Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Hobby elektronika
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Apple MacBook
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Home server / házi szerver építése
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Na akkor ha valaki úgy döntött jön holnap a találkozóra, az írjon egy privit a cím miatt és annak elküldöm, hova kell jönni pontosan.
-
_NCT
addikt
Mióta (1.5 éve) megvan az autó nem cseréltem, és nem tudom hogy előtte mikor cserélték. De mikor tegnap kivette a csávó, hát full fekete volt a portól és levelek is estek ki belőle, meg csomó kosz. És én ezt fújattam be az utastérbe.
Amúgy 15fokra állított klíma szoba hőmérővel mérve 15 fokot fújt a szellőzőnél, 2-3 perc üzemelés után, álló helyzetben. Ez mennyire jó? Szerelő azt mondta 7-8 fokot kell mérni, de nem tudom hol. Szellőző rácsnál, vagy lentebb? Meg mondjuk digitális hőmérővel kéne mérni, nem a higanyos szobából kioperált hőmérővel
Utána hosszabb távon hidegebbet fúj, ezért nem is töltettem meg cseréltettem még a gázt. Szerelő azt mondta amíg hideget fúj, hagyjam a f@szba, ne fizessek feleslegesen.
-
mycso
Topikgazda
-
_NCT
addikt
válasz
rob210 #30089 üzenetére
Csere tényleg nem volt bonyolult, kihúzta, berakta, befújta és ennyi. Munkadíjat nem is számoltak, csak a szűrő árát.
Mondjuk balf@sz volt a csávó, mert először a nettó árat mondta, aztán mikor berakták, akkor mondta h sorry bruttó ára 5185 lesz.....
Igazából ha netről rendelem 3500-4000-ért se úszom meg olcsóbban, mert szállítási díj akkor is van.
-
gombcomp
senior tag
válasz
rob210 #30086 üzenetére
A pénzezésre csak vigyázzatok,mert a NAV résen van...
A fiamék üzemeltették a renaultdiagnosztika.hu oldalt,és bejelentkeztek
magánemberként,és egy jó kis 4 évig tartó per lett belőle,meg perenkívüli egyezség
ami nem kis öszzegbe fájt.
Az ügy elindítója a Renault Magyarország volt,mert rohamosan lecsökkent a
márkaképviseleteknél a diagnosztikai igény.
Tudomásukra jutott,hogy valaki behozatott Kínából egy komolyabb tétel clipet.
Ugyanolyan volt mint a "gyári",még Renault embléma is volt rajta.
Ebből lett a balhé "árú hamis megjelölése" volt a vád mert használták az emblémát.
Az ominózus 1db clip pedig hivatalosan került az országba,még vámot is kellett rá fizetni. -
_NCT
addikt
Pollenszűrő csere 5100-ert sok volt? Csak markaszerviz tudta elvalalni mara sietősbe. Viszont lattam h milyen egyszerű művelet lehet enis meg tudtam volna csinalni....
Motrio pollenszűrő.
-
rob210
Topikgazda
-
-
-=Tiger=-
tag
válasz
-=Tiger=- #30082 üzenetére
Nagy mágusnak tűnik egyébként a csóka, pár éve nagyon beleásta magát egy haverjával az autodiagnosztikába. Bármilyen ECU-t felprogramoznak vagy újabb elektronikus vezérlésű automata váltót stb. Neki van gyári eredeti CLIP is plus A és A+ is így van némi összehasonlítási alapja. + Autocom... stb.
-
-=Tiger=-
tag
Gyári másolat. "A" kategóriás. Ennél már csak az A+ jobb. --> Elvileg jobb az anyaghasználat, értem ezalatt a jobb nyákot stb. Állítólag... minden funkciója tökéletes.
A családban van egy MII/2 GT (2007) meg egy Thalia (2003 )utóbbin anno elvégeztem egy teljes reprog-ot úgy, h előtte elfelejtettem a tartalmat elmenteni, aztán csodálkoztam, hogy nem indul. Hajtott a kiváncsiság.
Szelepkódok megismertetése. Finom volt, de mindig tanul valamit az ember.
Meg 1-2 ismerősnek... Azért vettem, mert nagy valószínűséggel marad a Renault vonal egy ilyen meg mindig jól jön.
*
Eddig még mindent vitt tökéletesen. Akitől vettem az ezzel foglalkozik, ha elromlik is nagy valószínűséggel tudja javítani, neki van Autocom is stb... -
-=Tiger=-
tag
Nekem azért már írt ki fura dolgot 1-2 hibás izzítóra. Hát köze nem volt hozzá. Előizzító anyámkínja... de azért az esetek nagy százalékában okos dolgokat mond.
Ha valaki légzsákot akar szerlni otthon annak a szerelés idejére nélkülözhetetlen. Csak fél évet szoptam vele, hogy folyamatosan világított és nem jöttem rá a hibára. Fél óra alatt pontot tettem az i-re vele.
-
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino #30077 üzenetére
Erősen szoftver és műszer függő.
Az utóbbi időben én nem találkoztam csak a gyári diaggal ami olvasta is a gépet.
Pedig pár félére rádugdostuk. -
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino #30075 üzenetére
Nem eszement drága 10es körül van.
Kicserélni 5 perc, csak nagyon meg kell nézni, mert 3 féle csatlakozóval szerelték a renaultokat (meganet legalábbis) és egyik csatlakozó sem kompatibilis a másikkal.A váltó felett a blokk tövében van ahol a lendkerék.
Arról veszi le a jelet ami alapján befecskendez az injektor.
Ha ez el kezd vacakolni, vagy rosszkor adja a jelet akkor nem indul az autó.Ez mondjuk az alapjáratot is befojásolhatja, de ott inkább az elkoszolódott fojtószelepre gondolok.
-
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino #30073 üzenetére
Más lesz ott a bibi.
Vagy más is.Nem merek messzemenőkbe bocsátkozni, de a fojtószelepet minden képen tisztítani kéne, illetve a nemindulás első gyanúra inkább FHP jeladó lesz.
-
tresh
veterán
válasz
DonThomasino #30071 üzenetére
önindító tekert?
-
DonThomasino
veterán
MA reggel nem indult elsőre twingo
csak másodjára vag y harmadjára.
Korábban ilyen nem volt.
A fojtószelep csinálhat ilyet? -
tresh
veterán
válasz
imyourfriend #30062 üzenetére
Nekem ott az igaz izom autók a kedvenceim közte a 1.3 Gti swift 1 , meg a swift 2 1.6 sport de a best of az az 1.4 racsing civic no mega Vtech mind a 4 autó híres hogy csak úgy hemzseg a motorterük alatt a nyomaték
-
imyourfriend
őstag
Mikor még megvolt otthon a Subaru Foraster akkor én is bohóckodtam így. 4-ben 150 környékét mente és elég fürge volt még 170 körül is.
De ezt egy 1.5 dci-től nem várhatom el, viszont amilyen tempót elvárok azt bőven megadja akár az érdi emelkedőn is.
Sokszor tényleg azt látni hogy az emberek nem gondolkodnak csak a gázpedál van és váltani egyáltalán nem, majd felgyorsul az a szar egyszer.
-
giigz
veterán
Ez tényleg egy érdekes dolog, már sokkal régebben is észrevettem, pl. amikor rossz volt az alapjáratom, akkor az autó sokkal nehezebben vette az 1-est, viszont a 3-ast könnyebben, ahhoz képest, mint amikor meglett csinálva a fals levegő és beállítva az alapjárat, utána már megszűnt, hogy az egyest nehezen veszi, viszont a 3-ba berakni egy icipicit nehezebb volt, de az is csak az elején utána már nagyjából teljesen megjavult a váltó. Még régebben itt is panaszkodtam, hogy alig veszi az egyest, stb., és aztán az alapjárat beállása és a xado motorkezelés után a váltó is jobb lett
Most pedig megint egy nagy változás a váltóban, hogy a tegnapi olajcsere óta könnyebben jár a váltó, de nem is kicsivel, azokat az icipici akadásokat sem tapasztaltam ma, és amikor gurulva szinte éreztem, számítottam rá, hogy egy picit nehezebben fog 1-be menni, akkor simán belement, pedig mindig meg szokott akadni egy kicsit, de tényleg a váltás is sokkal finomabb lett az új olaj óta...
Nem mondanám, ha nem így lenne
Tehát hihetetlen, de igaz, a váltóhoz hozzá sem lett nyúlva, de ha az előző tulaj beleülne az autóba, fel sem ismerné a váltót
-
giigz
veterán
Olaj tapasztalatok:
Elcsendesedett a motor, igaz a MOL EVO óta elég finoman járt amúgy is, de most még rádobott arra is egy lapáttal. A rezgések tovább csillapodtak, a gázpedál nagyon pici rezgése gyakorlatilag teljesen megszűnt magasabb fordulatszámon is, nagyon szépen jár a motor. Ami érdekes, hogy a váltó is sokkal könnyebben jár, ha régen 10-20 alkalomból egyszer megakadt egy picit, most ma egyáltalán nem találkoztam akadással, vajpuha a váltó is, a motor meg mint írtam nagyon finoman jár.
Talán jobbnak tűnik ez a Mobil olaj, mint a Total volt, mert azzal nem vettem észre ennyire elhalkult motort és ennyire könnyen kapcsolható váltót, de persze ez még simán lehet csak az új vs. régi olaj különbsége miatt van így, majd a periódus közepén-végén kiderül mit is tud a Mobil, egyelőre viszont azt kell mondanom, nagyon durván jó
-
tresh
veterán
válasz
rob210 #30054 üzenetére
Beza 6-os nissan váltó van alatta ami hát nem igazán sikerült jól...mellesleg neked egy diesel 5 ik kéne alá és hibátlan lenne az kb 500-800-al kevesebbet forogna. Csak nem tudom hogy a 16v-s alatt milyen váltó van mert lehet felmászik rá gond nélkül a dci 5ik fogasa
Barátom 406-ja alatt is hdi 5ike dolgozik meg is látszik a fogyiján
Rob: na mindjárt kergetek vmi robbantott ábrát
-
tresh
veterán
válasz
imyourfriend #30052 üzenetére
Ott mindig van egy két erő bajnok , én is jókat szoktam mosolyogni rajtuk főleg ha a lagunával megyek éppen arra vannak meglepetek arcok főleg amikor 170nél mutatom neki hogy még van hátra 2 gang
-
imyourfriend
őstag
érdi emelkedő az m7-esen, na az a kedvencem. Mikor arrafelé járok, és látom hogy sok erőtől duzzadó autó sofőrje nem tartalékol erőt és csak szenved én meg az 1.5 dci-vel 150-el elhúzok mellette emelkedőn felfelé 5 személlyel.
Aztán némelyik visszakapcsol, látni is a fekete kormot a kipufogónál de mire felgyorsulna már rég otthagytam.
Nem versenyzem csak szeretek tempósan haladni felfelé is.
-
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino #30043 üzenetére
Simán, szerszám van a kocsiban.
Egy flakon féktisztítóm is akad, rongy meg nem kérdés.
Egyébként fojtó szelepnek hívják még mindig, ha 16 szelepes a géped.
Mert az utolsó pillangó szelepes a 8V-s volt meg a karburátorosok. -
rob210
Topikgazda
Srácok utoljára jelzem szombaton 24.-én autós találkozó lesz Velencei tónál.
Aki akar jönni jelezze.
12-kor van start este kifulladásig leszünk.Pesten ha valaki akar találkozhatunk és akkor tudunk együtt menni.
-
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino #30040 üzenetére
Én féktisztítóval csináltam az elég hatékony.
De a brigeciol is biztos jó. -
DonThomasino
veterán
válasz
rob210 #30039 üzenetére
Milyen vegyszerrel lehet? birgéciol?
Ez nincs meg vkinek?
Renault Twingo 1993-tól - Karbantartás, javítás -
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino #30038 üzenetére
Én a twingóhoz, már inkább semmit nem mondok, mert eddig se nagyon jött be amit mondtam
Egy biztos, légszűrő le házastúl, aztán a folytószelep le kitakarít féktisztító meg valami nem szöszölő pamutrongy.Tresh: ezt akarom még kipróbálni, mármint akusaru pozicionálás hátha bejön, de ezt csak melóba tudom kivitelezni, mert a központi nélkül nem zárható az autó.
tehát csak a benti elzárt parkolóba tudom levenni a sarut és meló után a pozicionállást betanítani neki. -
giigz
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz
eTrade #30032 üzenetére
Na a művelet annyira nem volt sikeres majd írok, egyenlőre ne állj neki azt javaslom.
megírom holnap a tapasztalatokat, de úgy néz ki az alapjáratot be kell utána pozicionálni diaggal.
mert teljesen össze vissza ugrál most van hogy indításkor 1500 ra is felmegy, ha bemelegedett akkor már jó. Tarfja a 750 et és nem ingadozik, de addig össze vissza pogicionálgat szerencsétlen. -
eTrade
tag
válasz
rob210 #29971 üzenetére
Gratula a sikeres művelethez, közeljövőben én is tervezem kitisztítani a pillangószelepet.
Már rég megtaláltam hozzá a megfelelő meganeklub-os leírást, de még nem volt időm, meg ugye "patent" torx szerszámkészletem hozzáfogni.Amúgy nálad miért lett leszedve a szívósor is? Renault Megané 1.6 16v motornál csak így lehet hozzáférni a pillangószelep-házhoz?
-
giigz
veterán
Na megvolt az olajcsere, finomabban jar a motor, de ez termeszetes, elvegre csak uj olaj van benne
Majd hosszutavon elvalik, de szerintem ugyanazt fogom mondani mint a Total-ra
Az a lenyeg, hogy most ez is letudva, kovetkezo alkalommal karosszerias munkak sokasaga, utana pedig szepen lassan egy vezcsere
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
rob210 #30012 üzenetére
Ez a szűrő egy 1.4 16V polon volt. Eleve nem is rá való, mert a végén kellene lenni egy 27-es anyának a szűrőre hegesztve, mert kürülötte nincs annyi hely, hogy meg legessen fogni. Talány számomra, hogy tudta meghúzni, de van egy tippem, cserélte a kipufogó csonkot, mert ott is meg voltak szakítva a menetek a hengerfejben, és amikor lent volt a csonk, akkor feltette a szűrőt és meghúzta úgy, hogy izzadjon alatta az alu perem.
-
-=Tiger=-
tag
-
rob210
Topikgazda
válasz
-=Tiger=- #30006 üzenetére
Aki rátépi az olajszűrőt az egy barom.
Egyébként pedig mivel ráhurkolom és feszítem nem tud elcsúszni, magyarán amit egy fogóval le tudsz szedni azt ezzel is.
Ugyan azt a hatást fejti ki.De én sokszor kézzel lecsavarom, mert nem vagyok agyatlan, hogy megtépjem az olajszűrőt.
Az egyik srácnak ezért lőtte le menet közben az olajszűrőjét a kocsi, mert az okosok ráhúzták jól és meg is szakították a menetet benne.
Iszonyat sok a barom. -
-=Tiger=-
tag
válasz
rob210 #29995 üzenetére
Azt azért megnézem, hogy egy rátépett olajszűrőt, hogy veszel le ékszíjjal azon a kis helyen.
Én még anno max 5E ért vettem összesen a leszedő tárcsát, meg a leengedő kulcsot. Két Renault is van a családban, így abszolút megérte, de ha csak egy lenne akkor is. Kényelmes, nem baszom össze a kezem, stb... Nekem ennyit bőven megért.
Nem azt mondom, hogy minden célszerszámot meg kell hozzá venni, de legalább az időszakos karbantartást kényelmesen el tudjam végezni rajta.
Más... Nem tudja valaki véletlenül, hogy szenzor zselét hol lehet kapni?
Hova kerül itt a zselé? Olyan mintha egy matrica lenne a fekete felületen...
-
vallas
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600 / RX 6700XT 12GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- 24 hónapos PlayStation Plus Premium előfizetés a legolcsóbban, egyenesen a PlayStation-től!
- ÚJ Lenovo LOQ 15IRX9 - QHD 165Hz - i7-13650HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - Win11 - 3 év garancia - HUN
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / GTX 1660Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD