccs első 2/3 ideje alatt a Luxon kívül nem volt senkinek előnye a többiekkel szemben, majd a 12. percben Lux boton duplakill megvan a 10. killje, és már 3szint előnye.
Érdemes az ellenfelet is megnézni, ha te vagy ott, akkor gondolom megfordult volna a játék

-
Yodamest
veterán
válasz
Lokids
#67250
üzenetére
De ez nem érzitek, hogy nem indoklás semmire?
Mármint, egy könnyű meccsen 9.7-es pontszámot hoztam, most akkor what? mit kellett volna még csinálnom?
Egy könnyű meccsen ha nem vagyok 20-0 Morgana support, akkor nem tettem eleget? Vagy mi a mérce? Az a baj, hogy egy Lux mid több killt hozott, mint egy support player? Mihez képest nem voltam elég?A pontszámok alapján én jobb voltam, mint a Noc, saját role-om tekintetében, szóval legalább annyira én is carryztem a role-omnak megfelelően.
Ez már korábban is többször feljött, de sose értettem, hogy az, hogy "volt nálad jobb játékos a mezőnyben" - az miféle ellenérv már? Ha a 10 playerből bárki jobb volt nálam egy meccsen, akkor az azt jelenti, hogy én nem tettem a role-omnak megfelelően eleget a győzelemért?
Totál nem zárja ki egymást a kettő, ez olyan mintha azt mondanánk: simán nyert a T1 a G2 ellen, Faker volt a legjobb, tehát a többi T1 játékos nem tett eleget a győzelemért és voltaképp csak le lettek carryzve. Nem érzed, hogy ez erősen sántít így?
-
Yodamest
veterán
válasz
grimm2015
#67248
üzenetére
Oké maradjunk ennél a meccsnél. Objektíven nézve, a csapat és a meccs 2. legjobb játékosa voltam 9.7-es op.gg értékeléssel. Erre nem mondhatod te sem, hogy "lenyerték nekem a meccset", az amigo nem ez a kategória amikor valakit carryznek. Én mindent megtettem a győzelemért és győzelmet is érdemeltem, ez nem "free win" meg nem "elo boosted".

Akkor lenne jogos amit írsz, ha egy ilyen amúgy könnyű meccsen is lenne 4 halálom meg 6-7 pontos gg pontszámom, de könnyű meccsen majdnem legjobbnak lenni, nem is értem mit akartál ezzel bizonyítani vagy megcáfolni.
-
-
Yodamest
veterán
Meg most Toxmo-val szoktunk a streamen belül normál gémezni más nézőkkel és nekem annál nagyobb dicséret nem kell, amikor így megszólal meccs közben: "ez a morgana jól játszik, kicsoda ez, jól nyomja" kérdezte is meccs után chaten, hogy ki volt a morgana... hát mondom én.
-
Yodamest
veterán
Na kedvetekért a flex rangomat is felhúztam plat4-be soloban játszva, eléggé smurf climb volt 85% winrate ftw! Itt már sok esetben emeraldosokat kaptam:

-
Yodamest
veterán
válasz
jerry311
#67239
üzenetére
Ilyenek sajna mindig vannak, engem az tud ezekben bosszantani amikor engem is belevisznek a rossz playbe emiatt. Tipik ovetextend hibàk, pl. nem értem platban hogy nem lehet megérteni azt, hogy éledő, frissen a bázisáról érkező enemy teammel nem kezdek el ott t3 környékèn jampiskodni, semmi de semmi értelme, fel nem fogom ezt hogy nem látja egy gold vagy a feletti játékos.
És itt gali777-re még visszautalva: akik ilyen amúgy 50 iq-val elkerülhető hibàkat csinálnak, igen is azoknàl többre tartom magam, hiába same elo. Ez szerintem nem nagyképűség, mivel èn nem vétek ilyen first timer hibákat a játékban.
Mert azért meg kell különböztetni a hibák nagyságát is, vannak low és high concept hibák. Low amikor nem farmol valaki, nincs lane tudatossága, overextendel, chasel fog of warba ész nèlkül stb. aki ilyen alapvető hibàkat vét, már bocsànat de az sértő számomra, hogy egy lapon legyen említve velem.
-
gali777
őstag
válasz
Yodamest
#67238
üzenetére
Gold 1 asszem, de én már csak annyit rankedezek, hogy 15 win legyen meg a skinért, azt viszontlátás. Viszont én nem is adom elő évek óta itt a topikban, hogy amúgy régen challenger volnék, csak a csúnya csapattársak folyton visszahúznak, meg én coacholom a csapatot, akik velem egy ligában vannak.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Yodamest
#67235
üzenetére
El tudom engedni, ha látszik, hogy bénák, de hajlandóak fejlődni, vagy legalább tanácsot elfogadni.
Mai retardált csapat... (4 meccsből szerencsére csak 1)
Ellenfelek: Heimer, Vi, Gragas, Viego, Nunu.
Mit tud ez az 5 hős? Mindegyiknek van valami beépített extra heal vagy lifesteal.
Mit nem vesz a csapatomból rajtam kívül senki? Anti-heal.
Minden harcot bebuktak, amiben nem voltam ott, vagy kinyírtak az elején. Egyszerűen túlgyógyulták a sebzést.
Az már csak hab a tortán, hogy az ADC feedelt is: 3/14/4 -
Yodamest
veterán
válasz
Yodamest
#67235
üzenetére
Ezt a zen status quo-t talán akkor fogod tudni elérni, ha eljutsz arra a pontra, hogy nem lenézed és emiatt haragszol a csapattársakra, hanem elfogadod/megérted, hogy ők nem a te szinteden játszanak és erről nem tehetnek. Ekkor már inkább egyféle mentorként fogsz magadra tekinteni a játékon belül és nem haraggal fogsz feléjük fordulni, hanem inkább segíteni, tanítani próbálod őket. Én már úgy érzem eljutottam nagyrészt erre a pontra.
-
Yodamest
veterán
válasz
jerry311
#67234
üzenetére
El kell tudni érni egy zen állapotba, amikor immunissá válsz ezekre. Nekem sem mindig sikerül, de egyre többször vannak jó időszakaim, amikor abszolút hideg fejjel tudok mindenre tekinteni és ez a játékon is nagyon meglátszik ilyenkor. Most is ahogy visszatértem egy ilyen moodban vagyok, most nagyon érzem a wineket.
-
Yodamest
veterán
válasz
Sordoran
#67232
üzenetére
"Ellenben egy kompetitív játéknál ugye ha szarul megy, az rányomja nálam a bélyeget az élményre."
Ismerős a helyzet, aránylag sokat Genshineztem én is, az totál az ellenkezője élmény tekintetében. Egy biztos, fix chill élmény, ami tuti nem fog felkúrni, stabilan tudod mi fog történni, mit kapsz. Viszont pont emiatt, nem adja meg azt a dopamin bombát sem, nincs az, hogy még másnap is azon agyalok mi volt a gémben, mi történt, mit kellett volna másképp. Ez teljesen hangulat függő, mindkettő jól tud esni, de időről időre bennem fellángol ez a kompetitív szellem és olyankor nem is vagyok képes mással játszani, ez az amibe igazán bele tudok mélyülni olyan szinten mint semmi másba. -
Sordoran
addikt
válasz
Yodamest
#67231
üzenetére
Mondanám hogy én azért játszom hogy szórakozzak, tehát just for fun kell legyen, ezért is ARAM-ozok kizárólag. Persze a cél a nyerés mindig nálam is. Ugyanakkor korábban a wow-t és most 2 gacha game-t is úgy tolok, hogy teljesítsem mindig a napi/heti/havi "feladatokat", tehát kvázi második munka.
Ezek viszont fixen teljesíthető dolgok, nincs stressz hogy sikerül-e, csak idő kérdése. Ellenben egy kompetitív játéknál ugye ha szarul megy, az rányomja nálam a bélyeget az élményre. -
Yodamest
veterán
válasz
Lokids
#67230
üzenetére
De normalban hősöket, buildeket gyakorolsz vagy mi a célja? Én túl kompetitív szemléletű vagyok az ilyen tét nélküli gémekhez, soha életemben nem aramoztam és hasonlók, csak a ranked. Ha valamiért normálizok vagy az alacsonyabb elos flex rankomat viszem, olyankor hősöket, buildeket tesztelek, de akkor is próbálom a maximumot nyújtani és nyerni. Minden meccshez úgy állok hozzá, hogy valamit tanuljak belőle, soha nem "just for fun" játszok.
-
Lokids
addikt
válasz
Yodamest
#67228
üzenetére
Persze kis túlzással éltem. Meg mostanság csak normált játszok, ahol bronztol challengerig mindenféle ellenfelet kapok. Namost ha utóbbi, akkor nem várok sokat a gametől. Pl multkor enemy vayne-el nem tudunk mit kezdeni, mert high elo votl mind a vayne mind a milio sup. premade. Csapatban meg nem volt fix cc. Simán 2v5-t játszottak.
-
grimm2015
senior tag
Ez is amilyen jól kezdődött...

Az elsőnél ment a sírás, le is nerfelték, a második középfokozat volt... most, ha nem kapsz Lee ellenfelet, akkor nagy valószínűséggel győzöl...
Nem értem miért kell még az ilyen eseményeket is agyon könnyíteni! -
Yodamest
veterán
válasz
Lokids
#67227
üzenetére
Na ez tök jó, mármint akkor te a tükörképem vagy ilyen szempontból. Gondolom a játszott hőseid is akkor ilyen jellegűek, ez abból is fakad, nem csak a stílusodból.
Én irtózom ettől, nem tudnám úgy élvezni a játékot, hogy ennyire predesztinálva van az első pár perc alapján. Mármint, mindkét eset számomra visszatetsző: azt sem szeretem ha túl easy és gyakorlatilag csak "elrontani tudok" egy már megnyert meccset, de azt sem szeretem ha ilyen lefutott herót az egész és csak várni kell a végét mert nincs mit tenni, max bekeverem addig a kövi adag gin-tonicot.
Ezért próbálok erre ellenhatást képezni ezzel a horgony stílussal, hogy ezt a két szélsőséget húzom középre, ezáltal adva egy gerincet a mérkőzésnek. A legjobb meccsek azok, amik végig izgalmasak, végig bármi lehet, nincs eldöntve a kimenetel. Illetve mivel szerintem makro-ban jó vagyok, jól passzol ehhez a stílusomhoz az, hogy a jó makro játék miatt az ilyen szoros ki-ki meccseket általában a javamra tudom fordítani az endgémben.
-
Lokids
addikt
válasz
Yodamest
#67226
üzenetére
Ezzel egyet értek. Azonos mmr-en is van eltérés.
Én rohadtul nem vagyok konzisztens.
Nekem csak 10-0 vagy 0-10 meccseim vannak. Nálam a meccs első pár percétől függ. Ha véletlen elrontok valamit, akkor tuti 0-10 lesz, full useless leszek egész játék alatt.
Pl boton csata közben az enemy megnyeri a 2v2-t. Akkor én hátra szoktam dőlni és várni a 15-t. -
Yodamest
veterán
válasz
Yodamest
#67225
üzenetére
Illetve, én azért kezdetektől azt mondom, hogy azonos rangon lévők között is lehetnek különbségek. Nem tudom ebben egyet tudtok-e érteni vagy én érzek rosszul valamit de:
Én magamat a rangon belül egy kimondottan konzisztens játékosnak tartom, szinte mindig akár win akár lose lesz az eredmény, ott vagyok a csapatom top2, de legrosszabb esetben is top3 játékosában. DPM.lol pontszám kiértékelőt szoktam nézni és a DPM-es végpontszám nálam mindig megüt azért a meccs képéhez képest egy elfogadható szintet.
Ti szoktatok legrosszabbak lenni a csapatotokban? Most nem tudom, hogy ez mennyire általános amit én képviselek, de az ilyen lefutja játékosokat sosem értettem, akik 0-10-re mennek és hasonlók, meg kiafkolnak, kitiltelnek. Lehet ezt egyfajta profi mentalitásnak is nevezni talán, de én 90%-ban tudok nyugodtan mérlegelni, nem futom le még ha hátrányban is vagyok, sok meccsen vesztes állásból jövök vissza pont emiatt. Erre sokan nem képesek hiába vannak mondjuk platban, na az olyanoknál azért magamat többre tartom, hiába ugyan az az elo, a konzisztencia is számít. Ahogy így bármikor visszanéztam az eredményeket, a csapatom vagy a meccs legrosszabbjaiban soha nem vagyok ott, ha az északi sarkon ledobnak én akkor is hozok egy csapaton belüli felső házas szintet. Aztán lehet ez általános dolog nem tudom, ezért is kérdem, hogy másnál van olyan, hogy a op.gg vagy dpm szerint a csapat leggyengébb tagja volt?
A konzisztenciához hozzátartozik, hogy eleve nem is szeretem a high risk - high reward hősöket, szóval a hősválasztásaim is ezt a stabil playstyle-t erősítik. Mindig minden körülmények között stabilan teljesíteni, nekem ez a felfogásom.
-
orc88
őstag
válasz
Yodamest
#67221
üzenetére
Korábban plat 4-től már a TOP!! 10%-ban volt az egyén. Most a top 10% emerald 3-4 környékén van.
Ez már csak személyes tapasztalat, de kb. egybevág ezzel amit mi is tapasztaltunk, hogy korábban plat 3-4 környékén stuckoltunk be, most pedig gold4-től emerald 4-ig átmentünk mint kés a vajon, és emerald 2-3at már nem tudjuk átütni olyan könnyen.

-
Yodamest
veterán
válasz
grimm2015
#67220
üzenetére
Mindent ki lehet magyarázni, már az is baj, hogy plat vagyok, remek.
Most persze mondhatod, hogy feljebb tolódott minden, de erre kellene valami bizonyíték is. Mondjuk volt silver/gold játékosok konkrét idézőnévvel, hogy most vajon ők is annyival feljebb vannak e? Mert ebben nem vagyok azért annyira biztos. Szerintem nagyon sokan ugyan ott vannak, hol a rendszerváltás előtt voltak, ugyanabban a divben.Itt látható a rank distribution, ez alapján a játékosok 13% van platban, ez kevesebb mint ahány % az alatta lévő tierekben van. Ha az lenne, amit állítasz, hogy minden korábbi gold játékos platba került volna, akkor ennek minimum 20-25%-nak kellene lennie, mert a playerbase fixen 20-25% goldos volt mindig is és akkor beleszámoltam már azt is, hogy platból is mentek fel playerek emeraldba ugyebár. (de oda diából is esnek vissza, szóval az nem mondható, hogy mind volt platos játékos lenne)
-
grimm2015
senior tag
válasz
Yodamest
#67219
üzenetére
Fantagíró... 5év alatt annyit változott a helyzet, hogy berakták Iront, meg Emeraldot, 3at találhatsz merre tolódott el az elo... Akkor is ezt a fantazmát adtad elő, hogy te mennyivel messze a tudásod felett játszol már évek óta, a te elméleted szerint, mint a silver/gold játékostársaid
Kb nem változott semmi, eltolódtak az elók, és 5év után végre tudtál 50% WR felett szezont zárni.
Olyanra hivatkozol, amit szerintem te magad sem értesz, de az egyértelmű, hogy "mi" biztosan nem. -
Yodamest
veterán
válasz
Lokids
#67218
üzenetére
Hát azért valamicskét javulgat mindig a helyzet felfelé, de nem tudom annyira sügérek nagy átlagban a játékosok, hogy mindig elképedek.
Platban olyan baron callok, hogy ellenfélnél mindenki él és pushol, én tartom egyedül midet supportként, hogy ne hozzanak egyből 2 towert + 1 inhibet, amíg mindenki baronozik. Majd megússzuk minimális veszteséggel erre minden csapattársam nekiáll harcolgatni back előtt vagy után (külön külön) és meghalnak....
Meg ellenfél sárkány lélekponton, épp éled a sari, egyedül én vagyok ott, wardoltam az egész környéket, a csapatom 4 tagja meg topon tower diveol 1db enemy játékost.....
Midet betoljuk inhib megvan, back, baron nincsen, hopp senki sem tudja most mit kéne csinálni ezen a ponton. Én pingelem ezerrel, hogy "push botlane" / "invade enemy jungle" hogy területeket szerezzünk, feltoljunk még egy lanet... végül csinálták is, de látszott rajtuk, hogy nem értik miért ezt csináljuk, miért nem random rohangálunk a mapon killek után.
stb. stb. ezek annyira egyértelmű dolgok, még csak nem is az, hogy áh fifty fifty, nem értem, hogy nincs ennyire érzékük a játékhoz.
-
Yodamest
veterán
Nem sok időm van sajna, de megint elindul a cilmb vonat lassan de biztosan. Meglepődtem, mert mióta utoljára játszottam azt hittem már volt egy szezon zárás és visszasorolás. Mentem egy soloq-t, de ugyanott vagyok mint kb fél éve voltam, meg is lepődtem. P4 valami 90LP-nél vagyok egy visszatérős winnek hála, szóval jön a P3 aztán haladunk lassan az Emerald felé, most az lesz az új cél.
Megint rá kellett jönnöm, hogy még a plat sem az én mentális makro szintem, nem sok map management és taktikai érzékük van, nekem kellett a vállamra vennem a csapat irányítását az utolsó ostrom előtt. Nem tudom hol fog eljönni az, hogy már a többiek is lássák és tudják mit kellene csinálni a győzelem érdekében makro szinten. Talán a zöld ligában már ez lesz a jellemző.
-
Yodamest
veterán
válasz
Sordoran
#67215
üzenetére
Így is legtöbb új karakter össze-vissza dash-ol, most meg ez is.
De nem gondolod, hogy azért kellett nekik ilyen képességeket adni, mert a point and click movement fogyatékossága ezt megkívánta? Én úgy látom, hogy a wasd ebben is segíthet majd, mivel az alap mozgáskultúra kifinomultabb, dinamikusabb lesz, a riot sem lesz rákényszerülve arra, hogy minden hősnek dash képességeket adjon a jövőben. Én biztos vagyok benne, hogy ez azt hozza majd magával, hogy a képesség alapú mozgások korlátozottabbak lesznek.soha nem éreztem azt, miért nem wasd alapon működik.
Persze mert elfogadtad, hogy ez ilyen. Nyilván ha fel sem merül, hogy lehet másképpen is, akkor az ember abból főz amit elé raknak. Most, hogy lesz alternatíva, itt ütközik majd ki az, hogy mennyire másképpen is lehet ezt csinálni. -
Sordoran
addikt
válasz
jerry311
#67214
üzenetére
Én se látom bele, miért lenne ez fejlődés. Nekem pont fordítva volt, WoW-ot toltam régen ahol ugye wasd mozogtál, és utána jött nekem a lol ami már kattingatós. Szokni kellett, de soha nem éreztem azt, miért nem wasd alapon működik.
Nem néztem utána, amit itt írtatok annyit tudok róla. Majd pudding próbája az evés alapon megnézem milyen. Viszont sok skillshot karaktert játszok, szeretem őket, szóval ha nekik ez ártani fog, akkor lényegében a kedvenceim hullanak ki. Így is legtöbb új karakter össze-vissza dash-ol, most meg ez is. -
-
Yodamest
veterán
válasz
jerry311
#67212
üzenetére
Hát dehogynincs köze. Egyfelöl sokkal precizebb és mozgékonyabb irányítást tesz lehetővé, illetve mivel így különválik az egér rámutatás és a karakter irányítás, ez teljesen újfajta mechanikákat hozhat be a majd érkező és átdolgozott jelenlegi hősöknél. Olyanokat, amiknek megvalósítása eddig lehetetlen volt... Már ha csak a WOW-ra gondolok rögtön eszembe jutnak érdekes abilityk, amiket immáron ide is át lehetne emelni technikai szempontból. Elég sok kaput kinyithat ez, a fejlesztők kreativitásán múlik csak, hogy mennyire dolgoznak alá ennek a megváltozó irányításnak vagy inkább maradnak egy univerzális mederben, hogy a régi is gond nélkül tudjon működni.
Viszont hosszú távon szerintem mindenképpen csak a WASD fog maradni, amennyiben ténylegesen beválik, mert azzal csak a saját dolgukat nehezítenék meg jelentősen, ha innentől fogva mindent két irányítási módra kellene optimalizálniuk. Ez biztosan nem tartható, egyik oldal mellett le kell tenni a voksot, de már csak az érkező MMO miatt is, ez egész biztosan a WASD lesz. Azt akarják, hogy a jelenlegi LOL játékosok minél könnyebben át tudjanak majd arra állni, az rányításban ne legyen lényegi eltérés.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Yodamest
#67211
üzenetére
Miert lenne a WASD a jovo?
Mitol haladas a korral, ha WASD mozgas van eger helyett?
Ez nem mult es jovo, mert mindket mozgas letezett rengeteg jatekban eddig is. Ez egy valasztas fejlesztoi oldalon.
Eddig annak kedvezett a jatek, aki jobban tudott kattintgatni. A jovoben pedig annak kedvez majd a jatek, akinek jobban megy a WASD mozgas + egerrel kattintgatas.
De a jovohoz vagy haladashoz ennek semmi koze. -
-
tenaijo
tag
válasz
Yodamest
#67200
üzenetére
High eloban fog számítani a wasd, ott rendesen tönkrevágja majd a játékot, ha tényleg úgy kerül be az éles szerverekre, ahogy jelenleg PBE-n van.
Nem a kite hiánya miatt szar loweloban az adc, hanem mert nem tudják az emberek, hogy hogy kell játszani a role-t. Aki silver-gold-plat-emerald-dia alja volt, az ugyanott marad, vagy ha feljebb is jut, nem ez lesz az oka. Spacing ugyanúgy szar lesz, ugyanolyan szar döntéseket fognak hozni, de ha fightra kerül a sor egy fél fokkal talán jobban autoattackolnak majd.
-
orc88
őstag
Ez szerintetek AI?
17 millió mastery Trundlehttps://op.gg/hu/lol/summoners/eune/Loxias17-EUNE
-
Lokids
addikt
válasz
Yodamest
#67200
üzenetére
"Ezt bővebben, mert nem értem."
Mit nem értesz? Van olyan silver játékos aki tud kite-ni.
Én emerald vagyok és nem tudok.
"Az adc-k lehetséges/optimális játékerejét low eloban nem használják ki". Ezért is vannak low elo-ban.
A baj, hogy ez a wasd a tankoknak, vagy a skillshot mageknek közel sem akkora előny.
Csak az ADc-knek, akik eddig is az egyik LEGERŐSEBB pozícióban voltak.
Új hozzászólás Aktív témák
A játékról részletes leírás az összefoglalóban.
A RIOT Games szabályzatának megfelelően, és ahogy a Prohardver lapcsalád összes topikjában, itt is tiltott az account adás-vétel még említés szintjén is.
- Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 12G - Karácsonyi akcióban!
- Redragon Kumara K552 RGB Brown Switch magyar billentyűzet
- Lenovo Thinkpad P1 Gen 6 - i9-13980HX, 32GB, 2TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- 15.gen! Intel Core Ultra 9 285K +16-32GB DDR5 RAM +hűtött VRM-es Z890 lap! GAR/SZÁMLA (a Te nevedre)
- OP AudioCodes C450HD Ip Phones - Szines kijelzős - Teams/ Zoom telefon - Új dobozos
- Lenovo ThinkPad T14S Gen1 Intel i5-10310U Refurbished - Garancia
- Eladó Apple iPhone 14 Pro Max 128GB / 12 hó jótállás
- 0% THM 4 havi részlet beszámítás! RX 9060 XT / 9070 / 9070 XT videokártyák készletről KAMATMENTESEN
- Dell Latitude 3310 13,3", Gold 5405U, 8GB RAM, SSD, jó akku, számla, 6 hó gar
- MacBook Air M1 13" 16GB RAM 256GB SSD 27% áfás számla, (0228)
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Ez a megmenteni vs nem meegmenteni nekem is sokszor "problémám", és nem az, hogy nem tudom mit kell csinálni, hanem az, hogy döntéshelyzetbe hoznak a többiek, hogy rossz play viszont együtt jóban rosszban, vagy nem rossz play de akkor rájuk hagyom és tuti ott döglenek.











Nem mondta senki, hogy csapat szinten nem érdemeltétek meg a wint, de ebben a meccsben a botlane teljesen irreleváns volt.








Hát legalább a platos tekintély kiadású skineket kapom most már, ha más nem is ennyi előnye legalább volt.

