Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen processzort vegyek?
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- ASUS notebook topic
- Autós kamerák
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
EQMontoya #32796 üzenetére
Ja 2010 óta van jogsim és 2014-ben vettem a civicet "faternak"
18. szülinapomra megkaptam a család ezredes swiftjét, azt eladtam és 2014-ben annak a bónuszát kapta meg a civic.
A család összes autója fater nevén van, nemsokára öcsém lesz 18, akkor esélyes, hogy a 4. autó is az ő nevén lesz
-
kalmanchris
tag
válasz
Declare #32793 üzenetére
Brno előtt feleségem mellettem aludt. De hogy azt ne kérdezd. Mintha villamosszékben ült volna. Fő és mellékutjaik viszont pazarok, amin én jártam. Nagyon jól autózható. Jó minőségű és mentes az itthon látható árokbéli dzsungeltől. Több egymást követő kanyar is gyönyörűen belátható volt.
-
Declare
őstag
válasz
brumi1024 #32791 üzenetére
Meg mindig es van is nekik meg hatra
de legalabb atszik az akaras es a legroszabb reszek szerintem mar kesz vannak. Emlekszem 2 eve kb amikor elöször mentem azon a szakaszon, volt egy resz, ahol 100 al mentem kb a leallosavban, a többiekkel együtt, mert akkorat ütöttek a dilatacios hezagok, hogy komolyan azt hittem kiszallok es gyalog megyek tovabb
megallas utan egy darabig meg ugralt a kep elöttem
-
EQMontoya
veterán
válasz
brumi1024 #32791 üzenetére
Mivel folyamatosan építik, ezért szinte mindig van valahol.
Legalább annyit, hogy amit már befejeztek, az jó. Mindkét oldalt és középen (a két sáv elválasztóján) is vannak fényvisszaverők, sima aszfalt, szóval ami kész van, az tényleg frankó. Csak sajnos abból van még kevesebb. -
EQMontoya
veterán
válasz
kalmanchris #32787 üzenetére
-
válasz
tomiii. #32781 üzenetére
Jó hát végül is hasonlítsuk már az almát a körtéhez
Nyugodtan vonatkoztass el a ténytől, hogy minden autógyártó többségében bukik nem csak a fogyasztáson hanem az életszerű teszt kibocsájtáson (asszem tán van egy féltucat model összesen ami nem). Le kell szarni az ilyen apró zavaró tényeket.
Feladtam. -
Hamarosan jön az évfordulóm kgfb-re ma kaptam a levelet a tavalyi 32k helyett 42k lesz úgy hogy ugrok B2-be. Tudtam, hogy emelkedett, de hogy ennyit.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
runner 125 #32778 üzenetére
És még tartalék sincs benne...
-
tomiii.
aktív tag
válasz
bitpork #32779 üzenetére
Te folyamatosan mondod az egy szem dolgodat, én pedig mondom, hogy ez nem ilyen egyszerű, hanem nézd komplexebben, én senkit sem szidok, te mindenkit egy kalap alá veszel. lSzerintem te csak direkt nem akarod érteni, hogy miről van szó és akármi akármivel érvel, de ugyanazt mondod.
Minimálisan, de erősebb autó =optimalizálás nemegyenlő tuning IKSZ
Nem sikerült teszt =csalás =optimalizálás PIPALátod? De akkor leírom: Én nem is VW-ről beszélek egyáltalán, hanem, hogy ellentmondasz magadnak.
Egyszer leszidsz valakit, mert egy kalap alá vesz valamit, máskor pedig azért szidsz másokat, mert nem vesznek egy kalap alá dolgokat. Viszont igazat kell adnom neked: ez nem egysíkú gondolkodás mód, hanem változatos, hogy mindig neked legyen igazad.És ebben tényleg igazad van, hogy tévedtem. Elismerem.
-
z123456789
addikt
válasz
hurenzon #32746 üzenetére
Hát, tőlem elkérték a személyit, de meg nem mondom, hogy a papíron rajta van-e a nevem. Szerintem nem kell hogy névre szóljon, csak nem lehet "mit tudom én hány napnál" régebbi. Meg ugye elvileg az eredetvizsga az eladó felelőssége, neki kell biztosítani ezt a papírt. Ezért szoktuk lealkudni.
-
válasz
runner 125 #32778 üzenetére
Nah valahol itt van a lényeg. Marhára nem számít az eszköz vagy az út amivel megbuktak. Pláne ha más még a fáradságot sem vette h jobb akarjon lenni bármi áron.
EQ: a sörös példa nagyon sántít mert nem csak a szabályozáshoz mérten van benne több a szoft miatt, hanem mint mindenki másnál, bármihez mérten sok a méreg. Akkor?
tomiii: aszondod egysíkúan gondolkodom? Miért, a csak a VAG a hibás a világ mókusainak a kipusztulásáért hány síkú? Azt kellene megértened, hogy ugyan ezt mondanám ha a citrony bukott volna meg, vagy ha a toyota. Nem a rossz hír hozóját kell büntetni, hanem tenni az okok ellen. És ha én egysíkú vagyok (pedig ikozaéder igazából
) akkor amit a szememre vetettél, nem más mint szűklátókörűség.
-
runner 125
nagyúr
válasz
EQMontoya #32776 üzenetére
De nem érted te se.. a Lexus is hazudgál', kussol, ők se ismerték be. Meg Qru is egy pöcs, mert a Subaru se állt ki h miiscsalunkbazge.
Átkúrták a szabályozást, csaltak, más értéket produkált nyitott motorháztetőnél, mint csukva, pont, ez van. Viseljék a következményeket.
Ezen a notóriusan önigazolómód linkelt, a témához alig kapcsolódó bulvár zindex cikkek sem fognak segíteni. -
tomiii.
aktív tag
válasz
bitpork #32774 üzenetére
"vki csaló szoftvert használ."
"meg még vagy tucat gyártó külön szoftver nélkül is ""Nem látom a különbséget igazán."
Pedig még le is írtad, sajnálom, hogy nem sikerül látni.A vicc az, hogy senki sem haragszik a VAG-re, mit csináljon szerencsétlen, ha hülyék a normák? Ezt választotta, ez van, nem jött össze. Én az egysíkú gondolkodásmódra haragszom, amit ebben a témában te is képviselsz, most akármin vitázhatnánk, attól az egysíkú gondolkodás mód, ugyanúgy nem helyes.
Akkor most puskázzon mindent a gyerek is az egyetemen és végezze el segg hülyén, mert magasak a követelmények? vagy tanuljon meg egy minimumot és érje el a kettest, amivel legalább valamiféle tudása lesz?
Egyik sem a legjobb döntés, de a második a kevésbé rossz.
Persze sokan szidják a VAG-ot másokat meg nem, engem pl a lehetetlen követelményke zavarnak, meg a fanboyok. Ugyanúgy zavar a VAG-ot köpködő ember, mint a másik véglet.
-
EQMontoya
veterán
válasz
bitpork #32774 üzenetére
Nehéz erre jó példát hozni, hogy mi a különbség, de megpróbálok.
Ha veszel egy sört, és a valóságban kicsit kevesebb alkohol van benne, mint ami rá van írva, az nem szép dolog, Téged átvágtak.
Ha másnap rohadtul fáj tőle a fejed, mert tízszer annyi tartósítószer/bármi van benne, mint amennyivel egyáltalán forgalomba lehet hozni a terméket, az kifejezetten gáz.Érted a különbséget?
Az egyik esetben a fogyasztót vágták át, a másik esetben a fogyasztó átvágásán kívül megsértettek jópár törvényt, tehát az adott termék a polcokra sem kerülhetett volna.
Szóval itt az a különbség, hogy a Mitsu hazudott, de attól függetlenül a szabványoknak megfelelet - csak jobb fényben tűntette fel a termékét a valósnál.
A VW autói pedig nem teljesítették a környezetvédelmi normákat, forgalomba sem kerülhettek volna ebben a formában.Egyik sem jó, de azért utóbbi érzésem szerint súlyosabb vétség.
Nem a rossz hír hozójáról van itt szó, inkább a pofátlanság különböző szintjeiről. -
válasz
EQMontoya #32763 üzenetére
és tomiii: abba kapaszkodtok, hogy vki csaló szoftvert használ. Ami nem több mint egy eszköz. Ha nincs az eszköz, akkor van más. Pl a túlfogyasztás. Ami meg mindenhol ott van. Nem látom a különbséget igazán.
Az meg hogy egy adott határértéket nem lép túl valami ami egy másik értéket túllép és emiatt az eredeti határértékben foglaltak valamilyen n>1 szorzatát pöfögi, mi ha nem ugyanolyan csalás? Megemlíteném még azt is h a rönó, merci meg még vagy tucat gyártó külön szoftver nélkül is bizonyítottan túllépi a nonszensz normákat.
Lehet haragudni a VAG-ra, csak akkor tessék ugyanígy haragudni másra is ne csak a rossz hír hozójára -
Integrale
veterán
válasz
bitpork #32749 üzenetére
Az igazsaghoz hozzatartozik az is, hogy a Mitsubishinel a gumimerettel trukkoztek, massal teszteltek, mint amivel forgalomba kerult.
Aztan, van egy kiskapu a rendszerben, ezt hasznalta a Merci es a Fiat is, na meg meg sokan masok, ami NEM csalo szoftver, teljesen legalis, csak nem etikus, ez petig a Thermal Window. Nincs megszabott homerseklet, igy egyik gyarto 7 foknal kapcsolja le, a masik pedig 17-nel.
Az pedig tovabbra sem csalas, hogy szar a meresi folyamat, arra kivancsi lennek, hogy a VW aktiv csalo szoftverrel, utcai hasznalat soran mit tud. Gyanitom pont annyit es ugy, mint a tobbi gyarto.
De az nem eletszeru, hogy meleg motorral, fogyasztok nelkul es lassan gyorsitva mernek.brumi1024: ne mosd ossze a csalast, az optimalizalassal!
bitpork: ezt csak akkor lehetne kijelenteni igy, ha tudnank barmit arrol, hogy aktivalt szoftverrel utcai korulmenyek kozott mit hoz egy VW, addig tokeletesen ertelmetlen osszemosni a tobbivel.
-
tomiii.
aktív tag
15-ös gyári Ford acélfelnivel tervezek nyomulni, semmi kiállás, csak mivel nincs is leültetve az autó, ezért irgalmatlanul tohonya gyári mérettel. Még a végén be kell tennem egy típusidegen motort, mert nincs mitől rettegnem.
Persze, azon kívül, hogy Fordom van és bármikor elromolhat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tomiii. #32753 üzenetére
Nem nézik, ha nem lóg ki meg nem szembeötlően órási-csicsa-diszkófelni akkor tojnak rá, ha nagyon kötöszködni akarnak megnézhetik a B oszlopon vagy tanksapeszban lévő matricát, ennek hiányában marad a fejvakarás. NKH/KPM az keményebb dió, ők adatbázis alapján nyomják.
-
Declare
őstag
válasz
Halver #32760 üzenetére
En is neheen fogom fel egyelöre
Igy van, ahogy leirtad
En a rossz kormanyallas miatt vittem el beallitatni, de ilyenkor gondolom a hatsokat is allitjak (nem?). A kettö lehet összefügg (marmint a hatso es elsö kerekösszetartas....)....nem tudom nem ertem, ezert irtam neketk
En most azt tudom, hogy tavaly ilyenkor vettem 4 zsir uj, tezstgyöztes faja gumit, futottak 1 szezont es most közöltek, hogy vehetek ujat es az ideg szetcsesz
-
brumi1024
veterán
válasz
runner 125 #32759 üzenetére
Sárosabb marad, de továbbra is csak azért, mert ő bukott le először. Ugyanígy beszélnénk egy BMW-ről, vagy egy Citroenről, ha róluk derült volna ki ez elsőként. _Mindenki_ sáros, nincs kivétel. Miért érné meg egy gyártónak egy kompetitív piacon több pénzt beleölni a fejlesztésekbe, ha a konkurencia "ügyeskedik"? Csupán jóakaratból?
(#32765) tomiii.: Itt egy lista, lehet szemezgetni.
Szerk.: Kivitték valós utakra az autókat (amennyire lehet biztosítva az "állandó" körülményeket) és mérték az emissziót. Tehát a 2-es opció. Benzines és dízel autókat is néztek, egészen sok megfelelt a normának (A osztályzás), de sokan nem. Volt, aki megfelelt, pl az újabb T(F)SI-k rendre A értékelést kaptak, még a 2.5-ös is. -
tomiii.
aktív tag
válasz
bitpork #32757 üzenetére
"h nincs érintetlen gyártó."
Mindenkinek van csaló szoftvere?
Ide a Fordét, hamarosan műszaki, kellenek a jó pontok.
Pont te mondtad, hogy ne legyen fogalom zavar, az optimalizáció az nem egyenlő a tuninggal, akkor neked miért egyenlő a csalás az emissziós tesztre való optimalizácóval?(vagyis gondolom minden gyártóról még nem derült ki, hogy módosított programot használtak, csak, hogy ráfeküdtek a tesztre a valóságos körülmények helyett. Neked nagyon magad felé hajlik a kezed.
(#32766) brumi1024 v: Telóról nincs kedvem átolvasni? Miről szól?
1. Hogy ki mindenki használt csaló programot vagy
2. hogy ki nem felet meg az euro 6-nak valójában, ez egyértelmű, hogy senki.Csak egy számot kérek, íg y a te idődet sem rabolom.
-
EQMontoya
veterán
válasz
bitpork #32757 üzenetére
Nem feltétlen erről van szó.
Az, hogy nem tudja a katalógusban leírt fogyasztást, tehát mondjuk többet fogyaszt 10-20%-kal, még nem jelenti azt, hogy bármilyen egyébként törvényileg szabott határértéket túllépné a kibocsátása.
Nyilván ez sem szép dolog, de itt "csak" a váráslókat b@szták át, nem a környezetvédelmi normákat hágták át.
Fele akkora disznóság kb. -
válasz
runner 125 #32759 üzenetére
A csalás szó nem hangzott el , de ez pusztán szofisztika ha azt vesszük h beismerték a manipulálást. A Honda és a volvo még ennyire sem volt gerices
Más kérdés h én eddig is tudtam hozni a gyár által megadott átlagokat -
Halver
csendes tag
válasz
Declare #32747 üzenetére
Bocs, de nehezen fogtam fel amit írtál. Szóval:
Felkerültek a nyárik - ami hátul volt az előre- és most az egyik (vagy mindkét) első deformált.
Tehát ezek 1 évesek, azaz csak 1 szezont mentek a hátsó tengelyen.A rossz kormány állást miatt elől mindenképp állítottak a kerékösszetartásodon, de a hátsó tengelyen is??????
Ezek alapján nem biztos, hogy a 2 dolog, az állítás és a deformált kerék összefügg.
H
-
runner 125
nagyúr
válasz
bitpork #32749 üzenetére
Mennyire provokáló, ferdítő már cikk.. "Már 25 éve csalunk.." - és te még fel is ülsz neki.
Melyik autógyártó által, plakáton, reklámban prezentált fogyasztási értéket lehet elhinni? Egyikét sem.., most sem, 20 ével ezelőtt és jövőben is sokkal kisebb értékeket fognak feltüntetni, amit a gyakorlatban soha nem fog produkálni egy autó sem.Nyilván kell a bulvár, míg Fócvágen emissziós értékekkel _csalt_ (itt helytálló), addig ezt a kamu fogyasztást bárkire rá tudják húzni... De ettől a VW sárosabb marad.
-
válasz
EQMontoya #32750 üzenetére
http://hvg.hu/cegauto/20160426_263bol_256_dizel_elbukott
A nagyobb fogyasztás több környezeti terhelést jelent
Nem számít h különben határon belül van, hiszen határon túl van belül
Maradjunk annyiban, hogy a Toyotának pont jókor jött a VW botrány most meg szépen de biztosan mindenkit utolér.
(#32751) roberto211: fényesebb nem lesz, de a saját rosszindulatodat ne vetítsd ki rám , kérlek
- még csak kanyarba sem volt a szándék. Annyi volt a cél h magamat fényezzem, mert ugye a kezdetektől én mondtam h nincs érintetlen gyártó.
(#32758) [rvilike]: #mindenszar
de leginkább a szabályozás és az önbecsapós elvárások aminek a szabályhozók próbálnak megfelelni - szerintem.
-
Declare
őstag
válasz
EQMontoya #32748 üzenetére
Pontosan. Amikor beallitattam a kerekösszetartast, mondta is a manus, hogy ha megnezem akkor picit a belsö ele kopottabb valamelyikeknek....de mondom nem volt veszes a dolog es nem arrol szolt a törtenet, hogy 3 evig ugy közlekedtem, hogy izombol 45° al ellen kellett kormanyoznom
Az opel logo a kormanyon nem volt tökeletes vizszintes, ennyi...szerintem az auto hasznalok 90% a nem is foglalkozott volna a dologgal...
Szerintem arra gondolhatott az ember, hogy valami futomüproblema esetleg vezethet ilyen dologhoz....na mind1, megprobalom utolag ezt a beallitast beszerezni a manustol, ezekkel itt iratok egy papirt, hogy hibas a gumi, aztan meglatjuk....hat de azert agygörcsöt kapok, hogy a 100 ezeres gumigarnitura 1 ev alatt tönkremenjen......
(#32752) deicide ahogy irtam is, azert itt nem valami brutal hibarol volt szo es ugye a Te nem is tudom 20" os gumijaidat az OPC n ne hasonlitsuk az en 16" os kerekeimhez
illetve a terheles sem azonos
mondjuk nalam a folyamatos nagy sebesseggel haladas is terheli azert szepen a gumit, de megsem egy 335d röl beszelünk, amivel 250 tempomattal rovom az utakat
rohadtul bosszanto a dolog.......es tökmind1 mi lesz a vege, megint ezzel cseszkelödhetek, papirozhatok, telefonalhatok, futkoshatok.....
(#32755) brumi1024 ah ilyenkor ez mar nem erdekes....ugyan az, mint a TSI motor....voltak kedeti hiabk, konstrukcios gondok....aztan azota mindenki ezt fujja, hogy aaaaaa tsi motor az szethullik, meg szetesik....igen? hol mikor mennyi?
ja ez mar nem erdekes, huhogni, meg pröszkölni lehessen eppen valakire, aki sikeres es akkor az jo
-
brumi1024
veterán
válasz
roberto211 #32751 üzenetére
Nem lesz fényesebb, csak tudatosítja, hogy mindenki sáros, csak az első "lebukás"-nak van ekkora visszhangja.
-
tomiii.
aktív tag
A gumiméretet a rendőr, hogy szokta nézni, hogy megeleloe? Berádiózik valahova vagy sehogy, csak a kpm vagy nkh vagy mifene nezi, ha olyan allit meg? Acelfelnik lesznek az auton es 185/65 r14-ről, 195/65/r15-re váltanék. Bar egy teljesen gyarinak kinezo, hangtalan autoba azert csak nem kotnek bele a rend eber orei
-
deicide
veterán
-
http://index.hu/gazdasag/2016/04/26/mitsubishi_mar_25_eve_csalunk/
Ugye-ugye h nincs olyan gyártó aki nem lenne érintett
-
EQMontoya
veterán
válasz
Declare #32747 üzenetére
Ha a kerékösszetartásod szar, akkor ugye a két kereked "A" vagy "V" alakban áll, a kívántnál jobban.
Ez azt eredményezi, hogy a gumi belső vagy külső élét "darálja" folyamatosan.
Ez kopást eredményez, asszimetrikusan, de szerintem önmagában ettől még nem fog a gumi rázni, csak valamelyik oldala sokkal hamarabb elkopik, mint a másik, tehát jelentősen rövidíti az élettartamát.
Szóval ez az összefüggés itt sántít -
Declare
őstag
Nem tudom, hogy mennyire normalis ez, hogy az embernek mindig van valami kinlodas az autoval kapcsolatban...de a tök ki van mar
(az most csak zarojelbe, hogy a parkoloba nekitolattak a hatso lökharitonak par napja....ok....kicsi a serüles, kaptam biztositasi szamot, bejelentettem, elvileg ki lesz cserelve a lökös....problem solved...de akkor is
)
Tegnap elvittem centriroztatni a kocsit, mert miutan fel lettek teve a nyari kerekek (meg lett cserelve az elsö es hatso) nagyobb temponal volt egy kis vibracio. Közöltek, hogy nem volt egyszerü megtalalni miert raz, a centrir jo volt, de az elsö gumi kukas lesz, mert van benne deformacio... eltettek hatra, igy most erre a szezonra jo, aztan jövöre uj....most faja a kocsi....55 euro.....
mondom mi a fakk.....1 evesek a gumik, michelin primacy 3.....hat mondta a faszi, hogy vagy gyartasi hiba (ami ritka), vagy a kerekösszetartas nem jo es rosszul kopott...na most a vicc az, hogy nyaron pont beallittattam a kerekösszetartast, mert a kormany nem volt tökeletesen közepen, mondta a faszi, hogy kellett egy kicsi korrigalni, de azert nem volt veszes a dolog....ilyenkor mi van szerintetek? Azt mondtak, hogy ezt a kerekbeallitasi jegyzökönyvet vigyem be, ök irnak egy papirt, hogy a gumi hibas es hatha tudok vele reklamalni
Volt mar valakinek hasonlo "elmenye"? Szerintetek lehet, hogy tökeletes gumikat kaptam, de a picit elallitodott kerekösszetartas miatt egy nyar alatt tönkrement a gumi es most hogy meg lett cserelve az elsö meg a hatso kijött a dolog? (amugy mondom a kormanyon vettem eszre, hogy picit balra allt egyenes futas mellett, de minimalis dologrol beszelünk, nem arrol hogy 30° ban ferde volt vagy ilyesmi
)
-
hurenzon
senior tag
Autó vásárlásnál az új tulajnak a nevére kell szólni az eredet vizsgálnak vagy az mindegy csak friss legyen ?
-
z123456789
addikt
válasz
Predator2 #32741 üzenetére
Tök mindegy milyen van nálad. Az a lényeg, hogy olyan legyen, amin jól körül tudod írni a baleset körülményeit. Amire rajzolni is tudsz ilyen kis négyzetrácsos felületen. Nálam még kárelismerői nyilatkozat is van. Ezzel meggyorsítható a folyamat általában. Rossz tapasztalatok tömkelege...
(#32742) zoo8800
Na bazz! -
Predator2
addikt
Helló
Kisebb baleset/koccanás esetére, ajánlott, hogy legyen a kocsiban ilyen baleseti bejelentő nyomtatvány? [link]
Vagy inkább más fajtát? Ti hordotok magatoknál?
Természetesen, ha személyi sérülés nem történt.THX
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz
focvis #32736 üzenetére
Nagyon szívesen.
A linkelt példányokat nem kell összevetni a "hagyományos" (olcsóbb) cumókkal, ezekben nem az ellenállás állítja be (a feszültség változásától el-elmászó) munkaáramot, hanem rendes áramgenerátoros tápegység van bennük.
És nem, nincs bennük az ellenállás, illetve ami van, az csak az áramgenerátor működésébe szól bele, de amit írtam ezelőtt azt azért kell alkalmazni, mert ezek össz-vissz felvesznek "nagyon max." 5-10W-ot eletktronikástul, LED-estől, mindenestől, amit a kocsi úgy érzékel, hogy nincs benne izzó, vagy az indexrelé gyorsabban fog villogni.
Emiatt kellhet külön ILYEN az indexrelé után, vagy a már említett LED-vezérlésre is képes relé.
Most én is "rámentem", hogy ahová tudok LED-et rakok, csak akkor majd műszaki előtt megkérdezem WTF??? -
válasz
M_o_g_y_i #32735 üzenetére
Köszönöm a részletes leírást!
1. Erre írják, hogy "Canbus Error Free", ebben már benne lenne az említett ellenállás szerinted?
2. Tudom, hogy a LED nem melegszik, viszont az ellenállás az igen. Ezt jól gondolom?
(Bár az index nem megy hosszan.)Gugliztam, jó nevű cégtől sajnos nem találtam ilyen foglalaltú LED-es izzót. Amiket küldtél, köszönettel elmentettem.
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz
focvis #32734 üzenetére
Ha index, akkor lehet rinyálni fog az autó ill. a relé nem kezeli majd rendesen a LED-es "izzó" kis áramfelvételét, emiatt az un. "hyper flashing" felléphet.
Ezért egy 25-50W-os, ~5,6-6,3 Ohm értékű ellenállást kell párhuzamosan kötni vele, vagy a relét olyanra cserélni, ami LED-re föl van készítve.
Megolvasztani nem fogja, ez a lényege a LED-nek, hogy a felvett áramot hatékonyabban alakítja át, több lm/W, mint izzónál. (6-10X)
Ráadásul pont ennél, egy kis picurka 21W-os halogén-izzónál nagyobb hőtermelés nemigen van a "LED-es Világban".
És ha indexbe kell, mehetne egy eleve borostyán színű is akár, az előzőleg linkeltek oda túl hideg árnyalatúak lennének. -
-
Korábban már pingeltem a témát; én esetleg egy pár H21W-t szeretnék frankó ledeset. Ha valaki ismer ilyent, köszönöm ha dob egy linket.
@zack: szorítok, hogy tartós legyen night breaker xenon az autódban, az "original" verzióra 4 év garit adnak.
Jó barátomat tegnap este fuvaroztam; mondta, hogy milyen frankó a lámpám, neki még a gyári xenon van az autójában és már a végét járja. De az az autó 10 éves és tuti nem cserélte senki az izzót (tőlem vette, ő a 2. tulaj).
-
válasz
stickermajom #32717 üzenetére
Már több mint egy éve a távolságim nekem is nbu sőt a kanyar izzóim is. Nem volt bajuk...
-
zack
nagyúr
válasz
stickermajom #32717 üzenetére
A távolságija brutál.
Én is pont ezért cseréltem, hogy ne üssön el a színük. Eddig jól bírja, bár a köddel együtt ezt használom a legkevesebbet.
-
EQMontoya
veterán
válasz
stickermajom #32717 üzenetére
A szembejövőket meg a xenonod kék fénye zavarja.
-
zack
nagyúr
válasz
stickermajom #32691 üzenetére
1 év gari van a xenon Nightbreaker-re. A távolságira, ködfényre azt hiszem nincs, és ott említik is a rövidebb élettartamot a fényerő miatt. Eddig semmi gondom. Azt hiszem január óta van bent a Nightbreaker, és nappal is megy, mert nincs menetfényem. Semmi gond vele.
Ahogy írták is előttem az élettartam nagyban függ az autó elektromos rendszerétől. Egy még működő trafó is csinálhat üzemidő vesztést. Indítóáram is kinyírhatja, ezért én mindig helyzetjelző mellett indítózok, és amikor beröffent, csak akkor kapcsolok xenont. Alapértelmezettként a gyújtás rákapcsolása után egyből kapcsolja a xenont. Begyullad, és az indítóáram nagy löket neki. -
Bögre
aktív tag
válasz
stickermajom #32714 üzenetére
Autóba, de feltűnt, hogy 24V -os volt linkelve, köszi.
-
EQMontoya
veterán
válasz
McSzaby #32709 üzenetére
Most jut eszembe, milyen hülye volt. Ahol elvágta a régit, ott tűzőgéppel össze kellett volna toldani az újjal (persze előtte azt is elvágni), átpörgeti a kettőt együtt, összetűz, kicsit megolvasztja öngyujtóval, hogy tuti legyen, esetleg szigszalaggal is körbetolja kétszer, oszt' jóleszaz, tojjadneki!
Új hozzászólás Aktív témák
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen légkondit a lakásba?
- MIUI / HyperOS topik
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elemlámpa, zseblámpa
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- Apple iPhone 7 128GB Yettel Függő 1Év Garanciával
- AKCIÓ! Asus ROG Flow Z13 +ROG XG RTX 3070- i9 12900H 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3050Ti 4GB + RTX 3070 W11
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest