Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Markizmark #108198 üzenetére
....ittet van a Delphi nálam és nem ismeri a funkciót.
A feléből meg kaptam Opcomot mint amennyiért írják* + szállítják.
(lábon jelenleg nem megy ugye)*helyi műhely eleve közölte háát az így nem megy, ki kéne venni a pumpát és kimérni mert lehet eleve az a rossz és akkor csere. Lehúzás a maximumára vágott rögtön...
Autocom és Delphi 1:1 azonos, van Delpi sw-ből is hibakód mentésem tegnapról ha a pirosat jobban szeretjük.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Markizmark #108195 üzenetére
Jó az irány.
SCV == hozam nyomászabályozó szelep, én is erre tippelek. Főleg mivel nem 1:1 ugyan az került típusra kéri a tanítást
(Típusazonos szelep csak nem ugyan az mégse, többen tették be nem értem miért pont nálam adta elő magát, Autókun is hozza. konkrétan ott vettem....)
mephi666 élőadat szerint megvan a railnyomás szóval nem hiszem, hogy levegős lenne.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Markizmark #108195 üzenetére
ja, dízel és én se vagyok dízeles: amikor az F-ből kifogyott a benzin, utána szerencsénkre pöccre indult... dízelnél azt mondják, hogy ez már neccesebb, mert levegős lehet a rendszer és először légteleníteni kell... mivel a pumpa nem tol üzemanyagot, nem válhatott levegőssé? vagy rossz logika szerint gondolkozok?
-
Markizmark
addikt
válasz
mephi666 #108193 üzenetére
Nem vagyok dízeles, de valamennyit tudok róluk.
Ez az a szelep, ami a rail szivattyún van és a nyomásszabályzást végzi? Vagy az egy másik?
Mert ha ez az, akkor pl apám fordja esetében a tökéletes járáshoz egyszer ki kellett törölni a tanult értékeket, de nála ment a motor a csere után is, csak hibakódot dobott amíg nem resetelték. -
Micsurin
nagyúr
válasz
Markizmark #108191 üzenetére
Van de alig találok róla valamit… tippre tanítás és jók vagyunk.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
peet137 #108189 üzenetére
Beszélj a H csopiban Lackóval vagy Bréda Zolival, biztos vagyok benne készséggel válaszolnak és segítenek. De szerintem Somlyai is megér egy misét ha előbbi kettő nem.
---
Tudjátok min agyaltam? Mi van ha csak lelevegősödött a rendszer? Vagy arra más hibát dobna? Mivel beindult járt 5-10s-et majd leblöffent.
-
peet137
tag
válasz
Micsurin #108186 üzenetére
A cél az, hogy ne kelljen hozzá külsős, mert én vas megyei vagyok és ahogy néztem, többnyire Pest környékén csinálnak ilyet.
Megvan amúgy az én kódom is természetesen, különben nem is agyalnék cserén, de ha a letanítást nem lehet megcsinálni másik autóval, csak valami spéci módon, akkor inkább nézek kicsit többért nullázottat. -
Micsurin
nagyúr
Kérdeztem, ugyan ez volt az első kérdésem magam felé, hogy én voltam-e ennyire bohóc és kapkodós.
De elvileg nem szokták lekötni.
(Olvastad csopiban a posztot?)
Azon agyalok, hogy a sokak által ajánlott Ford/PSA de AZONOS Denso szelep került be. Még cikkszámon is azonosan futnak csak olcsóbb valamiért... esetleg ezért kellhetne tanítás?
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Markizmark #108184 üzenetére
Köszi
Már csak ki kell akkor este bogarásszam hol lesz pontosan a Fuel Pressure Regulator Valve relearn. Netes videókban természetesen ezt nem találtam meg...Mivel ezt kell megindítani és akkor végre röffen, valamint jó eséllyel ha dadogós lesz akkor üzemmelegen egy Small Injection Quantity-t is. ...és továbbra is érdekelne miért csak engem szívatott meg a szelep meg egy random nőt akinek a párja kicserélte és pepitában ezt játsszotta el a kocsi nekik is. Fixen valami ECU verzió/gyártmány kérdése lesz...
peet137 ha a fejegység kódja és a sajátod is megvan akkor nem kéne nagy mutatvány legyen. De legrosszabb esetben van a csoportban aki 3-5k-ért vállalja a letanítást.
-
peet137
tag
Találtam jó áron CD30MP3-at, amin van aux, de nincs resetelve, viszont van hozzá carpass... Ezt így én ki tudom nullázni és újra csatolni a verdához az én autómban OPCOM-mal?
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Tothgera30 #108182 üzenetére
Köszi
ha Shelby urunk nem tud kisegíteni akkor élből rendelem le, de jobb lenne valami gyors sebtapasz a dologra mert az autó kell.
Nem is értem... bárkit kérdeztem azt mondta nem kell feltanítani a szelepet.
edit.: Jól gondolom ha szerzek opcomot akkor esetleges BID -> GID cserénél is magam megoldok mindent ha van kéznél letanított képernyő és a saját kódom?
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ArthurShelby #108180 üzenetére
Köszi írtam
---
Gondolom nem fogok megúszni egy kínai Op-comot... [link] ha minden igaz ez még update-elhető is ugye? H Astra Hungary és Opelműhely átfutva elvileg amit PIC18F458-vel szereltek azon az FW is frissíthető.
De legrosszabb esetben a mostanihoz hasonló szitut kitud cselezni nem? Mert ez most több mint gatya...
-
Micsurin
nagyúr
Fót - Dunakeszi régióban nincs valakinek egy Opcomja?
Ingadoztuk hidegen melegen szóval kapott egy SCV szelepet, most természetesen rinyál az SCV szelepre a komputer és nem indul. Marha jó bárkit kérdeztem "ááá nem kell ezeket soha feltanítani".Milka, sör, bor játszik minden kérem... vagy tudok motorszerelésben ha valaki motorozna segítséget felajánlani.
Ennyire szerintem utoljára az ER5-ös karbija cumiztatott meg amit faternak vettünk. 3x szedtem szét és raktam össze, már mindent kicseréltem benne mire kiderült maga a fészek gatya.
-
csoszogi
tag
köszi, majd említem neki, hogy más típus kell. A jobb oldali nálunk is kicsit jobban kopott, az is nyikorog jobban. Mind a 4 féket megnézte a múltkor. Szerintem egy kicsit még hajtjuk, és utána ha elviselhetetlenebb lesz, akkor megint elviszem a szerelőhöz. Most külön figyelem az autókat (gyalog járok), és elég soknak nyikorog...
-
csoszogi
tag
Üdv emberek, írtam ide, hogy nyikorog a fék a vason, ha lassan megyek, gurulok, mint valami nem olajozott talicska, és mikor ilyet csinált legutóbb akkor cserélni kellett a féket. A vas: Astra J, A16XER, 2010. Nos megnézte a szerelő, szerinte nem nyikorgott, hozzá kell tenni pont akkor volt a hideg esős idő. Amúgy se a betétek se a tárcsák állapota nem indokolja a cserét, még van benne kb 15-20.000 km, megnézte alaposan stb... Én megbízok a szerelőmben. A fék rendesen működik, novemberben volt műszakin én se tapasztalok mást. Csak zavar ez a nyikorgás, itt visszaolvasva másnak is volt ilyen problémája, sok megoldás nem volt akkor. Esetleg van valakinek tanácsa?
mephi666: Ó ismerem én azt a dombot...Kkfháza/Szeged...én imádom az Alföldet, egyszer a Hortobágyon voltam, se hold se felhő..gyönyörű volt az ég azzal a rengeteg csillaggal, szinte a horizontig látszódtak, mintha valami csillagbúra alatt lettünk volna...
-
mephi666
nagyúr
válasz
Markizmark #108171 üzenetére
...kecskeméti
...ami nagyobb, mint az itteni vízműdomb, az már hegy
-
válasz
Markizmark #108171 üzenetére
Az hegy, gyerekként még mászható volt, nekünk baranyaiaknak hegy is marad.
-
mephi666
nagyúr
válasz
body007 #108169 üzenetére
kb 25+ éve elég gyakran jártunk fel hegyre villány mellett, mert sógorom szülei vettek ott egy tanyát, amit renováltunk... a renault küzdött a földúton, vettek egy niva-t... utánfutón pár mázsa építőanyag (cement, mész, stb), hegy tövében sógor behúzta a kéziféket, rákészült hogy "na, renault után mit szól ehhez a niva?" ...elindultunk, haladtunk, semmi gond, de valami kicsit nyikorog... felértünk, sima ügy volt, húzná a kéziféket: "hopp ez meg így maradt, ez volt akkor a nyikorgás"
...csúszós-füves lejtőn felfelé elkezdett kicsit csúszni: felező, difizár... nem volt olyan hely, amit ne vett volna utána csuklóból... kisebb traktort is nem egyet húzott ki vele a sárból... megevett főúton is vagy 13-15 litert a gép, de cserébe terepre az egyik legjobb volt (próbálta, hogy kikapta a fix kardántengelyt, ezzel 2kerekesítette az alapból összkerék járművet, de olyan minimálisat nyert csak fogyasztásban, ami nem volt számottevő... cserébe el is akadt és szerelhette vissza sárban-esőben
)
-
válasz
mephi666 #108167 üzenetére
akkor pontosabban: hiba jelzés és komoly figyelmeztetés. gondolom a gyártó úgy gondolta, h a nyitva hagyott hátsó ajtó az komoly dolog (ahogy a behúzott kézikarcsi is
) de a két sárga lámpával (check engine, service) még közlekedhetsz - csak ellenőrizd a motort és /vagy vidd el szervizbe - de nyitott ajtóval ne indulj el
-
bul07
nagyúr
válasz
pontyos #108160 üzenetére
Ebben a videóban nyomkodja és ott is ilyen, igaz Corsa
-
pontyos
senior tag
Igen, írtam is, hogy a szám biztosan a napi számláló, csak a piros kör elég furi, sehol nem látok ilyet a neten, Két órája kutakodok
A szalonból kifelé szerintem nem volt ott. Egy képet találtam a kijelzőről de ott sárga a kör. Azért izgat mert a piros mindig hibát feltételez. Elképzelhető, hogy gyárilag ilyen, de az feltűnt volna.
-
pontyos
senior tag
Sziasztok! Vadonat új 2024 es Opel Mokka ezt az ikont rakja ki: a képen látható a gépkocsi felett egy piros karikában egy szám, ami okés is mert épp az útvonal egyes módban van, de ez valami hibakód a piros karika? Elvileg annak kell lenni, mivel piros, de nem találom sehol a leírásban ezt a kijelző állapotot. Mellékeltem a képet, tudja valaki, hogy ez pontosan mi lehet? Idáig nem vettem észre... Legalábbis azt hiszen mikor elhoztam a szalonból nem volt ott 🤔 köszi ha van ötlet
-
maglew
aktív tag
Sziasztok!
Opel Corsa E típusú opel ajtajának felső részén lévő fekete rücskös "matricát" sikerült páromnak lezúznia. Hol lehetne ezt javítani, és vajon mennyibe kerül?
-
red523
újonc
Sziasztok! Szakértőket kérdezném, hogy az Astra H Z18XER motorba állandó a lambdasonda hiba. Valaki a múltkor írta, hogy próbáljak bontott gyárit szerezni, azzal talán jó lesz. Valaki tudja, hogy a gyárit melyik cég gyártotta, vagy hol, honnan lehetne egy ilyen példányt beszerezni? Köszi a segítséget.
-
peet137
tag
Jól sejtem, hogy ezen sosem lesz AUX, ugye?
Viszont a megszorulo ablakra a szilikon tipp bejött. Kitisztítottam a síneket, és megfújtam szilikonnal, beledörzsöltem, azóta jobb, mint az új.
-
mephi666
nagyúr
válasz
csoszogi #108144 üzenetére
mi is csak átutazunk, úgy hogy sofőrködök: csak azért írtam Szlovéniát, mert az kb félút és nem lenne jó pl Ljubljana környékén, ha gőzgéppé változna a kocsi
más lenne, ha végállomáson érne ilyen baj, mert szerencsére olyan alkatrészről van szó, amit kb egy csavarhúzóval 5 perc alatt kicserélnék én is... csak az a kérdés, hogy honnan tudnám azonnal beszerezni (autópálya közepén elég nehezen
)
...szép hely tényleg: sofőrként is nagyon tetszett a sok alagút-völgyhíd
meg alapvetően szép zöld hegyes-völgyes ország... és itt van a szomszédban egy köpésnyire... alföldiként kimondottan tetszik... a forgalom is kulturált, leginkább magyarokat láttam gyökér módon közlekedni
(de erre előtte felkészít bőven az M7)
...leadtam közben a kocsit, kíváncsi leszek milyen árat mondanak tartályra, mert látok 5-10 és 25-30ezer közöttit is
-
mephi666
nagyúr
válasz
Markizmark #108134 üzenetére
...haha, ma úgy tűnik a kiegyenlítő tartály mondott csütörtököt
kisebb körök voltak városban, leálltunk aszonnyal, motort leállítottam és 1-2 perc múlva kopogó műanyag hang és halk bugyogás... motorháztető fel, a hang a kiegyenlítő felől jött, víz bőven minimum fölött és a tartály alsó-felső része között vékonyan hűtőfolyadék... valószínű elengedte magát és nyitottá vált a rendszer, 100fok fölött meg fortyogni kezdett a víz... (belülről le is párásodott a tartály)
arra gondolok, hogy nyomáspróbázták, a tartály meg élete végét járta és ennyi elég volt, hogy kezdje megadni magát
örülök, hogy most történt, nem pedig július elején a szlovén autópályán
holnap lesz egy köröm vele...
-
Tikakukac
titán
válasz
lezso6 #108138 üzenetére
Tedd azt. Szerintem is hagyjuk, a szabályok vagy mindenkire vagy senkire.
lsebestyen: Ott is nem kevés embert ki lehetne rakni ilyen alapon, csak ugye magunk felé kevésbé hajlik az a bizonyos
Itt pedig ha úgy érzed súlyos értelmezési problémáim vannak, állj bele, mutasd meg melyik részét értelmezem rosszul, mert elég nehéz egy objektíven hibás kijelentést rosszul értelmezni. De akkor állj bele, ne a partvonalról fügyülj és aztán húzd ki magad alóla, hogy nincs hozzá közöd.
Ha pedig valaki hazugsággal vádol, akkor szépen indokolni fog vagy magát moderálja. Ott van világosan, hazugozni mást bannolást ért. Ott az indoklás. Akkor most éri vagy nem éri?Itt pontot tettem az egészre, egy modi szerintem szedje ki az egész threadet.
-
Markizmark
addikt
+1
-
Tikakukac
titán
válasz
lezso6 #108131 üzenetére
Továbbra is ostobaságokat sulykolsz, szalmabábokat gyártasz, továbbá a stílusoddal is jól láthatóan azt próbálod kompenzálni, hogy nincs igazad. Szomorú.
Mondja ezt az az ember, akinek miután grafikonokat prezentáltam arról, hogy mi a helyzet az elképzelésével, instant elkezdte azoknak a hitelességét vitatni ahelyett, hogy prezentált volna a nagy számokat, amiket írt? Oh boi
Nem írtam ilyet, hogy seggre mi mennyi, hanem azt hogy van különbség.
De azért számokat írtál, ugye? Azt azért ugye leírtad, ugye? Akkor mi a gond?
Az 1.4 és 1.6 közötti az pont azért releváns, mert egy egyértelmű különbség, amiben jól láthatóan egyetértünk. És hatalmas különbség az érzékelhetőség viszonylatában, tehát kb a fele is észrevehető seggel, amiről beszélek.
"Hatalmas", az. Akkor el sem bírom képzelni azt a jelzőt vagy jelzős szerkezetet, amit arra mondanál, amikor a 120Nm-ből beülsz a 600-ba. Az micsoda, fénysebességre gyorsító gravihajtómű?
A fele amiről beszélünk és érezni vélted x fordulaton, arról már fixxen tudjuk, hogy nem érezhetted, mert nincs. Ennél egy picivel közelebb vagyunk ha azt mondjuk, hogy igen, létezik esetleg eltérés, olyan jobb esetben mérhető formában, amikor szerzünk 2 hasonlóan gyártási szórású új blokkot és feltesszük padra.Ez továbbra is érvelési hiba, ugyanis nem mutattál rá, hogy hol.
Mármint mennyi ilyet szeretnél?Arról az objektív tényről van szó, hogy a változó szívócső miatt a Z14XEP már 2000 alatt is tudja azt, amihez egy sima 16 szelepesnek 3000+ kell.
Objektív kijelentés, objektíven hülyeség. Lásd grafikonok. És erre jött, hogy a Ford meg az 1.6 és minden egyéb zanza.
Nagyon el akarod ezt ásni úgy látom
-
Markizmark
addikt
válasz
mephi666 #108133 üzenetére
A héten én is találtam a zafira orra alatt rózsaszín tócsát. Elkezdtem agyvérzést kapni, szétszedtem félig már az autót, sehol nem láttam szivárgást, úgyhogy gondoltam maga a hűtő lyukadt ki, de nem láttam semmit a klímahűtő miatt. Aztán jobban behajoltam .... mellétöltöttem egy kis ablakmosót, ami pont rózsaszín ....
Pont okoskerék műtéten van, egyre nehezebben viselem a várakozást.
-
mephi666
nagyúr
válasz
lezso6 #108131 üzenetére
...lassan csinálni kéne egy "nyúlmókusméregető" topikot
on: szombaton mentünk egy kört a kocsival, kb 1 óra múlva mentünk vissza hozzá és nézem hogy a jobb eleje alatt (szemből bal) egy kevés víz... f*sza... alánéztem, amennyire bírtam, egy nyúlványon láttam egy csöppet a hűtő oldala alatt, nézem: rózsaszín... a szint nem fogyott, otthon leállítva megint egy kisebb folt keletezett később alatta... jobban megnézve a hűtő oldalán egy csatlakozási pont eresztett... lefotóztam, hétfőn ránézettem a szomszédban: főnök már kép alapján mondta, hogy "ott az egy hőgomba, ami alatt műanyag tömítés van, ha megadja magát, akkor átereszt" ...pikkpakk megcsinálták: 8000ft
-
Menjetek szobára.
Hasrtra Z16XE1 - érik egy kuplung csere, milyet vegyek? -
válasz
Tikakukac #108130 üzenetére
Továbbra is ostobaságokat sulykolsz, szalmabábokat gyártasz, továbbá a stílusoddal is jól láthatóan azt próbálod kompenzálni, hogy nincs igazad. Szomorú.
Pl:
Butt dyno, ahogy a szleng hívja, minden parkolóban jaszkarizó gyerek így kezdi, érzésre xy lóerő, z Nm lehet.
Nem írtam ilyet, hogy seggre mi mennyi, hanem azt hogy van különbség. Az 1.4 és 1.6 közötti az pont azért releváns, mert egy egyértelmű különbség, amiben jól láthatóan egyetértünk. És hatalmas különbség az érzékelhetőség viszonylatában, tehát kb a fele is észrevehető seggel, amiről beszélek.
A fő érvelési hibád a hamis okozat és a bizonyítási kényszer áthárítása btw.
Ez továbbra is érvelési hiba, ugyanis nem mutattál rá, hogy hol.
-
Tikakukac
titán
válasz
lezso6 #108129 üzenetére
Ha 500 Nm meg 510 Nm-ről van szó, akkor persze hogy nem fogod megérezni a 10 Nm-t.
Kész szerencse, hogy a lehető legkevésbé erről van szó
Egy adott kis 1.4 motoron belül azonban 100 Nm alatti értékekről van szó. Pl 1500, 2000 RPM között is kb 10 Nm különbség szokott lenni, ne mondd már hogy szupererő kell ahhoz, hogy ezt ne vedd észre, hogy hol erőlködik jobban...
Butt dyno, ahogy a szleng hívja, minden parkolóban jaszkarizó gyerek így kezdi, érzésre xy lóerő, z Nm lehet. Újfent kérdezz már meg pls pár ebben kicsit komolyabban működő embert, hogy mekkora is az a maximum 10Nm amiről itt megy a szájtépés. Te érezni véled, te azt is megmondtad, hogy a szívósor a diffi, eddig ez 2-ből 0, sokadjára is: kérdezz meg egy pados kollégát. Vagy ülj be egy G-be amiben van 2 elég hasonló motor, egyiken ilyen, másikon olyan sor. Meséld el mit éreztél. Aztán vakteszten is mondd meg melyik volt. Ha sikerült, eskü elrepítelek a Bahamákra 2 hétre.
Az a 200 köbcenti meg 20-30 Nm-ben nyilvánul meg.
Köszönöm szépen, igen, erről ugatok. Hogy ez már egy akkora érték, amit érzel te is, mint egy ember. Azt az értéket, aminél külön vonalvastagságot kell választani, hogy lásd az eltérést 2 grafikon között, azt nem.
Az említett Focus MK1 esetén pl mindössze 20 Nm van a 1.4 és 1.6 között (123 vs 143 Nm), és hatalmas a különbség, pedig a motoron kívül minden ugyanaz bennük.
Khm, kuc-kuc, hatalmas. És akkor gondold el, hogy te fordulatra kiérezted a maximum 10 alatti értéket és meg is mondtad melyik alkatrész miatt van.
A fő poén amúgy tényleg az, hogy olyan kifejezéseket használunk olyan objektív értékekre, amikkel a pizzafutárok szoktak legendákat gyártani a kemence mellett, miközben kint feszül a matricás 1.0-s ideges Swift.Az érvelési hibázás is érvelési hiba, ha nem mutatod meg pontosan mi az, hanem csak a levegőbe beszélsz.
Pont úgy, mint te eddig a fő kijelentésedről amiről kiderült, hogy finoman szólva is roskatag lábakon áll, mert levegőn kívül semmi sem jött azóta sem az igazolására, a cáfolatára annál több.
Itt fejeztem be veled, mert direkt csinálod. Olvastad az idézett mondat utánit is? Senki sem beszélt arról, hogy mi van egy 1.4 meg 1.6 között, csak te most és erre próbálsz hivatkozni jelenleg és ezzel aláásni és elbagatelizálni az eredeti vonalat.
A fő érvelési hibád a hamis okozat és a bizonyítási kényszer áthárítása btw.Részemről vége, további jó racsézást.
-
válasz
Tikakukac #108128 üzenetére
Ha 500 Nm meg 510 Nm-ről van szó, akkor persze hogy nem fogod megérezni a 10 Nm-t. Egy adott kis 1.4 motoron belül azonban 100 Nm alatti értékekről van szó. Pl 1500, 2000 RPM között is kb 10 Nm különbség szokott lenni, ne mondd már hogy szupererő kell ahhoz, hogy ezt ne vedd észre, hogy hol erőlködik jobban...
Nyilván a "jelentős" kifejezés vicces, de igen, 200 köbcenti már inkább ad mozgásteret, amit azonos kasztniban észre is veszel.
Az a 200 köbcenti meg 20-30 Nm-ben nyilvánul meg. Az említett Focus MK1 esetén pl mindössze 20 Nm van a 1.4 és 1.6 között (123 vs 143 Nm), és hatalmas a különbség, pedig a motoron kívül minden ugyanaz bennük.
Ne hozz be újabb érvelési hibát képletbe, már így is hosszú a sor.
Az érvelési hibázás is érvelési hiba, ha nem mutatod meg pontosan mi az, hanem csak a levegőbe beszélsz.
-
Tikakukac
titán
válasz
lezso6 #108127 üzenetére
Az érzékeim tökéletesek, csak ember vagyok. Te is. Amikor te érzésre mondod meg hanyas fordulatnál mekkora az eltérés nyomatékban 2 kocsi között úgy, hogy azok azonos köbcentis fapad 1.4-esek, mindenféle kompi vagy turbó nélkül, akkor igazándiból szuperember vagy, a fajunk következő evolúciós lépcsője. Kérdezz meg pls pár pados embert, hogy 10Nm az milyen szintet képvisel értékben, padon, gépek által mérve ez mennyire komoly szám, két akár azonos pad között is milyen eltérések lehetnek.
Ha ezekkel megvagy akkor talán közelebb leszünk a valósághoz.
Ne hozz be újabb érvelési hibát képletbe, már így is hosszú a sor. Kutya sem beszélt eddig 1.4 és 1.6 közötti diffiről. Nyilván a "jelentős" kifejezés vicces, de igen, 200 köbcenti már inkább ad mozgásteret, amit azonos kasztniban észre is veszel.
-
válasz
Tikakukac #108125 üzenetére
Ha neked egy turbó kell ahhoz, hogy észrevegyél különbséget, akkor nem lehet hogy az érzékeidben van a hiba?
És akkor szerinted ugyanígy placebo az is, ha egy adott modellnél az 1.4 és 1.6 között jelentős különbséget vélnek felfedezni az emberek, mert te nem érzed?
-
Tikakukac
titán
válasz
lezso6 #108124 üzenetére
Tehát akkor a diffi a nyomatékban egy sánta pónilóéval egyenlő, de legalább van egy mindenben is eltérő összehasonlításunk, de abban a nagyjából légypiszok szintű eltérésben legalább azt feltételezzük, hogy a nagyobb rész feltételezve, hogy tökéletesen patika gyári állapotú a motor és a sor is, utóbbinak van nagyobb munkarésze.
Baaaaaaz
Súlyos.
Amit írtál legutóbb egy szívó V8 E90 M3 vs már a turbós G80-nál hallottam. Na ott az eltérés akkora mind nyomatékban, mind karakterisztikában, hogy igen, arról lehet beszélni és érdemes is lehet.
Erről, well, minimum szemöldök felvonós -
válasz
Tikakukac #108120 üzenetére
Pont írta Markizmark, hogy az X14XE is pörgetős. Az első lakossági 16 szelepesek általánosságban nyomatékszegények voltak, ez lenne a kiindulási alap, ebben úgy látom egyetértünk.
Persze, millió tényező van, hogy hol lesz nyomaték és hol nem. Amiket írtál, azon kívül az Z14XEP löket-furat aránya viszonylag nagy (kb 80x73), ami szintén lejjebb helyezi a nyomatékcsúcsot. A 75 lovas Zetec-SE 1.4 meg kocka (kb 76x76). Egyébként ebből motorból egy erősebb változat változat, ahol elvileg csak a vezérműtengelyek hegyesebbek, s annak már 90 ló a csúcsa és 4000 RPM-nél van a ~125 Nm, pont úgy mint az Z14XEP-nél. De ezt csak a Ford Puma-kba szerelték, mert nagyobb kasztniba illetve általános használatra már túlságosan délutáni motor. Az Opelnél nyilván nem a Twinport okozza az összes nyomatékot, de biztosan jelentősen részt vesz benne, meg ugye erre van hangolva a motor többi része is.
Gyakorlatilag mindenben is különbözik a két autó. A váltó is nagy különbség, de a Ford 4. fokozata már rövidebb az Opel 5. fokozatánál. Mégis, ha 50-60-nal mész, akkor az Opel 1700 RPM-ről jobban gyorsul közepes gázadásra, mint a Ford fokozatban 2000 RPM-ről parkettán. Persze lehet attól is a nagyobb nyomatékérzet, hogy az egyik autó dülöngél, azaz jobban hátradől gyorsításnál.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
metrion #108064 üzenetére
"...A három komponensre ható katalizátor jól teszi a dolgát, ha már bemelegedett, és nem szennyeződik.
A bemelegedési időszak azért nagyon fontos, mert olyankor kis mértékben dúsítani kell a keveréket, ami így oxigén-szegény lesz, és sok elégetlen szénhidrogén marad a kipufogógázban. Ez nem csak az emisszió szempontjából gond, hanem a katalizátor felmelegedését is lassítja.
Ezért találták ki a szekunder levegő rendszert, ami hideg motornál, az indítást követő kb. 90 másodpercben friss levegőt juttat a kipufogóba, (emelt fordulatszám kb:1200ford/perc).
Így az elégetlen szénhidrogének oxidálódni tudnak, ami pedig hőt termel, így a katalizátor gyorsan bemelegszik üzemi hőfokra (min 350°C). A káros anyagok szén-dioxiddá és vízzé alakulnak, így a lambdaszonda szabályzás hamarabb elkezdődik..." -
csabi98
tag
Sziasztok.
Van a családban egy A zafira aminél jelenleg központi zár hiba van.
Az egész úgy kezdődött,hogy egyszer csak nem zárt le se kulcsról a vezetőoldali ajtónál sem pedig a távirányítóról. (Előtte mindkettővel működött!)
Az összes ajtónál átnéztem a vezetékeket az átvezető gumikban és csak 1db vezeték szakadást találtam azt is jobb hátul és mint utólag kiderült az csak a hangszóró vezetéke volt.
A biztosítéktáblában a hozzátartozó biztosíték hibátlan illetve ha a távirányítóval nyitom vagy zárom akkor mindkét esetben felvillannak az indexek illetve ha az autóban ülök és úgy csinálom mindezt akkor jobb előről a központi zár vezérlőtől relére hasonlító kattanós hang hallatszik,de semmi több nem történik!
Nekem a saját autóm G astra amiben azonos a központi zár vezérlő és már azt is felcseréltem próbára viszont az én autómban érdekes,hogy mindkét vezérlő hibátlanul funkcionál,de a Zafirában akármelyik van benne ott csak a fentebb említett jelenség áll fent.
Valaki esetleg járt már így? Ha van ezzel kapcsolatos ötlet,megoldás,tapasztalat stb.. azt szívesen fogadom! -
Tikakukac
titán
válasz
lezso6 #108116 üzenetére
A személyes kétely is az, mégis alkalmazod bőszen
Az, hogy te mit tapasztaltál egy Ford és egy Opel között, lényegtelen. Ugyanazon kasztniban, szinte ugyanazon motoron 2 eltérő szívósorról beszélgetünk, mert annak van értelme. Almának és körtének nincs.
Hogy mennyi a nyomatéka a Fordnak full lényegtelen, ez egy minimális veztengely-diffi miatt is jelentkezhet, váltók és egyebekről nem beszélve, hogy mit és minek érzel.Tehát akkor ezredjére: ahhoz, hogy valamit nyomatékosabbnak érezz, ahhoz kell egy elég nagy eltérés 2 példa között, mert a te feneked sem mérőpad. És akkor itt jön az, amiről a görbe árulkodik. Hogy nagyítani kell 300%-ra és húzni a vonalat, hogy egyáltalán van-e a két szívósor közti eltérésből fakadóan 2 számjegynyi az eltérés, de erősen inkább csak 1. Na ezt seggel sosem mondod meg. Ergo visszatérünk oda, amit anno is lehoztunk és én is mondtam már: ez sokkal inkább marketing, mintsem valós haszon ekkora köbcentiből, ilyen felépítésű motorban.
Hogy két eltérő autó, eltérő motorral, eltérő mindennel más lesz, naná. Eltérő tengelyek, szívósor, váltó-diffi, kasztni, stb. ennyi eltérésből azt kiemelni, hogy igen, a szívósor miatt nyomatékosabb a másik lentebb minimum ultra veszélyes terep, de nekem eszembe sem jutna ilyet leírni. Azt, hogy xy jobban megy adott köbcentivel kb. azonos kasztnival és váltó áttételezéssel okay. De azt, hogy adott része a motornak az, ami miatt x jobban megy, mint y szerintem még sokat látott motortervező mérnököknek is komoly feladat lenne.
-
válasz
Markizmark #108117 üzenetére
Igen, pár helyen rosszul írtam, hogy váltózó szívócsőhossz, miközben a Twinport elvileg csak annyi, hogy alacsony fordulaton kvázi 8 szelepesként működik a 16 szelepes motor. De ez is változó szívócső. Az egész lényege az lenne, hogy mivel kisebb a keresztmetszet, így alacsony fordulaton gyorsabban tud áramlani a levegő, "huzatosabb".
Én többször használtam felváltva hetekig a fent említett H Astrát a saját Focusom helyett. Teljesen más a motorkarakterisztika kettő, mindig fura, ha csere van, más felhasználást igényel. Ironikus módon habár a H Astra jóval rövidebb váltóval szerelt, mégis annál kell kevesebbet váltogatni.
-
Markizmark
addikt
válasz
lezso6 #108116 üzenetére
Had ugassak bele, úgyis jó a hangulat.
Szóval, igen, a régi 8v motorok lent jobban mennek, ezért is akarták lemásolni a hatást.
És nyilván érezhető, mivel a nép nem a görbét nézegeti hanem a seggét figyeli és nem érdekli mennyi az annyi.
Nekem is bőven feltűnt, hogy kisebb gázpedálmozdításra városi tempóban elég jól reagál a 1.2 8v corsa, míg a sima X14XE após féle f astra alul sehol nincs. Az is igaz, hogy a 8V felül kifingik, a 16V pedig megérkezik. Mondjuk nem véletlenül tettek arra olyan váltót amivel az annyit pörög ötödikben, mint az én megboldogult X14NZ astrám és a az 1.2 8v corsa negyedikben.Egyébként itt folyamatosan a szívócső hosszát emlegetitek, holott tudtommal az örvénylést befolyásolja a twinport. Az örvényelve (fú de szép szó, van erre jobb?) beáramló keverék miatt nyomatékosabb alul.
Viszont XER motoroknál tényleg a szívócső hossza változik drasztikusan, azok elég nagy bumszli szívósorok. Meg persze ott a VVT, amivel szerintem szép morgós hangja is van.
-
válasz
Tikakukac #108115 üzenetére
A másik állításának eltúlzása, eltorzítása érvelési hiba, felesleges provokáció.
Amit idéztél, az egy általam tapasztalt gyakorlati jelenség, hogy ugyanahhoz az egyiket forgatni kell, a másikat nem. Lehet túloztam a számokkal, ha jobban tetszik, akkor legyen a Z14XEP nyomatéka 2000-en annyi, mint az általam megszokott 1.4 Zetec-SE-nek 2500-on, minimum ekkora különbség van. Vélemény az most lényegtelen, hogy abszolútértékben mindkettő egyébként harmatgyenge.
Mindkét motor ~125 Nm nyomatékú, sőt a Zetecnél 4000 helyett 3500-as fordulatnál van a csúcs. De lent mégis egyértelműen gyengébb. S kettő Z14XEP is van a családban, de a leharcoltabb példány is nyomatékosabb alul. Ez alapján következtettem arra, hogy a Twinport segít, mert ez az elméleti feladata.
-
Tikakukac
titán
válasz
lezso6 #108114 üzenetére
Feladtam b@szod.
Egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy érted-e amikor valaki szarkasztikus, túloz vagy próbál egy görbe tükröt tartani eléd vagy direkt csinálod.
Nekem azzal van bajom és arra próbálok rávilágítani, hogy az a differencia, amiről beszélgetünk egy olyan érték -optimális, tökéletes helyzetet nézve- amit nem fogsz érezni. De cserébe sokba kerül és bonyolult miatta az autó szívórendszere.Arról az objektív tényről van szó, hogy a változó szívócső miatt a Z14XEP már 2000 alatt is tudja azt, amihez egy sima 16 szelepesnek 3000+ kell. Mert utóbbival 2000 RPM alatt hiába parkettázol, akkor sem történik gyakorlatilag semmi 50-60-as tempónál.
Ezt konkrétan objektíven hülyeség, nem igaz, kamu, hasból kivert érték. Hoztam rá egy rakat görbét ahol meg is nézheted. Továbbra is várom ennek az alátámasztását. Mert nekem ezzel van a gondom, nem azzal, hogy 3 közepesen tréningezett cerkóffal jobban húz-e a twinport, mint a sima 2000-es fordulaton. Ám legyen. Beültetlek egy XEP meg XE motoros, ugyanolyan G-be, az életben nem fogod megmondani a diffit, de a görbék alapján még a mérőpadon is izzadni fognak a pixelek, hogy meglegyen a diffi.És erről úgynevezett vitát kell folytatni. Csak nem értem miért, mert ez szubjektíven és objektíven is eldőlt meccs. Nem, nincs akkora diffi amiről te szeretnél itt bárkit meggyőzni, az eltérés a görbéken és a valóságban is érezhetően erősen közelít a nullába. Nem pedig a valahova, amit idézem:
10 Nm-nél szvsz nagyobb különbség van. De összevetésnek egy 1.4 és 1.6 között is 20 Nm körüli különbség szokott lenni, és hát az már bőven érezhető...
érezhető. -
válasz
Tikakukac #108113 üzenetére
A #108100-ban írtál te konkrét értékeket, amivel nemigen van vita, a hozzáfűzött kommentárodat leszámítva.
Arról kell forrás, hogy a változó szívőcsővel hangolható a motor nyomatékkarakterisztikája, pl alacsonyabban lehet miatta több nyomaték?
De hát ezt te is leírtad a fenti linken.
-
Tikakukac
titán
válasz
lezso6 #108112 üzenetére
Elég pontos értékeket írtál arról, hogy minek és hol kéne ébrednie. Vannak itt fordulatszámok is gazdagon.
Ezekre akkor kaphatunk valamilyen forrást és alátámasztást, vagy továbbra is a szarkasztikus megjegyzések komolynak vételével próbálsz objektív számadatokat megmismásolni?
Jelen formátumában tettél nem 1 kijelentést, amiket alátámasztanod nem sikerült semmivel sem, ellenben nekem cáfolni igen.
Csak hagyd veszni a dolgot vagy állj bele, de ezt a dedós szintet hagyd, mert csak a renoméd ásod el vele
-
Markizmark
addikt
válasz
lezso6 #108098 üzenetére
Igen, B zafi, 140 ló. Benzinesek közül talán a legjobb motornak mondanám, annak ellenére, hogy holnap lesz benne okoskerék cserélve, meg akkor már minden más azon a tájékon.
Kíváncsi vagyok fickósabb lesz-e az újakkal. Üzemmeleg 5w30-cal már hibát dobott, 5w40-nel nem, de hallható volt a hiba.
Az astra a csere után jobban ment, de abban csak INA került, nem pedig GM INA. Ennek hála folyamatosan van egy halk ketyegése ... egyszerűen szarok a sima INA kerekek, ezt sok helyen olvastam azóta. -
ncc1701
veterán
Fenét vitatkoztok itt, 1.4, 1.6, sztem egyik sem megy, hacsak nincs rajta csiga, vagy nem nevetségesen könnyű kasztniban van.
-
-
Tikakukac
titán
válasz
lezso6 #108105 üzenetére
Édes f***m hagyd már ezt abba kérlek
Milyen bizonyítékot akarsz még? Menjek be az Opel szalonba, vegyem le a gyári gépet és abból mutassam meg neked, hogy ezek az EPC-ben vannak? Bakker. Mert gondolom ha most kimegyek és a műhelyes diag gépből screenshotozom ezt ki, akkor "azt is bárki odarakhatta". Ember, vakvilágból tippelgeted, hogy melyik motor mit tudhat és mit nem. Hozok neked egy full oldalt, diagramokkal, számokkal, revekkel, erre jön, hogy ah, az biztos hamis. Dang.
Szerinted ezeket fogtam és én rajzoltam, csak, hogy nekem legyen igazam vagy Pedro rajzolta, mert olyan kedve volt? Shieeet.
Hahj. Láttad már, szedted már ki ezt a szívósort a kocsidból? Ha nem, akkor tedd meg kérlek te is, én már túl vagyok rajta kétszer, van itt olyan aki négyszer is. Naná, hogy gyengébb teljesítményt és magasabb fogyasztást okoz egy olyan szívósor, amiben random állnak a flepnik és minden henger ahogy esik úgy puffan perdülettel kapja meg a levegőt, grátisz van benne 2 kiló korom is a buta EGR miatt, ami ilyenkor dettó le szokott kerülni és kitakarítódik és hirtelen táltos lesz a vas. Naná, ha nem a félig letapadt szelep miatt már alul is túl sok kipuff gázt zabáltatod meg a kocsival, működnek a flepnik, plusz kiszedtünk a szívócsatornákból egy raklap szutykot, hirtelen nyilván menni fog. De ez egy összetett dolog.
Ér valamit a twinport? Igen. Ér-e annyit, hogy az érdemeljen többet 2 mondatnál egy ilyen motoron? Nem.
-
-
Tikakukac
titán
válasz
lezso6 #108103 üzenetére
Nem, nem a technika előtt kell leborulnom az árokba, hanem attól az észvesztő nyomatéktól ami kitépi a kormányt a csoda szívósoros 1.4-es Opelben, ami alul ébred. Amit ismétlem, újkora óta hajt a család, tehát picit azért ismerős alap a többi verzióhoz képest és más mocikhoz
Ezen ábrák a gyári táblák, a valóságtartalma tökéletes, valós mérések és nem random szimuláció random forrásból, főleg nem ki tudja milyen adatok alapján.
A max azért stimmel, mert miért ne stimmelne, ha az Opel gyári táblái vannak bekopizva
Ha már érvelési hibákkal jövünk, akkor hadd ne kezdjem én is sorolni
Ha tudod, cáfold. Ha nem, akkor fogadd el, hogy ez a twinport dolog sokkal inkább volt régen is marketing, mintsem valós előny. Ezt a beszélgetést pár éve már lejátszottuk itt és ott is ugyanez lett a vége, a twinport nem megoldás, a változó szelepnyitási idő és mérték az, ami valóban segíthet egy szívón alul. -
válasz
Tikakukac #108102 üzenetére
Továbbra is szalmabáb érvelést folytatsz. Már ott tartasz, hogy le kéne borulnod az árokba a technika előtt meg minden.
Ezeknek az ábráknak a valóságtartalma kétséges, simán lehet nem is valós mérések, hanem csak valami random szimuláció random forrásból, ki tudja milyen adatok alapján. Mert a max az stimmel, de a többi meg franc tudja.
-
Tikakukac
titán
válasz
lezso6 #108101 üzenetére
Semmivel sem helyettesítek semmit, itt elvben be kéne borulnom az árokba, akkorát rántana alul a flepnisor a kocsin egy nem ilyen hulladék kokszolós, szétesős okos szívósorú kocsihoz képest.
Hát ez nem történik meg, vitakozni valóban meg nincs min, mert amit keresünk az egy légypiszok. Főleg, hogy kezeket fel hány embernek van patyolat tiszta twinport sora, tökéletes csapágyakkal, plusz patent EGR stb. Na akkor elhiszem, hogy itt Toretto is váltani akarnaA 20-as az a tetőn meg is lesz, lent bátran felteszek egy szebb tétet arra, hogy 10, plafon 15 lesz atom optimális esetben, mert még mindig légköri nyomáson vagyunk, egy apró lökettérfogaton.
Ah igen.
Meg is találtam.Nos, akkor szerintem ez eldőlt
-
válasz
Tikakukac #108100 üzenetére
Most már ott tartasz, hogy általad kitalált hülyeséggel helyettesítetted a véleményem.
Továbbra sem velem vitatkozol.
10 Nm-nél szvsz nagyobb különbség van. De összevetésnek egy 1.4 és 1.6 között is 20 Nm körüli különbség szokott lenni, és hát az már bőven érezhető...
Ha félelemkeltő autó, akkor papírswift. 100-zal mész, de 200-nak érzed...
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple MacBook
- Mobil flották
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Formula-1
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Milyen autót vegyek?
- Tényleg helyettem elpakol ez a porszívó? - Roborock Saros Z70 teszt
- Tudományos Pandémia Klub
- Mini-ITX
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Dell Optiplex MT/SFF 3040, 3050, 3060, 3070, 5070, 7060/ Hp ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
- Olcsó Notebook! Lenovo Ideapad 3! Ryzen 3 3250U / 8GB DDR4 / 128GB SSD
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix Thor Platinum II 1200W 80+Platinum Prémium tápegység!
- Bomba ár! Microsoft Surface Pro 5 Wifi - i5-7GEN I 4GB I 128GB SSD I W10 I Cam I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest