- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- RAM topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- SSD kibeszélő
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen egeret válasszak?
-
PROHARDVER!
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ParmaBoy #15084 üzenetére
Oo. Na akkor tüzetesen megnézzük. Jó értékelésű cég de attól még bármi lehet. A végén még ezt is a márkerben veszem majd mint a szűrőket.
Ha már Mazda 3, ott menyire jellemző a kopogás szenzorok hibája? Szenvedett vele egy fórumtárs (G120). Ez egyedi vagy általános gond?
-
rxmiss
tag
válasz
MasterMark #15079 üzenetére
a wrx-hez is gyarilag ngk-t listaznak
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15079 üzenetére
NGK brand. A manualban konkrétan ez van benne, hogy ilyen gyertya való bele.
Első gyertya cserekor is ilyen volt benne (még gyári gyertyával került hozzám).
-
czanga
őstag
Kitaláltam a teljesen custom intercooler water spray rendszert, gombokból ki jön, és ebben egy programozható board is benne van. Egyetlen dologgal nem számoltam, hogy a jobb első lámpa mögött lévő levegő terelő elem alatt nem üresség van, hanem az abs kocka, így a már megrendelt kis méretű tartály nos... nem fér oda.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15074 üzenetére
Gyari meretem nekem is. Jo akkor ez, meg a gyari wrx felni van a kivansaglistam elen. Persze eppen eladni akarok nem venni de na...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15072 üzenetére
Uhh még mindig nagyon tetszik ez a lapított küllős 17-es felni. Mi a pontos mérete?
-
Petester
senior tag
válasz
MasterMark #15054 üzenetére
Ez így nem is tűnik annyira vészesnek. Rendelek is gyorsan, de akkor másik eladótól. A két első ajtót meg is csinálom. Rendeljek több csomagot? Hátha több rendelés nem kallódik el.
-
Qru
MODERÁTOR
Gyári gyújtógyertya úton Csehországból (Allegro). És holnapra itt a javítóstift a Carcolor-tól. Bubi el van kényeztetve.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15067 üzenetére
A mobil meropad az csak 1 gorgos, azzal awd-t nem tudnak merni. Legalabbis amit lattam az csak egy gorogos volt (robogosokat vegzaltak akik 50-es papirral nyomjak de nagyobb ccm-es a gepuk).
A havas volt igen. En is elokotrok vmi friss kepet Bubi-rol.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15059 üzenetére
Igen full hibakod mentes. Ugye itt a beszivott levego mennyiseghez igazitjak az uzemanyagot. Szivonal ezert keves a novekmeny mert nem tud lenyegesen tobb levegot bejuttatni. Turbonal egyszeruen csak toltonyomast emel es kesz a nagy menes. Meg persze most mar ismeri a 100-as oktanhoz tartozo elogyujtasi szoget.
Mehet bele 95 tovabbra is de akkor gyengebb lesz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15060 üzenetére
De abban hig olaj van es az olajpumpa is ahhoz van igazitva. Nekem a manula 1800 alatt nem is javasolja a hasznalatot. Pontosabban nem rpm limitet ir, hanem minimum sebesseget az adott fokozatban de ezek rendre sik talajon 1800-1900-as fordulatot jelentenek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15059 üzenetére
Progi 100k (szamlasan), a gps alapu elotte/utana meres 15k, ugyanez a pados meressel 25k. Igazabol nem tetel a mai arak menten. Egy sima olajcsere siman benne van 50k-ban...
Forgalmiban nem, nkh atalakitasi engedely kene hozza. Es ugye az alapjan szamolna a nav is a teljesitmenyadot. Meg is igy deficites a dolog nalam.
Az ove 272 vagy 275 talan. Engem vitt egy kort anno. Allat. Nagyon.
Ossszefoglalo: keptarolasi rendszer valtozott es a regi kepek eleresi utja valtozott, mar nem jelentek meg. Az 1 szem kollega vt csak aki toltott fel ujra kepet.
Nyomjatok, megcsinalom ujra. -
stickermajom
addikt
válasz
MasterMark #15061 üzenetére
Van, jaja. Talán a leggyakrabban azt cserélik rajta. Én most nem tudom eldönteni, hogy az enyém újra tönkremegy, de mintha rángatna néha alacsony fordulaton.
-
MasterMark
titán
válasz
stickermajom #15060 üzenetére
De a CVT-ben is van nyomatékkonverter, nem? Nekem az 5EAT is engedi tökre lentre, de szerintem az csak a nyomatékkonverter miatt oké.
-
MasterMark
titán
Amúgy mennyibe kerül egy ilyen programozás? A gyári motorvezérlőt tudják írni? Nem okoz semmit gondot, nem dobál hibakódokat rá meg ilyenek?
Forgalmiba gondolom nem kerül be? Bár neked még így is gyengébb...270-et akarok minimum mint Jorus-é? (Miért csak egyvalaki van az összefoglalóban?
)
Utána meg majd kompresszor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15057 üzenetére
Sajnos fotengelyre visszaszamolva vt annyi. Most kereken merve tud ugyanennyit. Az elindulast meg gyakorolnom kell mert alul vegre nem tok hurka a gep (vagy nem adok eleg gazt, vagy tul sokat adok meg). Eddig pl 70 alatt nem vt ertelme 5-ost kapcsolnom mert csak szenvedett a gep, most mar 60-nal is viszi siman a bodet. Persze nem eroltetem mert ott 1500 korul forog csak azert 1800-2000 ala nem szeretem engedni.
Tiedbol 260-265 lo siman kijon.
-
MasterMark
titán
A 147 az keréken mért, vagy visszaszámolták főtengelyre?
Ha ugyanaz amit megadtak 170 helyett az elég lehangoló amúgy. Én inkább nem is akarom tudni mennyi volt meg a 245-ből, jó ha 200 szerintem...
Én is szeretnék majd ilyet csináltatni, ha egyszer meg lesz hengerfejezve.
Amúgy vicces akik nem vállalnak szívót, jah mert azzal dolgozni is kéne. Nem csak annyi hogy többet fúj a turbó azt ennyi..
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15054 üzenetére
Duplája lehet simán. Most vettem EF-ben gyári olaj és levegőszűrőt és dupla annyira jött ki mint a Mann filter. Mann-t nyomott áron vinnék csak szóval most az kerül bele (alkatrészes csávó azt mondta teljesen jó bele a Mann is), következőre meg a gyári.
-
MasterMark
titán
válasz
Petester #15053 üzenetére
Egy határolóba kettő való, egy alulra egy felülre, ez veszi közre azt a kart ami csúszik benne, gumipogácsa nyomja rá. Műanyag a bütyök, szóval ha nincs kenés akkor elkopik simára, és akkor nincs ami megakadjon. A fém házat szét kell hajtani, és akkor lehet benne cserélni.
Itt láttam, így működik: [link]
Ezt vettem: [link]A határoló amit alin kapni egyébként gyárinak tűnik, és genuine-nek is írják. Az a baj, ha alin 10-15k akkor emilfreynél tuti a duplája...
De majd megyek olajszűrőért akkor megkérdezem.
-
Petester
senior tag
válasz
MasterMark #15047 üzenetére
Gyárit nézted már, hogy mennyi? 15 körül Aliról nem vennék, nem hiszem, hogy lényegesen drágább lenne akár az EF-től.
Küldesz egy linket erről a betétről? Miért 4 darab? Mind a négy egy határolóba való?
Már én is gondolkodtam, hogy le kéne cserélni, bosszantó, hogy már nem tartja meg magát, már vízszintesen állva sem, ha megfújja a szél...Szerk.: Megvan, de kép alapján nem egyértelmű, hogy hogy lehet szétszedni...
Qru: Jól láttam, hogy felni is cserélődik?
-
Qru
MODERÁTOR
LA-t tudom javasolni de egyeztess velük mit tudnak kezdeni ezzel a szekunder szégyennel (remélem az enyémben nincs ez a vacak...).
Még teszelgetem de semmi hibakód nincs és szépen fut a vas. Tegnap pl porba tiportam egy kakaskodó Skoda Rapidot. Már megérte.
Jövő megy műszakira, majd a CO2 kibocsátásra leszek kíváncsi de mivel ez még csak EU4-es benne leszek a limitben bőven. Szóval full road legal maradt a gép, miközben egy sokkal jobban használható autóm lett. Nyilván nem ezzel leszek a belső sáv ásza, meg a zöld pokolban sem gurítok vele nagyot de nem is ez vt a célom.
Lehetne még kicsit reszelgetni, vmi hegyesebb vezérműtengely, meg a rev. limit megemelésével de faragni nem akarok. Esetleg vmi keményebb gátlót elbírnék (Kárászy pl újít fel gyárit és tud rajta keményíteni is), meg egy picit nagyobb fék is jól jönne. Ha nem is WRX fék (mert heroin áron megy) de már egy SH Fori fék is érdemi előrelépés lenne (277 vs 293-as tárcsa). Sőt a dízel Impreza is ugyanazt a féket kapta, abból meg sok bontódik...
-
no, ez hasznos, mert így 2 év várakozás után feladom, hogy a seibiko szerez nekem szekunder levegő szivattyút, úgyhogy lehet, hogy megint nekiugranék annak, hogy kiírjam a rendszerből (nyírő szerint annyira be van drótozva mindenhova, hogy lehetetlen), és esetleg én is picit hergeljek rajta.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15049 üzenetére
A story (ha nem érdekel a rizsa ugorj a kövi bekezdésre):
Régóta filóztam rajta és minden ellenérvet 2x megszívleltem (szétesik a motor, váltó, elolvad a dugattyú, jó ha 10% pluszt hoz csak ami pics@füst, stb) de csak nem tudtam lebeszélni magam róla. Aztán nem olyan rég egy 1.5 TSI Octavia kombi lenyomott gurulóból (amiben ráadásul 4-en ültek, mi meg csak ketten voltunk). Na azt már nem tudtam megemészteni...
Ezért pár hellyel felvettem a kapcsolatot. Az Autokorbelnél (ahol a TC erőmérő is forgott) ott nem vállalnak szívót (pedig korábban írtak 2.5i OBK-t ami 187 ló lett az írás után (igaz abban nem ugyanaz a motor van mint az enyémben)). Rigotech elvileg vállalta volna de róluk hallottam rosszat is nem csak jót, így hátra soroltam őket a listámon. Tát-on nem vállalta az AET (Ecotuning), mondván, hogy enm tudja írni az enyémben lévő vezérlőt. Maradt a Dynotech Debrecenben és az LA Chip Oroszlányban. Mivel az utóbbi közelebb van és csupa jó tapasztalat van velük (fórumos és ismerősi körben is) oda vittem.A mérés: 147 ló és 205 Nm (ez kb a 2.0i gyária (EJ204: 150/196), a gyári 170/230 helyett. Óriási csalódás és egyben magyarázat, miért nyomott le gurulóból a 150 lovas Octavia (ami turbós lévén valsz'eg többet tud a gyári névlegesnél).
Ebből lett: 167 ló és 225 Nm (ez az EJ254-es gyári adata, nekem EJ253 van abból is csak a phase2 (a phase3 könnyebb hengerfejet kapott, könnyebb kipufogót (elhagyták a középdobot: -6 kg) és műanyag szívósort kapott a fém helyett ami áramlástanilag jobb).
A görbe teteje picit hullámos de az mérési hiba (nem padozva lett), mert a csodaszép dísztárcsám miatt nem tudta tökéletesen középre rögzíteni a mérőt (Insoric).
Amúgy MOL 100-as benzin volt/van benne.Verdikt: Alul érezhetően nyomatékosabb lett, már rögtön elinduláskor érzeni, hogy nem kell annyira nyomni a gázt. A gyári Vmax limit is ki lett írva belőle (hátha egyszer az autobahn-ra tévedek). 2-es és 3-asban nem érzek nagy difit 4-esben 140-től viszont megint érezhetően jobban gyorsul mint előtte. Nekem megérte, sokkal használhatóbb autót kaptam vissza és mivel még így is a gyári névleges alatt vagyok még az NKH-tól sem kell félnem.
Azt mondta a srác kell még 2-300 km hogy az ECU teljesen adaptálja a progit, illetve javasolt egy gyertyacserét is. Meg is rendeltem bele a gyári gyertyákat, úgyis nagyon közel az olajcsere, majd akkor egy füst alatt azt is cseréljük. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #15047 üzenetére
Most Carcolor-tól rendeltem javítófestéket. Amit az Ali-ról rendeltem sajnos nem színhelyes.
Btw nem tudom olvastad-e a nagy topikban de Bubit megirattam. Most már majdnem tudja a gyári névleges teljesítményét.
Alul élénkebb lett felül meg nem próbáltam még ki mert hazafele full be volt dugulva a pálya. Jah és az elektronikus (gyári) Vmax limit is ki lett írva belőle. -
MasterMark
titán
Rendeltem aliról az ajtóhatárolókhoz ilyen betétet, hogy normálisan működjön, elvileg elég csak azt cserélni.
Nem jött még meg, úgy tűnik elveszett… Nincs szerencsém.
Majd rendelek egy másik eladótól is, hátha. De lehet kapni alin gyárinak kinéző teljesen új ajtóhatárolót is, de az ilyen 15 ezer per darab. (Mivel más nem gyártja szerintem ténylég eredeti amúgy.)
Azért jobban tetszene párszázból megoldani csak a betétekkel… -
rxmiss
tag
válasz
stickermajom #15043 üzenetére
elmeletileg a legfrissebb szoftverrel vettem at
o maga azt allitja a legujabb van rajta.
ha mar beroffent, nincs vele gond. az indulas zavaroan csiga.Qru: ohhh, az ulesfutes
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15042 üzenetére
Nekem is uj, meg nem rendletem onnan.
-
-
rxmiss
tag
tuningolta mar valaki a bubaru fedelzeti rendszeret?
egyre jobban zavar h az android auto nagy sokara kapcsolodik, sot, amikor eloszor megjenik az ikon a kezelopulton, igazibol nem is tud kapcsolodni feltapaszkodas alatt, csak ha ujra ranyomok. es ha neadjisten tolatassal kezdem a napot (ami lassuk be nem ritka), akkor a tolatokamera es a tobbi hulyeseg kozotti valtogatas az elso fel percben android auto nelkul is meg a radiot is akadozva hozza be.
szoval maga az auto nagyon tetszik, de a fedelzeti rendszer eleg bosszanto, foleg igy, hogy integralva es ezaltal elrontva vannak az olyan egyszeru dolgok is, mint a radio.
es a csuda erintokepernyo miatt pl a belso keringetesre valtas sem tul gyors (foleg ha le van kapcsolva a kijelzo), de kisebb ikonokat eltalalni menet kozben tokeletlen uton vegkepp sokaig tart.
igazibol ket dologra hasznalom a kijelzot: terkep, mert nem talaltam egyelore szivemnek kedves megoldast a telo rogzitesere es az olaj-homerseklet h tudjam mikor tolhatom mar jobbanattol tartok ha valaha gondom lesz a kocsival, akkor az az elektronika lesz, valamelyik kenyelmi funkcio. pedig en is a feltetelezheto megbizhatosaga miatt valasztottam tobbek kozott.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15019 üzenetére
Amúgy ha gyári cucc, innen rendeltél már? Amayama
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15025 üzenetére
Franko. Legalabb egy evig mukodne rendesen.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15023 üzenetére
Varosozol az dobja meg. Na meg a hideg. Itt az enyem, mennyivel moderaltabb: [link]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15021 üzenetére
Lehet, csak nem egy Subaruval.
Sprit moncsi? Dobd pls a linket. Neznem a reszlezekett.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15019 üzenetére
Kár.
Az utóbbiról rendeltem a gyári TPMS-t pedig.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15015 üzenetére
-
stickermajom
addikt
Na közben kicseréltem a ventilátort is. Előkészülettel és elpakolással együtt fél óra. Utángyártottat rendeltem, egy nap alatt itt is volt. Kb. 20k HUF.
Remélem tényleg ez sípolt.
Nagy baj amúgy, hogy az egyetlen jó áras kanadai Subaru alkatrész webshop bezárt, gyárihoz mindenképpen márkaszervizhez kell már fordulni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15013 üzenetére
Az enyemben kb nincs ami elromoljon, annyira fapad.
A mechanika meg a tartos konstrukcioju meg (remelhetoleg de az ido egyelore engem igazol). Szomoru, hogy ugy lesznek jobbak, hogy kozben szarabbak lesznek. -
stickermajom
addikt
A minőség ettől még silány. Volt már egy váltócsere, cseréltem a jobbos holttérfigyelő radarját, és most rendeltem új ventilátort Amazonról, mert a gyári cicereg alacsony fordulaton és megőrülök tőle. Öt éves autóról beszéltünk.
Ráadásul múltkor hazafele bedobta megint a holttérfigyelő hibát, ami aztán újraindítás után eltűnt. Rendeltem Aliról kábelt, meg feldobtam egy SSM4-et egy VM-re a gépemen, hogy tudjak majd rendesen diagolni.
Közben sikerült megkarcolni a spoilert is. Felraktam a búcsús ponyvát, de most a jobb oldalra, mert leköltözött a bringa hátra. Viszont nem figyeltem oda, hogy elhelyezkedésben nem erre van beállítva és rányitottam a csomagtartót.. [kép]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15011 üzenetére
Jogos en meg telen nem nagyon hasznalom. Mondjuk nyaron se....
Gondoltam a hatso futomu nem oke, mert uthiban kicsit odebb ugrik a fara. Jott a ceghez egy uj Superb. Mondom jo kontroll csoportnak. Uj es jo a futomu. Na a fraszt, ugy elugrik annak a hatsoja, hogy ahhoz kepest Bubi oda van ragasztva az utra.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #15009 üzenetére
Szilent? Ez szomomoru, nekem most lett cserelve, 2010-es a kocsi es most is csak megelozo jelleggel mert a futomu feszes volt csak a szilent mar repedezett. Sajnos a minoseg is egyre silanyabb...
-
stickermajom
addikt
Az elmúlt két hétben jártam pár szerviz kört az autóval. Első körben a márkaszerviznél jártam olajcserén. Azért mentem csak vissza hozzájuk, hogy rákérdezzek a diffi olajcseréjére, mert nem vagyok 100%-ban meggyőződve, hogy valóban megtörtént még tavaly olyan rozsdás mindkét csavar. Szervizesnek volt pofája azt mondani, hogy azok a csavarok nem is arra valók.
Ha már ott jártam, említettem hogy néha érzek égett olaj szagot az autó mellett, olajcsere közben legyenek kedvesek ránézni az aljára, hogy látnak-e szivárgást valahol. Ezért megpróbáltak legombolni extra 169 dollárral, de mondtam hogy köszi annyiért akkor inkább aláfekszem én. Olajcsere végén szóltak, hogy lengőkar szilentet kéne cserélni, mert nagyon kotyog. Potom 644+tax lenne.Szóval elvittem egy független szervizbe ahova kollégám hordta az Outbacket, újabban meg az Ascentet. Kis családi szerviz, csupa 5 csillagos értékelés. Srác ment egy kört az autóval, illetve alánézett. Konklúzió: lengőkar szilentet nem kell cserélni, feszes a futómű, nem kottyan. Kicsit repedt a szilent, de még legalább 2 évig nyugodtan járhatok vele.
A diffi olajcseréjére nem tud biztosat mondani, ha hozom egyszer amúgy is olajcserére, akkor 20 perc alatt meg tudja csinálni, ha ettől nyugodtabban alszom. Olajszivárgást nem lát sehol, egyedül a blokk jobb oldalán felül van egy minimális olajpára. Azt mondta amíg csak ennyi, szintén nem érdemes vele foglalkozni. Ilyen szervizben is rég jártam már, ahol nem akarják rögtön kicserélni a fél autót. -
Qru
MODERÁTOR
Belém égett, mikor jöttem le, 1-es motorfék. Mondom így is túl nagy a tempó és ráléptem a fékre... Na az nagy hiba volt az ABS darált én meg nyíl egyenesen csúsztam a kanyarcsúcspont felé. Szerencsére volt annyi lélekjelenlétem, hogy húztam egy kettest és kis gázzal kihúzta magát a szánkázásból de ott egy életre megtanultam, hogy a féket felejtsd el ilyenkor.
-
Qru
MODERÁTOR
-
az enyémbe is jó lenne egy másik automata...
...viszont azért móre nagyot nézett pár napja, amikor a senkiföldjén másztam fel a hegy felé a saras nyomvályús úton, ő szembe jött, picit lehúzódtam, és így a jobb oldal becsúszott a peremről a nyomvályúba (ami tiszta sár volt)... ...majd a kocsi ment tovább és szépen kijött belőle döccenés nélkül
-
CB
senior tag
Szombaton volt egy bécsi utam a forival.
Végig 130-140 km/h-val küldtem, az átlag fogyasztás 7,3 l/100 km -re jött ki (számolt).
Volt 1-2 olyan szakasz, ahol csak 110 km/h volt, de ez csak az út kb. 10%-ban.
Ezen a napon szerencsére minden kedvezett az utazáshoz. Nem volt túl meleg, de hideg se, egész nap szélcsend, nem esett. Ketten mentünk a párommal, csomagok nélkül, üres kocsival.
Szóval ez egész jó fogyasztás lett, én is meglepődtem.
Már 44000 km tettem a kocsiba, de még új szaga van2018-as, 2.0 benzin, CVT, 150 LE
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Linux kezdőknek
- Netflix
- RAM topik
- Synology NAS
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged