Új hozzászólás Aktív témák

  • #92251648

    törölt tag

    válasz PuMbA #16686 üzenetére

    "Végülis miért kezdték el? Ha a rádiók úgy is "összenyomják", miért kellett mégis alapból felnyomni mindent?"

    Miért akar a nagy mellű nő még nagyobb melleket?

    Ne feledjük, a 80-as években járunk! Egy felvevő stúdióban akkor sokkal több lehetőség nyílt a dinamika kezelésére, mint egy rádióban. Ma már komoly broadcast processzorok vannak a rádiók jelútjaiban, de régebben nem voltak ilyenek.

    "Az előbb linkelt Fleetwood Mac - The Chain-t tök jó hallgatni az SE W200-as telefonommal és egy alap agybadugós fülessel és nem érzem, hogy kicsi lenne a dinamika vagy részletek tűnnének el."

    Zajos környezetről beszéltem. Gondolj egy nyüzsgő irodára, vagy egy városi forgalomban haladó autóra! Az emberek jellemzően ilyen körülmények között hallgatnak rádiót, ahol az alapzaj és a műsor hangereje között alig néhány dB különbség van. Itt a halkabb részek simán elvesznek az éterben. A fülhallgatós zenehallgatás nem mondható zajos körülménynek. Viszonyítani meg csak akkor tudsz, ha ugyanazt a felvételt meghallgatnád egy igazán gyors és erős rendszeren.

    "Egy "befutott" előadónak akinek van egy rakat pénze simán kifizethetné"

    A stúdiódíjat jellemzően nem az előadó fizeti, hanem a kiadó, aki próbál minden fillért megfogni.

    "Egy jó rendszeren egy 4dB átlagdinamikás számot is meg lehet hallgatni pl. 8-szor egymás után mindenféle fáradás nélkül?"

    Nem tudom, milyen az a 4 dB átlagdinamika. Szerintem olyant én még soha nem hallottam.

    "Egyébként sokan tök mást értenek a dinamika alatt."

    A hifisták nagyon sok szakkifejezést tévesen használnak, ettől még azoknak megvan a hivatalos jelentésük.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák