Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen széket vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- RAM topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ma hazafelé volt egy szívet melengető pár perc az osztrák oldalon. Andalogtam 120-al a külsőben (3 sáv, A4), épp értem volna utol a középsőben
haladószüttyögő hármas fogatot és haladtam volna el jobbról, mikor balról elgurult egy rendőr mellettem. Kirakta az irányjelzőt, nekiállt a borjúkat megelőzni, de ebben a pillanatban a hármas utolsó tagja is elszánta magát és szintén irányt jelezve kiment a rendőrrel együtt, utóbbit fékezésre kényszerítve. Itt még nyugodt volt minden és mindenki, rendőr fék, index vissza, sorol át de megijedt az előtte lévő autó és ugyanígy, ugyanebben az ütemben ő is visszasorolt. Itt már mosolyogtam a bajszom alatt, de ami ezután jött, az volt igazán fergeteges
Rendőr újból kisorol, előtte haladó delikvens szintén kirakja az indexet, majd nagy gázzal beugrik a rendőr elé és elmegy a másik két autó mellett végre, na itt szakadt el a cérna a rendőrnél is - közben én csendes tagként lelassítva jobbról figyeltem az eseményeket - fene egye meg, hogy még nem volt időm beszerelni a kamerát, akkor nem kéne ennyit írnom mostSzóval a kék barátunk visszarántotta középre a maradék két autó mögé és olyan stroboszkópot nyomott, hogy már majdnem elkezdtem sajnálni a két ökröt, de azoknak nem esett le mi a gond. Jött a fényhíd is, további villogtatás kíséretében, nagyjából 10mp múlva a hátsónak leesett és kisorolt elém. Jött a következő, az ex-hármasfogat első tagja, na neki nem esett le. Sőt, 60-ra fékezett a középsőben - pont akkor, mikor eldöntöttem, hogy most már jót nevettem és itthagyom őket -, úgyhogy ebből a fékből még én is kaptam, addigra már mögöttük voltam és mentem volna a belső sávba . Így is tettem ezután, de előtte még a rendőr is bement belülre, megelőzte az autót és keresztben két sávot átvágott előtte, végig szirénázva, de a nekemnemonddmegholmenjek tag tántoríthatatlanul haladt tovább középen. Még elég sokáig láttam a tükörben a kék-pirosat villogni - legendák szerint még mindig próbálja kiterelni a helyére a polizei azt az autót
Nem vagyok soha kárörvendő, de valahogy ezt látni most jól esett a lelkemnek. Amúgy is 10/9 osztrák cseszik a jobbratartásra (rosszabb, mint itthon, ami abszurd), de legalább a rendőrök megpróbálják nevelni kicsit őket.
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #328340 üzenetére
Bosch volt benne minden IS
a Puttonak ez a gyari gyujtotrafoja: [link]
wasted spark, teljesen elektronikus distributor less gyujtas, ami barhol IS tud gyujtani, nem csak ott, ahol a rotor kontaktol, barometrikus toltonyomas korrekcio es elektronikus overboost vezerles 0.8->1.3bar 3000-4500rpm kozott, 250kPa MAP szenzorral (=1.5bar toltonyomas)
...mindezt 1993-94-tol
Opel Calibra Turbonak volt egy hasonlo Motornic 2.7-s ECU-ja, de az butabb volt abban, hogy az gyujastelosztos verzio volt es csak 200kPa MAP szenzoros, es nem tudott overboost-t se, ugyhogy csomo Kolibri turbo-ba kerult at a PGT okosabb kivitelu Bosch ECU-ja utolag, amibe nyilvan masik csatacsipp-t is kellett iratniuk
en ~15 ev hasznalat alatt 1x csereltem ki a trafot, amikor megrepedt a bakelit oldala es kijott belole vmi szurok/katrany es 2 hengeresse valt az auto
akkor vettem egy uj trafot tizen1-2ezerert, meg ha mar led legyen kover melle 4 uj NGK gyufat es egy gyufakabel szettet Kugler kabel-tol
az is ugy volt, hogy nem volt benne a listajukban ez az auto, de irtam neki egy email-t, hogy ezt a modellt nem latom, es en nezek-e vmit rosszul
a szivo 1.6 8v "Sporting" benne volt, ami GM ECU-s, es az ugyanez a 128-s SOHC "Zastava" motorcsalad, csak nagyobb furattal ugyanez a loket
a sima 128-soknak is gyujastelosztos megoldasa volt, de ott mas a hossza is az egyes kabeleknek
kb fel ora mulva valaszolt is ra, hogy nem, tenyleg nem volt benne, de ennyi ido alatt megnezte a szukseges meretet, es ha kell, tud kuldeni
2 nap mulva itt volt a komplett gyujtokabelszett frutti 6k-ert
megneztem az oldalat ujra, addigra mar benne volt ez a modell is kulon
utana az osszes PGT-s juzer onnan vette a gyujtokabelszettet
elotte fater 1.3-s Swift-jebe is tole vettunk uj gyujtokabelt, ott a trafo es az eloszto kozott is volt egy extra kabel
soha nem volt vele semmi baj -
Hachiko95
aktív tag
-
Hachiko95
aktív tag
Brutál drágák tudnak lenni azok a műanyag szívosorok, kikopnak (lapka mechanika), kiégnek, stb.. Ugye a dízel BMW-k emiatt tudtak leégni, 50d-nél viszont fém azok nem lyukadtak át. Műanyagot használtautóknál gyakran cserélik amikor már öregebb az autó és a gyári többszázezer forint lehet egy műanyag darabért.
A legújabb M3-nak már intergrált intercooler van szívósorban: [link]Csikós most csinálta a szívórészt az Alfán: [link]
Mondjuk ezután még ott van még a hengerfej és az a legfontosabb. -
Hachiko95
aktív tag
válasz
#48584626 #328282 üzenetére
Amikor műanyag szívósorra, olajteknőre, termosztátházra, vízpumpára, olajszűrőházra, stb. váltottak ott eléggé eldobhatósak lettek az alkatrészek. Biztos vagyok benne, hogy rájöttek, hogy tudnak fogni alkatrész eladásokon és ezért vannak így gyártva, onnan is jön extra profit és persze alapból olcsóbban is gyártják. Profitmaximalizálás mindenekelőtt, így közvetve szándékos a tervezés. Sok esetben már első tulajnál előjön ilyen meghibásodás.
Pl. B48, B58-nál az olajszűrőház repedés elég gyakori elég hamar. -
eldoble
aktív tag
válasz
grizlisandor #328384 üzenetére
"nem hiányzik, hogy itt szidalmaz minket, mert mi beszéltünk rá"
Ugyan, ilyen eszembe se jut és hülyeség is lenne."hozzászólásaid alapján a művelethez nincs elég szakmai tudásod "
Ezt egyébként miből gondolod, mi volt abban a hozzászólásban (tény, hogy nem vagyok autószerelő és nem cseréltem még Mazda 6-ban befencskendezőt)? -
tboldi
nagyúr
válasz
kisza25 #328381 üzenetére
Ugye az enyémben egy sima vezérműtengely van, abból is egy hegyesebb, teljesítményorientált fajta, és nincs mellette semmi hókuszpókusz. A tiedben meg szolenoidok nyomkodják a szelepeket, így tudja változtatni a benyitás időzítését, időtartamát és a benyitás mértékét is. Vagyis az enyém mindenhogy zabál, a tied meg tud gazdaságos lenni.
A csipsz semmit nem változtatott a fogyin. És amúgy a Giulietta nem számottevő mértékben nagyobb/nehezebb. -
grizlisandor
veterán
válasz
eldoble #328378 üzenetére
Ez tény.
Keress youtube videót róla, de most mi értelme van belehajszolni olyan műveletbe téged, amivel a hozzászólásaid alapján a művelethez nincs elég szakmai tudásod és csak kárt okozol saját magadnak, nem hiányzik, hogy itt szidalmaz minket, mert mi beszéltünk rá.
-
tboldi
nagyúr
válasz
eldoble #328379 üzenetére
Elrontani bármit el lehet.
Nekem személy szerint nem tűnik túl nehéznek (random videó), de úgy, hogy nincs különösebb gyakorlatod, nem biztos, hogy rögtön ezzel kezdenék a helyedben. -
kisza25
félisten
válasz
tboldi #328309 üzenetére
Furi azért ez a fogyasztás, nekem Kaposvárról haza 5,4 lett.
Akksit cseréltem az kinullázta, azóta csak helyben rövid távok és 7,5 mutat 100 km után (Majd vissza számolom adásvételi alapján a km-t)
Ennyivel többet fogyasztana a tied multiair nélkül
Mert a tied alapból 155 ló, az enyém 150, de az enyém azért nagyobb, a tied meg okosított. Mennyivel fogyaszt többet csipsz óta? -
kisza25
félisten
válasz
radi8tor #328377 üzenetére
Nem, párom könyvelő, mindenkire jut ideje, csak saját magára nem🫣 (suszter gyerekének lyukas a cipője)
Annyit csesztettem, hogy váltson biztosítást, mert az abszurd, hogy 90 eFt neki (újra kötve 30 lett), hogy a végén nem fizette be
Az a durva, hogy amúgy van 60 nap türelmi idő kötelezőnél.Anyós dettó, idős ápoló, van 12 ápoltja, folyamatosan nekik intéz mindent, meg elhagyta a telefonját, azóta nem tud belépni emailre sem. Amúgy utalt biztosítást, de valami 2eFt kevesebbet, állítólag vissza utalták.
Elvált, párja vitte a vitarát, kellett neki autó munkájához, gyorsan lett véve egy 2013- as twingo, utálja. Múltkor mondom neki, hogy szervizben volt -e mióta vettük (2023 január) nem, miért már megint vinni kell.
Elvitte, utána lejárt a műszaki (nem nézték a forgalmit, mert már volt ott az autó vezérlés cserén) aztán meg a biztosítás
Hagyjuk isa karma, érzi, hogy nem szereti, pedig 4 lityit fogyaszt helyben
-
eldoble
aktív tag
válasz
grizlisandor #328371 üzenetére
Gondoltam belevalóval könnyebb kicserélni ...
-
-
eldoble
aktív tag
válasz
dellfanboy #328359 üzenetére
Azért kereket már cseréltem ... , Ladán még a defektes belső gumit is kicseréltem.
Köszi, akkor lehet neki ugrok, van esetleg valami amire nagyon figyelni kell, vagy el lehet rontani? -
brumi1024
veterán
válasz
bulikavagyok #328361 üzenetére
Nem, nalam szokott mukodni. Volt legalabb 15 perc normal tempoju haladas elotte? Illetve a fekre rendesen (mar-mar kenyelmetlenul) ra kell allni a gazt meg kickdown kapcsoloig kell nyomni, ha barmelyik nincs meg siman csak nem aktivalodik. Egyebkent eleg az MDM, nem kell DSC off, es en a drivetraint Sport Plusba szoktam rakni, nem tudom az kotelezo feltetel-e.
-
kisza25
félisten
válasz
bulikavagyok #328361 üzenetére
Meleg volt az autóban az olaj és s víz?
-
kisza25
félisten
válasz
szimi57 #328360 üzenetére
Biztosítás miatt nem veszik le csak megbüntették és fedezetlenséget kell fizetni és új biztosítast kötni, amit csak oda lehet ahol utoljára volt
Amúgy anyós mindkettőt abszolválta idén (lejárt műszakival és lejárt biztosítassal, csak nem egyszerre)
Párom csak a biztosítást🫣
Mindegyik úgy derült ki, hogy rendőr megállította Őket -
válasz
brumi1024 #328349 üzenetére
Te jártál már úgy BMW-vel, h nem sikerült aktiválnod a launch controlt? Ma szerettem volna tesztelni a BMW gyorsulását, de sehogy sem sikerült.
Úgy csináltam, ahogy a kézikönyv írja: DSC off, váltó S3-ba, full fék majd gáz, és go. De már a launch control feliratot sem sikerült a műszerfalra varázsolnom. Kétszer próbáltam, de miután összevissza táncolt az autó hátulja, plusz sebességet sem váltott (ez fájt egy "kicsit"), így inkább elengedtem a dolgot. Mi lehetett a baj szerinted?
Így utólag belegondolva nem elképzelhetetlen, h a gázpedál nem találkozott a padlóval - de ennek viszonylag kicsi az esélye. -
szimi57
őstag
Egy hölgy kocsijáról levették a rendszámot. Azt mondta, azért mert nincs biztosítása. Ránéztem, és kiderült, hogy műszaki sincs a kocsiján már lassacskán két éve. Szerintem inkább a műszaki lehetett a gond. Nem hiszem, hogy ekkorát bakizhatott a rendőr. Vagy leveheti a KGFB hiánya miatt is?
-
eldoble
aktív tag
Sziasztok!
Mazda 6, 1.8 benzin, 2004-es autóban házilag, nem autószerelőként ki lehet cserélni a befecskendező szelepet vagy nem érdemes nekifogni?
-
tboldi
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #328354 üzenetére
Nem életbiztosítás, nem azért írtam, csak tessék a megfelelő nemzetet szidni.
A másodikat cáfolnám, a Suzukában gyártott, J-vel kezdődő alvázszámú Honda Jazzünk is tele van Bosch alkatrészekkel. De a digókban is akad szép számmal Denso alkatrész, sőt a ricambi originali gyertyás doboz japán NGK-t rejt.
-
válasz
kisza25 #328261 üzenetére
És valószínűleg itthon ez még inkább érezhető lesz - számolva a forint további gyengítésével.
macilaci78: +1
cappa72: Most jóformán nincs várakozási idő! Szenvednek a gyárak, a raktárak is tele. Most keresek sógoromnak autót (Ford), fullon vannak a kereskedések is új autókkal.
-
Blindmouse_
senior tag
válasz
tboldi #328351 üzenetére
Na mert a bosch az ugye életbiztosítás az elektronikában?
De mondjuk ez olyan hogy japán tecnológiába a japán elektronika megy, európaiba meg az európai.
NGK gyertyából létezett made in france, azt is ki kellett hajítani a kocsiból mert torpant tőle a gép a made in japan verzióval nem volt baja sose.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #328340 üzenetére
Kérdezném hogy és a puttóban mennyire dögledezett a gyújtótrafó, de olasz.
Olasz ide vagy oda, az elektromos rendszer jó része a németektől jön. Az enyémben is Bosch trafó van, és hengerenként külön-külön egy. Persze az emlegetett Puntónál fiatalabb a MiTóm. -
-
szimi57
őstag
Sziasztok! Online azonnali hatályú KGFB-hez szükséges az adásvételi? Elveszett!
-
Blindmouse_
senior tag
válasz
hobizoli #328322 üzenetére
Azért ne mondd nekem azt hogy ez egy jó megoldás:
https://admin.autobontowebaruhaz.hu/images/alkatreszek/2098/10492136/kep_1.jpgKérdezném hogy és a puttóban mennyire dögledezett a gyújtótrafó, de olasz.
Nekem is 2 trafó van 2-2 csatival, de ha netán megkotlana az egyik trafó akkor lehet cserélni darabra is.
A saab féle amit felskicceltél na az jó beteg megfejtés lehetett.
-
válasz
tboldi #328309 üzenetére
Tudományos céllal el kellene mennem a T-crossal Parndorfba hogy az 1.0 liter turbó mit eszik. Az már uncsi hogy a rav4 megjárná 6 literrel (ha annyi csillióan lennének oda-vissza mint tippelem..., ha nem akkor 7).
Bár azt hiszem mégse... Nincs az az isten hogy én manuállal beálljak egy M1 gigadugóba...
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #328327 üzenetére
Csak félig tankoltam.
-
426os
őstag
válasz
tboldi #328321 üzenetére
Biztos, hogy hűtőfolyadék volt? Előfordulhat, hogy váltóolaj (ha gyári piros színű Selenia van benne). A váltókulissza kiválasztó tengelyén lévő szimmering is ereszthet, akkor ezen a helyen gyűlik a váltóolaj (C635 váltónál tuti típushiba, nem tudom, hogy M32-n előfordul-e)
-
tboldi
nagyúr
válasz
MasterMark #328315 üzenetére
A WagonR-ünk, illetve a Suzuki M13A/M15A motorok ugyanilyen parazitagyújtásúak.
A Jazz-nél viszont durva lenne, ha mind a 8 egyben lenne. Vagy 4-4.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #328296 üzenetére
mar a PuntoGT-n se tudtal csak egy hengernel trafot cserelni pedig az 1993-s
egy darab trafomodulja van, amirol jon a 4db gyujtokabel a hengerekhez, u.n. wasted spark rendszer
...de az egyebkent nem is volt draga se
25-30EUR egy uj trafo, hozza a uj gyujtokabelek meg a fele, +4db NGK BCPR7ET 3 testelektrodas gyufa, es ~50EUR-bol meg volt oldva minden a gyujtassal vatta ujra
10-15perc volt kicserelnimk3 Golf VR6 ugyanez volt egy 6-s csomaggal
ugyanekkor a Saab-nak volt olyan Coil-on-plug rendszere, hogy a gyujtomodul egyben volt a hengerfejben...de az legalabb jo draga is volt
annak nem volt kulon kopogas szenzora sem, hanem valahogy a gyertyakon vizsgalt ionarammal(?) kovette el azt is ket gyujtas ciklus kozottaz is benne volt abban gyujtas modulban, szoval ha az szart be is cseres volt az egesz
-
tboldi
nagyúr
Ja, majd' elfelejtettem!
Tegnap mikor kukucskáltam, hogy folyik-e valahonnan az olaj, észrevettem, hogy a váltó tetején lötykölődik egy pipettányi hűtőfolyadék. Az 1.4 T-Jetben pontosan az érintett terület fölött van a termosztát, úgyhogy rögtön fel is itattam, hogy tudjam figyelni.
Ma délelőtt autókáztam egy kicsit többet, hadd melegedjen be rendesen, nyisson a termosztát, stb., de most száraznak tűnik ugyanott. Lehet, hogy csak vaklárma volt, és akkor folyt oda gyanútlanul, amikor a tágulásit cseréltem. 🤷♂️
Mindegy, azért még lesegetem tovább. -
Blindmouse_
senior tag
válasz
MasterMark #328315 üzenetére
Lényeg hogy szar, javíthatatlan, és döglik sorban.
-
Emunem
őstag
válasz
#48584626 #328311 üzenetére
Az addig ok, de a való életben az elmélet néha nem rendelkezik metszés ponttal a válósággal. Meg ezek a kijelentések megalapozatlanul (Google bugyrai talán) nem valódi válasz a mi, faék egyszerű felvetéseinkre. “Csak mert azt mondtam” nem jó válasz. Ha nem értjük, nem fogjuk ezután se, az pedig egy céltalan vitához fog vezetni.
-
MasterMark
titán
válasz
Blindmouse_ #328308 üzenetére
Igen, de abban csak 2 trafó van összesen 1 trafó 2 hengert gyújt.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Blindmouse_ #328307 üzenetére
Fogadd el hogy sokkal több fogalmam van róla mint neked.
-
tboldi
nagyúr
Megszakítom a diskurzust egy kis MiTo fogyival.
Ha már el tudtam juttatni a kútra.
1 parndorfi kiruccanás + óvári daráló = 11.08 ℓ/100 km
Az autó egy kicsit optimistább. [kép]Oké, folytathatjátok.
-
Blindmouse_
senior tag
válasz
MasterMark #328306 üzenetére
Öööö.. egyesével döglik meg, és csak a sort tudod cserélni. egybe van öntve az egész...
-
MasterMark
titán
válasz
Blindmouse_ #328296 üzenetére
Mondjuk ott egyébként sem tudnád egyesével, mivel párban van 1-1 trafó 2-2 hengerre.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Snoop-y #328298 üzenetére
Úgy látszik egy bezárt Audi gyár nem elég, a többit is halálba küldik. Smart.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Blindmouse_ #328296 üzenetére
Én biztos nem, nem vagyok autószerelő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest