Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Apple MacBook
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Home server / házi szerver építése
- Milyen notebookot vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Mini-ITX
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #88098 üzenetére
Nagyon sajnálom.
De erre direkt felhívtam a figyelmed, hogy keress valakit fórumon aki hajdusági és ajánlott.
Ezen szervizek munkája után szoktam betenni ide a képeket.
Részvétem .
A fagyálló azért olyan mert nem engedték le a rendszert csak kifolyt a vízpumpánál ami kfolyt.Így a régi és a tömény fagyálló keveredett.
A hosszbordás csere azt hittem ebben az árban alapból benne van.Nálam egy ilyen amikor a szelepfedelet is le kell venni. 60e munkából meg az alkatrészből áll.
-
Sziasztok!
Melóba járáshoz elcsíptem egy Mégane II -t (2004, 1.5dCi 74kW, szedán) elég jó pénzért. Most lapozgattam át a szerviztörténetét, amit kaptam hozzá, mindjárt felsorolom amiket találtam. Viszont a kérdésem/kérésem az lenne, hogy azon felül, ami tippeket már kaptam (itt is köszi
), mikre érdemes még figyelni, milyen hibákra számítsak, milyen szerszámokat/diagot érdemes hozzá beszerezni? Illetve bármilyen tippet szívesen fogadok
315e km van benne, ~300-nál cserélték a következőket:
- Olajteknő tömítés
- Főtengely szimmering
- Szelepfedél tömítés
- Vezérlés+ tömítések
- Vízpumpa
- Generátor felújítás
Ezen felül párezer km-el ezelőtt volt olajcsere és olajszűrőcsere.Az általános dolgokat (folyadékok, szíjak, gázolajszűrő) értelemszerűen cserélem, mit dobjak még a kosárba? Manuális 5-ös váltós, biztosra veszem, hogy az előző tulajok olajat nem cseréltek benne, oda milyen való?
Tudom, sok a kérdés, de ha már 1-1 választ szántok rám, annak is nagyon fogok örülni
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88070 üzenetére
Tegnap vittem el, ma hívtak délben, hogy kész az autó. Végül egy hosszborgás feszítő is kellett bele, mert elég rotty állapotban volt már az is. Vittem még tegnap 3 liter tömény gyári renault fagyállót, 5liter desztvizet hígítani, nehogy csapból hígítsák...
Értw mentem a kocsiért, kint állt az utcán, kifizetem a 100+áfát munkadíjra, kérdezem, hogy a bárditól kölcsön kapott vezérlésrögzítő készlet merre? Mondják a csomagtartóban a többi cuccal.
Benyitok a csomagtartóba, látom az új szimmeringek még mindig újak, tömény fagyállóból 2 dl van, desztvíz hiánytalan, mondom f@sza.Beindítom az autót, valami villanyautó hangja van, lehet be kell még járódni a görgőknek és a szíjnak, felpattintom a motorteret, azt hittem lemegyek hídba, a szelepfedelet le sem vették, így pasztázni sem pasztázták, a kiegyenlítő tartályban valami foltokban rózsaszín és sárgás lötty van és valami lepedék úszkál benne, nagyon nem így néz ki 5,3liter friss fagyálló, nagyon nem
Szóltam a műhely tulajnak, hogy mi a pics@, mondta, hogy elfelejtette a munkalapra ráírni, így a szerelője sem csinálta, de miért kell az, úgysem olajos... mondom, igen, a szívósor teteje az nem, de alatta az egészfedél egyöntetű olajpára, ezért is mondtam, hogy kell. Mondta, hogy hétfőn vigyem vissza és megcsinálják. Mondtam neki, hogy ahhoz a vezérlést is szét kell szedni, mert nem olyan egyszerű dolog, hogy pikk-pakk megvan, de mikor az ajánlatot is kértem, akkor is mondtam, hogy így kell.
Ezek után kíváncsi vagyok a hétfőre, mert a szimmeringet nem is mondtam neki, a fagyállót meg itthon láttam( a 3 liter volt kedvezménnyel 9e ft, besírok), de hétfőn mindent elpanaszolok neki, mert ez így nonszensz, 2 munkát csinálnak 1ből, ráadásul a vezérmű tengely vége is új kupakokat kapott, a régiket ahogy láttam csavarhúzóval kitépték, így remélem, hogy az újaknak van visszabontásban értelmesebb és épségét megőrző módja..
Sírni tudnék, egyszerűen hihetetlen.
Az autó csendesebbnek tűnik alapjáraton, fordulatom mint a csapágyas generátor olyan hangja van, hidegen menve 1x megilyedtem, mert olyat rántott az autó, mintha valaminek neki mentem volna, de utána nem jött elő....
Komolyan megőrülök.... hétfőn vihetem vissza, és izgulhatok, hogy mit fognak elcseszni rajta, mert ezek szerint a gazdával hiába beszélek meg valamit, ha a szerelő nem úgy csinálja(még tegnap délután a szétszedett autónál is mondtam a szimmeringet, hogy cseréljék, azért csak 11 éves....). Ideges vagyok, a hétvége kevés lesz, hogy békét leljek.... -
FerNandor
őstag
válasz
Somatom #88095 üzenetére
Igen, imádom. Leugrottunk egyik nap a Balatonhoz 6 hónapos kisfiúnkkal, egy mozdulattal ledöntök egy hátsó ülést, pléd rá és egy pelenka alátét és kész a pelenkázó és ott ülök mellette. Ha minden jól megy, szeptemberben Görögország
Alapból tetszett amúgy az espace, de minél többet nézem, annál jobban beleszerelmesedek. Olyan, mint egy mozdony. -
krono.
tag
válasz
Xantomas #88085 üzenetére
Pedig ez egyébként érdekesen hangzik, kár hogy maga a tuner list egy szűk rétegét fedi le az autóknak.
Az M2 (és Clio 2) felhasználóbázisának minősége sajnos valóban erőteljesen romlik, mióta elérte az értékük a minimumot, én is el-elborzadok a különböző facebook csoportokban milyen posztokat látok. Nekem szerencsére mindkettő RS, abban a csoportban pedig a tulajbázis igényesnek mondható.Közben egy facebook csoportban feljött a téma, és egy ember esküszik az általam linkelt példányra, úgyhogy valószinűleg tenni fogok vele egy próbát.
+1 bónuszkérdésem van hozzád: nem érdekelne esetleg egy nixie óra projekt? Még tavaly nekiestem, mondván majd azon megtanulok jól forrasztani, meg pár elektronikai apróság rámragad, az tuti jó lesz. Nulláról, mert kitet venni nem izgalmas. Azóta sajnos egyszerűsítettem a megvalósításon (értsd: balta módszer, esp32 kapott IO extendert, és azokra kötöm a nixie vezérlő chipeket), de el is akadtam vele, úgyhogy egy ideje csak porosodik a breadboard félig összerakva. Amúgymeg szeretném már fadobozba rakni, meg forrasztgatni, szóval örülnék, ha összeállna. Sört/csokit/végtelen tiszteletet, vagy hasonló kaliberű fizetséget tudok ajánlani a segítségért.
-
Somatom
veterán
válasz
FerNandor #88087 üzenetére
Nagyon király utazóautó. Havonta nyomok vele egy Németországot. Ha későn végzek a melóban, akkor ráállok 150 -re és Ulmból két óra alatt Braunau -ban vagyok. Onnan sajnos vissza kell venni a tempót, de ha nincs sok pisi-kaki, akkor hat és fél óra alatt letudom a teljes hazautat. Még trélerrel is tök stabil, 100 -zal szépen húzza. Viszont, ha szervízelni kell, akkor... Igaz, még az előző tulajok hanyagságait is nyögöm.
-
Scale
őstag
válasz
gixxergabi #88092 üzenetére
Nem rég volt cserélve, nem gyanítanám hogy ez a baja
-
Scale
őstag
Digitklíma elkezdett kevésbé fújni a klíma, hármas-négyes csíkig még emelkedik valamennyire (de talán az se az eredeti ereje szerint) aztán utána a többi emelésre már egyáltalán nem erősödik a levegő befújás. Klíma működik, kapcsol érezhetően.
Van ötlet, hogy mi lehet a baja? Főleg párátlanítás így problémás mert nem vereti a szélvédőre olyan erővel mint kéne. -
Xantomas
őstag
válasz
LamerGyuri #88089 üzenetére
Pedig a gyári az egy 1st gen Dension adapter. Itthon készült a xi. kerületben.
-
FerNandor
őstag
Imádom ezt az autót, vezetni is. [link]
Mindig meglepődök, mennyire megy, pedig ugye nem egy pille. És elég jól is fogyaszt. Legutóbbi tankolás 953km 64.56l (6.77l/100 vegyes, Pécs-Komló-környék) -
Xantomas
őstag
Azóta dolgozat leadva, megvédve, már lehet nyomni publicba. Csak nincs túl sok motivációm foglalkozni vele, plusz bevallom őszintén, (és ezért fogom kapni a kövezést), de az évek során úgy elöregedett a járműállomány, hogy M2-t többnyire már csak azok használják, veszik, akikkel nagyon, de nagyon nem találom a közös nyelvet. Egyedül a friss jogis fiatalokban látok némi potenciált, akik első autónak veszik meg, s tele akarják tolni kütyüvel. -
Xantomas
őstag
válasz
krono. #88080 üzenetére
Elkezdtem dolgozni egy alapvetően digitális belső tükörbe való, 32:9 arányú, 7”-es kijelzőn, raspberry pi 4 compute modul alapú autós PC-n, aminek a fő funkciója, hogy a hang ráül az autó hangrendszerére, a kijelzőn pedig Android auto, vagy Apple Car kivetített képe van, de egy ideje pihenget.
Pont akkora a kijelző, hogy a gyári kijelző keretbe, pont befér, bár az egészet szét kell szabdalni.
Csináltam egy Blackberryből származó, bluetooth-os kurzor mozgatót, ami elmegy gombelemről, így elfér a kormányon, de az se az igazi. (Kb hasonló, mint akit pár WV-ben is integrálva van a kormányon)De nagyon nem kényelmes, ergonomikus a koncepció, mert messze van, a gibbon karjaimmal is előre kell hozzá hajolni. A 2 DIN-es ebből a szempontból jobb. Azt a váltókaron pihentetett kézzel lehet vakon bökdösni.
-
mycso
Topikgazda
válasz
Xantomas #88083 üzenetére
Oh, b@sszus, már emlékszem, ezt régebben itt tárgyaltuk is veled.
Igen a tuner list-es a jelenlegi formájában zsákucca.
És az általam fentebb berakott kép hiányos (sajnos csak ez van meg), de be is vannak rajta csillagozva a digitális jelek, csak lemaradt a magyarázat.
-
Xantomas
őstag
A Tunerlist baja, hogy analóg kimenetű a hozzá kapcsolt CD tár, így fejegység azon bemenete is analóg, illetve más CD tár verziót kell elküldeni neki, mind az Update list esetén.
Sajnos nem elég csak rákötni bármit, folyamatosan kell neki adagolni a handshake-et, acknowledge-et, státusz infót, meg bekapcsoláskor az azonosítást, mindkét irányba.Részben ebből írtam az MSc diploma munkámat. Visszafejtettem az egész VDO rendszerű CD tár-fejegység kommunikációt, meg csináltam rá emulátort ESP32-re.
Most, meg már rágják a fülem, hogy védessem le, a egész konepciót és csináljak belőle terméket.
-
dugo_
veterán
válasz
krono. #88080 üzenetére
Ezt nem próbálod ki?
https://logout.hu/tema/nagy_renault_topic/hsz_86965-86965.html
-
krono.
tag
Köszi!
Szóval ha jól értem elvi akadálya nincs annak, hogy ez működjön. Ellenben ezt akkor úgy tudnám használni, mint valami CD lejátszót?
Lehet megérdeklődöm tőlük a return policy-t, és ha nem működik egyszerűen visszaküldöm.A Yatournak ahogy nézem nincs bluetooth-ja, de egyébként hallottam már róla. Az mondjuk nem jó hír, hogy nem stabil, nem tudom, hogy ez a fejegység hibája, vagy az eszközé, mivel ugyanazon a kék csatin megy, mint az ebayes, így van némi félelmem.
Az utólagos fejegység jó megoldásnak hangzik, de szeretném a gyárias kinézetet. Feltúrtam már a netet olyan fejegységek után, amik nem ütnek el a műszerfaltól túlzottan, de nem jártam sok sikerrel. A 2 DINes fejegységekkel az a bajom, hogy túl lentre esik, így aktívan néznivaló kijelzőnek nekem nem annyira tetszik, illetve hogy szoftveresen mennyire smooth, hangminőség tekintetében mit tud nyújtani. A fenti "navi" stílusúak nem igazán tetszenek, hatalmas belógó cucc.
Szóval a saját finnyásságom miatt leginkább a gyárias megoldásokra törekednék.Egyébként olyat is olvastam, hogy egyúttal lehetne upgradelni Laguna rádióra, mert papíron az 4x40Wot tud, a Megane pedig 4x15öt, és sokkal jobban szól (és gyáriasan néz ki, az alapján amit találtam róla). Kérdés, hogy ez tényleg lehetséges-e, illetve mennyire támogatja a kijelzőt, kormányról vezérlést.
-
mycso
Topikgazda
válasz
krono. #88072 üzenetére
Szia, a "line in" (csatolt képen a zöld csatlakozó) fizikailag is hiányzik a "tuner list" fejekről. Egyébként ez egy szimpla analóg benet.
A te általad linkelt "kábel", az a kék csatlakozóra csatlakozik, ez lenne a cd tár vezérlésért felelős rész. Ez már digitális, tehát elméletileg működhet.Annó nagyon sokszor felemerült már a fórumon, de nem tudok olyanról, aki használja is (hátha mégis van valaki, aztán majd megírja).
Illetve valami 10-15.000ft körüli ára volt, aztán csak úgy random nem próbált rá senki.
Ami biztosan működik "tuner list" fejjel, az a YATOUR megoldása, bár ez még borsosabb áron kapható és sokan számoltak be gyakori lefagyásokról: [link]Egy szó, mint száz: venni kell egy 2din android fejegységet, igényesen beépíteni (saját véleményem)
Az autód, vagány nagyon
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #88077 üzenetére
Loctite 518
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #88075 üzenetére
Loctitle gyárilag.
Én meg gyári nissant használok.
Igazság szerint jónak kell lennie az elringnek is. -
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88073 üzenetére
Ilyen alapon félnem kellene attól, hogy ők is félnek megbontani a cuccokat....
De hátha nem cseszik el.
Én is soknak tartom a munkadíjat, de kikötöttem, hogy viszem az alkatrészt hozzá, mert listaáron számláznák tovább nekem, más meg nem is vállalná "hozott" anyaggal, így amit kb egyik helyen megnyerek, a másikon elveszik, patthelyzet, de remélem 5 évig bejár ez a tortúra, nem kell hozzányúlni hamarabb. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #88071 üzenetére
Az áron ledöbbentem. Piszok olcsón dolgozom
árat emelek.
A szimeringet azért nem szeretik cserélni, mert odafigyelést igényel, meg rutint.
Jó az még alapon bent marad.
Nem szeretik bontani a kerekeket, mert ahhoz érteni kell és jól kell visszarakni. -
krono.
tag
Sziasztok!
Az FM transzmitterem úgy tűnik kifejelőben van, és ahelyett, hogy vennék mégegyet, rákerestem, hogy van-e valami lehetőség bluetoothosításra. Eddig úgy rémlett, hogy tuner list-hez nincs ilyen lehetőség, de ebayen találtam ezt, ami azt hirdeti magáról, hogy tudja a tuner listet. Lehetséges ez, vagy csak hiba/átverés?
(ha már szó volt az RS futómű, dobok már be egy képet én is
)
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88070 üzenetére
Akkor amit mondott, hogy ha nem könnyezik, akkor a gyári 11 évesen is jobb mint az új elring szimeringek, akkor az kamu lehet, hogy 100+áfa munkadíjon az nem fér bele vezérléscsere során, mármint hogy a megvett szimmeringet lusták belerakni? Mert én megveszem mindenképp, mert szeretném, ha 5 évig ezzel a részével nem lenne gond. A szolenoidot meg majd akkor cserélem ha vezérléscsere után bezörög bármikor, akkor úgyis pár perc alatt cserélhető.
Amúgy tényleg én sem értem, az okoskerék le lesz véve, még 2 bordáskereket kell levenni, kirángatni a szimmeringeket és tapintatosan berakni az újakat, nem megcsípni semmi részét, nem ördöngősség, szétszedett vezérlésnél, szerintem max 10 perc többlet, nem? -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #88069 üzenetére
Szimeringet ha nem könnyezik akkor is csere.
Emiatt nagy szívás szétszedni a vezérlést, ha elkezd ereszteni .
Cseréltesd és kérd el a kiszedettet!
Akkor talán tényleg kicseréli.
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88067 üzenetére
Kipróbáltam, már süllyed a segge, de lefullad, nem pattog a kuplung közben, hogy van fogás, nincs fogás, csak ahogy kezd fogni úgy csökken a fordulat és lefullad. Akkor ez jó.
Megjött a gyáru vezérlésszett hozzá, a gates gyártotta, gates+ renault logó van még a szíjon is, görgőkön is, a vízpumpa bubis fóliában a dobozon belül, az sima renault, vagyis mást nem láttam a csomagolás alatt.
Az okoskerék az azt hiszem delphi- renault ha jól rémlik.
Kap még gyári renault fagyállót, elring szimmeringeket(bár a szerelő azt mondta, hogy ha nem könnyezik, akkor nem nyúl hozzá), gates hosszbordást, ha a gumis szíjtárcsán látnak valamit, akkor az is cserés lesz.
Remélem 5 évig nem lesz ezekkel gond. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #88066 üzenetére
Szvsz az összes hidrós magasan fog.
Az enyém is. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #88064 üzenetére
Szokott, hegynek fel megcsúszni?
Vagy húzd be a kéziféket és próbálj meg elindulni.
Ha kaki már nagyon akkor nem fogod érezni, hogy fullad a motor. -
diablo1984
veterán
Megane 3asnál a kuplung munkahengert is kell cserélni kuplungozásnál. Azt mondta a szerelő, hogy lehet nem is rossz a kuplungom, hogy fent fog, hanem ez ilyen, mert szerinte utánállítja magát és egyszer beeseik a pedál és annyi.
Hogy lehet akkor rájönni, hogy hányadán állhat a kuplungom? Elég fent fog, de így elvileg ez nem jelent semmit... -
Scale
őstag
válasz
rob210 #88060 üzenetére
Ilyen ártól féltem, de lehet emlékszel a kocsimra, 2 éve volt lassan utoljára nálad akkor is már azt mondtad hogy nem éri meg azt amit rá kéne költeni és akkor még a féltengely szóban se volt. Váltóolajra úgy emlékszem ratoltottel, cserélni akartad csak tiszta golt, legalábbis emlékeim szerint de ugye van egyéb más gondja is motorügyileg.
A másik kérdésre esetleg tudsz írni, hogy szerinted így mennyit gurul el ha már ilyen hangja van? Nyilván nem egyszerű kérdés de te jobban ismered ezeknek a lelkét hogy mennyit bírhat még el kb.
-
rob210
Topikgazda
100e kb. szereléssel, váltóolaj cserével, új kihajtás szimeringekkel s két új nem alsópolcos féltengellyel. Ha csak egyik oldalt kell cserélni akkor értelemszerűen lényegesen olcsóbb.
Olcsóbb féltengellyel egy 20as lefaragható.
Bontottal meg még több.
Ha a mostanit felújíttatod akkor meg egész normális áron ki lehet jönni, de akkor pár napig áll a kocsi. -
Scale
őstag
válasz
rob210 #88058 üzenetére
Nagyjából szerinted milyen intervallumban van csak az anyagköltség egy ilyennél? A leírás alapján te is ezt gondolod a hibásnak?
Illetve a másik kérdés ha ilyen hangja van akkor még feltehetőleg ha van tapasztalat ezzel vagy tudható esetleg, hogy mennyit megy el a saját kerekein?
-
Scale
őstag
Sziasztok!
Adott egy Clio2 1.4 16V, 2004-es és egy ideje már rosszalkodtak a gyertyák, azokat cseréltem is viszont asszony így használta pár alkalommal, hogy valszeg 2,5-3 henger ment csak és rázta az autót.
Most természetesen hogy ne unatkozzunk amiután ez jó lett kijött rajta a következő féltengely gyanús probléma:
Alacsony fordulaton 1es, 2es fokozatban kanyarodáskor gázadással kattog, csörömpöl, gáz nélkül kanyarítva nem hallottam még, illetve 3astól felfele még nem tapasztaltam de ott nincsenek annyira éles kanyarok.
Egyhelyben tekerve a kormányt koppig egyik irányban se kattog (ami talán toronycsapágyra utolhatna).
Ti mit gondoltok, mire utal ez a jelenség?
Ha féltengely, akkor ilyen idős kocsinál már csak egyben lenne érdemes/lehetne cserélni - ami valszeg nem egy olcsó mutatvány? -
Zol01
tag
Az tényleg nem kevés, mondjuk én a feléből megúsznám. Megfordult a fejemben nekem is, de meló mellett próbálok asszonynak is besegíteni, meg a gyerkőccel is minél több időt tölteni. De persze a jövőben bármi előfordulhat, és nem a távolság lesz az elsődleges szempont, hanem Rob hozzáállása és szakértelme
-
angyalpc2
aktív tag
válasz
rob210 #88054 üzenetére
Mikor rájöttem, hogy a tankcső és a szellőztető csövére rá tud ülni vagy 1-2 kg sár, akkor már mindegy volt, elindult.
Most hogy mosom, talán még jobban rohad...Most kellene megcsinálni még amíg van anyag...és csak felületi pergés.
Motorháztető oldala a merevítésnél dettó. Fura helyek. 17 éves kocsitól mondjuk nem rossz -
rob210
Topikgazda
válasz
szzo82 #88050 üzenetére
Szia.
Átnézendők listája:
1- hűtő elől, egybeépített a klímahűtővel így ezt nagyon meg kell nézni, menjen a klíma ne eresszen sehol, mert drága!2- a hűtőtartó segédkeret, ez mindegyiken elporlad és földi halandó nem tudja beszerezni, 76.890.- tehát drága.
Amúgy ezzel ki is fújt a típushiba listája.
Nekem a 103le euro5 van megy teszi a dolgát, az én nehéz lábammal most a nagyobb hidegekben is 6.5 liter volt.
A csomagtartóját imádom, a bluetooth fejegység szépen szól a kapcsolódás telóhoz gyors és stabil. Igaz nekem a kis oldal kárpitos van, de nagyon szerethető autó, gyerekülés , ha kell röhögve elfér. (Nekünk már nem kell)
De a 2.4m es parkettaszegélyt simán behajítottam eldöntött üléssel.Hátul is jó a lábtér még magam mögött is.
(190cm vagyok)
Egyszóval 1.2 75le felejtsd el.
Diesel vagy benzin, ez felhasználó függő, de a 101 és 103 le, Tce-nek csúfolt d4fxxx turbómotor nagyon ajánlott! -
angyalpc2
aktív tag
válasz
szzo82 #88050 üzenetére
clio 2-be elég a D4F 75Le
mert az 1000kg alatt van 950-980kgClio 3 combi 1,1tonna, ha kombi raksz is bele 1-2 dolgot +1-2 személy
Nyilván megy gurul, de csodát nem fog tenni. Euro5
15mp-re írják a 100-as gyorsulást
Nekem a 8 szelepes d7F van clio2-ben az 15mp, hát megy meg gurul, de csodát nem tesz.
Bizony kapcsolgatni kell a fokozatokat rendesen.
Megfontolt vezetőnek jó(egy normális nem idegbeteg mindig siető országban)
Én biztos hogy fehér turbósat venném expression felszereltséggel, megvizsgáltatnám aztán LPG-t bele.
De a 1.5 dci se rossz az ráadásul elég fullos isDe aztán úgy is a helyszínen dől el elhanyagolt vagy körbe volt törve.
-
szzo82
csendes tag
-
-
mycso
Topikgazda
Sziasztok, írok egy rapid összefoglalót a Talisman-ról, így két hét és kb. 1.500km távlatából.
+ összességében kényelmes, tágas a lagunához képest űrtechnika
+ led fényszórók nappali fényt csinálnak sötétben
+ az EDC nagyon szuperül működik, visszafogott és sportos tempó mellett is, dimbes-dombos szerpentinen is, eddig nem sikerült zavarba hoznom
+ adaptív lengéscsillapítás nagyon szuper, tényleg nagyon jól konfigolható (3 mód), egyébként a legkeményebb módban sincs olyan kemény, mint a laguna
+ a testreszabhatósága nagyon jó (mind kényelmi-vizuális, mint biztonsági-vezetési szempontból)
+ az 1.8TCe nagyobb fordulaton olyat szól, mintha nem is 4 hengeres lenne, nagyon szép hangja van (kívánja, hogy nyomja neki az ember)
+ az RLINK2 és kezelése szuperül működik (bár ezt is sok tesztben lassúnak írják, nekem nem tűnt fel), tényleg minden elérhető a könyöklő előtti "joystick"-al, egy csak néha kell tapogatni és a beállítások/személyre szabás szinte már túlzóan sok is
+ nekem polgári hifi van benne (nem BOSE), de szerintem nagyon szépen és dinamikusan szól
+ rengeteg okosság található hozzá külföldi fórumokon, amik diaggal aktiválható/letiltható tulajdonságok, beállítások
+ valami eszméletlenre sikerült a motor-váltó hangolás, szinte az egész kihasználható fordulatszám tartományban bivalyerősnek tűnik (azthittem, hogy fog hiányozni a 2.0dci ereje, de abszolút nem, sőt annál sokkal kultúráltabban adja le az erőt)
+- amúgy a futóműve minden szempontból eszméletlenül jó, viszont ezért cserében, ahogy hallottam, akár 30-40.000 km-enként megkíván 1-1 komplett lengőkart
- olyan mint egy bunker előre, oldalra és hátra is elég korlátozott a kilátás. A hátsó szélvédő egy lőrés, az "A" oszlop kitakarja a fél világot, elől meg talán nagyon döntött és alacsony is a szélvédő
- sajnos nekem nem combtámaszos az ülés, az ülőlap lehetne hosszabb
- amit minden teszten leírnak az EDC-vel az elindulás nagyon fura: vagy forog alatta a kerék, vagy tanulóvezetős...nagyon nehéz normáisan elindulni vele
- kormányzása minden módban picit plasztik
- 47 literes üzemagyagtank....egy vicc
- A GYEREKZÁRAT A HÁTSÓ AJTÓN LÉVŐ FÉMPÖCÖK ÁTKAPCSOLÁSÁVAL LEHET "BEKAPCSOLNI" (mint egy zsiguliban)Fogyasztás:
- autópálya fix 140 - 7,8l/100km
- város-országút (próbálgatva a határokat) - 8,8l/100km
- város-országút visszafogott módon - 6,8l/100km (ez eléggé odafigyelős volt, már-már kényelmetlen)
Ezek mind egy tank benzinre vonatkoznak.Elsőkörben ennyi, ami eszembe jutott.
Kapott egy polír+kerámia+bőrtisztítás-ápolás csomagot: -
sam25-6
csendes tag
Sziasztok!
Az alany 2002-es 1.4 16V Thalia. A motorhiba jelző lámpa világít, kiolvasva P0136 hibakód, O2 Sensor circuit malfunction(Bank 1 Sensor 2). Jól értelmezem, hogy valószínüleg cserés a katalizátor utáni(ha egyáltalán két szondás) lambdaszonda?
-
-
rob210
Topikgazda
Soha ne szereljetek saabot
Rohadt német svéd koprodukció -
mycso
Topikgazda
Picit kigyomláltam a témaösszefoglalót. (nem működő linkeket töröltem)
-
rob210
Topikgazda
válasz
Joe.36 #88037 üzenetére
Hogy hogy mivel?
Jah basszus nem szereltél még ilyet
Amit látsz az az elforgás gátló, ami benne van az egy sima 6lapfejű csavar feje.
A dobban ha felnyúlsz ott lesznek az anyák. Azokat kell lecsavarni (rendszerint vágni, mert egybe van rohad a)és kihúzni magad felé az egészet.Ha nagyon nem megy akkor le is lehet fúrni, de azt nagyon óvatosan és központosan tedd kicsitől a nagy fúróig haladva! Ebben az esetben nem kell a dobba felnyúlkálni.
-
Joe.36
addikt
Sziasztok!
--- [Ez] --- letört a 2005. 1.5 DCI Tháliámról, ez jó lehet rá ? És hogyan lehet ezt kicserélni ?
Köszönöm. Joe
-
Zol01
tag
válasz
rob210 #88026 üzenetére
Köszönöm is, mert miattad hajtottam addig a szerelőket hogy valaki hozzá nyúljon.
Akkor tudtam meg hogy cserélte amikor hívott hogy készen van az autó.
Egyébként az utolsó velem töltött kilométeréig rád bíznám ha nem kellene ekkora távolságok autóznom hogy hozzád kerüljön -
Zol01
tag
Sziasztok!
Megoldódott a levegős üzemanyagrendszer. Találtam egy olyan szerelőt aki nem nyugtatgatott hogy jó az úgy és kicserélte a csatlakozókat, igaz hogy gyárira, de a lényeg hogy sikerült. Az autó sokkal finomabban jár, könnyedebben csinál mindent, és érzése talán még egy picit jobban is húz.
A másik dolog ami volt még az a két check engine, diagnosztika a nyomásszabályozó szelepre dobta a hibát, így az is cserélve lett. Az igazság az hogy egy évvel ezelőtt szintén kapott egy újat, mikor ezt mondtam a szerelőnek annyit mondott hogy elrakja amit kiszedett és ha megint előjön a hiba akkor lehet hogy a kábelköteggel lesz gond.
Szép apránként csak rendben lesz már.Tudom hogy láttatok már ilyet, gondolom naponta is többször, de megmutatom kiről is van szó
-
Josi
aktív tag
válasz
Kornelius07 #88023 üzenetére
Örülök, hogy sikerült.
Fel vannak szerelkezve rendesen. -
rob210
Topikgazda
válasz
Xantomas #88014 üzenetére
Egyező cikkszámot hoz nekem is.
Kaufferban meg van is. -
-
t.imi
addikt
-
t.imi
addikt
Urak, M3 ph1(?) kombi gyári üléshuzatot vásárolt valaki, vagy cikkszámot tudna hozzá mondani?
Utángyártottak mennyire megbízhatóak légzsákok tekintetében? -
-
Xantomas
őstag
M2 CC-hez FL-eshez, fűtött, normál, és aszférikus tükörlapot hol kapok?
Mindkettő kellene.
Elvileg más a tükör a CC-ben, gyakorlatilag ugyan azt dobja ki a kereső.
7701054753 /…52
Ezek szerint csak a ház más, a lap nem?Tükörfűtés nem megy, az odamenő vezetékben feszültség megvan, viszont esélyes, ha lekapom a lapot, törnek a patentek. Addig kimérni sem tudom, hogy ott mi a helyzet.
-
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #87990 üzenetére
Nekem csak külön külön volt lehetőségem új állapotában megnézni, tapicskolni az alkatrészeit külön külön, meg egy bemutató deszkamodellt, használt, legatyásodott állapotában még sosem. De azért érezhető benne, hogy nem a mezei m2- terheléseire lett tervezve.
Mennyire volt rottyon?
-
Xantomas
őstag
válasz
angyalpc2 #88004 üzenetére
Nem normál használat mellett jön ki, hogy vállas-e a tárcsa, vagy csutkára van kopva, hanem extrém terhelésnél. Viszont azokat a helyzeteket is tudnia kell kezelni a kocsinak, pl autópályán vészfékezés, szerpentines részen, hosszú lejtmenetben rendszeres fékezés mellett hirtelen jött vészfékezés és ezt tudnia kell az autó végsebességéről 0-ra, bármilyen körülmények közt, bármikor, hibamentesen.
Ezek kirívó esetek, de ha ott hal meg jobb esetben “csak” sofőr, mert rosszabb esetben más vétlen fél is, az nem jó senkinek se.
A tárcsa nem repedhet el, nem szakadhat szét, nem folyhat meg.
A tárcsa húsa nem csak azért kell, hogy legyen mit fékezni, hanem legyen mivel hűteni. Ideálisabb esetben a tárcsa jóval-jóval vastagabb kellene hogy legyen, de az sok anyag, meg súly.
Az alu, pontosabban könnyű fém felniket sem csak azért találták ki, mert szép, hanem mert az része a hőleadónak.
Amúgy a XVI-ban tudok egy szimpi vizsgahelyet. Minden apróságot átnéznek, adnak egy pontos hibalistát. Szólnak mi miatt lenne bukó a vizsgán és mi az, ami már a limit közelében van.
-
Zaji
őstag
Szisztok,
Van olyan weboldal ahol alvázszám alapján meg tudom keresni az autó alkatrészeinek cikkszámát?
Van egy két apróság, amit szeretnék például eBay- ről megrendelni és könnyebb lenne a keresés cikkszám birtokában.Köszönöm.
-
válasz
angyalpc2 #88004 üzenetére
Van a gyártó által egy megadott minimum érték, addig lehet használni.
Ezt műszakin elvileg ellenőrzik!
Az 1-1,5mm kopás már lehet eldobós.
Pl. M2-nél a hátsó tárcsa 8mm-es, 7 a minimum, ameddig kophat.
A L3-amnál 24-21,8 elől és 9-7,5 hátul az új és a cserés érték.A linkelt képen legalább 2mm-esnek látom azt a vállat, na ha a belső felén is ekkora a váll, akkor annak a tárcsának már alig van "húsa"...
Vagy 20 éve ültem buszon, amin a jobb első tárcsa elrepedt fékezéskor, szerencsére nem lett nagyobb gáz belőle...
-
angyalpc2
aktív tag
válasz
rob210 #87969 üzenetére
Ezt a tárcsa vállasodást valaki magyarázza már el nekem.
oké kopik
Tegyük fel 70e km van már válla tárcsának.
"úhh hát ez már vállas el kell dobni"
Értem, hogy ne fosra foggyon le, de amíg a tárcsa válla 1-1,5mm az miért eldobós?
A fékező erő ettől nem romlik. A vállon nem akad fenn a féknyereg vagy a betét.
A képen is kb a köröm megakad benne(legalább is képről). oké a felszíne fos, rozsdás
Őszintén szólva én mág nem láttam olyan tesztet, ahol jelentős +10% csökkenés lenne egy használt kopott tárcsa és egy új között. Vagy egy használt tárcsa új fékbetét esetén ..
De tévedjek.. -
dik
őstag
válasz
rob210 #87999 üzenetére
Neki ennyit bírnak. Majd kijön a szervízből és megy tovább. Aksija igen az ezeknek az ipariaknak hibátlan... Másik ismerősömnek a Milwaukee kefe nélküli már 5+ éve megvan az még nem volt szervízben még megy, de embertelen hangja van valami kezd kifeküdni benne és kb. alig lehet kivenni milyen fajta annyit kapott már. Ez ilyen kinek mennyit...
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Formula-1
- További aktív témák...
- Li-Ion 18650 cellák, Samsung, LG, stb. Akku pakkok készítése!
- Terrán Synus resistor korall alapcserép (2 raklap) 550 Ft/db
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Új Samsung Sony LG LiitoKala 18650 21700 25R 30Q 35E 40T VTC6 M50 M58T 50E Li-Ion akkucellák
- Eladó Bontatlan új Amazon Echo Dot 5 Smart speaker Amazon Alexa fekete, kék vagy fehér színben
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia
- ASUS 18W USB ADAPTER
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával