- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Steam Deck
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Fujifilm X
- ASUS ROG Ally
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen egeret válasszak?
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
Autóvásárlás előtti infókat gyűjtök.
Kiszemelt egy 2.1m-ért, 2012 0.5 havi Grand Scenic privilige 1.6dci lenne, 164e km-el. Állítólag vezetett szervizkönyv, garantált km, szokásos blabla.
Márkaszerviz szerint abszolút problémamentes autó.
Mire kell odafigyelni, ha rá esne a választás?
Üzemanyag rendszer, futómű, stb.
(Szerviz sajnos csak tulaj jelenlétében ad ki infót)
Nagyon köszönöm mindenkinek előre is! -
t.imi
addikt
Sziasztok!
Újabb kérdéssel bomáználak titeket.
Mai nézelődés eredménye, egy 2013.08 havi, külföldi beszerzésű, 6km kora óta itthon szaladgáló Megane grandtour, Dynamique felszereltséggel. "Z" tipusjel (?), R9MA motorkódú, 155e km-el, 2.499-ért.
Kívűl, belül patika elsőre. Börkormány túl jónak néz ki, pedálok szintán.Egy furcsaságot fedeztem fel. hidegen lett indítva, pöccre indult, viszont a vezérműtengely végén lévő nagynyomású pumpa (?) elnézést, ha hülyeséget írok, szóval a [képen látható területen] fém-bakelit egymásnak ütődése hang, nem egyenletes időközönként, de folyamatosan alapjáraton. Gázadásra megszűnt, alapjáraton ismét.
Amit elértem, rátettem a kezemet, hátha valami műanyag bilincs a szívócsövön, elszabadult kábelköteg, stb, de nem nyert.
Tudom, kb lehetetlen így kitalálni, de motorból, hengerfejből, vezérléstől nem jöhet nem tisztán fémes hang? Jól sejtem?Másik, az összefogalóban linkelt motor infó szerint, vezérműlánc, részecskeszűrő élettartamra szól?
Ez marketing, vagy normál üzemben valós lehet? Másik kérdés, mennyi a mai élettartam... -
t.imi
addikt
Urak, úgy néz ki, beállok a sorba egy 2013 Megane III 1.5dci-vel.
144e km, jön a vezérlés csere, plusz a sallangok.
Jönnének a kérdések.
Renault Szabó Érden jó szervíznek számít?
210 körül mondtak előzetes árajánlatot 150-es szervizre.
Ignis ddis-el 9 éve Auchan kútnál tankolok, azaz 260e km óta. Kopkopkop eddig semmi gondom nem volt vele3, télen -1x foknál sem. Az is CM rendszer.
Ennél jobb másik kutat választani? -
t.imi
addikt
válasz rob210 #64461 üzenetére
Én is tapsikoltam. Infláció, munkások bére, drága áram, kaviár, stb. Simán összejönn.
Ennél iii-ba lévő nagy szerviz jobb, kérdeztem kíváncsiságból oktavia diesel komplett kuplung csere, lendkerékkel..5-600 alsó hangon, vezérlés 2-300. Az annyi mint.... szánalmas.Valóban, a recepciós
[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Nem semmi... Ez a DCI 110-es motor, kb ennyit tudok róla
Bele kell még rázódni. Ajánlottak 17.ker-ben Renault szakit, állítólag nagyon korrekt és messze nem ilyen árakon dolgozik.
Ezek szerint jobban járok egy kör maillal és kiválasztom a Tesco csapatot.
12+fa alap óradij, 5+ akció, 5 év fölött 15% kedvezmény, 7 fölött 20(?) most még valami fix áras csomag is van, csupán az árak nincsenek fent egyelőre.Vagy 4 éve Hollósnál jártam, talán C5 főtengely csapágy váltó oldali szimmeringre adtak árajánlatot.
Anyag 8k, munka 170...
Vonal másik felén hallani lehetett, ahogy éppen megfojtja a munkafelvevőt.
Média meg tolja az okos "nem törődnek az emberek eléggé az járművek műszaki állapotával" c. műsort. -
t.imi
addikt
Sziasztok!
Megjött a vas, szépen haza is gurultunk.
Hamar lenne is pár kérdésem a nagyérdeműhöz.
M3, 1.5dci 110 kombi.
Termosztát csere, pályán is csak 1 rublika van, 130 /GPS 121/ tempónál is.
38km menet, kb 8km város, több M0, M1, átlagfogyasztás 8.1....
(Annó 1 évet mentem Ignis ddis-el, rossz termosztáttal, télen sem ment 4.8 fölé 100-on, "fűtés" 20 km után volt, addig kesztyű, sapka)
A fogyasztásmérő 5.5 körül mutatott 130-nál, GPS szerint 121, hideg motornál 8-11 között, piano 50-55-el 4-5 fokozatban.
Ez természetes, vagy ennyit számít a hideg motor +olajcsere figyelmeztetés?
Ide tartozik, x.x/l -re miképpen lehet átváltani, hogy ne azt a fehér sávot mutassa?
A két gombbal nem sikerült.Másik. 5., motorfék, 4., 3., kanyar, gáz, és alig gyorsul. Nyomom, nyomom, nem padló gáz, szépen lassan.
25..26..28.. mint a csiga. Kb fél gáznál elkezd gyorsulni. Utána szép és jó minden.
Szintén ide tartozik, nem nagyon érzem azt a plusz ~50 pacit és 70Nm-t az Ignishez képest.
Ez szintén lehet a 30e-t futott olaj, légszűrő miatt?Harmadik. Létezik, hogy ebben nincs keréknyomás ellenőrző szenzor?
Végig nyomtam a menüt, nem jelent meg piktogram erre vonatkozóan.Riasztó van benne, két uh az A oszlopon, visszapillantó előtt egy 5ft átmérőjű rácsos műanyag a tetőkárpiban, elakadásjelző fölött pici piros LED világít, ha nagy nápolyival zárom be. Gyárilag építenek be?
Hozzá kapott brossúrában nincs róla szó.
Ezt kipróbálni miként tudnám?Elnézést a sok hülye kérdésért, úgy érzem magam, mint 2x éve az első pc vásárlása után....
Nagyon szokni kell még, így az első gyenge 50km után kvára tetszik -
t.imi
addikt
válasz rob210 #64580 üzenetére
Magát az EGR-t diagra? Hibakód olvasás volt kedden, üres lappal távoztam.
Láttam/olvastam, ki lehet kötni, gázolajban elmosni, átjáratni és mehet tovább.
Remélem jól emlékszem, az elmúlt 2 hónapban rengeteg teszt, user hozzászólás, hibalistát olvastam.gixxergabi Azzal nincs semmi baj, elég gagyik a mai termosztátok (is), ahogy nézem.
Riasztó tippet köszönöm, pillanatnyilag csavarhúzó van kéznél, de kipróbálom kulccsal
Ezek a rejtett menük később jönnek..
Jobbat hirtelen nem találtam, [Igaz] üzemanyag szintet jelzi, valahogy így néz most ki. 0-5-10l/100km. Én a fölötte lévő 6.5L/100km szeretném látni. Ha van rá mód.Szia mycso Most megnéztem, "csak" 7.8-at mutat, éjjel már nem nyomkodtam. Brutál sok. Füstöt nem láttam kövér gázra, jó, este 11-kor mögötted jövő fénye nélkül nem is látni. Indulni pöccre indul, akkor sincs korom
Pályán viszont cruise módban kettőt nyomok a gombra és érezhetően megindul, tehát nyomaték van.
Itt 4.5 körül, de 5.5-6 magasságában tanyázott, óra 130-on. [kép]Olajcsere üzi már vásárláskor 100km-t írt. Pályáról lejöttem, akkor lett szép narancs a villáskulcs.
Nem voltam elég türelmes, csak km, átlagfogyasztás, stb lett törölve.
Egy hét múlva megy dokihoz, akkor megnézetem az EGR-t is. Nem tudom előző tulaj merre használta, a sebesség limiter gombja van szépen megkopva.A régi történet, vissza kettő, padlógáz. Rendben Suzival teljesen ráálltam a papás stílusra, idő lesz míg lekopik.
TPMS boldogság, legalább marad vagy 40k zsebben, elég lesz a nyári felni+gumi.
Minden infó jól jön, inkább 2-3x olvasom el, mintsem egyszer sem.
Éjjel még megnéztem, tökéletesen igaz, ajtók zárva, nem riasztó visszajelzés.
Olyan kva hideg volt, az a ~10mp is bőven elég volt a szélben. -
t.imi
addikt
Urak, k9k 836 motorkódhoz a műanyag házas termosztát cserélhető külön, vagy kompletten vásárolható meg?
-
t.imi
addikt
válasz Fail3D! #64650 üzenetére
Szia!
Elvileg jön kollégám jövőhéten, másodban cipész.
Megkérdezem, milyen festék jó, ajánlott.
Más cipőt festeni, ami nem érintkezik a bőröddel, megint más egy kormány, amit akár órákon át fogsz, izzad a tenyered.
Cipész kellék bolt - gugli. Ők is tudnak tanácsot adni, milyen típusú festék a megfelelő számodra.[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
150e szerviz után lenne néhány kérdésem.
A magas átlagfogyasztás miatt kapott egy új szoftvert.
Legalább 1 lityivel kevesebbet kellene ennie.
Most viszont jó kerregős, hangosabb lett a motor...
Néha még fasza csörgő szelep hangot is vélek hallani ~ 1800/min fölött nagy gázadásra.
Ez jó nekem? Eléggé hasonlít így a hideg 1.25 ddis hideg hangjára.Termosztát úgy néz ki jó, érkezés után mérték és 65
fok körül mutatott egy csíknál, nem kell cserélni.
Nagyon nem izzadtam meg reggel szervizbe menet ettől függetlenül.1.5 DCI, állandóan hallok egy halk sípoló (?) hangot.
Gázadásnál nem, motorféknél nem, csak fix tempónál.
Motor, váltó kizárva. Hazaértem, motor leállít, kártya ki és még vagy 10mp-ig hallottam
Ez valami szivattyú lehet? -
t.imi
addikt
válasz #89309696 #64777 üzenetére
Hosszú évek óta nem követem az autóipar fejlődését.
Ennyire vagyok naprakész.
Valami 3(?) betűset mondott, azon nézték meg a vizet
Sokat segítettem..
Pénzbe nem került, számlán nem szerepel a szoftver.
Max megy vissza, ha ilyen marad.Rob210, sajnos tippelni sem tudok. "Gyújtás" nélkül, motor leállítása után is kellene működnie ilyen sokáig?
Megpróbálom felvenni, hátha hallani. -
t.imi
addikt
válasz #89309696 #64780 üzenetére
Értem, köszönöm! Pár napig nézem, aztán vissza, ha nincs változás. Ez a zetor hang eléggé kiábrándító a 30-at futott olajjal kent motorhang után.
mycso, eléggé magas és halk, nehezen tudnám behatárolni. Néha mintha hátulról jönne, máskor anyós oldal, műszerfal alól.
Ha ilyen, akkor ilyen. Majd szól a rádió -
t.imi
addikt
Felnőtt az a generáció, akik apa, anya dolgozik, mert kell a zsé, kirúgják, ha nem hajt, itt van x ezer, csak hagyjál békén, stb.
Tanárok ha megütik a gyermeket, végük van. Mi nem figyeltünk, kaptunk akkorát, nem tudtuk hanyadikán van elseje.
Otthon elpanaszoltuk, jött a párja.
Most? Bemegy a család és k.o-ra teszi az iskolát.
Ilyen háttérrel, oktatási feltételek mellett ne csodálkozz, hogy a 2x évesek 70%-a idióta.
Kollégám 25. Barátnője néha bejön, ha műsor van.
Egymás mellett ülnek és messengeren beszélgetnek....Ez sok összetevős, idióták nevelése a cél.
Az nem gondolkodik.Más. Ha a kuplung pedálút ½ vagy fölötte kezd fogni, lassan csere érett lesz?
M3 1.5dci.[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Urak.
Most hívtam szervízt a sw frissített, gázadásra kopogó M3 1.5dci miatt.
Azt mondja, meg kell tanulnia a befecskendező fejek kopását. Kopogáserzékelő van, sok gázadás, lassítás és be fog állni normális értékre.
Ha nem, üzemközben kell rávenni egy rádugott eszközzel.
Ez így fedi a valóságot?Másik, még mindig a fogyasztás.
Éjjel megyek haza, kb -3-5 fok, ~140-nél 8-11 között van a pillanatnyi, nappal 2-4 fokban 6 körül.
Hasonló eltérések vannak 100-120 között is. Nappal 4.5-5, éjjel 7-8....
Ha OBD-n nem ad hibát, lehet még valami érzékelő gond például? -
t.imi
addikt
Sziasztok!
Fenti probléma lehet hibás akkutól?
Állt pár napot, relatív pöccre indult, de elfelejtette a rádióadókat.
A számítógép is elfelejtheti részben a tárolt adatokat?
Bocs a "szakszerű" kifejezésért.Másik. Ma mértem hidegen az akkut, beindítom és mintha egy szál cigi égne olajfüst jön a képen látható awab bilincs környékéről. [kép]
-
t.imi
addikt
Urak, az utolsó kérdésre látatlanban tipp?
A turbó k.o videót nézve csöppet megijedtem.
Most volt olajcsere, ~30e után félig volt a nívó, előző tulaj hogy töltött e rá, passz. Kb 300km ment bele új olajjal.
Kartercsövet tudtam leszedni, kb 8-10mp-re befogtam,
kb 5-7dl gáz jöhetett ki, jót szusszant. -
t.imi
addikt
válasz #89309696 #64964 üzenetére
Nem, nem, hideg motor, 3 nap állás után, -2 fok. [erről a környékről jött a füst]. Indít, kiszáll és már cigifüst vastagságban szállt. Indítás után max 10mp.
-
t.imi
addikt
válasz rob210 #64968 üzenetére
Jelenleg nincs kis kulcs háznál, 10-36 között
Egyéni szoc prob...
Készítettem még egy képet, így is jól látszik az olaj[kép]Ez egy opel szerviz által bevizsgált, tökéletes műszaki állapotban lévő autó, papírok vannak.
Renault is bevizsgáltattam, ők is ezt mondták.
Ilyen esetben rájuk lehet borítani az asztalt?
Kuplung csere, turbó jó eséllyel szintén kuka... -
t.imi
addikt
válasz forceberg #65083 üzenetére
Új vagyok a markában. 144e, plusz az apró van benne elvileg. Szép olajos a csövek alatt, 20-30 hsz-el feljebb raktam be képet.
Így a vezérlés, komplett fék, hétfőn kuplungcsere után nem őszinte a mosolyom.
Helytől függően 60-130 között van egy mutatvány. Ott van még az EGR pucc.
Kb 250km mentem vele, de minimum 2x annyi ment rá, mint a ddis-re 270e alattJó, nem az autó tehet róla, hogy igénytelen állat gazdája volt. Más kérdés, hogy opel gombos, mint eladó, Renault márkakereskedés/szervíz szerint kifogástalan állapotú.... mindkettő át, bevizsgálta.
Gyenge perrel fenyegetést lehet megérne.[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
válasz forceberg #65099 üzenetére
Hazai vásárlás, amiket be tudtam szerezni weben keresztül, kb valós kilométerrel.
Vezérmű cserénél vitte be ember, első szava ez volt, mikor 1be rakta.
Felső ⅓-ba kezd fogni, ~1800rpm, gyors indulásnál rángat.
Suzi mechanikus kuplungos, 1 hónapja volt komplett csere, vajpuha. Legalább 3-4x erősebben kell taposni megant, hogy be tudjam nyomni. -
t.imi
addikt
válasz gixxergabi #65232 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy tanulgat.
Közben volt hibás akku, kuplung csere, az is botrányos volt, kb 200km mentem vele, hogy folyamatosan kap normális feszt.
Pénteken csinált egy rettentő kopogást kettesből kigyorsításból.
Rob ránéz, EGR tisztítás, stb, után nagyon remélem, hogy beáll minden a helyére.
Fogyasztás pillanatnyi 3.5-12 között 80-130 tempónál, szóval nagy a várakozás -
t.imi
addikt
Hozzáértőktől egy tipp?
Hidegen, de már melegen is csörömpöl a 1.5 DCI.
Ezen a héten elképesztő hangokig jutott el. Eddig is előadta, de hétfő óta napról napra rosszabb. Este meleg motorral városban ~1400-1900 között kb kispolszki tempóban mertem gyorsítani, hogy meg ne álljon a szívem.
OMV prémium volt benne, nem mintha nagy magömlés lett volna, arra pénteken 50 lityi Auchan sima diesel.
280km-t ment bele, tegnap kínomban 15l MOL prémium diesel, plusz 1dl full sint MOL 2t.
Sokat nem javult tőle 45km alatt, csöppet halkabb lett.
Az egész a kb 500km ezelőtt elvégzett vezérlés vsere+ szoftverfrissítés óta jött elő
Tudom Rob, szerda.
Addig is szeretnék hasi görcsök nélkül hazaérni -
t.imi
addikt
Köszönöm a gyorsat urak!
Szóval. Szépen sorban.
Itt van 6 felvétel, kb egy sem használható. Illetve 1, de az álló helyzetben készült.
Ma vettem tel. tartót, megpróbálom éjjel hazafelé.Köszi Rob! Vezérlést Renault Szabó Érden csinálta, beszerelt típus max a számlán szereplő cikkszámból fog kiderülni.
Vezérlés csere után lett durvább hangja, ezt a vezérlő szoftver cseréjével magyarázták. "Majd megtanulja" volt a magyarázat. Közben akku csere is volt, indítás után elfelejtette a rádió adókat.
Aztán kuplungcsere, akkor 2 napig akkumulátor nélkül állt, azóta kb 300km mentem vele, 90% autópálya.Igen, 2t motorolajat már kínomba tettem bele, az itt olvasottak alapján. Xar mo-i gázolaj, elégtelen kenés, stb.
Mire kijárom, az 2.5 hét.
Más kérdés, hétvégén mennék 2x200km-t, szintén pályán. Ezek tükrében nem tudom merjek e.
1x hideg diesel kb -10 alatt hangja van, máskor mint amikor lassan kapja fel az olajat csere után és elkezd kopogni minden. Hajtókar, hidrotőke, stb.
Aztán simán erősebben kerreg, néha normálisnak mondható, de messze nem olyan finom, mint olaj, vezérmű csere előtt. -
-
t.imi
addikt
válasz BigBlackDog #65389 üzenetére
Ilyen ne legyen, nagyon sokba van már a drága.
Fehér Farkas és Rob tanácsát követve reggel kávé helyett szó csata a szervizzel.
Ó, van már benne vagy 4-550km is.
Lassan cserés
EGR miatt nem mentem vele eddig.
Jól látod, amiatt vittem "szakszervizbe", ha bármi gond van, fejükhöz lehet vágni sok mindent.
Gyári technológia, gyári alkatrész, hivatalos szerviz.
Adtam a @nak egy pofontA Te napodat sem szeretném eltolni, más gány munkáját helyrehozni...
Ettől én hányok.
No meg, ha kétszáz nagyon sokat kifizettem....[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
válasz rob210 #65393 üzenetére
Vicc az egész...
Alig maradt jó szakember az országban, és nem csak autó fronton.
Legközelebb henteshez viszem, ott még hús is van. Tu in van.
Csütörtökön várnak. Meggyőződése hogy szoft hiba, volt már gond M3, fluence-vel. Emlékezett rám pontosan.
Laptop rá, városi autókázás, kopás értékek törlése.
Bátran lehet használni, semmi gond nem lesz vele......
Ma csak meghallgatják, hogy nyugodtabb legyek[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Üdv!
Kész a kopogó diesel. Új szoftver ismét, 2 izzítógyertya ősszel kuka, 2 henger injektor halódik..
Stp adalék mehet bele gondolom az itt olvasottak alapján, az van elérhető távolságban?! -
t.imi
addikt
válasz rob210 #65544 üzenetére
Ó, remek. Ha áll
1500/min körül hangosabb, jobban hallom a szelep hangot. Fölött csendesebb. A fogyasztás műszerfal szerint csökkent, nem keveset. Kopogás gázadásnál.... meglátjuk, még hallani, igaz, eddig messze kevesebb. Még 50km van benne.
Összességében nem lett sokkal halkabb.
Azt sem hiszem, hogy vezérlés csere után rögtön behalt a 2 henger injektor, két izzítógyertya, előtte meg kuss volt, nem remegett a motor.
Ha vállalod, lesz egy kellemetlen napod -
t.imi
addikt
válasz rob210 #65551 üzenetére
Rákeresek erre a résolajra, ha szép idő lesz, megpróbálom. Izzítógyertya max a nyomaték és a mennyit is kellene mérni miatt lehet gond, 40-200Nm-as kulcsom van.
Persze hogy elfelejtettem a szelepet...
Mhelyen leszivták a fél agyamat, majdnem a céges Skodával mentem oda.... -
t.imi
addikt
Sziasztok!
Nekiálltam otthon termosztátot cserélni. 1.5 dci 3 110 paci. Gyári sárga folyadék van benne, önthetek rá Febi 26850 type D-t? Már ha végzek vele
Hűtőn marhára nem találom a leereszto csavart, emiatt kérdezem[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Köszi Rob a segítséget, 40km-t már kibírt
Észrevétel: megpucoltam talán az IC-be vagy onnan jövő szenzor érintkezőjét, illetve a beszívott levegőjét. Már hideg motornál is látszott, hogy kevesebb a pillanatnyi fogyasztás. Most 22 fokban pálya, ugyanolyan tempó és 130-nál 7-7.5 helyett 5.5 körül állt, de alacsonyabb sebességnél is hasonlóan csökkent. Eddigi 5.1 átlag most 4.5. Megérné átnézni a szenzor csatikat és féktisztitóval lemosni?
Illetve akku kivétel előtt 21000km körül állt a következő becsült szerviz, most leesett 13800-ra.
Ezmiez? -
t.imi
addikt
Robi!
Irtad, hogy nem az igazi az olajcsere periódus figyelés.
Következő a helyzet. 13800 volt vasárnap.
Ma 9800! volt induláskor 8600km 38km út után.
Eddig szépen ment, 1 akkumulátor ki/be után megőrült? Vasárnap olajcsere?
Jövőhéten mennénk nyaralni....