-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
rbalint88 #179699 üzenetére
Ami miatt támogatom az elgondolásod, azaz hogy ugyan nem különösebben problémás maga a konstrukció és szerelő is van hozzá (nekem eddig egyszer kellett Subi specilaista mert a vezérléscserét azért nem bíztam volna a sarki pékre), de az alkatrészek drágák és sok esetben nincs utángyártott csak gyári. A karosszéria elemekről nem is beszélve. Egy olyan Impihez mint ami nekem is van akad bontott elem bőven (főleg a korán meghaló dízelek miatt rengeted a bontott darab) de egy BRZ/GT86-hoz kb nincs.
-
rbalint88
addikt
válasz
TheProb #179695 üzenetére
”vagy meg az auto aranak megfelelo tartalekod es mindezek melle jo fizetesed”
nem feltetel a lakas, csak ne nullazd ki magad egy auto miatt, ennyi. Es jarj utana az uzemeltetesi koltsegeknek. Esetleg probald ki egy fel evig, hogy felre rakod egy kulon zsebbe azt a penzt, amennyivel tobbe lenne az uj auto fenntartasa. Ha meg mindig akarod, akkor hajraNe ertsd felre, nem zsebben turkalas akar lenni, csak emlekszem meg, hogy nem olyan reg vetted a Bravot, elotte meg egy rom Punto volt, szoval csak ovatossagra intelek, hogy ne akarj tul hirtelen ugrani.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
TheProb #179693 üzenetére
Jah szerelő van hozzá, bocs azt kihagytam, kapásból tudok több helyet is ajánlani:
- Hace Car
- Nieszmotorsport
- Seibiko
- Szépvölgyi Autójavító
- Victory MotorsEzek közül az első és az utolsó különösen ajánlott a tapasztalatok szerint, a harmadik a legkevésbé ajánlott. De van itt Subaru topik, ott még több hozzáértő van.
Az alapdolgokat egy mezei szerelő/sarki pék is megtudja csinálni, mint pl fék, futómű, stb. Nekem pl a gyertyát egy Merci/VW-re szakosodott szerelő csinálta meg elsőre aki akkor látott életében először Subarut közelebbről.
-
válasz
TheProb #179695 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy ha a szerelőnél van, akkor legyen hol aludni.
Viccet félretéve, az egészet tekintve szerintem kiesik abból a kategóriából az autó, hogy a helyi szerelő tudja ezt érdemben szervizelni, gondozni. Alkatrészben pedig igen, rengetek a csereszabatos benne.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
TheProb #179693 üzenetére
Igen, a motorblokk Subaru a befecskendező rendszer Toyota. Közös alkatrészek vannak, egy helyen is gyártják őket amúgy (a Subaru szereli össze őket Japánban).
A gyertyához kicsit nehézkesebb hozzáférni többet kell tornázni mint egy sor4-es motornál pl de nem lehetetlen vállalkozás. A Imprezámon is házi körülmények között cseréltük a gyertyákat. Ezen már felül van az olajszűrő szóval még kényelmesebb az olajcsere, az is sima ügy, otthon is elvégezhető. Az olajra kényes nagyon, ha nem megfelelő volt benne (csakis 0W20-at szabad tenni bele!!!) akkor bizony tudja enni az olajat. Viszont nem csak közvetlen hanem szívócső befecskendezés is, így a kokszosodástól nem kell tartani. A vezérlés szíjas, azzal sincs gond csak időben cserélni kell (6 év vagy 100k km) és kész.
Volt egy facelift de az csak külsőségekben merül ki (más lámpa, más szárny), illetve valamennyit módosítottak a futómű geometrián és ennyi.
Az automata nem illik ebbe a gépbe de amúgy nem problémás konstrukció ha volt benne cserélve az olaj rendszeresen.
Nem volt sajnos, csak egy időben kacérkodtam vele én is.
-
rbalint88
addikt
válasz
TheProb #179687 üzenetére
#boomeralert
ne kolts ennyit kocsira, ha nincs lakasod vagy meg az auto aranak megfelelo tartalekod es mindezek melle jo fizetesed, mert az uzemeltetesi koltsegek is boven magasabbak.
amugy sztem a Bravo nagyon jo ar/ertek aranyu auto, nehez lesz hasonloan jo vetelt talalni fiatalabbak kozott. -
TheProb
veterán
Köszi, ezek szerint akkor az alkatrészek is csereszabatosak? Szerelőt nehéz lehet találni hozzá? Házilag mennyire szerelhető a boxer? Pl. olaj, gyertya, stb. csere.
Ezek szerint akkor hw tekintetében nincs különbség a modell kezdeti és későbbi évjáratai között? Egyéb típusbetegsége nincs?
Automatás mennyire kerülendő?
u.i.: Azért ismered ennyire, mert volt/van neked is?
-
Integrale
veterán
Hőtágulás lesz az oka. A felső betonréteg alatt van még 21-26 centi beton. (vastagabb érték a fel és lehajtók alatt értendőek) alatta pedig további 20 cm CKt beton van.
Az értékek a körgyűrű hosszán eltérhetnek, attól függően, hogy mikor építették, (2010 után két rétegű, mosott felületű betont használtak) honnan jött az anyag stb.Nap melegíti a felszínét, akkor púposodik, ésjazaka lehül a levegő, viszont a talaj az útszerkezet alatt meleg, úgy pedig a koptatott felület zsugorodik, az aljzat felől pedig tágul.
Síneknek van fasza hangja, amikor nagy minuszban elszakad. (23-5 fok körül ajánlott síneket telepíteni, különben, torlódik/szakad nyáron/télen). -
Qru
MODERÁTOR
válasz
TheProb #179687 üzenetére
GT86/BRZ: Ha nem vagy derékfájós akkor simán, olyan mint egy Celica csak ebben jó irányba járnak a hengerek.
Teljesen ugyanazok technikailag. Más a lökhárító illetve más a futómű hangolása. A GT86-é kissé játékosabbra van véve a BRZ semlegesebben viselkedik. Kényes a jó benzinre (98+) és a jó olajra de amúgy hálás jószág. A korai daraboknál egy ECU sw hiba miatt alapjáraton egyenetlen járás volt tapasztalható egyes példányoknál, amire egy sw update a megoldás.
-
kisza25
félisten
válasz
6030D #179669 üzenetére
a belső sáv most is kevésbé ráz
TheProb: közös fejlesztés, gyakorlatilag ugyanaz a kettő -
TheProb
veterán
Üdv az uraknak!
Utóbbi időben inkább az olasz autós topikban voltam aktív, de most egy olyan kérdés fogalmazódott meg benne, ami ide illik. Jövőre szeretném lecserélni a Bravo-t. Gyakorlatilag minden éjjel Giulia-val álmodok, így erősen rajta van a scope. Viszont a benyások irgalmatlan ára miatt, azért húznám picit a számat. Brahiból felcsaptam az előbb a hahu-t és rákerestam a régebben is szemezgetett BRZ/GT86-ra és már 5-6 m körül vannak.
Mi a véleményetek erről a kettőről, mennyire lennének élthetőek elsődleges autónak? Gyerek, kutya, macska, hörcsög nincs még, szóval ez nem korlátoz.
Illetve gyakorlatban mi a különbség a Toyota és a Subaru féle modell között? Egyik másik esetleg szervizigényesebb, drágább a fenntartása (feltételezem a subaru egy fokkal drágább), etc.?Illetve ha már Júlia, szerintetek mennyire van realitása elgondolkozni a dízeleken? Eddig hallani se akartam róla. Egyrészt mert eddig csak benya párti voltam, másfelől évi átlag 10e-et megyek, azt is úgy, hogy hézköznap csak pesten ingázik, 2 hetente járok le vidékre. Viszont a dízelek milliókkal olcsóbbak.
-
Qru
MODERÁTOR
Jah ha már volt szó a hegyről, aki akarna kanyarogni egy jót úgy, hogy közben a fogyi sem ugrik meg annak javaslom: Mountaincart
-
ngaba
aktív tag
válasz
ngaba #179673 üzenetére
És ugye ez az egész 3-an mennek egy kamion mögött sztori külsőből belsőbe menésnél még inkább előjön. A belsőben elmegy mellettük egy autó, az első nem tud még menni miatta. Ilyenkor 100%, hogy hátulról előre haladva kezdődik a kamion előzése: az utolsó beáll a belső sávos mögé egyből, majd az azelőtti stb-stb. Erre még azt mondom, hogy so-so, de amikor nem muszáj, ne a hátsó előzzön először. Konklúzió: nem jó a külső sávban menni, na.
De ez is olyan, hogy az ilyen szituációk ritkábban léteznének, ha az autósok nagy része nemcsak akkor menne ki a külsőbe, ha a látóhatáron sincs kamion.
A követési távolságról nem is írok. Csak annyit, hogy sokakból hiányzik a félelemérzet 130+-as tempónál. Ezért jó szar autóval kezdeni a pályázást, ott azért érzi az ember, hogy mennyivel is megyünk.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
focvis #179677 üzenetére
Persze, az már nagyon jó (amúgy osztrák szabadalom amiből nem tudták kispórolni az anyagot) nem is ment szarrá az évek múlásával. Mondjuk nem is alkalmazzák sehol máshol mert nem az útépítés a buli hanem 3 évente felújítani a meglévőt.
mod:
Integrale: Akkor azért nem szar, már értem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
gzbotii #179664 üzenetére
Ezek tökös Nógrádi Volánosok tolják felfelé is 60-70-el aztán nehéz átugrani őket. De a legtöbb inkább elenged ha kitartóan nyomás alá helyezed őket. Csak akkor belsőkeringetésre kell kapcsolni mert ezek Euro -2-es buszok hegynek föl nyélgázon jobban kormolnak mint Lölő erőműve.
-
ngaba
aktív tag
válasz
SpaceKombajn #179663 üzenetére
Jó, lehet hogy csak én figyelek erre, mert ezért harapok. Az elsők még nem vették fel a kamion sebességét (ezért írtam, hogy fékezésre kényszerítik), csak nem akarják fél km-rel korábban megejteni a sávváltást. A harmadik lehet, hogy 5 km/h-ával többel megy, de azt már nem bírja ki, inkább kivág, a többit fékezésre kényszerítve.
Általánosságban az dühít, hogy mennyire nem figyelnek a belső sávban haladók sem a másikra. Én mindig figyelek a külsőre, amikor előzök, és ha kell rálépek, ha azt látom, hogy utoléri a kamiont, ha szüttyögök. (Tehát felőlem kivághat a harmadik is, de nekem ne kelljen miatta fékeznem, ha elöl vagyok). De van, aki szépen elcsorog mellettem a belsőben akkor is, ha jön a kamion.
Na ezért nem szeretnek sokan a külsőbe menni. Meg utána nehéz visszamenni. A külsőből belsőbe sorolásról: Mivel egy kamion mögött megy, ha nagyobb a forgalom, fenn fog egy kicsit tartani valakit, ha méltóztatna ő is 80-nál többel menni, és nem 3 literes dízel van alatta. Én sem szeretem, ha kijönnek elém, de sokszor belefér. A külsőből belsőbe sorolással is kevesebb gond lenne, ha jobban betartanák a jobbratartást ez emberek.
-
válasz
Integrale #179668 üzenetére
Én azt hallottam akkoriban (vélhetően hozzáértőtől), hogy a legnagyobb baj a lelkiismeretes karbantartás hiánya volt; a betonelemek közötti dilatációs résbe befolyt a csapadék, mert nem öntötték ki rendszeresen bitumennel.
szerk.: a legrázósabb rész a Balaton irányában volt kb. Szfvártól lefelé.
És igen, a külső sáv jobban ütött.(#179669) 6030D : Nem gerjedek a Wareszra, de ez egész jó példány. Huligánok...
-
6030D
addikt
válasz
kisza25 #179656 üzenetére
Akkor azért mentek az emberek a belső sávban, mert az kevésbé rázott. Lehet, hogy ez ragadt meg mindenkiben.
Szó volt a régi autókról, nekünk volt 4 ütemű Wartburg, ez meg itt áll tőlünk 50 m-re, gondoltam ránézek az árakra. [link] Mi volt a gond a Vento meg Golf 3 árakkal?
És igen, jól látjátok 6 csomagtartó van a kocsin. Kicsit flúgos az öreg, ilyen gyűjtögető mániás, néha a kocsi is tele volt flakonokkal, meg a garázs is, ami előtt áll (igen, ami a képen is látszik, és egyforma sörös hirdetéses kartonokkal van kirakva az ablak
).
-
SpaceKombajn
aktív tag
válasz
ngaba #179623 üzenetére
meg az, amikor 3 autó a szélsőben utolér egy kamiont, akkor szinte tuti, hogy az utolsó vág ki a belsőbe először, fékezésre kényszerítve az első kettőt... Ezt is oktathatnák valahol, hogy ilyet ne.
Az első kettőnek is megvolt a lehetősége (amikor utolérték a kamiont), hogy előzzön (sokan amúgy csak követik a kamiont és nem is akarják megelőzni, akkor aki mögöttük jön az soha ne is előzze meg őket?), ha a harmadik előz először akkor a többiek késlekednek és mivel elsőbbséget kell adniuk az előzőnek így fékezzenek csak.
Inkább a fordítottja a jellemző, halad valaki a belső sávban (autókat előzőtt) és utolér egy kamiont (ami a szélsőben megy) ami mögött megy valaki és amikor menne el mellettük, akkor behúzza a jóember a szélsőből (pedig elsőbbséget kellene adnia) a belsőbe haladó elé és fékezésre kényszeríti, majd gyökketővel előzi a kamiont.
-
ngaba
aktív tag
válasz
gzbotii #179627 üzenetére
Nem mondom, hogy én nem bambulok el soha stb., de alapvetően a fejekben van a baj szerintem. Ha nem első vagy, akkor is ugyanúgy készülni kellene, majd zöldnél "azonnal" indulni. Ha véletlenül van előtted forgalmi akadály (az előtted lévő nem indult), akkor vársz, mint amikor zöldnél beragadt a keresztforgalom. Szerintem a többségnek az a zöld, amikor az előtte lévő elindult.
3-4 autót elengedő balra kanyarodó lámpánál azért lehetne erre figyelni, pláne amikor mindenki tudja fejből a megszokott útjain, hogy mikor vált a lámpa. Na mindegy, ez legyen a legkisebb baj, az igaz. :)
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #179651 üzenetére
Kb 1/3-ada pálya csak. Igazából a felfutón áll vagy bukik a dolog, mert ott ha beragadok a Volán busz mögé vagy a kalapos Suzukis mögé akkor hiába toltam neki addig.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #179638 üzenetére
Nem csak az út miatt hanem mert rövidtávon nem nyer érdemi időt az ember, hiába megy gyorsan. Pont ezt latolgatta EQM itt korábban. Nekem a telek kb a duplája távban ha sietek 1 óra alatt ott vagyok ha nem akkor kb 1,5 óra.
-
F_Zolee
nagyúr
válasz
stickermajom #179615 üzenetére
Úgy látszik ma hibrid nap van. M0-n nemrég 95el előzött egy kamion a priuszos női egyed. Aztán kiment külsőbe. Mikor már elmentem volna mellette indexelt vissza balra és ő úgy gondolta ha kirakta akkor neki van elsőbbsége. Fékeznem is kellett, duda nyomva de kb meg se hallotta. Mikor elmentem mellette is csak meredt előre...
-
6030D
addikt
válasz
stickermajom #179615 üzenetére
Nem fékkel kapcsolgatta ki a tempomatot?
-
szabonagyur
félisten
válasz
Pttypang #179632 üzenetére
Az a baj országúton nem tudsz tartani folyamat 100-at sem, tehét még aki pályán 110-el megy is gyorsabban halad. Na meg könnyebb mérésbe belefutni, stb. országúton.
Amikor a 2 szülő között megyek hétvégente az 50 km 1 óra, és amilyen az út nem tudsz rajta faragni semmit.
-
Ha egyedül utazom, akkor nekem egy ilyen után megvan az a rossz szokásom, hogy centizve sorolok be elé, hogy érezze a törődést. Nem szép dolog, de a B változat a fejemben az, hogy megállítom és elcsépelem... A legjobb egyébként az lenne, ha alkalmaznám a fiam "beszólását". Ha valami nem tetszik neki, akkor azt mondja, hogy nem kérem a butaságot. Szerintem ütős lenne, ha ezt egy zűrös forgalmi szituációban elnyomnám. Csak mindig elfelejtem.
Én is azt érzem egyébként, hogy több az állat vagy csak durvábbak az eddigiekhez képest is. Biztos a közelgő tél hozza ki belőlük ezt.
-
tboldi
nagyúr
válasz
stickermajom #179615 üzenetére
Nekem az imént egy Nissan Leaffel gyűlt meg a bajom hasonlóképpen.
-
kisza25
félisten
válasz
gzbotii #179620 üzenetére
A furgonnal az a baj, hogy akár 9db agytröszt is belefér,jobb nem megállítani
Múltkor jött szembe egy ilyen az én sávom tiszta, az Ő oldalán meg állt 3db autó belógva félig az útra, gondolkodás nélkül bejött szembe a sávomba, satufékkel tudtam elengedni, tele volt melósal, anyáztam, anyáztak, nem estem túlzásba, mert túlerőben voltak -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MrSealRD #179621 üzenetére
Igen a két sáv úgy néz ki, hogy vagy mész a külsőben 100-110-el vagy bemész a belsőbe ahol 150-160 a minimál tempó. 130 a legrosszabb, mert ugrálhatsz a 110-160 között ha előznél. Valamilyen szinten ez egy öngerjesztő dolog, mert már én sem megyek 130-al. Ha nem sietek andalgok 110-el, ha haladnék akkor meg beállok a belsőbe és felveszem az ottani tempót.
-
ngaba
aktív tag
Nekem azt mondja meg valaki, hogy "külföldön" amikor zöldre vált a lámpa, akkor tényleg meg tudják oldani az autósok, hogy egyszerre indul el a sor (és nem úgy, hogy elindul az első, majd a második stb.)? Az autós oktatóm ezzel hitegetett, és néha örülnék neki, főleg a rövid ciklusú lámpáknál, ha ez itthon is így menne.
Pályán nem annyira érzem még a két részre szakadást, bár én szinte sose csúcsidőben megyek (tippre a 100-110 inkább a munkáb járós rétegnél van, spórolás miatt).
Engem inkább a már-már közhelyes jobbratartás hiánya zavar pályán, meg az, amikor 3 autó a szélsőben utolér egy kamiont, akkor szinte tuti, hogy az utolsó vág ki a belsőbe először, fékezésre kényszerítve az első kettőt... Ezt is oktathatnák valahol, hogy ilyet ne. -
Qru
MODERÁTOR
-
gzbotii
nagyúr
válasz
stickermajom #179615 üzenetére
Múlt héten egy fehér furgon ment 70-el országúton, nyíl egyenes szakasz. Beértem, jöttek szembe, amikor szabad volt, le akartam előzni, akkor meg felnyomta 110-ig, nem azt mondom, hogy szűkös volt, de jöttek szembe.... Utána megint visszaállt kb 70-80as tempóra, mert fél perc múlva nem látszott már a visszapillantóban. Gondolkoztam, hogy előzés után megállok előtte és megkérdem, hogy simán hülye, vagy csak ki akar nyírni pár embert mert .ar napja van..
-
válasz
stickermajom #179615 üzenetére
Lehet finoman jelezte, hogy a covid miatt kéne tartani a 1,5 méteres távolságot.
Egyébként a B erősebb motorfék, nem szoktam használni, de szerintem nem világít.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #179615 üzenetére
HSD az könnyű préda de előzés közben rágyorsítani...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
parandroid #179597 üzenetére
Korábban is jelen volt csak nem ennyire fajsúlyosan. Egyre romlik itthon a morál, lassan 2 részre szakad az autós társadalom, a 130-nál 100-110-el andalgókra meg a 160+-os társaság.
-
stickermajom
addikt
Tényleg, ha már 90-100-as idegbetegség és villantás.
A Toyota hibridjei B-ben villantják a féklámpát, ha elveszed a gázt? Szombaton hazafele a 6-oson ment előttem egy Auris, egész kellemes 100-110 körüli tempóval, de kb. 5km után tikkelni kezdtem a rendszeresen indokolatlanul felvillanó féklámpától. Sehol semmi az úton és pár száz méterenként fékezett.
Persze mondanom sem kell, hogy előzés közben rátalált a gazpedálra a paraszt.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Zoli-bácsi #179611 üzenetére
"És az a fasza gyerek akinek..." > jobb fogyija van.
-
válasz
parandroid #179608 üzenetére
Francba, pedig már gondolkodtam rajt', hogy szárnyakat szerelek a dobozra, jól nekiszaladok és nem kell annyit vesződni a kompokkal
-
aero.
veterán
válasz
parandroid #179608 üzenetére
250, ora szerint 255-60 :) de ja, a performance modellekel kivul meg el ez az egyeszseg.
-
parandroid
félisten
válasz
Zoli-bácsi #179604 üzenetére
El kell, hogy keserítselek, 240-nél szinte minden utcai használatra kiadott autó letilt. Német gyártók biztosan.
p
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Zoli-bácsi #179604 üzenetére
Munez: lehet tud 3 honapnal hosszabb munkaviszonyt
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
Zoli-bácsi #179604 üzenetére
Te mit tudsz villantani az arcodon kívül?
-
Richard!
addikt
válasz
Zoli-bácsi #179604 üzenetére
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
Zoli-bácsi #179602 üzenetére
Mert 240 a vége a GT-nek?
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
parandroid #179595 üzenetére
Nem érdekel sem az idő, sem a fogyasztás.
Ha lehet menni, megyek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Robogó, kismotor
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Motoros topic
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- GTA V
- Xbox Series X|S
- MSI notebookok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24P1 24 FHD 60Hz 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- BESZÁMÍTÁS! MSI MPG Z590 GAMING FORCE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest