Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen széket vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Szerintem ez USA-ban is boven megvolt. Anno Trentemøller-nek volt egy videoklipje >11 eve, ami szinten akore volt epitve, hogy az ipse penzert ul be az autokba, hogy azok mehessenek a car pool savban. [link] (A szam nem valami jo.) Ez a poolos problemakor eleg sok trukkot hozott magaval.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bulikavagyok #336697 üzenetére
Kanadában kamerával ellenőrzik a bent ülők számát. Egy időben nagy divat volt brahiból bábút/lufiembert, meg óriás plüssmackót meg ilyeneket tenni az utastérbe, hogy átverjék a kamerát.
-
válasz
tboy93 #336682 üzenetére
Tízből legalább hétszer én is egyedül ülök az autómban, szóval eszembe sem jutott, h leszóljam azokat akik így járnak. Mondjuk én a belvárosban továbbra sem preferálom az autót, de az én élethelyzetemben ez nem jár nagy lemondással.
De az azért egy kicsit elgondolkodtató, h milyen sokan járnak így napi szinten.
Ezért szerintem tök jó ötlet, h támogassuk azokat, akik többen ülnek egy autóban. -
kisza25
félisten
válasz
macilaci78 #336692 üzenetére
Köszönöm szépen a lehetőséget, rendes tőled, de nem tudom ér-e ennyit az egész
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #336690 üzenetére
Jah traffizás mellett arra oda is lehetne kamerákat telepíteni... Hamar visszahozná az árát az tuti.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bulikavagyok #336681 üzenetére
Általában a mi kocsinkban is egy fő utazik Budapest belterületén, csak 15-20%-ban van utas is.
Budapesten külön sávok olyan járműveknek vannak kijelölve, amelyekben legalább 20-an utazhatnak, mégsem veszik figyelembe ezt a korlátozást sokan. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
bulikavagyok #336681 üzenetére
Kanadában még sok-sok éve vannak ilyen sávok. Sztem is like.
-
brumi1024
veterán
válasz
bulikavagyok #336681 üzenetére
HOV lane, 70-es evek talalmanya, kicsit lassan er at Europaba.
-
válasz
bulikavagyok #336681 üzenetére
Mi hárman indulunk, kirakok kettőt, utána már jóhogy csak egyedül ülök benne
Vagy haza kéne vigyem az autót és tömeggel bejönnöm a városba?
Ha véletlen tudok egyedül jönni reggel, akkor át is ülök motorra rögtön.
-
Külön sávot kaptak Párizsban azok az autók, amelyekben legalább hárman ülnek - ez tetszik. Idén kezdtem megfigyelni az autókat (főleg a a belvárosban), tízből legalább nyolcban csak egy ember ül.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #336676 üzenetére
Megáll az kuplungolás nélkül is max lefullad.
De amúgy így a biztos, hogy nem mentetek tovább.
-
tboldi
nagyúr
válasz
macilaci78 #336677 üzenetére
Ja, ráadásul mindegyiknek 4 kereke van.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #336665 üzenetére
Ültünk benne, járó motor, alapjárat. A mutató ment le, 20 perc után elkezdtünk fázni.
Váltani tudtam volna, korábban ugyanezen az autón ugyanígy elszakadt alattam a gyári bowden ugyanezen az úton valahol Ferencszállás előtt. Akkor Pitvarosig elmentem vele. Ez már az utángyártott bowden volt. Tél, itt-ott felfagyva, sűrű forgalom. Megbonyolította volna, ha a váltásra külön figyelni kell, főleg, ha meg is kell állni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #336670 üzenetére
Akár…
Ha ez kell ahhoz, hogy többet ne nyalódjon el az aluteknő menete… 🤷♂️
-
#214
aktív tag
válasz
Blindmouse_ #336665 üzenetére
Rá lehet érezni, anno MX-5-nél nekem is ment a 2-3 és a 3-4 kuplung nélkül.
-
Blindmouse_
senior tag
válasz
macilaci78 #336659 üzenetére
De a motort járatod, addig is fűt, vagy akkor se fűtött?
Egyszer a pingvinen elfosta magát a kuplunghidraulika az üllőin. még félregurultam az első kis utcába, aztán feladtam. hazavitettem magam, éjjel 11 után vissza, aztán hazaevickéltem vele a város szélére, a végén már simán reccsenésmentesen váltogattam fel negyedikig meg vissza.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #336658 üzenetére
Az úgy oké.
-
kisza25
félisten
Be mentem akksi töltőért, az nem volt, viszont ezt már régóta vadásztam
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #336656 üzenetére
Elszakadt a kuplungbowden. Egy redőnygurtni volt az ideiglenes megoldás.
Tél volt, helyenként fagy, késő délután (sötét), pénteki forgalom, Deszk-Battonya kb 80 km.
Jobbnak láttam a közeli benzinkútig elmenni így öcsémmel és a barátnőjével, mint később valahol ottragadni. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #336653 üzenetére
Fura, pont a rossz hatásfok miatt kellene hogy meleg maradjon a motor. Nekem se a Jazz se a Bubi nem hűl ki alapjáraton. Sőt elég hamar melege lesz és bekapcsolja a hűtőventit. A régi autókban még nem volt rendes thermal management ugyan de lehet a termosztát nem állt már a helyzet magaslatán.
-
Blindmouse_
senior tag
válasz
macilaci78 #336653 üzenetére
Dehát minek álltatok ott? a motor sem járt?
Ha nincs forgalom, akkor haza kell menni vele. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #336652 üzenetére
a kocsit meg leállítom
Már mint a belső ventit vagy járatod a motort egy órán át zárt térben? Az utóbbi nem túl nyerő ötlet.
-
macilaci78
nagyúr
Teremgarázs, nem járatnám a motort, ha nem muszáj.
A Lada Samara nem tartotta a hőt, legalábbis fűteni nem tudtunk, mikor Apámat vártuk az elszakadt kuplungbowdennel. Egy bő óra alatt ért oda a mentés, miközben a hűtőfolyadék hőmérsékletét jelző műszer 20 perc alatt leesett félárbócra. Inkább bementünk a benzinkútra melegedni.
Azt hinné az ember, hogy a modernebb, jobb hatásfokú motoroknál kevesebb a veszteséghő... -
macilaci78
nagyúr
A fórumtárs kocsijában 50 percet volt bent az ózongenerátor egy szakműhelyben.
Az enyémen van egy max 60 perces időzítő. Munkahelyen szoktam betenni. 9-re jövök dolgozni, kolléga 11-12 között. Beállok a teremgarázsszinten külön lezárt garázsba, bedugom a konnektorba az akkutöltőt és az ózongenerátort, elindítom a belső keringetést mindenhova is és feljövök dolgozni. Az ózongenerátor leáll, a kocsit meg leállítom, amikor megjött kolléga, valamint lehúzom az ablakokat, 17 körül pedig az akkutöltőt is lehúzom.
-
ParmaBoy
tag
válasz
BigBlackDog #336646 üzenetére
Jaja. Ennek a csúcsa a Rapid volt anno, ott nyöszörgött az összes, "ez ilyen".
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #336645 üzenetére
Semmit. Nekem benzinesek vannak azok nem hűlnek ki alapjáraton sem. Sőt gyakran bekapcsol a hűtőventi mert ugye nincs menetszél ami hűtse.
Dízelnél sem lenne szabad visszahűlnie, főleg ha megy a klíma, mert annak a hője is a motortérben ragad.Jah ha a fogyi miatt aggódnál akkor az 0,6-0,8 liter/h között mozog alapjáraton bekapcsolt klímáva.
-
#214
aktív tag
válasz
macilaci78 #336645 üzenetére
Miért kell neki 1 óra? 15-20 percnél tovább sosem ózongenerátoroztam és így is kielégítő lett az eredmény.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #336646 üzenetére
De lehetséges, csak ugye én a szakértőkre bíztam ezt. Azt mondták szemre rendben vannak a szilentek.
Stabilizátor rúd szlientet befújta a futóműves, ő épp arra gyanakodott, de hazaúton ugyanúgy csinálta.
Carclassics emlegetett gömbfej szilentet, esetleg toronycsapágy szilent.
Utóbbit megkérdem Fordtól hogy amikor a toronycsapágyat cserélték a szilent is cserélve lett? -
BigBlackDog
veterán
-
radi8tor
MODERÁTOR
Tegnap voltam Carclassics-nál Kugával.
Vicces kontraszt volt a 850-es OS-s BMW mellett, meg az oldtimer Merci mellett a Kuga.
Nem tudták ők se megállapítani honnan jön a nyekergő hang a futómű felől balkanyarban.
Javasolták vigyem el egy műszaki vizsgahelyre nyúzópadra.
Ma reggel ott indítottam a napot. Rendesek voltak, foglalkoztak velem két műszaki között.
1 pillanatra produkálta a hangot, többször nem. Azt mondák éljek vele, majd ha sokkal többször produkálja a hibát akkor lehet foglalkozni vele. -
válasz
szabonagyur #336641 üzenetére
Hát... lassan már a lakatlan sziget sem megoldás. Mindig megvan az esélye, hogy jön valaki és beleszarik az életedben... Lásd: akku gyár témakör. Élsz valahol...akár sok éve, vagy éppen frissen vettél egy ingatlant, olyan helyen ami addig élhető volt. Aztán bumm...jön a chocapic... nem tudunk elbújni. Hülyék mindenhol vannak.
Bár a fűnyírós brigádokat láttam már paravánnal mozogni sok helyen.
-
válasz
cOxeR #336559 üzenetére
Én megértem... bár a tiedtől messze elmarad az én jelenleg 20 éves Mazda 3-am, de nem jó érzés arra visszamenni, hogy van egy újabb horpadás, vagy súrlódás...
Másokhoz hasonlóan a parkoló végébe és olyan helyre szoktam parkolni ami szélső hely. Tehát nem tudnak csak 1 oldalról mellém parkolni. Így ki tudok húzódni a szélére teljesen... Így akkora hely keletkezik a másik oldalon, hogy táncolni lehetne... És most kapaszkodj...így is van aki leszarja a felfestést és úgy rám parkol, hogy éppen marad helyem... Én amúgy a gyerek miatt is parkolok így, hogy legyen helyem origamizni mikor be kell ültetni, vagy ki kell szedni. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #336623 üzenetére
Kozben latom megvalaszoltak mar.
-
válasz
macilaci78 #336622 üzenetére
Most esett le, hogy Ti a "generátor" alatt az ózon generátort értitek. Aha!
Passz, a jobb klímabombák (pl. Loctite) használati utasítása úgy szól, hogy járjon közben a légkondi (AC ON).
Saját autóhoz a bombát preferálom, de legutóbb adtam neki ózont, majd bombát is, nem volt büdös, valószínűleg kényszeres voltam. -
-
dj79
senior tag
válasz
macilaci78 #336623 üzenetére
A szárítószűrő miatt.
-
Emunem
őstag
válasz
Blindmouse_ #336627 üzenetére
tudom, ezért írtam.
-
Emunem
őstag
válasz
Blindmouse_ #336570 üzenetére
de te az 1,5m széles autóddal simán beférsz, még a fotocellás ajtón is bemehetnél, aztán ki se kell szállni.
-
norrberth
addikt
válasz
Blindmouse_ #336615 üzenetére
Ez se nem kék, se nem led. 😂
Legál [link] -
Ádám16
addikt
válasz
macilaci78 #336605 üzenetére
Nem volt.
-
válasz
Ádám16 #336601 üzenetére
Nem egészen értem: "az ember járó motor nélkül használta a generátort" .
Legjobb tudomásom szerint, és én eddig mindig így tisztítottam klímát: belső keringetés, max. ventilátorfokozat, AC ON. Ehhez pedig muszáj járnia a motornak, kivéve, ha elektromos autó / PHEV. Függetlenül, hogy bomba, vagy ózon.
(Oké, nem klímás vagyok, de 20 klímatisztítást már biztosan csináltam.) -
válasz
sagesz93 #336580 üzenetére
Én annyira nem vettem olcsón - most ami km-ben meg felszereltségben olyan mint az enyém, az kb 2-300e Ft-al olcsóbb így 8 hónap után, annyi különbséggel, hogy több olyan eladó van most a piacon, ami ugyan több km-el, de feláras szín/ülés kombinációval vannak. Mint pl ez, ilyet kerestem: [link]
-
válasz
stickermajom #336585 üzenetére
Nem vettem magamra, csak írtam én mit látok benne, hol látom a matekot másik autóval szemben.
I3 is ilyen amúgy, most pl ma láttam 43e km-el, 120 Ah-s S-est 7,2M-ért, mikor én vettem az I3-am ez bőven 10M körül volt és ritkán is lehetett egyáltalán venni ilyet.Tototos
Majd az értékesített számokon ez látszani fog, de én szerintem itt még jópár hullám lesz elektromos vonalon, támogatás jön, támogatás kifut, üzemanyagár emelkedik, netán adóztatják az elektromosakat… sajnos ezek mindent is befolyásolnak. No meg a büntetővámos mókákról nem is beszélve. Pláne ha itthon lesz lakossági támogatás is elektromos autókra megint megkeveredik a használt piaci ár… -
-
norrberth
addikt
Ezért szerintetek szólnak műszakin?
-
Reggie0
félisten
válasz
stickermajom #336602 üzenetére
Nem, mert egyaltalan nem azert irtam, hogy a muskos akciok ellen erveljek vagy azt elfogadhatonak alltisam be. Ami alap kovetelmenye lenne a whataboutismnak...
De orulok, hogy jottel kotekedni, maris szebb lett a nap
-
Ádám16
addikt
Nahát. Nehezen merek írni, de mégis akarok.
Audi ugye 12.31-én elhalt, vizpumpa adta meg magát valószínűleg. Forrt a víz rendesen, trelerrel szerelő. Vezérlést is cserélni kéne, de 3 bizbasz alkatrész hozzá az Auditól is ígért 3 hét helyett 5 hét lett. Most kezdi el csinálni a szerelő... A héten tuti nem lesz meg. 2.5 hónap off.De jön a jobbik része: Z4-gyel elmentem ozonos klímatisztításra. 50 perc letelik, állna le az ember a csáposról (ott volt hely éppen), és nincs alapjárat. Vagy 15x fulladt, nincs alapjárat. Hallottatok már ilyet?
2/0 autóm üzemképes, pedig ha van autójára igénye tulaj, akkor köztük vagyok.
Szerintem alapjárati motor lesz. De pont ott és ekkor?!
+1 kérdés: az ember járó motor nélkül használta a generátort. Azt mondta, nem szabad járnia kozben a motornak, higgyek neki, tökéletes lesz így. Én soha nem találkoztam ilyennel. Szerintetek ért így valamit a mutatvány?
Új hozzászólás Aktív témák
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Vezetékes FEJhallgatók
- PlayStation 5
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Óra topik
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- Bezámítás! Asus ROG STRIX G15 G513IH Gamer notebook - R7 4800H 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1650 4GB W11
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest