- Nosztalgikus húrokat megpendítő házzal rukkolt elő a SilverStone
- Úgy gondolja az NVIDIA, hogy az új GeForce-okon nem olvadhat meg a tápcsaltakozó
- Aktív hűtéssel érkezik a SilverStone legfrissebb M.2 bővítőkártyája
- Gyorsan Snapdragonnal: Acer Swift 14 AI tapasztalatok
- Párban járnak az Intel Arc B580 VGA-k az ONIX háza táján
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Plero
aktív tag
válasz MasterMark #96139 üzenetére
Igen tudom , de melyik MHZ-st vegyem meg?
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
Amarth
aktív tag
Üdv,
Van egy Scenic 2 1.5 dci, ha berakom a kártyát és hosszan nyomom az indítógombot, elkezdi valami zúgni. Mi lehet ez.?
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
Plero
aktív tag
2003-as Clio-hoz szeretném pótolni a távirányítós kulcsot. Elméletileg PCF7946AT vezérlő CHIP van a kulcsfejben. Már csak azt kellene kideríteni, hogy 433 vagy 434MHz kell. az 1db gyári kulcs nem vezérli a központi zárat. Hogyan lehet megtudni, hogy nekem melyik MHz-s kulcs kell?
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
norbert1998
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #96113 üzenetére
Időben cserélt olajjal, meleg motorral simán mehet a padló órákon át. Én hiszem, hogy ez még mindig egészségesebb, mint ugyanennyi kilómétert csak városban hidegen - sőt.
Én anno az 1.2-es Bravo-mmal mentem így tengerpartozni. Pedál padlóra kiékel aztán uccuneki. Kitisztult rnedesen, meg volt táltosodva utána.
-
bigrob
őstag
válasz zsola400 #96133 üzenetére
Már régebben műszaki előtt géppel ki tudták ütni, de ma megpróbáltuk ezt a pedál nyomkodós opciót is és nem működik.
Bajuszkapcsolóval nem tudok arra a menüpontra lépni amit a yt videókban lehet látni, csak addig látszódik amíg ráadom a gyújtást és kb 5 másodperc után el is tűnik, hiába nyomom ilyenkor a gombot, nem reseteli.Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
Veron
addikt
Megőrjít a klíma: ahogy már írtam, amíg el nem éri a beállított hőmérsékletet baromi hangos auto állásban... mint egy hajszárító. Ha elérte, és úgy leállítom az autót, majd 2 perc múlva újraindítom, akkor is zakatolással kezd, igaz akkor csak kb. fél percig.
Nincs valami módja a klíma szoftveres szabályozásának? Bármi!"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
rob210
Topikgazda
válasz bigrob #96125 üzenetére
Nagyon érdekes amit írsz/írtok.
Eddig én mindegyiket tudtam nullázni.
Vagy a kilométer óránál van egy kis pöcök amit nyomva kell tartani , vagy a bajuszkapcsoló van, vagy a jobban felszereltek él a kormány távról, ez a 3 módszer van és ez eddig mindegyiknél működött.
Renault power
-
tycon
tag
válasz bigrob #96125 üzenetére
Nekem van Clipem, és egy ELM-em is. Az ELM szuper, a telefonon is látom hogy van fordulatszáma a motornak. És látom a műszerfalon is. Ennél többet nem is akarhat az ember. Nem ír az át sehol semmit, nem is töröl. Parasztvakítás. A kínai Clip az meg kéri az akkutöltőt, de ECU-t nem ír, mert ahhoz le kell állítani a motort, akkor meg elveszti a kapcsolatot. Mindent megcsinál, akár regenerálhatok vele részecskét is, meg működtet kockát, fűtést, stb. Ami nem igényel álló motort. Át is írható vele a olajcsere intervallum. Lehet eladom, mert már nincs Renaultom. Avensishez meg nem jó. a Clipet azért vettem, mert elegem volt, hogy téli-nyári cserénél át kellett íratni. Aztán lett két jeladós kerékszettem, felnistül. Azt meg tudja a Laguna.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
bigrob
őstag
Sziasztok!
Fater 2016 év végi, 2017-ben forgalomba helyezett Sanderoján semmilyen sámán és voodoo tánccal és kombinációval sem tudjuk az istenért sem kiütni az olajcserét.
Lehetséges, hogy ehhez tényleg kell egy Renault CAN Clip?
Aliexpresses VCDS vagy filléres ELM bluetoothos hardverrel megoldható vagy mindenképp kell egy speckó erre a célra?Ugyanaz a helyzet, mint tordaitibi kollégánál. #88276
[ Szerkesztve ]
Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
troll81
addikt
Dacia platós kisautó csak úgy szembe szúrt
-
rob210
Topikgazda
válasz FerNandor #96122 üzenetére
Soha nem láttam még repedt blokkos 1.6dci-t.
Viszont az egr hűtője hulladék.
A 130lovasé hm.hm. de a túlhúzott verzióban egy gyilkos rakat sz@r. Cserélni is halálos.
Ha valamit egy értékre , teljesítményre terveznek és elkezdik emelni a teljesítményt, mert kell az megbosszúlja magát.
Itt is ez történt.Záró akkordként jelzem az R9M és az M9R ugyan az a motor tervezés szempontjából.
Renault power
-
FerNandor
őstag
válasz angyalpc2 #96118 üzenetére
Én az 1.6dCi-ről olyanokat olvastam, hogy nem vált be, gondok voltak vele, és elvileg már nem is rakják új autókba, acél blokkos és hajlamos a repedésre, egr hűtő gondok stb.
A 2.0dci-t is elvileg visszahozták, valamilyen formában.Ezeket én nem állítom, csak ilyenek rémlenek mások elmondásai alapján, szóval lehetnek valótlanok is, meg igazak is akár. Akit érdekel, szerintem érdemes alaposan utána nézni. Én az 1.5dCi után 2.0dCi-t szerettem volna, ami régóta többször vágyam volt, és így lett egy 2013 utolsó mohikán Espace IV.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Sirus86
tag
válasz BUZZLGHTYR #96113 üzenetére
Ha rendben van az auto, nem tudod kihajtani, mert az ECU nem engedi 85% fele vagy kb akorrul tartja, hogy vedje a motort (stock motor, nem chip tuningolt stb.). Vard meg mig bemelegedik rendesen, aztan tolhatod 72 eves holgy ismerosom nemetben fullgazon tolta sokszor az 1.2-es motort (Modus) az Autobahnon es semmi baja mind a mai napig (A holgy igazi szupernagyi tipus, jobban porog, mint en )
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #96110 üzenetére
Mi volt az oka, hogy a Renault még is bevezette az 1.7 dci-t? látszólag sok értelme nem volt. Vagy tartósabb motoraknak (nem túlfújt) gondolták? Azért is furcsa, mert van 1.6dci 130,136,160,180 de 1.7 csak 120 és150
https://fr.wikipedia.org/wiki/Renault_M%C3%A9gane_IV#Motorisations
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_R-Type_engine#R9N_150Hirdetésekben azért látni itt ott...egy időben volt egy sérült 1.7 gt 4controlos fenn hahaun..
De most is kb 10db Scenic és 1 db Talisman meg Nissan Xtrail -
angyalpc2
aktív tag
Sziasztok
2006 Ph3 Clio 2 Lámpa foglalatot hol találok (újat) boltban Még a ckkszámot se találtam meg.. végül is ez a lámpán belül van.
H7-es foglalat
Egy ilyet találtam
https://www.conrad.hu/hu/p/foglalat-px26d-kivitel-h7-secorut-1162812.html
Csakhogy az enyémbe 3 vezeték megy Lehet az egyik szál valami Y tovább fűzés
Mutassatok légyszí boltot vagy cikkszámot bármit.. még neten se találok semmit.
Köszi -
szebe
addikt
válasz BUZZLGHTYR #96113 üzenetére
Egy normálisan karbantartott autóval pályázhatsz kiékelt gázpedállal, nem lesz baja.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Gergello
addikt
válasz Sirus86 #96111 üzenetére
Ebben olyan 6-8 biztosítékot találtam világításra, de lehet van több is.
bal fényszóró
jobb fényszóró
bal tompított
jobb tompított
bal helyzetjelző
jobb helyzetjelző
a ködlámpánál nem emlékszem, hogy ott is kettő van.ha valaki nem tudta -mint én-, akkor a helyzetjelző a "side light" ebben az angol használatiban.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
1.2es clioval, ami 2006 ban lett gyartva , miaz az autopalya tempo, ami nem oli meg az autot?
-
Gergello
addikt
Sziasztok !
Twingo 2 FL-nél nem világít a vezető oldali helyzetjelző se elől se hátul.
Melyik biztit kellene megnézni ?Bent sem ég a visszajelző. Köszi !
[ Szerkesztve ]
-
Sunnam
tag
Sziasztok,
Eléggé régóta követem a fórumot, de most egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. A jelenlegi magyarországi használt autó felhozatalt átnézve találtam 2db Talisman-t ami tetszik, de jelenleg nem tudom eldönteni, hogy melyiket válasszam.
1. 2016 1.6 TCe EDC (150LE ?)
2. 2018 1.6 dCi EDC 160LETudom, az első benzin a második diesel. A felszereltség azonos, a futott kilométer is szinte ugyan annyi, árban is csak pár százezer van köztük. Felhasználás jellegét tekintve semmi sem indokolja a második választását. Viszont ha egyiken sincs pl rozsda, sérülés, javítás akkor számít bármit is az a két év a gyártásban? Esetleg egyik motor nem ajánlott a másikhoz képest? (A váltó felújítását tudom, hogy olyan 1 millió körül van, ezt már párszor leírtátok.)
Köszi előre is ha valaki tud egy kicsit segíteni.
-
Logitech
aktív tag
Sziasztok,
Kinéztem egy 2011-es megane-t 1.5 dci 110 lóerős, autómata váltóval.
Ha belenyúlok, hogy tönkremegy a váltó, akkor mekkora összegre kell számítani? 4-500 ezer, vagy több, kevesebb? Igazából úgy hirdetik, hogy a váltó felújítva, de ki tudja. Kettős tömegű, kuplung, szintén érdekelne.Köszi előre is az infót.
-
rob210
Topikgazda
válasz vzsryl #96100 üzenetére
1500tól elég jó élet van benne, de alatta se problémás jó a váltó áttétel.
Már legalábbis a 103 lovas verzióban.
Mert két féle van a 101 le aminek alumínium az olajteknője.
Meg a 103 le aminek acél lemez.
A 101 le 3750et forog 130 nál pályán, a 103le 3000et forog 130nál pályán.
Nekem még 6.8 fölé nem sikerült vinnem.
De láttam már olyat akinek 9 litert írt és olyat is akinek 5.6ot.
ez állapot tulaj üzemanyag kérdése is.Az, hogy nem 1.2 75le már amikor beindítod is érződik. Nem viccelek.
De ki kell próbálni egyet és azonnal rájössz miről beszélek.
150km/h nál fogy el az ereje, megy tovább, de addig érzed azt, hogy gyorsul onnantól csak emelkedik a sebesség.
az enyém egyszer lett tesztelve, 192km/h nál azt mondtam innen már csak a hátszél segít.
1.2 es motortól szerintem ennyit se vár senki.
kigyorsításkor néha elengedem 5000ig komoly meglepetéseket okozott már nagyarcú embereknek a pályán, amikor nem sikerült körbeautózni sőt.Renault power
-
vzsryl
nagyúr
Robi:
1.2TCe-nél (D4Ft) van turbólyuk, illetve milyen fordulatnál érződik először, hogy fickósabb a verda, mint a sima szopó 1.2-es?
Ha még egy sportosabb átlagfogyit is tudsz mondani, akkor egy ideig Te leszel a kedvenc fórumtársam.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rob210
Topikgazda
Kommentár nélkül.
Renault power
-
mycso
Topikgazda
Hátha tudja valaki fejből.
Ennek a felninek mekkora a közepe, milyen kupak kell bele 57 vagy 60mm?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Bass
addikt
válasz forceberg #96080 üzenetére
Enyém egyben van de nekem is megfordult a fejemben egy karton lap pl csak hát anno a barkasnál csináltuk ez meg már.más.kategoria😃 Fura nekem mert eddig csak benzines autóim voltak azokkal nem volt ilyen gondom,ez az első dízelem azt hittem h.ez normális h így működik. Hagyjam így akkor szerinted?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
veterán
77-re azért felmegy, de a gyári termosztáttal alacsonyabban volt, kb. 3-4 éve cseréltem. Ez a Gates(Vernet gyártmány) úgy működik, hogy felmegy függőlegesbe a mutató, majd visszább megy, azaz ha kinyit, akkor már valamennyire nyitva is marad.
Nekem ugyan 1.5-ös, de mióta megvan a Laguna, minden télen azon agyalok, hogy lezsaluzom a legnagyobb légbeömlőt.A rendszámtábla alattit zárnám le. Van két kisebb beömlő a ködlámpák mellett, azok is rá vannak irányítva a hűtőkre:
[link][ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Bass
addikt
Sziasztok M3 2.0 dci az alany és.hát.a.hűtő alsó része eléggé bogaras és hajlottak a lamellák. Érdemes/lehet ezzel valamit kezdeni? Bogár mentesíteni és a lamellákat kiegyenesíteni?Mindwn normálisan működik a hűtő rendszerben.
Köszönöm"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
-
-
FerNandor
őstag
Hali,
Végre sikerült android 15-ön is feltenni és működésre bírni a pyclipet. Mivel az android 14 óta korlátozva van a régebbi alkalmazások telepítési lehetősége. Szerencsére lefejlesztették újra máshogy.
1. Párosítottam az ELM kütyüt a telóval.
2. Ezt feltettem PyClip3-0.02.21-armeabi-v7a_arm64-v8a-release.apk
3. Nekem el kellett indítanom egyszer, hogy legenerálódjon a pyren mappa.
4. pyrendata_236_and_Lada_and_OldRenault.zip ezt be kell másolni a pyren mappába. Nem kellett kicsomagolni!
5. Megadtam az engedélyeket az alkalmazásnak, mindent amit csak tudtam.
6. Indítás után kiválasztottam az ELM alatt a bluetooth modult. + Nyelvet, meg a szokásos generáljon logot.
7. Scan
8. Autó kiválasztása.
Szépen működik, ahogy kell. Nekem a legfontosabb volt, hogy néha rá tudjak nézni a részecskeszűrőre a telefon segítségével.
A teló Xiaomi 14.
A fájlokat a 4pda.to oldalról töltöttem le regisztráció után. https://4pda.to/forum/index.php?showtopic=944879
Vagy innen a drive-ról:
https://drive.google.com/file/d/17QqtnOZPx58r015znB53FAVs29qG0KAl/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/17Rd1wQd1OtJkhjQ_6GY-0BI-Jopa5Auq/view?usp=drivesdk
+ Megnéztem hozzá 1-2 lengyel és orosz youtube videót."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Kronos3000
senior tag
mindegy
[ Szerkesztve ]
Wasabi...
-
rob210
Topikgazda
válasz norbert1998 #96066 üzenetére
Akkor csak takarítani kenni kell.
Lehet, hogy be van dagadva a karmantyú és illene megjáratni.Renault power
-
tibibi
őstag
válasz rob210 #96056 üzenetére
Köszönöm! Meg lenne még egy kérdés én már nem viszem vissza a kocsit a szomszédhoz,mert nem marad ép alkatrésze.Szóval kiolvastam ezek a hibakódok lettek a szerelés után.[kép] a probléma,hogy indulás után főleg hidegen 4-500 méter után nem reagál a gázadásra ha üresben pörgetem akkor néha felpörög,de terhelés alatt szakadozva gyorsul.Pár perc és működik rendesen ,de motorhiba világít és check emmisions felirat is megmarad. Hiba kód törlés után ezek maradtak [kép] mi lehet a gond?
-
tycon
tag
válasz tibibi #96055 üzenetére
Volt egy Laguna II.-m. Balos főtengely ékszíjtárcsa csavarral. Nem rácfelvarrott. Utána ráncfelvarrott. Ó én már ezt tudom!, Igen, de már jobbos. Hál istennek, mikor ráhúztam kicsit megmozdult, de lazulni nem lazult, így jöttem rá.a régi tudományt eldobhattam.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
rob210
Topikgazda
Nem akarom elkiabálni, de ez is pipa.
itt már befelé cuppant[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz norbert1998 #96059 üzenetére
Mire gondolsz?
Van egy elektromos motor, azon nincs mit felújítani max kenni a csapot meg cserélni a tömítést, mert a nedvességtől szokott berohadni. A nyereg meg "ugyanaz" mint a sima csak nem kézifék kilincs van rajta, hanem egy motor.
A nyereghez csúszka karmantyú csap van, de az ha rendesen évente szét van szedve takarítva kenve , sose megy tönkre.Renault power
-
-
tibibi
őstag
-
tycon
tag
válasz Jimmy8 #96052 üzenetére
Nem nagyon bízom én ezekben a nyomatékosdiban. Általában megzsírozom a csavart. Meghúzták nekem a Ladán a kerékcsavarokat nyomatékra állított légkulccsal. Addig kalapáltatta, mikor leszedtem a kúp domborulat be lett simítva a fékdobig. Úgyhogy van 25-ig nyomatékkulcsom, de előfordul, hogy felülbírálom. És egy galád vagyok, nemigen cserélek csavart újra, csak ha elveszett. Bizonyos esetekben igen. A gömbcsuklóhoz meg adnak.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
Jimmy8
senior tag
Üdv Urak!
Volt már ez a téma korábban, de akkor sem lett konszenzus
Hátsó féktárcsa + fékbetét csere előtt állok az autómon (Megane 2 1.6 benzin).
Mennyire húzzam meg a hátsó agy anyáját?
A szervízkönyv szerint 280Nm:Ebben a videóban (2.53-nál) 175Nm-i írnak.
A nyomatékkulcsom max 210Nm-t tud, ha nem feltétlen szükséges, nem vennék 300-at tudót.
Rob neked változott a véleményed 2017 óta ? Mostanában mennyire húzod őket?Másik kérdés: ez a kenőanyag megfelelő lenne a féknyereg csúszkák kenésére? Azokra a csúszkákra gondolok, melyeket a kis gumiharangok védenek .
Esetleg ez?[ Szerkesztve ]
-
tycon
tag
válasz longwild #96048 üzenetére
Javaslom, vagy tudja a fene, hogy nézzétek meg a szelephézagokat, ha körbe lehet forgatni a főtengelyt. Én sebességbe raktam, és toltam. Ha van extrém hézag, akkor azért nincs kompresszió. Elkanyarodó szelepfej pl.Ez higgadt komment? Rezeg a léc, mert tulajdonképpen gyűlöletbeszéd. Gyűlölöm az ilyen hibákat!
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
rob210
Topikgazda
válasz MasterMark #96047 üzenetére
Nem tudja a kókler józsifogdmegasöröm, hogy le kell lazítani a generátor felső csavarját és úgy lehet kivenni a vezérműfedél alapját. Ezért addig feszegeti amíg elpattan az öntvény.
Nem ért hozzá de csinálja.Renault power
-
longwild
aktív tag
válasz longwild #96012 üzenetére
Mai fejlemények:
blokk meg mindig nicns bontva, de korbeneztuk muhelyben.
Ami latszodik: hosszbordas (generator) szij blokk fele eso oldalabol 4-5mm szelesseg lemetelve hajszal vekonyan, ez feltekeredve a fotengely szijtarcsa es a blokk fala közé .
A vezermutengely vegen a szijtarcsa elforgott. A vezermuszij hibatlan, nincs lefogazva. A vezermuszij 10 honapos es 8k km-es.
Szerelo fotengelyt beallitotta, vezermutengelyre a tarcsat visszarakta megfeleloen, felrakta a vezermuszijat es tovabbra is semmi kompresszio nincs a blokkban.
varhatoan a kovetkezo a hengerfej vizsgalata, leszerelese lesz.szoftver szakmabeli && Beverly250
-
rob210
Topikgazda
Elegem van a kókányokból.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Unalom a köbön.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz gyalu 1 #96040 üzenetére
Tapasztalat?
Ha kicseréled időben az olajat, megkapja a szokásos törődést akkor kimegy a világból.
Szelepekre rá kell ellenőrizni 60ezrenként szóval az pont esedékes nálad.
A fékfolyadék legyen cserélve, ezt rendszeresen lesz@rják.
Gyertya 40ezrenként ennyi.
Ha valami tönkremegy azt meg kell csinálni, de nincs extra hibája, csak megy és megy.Renault power
-
-
norbert1998
nagyúr
Legyen ebc, az a biztos
-
rob210
Topikgazda
válasz gyalu 1 #96034 üzenetére
Én nem ajánlok már semmit, mert mindenkinek más vált be.
Sajnos manapság mindenből ki lehet fogni a rosszat is jót is.Az én autómon hart prémium van.
Nem sima hart nem összekeverendő a kettő.
De az ATE valóban jó, a Zimmermann se szokott rossz lenni. A textar nagyon vegyes, a brembo felejtős.
Meglepően ár érték bajnok a delphi.
VálogathatszRenault power
-
gyalu 1
aktív tag
válasz kisgyerek85 #96033 üzenetére
Köszi
-
rob210
Topikgazda
válasz Szoszo94 #96031 üzenetére
Jobb mint az 1.2 megbízhatóságra.
DE 3 henger , meg kell tanulni együtt élni vele.
Én amikor előszőr javítottam ilyet, tacekra berendeltem a 4 gyertyát hozzá, mert hát autó 4 henger haladjunk.
A járását szokni kell és azt is hol él a motor.
Nagyon más egy 3 hengerest hajtani mint egy 4 hengerest.
Némi kokszosodásra ez is hajlamos főleg a fojtó szelepnél, de ha már ilyet néz akkor ezerszer inkább ez mint az 1.2!!!Renault power
-
Szoszo94
őstag
Sziasztok!
A 0.9 tce problémás motor? Ismerős nézte ezt az autót ki, mondtam neki rákérdezek a motort/típust jobban ismerők közöttLexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
rob210
Topikgazda
válasz Atesz08 #96026 üzenetére
Egy szabályzó szonda van és egy ellenőrző.
Neked a katalizátor előtti szabályzót kell cserélned.
Ha nem oldja meg akkor kati.
De diaggal írja, ha a katalizátor alulműködik.
A lambda szondához vegyél kulcsot ellenkező esetben szídni fogod a napot amikor eszedbe jutott, hogy kiszeded.Renault power
-
szebe
addikt
válasz feri19 #96023 üzenetére
Letöltöd a szgépre a Tomtom sw-t, kártya berak, térkép megvásárol, frissít, örül.
Vagy veszel friss kártyát.
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Ace Ventura
addikt
Sziasztok!
Tudnatok egy tapasztalt autószerelőt ajánlani egy 2018-as 1.6 sce duster olaj, és szűrőcseréire Szigetszentmiklós, és max 30km vonzáskörzetében?
Jöhet privátba is. Köszönöm.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Atesz08
tag
sziasztok. megane 1 1,6 16V (2001). magasabb a co -ja a kocsinak. azt mondták, a lambda szondát kellene cserélni és a katalizátort. ezek okoznak ilyen gondot ? 1db lambda szondája van ? merre keressem ? gondolom ezt én is ki tudom cserélni, nem szükséges szerelő hozzá. a katalizátorhoz muszáj lesz.
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #96020 üzenetére
Igen, én is azért gondoltam, hogy így lehetett kompresszió mérés. De sok értelme nem nagyon van, amíg a vezérlésre nem pillantanak, mert ha az elmászott és neadjisten nem zárnak a szelepek, akkor kompresszió sincs természetesen, de ezt úgyis tudod.
Szerintem is valami a vezérlés körül mászhatott el, de akkor a baj nem kicsi, de általában egy pukkanásos leállás az nem jelent jó dolgokat. -
válasz molnarpeter #95928 üzenetére
Ez pont a 106 lovas, már bent van szerelőnél szét is kapták, hajtókarcsapágy lett jól tippeltük hangra. Nem evett meg semmit, úgyhogy nem tragédia összeg.
Ja igen a nyáron volt ezzel sokszor hibakódos sárga lámpás elmegy az erő dolog, azt ha jól emlékszem nem írtam le, de valamelyik érzékelő lett végül cserélve, de már nem tudom mi. A Messenger keresőt meg inkább kihagyom, hogy visszakeressem.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
feri19
csendes tag
Sziasztok adott egy 2013-as Scenic tom tom carminat Gps-el! Hogyan tudnám frissíteni a kártyát, hogy a gps elfogadja a térképet? Most 2014-es térkép van az jó, töltöttem le 11.05-ös térképet, megcsináltam az adott leírás szerint, de azt írja nem lehet ezt a térképet használni! Valaki tudna egy frissítési leírást, és egy friss térképe letöltést? Köszönöm!
-
gyalu 1
aktív tag
Sziasztok. Clio 4 első fékbetét, tárcsa. Mi az ajánlott márka?
-
tycon
tag
Berakom sebességbe, megtolom, kiderül a kompresszió.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #96018 üzenetére
Na ok, de kompresszió vesztést nem így állapítunk meg 🤣
Pont ezért kérdeztem, hogy hány hengerben nincs kompresszió, mert gyanús, hogy a telephely szélén nem tudtak izzítón keresztül kompressziót mérni .
Már pedig minden más csak feltételezés.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
tycon
tag
válasz diablo1984 #96018 üzenetére
A biztos válasz az hogy nem tudom. De ötletelnek itt a kompresziómérésre. Hogy forgat, esetleg könnyen. Nekem a körforgalomban az alsó vezérműszíj meghajtónál 5 fog ledarálódott, és így nem forgatta a vezérműtengelyt. Állt a szíj indítózásnál. Kedves ember megállt, hazahúzott grátisz. Na, ez az amit visszakaptam mások szintén grátisz segíségemből. Vagy 3 km.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
rob210
Topikgazda
válasz longwild #96012 üzenetére
A 106le nál előfordult a nagynyomású pumpában a tengely törés. Utána nem indul, mert nincs nafta. De erre hibakód is lenne, meg üzenet check injection. Mivel nincs kompresszió , ott szerintem sajnos vezérlés baj lesz, ami annál a tempónál komplett hengerfej ko!
Hány hengerben nincs kompresszió?[ Szerkesztve ]
Renault power
-
tycon
tag
válasz MasterMark #96014 üzenetére
Húzd feljebb a pálcát, jó lesz az.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
MasterMark
titán
-
Kronos3000
senior tag
Kollégám autóján nemrég cseréltünk olajat, régi Clio, 1.2 8 szelepes motorral, 4L olaj megy bele. Amit Robi nekem is tanácsolt,5W40sxr-t kapott, 273e van a motorba. A jó ember valahol a fejébe vette, hogy rak bele valami csoda adalékot, Mannol Ceramo Ester vagy mi, mindegy tönkre nem megy tőle, hanem egyszerűen nem érti meg, hogy ne töltse rá az olajra úgy hogy max-on van a nívó pálca, mondtam neki szerezzen valamit szívjunk ki belőle de hajthatatlan volt. Bele töltötte a cuccot, 250ml-es, a kérdésem hogy ennyi plusztól lesz valami baja? Pláne hogy két és fél év után tudtam rábeszélni hogy le kellene cserélni az olajat az autóban, mert szerinte nem romlik meg, hiszen egy évben csak 4-5 ezer km-t megy.
Wasabi...
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
1.5dci, k9k732, 106LE, Megane 2 PH 2 , garantált 130.000km, első tulajok vagyunk, nem hajtokarcsapagy-visszahivasos peldany
Autópályán tempomat 148-nál egyszer csak rántott egyet az autó és azzal le is állt. Soha többet nem indult be.
Ma szerelővel telephely szélén ránéztünk és sajnos(nem sajnos?) a vezérműszíj teljesen épnek látszódik.
Inditózásnál nincs kompresszió, tehát valami valahol elment, ami nem a szíj. Ellenben látszódik, hogy a szíj forog, a vezérműtengelyt meghajtja stb stb. Tehát kivülről minden jónak tűnik.Mikre tippelnétek?
Csütörtökön lesz részletesebb vizsgálat, gyanítom szíj leszedésével kezdve, fogakat megvizsgálva stb. De addig is ha tudtok, mondjatok okosakat.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
veterán
válasz South Velen #96008 üzenetére
Pontosan melyik típust vetted? PM-ben is jöhet! THX. A hidegfehéret lehet lecserélném...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #96000 üzenetére
Amíg halogén volt az L3 projektorban minden egyes méteren halálfélelmem volt. Persze biztosan kiégett már a foncsor a projektorban, fel lehetne újítani 150-200-ból. De elvileg ezeknek amúgyis elég szár gyárilag a halogén projektora. Az előző vasaló swiften semmi bajom nem volt a halogénnel.
Tettem hát fél éve a lageszbe 4300K-s ledet aminek a gyújtópontja ott van mint a halogénnek. Egyszer nem villogtak azóta sem rám, a vetítési kép tökély, a cutoff tűéles.
Persze ez projektor.De valóban a nem projektorba tett lámpáknál tényleg nagyon veszélyes lehet ha nem 100%osan esik a fényforrás ahova tervezték. Ezért is engedélyezték csak azt az 1-2 bevizsgált ledet.
Persze a legtöbb paraszt nem fogja böngészni a jogszabályt meg az engedélyezett ledeket és belebassza a legolcsóbb C6-os meg 200W-os alis ledet, és képben sincs vele hogy szabályt szeg (mostmár azt hiszi legális)
Mondjuk az elég érdekes hogy sok simafoncsoros lámpába már legális lett az a pár bevizsgált led (és gondolom azok nem is vakítanak jó beállítás mellett), a projektoros L3 meg nincs az engedélyezett listában.
[ Szerkesztve ]
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #96000 üzenetére
Erre plusz egy, egyszerűen félelmetes, hogy mennyire ellehetetleníti a biztonságos közlekedést. M3-asra vezető bekötőút, olyan mint egy hullámvasút amúgy is, dobál mint a franc, és még jól beállított lámpával is be tud vakítani, de ami mostanában megy... hát nagyjából emlékezetből kell vezetni néha, mert nem látsz. És emlékezetből nem vezetünk...
Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
Sirus86
tag
válasz rob210 #96000 üzenetére
Harom napja utaztam vissza nemetbe, Szlovakian at, mert M1 elesett. No az a sok ledes vacak, csendben szortam en is az atkot. Tok mindegy, hogy BMW, Renault, Suzuki stb. A legtobb vakit es vacak. Pedig a Kangoo magason van. Egy baratom ilyesmit hasznal, majd jol megkerdezem ot, hogy melyik markabol van neki, mert mukodik a dolog: https://bigyostore.hu/termek/nappali-es-ejszakai-latast-segito-autoba/
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
johnny576
csendes tag
válasz Sirus86 #95999 üzenetére
Nekem pl azért olyan állapotúak a használt autóim, mert család+építkezés mellett kevés időm marad rájuk és "kiszervezni" sem tudom a munkát. Itt Győrben eddig bármilyen szerelővel csak ráb*sztam, rosszabb lett az autó mint volt. Kifizetném én, csak csinálják meg rendesen, becsülettel. De egyre inkább az a divat, hogy drágán és szarul dolgoznak. Biztos nem én vagyok az egyetlen aki így járt.
Szóval lehet hogy van/lenne pénz és igény karbantartásra/javításra, csak nincs aki megcsinálja. Aki meg elvállalja hogy megcsinálja, abban nincs gerinc. -
kcsa
veterán
-
veterán
válasz rob210 #96000 üzenetére
Nem tudsz mit csinálni, kénytelen leszel, meg én is venni valami extrább világítást, mert egyszerűen egy normális fényerő már önveszélyes... alig látsz vele.
Sajnos egyébként Ausztriában is ugyanezt éreztem, minden este már sötétben mentünk vissza a szállásra, ott sem sokkal jobb a helyzet.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest