Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Magnum_ #179799 üzenetére
Az. De már kezd elegem lenni, hogy látszólag nem képesek jóra összehozni.
De nem tudom, hogy tényleg nem lehet jobbra megcsinálni, vagy van értelme továbbra is jelezni a problémát. Azért ahhoz sokat (és várhatóan még sokáig) használnám, hogy elengedjem a dolgot, ha lehet segíteni is rajta.
-
Magnum_
nagyúr
válasz
BigBlackDog #179798 üzenetére
Ez amugy cegauto, nem?
-
BigBlackDog
veterán
Téma a futóműállítás, probléma itt olvasható. Hátha itt (is) tud valaki segíteni kicsit.
-
ngaba
aktív tag
válasz
parandroid #179758 üzenetére
Ez igaz, de a másik oldal:
Nekem a VW márkaszervizben konkrétan nem tudták megmondani, hogy van-e kettőstömegű az autómban. Beütötték a rendszerbe az alvázszámot, kidobta nekik, hogy milyen kuplungszett + lendkerék kell bele, és ez alapján nem tudták megmondani. "Ez túl olcsó (csak 400 ezer...), szerintem ebben nincs."
A mezei szerelőm kiszedte az autóból, hogy tekerve volt. A VW márkaszerviz nem mond semmit az előéletről, csak falaznak a neppereknek személyiségi jogokra hivatkozva.
-
rbalint88
addikt
-
oliwire
őstag
válasz
TheProb #179782 üzenetére
Nekem most, hogy még garanciális az autó egy évig, úgy döntöttem, hogy ezt a motorolajcserét a márkaszervizben fogom megcsinálni.
Garancia lejárta után viszont van egy megbízható - Ford szalonban dolgozott régen - szerelő ismerősöm, akihez eddig is vittem a kocsimat. Nem kértem sosem, de számlát is szokott adni minden tevékenységéhez, amit a kocsimon végzett, és nem volt sosem elszállva az árakkal. -
TheProb
veterán
válasz
rbalint88 #179765 üzenetére
Aha, csak a nagy többség (köztük én is) messzire elkerüli a márkaszervizeket. Személy szerint az irreálisan magas árat nem kívánom megfizetni. És erre még hozzájön az, hogy akinek van tapasztalata, azt mondja, hogy ezzel szemben a kompetencia eléggé a béka feneke alatt szokott lenni. De persze nyilván vannak olyan "komolyabb" szekerek, amiket máshova nem "szokás" vinni.
Amúgy a fent vázolt mentalitásnak fater igen erősen a szöges ellentéte. Ő több tíz éve egy márkakerhez hordja az autóit. De kb még egy csavar meghúzásáért is felviszi az autót Oroszlányról Komáromba.
-
brumi1024
veterán
válasz
bandus #179766 üzenetére
Kiegesziteskent a tobbiekhez: Fordnal, VWnel, Audinal csak ertekesitovel lehetett vezetni menni rovidebbet, BMW eddig mindent odaadott egy hetvegere (1er, 5er, X5, Mini) mindenfele fizetes nelkul, de komoly erdeklodokent, km limittel. Az elhasznalt uzemanyagot kellett visszatankolni.
-
parandroid
félisten
válasz
MrSealRD #179770 üzenetére
Hogyhogy milyen minőségi szint??? Gyári. Vagy eredeti gyártói, vagy gyártó által jóváhagyott beszállító. Más szóba sem jöhet. Természetesen az árajánlaton, illetve a számlán is cikkszám, illetve szériaszám szerint részletezve a beépített, felhasznált alkatrészek, anyagok, régi anyagok átvételének, ártalmatlanításának költsége, munkadíj, és tételenként áfa.
p
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
TheProb #179764 üzenetére
Dehogy tiportál a lelkembe, én csak leírtam, hogy manapság mi az ábra magyarba, sajnos.
A német, francia, holland, belga etc...agyonrúgott szarokat tudják megvenni az "átlagok", csak épp nincs pénz a fenntartásra. Keresztül kasul körbe jártam Európát, jó sok autókereskedést meglátogattam, de én 1 olyan - ha már erről volt szó - Laguna 3-ast nem láttam, tehát egyet sem!...amiben ne lett volna minimum 3-400 ezer km.
Ezeket az autókat pályára gyártották és tolják, bocs tolták is bele a kilométereket. De ettől még (lehetnek ezek) jó autók, ha karban voltak tartva, de emiatt olcsón meg is tudják venni a nepperek. Itthon meg rögtön visszatekernek több százezer kilométereket.
Magyarba szinte mindegyik "kinti" autó az max 150k. Röhej, hogy ezt sokan még mindig el hiszik... -
Hejj, negatív fogyi rekord. 10,56
Mondjuk közel 2 hónapja nem tankoltam.
-
Gombinyó
őstag
Qru
[kép] -
Qru
MODERÁTOR
válasz
parandroid #179762 üzenetére
Pont ez a baj, hogy itthon a legtöbb szerelő kókler, aki jó oda meg nagyon hosszú a várólista. De ez kb az orvosokról is elmondható...
-
válasz
parandroid #179762 üzenetére
Ja, csak amikor begurulsz egy szervizbe akkor ez pont nem transzparens számodra... És itt a gond, hogy már nincs bizalom... Mikor láttál már olyan árajánlatot, hogy részleteztek többféle alkatrészt, és választhattál milyen minőségi szintet képviseljen amit beraknak? Az nem magyarázat, hogy nem érdekli az átlag embert. Mert szerintem az a rész, hogy normál, meg prémium de 5000 ezer a difi az igen.
És, hogy őszinte legyek szerintem ez a fillb.szás nem magyar sajátosság. Mindenki a maga módján szeretné megfogni a költségeket. De pl egy egy olaj és szűrő csere 40-50 ezerért soknak tűnik. Bár nem annyira az ha anyagra kijön 30 körül és egy 10-15 bruttó óradíjjal számolunk. Viszont érdekes, hogy egy fékfelújítást és egy szűrőcserét is ugyanazzal az óradíjjal számolnak. Miközben az egyik kb junior tudás a másik meg senior...ha érted mire gondolok...
Akkor inkább kihúzom a dugót én és azt a pénzt nem a "gagyi hordós lötyire" költöm, hanem beleöntöm a Liqui Moly-t a két kicsi kezemmel...Ilyen vetülete is van a dolognak...
-
válasz
bandus #179766 üzenetére
Szalon, ügyfél, stb. válogatja. Nekünk a szalonok azért odaadják napokra, hétvégékre, hetekre az autókat, a viszonylag különlegesebbeket is, pl: pro ceed, stinger (v6ot is
), ranger raptor stb. Magánszemélyként azért van olyan, hogy csak 2 értékesítővel lehet tesztvezetni - egyik kollégám Fordozott vagy 20 évig, ott volt, hogy az értékesítő 1 szál zokniban jött vissza, autó nélkül. Drágább autóknál pedig van, hogy fizetős a kör, illetve Porsche tudtommal nem is ad úgy oda autót, hogy nincs veled ott az értékesítő.
-
Gombinyó
őstag
válasz
bandus #179766 üzenetére
KIA-nál anno simán ideadták a rio-t egy napra, hogy próbálgassam. A clioval/meganeal/kadjaral meg corollával mentem pár km-t. Octaviát ki se próbálhattam volna rendelés előtt... Az biztos, hogy mégegyszer nem veszek úgy autót, hogy legalább egy napot nem használhattam. Akár fizetnék is érte legközelebb.
-
tesztvezetések hogyan mennek általánosságban? regisztrálsz, kapsz egy időpontot és mehetsz 1-2 kört a sales-essel? el lehet-e hosszabb időre hozni autót?
-
TheProb
veterán
válasz
ΞΔGLΞ #179736 üzenetére
Sajnálom ha így a lelkedve tiportam a szar kifejezéssel. Egyébként nem véletlen húztam át.
A "szar" nem a műszaki állapotukra és az azokból generálódó milliónyi hibára utalt (Akkor valszeg pont nem egy Alfa Romeo-val kokettálnék, aminél szerintem nem nagyon van rosszabb hírneve és egyéb prekoncepciója hazánkban.), hanem csak sajátságos módon fejeztem ki, hogy nem tetszenek a németek. Nem fejteném ki, de szerintem iszonyat ingerszegények és egy kaptafára megy az összes. Nyilván most a nagy többségről beszélek és a német alatt beleértem a komplett VAG-ot. De szerintem ez engedjük el.Egyébként a későbbi témákhoz én annyit fűznék hozzá, hogy sokszor akkor is meg van lőve az Nber, ha ő maga szeretné javíttatni az autóját, csak épp nem talál normális szerelőt. Saját példából mondom (és tegnap focvis is utalt rá), hogy kb. nekem kell kergetni a szerelőt, hogy had szerelje már meg az autómat. Komolyan ez lenne a normális eljárás? Pár hónapja volt, hogy kb 2 hét volt, mire kaptam időpontot Olman Zsolhoz. Majd csak addig jutottak, hogy valszeg mi a hiba, de maga a javítás majd új időpont és hogy keressem pár nap múlva az időpontért... Utána 2 hétig nem értem el. Az lett a vége, hogy inkább kicseréltem magam a motortartó bakot. Na most aki ezt nem tudja megoldani házilag, az mit csinál?
-
MasterMark
titán
válasz
parandroid #179762 üzenetére
Nem az, és mégis ott vannak és autót szerelnek.
-
parandroid
félisten
válasz
MasterMark #179761 üzenetére
Az az ember, akinél én jobban megcsinálom 3 (vagy 30, vagy 300) jutub videó után, az nem szerelő.
p
-
MasterMark
titán
válasz
parandroid #179758 üzenetére
Az az igazság, hogy 3 youtube videó után simán lehet, hogy jobban megcsinálja az ember mint egy akármilyen szerelő. Plusz oda is figyelsz, mivel a sajátod és érdekel.
Nagyon kevés a jó szakember, a legtöbb szerviz is olyan kendácsolós, hogy az vicc. Plusz még tojnak is az autódra.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
parandroid #179758 üzenetére
Valós a kép ami lefestesz sajnos.
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid #179758 üzenetére
Sajnos tupontos korkep.
Mar az MX5 csoport is tele van "megelhetesi" tulajdonosokkal. -
parandroid
félisten
“Persze sokan nem értenek hozzá és/vagy lóvé nincs rá, ezért van ez a sok kotla az úton itthon.”
Én ezt annyiban látom másképp, hogy
a) Pont azért szar, mert meg van győződve róla, hogy azt ő is meg tudja csinálni, jobban is, mint a szerelő, aki úgyis csak lehúzná, meg különben is jobban tudja, mi kell az autónak, mert olvasta az interneten, olajat cserélni meg mindenki tud, ha néz róla egy jutúb videót, akkor meg akár turbót is. Aztán valahogy mégsem lesz az igazi...
b) Autóra van pénz, karbantartásra meg nincs. Nem véletlenül veszi olcsón a nepper a német használt prémiumot, kint egyszerűen nem éri meg megcsináltatni, mert ha normálisan akarjuk, akkor többe kerülne, mint amit az autó ér. Persze kendácsolni lehet vele, kikötünk ezt-azt, átkötünk ezt-azt, vagy szerzünk a bontóból valami kevésbé szart, ami kicsit elmegy még. Foghatjuk ezt a szegénységre, de igazából ha egy kevésbé menő, kevésbé villantós, kevésbé fölöslegesen erős, vagy nagy batárt venne, hanem csak a lehetőségeinek megfelelőt, akkor azt a kisebbet, bénácskábbat normálisan karban lehetne tartani. Remek példa, hogy pár évvel ezelőttig minden falusi szegénylegény turbódízel német prémiummal akart járni, amibe aztán hétvégenként kétezerért tankolt - már amikor sikerült beindítani.
És akkor a legszebb persze az a), és a b) kombinációja.
p
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
#89309696 #179751 üzenetére
Ahova én járok ott nincs is csak olajcsere hanem kisrevizió van. Megnézik a futóművet, fékeket meg mindent amit kell a gyártói előírásnak megfelelően. Sőt ahol szükséges rövidítenek rajta (pl váltóolajcsere 120k km helyett 60k km-enként). Persze ez ritkaságszámba megy, az átlag
szerelőpék még azt se csinálja meg amit kérsz vagy ha igen sokszor azt is rosszul. -
kisza25
félisten
válasz
rbalint88 #179699 üzenetére
Attól is függ mire kell az autó, én hitellel vettem 2006-ban új autót (skoda fabia kombi), aminek a segítségével megkerestem a ház árat, mondjuk nem kifejezetten az autóval kerestem a pénzt, de külföldre mentem dolgozni és szükséges volt egy megbízható autó
2011- ben még le is cseréltem egy másik új autóra (kia pro ceed), amit már kp-ban vettem és 2013- ban vettem meg a házat, 2014- ben lett kész a ház (tetőcsere) és a házon nincsen hitel
szóval nem kizáró dolog, ha az ember jól keres, de amúgy igazad van, sokan az autóra költik minden pénzüket
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
parandroid #179740 üzenetére
Azért a gyári karbantartási itiner sem minden esetben optimális az autó élettartamát tekintve (már ha 10+ évben határozzuk meg azt). Max költségoldalról. Egy csomó ilyen dolog van, pl a váltó/difik élettartam olajozása, a 30 ezer vagy 2 éves olajcsere periódus, stb. Szóval ha csoró magyar vagy aki nem 3 évente cserél autót akkor muszáj vagy érteni hozzá alapszinten. Persze sokan nem értenek hozzá és/vagy lóvé nincs rá, ezért van ez a sok kotla az úton itthon.
-
válasz
parandroid #179740 üzenetére
Szerintem pont 1-et értünk bizonyos mértékben.
Én is elvárnám, hogy egy éves szerviznél azért ránézzenek arra, amire kell, és amiről nekem tán f!ngom sincs.
De azért ha (szerintem nem oda illő) hangokat hallok, akkor meg nekem illik elvinni a gépsárkányt megmutatni. Meg nekem is tudnom kellene arról hogyha városban járok, akkor nem 30k az olajcsere, hanem csak 10k (sarkított példa), ráadásul Mo-n nem feltétlenül divat ezt elmondani. Amerikai fordnál láttam, hogy leírják ezt a különbséget.
Valahol ebből e kettőből jellene valami jónak kisülnie az autó szempontjából.Amíg a szakemberek nem kellő körültekintéssel végeznek el dolgokat, addig sajnos valamennyire (affinitástól, érzéktől függően persze) kénytelen vagy figyelni, mi micsoda.
@(#179743) tboldi
Es tut mir leid, ich kan nicht Deutsch sprechen... -
#89309696
törölt tag
válasz
F_Zolee #179746 üzenetére
Ja, hogy olyan. Nem jutott ez eszembe, mert ezeket szintén én csinálom meg magamnak és már természetes.
Mondjuk így nézve a fűnyírás és két szög beütése az egyenlő az autó vezetéssel és Kresz ismerettel, így helyesebb. A vakolás, szigetelés, fal felhúzása meg az autó mélyebb ismerete.
Végeredményképp kb. az jön ki, hogy akit ésszel áldott meg a sors annak lesz jó háza meg autója, aki alatta van annak meg nem.Voltak ronda járdáim, de második próbára már szép lett. Még úgy is olcsóbb volt, mint kőművessel csináltatni és még tanultam is belőle.
Kőműves egyébként is az egyik legrettegettebb ember akit a házba beengedhetsz, annál a legrosszabb autószerelő is jobb. -
#89309696
törölt tag
válasz
F_Zolee #179742 üzenetére
Füvet vágni, bokrot metszetni, kerítést foltozni, tyúknak bedobni a kukoricát, beütni két szeget azt azért mindenki tud, de azt aligha, hogy a dízel részecskeszűrő a rövid városi használattól telerakódik a gázolaj kémiai képletétől és az égéstérben lezajló fizikai változásával együtt járó korommal, amit meghatározott idejű tempós használattal vagy a regeneráció végigvárásával lehet középtávon orvosolni. És akkor csak egy tipikus hibáról esett szó.
Azt se tudják hol a fenében van egy motornak az ideális fordulatszám tartománya, ezt negatívan viszi a fogyasztás, csóróság.
Villanyautó kell. Abból is lesz olyan amit tönkretesznek, mert az is túl bonyolult még. -
oliwire
őstag
válasz
parandroid #179740 üzenetére
Sajnos ez az egész világgal így van. Annál drágább lesz valamit elintézni, minél kevésbé értünk hozzá, és nem ismerünk megbízható embert, aki ért hozzá. Ha egy mobiltelefont, háztartási gépet kell szerelni, és hivatalos márkaszervizzel akarjuk megjavíttatni, az is sokkal drágább, mint a magánszerelők. Magánszerelők hozzáértése, és árképzése meg igen változatos tud lenni.
Minél jobban értesz hozzá, annál jobban tudod, mi is történik az adott gépben, legyen az autó, mosógép, fűnyírógép, és annál specifikusabban fogod tudni, mit kell benne cserélni, javítani, és nem kell annyi szakértői óradíjat igénybe venni, hogy meghatározzák, mi is a baja. -
F_Zolee
nagyúr
válasz
parandroid #179740 üzenetére
Valahol rá van kényszerítve az ember, hogy értsen dolgokhoz(legfőképpen ha mondjuk ház körüli dolgokról van szó ott aztán még jobban). Amikor a márkaszervíz is lehúzza az embert, nehéz az elvárásokat fenntartani.
-
#89309696
törölt tag
válasz
cappa72 #179739 üzenetére
A traktorokhoz, munkagépekhez adnak szervizkönyvet amiben le van írva milyen karbantartást, ellenőrzést kell elvégezni adott üzemóránként. Ilyen van az autókhoz is, csak a user nem kapja meg szerintem (ami végül is logikus), hanem a márkaszerviz ismeri csak. Aztán oda kel vinned, ha tudni akarod mi van, az áraik miatt viszont ez nem történik meg... Átlag szerelő se tudja emiatt, mert nincs meg neki se a dokumentum.
A usernek kell figyelnie a kocsira is meg a szerelőjére is, akkor lesz neki egy jó autója. Akkor a legkényesebb is jó lesz, legfeljebb több pénzbe kerül.
Ezt én is szoktam mondani, hogy szar autó nincs, meg olyan sincs ami ne menne el egymillió Km-t, legfeljebb nem éri meg pénzelni vagy nincs rá.Csakhogy a usernek nem dolga ismerni az autót és itt jön is az első probléma, megakad az egész.
Ez egy ördögi kör, az alkatrészek irreálisan, kartellesen drágák, a magyar csóró, a szerelő hülye, a márkaszerviz pénzéhes és akkor kénytelen vagy érteni az autódhoz. Pontosan ilyenek az autóink is az utakon.
Én is egyetlen ok miatt nem akarok régi autót, mert nulla az utasvédelmük, egyébként simán elpöfögnék egy 30 évesbe is. Na nem mintha azt nem kéne szerelni, ismerni és keresni a jó szerelőt, ha még van belőle valami a rozsda alatt.peterkeT
Sokszor a rendeltetésszerű használat sincs meg, arra meg hiába kapja meg az előírt szervizeket nem lesz elég. Megintcsak a usernek kell figyelnie az autóra, ami a topikon kívül aligha történik meg. Nem jó ez sehogy. -
parandroid
félisten
válasz
cappa72 #179739 üzenetére
Ne haragudj, nem értek egyet. Én a rendeltetésszerű használatért, és az előírt szervizekért cserébe elvárom a megbízható működést, és ezen túl nem is akarok érteni az autóhoz. Az autószerelés is kicsit olyan, mint a foci, ha mindenki meggyőződésesen ‘jobban ért hozzá’ mindenki másnál, az olyan is lesz.
p
-
válasz
ΞΔGLΞ #179736 üzenetére
Szerintem ott a gond, hogy jó sok ember nem is tudja, mit kellene csináltatni az autóján, sok autószerelő meg csak azt csinálja meg, amit mondanak neki.
Ha lenne mondjuk olyan karbantartási terv minden autóhoz a garnaciális időszak után, mint ami általában elérhető a garanciális autókhoz, akkor lehet, hogy jobb lenne a helyzet.
Szóval ahhoz, hogy az ember egyáltalán tudja mit kell megnézetni, ahhoz majdnem autószerelőnek kell lenni... Ez ilyen ördögi kör.
Én azt hittem, hogy gondos gazda vagyok, aztán most már látom, hogy lehettem volna gondosabb gazda is, ha értenék hozzá; de nem értek... (de azért igyexem a hangokra figyelni, az olajcsere mindig is megvolt, de pl. futómű meg ilyenek, meg még olyanabbak, na az már nekem magas, ezeket kéne tudnia a szerelőknek).
Illetve hogy hova vigye az ember, ha nem ért hozzá, ez a másik kérdés...
Szerintem... -
Gabesz87
veterán
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
TheProb #179723 üzenetére
Meg az összes többi német
szaris.Szar a francia, szar az olasz, szar a német. Egyik sem szar, csak azok, amelyeket előtte leszartak és te egy ilyen szart veszel (ha már ez a meghatározó szó). rbalint88 frankón megfogalmazta, ami többségében az elb...tt magyarországi tulajokra jellemző. Egy autót nem megvenni nehéz, hanem fentartani.
Csak egy példa. A volt laguna 3-as autómba, amit kb fillérekért megkapsz manapság, az alkatrészek drágábbak, mint a szintén volt volvo s90 autómba, de a 2019-es amg mercibe se volt egetrengetően drágább több futómű alkatrész.
Konkrétan ehhez a redvás dízel renault-hoz minden alkatrész olyan drága (gyári), hogy amikor paraszttya (ja így ty-vel) rájön, hogyha főleg városban használja, akkor kb minden elszaródik rajta és egy vagyont ráköhöghetne a javításokra, akkor jön a tákolás-gányolás és terjed vírusként, hogy a francia egy szar.
Hát nem az, csak 9-10 ezrenként kell bele tenni - nem a gyári fos elf olajat- hanem jóval drágábbat, 5 ezrenként légszűrőt cserélni, prémium dízelt tankolni és amikor kigyullad a szerviz lámpa, akkor nem a fórumokat kérdezni, hanem azonnal diagra tenni és ha kell a kb 70 ezres egr-t rögtön cserélni és lehetne sorolni.
És akkor az az autó (is) kimegy a világból...
Szóval a lényeg, egyik autó sem szar, hanem a gazdája az és lesz amiatt az egy szar. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Gabesz87 #179726 üzenetére
Ebbe belefér a kocsi váza és nem horror drága: Thule Ocean 100
Amúgy meg a G3 nem olyan drága és jó minőség, azokra is nézz rá.
-
t72killer
titán
-
parandroid
félisten
válasz
TheProb #179723 üzenetére
Azért egy M Paketes 1-es (illetve 2-es) kupét (cabriot) én elnézegetnék a garázsban. Mini Cooper S amúgy nem játszik? Különleges is, vicces is, vidám is, játékos is, jól is megy, el is lehet férni benne, és hétköznapi közlekedésre is alkalmas. Persze a dizájn lehet véleményes, vagy bejön, vagy nem.
p
-
-
Gabesz87
veterán
Nem tudom jó helyen érdeklődöm-e, de alkalmasabb topicot nem láttam. Tetőboxot szeretnék venni, az alany egy 5 ajtós Megane IV. Tetőcsomagtartó már van. Januárban születik a 2.gyerekunk, és így elég szűkös lesz a kocsi, szóval olyan boxot keresek, amibe vagy egy bőrönd (olyan közepes méretű jól megpakolva), vagy egy babakocsi váz befér. Továbbá esztétikus, nem ilyen gagyi szürke ócska hatású, ergonomikus, mivel főként pályázunk, így zaj/fogyasztás szempontjából sem mindegy. Milyet ajánlanátok? A Thule márkát ismerem, de azok veszett drágák.Max 60-70k amit raaldoznek, már ha van ennyiért az elvarasaimnak megfelelő. Nem ismerem a boxokat, a márkákat, és az árait.
-
Cry0
őstag
Sziasztok!
60mm es turbócsőre mekkora bilincset érdemes venni ? 68-73mm eset? -
TheProb
veterán
válasz
rbalint88 #179716 üzenetére
Bimmer mániámat az E46 ötletével együtt eltemettem.
Kb. annyira voltam belebuzulva anno, mint most a Júliába. Azóta kvázi teljesen hidegen hagynak a bimmerek. Meg az összes többi német
szaris. (Persze kivéve a porsche, de hát azt mindenki szeretne, csak a többségnek sose lesz.) Hot hatch vonalon a fókaRSST-vel kokettáltam egy időben. Viszont már abból is csak az mk3-tól tetszik a forma. Illetve talán Hyndai I30N, bár asszem speedzone tesztben eléggé leszólták a beltér minőségét. De mindegy is, nem akarok megint csapongani a modellek között, mindenáron nem akarok váltani, csak olyanra amit tényleg szeretnék. Ebbe a kategóriába jelenleg a Júlia esik bele, második helyen pedig a mustang van. Szóval ja. De amúgy ha körbenézünk, akkor a legszutykosabb, leggagyibb autó is 5-6-7 milla körül van. (mmint újonnan. Igaz eddig nem újakról beszéltünk.)
(#179717) focvis: "rossz karma"
Hát ez már tényleg az... 2 éven belül 3x, abból 2 saját autó. És érdekes én mindig meg tudtam állni csak gyökerek mögöttem nem. Az IBM-es cégessel úgy jött belém hátulról egy papa Fiat 500-al, hogy nem lejárt a jogsija és írni se tudott. Itt meg a Bravos anális majális megörökítve. Sípolást mindenki képzelje oda. Asszem hallani a hangomon, hogy már eléggé kivoltam. (Kb. 4 hónapra rá volt ez, a céges karambolhoz képest.) Esküszöm már összerándulok, ha nem látom a tükörben a mögöttem lévő tompítottját.Ja, a 4. lemaradt. Tavaly nyáron az előző cégem autójába jöttek bele szintén hátulról román cigányok. Mondjuk "mentségemre" szóljon, hogy akkor csak a jobb 1-en ültem.
-
#89309696
törölt tag
Reggel a 8 fokban indítom a Fronterát (C20NE), előtte utoljára két hete volt a 20 fokban. Nagy nehezen fél perc köszörüléssel rá-rá kapva elkapja. Ketyereg szépen végül is, várok egy percet aztán indulok. Indulnék, mert lefulladt ahogy a kuplung éppen összeér, baromira semmi erő benne és terhelésre okádja a fehér gőzt, alapjáraton nem.
Várok 5 percet melegítem, negyeden a mutató, akkor keservesen megindul, de felezővel egyesbe is csak egyenesen megy hiába nyomom félgáz, háromezres fordulat, a legkisebb terhelés emelkedő, dadogás, fehér gőz, eső fordulat és lefullad.
Hengerfej off.Ezt eddig is tudtuk, hogy hengerfejes, mert forralta a vizet, ha nem volt menetszél, fűtéssel jártunk, hidegen kis fehér gőz, vízfogyás stb., de most a hidegben ütötte ki igazán. Tovább melegítettem utána már el tudtam vele menni a pár Km-re lévő helyre fél ménessel kb., meg vissza, aztán leraktam a parkolóba.
-
Integrale
veterán
válasz
rbalint88 #179716 üzenetére
Nem platformtárs a Bravoval. Motorokon kívül gyakorlatilag semmi azonos nincs a két modellben, se futómű, sem beltér, semmi.
Új platformra került a Giulietta, a Bravo utódot szánták már erre, ami aztán nem került gyártásba, csak amerikai és kínai piacra (Dodge Dart, Viaggio, Ottimo).1-2 olasz oldalon volt is erről egy külön cikk, hogy fogalmuk sincs, hogy honnan az a tévinfó, hogy a Stilo/Bravo/Delta platformjára épülne.
-
válasz
TheProb #179714 üzenetére
"Vagy ebből valami mást akartál kihozni?
"
3-ból 3?
rossz karma...
arra utaltam finoman, hogy esetleg a következő is hasonló sorsra juthat. 🤗 Nem baj ha jutányos áron van hozzá alkatrész, és a szerelőt sem úgy kell kergetni (a DZ, A Feri, a harmadik neve most nem ugrik be).
(#179716) rbalint88 : Nájsz bimmer.
Azért kicsit tatás.
-
rbalint88
addikt
válasz
TheProb #179701 üzenetére
hát ha el nem szúrod, akkor még ilyenebb autót is tudsz majd venni
focvis javaslatát támogatom a használható és élménydús autó témakörben, hothatcheket nézegesd meg alaposabban. ha maradnál olasz vonalon, akkor a Giulietta QV se rossz deal feltétlenül és ahhoz van alkatrész is. platformtárs a bravoval, szóval hasonlítani fog, csak élesebb minden szempontból.
ha rwd kell, akkor bármilyen BMW praktikus választás, van hozzá support. sztem egy E90 335i elég ba$$o és (ha az egy picit is szempont) a csajok is tudják mi az. ha meg sleeper kell, akkor e: [link]focvis #179717: sírok bmeg
ez a része nem hiányzik az alfázásnak
de a vezetési élmény nagyon, sokszor
#vatanen
-
TheProb
veterán
válasz
EQMontoya #179702 üzenetére
MX5-ből csak a mostani generáció tetszik igazán, az meg szintén inkább a 10m-hoz konvergál, mint az 1hez. Meg az MX5 szerintem napi használatú és főautónak nem túl praktikus. Mármint pl a csomagtartója asszem elég kicsi. Bár ha jobban belegondolok, akkor ilyen téren a GT86/BRZ sem lehet sokkal jobb.
De ha ordas nagy bullshitet lőttem most el, akkor javítsatok ki.#179703) Magnum_: atm nincs, de ha autóváltás lesz, akkor azt előtte mindeképp akarok bérelni. Pontosabban mélygarázst. De ez a téma is lóg a levegőben, mert az albiváltás is felmerült.
(#179708) Magnum_: Itt nálunk vidéken (Oroszlány), mennek 1,5-2,5milláért a lelakott putris garázsok.
(#179710) focvis: Ja, nincs nagyon szerencsém. (Vagy ebből valami mást akartál kihozni?
) És akkor még a céges, IBM-es autó nincs is benne a kettőben. Azzal is belém jöttek még március környékén az M7-en...
(#179712) focvis: Igazából a 159 és a Brera árai is szerintem indokolatlanul magasan vannak. Pl. Brera-ból a 2006-2007-es modellekért kérnek hahu-n 3-4 millákat és azok ráadásul még gané dízelesek is. Párszor elgondolkoztam rajta, de semmi értelme abba átülni, kb egy szinten van a Bravo-val, cserébe 3-4x annyit kérnek érte.
Ha 10-ert kapsz újat, miért vennél 8-ért hasznaltat?
Na igen, pontosan ugyen ez fogalmazódott meg bennem is. Nem látom a racionalitását a (használt) piaci árazásnak. -
Integrale
veterán
válasz
focvis #179712 üzenetére
156 és a 159 ennyi idősen már majdnem feleződött. Eladásai rosszabbak, mint az elődeinek, kb olyan számokat hoz, mint egy Mazda 6, XE, IS, S60.
Pont ezt mondom, hogy nem vennék 8-ért használtat, hiszen plusz pár milla és ott az új, csak épp az árak emelkedtek, így már inkább 4 a különbözet.
Jó 156-ok ára most épp megállt, 159-ből az 1.8 T még mindig túlzó, valahogy a Giulián nem az látszik, hogy nagyon esne az áruk. -
válasz
Integrale #179711 üzenetére
Az Alfa 75 ma már kultikus (az a pár darab ami megmaradt), előtte pária volt, 156 már kuka, a vas árában megy, 159 is ezt az utat járja.
Ez miért lenne nagyon más? Újonnan nem kellett a népeknek. OK, szép, a többi is az volt a maga idejében. RWD? Bimmer.Ha 10-ert kapsz újat, miért vennél 8-ért hasznaltat? [link]
-
válasz
TheProb #179701 üzenetére
Követem én is az itteni tevékenységedet.
2-ből 2 koccolva. Én is szoktam. 🤷♀️ Most már közelebb vagyok 50-hez, mint a 20-hoz.
A Giulia szép, szép, nekem is kéne, de annyit nem ér:
- alig adtak el belőle, kevés alkatrész lesz hozzá,
- neked még tatás (nekem határeset),
- egyszer csak beesik majd az ára (olasz).A GT86 már jobb választás, a többiek leírták a tudnivalókat. Legyünk őszinték, nem egy erőgép.
Tippem: 30 évesen vegyél egy erősebb kompaktot, "hot hatch"-et. Pl. Golf GTI, Clio Renault Sport, Golf R, Kókusz ST, Fiesta ST, Honda Civic nemjuteszmebeaneve, stb. Ezek mennek, van hozzájuk alkatrész, mindig jól el lehet őket adni.
-
EQMontoya
veterán
válasz
molnarpeter #179705 üzenetére
Ha 6M-ert veszel nekem 4 garazst BP-n, holnap utalom, kapsz 5% jutalekot is. Deal?
-
TheProb
veterán
válasz
rbalint88 #179699 üzenetére
Na, ezt szeretem, ha emlékeznek az emberre (de csak ha jó dolgok miatt...
).
Hát igen, a punto nem volt siker story. De az első autó volt és egyetem melletti melóból fizettem. Szóval az nem különösebben kiindulási alap. A Bravo-val jól jártam, (utólag is köszi a gyökérnek, aki gtk-ra törte a punto-t, most valszeg nem Bravo-ban ülnék.) de jövőre már 3 éves lesz nálam és kezd elszállni a rózsaszín köd.
Azóta van egy jól fizetőnek mondható IT-s állásom, ezért merem kicsit tágítani a látómezőt. De értem amit mondasz és persze én sem úgy tervezem az átülést, hogy utána kenyér-víz legyen a napi 3x-i étkezés. Viszont a szokásos dumával érvelek, most járom a 20-as éveim végét, talán már nem sokáig lesz lehetőségem ilyen kaliberű autókat venni. Bár a Júlia sedan-ként azért ha úgy lenne, akkor gyerek és minde kompatibilis lenne. a BRZ/GT86 már kevésbé.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- BestBuy topik
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Motoros topic
- Kompakt vízhűtés
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Új MSI Katana 15 Gamer FHD IPS 144Hz i7-13620H 10mag 16GB 512GB Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
- Apple iPhone 12 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
- Akció! Gigabyte Vision Z590 D Wi-Fi Alaplap! LGA 1200!
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen / Elitedesk 800 G4 /Win11- Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest