Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz
Krugszvele #115 üzenetére
A vonat azért jóval stabilabb. Magyar síneken az is bír azért rázkódni rendesen (tényleg durva különbség van, hogy Bp-re vagy Bécsbe megyek), de azok csak apróbb zökkenések, amik csak fárasztóak, nem az a ringatózás, amit a busz ad elő.
-
válasz
Donki Hóte #113 üzenetére
Régen nem volt joga az államnak / vasúttársaságnak területet kisajátítani, így a vasút arra ment, amerre meg tudtak egyezni a földtulajdonosokkal.
Ezért még az Alföldön is sok helyen messze van a falutól a vasútállomás, pedig ránézésre semmi akadálya nem lett volna egy közelebbi pontnak...
-
-
zoo8800
veterán
Klassz lett, nekem tetszik. Kár, hogy nekem nincs ennyi helyem, elég szűkös a beállóm.
[kép]
(azóta zsindelyezve van) -
updog
őstag
- Tudtad, hogy a Schönherz kollégiumban van egy csomó csaj?
- Tényleg?...mennyi?
- Kettő a tizediken.Mondjuk ez így elég meta
A verzió amit talán az is ért aki nem ott lakott:
- Hány lány lakik a Schönherzben?
- 1024
- ???
- Kettő a tizediken.Amúgy tanúsítom hogy anno majdnem
minden szinten volt egy lányszoba (a 16-ból
).
@Lenry bakker most nézem, 2015-ös az első bejegyzés a ház témában
Na és nem nyekereg, nem fújta el azóta a szél, nem vágtak a rabolók láncfűrésszel lyukat a falba?
-
Z_A_P
addikt
-
dabadab
titán
válasz
Donki Hóte #108 üzenetére
Ha megnézed, merre mennek a sínek, akkor elég egyértelmű a dolog.
-
Budapesttől kb 30 km-re lakunk, a híres 1-es fővonaltól kb. 5 km-re.
Asszony ment volna Sopronba vonattal, ezért reggel ~6 órára bevittem Pestre a Keleti pályaudvarra.
Délben hív, hogy el tudok-e menni érte Bicskére (tőlünk 10 km
), mert 5 óra alatt addig jutott el a vonat, már egy órája várják a mentesítő vonatot, már úgyis lekéste a soproni programot, inkább hazajönne
Ennél közvetlenebb tapasztalat köszönöm, nem kell
Jó hír is volt, a menetjegy árát visszakapta
SZERK:
Azt egyébként meg tudja amúgy mondani valaki, hogy Sopronba miért a Keleti pályaudvarról megy a vonat? Térképileg nem tűnik optimálisnak...
-
Medocsabi
addikt
válasz
Donki Hóte #57 üzenetére
Nekem ez nem jelentene gondot,saját beosztás szerint dolgozom
-
dabadab
titán
válasz
Donki Hóte #103 üzenetére
Én öt évig jártam Sopronból Budapestre vonattal (nyilván Győrön át), de ilyen kalandjaim nem voltak.
-
-
-
Z_A_P
addikt
válasz
Donki Hóte #99 üzenetére
Masik valasztas az alberlet vagy kollegium.
Nyilván kollégium! Tele csajokkal, haverokkal. Ha este 11 kor eszedbe jut hogy másnap zh ott van 5 csoporttarsad anyagért. Állandóan van vm diákprogram, értékes kapcsolatok, élet, buli, történés, saját bolt, közösségi terek, csocsó, zene,stb .
Emlékszem mikor atmentem haverokhoz albérletbe egyik este, mintha temetőbe érkeztem volna. Csönd, szól TV(!), másik nyomja a PCt, félhomály. Ez volt a program szemben a fentivel ahol állandó aktív diakelet folyt. És hát ahogy említettem, a sok otthonról kiszabadult egyetemista lány, khhm, micsoda idők voltak
Nagyon bánnám ha ez kimaradt volna. -
Z_A_P
addikt
válasz
Donki Hóte #97 üzenetére
"Fiam régebben Győrbe járt egyetemre, választhatott, hogy Pestről távolsági busszal, vagy vonattal utazik. Sokkal jobban szerette a buszt, érthető okokból
"
El nem tudom képzelni ki választ buszt vonat helyett?
Lassabb, zsúfoltabb, kényelmetlenebb, csak ülni lehet (vonatban felallsz sétálsz), kevésbé biztonságos, nincs WC, stb
Egyáltalán van bármi előnye? -
Masik valasztas az alberlet vagy kollegium.
Egyéb jótanács
Albérletben lakik Győrben, pénteken jön vissza Pestre, vasárnap/hétfőn megy vissza
Na mindegy, hanyagolom a veled való értelmetlen vitát, neked is van egy világnézeted, meg nekem is van, a kettőnek pedig a jelek szerint nincs közös része
-
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte #97 üzenetére
Dehogynem. Mehetne kerekparral+vonattal, motorral es kapaszkodj meg, akinek nincs ra penze megy vonattal vagy busszal tovabbra is. Azert nincs valasztasa szerinted, mert egy kenyelmi kuszobon felul vizsgalod.
Masik valasztas az alberlet vagy kollegium. De mindenesetre az egyetem sem kotelezo, maganak teremtett ilyen elethelyzetet, elore tudta mivel jar. 90-es evekben nem sok diak autozott pestrol gyorbe, hogy egyetemre jarjon.
Ez a nem tud mit tenni autozni kell 90%-ban ures kifogas, mint ahogy a koverek azt mondjak, hogy genetikailag nem tudnak fogyni.
-
Szóval Magyarország. Akkor bizony nem a választhatsz a közlekedési módok között, hanem azt választod, ami van.
Mondok egy konkrét példát. Fiam régebben Győrbe járt egyetemre, választhatott, hogy Pestről távolsági busszal, vagy vonattal utazik. Sokkal jobban szerette a buszt, érthető okokból
Ma már nincs választás, az illetékesek eldöntötték, hogy minek a busz, elég a vonat is, így megszüntették a távolsági buszközlekedést Győrbe
Ismerősünk gyereke is Győrben tanul, de volt egy-két kellemetlen élménye a vonaton, így a család összedobta a pénzt, inkább vettek egy olcsó Suzukit a gyereknek, azzal közlekedik.
Mivel hoz-visz pár másik egyetemistát is, így az utazás nem is kerül többe, mint a vonat, összedobják a benzinpénzt
-
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte #94 üzenetére
Rokoni, barati, ismerosi koreimben, helyileg jellemzoen del buda, de nem csak arra korlatozodik.
-
válasz
Donki Hóte #93 üzenetére
az emberek mobilitása semmivel sem lett nagyobb az elmúlt 50-80 évben, most is akkora távolságot hajlandóak megtenni, ami egy adott időegység alatt megtehető.
a Marchetti-féle állandó, állítólag már a kőkorszakban is irányonként átlag fél órát sétáltak az ősemberek dolgozni és ez azóta is fix
-
-
Írtam korábban, hogy nálunk a faluban az emberek nagy számban járnak különböző közlekedési eszközökkel vásárolni, ügyeiket intézi, nincs ezzel semmi probléma, mert teljesen természetes ez a sokszínűség ebben a környezetben.
Viszont itt nincs is semmi, ami a falunk bármelyik szélétől 800-1000 méternél nagyobb eljutási távolságban lenne
Szóval mások a feltételek itt, meg Pesten.
Van egy olyan vélekédés, hogy az emberek mobilitása semmivel sem lett nagyobb az elmúlt 50-80 évben, most is akkora távolságot hajlandóak megtenni, ami egy adott időegység alatt megtehető. Csakhogy a közlekedés gyorsulása miatt ez az adott időegység alatt megtehető távolság jelentősen megnőtt.
Szóval 50 évvel ezelőtt biciklire ültek, gond eltekertek a gépállomásra, TSZ irodába. Csakhogy a gépállomás, TSZ iroda megszűnt, Pestre kell járni dolgozni, viszont az emberek nem szívesen töltenek napi kétszer 60 percnél többet az utazással. Így kénytelenek olyan közlekedési eszközt választani, ami gyorsabban eljuttatja őket a távoli munkahelyükre
De nem is erről beszéletünk, hanem arról, hogy Pesten van-e értelme az autókat ekkora mértékben háttérbe szorítani a biciklis közlekedéshez képest.
-
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte #87 üzenetére
Mi a tartos? Felenk a celhoz optimalis megoldast szokas valasztani. Pl. ha esik az eso, cipekedni kell, nem jon ki idoben, akkor nem kerekparral, vagy bkv-val/vonattal kiegeszitve stb.. Ezt minden nap ujra es ujra ki lehet ertekelni. Igy az osszkep sem az, hogy biciklivel jarnak az emberek vagy autoval, hanem mindennel is.
Pl. a BKV-n bicikli szallitas egyik elonye, hogy egy olyan nap is batrabban lehet kerekparral elindulni, amikor nem egyertelmu, hogy visszafele eso lesz. -
dabadab
titán
válasz
Donki Hóte #66 üzenetére
Azért lássuk be, sokan fizikai állapotuk, vagy sok egyéb ok miatt nem tudnak, vagy nem akarnak biciklire ülni
Azért lássuk be, ez valahogy abszolút működött harminc évvel ezelőtt a magyar falvakban.
Autója kb. senkinek sem volt, főleg nem az időseknek, busz alig, maradt a biciklizés, mint közlekedési meg áruszállítási megoldás: napi bevásárlás a falu kisboltjába, temetőmenet, gázpalack beszerzése, nagyobb túra a két faluval odébb lévő nagy boltba - ezt mind megoldották hetvenes nénik. -
-
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte #85 üzenetére
Madarat tollarol...
Nem mindenki ilyen. -
A biciklizés ilyen mértékű támogatása szerintem komoly öngól a budapesti önkormányzat részéről
Van sok ismerősöm, akik hallgatva az új eszmékre, mostnában már biciklivel közlekednek, de (és ezt most nagyon komolyan mondom!!!) egyetlen egy sincs, aki autóról váltott volna biciklire.
Van olyan anyuka, aki eddig BKV-val hordta a gyerekeket óvodába-iskolába, ő váltott biciklire. De akik eddig autóval vitték a gyerekeket, azok közül egy sem váltott biciklire.
Vannak olyan ismerősök, akik biciklivel járnak dolgozni, de ők mindannyian BKV-val jártak korábban, mert olyan helyen dolgoztak, ahol esélytelen volt megállni autóval munkaidőben. De akiknek van parkolási lehetőségük és autóval jártak eddig is, ők mind továbbra is autóval járnak.
A III. kerületben egy részen most fizetős lett a napközbeni parkolás, ajánlották az ott dolgozóknak, hogy ha nem mennek autóval, akkor ingyen kapnak éves BKV bérletet. Az egyik ismerősöm inkább autóval jár továbbra is, de 300 méterrel messzebb áll meg, gyalogol a munkahelyére egy kicsit, de esze ágában sincs biciklire, vagy BKV-ra váltani.
Na, és akkor miért mondom, hogy öngólt rugott a városvezetés. Mert nagy arányban a BKV fizető utasai ültek át biciklire, az autósok nem. A BKV bevétele kisebb lett, többe kerül finanszírozni a közösségi közlekedést. Közben pedig az autósok száma alig csökkent, ami csökkenés volt, az is az elviselhetetlen közlekedési helyzetnek köszönhető, és nem annak, hogy az autósokból nagy számban biciklisek lettek
-
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte #83 üzenetére
Pont annyira ongol, mint kocsival jarni. Annyival jobb, hogy az aruhazi kiszallito egy indulassal tobb celcimre megy, mig aki sajat autojaval megy az csak magahoz oda-vissza. Tehat meg mindig elorelepes, mert alacsonyabb lesz az uzemanyagfelhasznalas.
Az pedig agyrém, hogy valaki helyesli, hogy egy közlekedési eszközön (busz) egy másik közlekedési eszközt (bicikli) szállítsanak
Miert is? Vonaton mar evtizedek ota igy van. Sot, repulogepen is szallithatod. Meg kompon is.A bicikli nem kerekesszék, hogy feltegyék a buszra. Aki fiatal és erős, és biciklizni akar, az biciklizzen, ne buszozzon
Persze, es buszrol buszra se szalljunk at, sot, ha nem a nappalidban all meg a busz, akkor fel se szallj ra, te gyaloglasra vagy predesztinalva -
Pesten ajánlgatni az áruházakból történő házhoz rendelést az nagy öngól a környezetvédők részéről
A ilyen házhoz rendeléseket bizony Magyarországon túlnyomórészt dízel kisteherautóval teljesíti az ósanteszkó, nem biciklivel , vagy villanyautóval
Amíg a kiszállító kipakol, felcipeli a rendelést a harmadik emeletre, addig jócskán akadályozza a forgalmat, aztán amíg átmegy egyik címről a másikra, addig sokkal jobban szennyezi a levegőt, mint egy személyautó
Az pedig agyrém, hogy valaki helyesli, hogy egy közlekedési eszközön (busz) egy másik közlekedési eszközt (bicikli) szállítsanak
A bicikli nem kerekesszék, hogy feltegyék a buszra. Aki fiatal és erős, és biciklizni akar, az biciklizzen, ne buszozzon
-
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte #81 üzenetére
A fizikai allapotrol volt szo. Akinek baj van a fizikumaval, az jobban jar, ha hazhoz rendel, minthogy kocsiba ul.
Pesten sem zavaro. Amennyivel tobb biciklit/rollert latsz, annyival kevesebb autot. Ez sehogy sem lesz negativ egyenleg, meg akkor sem, ha felszal vele a bkv-ra, vagy szembe megy az egyiranyun.
-
Itt most keveredik az agglomerációból bejárós és a pesti életforma.
A pici kutyát nem zavarja, ha itt a faluban biciklivel, rollerrel, ELGO mopeddel, vagy neadjisten lóval (!!!) mennek a népek a boltba, a MOHU automatához, vagy a postára.
Pesten ez már zavaró bír lenni, különösen, hogy most már a biciklisek jogot formálnak arra, hogy ne csak tekerjenek mindenfelé a városban (erre ki nem jelölt egyirányú utcában szembe, ahol még ők vannak felháborodva, ha mutatják nekik, hogy nem szabad), hanem a dzsuvás vackukat felrakják a BKV járművekre
-
Reggie0
félisten
válasz
Krugszvele #79 üzenetére
Inkabb hazhoz kell rendelni.
-
Krugszvele
senior tag
válasz
Donki Hóte #66 üzenetére
nem KELL annyi fost megvenni. Ráadásul minden faluban van egy coop, ahol kvázi mindent meg lehet venni, igaz rajta van a +10-30% felár.
De ettől függetlenül nagyon-nagyon sok idős van, aki nem ül biciklire. És sétálni sem tud már. -
-
-
csibe1
addikt
válasz
Donki Hóte #71 üzenetére
"mivel a hibrid cégautósok esetében a cég csak a tankolás költségeit fizette, a cégautósok 98%-a egyáltalán nem töltötte otthon az autóját (mert a villanyszámlába a cég nem szállt bele), így ezek az autók teljesen benzinüzemben közlekedtek"
Ezek nem energiavisszanyerős verziók voltak, amik pl. fékezéskor töltik az akksit?
-
-
válasz
Donki Hóte #71 üzenetére
amelyik PHEV zöld rendszámos autónak az előtti dátummal lejár a műszakija, az a műszaki vizsga után fehér rendszámot kap csak.
erre küldesz valami forrást? mert a Közlönyben ilyet nem ír ( [link] - 5466. oldal )
-
Folyamatos a kivezetés, 2026 novembere a véghatáridő, amelyik PHEV zöld rendszámos autónak az előtti dátummal lejár a műszakija, az a műszaki vizsga után fehér rendszámot kap csak.
A döntést sajnos elég komoly felmérés alapozta meg, mivel a hibrid cégautósok esetében a cég csak a tankolás költségeit fizette, a cégautósok 98%-a egyáltalán nem töltötte otthon az autóját (mert a villanyszámlába a cég nem szállt bele), így ezek az autók teljesen benzinüzemben közlekedtek
Így azok is megszívták, akiknek saját PHEV autójuk van és otthon is töltötték az akkumulátort
-
-
-
Reggie0
félisten
Villanybol nem. PHEV-k zold rendszamanak elvetelevel megfeleztek az ingyenesen parkolo autok szamat. Jo, ha minden tizedik auto zold rendszamos most, majd ev vegetol ez minden huszadik lesz.
Amugy csak penzhiany az oka, mert az iparuzesit es gepjarmuadot elvontak a varosoktol.
-
Azért lássuk be, sokan fizikai állapotuk, vagy sok egyéb ok miatt nem tudnak, vagy nem akarnak biciklire ülni. Lehet, hogy Hollandiában mindent megkapsz az utcádban lévő boltban, de nálunk hetente legalább egyszer el kell menni egy jópár km-re lévő nagyobb boltba, ahonnan egy bicikli tárolókapacitását messze meghaladó árumennyiséget kell hazavinni
Egyébként a dolog akkor működne jól, ha kölcsönös előnyöket keresnének, most a Nagykörúti forgalmat elnézve 100 biciklis kedvéért 1000 autóst szívatnak meg
-
Gabás
addikt
válasz
Donki Hóte #63 üzenetére
Jártatok mostanában nyugati nagyvárosban, pl. Párizs?
Egész sávokat zárnak le a biciklisek számára, mégsem látni amiatt autós tüntetéseket.
-
Itt van egy elemzés a témában. Kerületenként 200-500 millió Ft többletbevételük van az önkormányzatoknak a lakossági parkolási díjakból.
Nyilván ezt azok fizetik be, akik esetében van miből elvenni a pénzt, csak éppen rengeteg ilyen kisebb-nagyobb lehúzással szembesül az ember, azt már megérzi ez a réteg is
-
Gondolom
A, kellően sok villanyautó mászkál már a városban
B, nem növekszik már annyira a számuk, hogy ez hatékony ösztönző legyen
C, Nulladik Viktor kellően sok lóvét elvont már a várostól hogy akárhonnan is, de pénzt próbáljanak szerezni a napi működéshez
D, a fentiek valamekkora arányú összessége -
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte #60 üzenetére
Konkretan mar az agyatlan penzbeszedes megy. Pl. elektromosnak is megszunik az ingyen parkolas, pedig pont azt kene osztonozni, hogy ne pofekeljenek az autok a varosban.
-
Tulajdonképpen igen
Csak mint írtam, megvan a lakásom Pesten. Abban a kerületben fizetem az autóm után a parkolási díjat, tehát ha eljutnék abba a kerületbe, akkor nem kellene fizetnem a parkolásért.
Csakhogy reggelente nem jutok el oda
Illetve eljutnék, de azt a pár km-t kb. ugyanannyi idő alatt tenném meg, mint amennyi idő alatt a falunkból a P+R parkolóig eljutok
Szóval kétszer fizetek parkolási díjat, pluszban BKK bérlet is kell
Tudom, ez már abszolute first world problem, ne panaszkodjak
Viszont - szerintem! - a budapesti városvezetés túlzásba viszi az autósok háttérbe szorítását, túl sok olyan intézkedést hoznak, ami az autósoknak hátrányos, viszont különösebb haszna másokra nézve meg nincs.
Az, hogy Budapest lakossága erősen csökken, az ilyen intézkedéseknek is köszönhető.
-
válasz
Donki Hóte #57 üzenetére
a város határán lévő P+R parkolóig mentem csak be autóval, onnan BKV
akkor elérték a céljukat, a P+R pont erre való
-
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte #57 üzenetére
Munkaadokat kene osztonozni, hogy ne 8-kor kezdodjon a munka, hanem legyen rugalmas, igy a dugo is eloszlana.
-
válasz
Medocsabi #56 üzenetére
Autóval a bejárás Pestre az agglomerációból tényleg nagyon embert próbáló dolog
A bevető utak is telítettek, a budapesti városvezetés pedig nyíltan autóellenes. Az utóbbi időben én is úgy csináltam, hogy a város határán lévő P+R parkolóig mentem csak be autóval, onnan BKV
-
Medocsabi
addikt
válasz
Donki Hóte #48 üzenetére
Igazából az a legnagyobb probléma, hogy feleségem nem akar se vidékre, se kertes házba költözni
Pedig mindketten tudunk otthonról dolgozni, nekem céges autóm is van. Plusz ha nem Pest megyében nézelődünk, akkor akár már holnap tudnánk venni egy telket házzal, de társasházi lakásra Pesten nem vagyok hajlandó 60-70-100 milliókat kiadni, . Ha itt lenne a zsebemben készpénzben, akkor sem. Így jelenleg mivel gyermekünk nincs, élményekre, utazásra költünk, és marad az irigykedés,de csak amolyan egészséges sóhajtozással, mintsem szorongva vágyakozással
-
-
-
csibe1
addikt
válasz
Donki Hóte #46 üzenetére
Ügyesek vagytok.
Így már érthető, hogy miért nem lett magasabb.
Kettőtöknek az tényleg bőven elég.
A napkollektor jó dolog, főleg saját medencéhez; ott nem kell sorba állni. -
Gyula84
veterán
válasz
Krugszvele #7 üzenetére
-
válasz
Medocsabi #47 üzenetére
Nekem az Index fórumon 20 évig PanelProli volt a nicknevem. A panel lakásom a mai napig megvan, semmi baj sincs a paneles életformával
A kertes házban minden este visszasírom a panelben keringetett melegvizet, ott 30 másodperc múlva jött a melegvíz és ha a fürdőszobában tusolt valaki, akkor a konyhában nyugodtan ki lehetett nyitni a melegvizet, nem történt semmi (itt meg visít az asszony, hogy hideg lett a víz a fürdőszobában
).
Sok kitartás, sok munka, sok spórolás és sikerül előrelépni, hidd el
-
Medocsabi
addikt
Mindig irigykedve nézem a panel albérletből ezeket, nagyon otthonos lett
-
Köszönöm mindenkinek az elismerést, hozzáteszem, hogy a kerítés és a garázs alapozása, betonozása, zsalukövezése saját munka, ketten csináltuk a sógorral. A famunka az mesterek műve
A lakóházunk (nettó) 125 nm, van hozzá egy 10 nm terasz, egy 25 nm veranda, meg egy 10 nm pince. Aztán csak ketten lakunk benne az asszonnyal
Szóval nem kellett több hasznos alapterület, meg aztán felfelé sem akartunk menni, nem akartuk a szomszédot árnyékolni.
Most egy kis pihengetés van, utána jön a kerítés burkolása, aztán csináljuk a napkollektort a garázs tetejére, hagy legyen jó meleg a medence vize
-
válasz
Donki Hóte #41 üzenetére
Nagyon szép lett !
-
válasz
Donki Hóte #41 üzenetére
nagyon jól néz ki
-
-
csibe1
addikt
válasz
Donki Hóte #41 üzenetére
Pofás, de akkor - már ha lett volna keret - rakattam volna rá még egy szintet; ha már építkezünk. Jó lett volna hobbiszobának vagy vendégszobának.
A ház felőli teraszt is kibővítettem volna.
Tudom, mi lett volna ha...
Szép ez a külső burkolat, mintha egy gerendaház lenne.
Olyan otthonos, lakóházas hangulata van. -
A mi garázs projektünk fázisai:
-
-
szervóolaj a kormányműből.
aztán annak a cseréje után kiderült, hogy a motorolaj is könnyezik az olajhűtőből. épp most van a szerelőnél, aki örült neki, mert jó mélyen van, le kell a fél autót bontani egy 2000 Ft-os tömítés cseréjéhez. és persze én is örülök, mert biztos olcsó lesz -
Findzs
addikt
Szép lett!
Csak a faszerkezet kényes, lehet pár évente festegetniValami csöpög a merciből.
Legalábbis a beton erről tanuskodik. -
rover45
őstag
A képen látható VIA C3 ITX-et szükség esetén tudok biztosítani
Vésztartaléknak eltettem egyet új, dobozos állapotában -
zolikaDB
veterán
válasz
Krugszvele #27 üzenetére
Nem mondasz butaságot.
Hallottam nemrégiben olyan tervezésről, hogy gazdagék 7m-es belmagasságot kívántak meg, és csupa üveg lesz körben az alsó szint...* mi a baj a beltéri üveges ajtókkal (#24)?
-
Krugszvele
senior tag
Láttam mostanában olyan újépítésű házakat ahol a nappali az egy - ahogy mondod - 6-7 méter belmagasságú rész ahol körben galéria van és ott vannak az emeleti szobák. Ráadásul szabdalt tetővel, meg kupolával.
És igen, ahol nem számít a pénz, rendben, de ezek is a húszévnyi fizetést költötték el rá. Tehát majd 1.5 évig azért dolgoznak, mert rendes tető helyett egy ilyet rakattak. Logika. -
Reggie0
félisten
válasz
Krugszvele #24 üzenetére
túl magas belmagasság : Az mennyi, 5 meter?
-
boticsibe
újonc
Nagyon szep lett a kocsibeallo, nembaj a beton inkabb az mint a sar..
-
Krugszvele
senior tag
Az ember szeret egyszerűsítéssel élni. És ha azt látom, hogy tízből nyolc építtető nem gondol át semmit (például magasra emelt épület lépcsővel, folyosókkal határolt belső terek, egész házat átszövő víz- és szennyvízvezetékek, egyes dugaljak, üveges beltéri ajtók, üvegasztal, belógó lámpák, túl magas belmagasság és lehetne folytatni estig) akkor a legkönnyebb mindenkiről azt feltételezni, hogy ostoba, mint én.
De ott az a kettő! -
updog
őstag
"Nézzenek már ki annyit a tisztelt kommentelők az íróból, hogy nem teljesen hülye és végiggondolta mondjuk az építkezést, mielőtt két évtizednyi fizetését ráöntötte."
Sok egykorú cimboránál a mai napig milliós munkák lógnak a szigorúan fehér falas antracitkerítéses lapostetős ikerházfélen (erősebbek voltak a vágyak, mint az észérvek), de már a cég se létezik aki építtette. Mondjuk ők nem is írnak róla, csak nekem panaszkodnak sörözéskor
De virágoznak a szociális médiában azok is, akik nagyon büszkén írnak (videóznak) ilyenekről, de abszolút az ellenkezője igaz rájuk a fentieknek
-
zolikaDB
veterán
A "precíz németek"
Amúgy, ha van a cégnek melója, közel sem kizárt, hogy mióta megbütykölted a doktor miniszter cnc vezérlőt, az már keresett nekik annyit, hogy a te 3 milliódról rég elfeledkeztek
Sokkal fájóbb, ha a masina, ami minden nap termel, kiesik pár hétre, és a határidős megbízások meg várnak, netán kötbéresek. -
a gépes megoldás egy sima megbízás volt, szóval nem bónusz járt érte, hanem munkadíj
annyi érdekessége volt egyébként a dolognak, hogy miután beklónoztam az egész Windowst VM-be, a cnc tervezőprogram elindulás helyett felsírt, hogy itt biza' kalózkodás történik. nyilván, ha nem tudom elindítani a szoftvert, akkor értelmetlenné válik az egész VM-esdi.
végigkattintgattam az eredeti gépen, amit csak tudtam, és feltűnt, hogy a program About ablakában külön megemlíti a gép hálókártyájának típusát.
IT-s férfimegérzésem azonnal bejelzett, hogy "kurvaélet, hogy a hálókártya MAC addressét figyeli".
újraklónoztam a rendszert, még az első indítás előtt beállítottam a VM hálókártyájának a MAC címét a régi gépére, és lo and behold, gond nélkül működött -
válasz
DiamondBack #19 üzenetére
pontosan még én sem tudom
3 millió körül lesz mindenestől (anyag + munkadíj), legalábbis ez volt a becslés, de azóta se mondták, hogy mennyit kéne fizetni, én meg úgy vagyok vele, hogy nekem már nem sürgős annyira, hogy sokadszorra is megkérdezzem
-
DiamondBack
senior tag
Az anyagköltségről szabad kérni infót?
-
válasz
Krugszvele #17 üzenetére
Pedig a komment a fórum lelke,..
-
Krugszvele
senior tag
válasz
Luck Dragon #13 üzenetére
reméljük láthatjuk majd! Ígérem, hogy én nem fogok kommentelni!!
-
-
csibe1
addikt
Pofás lett.
Ha nagy eső van kidobod a kocsikat, és simán lehet ott bulizni.Jó dolog a virtuális gép.
Remélem kaptál valami bónusz a gépes megoldásért. -
válasz
Luck Dragon #13 üzenetére
Hajrá, én biztos elolvasom
-
-
válasz
Krugszvele #11 üzenetére
Persze, hogy volt házépítős blog, én írtam
A segítő vagy akármilyen szándékról többször is írtam a blog kommentjei közt: a "miért így csinálod és miért nem inkább úgy?"-ra 99%-ban ugyanaz a válasz: mert ÉN ismerem a saját lehetőségeimet, igényeimet, stb. Nézzenek már ki annyit a tisztelt kommentelők az íróból, hogy nem teljesen hülye és végiggondolta mondjuk az építkezést, mielőtt két évtizednyi fizetését ráöntötte.
-
-
válasz
Luck Dragon #9 üzenetére
ezért kell akkor írni, amikor már kész vagy legalábbis előrehaladott állapotban van. akkor már mindegy mit írnak.
-
válasz
Krugszvele #7 üzenetére
Pont emiatt nem biztos , hogy bevállalnám.
-
Krugszvele
senior tag
válasz
Luck Dragon #6 üzenetére
pedig milyen jó érzés lenne olvasni, ahogy huszonsok kommentben szarozzák le a választást, a színeket, a kábelezést, a fűtést, a padlót, a wc-t és a zuhanyzót, nem?
Ha én veszek házat, biztosan írni fogok róla! -
Én nem rég vettem egy lakást , gondolkodtam hogy készítek róla én is egy blogot, de aztán elengedtem.
🤷 -
futo001
senior tag
Annyira szeretnek ilyen garazst en is, de egyszeruen nem jott meg fel olyan design, ami jol mutatna a hazhoz. Lehet iden tobbet kene foglalkoznom a temaval. Gratula, szep lett.
-
-
Egyre szebbek vagytok, csak így tovább
-
A sok beton még mindig csúnya
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Autós topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Battlefield 7
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Monitor hiba topik
- OLED monitor topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Precision 5550 15.6" 4K+ IPS érintő i7-10750H Quadro T1000 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Amazon Kindle (10. gen) eBook olvasó
- Latitude 5550 15.6" FHD IPS Ultra 5 135U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjolv IR kam gar
- Gamer PC , i7 10700 , RX 6700 XT 12GB , 32GB 3200MHz , 512GB NVME , 1TB HDD
- Eladó Konfig Ryzen 7 9700X 32GB DDR5 1TB SSD RX6900XT 16GB!
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- LG 77G4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz 0.1ms - MLA - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- AKCIÓ! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged