Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
FoLey-v
addikt
válasz
diablo1984 #103592 üzenetére
Mindig csendesebben jár vagy is az én opelemen mint pl. egy Passat B5.5-nek.
-
Sanki
addikt
Ja okés, azért köszi a tippet.
#103598 diablo1984 lokalizálni vagy felgyújtani...
örülni fogok, ha ötödjére is szét kell szednem a szívósort....
Z14XEP szívósor szerelésben már gyakorlott vagyok, ha valakinek segítség kell Debrecen környékén szóljon. -
-
Integrale
veterán
Tudja valaki, hogy a Z18XER motoron mikor vált a VIS? 3000-3250 között vagy egy idegesítô búgás, minden fokozatban, alatta és felette nincs, motorféknél szintén van hang, ha fölé gyorsítok és motorfékkel a fordulat ebbe a tartományba ér, a zaj egybôl jelentkezik, bizsereg a kaszni is ilyenkor.
Álló helyezetben nem érezni/hallani, menet közben sem üresben, sem kinyomott kuplunggal nem hallható.
Kipufogóból van két teljes szettem (rezonátortól hátra), a hang változatlan mind a kettôvel.Tipp, ötlet? Váltó, rezonátor, szívósor?
-
Sanki
addikt
válasz
diablo1984 #103592 üzenetére
Nem tudom hogy szív vagy fúj vagy mi sípol, de mintha valami elektromos sípolás lenne... (most remegés, alapjáratingadozás sincs)
Ráadásul megint csak addig amíg nem mentem vele, utána nem hallottam...
Ja és megint mentem vele 150-200 km-t és addig 1 hangja sem volt... -
diablo1984
veterán
válasz
Sanki #103591 üzenetére
Nincs a tiednek sem szép hangja a sípoláson túl sem, nem valahol valami kifúj?
Benzines opel motort még nem hallottam kulturáltan és csengesen járni, mindnek olyan pocsék hangja van, hogy böff. Milyénk 10e km után megy megint vezérléscserére, a feszítőpatron behalt, zörög a lánc, mintha dízel lenne, pedig már a szívósor csendes, de brutál jól fogyaszt. Na mind1 egy olajcsere vezérléscserével fűszerezve, megint, csudijó.... -
Sanki
addikt
Hülgyek és Urak ezen a videón lévő hang (az erős sípolás) kinek ismerős?
[link]
Péntek délutántól állt az autó és vasárnap délelőtti (tehát ma) hallottam ezt a hangot....
Melegen semmi.
(Mióta cserélve lett a szívósor (2x mert az első javított nem volt jó) azóta el van átkozva a kocsi.....)
-
-
hacki87
senior tag
válasz
ncc1701 #103586 üzenetére
Én úgy csináltam az automatánál, hogy megálltam N-be raktam, közben állok a féken behúztam a kéziféket. Ekkor leszálltam a fékről. Éreztem, hogy már a kézifék tartja az autót és betoltam P-be, így nem a váltót feszítette. Ha csak P toltam akkor érezhetően nehezen jött ki P fokozatból. Ha úgy ahogy leírtam akkor meg könnyen.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #103585 üzenetére
Jaja, majd szólok az autóimnak, h menjenek tönkre. Kb 600ekm óta vezetek így.
Szted mondjuk egy automata váltó P állása mit csinál?
-
-
szebe
addikt
válasz
#24845312 #103577 üzenetére
+ Nekünk még kötelezően kellett vezetni autópályán is, hisz volt ilyen vizsgafeladat is. (Csak tudnám, hogy hogyan kaphat úgy bárki is jogosítványt, hogy egyetlen percet sem vezet autópályán? Márpedig tudok ilyenről. Vagy létezhet, hogy manapság már nem kell autópályán sem vezetnie a tanulóknak?)
Nekünk is, de Fehérváron ezt elég egyszerűen megoldottuk.
Viszont barátnőm Békés megyei. 10+ éves a jogsija, akkoriban nem igazán volt arrafelé autópálya/autóút, sőt, az M44 is csak mostanában lett kész. Addig a legközelebb kb Szeged M5 volt, de csak oda 1-1,5 óra az út. Nincs az az oktató aki ezt bevállalja. Van/volt még jó pár ilyen az országban. -
dokee78
félisten
Vásároltam egy 2002-es Opel Astra G 1.6 8v autót.
30 km körül ki gyulladt a check engine.
Hiba kód 0300-át dob.Gyerta csere lehet meg oldja?
Meg lassitásnál kicsit ráz.
Lehet sokat állt és szorul a fék vagy be kell kopnia?
Tárcsák jónak tűnnek alig van pereme.
Vagy fék betét gondja lehet? 4 tárcsafék.Jövő héten viszem egy szerelőhöz,csak szeretném tudni mire készüljek.
-
#24845312
törölt tag
válasz
cappa72 #103567 üzenetére
Nekünk kötelező volt a parkolás végén a járművet rögzítőfékkel rögzíteni. Elinduláskor meg SIKK-esen elindulni (sebességbe rakod, indexelsz, kéziféket kiengeded, körülnézel).
Kötelező volt indulás előtt a járművet is végignézni (pl. gumik állapotát ellenőrizni, stb.), és kötelező volt beállítani az ülést, kormányt, visszapillantó tükröket, stb. Ezeket mind nézte a vizsgabiztos is.+ Nekünk még halálos bűn volt a gyalogoscsalogatás is, ehhez képest egy youtube videó alatt azt kommentelték páran, hogy manapság már nem az. Létezhet ez?
+ Nekünk még kötelező volt az 50-es táblánál 50-nel menni, nem lehetett 40-nel menni pl., hiszen csak így valósul az meg, hogy nem tartod fel a többieket, és az is, hogy kötelezően fel kellett tudnunk venni a forgalom ritmusát, és azt tudni kellett tartani is. (Állítólag manapság már engedik/átengedik a tanulót akkor is, ha csak 30-cal megy?)
+ Nekünk még kötelezően kellett vezetni autópályán is, hisz volt ilyen vizsgafeladat is. (Csak tudnám, hogy hogyan kaphat úgy bárki is jogosítványt, hogy egyetlen percet sem vezet autópályán? Márpedig tudok ilyenről. Vagy létezhet, hogy manapság már nem kell autópályán sem vezetnie a tanulóknak?) -
Sanki
addikt
Ha esetleg valakinek most esedékes a klímatisztítás: [link]
Kauffer - 1300 Ft - Loctite 40387 (39078, SF 7080) klímatisztító, fertőtlenítő spray. -
mephi666
nagyúr
...közben ma csináltunk egy 2x20km-es kört, az első végén körbeszagolgattam a fékeket, semmi különös szag... kézzel nézve kézmeleg volt a tárcsa+fék (gondolom beragadva nem nagyon kellett volna hozzáérnem se
) ...azért ránézetek, mert megszokásból is húznám be mindig
-
Gaga_30
tag
Én parkolásnál (plusz sebességben a váltózár miatt is) meg lámpánál is használom a kéziféket. Télen, nyáron kint áll a vas sajnos, Bp, BAZ megye csodálatos útjain fut napi szinten de egyszer sem volt ilywn problémám. Ha nem napi használós el tudom képzelni, hogy berohad a bowdenezés egy hoszabb àllás után. Fagyni még sosem fagyott be.
-
-
ldn218
tag
válasz
diablo1984 #103565 üzenetére
Szerintem attól nem nyúlik a lánc , de olyat már olvastam az olasz 1.3 dieselnél hogy a nyúlott lánc reggelre egy fogat átugrott.
-
diablo1984
veterán
válasz
ldn218 #103558 üzenetére
Nekem 10 év alatt 1x fagyott be a kézifék teherautón(bal hátsó) , elindulás után éreztem, hogy árulás van, nem volt leállósáv az autóúton, mire megálltam már izzott a tárcsa és az abs jeladó égett.
De ettől nem szoktam le a kézifékről teherautóban, személyautóban többnyire sebességben hagyom, bár láncos vezérlésnél ha lejtoőn vagy emelkedőn áll az nem szerencsés, mert nyúlhat a lánc. -
#24845312
törölt tag
válasz
MaddeNNNN #103549 üzenetére
Én GE (Tungsram) Megalight Ultrát szoktam, meg valamelyik Osram Night Breakert a sok közül. Azt már meg nem mondom fejből, hogy melyikből vettem H7-et, és melyikből H1-et, de lehet, hogy volt mindegyikből ilyen is, olyan is. (A tompítottam H7-es, a távolsági meg H1-es a B Vectrában.)
Az emelt fényerő egyértelműen észrevehető volt mindegyik esetében, és kiégni sem szoktak nálam az izzók, a nagyobb fényerő miatt szoktam csak cserélni őket, a régi meg ment mindig tartalékba a dobozába. -
ldn218
tag
válasz
ncc1701 #103552 üzenetére
21 évig teherautó sofőr voltam. Ott nincs mese mert nem egy, másfél tonnákat kellett rögzíteni az év bármely napján és napjában kb negyvenszer. Ott nem teheted meg hogy csak sebességben hagyod az autót. Érdekes hogy a karbantartás legyőzte a vizet mindig. Gondolom hogy ez csak a teherautóknál alkalmazott NASA technológiának köszönhető
-
ncc1701
veterán
válasz
#24845312 #103553 üzenetére
Már nem emlékszem. Kb 26 éve volt.
Soha életemben, egyik autómnál sem használtam. Kivéve, mikor nagy lejtőn állok meg, de akkor is úgy csinálom, h a padkának nekikormányzom a kereket, h az fogja. Utána sebesség, majd mikor megállapodott a vas, akkor még ráhúzom a kézit. Ez sztem évente 1x van. -
bul07
nagyúr
válasz
ldn218 #103548 üzenetére
Azért a latyak meglepő helyekre is be tud fagyni nem hogy a kézifékhez
Nekem konkrétan az indító motoba fagyott bele a latyak (F Astra), meg se moccant még a behúzó se, 2éves korában
5m és egy motor átfordulás elég volt hogy betolásra beinduljon, aztán mentem vele hogy felmelegedjen és utána pöcre indult mint előtte isÍgy télen egy zsír új kocsi esetében is befagyhat a kézifék ha olyanok a körülmények
-
MaddeNNNN
addikt
H7 foglalatba ki milyen halogén égőt használ tompított fényszóróhoz? Balosom most égett ki.
ezt néztem:
Philips H7 X-tremeVision PRO150 -
ncc1701
veterán
válasz
mephi666 #103536 üzenetére
Alapvetően felesleges sík terepen a kéziféket basztatni. Be kell tenni sebességbe, és kész.
Belém az oktató elég mélyen beleverte ezt, rácsapott a nőci a kezemre, ha hozzáértem a kézifékhez megálláskor.Kézifék szerepe annyi, h ha nem hátsókerekes a vasad, akkor azzal tudod a kocsi seggét kanyarban irányba rakni.
-
mephi666
nagyúr
megszagolgattam, amikor hazaértem, de semmit nem vettem rajta észre... ja és most ugrik be, hogy frissen futottam lámpánál pirosba, ahol üzemi fékkel tartottam legalább 1 percig a kocsit és utána sem szorult... csak kézifék után elindulásnál be volt ragadva... ahogy kiengedett, már ment gond nélkül
(mindenesetre ránézetek azért jövő héten)
-
gban
veterán
válasz
mephi666 #103541 üzenetére
Észrevennéd menet közben is ha az üzemi fék befogna.
De könnyen kipróbálható, lejtőn annyira taposod amennyire tudod, mejd felengedve elindul magától az autó vagy sem.
Vagy megállásnál jól belelépsz majd amikor majdnem áll, felengeded. Ha bólintva áll meg akkor befog, ha gurul még picit akkor nem.
De tényleg a melegedés a legjobb indikátor, akkor viszont éreznél szagot is azonnal. -
Nem inkább a fékmunkahenger szorul? Tehát befog alapesetben, ilyenkor természetesen a kézifék laza lesz, mert már be van fogva a fék. Nem melegszik a tárcsa?
-
gban
veterán
válasz
mephi666 #103538 üzenetére
Én azért előtte kipróbálnám hogy behúzom, ha szorul ismét akkor kézifék kar kienged, bowdent kiakasztom hátul (mondom ezt úgy hogy nem értek hozzá, nem tuudom megoldható-e), vagy legalább megnézem hogy laza-e hátul a bowden.
Ha kiakasztva is szorul, vagy laza a bowden, akkor nem az a hibás.
Nekem erre utal az is hogy előre-hátra mozgatástól kioldott, vagyis a mechanikával lehet valami, nem a bowdennel. -
mephi666
nagyúr
jaja, tárcsa hátul is... lementem, mert hülye fejjel kézifékkel hagytam lent a kocsit... meg volt szorulva, kicsit megmozgattam előre-hátra és sebességben hagytam... próbáltam, hogy kb 0 tempóval gurulva és nem fogott be, kézifék kiengedés utáni indulásnál okozott csak problémát (gondolom egy 10ezres bowden és 5perc a csere akna fölött?)
-
gban
veterán
válasz
mephi666 #103536 üzenetére
Lámpa kapcsolója jellemzően a kézifék kar alatt volt régebben, ha nálad is így van akkor az irreleváns.
Ha beragad a kézifék az jelentkezhet így hogy lazán mozog a kar az elején.
De akkor az ezek szerint egyértelműen kiderült hogy a kézifék ragad be.
Nekem ilyen nem nagyon volt, de akkor hátul a mechanika okozta (még dobfék volt), nem a bowden.
Tárcsád van hátul is? -
mephi666
nagyúr
na, mai meglepetés: indulnék haza melóból, nem akar rükvercben megindulni a kocsi... nézem a kéziféket, ki van engedve... kicsit nagyobb gázra megindult, semmi gond, de a kézifékkar kb 5-6centire emelhető ellenállás nélkül... boltnál leálltam 15 percre, indulásnál befogott megint a kézifék...
visszajelző lámpa csak a holtjátékon túl emelve világít... melegben megnyúlt volna a bowden? (inkább szokjak rá egyelőre a hanyagolására, míg nincs kicserélve?
)
-
bul07
nagyúr
-
válasz
mohabá 007 #103531 üzenetére
Köszi, így már meglesz
Szombat kora reggel nekiállok míg nincs a nagy meleg
Amikor vettem le (tegnapelőtt) amit láttam anyákat azok is meglepően lazán voltak meghúzva. Mondtam is magamban, h a hollandok ennyit se tudtak megcsinálni normálisan...
-
Pityka_
tag
Sziasztok!
Panorámatetős Zafira B-nél cserélt már valaki antenna talp tömítést? Mi lehet a rendelési kódja vagy a GM kódja?
Esetleg tud valaki kompatibilis cápa antennát?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #103528 üzenetére
Van egy másik rajz is, itt érthetőbben írja.
A rajz szerint felül tőcsavar van, ez rögzíti anyával az önindítót. Utána van a test saruja, amit egy másik anya rögzít. Ami nekem furcsa, hogy a rögzítőanyát 40Nm nyomatékkal, az alsó rögzítőcsavart 25Nm nyomatékkal kell meghúzni.
Igen, azok a csavarhelyek
Ez meg a két kábel, ami a mágneskapcsolóra megy: -
-
-
válasz
mohabá 007 #103526 üzenetére
Jó szar igen de le lehet venni, nekem is sikerült
-
válasz
Markizmark #103520 üzenetére
Na így már alakul a történet, köszi
Este kiveszem és szemrevételezem (a környező kábeleket is)
Egy másik önindító már a szervizbe, holnap kész is ha minden igaz -
Markizmark
addikt
válasz
body007 #103518 üzenetére
Kulcs elfordításával (ha engedélyezi a CIM, stb) csak a behúzótekercsnek ad áramot a vezérlő, a behúzótekercs pedig amikor becsattan akkor kapcsolja a nagy áramot az indítómotorra. Szóval ha a behúzó kap egy kis +12V-t a megfelelő csöcsére, akkor behúz és elkezd tekerni az indító is.
-
válasz
ldn218 #103514 üzenetére
Hát ez már füstölt szal nem hiszem, h egy vezeték visszaforrasztás segítene
#103515diablo1984
Ezt értem - elektromos szakmám is van - de mi lehet az oka, h csak úgy kapja a feszültséget?Most maga az önindító sz@r vagy honnan kap "csak úgy" áramot? Mindegy, felújíttatom a másikat és majd meglátom.
-
mephi666
nagyúr
válasz
dokee78 #103516 üzenetére
eddig 3 tulajdonosa volt, ami nem sok, 2020-ban történhetett tulajváltás, mert előtte 2 év alatt 17ezer, és évente 6ezer ment bele... 2020 óta meg beleugrott 30
kérdés, hogy most azért akarnak rajta túladni, mert komfortosabbra akarnak váltani, vagy inkább szabadulnának tőle?
(én ha az elmúlt 2 évben fullra kikupáltam volna a kocsit, beleírok mindent a hirdetésbe)
...alapvetően bizalmatlan vagyok, a 3db 2019-es bejegyzést nem is értem: valami gyíkja volt és márkaszervizben csináltatta az előző tulaj? (a 3 tulaj ki is jöhet: szalon -> 1. tulaj (akinél keveset futott) -> 2. tulaj, aki most 2év után árulja)
*2016.05.19. 222 346
*2018.05.30. 239 422
2019.06.13. 247 366
2019.06.13. 247 366
2019.07.08. 247 432
*2020.06.03. 253 854
*2022.06.13. 283 331
(*-al jelöltem, ahol műszakin rögzítettek óraállást)ui: mindenesetre nekem gyanúsan kevés az infó a leírásban...
-
Olyat hallott már vki, h az autó gyújtás nélkül elkezd önindítózni?
Összeraktam a vasat. Ülök be, h beindítsam - csak egy kattanás - nem indítózik. Ez amúgy ismerős volt mikor kiment az előző önindító hollandba, fél éve. Na mondom szép, vmit nem jól raktam össze. Erre az önindító (gyújtás nélkül!) elkezdi tekerni. Futás a saruhoz - tízes krova sehol - mire levettem a sarut már füstölt minden. Erős a gyanúm, h nem is a kuplungom füstölt, de ha már kicseréltem természetesen úgy marad
Szóval viszem a régi önindítót felújíttatom (elkértem a holland szervizbe a régit). Csak az nem fér a kicsi fejebe, h gyújtás nélkül, h a picsbe tud indítózni?Egyébként mikor alatta fetrengtem láttam, h az önindítóból ki van folyva vmi barnás trutyi, akkor nem véletlen
-
csoszogi
tag
Igen, az enyém 2009-es gyártású, tuti első szériás. 2010.12 volt üzembe helyezve, hozzánk 2017 év végén került. Keveset futott, jelenleg 108000 km van benne. Mégis előjöttek azok a problémák amik előjöttek, hogy miért? Szerelőm szerint a felhasznált anyagok minőségével van a baj, sok a műanyag (ami a meleg motortérben gyorsabban is öregszik), alultervezettség stb...
-
bul07
nagyúr
válasz
Sanki #103508 üzenetére
STC ne vegyél
Ez két éve lett berakva és kb 20e Km van benne és kezdi megint megadni magát -
Sanki
addikt
imádok alkatrészeket keresni
eléggé elázott már olajjal az első motortartó bak ( [kép] [kép] ), már készülök az olajszűrőház tömítés cserére (remélem innen ered a gond), mondom akkor már lehet bakot is cserélni kénebárdiba beverem az alvázszámot (W0L0TGF485G092030), kidob pár terméket (cikkszámok szerint: JPG1217903800, FEBI15718, B50486, LF25376)
bumm átmásolom a febit a kaufferhez, nézem mihez használható, hát Z 14 XEP sehol se szerepel
na jó vissza bárdi, mihez való amit megadott: hát 1.4-es motort ő se hoz ki
köszi -
gban
veterán
válasz
Tothgera30 #103505 üzenetére
Már a mobiloknál is köztudott volt hogy az első szériást azt te teszteled, tilos megvenni (szervizvezető voltam 8 évig).
A tied 7 éves, a mienk csoszogi killégával 12,5 minimum. -
Tikakukac
titán
válasz
Tothgera30 #103505 üzenetére
141k-nál pls ne is kérjen már többet, sőt, lehetőleg semmit. Lada szinten is elérhetőek voltak ezek a számok, pedig azokat konkrétan babosdobozból csinálták meg fagyott kutyasz@rból
-
Meglepve olvasom a J Astra hibákat. Nálunk 4 éve van egy 3 évesen vásárolt, kombi A16XER, 141 ezer km-nél járunk. Se trafót, se vízcsöveket vagy kiegyenlítőt nem kellett cserélni. Mondanám hogy nem kér többet mint a családban lévő másik két 2008-as Astra G.
-
mephi666
nagyúr
válasz
MaddeNNNN #103502 üzenetére
....ezek a mostani pusztulat melegek szerintem beviszik az öregedő csöveknek szépen a kegyelemdöfést
nálunk bő 1 éve csak enyhe szivárgás volt, ami azért meglátszódott apránként a szinten... ez a mennyiség már komoly
ui: baloldalt elől csöpögött nálunk is... a legnagyobb vízcső kezdett ereszteni
-
MaddeNNNN
addikt
válasz
diablo1984 #103501 üzenetére
-
diablo1984
veterán
Nálunk mikor az asszony hazajött, beállt a kertbe, hallom, hogy valami furcsa hang jön az autóból, alánézek és ömlik a fagyálló. Eldurrant egy cső előttünk az utcán(akkor jött haza 22 km-ről), mák, hogy előttünk, mert a feleségem addig jött volna amíg a motor átfordul...
Az összes vízcső cserés lenn, kedvezménnyel valami 70ezres tétel, home-made cserével.... Kellemes volt...
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Huawei MatePad Pro / Wi-fi/ 12 RAM 512GB / 12Hó Garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Akció! Sérült! Corsair Icue 5000X RGB Számítógépház! Olvass leírást!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest