- Hamarosan megkezdődik a nubia 2,8K-s táblagépének szállítása
- Barátokká váltak az eddig rivális AI-óriások
- ASUS blog: Ideális olcsó utazós gép lett az új Vivobook S14
- Az Aura Displays hordozható monitorhármasa jól felturbózhatja a produktivitást
- Dual Mode-os IPS monitorral adott magáról életjelet a Gigabyte
- Teljesen az AI-ra fókuszál az új AMD Instinct sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen széket vegyek?
- Androidos tablet topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Steam Deck
- Melyik tápegységet vegyem?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hamarosan megkezdődik a nubia 2,8K-s táblagépének szállítása
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
mcwolf79 #8296 üzenetére
Az lehet, hogy van jelentkező, de az új API-k módosítanak azon, hogy miképp érdemes a termékskálát frissíteni. A következő években valószínűleg lesz egy pilot VGA minden generációban, ugyanis számolni kell azzal, hogy ha új architektúrát hoznak, akkor a játékokon sokkal rosszabbul teljesíthet, mint az elődje, mert a driver átkerül magába a játékba. Érdemes kihozni egy olyan előzetes fejlesztést, amely az új architektúrát tartalmazza. Ez az aktuális termékskálával együtt mehet, mert igazából piaci szerepe nem lenne. Viszont amíg megérkezik a nagytesó, addig számos játékot már optimalizáltak a pilot VGA-ra, és abból a nagytesó is profitál. Ez azért fontos, mert ha a nagytesó jön először, akkor annak lesz borzalmasan gyenge a teljesítménye optimalizálás nélkül.
-
HSM
félisten
válasz
mcwolf79 #8289 üzenetére
Igen, a majd és a ha jövő időt és feltételes módot kifejező szavak.
Megjegyzem, a múltról is szoktam írni, csak akkor nem jövő időben és feltételes módban, hanem kijelentő mód és múlt idő. Annak a szava a "volt". Szép dolog a nyelvtan.3-4 év? Ugyan... Ez a következő fél, max egy év. Márpedig most is kapni a boltokban a Maxwell-eket, és az űrtechnika AMD-t... De a legöregebb Maxwell2 GTX-ek sem lesznek öregebbek 2 évesnél egy év múlva.
Ez itt a "bibi", hogy masszívan a nyakunkon a DX12, nem 3 meg 4 évek kérdése.Abu igencsak bőven ír okos dolgokat, csak kell fül értelmezni tudni belőle a lényeget.
Akinek ez nincs meg, vessen magára.
(#8293) Ren Hoek: Amennyire nő a GPU kihasználása, úgy nő a sávszélességigény. Gondold végig, ha ugyanazt a képkockát nem 30ms-ig rendereli, hanem 20-ig, akkor máris 20ms alatt kell a képkockányi adatot a GPU-ba tölteni, nem 30 alatt. 1,5X-ös gyorsuláshoz 1,5X-ös sávszélesség is kell. Ha a sávszélesség nem tartja a lépést a GPU-val, nem lesz jó a skálázódás.
(#8295) Erdei88: 100%, hogy nőni fog, egyedül az a kérdés, mennyivel.
NV-s méréseket olyannak kéne csinálnia, akinek NV karija van.BF4, maxgrafika MSAA-val, FHD. Megy vele kicsit multiban és már van is egy szám.
Amúgy senkit nem buzdítottam AMD kártya vásárlására, én csak leírom, hogy látom a mostani helyzetet. Értelmes emberek vagyunk, magunk döntünk. -
Yllgrim
őstag
Az jo, mert minel tovabb emelik, annal tobben mennek at a konzolok vilagaba vagy allnak le a fejlesztesekkel evente es 3-4 evente cserelnek hardver-t
Egyszer az igazi enthusiast reteg is megunja es azt fgoja mondani hogy kapja be mindenki, dugjatok fel a kartyaitokat magatoknak
Esetleg valaki vehetne a faradtsagot es ujra divatba hozhatnak a PC-t, akkor lenne ujra vasarloretege, novekvo eladasok, novekvo piac. Ezt ugy elaludtak veletlenul vagy szandekosan hogy orom nezni.
A vege az lesz hogy nem vesz senki kartyat, nem fognak fejleszteni, azt a par szuper grafikus kartyat sem fogjak megcsinalni a fejlesztoknek, mert nem fogja megerni, es akkor nem lesz fejlesztes mar konzolokra sem, meg semmire. Ez persze nem fog most bekovetkezni, meg par ev, csak hat nem ertem ez miert jo nekik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Aki az AMD-nél dolgozik az szerintem már látta a programokat. Ebből a szempontból az AMD-nek nyilván lehetőségük van arra, hogy a DX12-t hype-olják, hiszen tudják, hogy mi várható. Ugyanígy az NV-nek és az Intelnek lehetősége van arra, hogy annyira ne foglalkozzon a DX12-vel.
Az árak alakulásában az játszik főszerepet, hogy ma már csak feleannyi VGA kerül eladásra, mint négy éve. Azért ez elég komoly visszaesés, és folyamatosan csökken a kereslet. Amíg ez nem fordul meg, addig az árak csak növekedni fognak. Ezért lassultak le a fejlesztések is, mert ma már nem akkora a piac, hogy értelme legyen másfél évente a teljes termékskálát lecserélni.
-
mcwolf79
veterán
Megint a balkáni viszonylatokból indulsz ki, ráadásul (ahogy szoktátok) szélsőséges eseteket veszel.
Szerintem itt is lenne bőven jelentkező, aki 0,5-1 évente cserél kártyát, mert épp kijött valami új ,valami erősebb.
Szóval ezt a hsz-t inkább ignorálom, mert egyáltalán nem helytálló. -
cl.aci
aktív tag
válasz
mcwolf79 #8289 üzenetére
Igazad van, nem 3-4 hanem 6-8 évre
, ismeretségi körömben van nem egy aki még mindig 8600-as NV kártyát, és 4850 meg az allatti ATI kártyát használ, sőt mondhatjuk, hogy ők vannak túlnyomó többségben. (Az általad említett felhsználók jelentős töbségének elég egy Intel 3000-es integrált vga, mert azt sem tudja mi az a dedikált vga
, most ne a PH forumból indulj ki hanem egyszerü mezei felhasználókból ők teszik ki a többséget )
-
Ren Hoek
veterán
Nem értem amúgy honnan veszed ezt. Van valami kézzelfogható infó erről, vagy csak tipp? Miért is kéne minden motornak full sávszél a Furmark jellegű kihasználáshoz? Egyeneses arányosságban nő a sávszéligény? Milyen felbontásról beszélünk?
Meglehet, hogy pl a 970 sávszél bőven elég lesz FHD-ra, azon felül úgy is elfogy a GPU.
-
Whysperer
addikt
Nem mondok magam ellen. Én most is állítom ,hogy 12-be tényleg erős kártya a Fury. Most az ,hogy belsős adatokkal nem spamolhatok teli egy fórumot msot mit tegyek.. Ha megkövezel akkor sem tudom most kifejteni. attól még nem vagyok fan boy mert kitartok pár dolog mellett és Én nem a guru3d és társai testekből indulok ki . Gondolom ,ha Te is olyan környezetben dolgozol vagy csinálod a dolgokat Téged is kötnek szabályok nem? I7-tel doglozom és NV-vel szóval fölösleges megint AMD fanboysággal jönnöd. Én szerintem is elrontotta amrketinget a AMD ,de szerintem inkább azzal ,hogy mikor jelent meg.
Remélem egálság alakul ki a 12-be ,hogy rendes árak legyenek Én csak ebbe bízom. Nem abba,hog yaz egyik erősebb a másik nem
-
mcwolf79
veterán
Megint a szokásos "majd" és "ha".
Oké, hogy nem árt ha egy VGA időtálló technológiával rendelkezik, de azért sztem a felhasználók jelentős része nem 3-4 évre vesz VGA-t.
Akkorra meg ezek a "csoda AMD-VGA-k" a fasorban sem lesznek, űrtechnolódia ide vagy oda.Amit meg Abu ír.. Hát szerintem erről a fórumozók nagy részének megvan már a véleménye , és nem csak NV oldalról
-
do3om
addikt
válasz
Whysperer #8280 üzenetére
A gond az volt hogy túl lett reklámozva a sebessége nem is kicsit.
Erre még rátettek a z AMD fanok egy lapáttal. (vagy inkább 100-al)
Köztük Te is!!!!, emlékszel még miket hordtál össze a megjelenés elött? Na az volt a trolkodás nem amit most kap. Ezzel járultatok hozzá a ahhoz ami most van, nem kel szépíteni bőven volt benne része a kemény magnak.Valóban nem rossz a kari, venni meg vehetsz de azt sem egyszerű.
A dx12: így van nem tudni mi lesz de úgy látszik az AMD-sek mégis tudják hiszen meggyőződésük hogy jelentősen jobbak lesznek benne, ez a trolkodás aztán nehogy kussolás legyen a vége.
Az árak nem csak a Fury-nál magasak hanem mindennél, az NV is kibaszott mocsok drága, fasz itt mindkettő.Nekem AMD gépem van, olyn amire még büszkék lehettek akik AMD-t használtak: X6, 7970.
-
HSM
félisten
Nem vagyok benne biztos, hogy nem lesz idén ilyen játék... Abu írta valahol, hogy év végén jön az új Frostbite motor pl., de az AOTS is halad, elvileg hamarosan benchmark is jön belőle... [link]
Ami a memória sávszélességet illeti, neked is ezt tudom mutatni: [link]. Nem csoda, hogy nem profitál a sávszélből sem a Hawaii, sem a Fiji, sem a nagyobb NV-k nem profitálnak a 300GB/s feletti sávszélességükből, ha a játék 100% GPU használat mellett megelégszik kb. 100-160GB/s-el egy 290-es GPU esetén... Ezt a GTX970 is kirázza a kisujjából...
Ugyanakkor ha nagyobb mértékben megnő a GPU kihasználtsága a DX12-vel, akkor ez a sávszélességigény könnyen a többszörösére nőhet...(#8276) gbors: Ezzel pontosan tisztában vagyok.
Pontosan, ahogy írod egyfelől picivel jobb a sávszélesség/számolók aránya, másfelől számold bele azt is, hogy a 1,5-ös szorzó nem kevés. Ez a sávszélesség így már versenyképes a piros oldal felsőházával, tehát bár arányaiban nem sokkal több, ezt már nem nevezném szívószálnak.
Arányaiban nézve a GTX960 sem jobban szívószál, mint a GTX980, mégis úgy gondolom, ott fog először fájni, ha majd elkezdi a memória éheztetni a számolókat.... Pláne, a mostani, 70K-s áráért.... -
Whysperer
addikt
-
#85552128
törölt tag
válasz
Whysperer #8284 üzenetére
A 980-akon nem 12%-ot tudsz húzni
A legtöbb tesztben meg az 1100-at sem sikerült elérniük, míg a custom Maxwellek közül szinte mind megy 1500 körül ami kb +20% a refhez képest és a memória is szépen húzható legalább 7500-ra, de a 7800 sem ritka.
De ha csak a refet nézzük OC-val az is gyorsul kb. 14%-ot.
Szóval egy custom 980 és egy Fury nagyjából egy szinten van, de előbbi jelentősen olcsóbban. -
Whysperer
addikt
válasz
#85552128 #8281 üzenetére
Most nem értem például a a levegős Fury mért olyan rossz vélet? [link] sok esetben 10%-15%-kal gyorsabb mint a GTX 980 és kv 10%-kal drágább.. 390 / 440 font..
hjaja és nés nem logikus 10%-ért veszel 10%-kkal drágábbat.? egy ref hütős MSI [link] giga g1 [link] 389 - egy azért elég szép hűtéses Sapphire [link] azért telejsíménybe is nézük végig nyugodtan van ahol 18 fpssel jobb mint a GTX 980... Ez mér tis olyan rossz vétel nem értem még mindig.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Whysperer #8280 üzenetére
A Fury kártyáknál továbbra is az ár a legnagyobb baj, ennyiért szimplán nem éri meg, mert a konkurencia megoldása jobb és azután a hype után amit az AMD generált mindenkinek óriási elvárásai voltak amiket meglepő (?) módon nem sikerült teljesíteni.
DX12-t meg hagyjuk meg az első néhány játékig akkor majd lehet értékelni az alapján...
A 390X-et is adhatták volna inkább -4 GB VRAM-mal és olcsóbban, de a legjobb lett volna ha ki sem adják, sőt a 300-as szériából talán az egyetlen értelmes kártya a 4GB-s 380. -
Whysperer
addikt
válasz
#85552128 #8279 üzenetére
Én egyetértek azzal amit mondasz ,de azzal meg nem értek egyet,hogy egy új technológiával jött kártya ami olyan szörnyű módon nincs leamaradva a csúcs NV-től. Ilyen fikázásokat kapjon azok után amilyen höbörgés volt,hogy mért nem jelent még meg. Most meg mikor user nyomsára kiadták most meg ennyi le legyen trollkodva. Én például nem értem a mai napig,hog ynekem miért is olyan rossz választás lenne egy 7870 után mondjuk egy X nélküli r9 390? vagy egy Fury? Mondjuk Én directx12-re gyúrok .. Honnan tudja azt bárki is ,hogy a 980Ti vagy a Fury lesz ott jobb/rosszabb?
Példa: ha hidegebb lenne a VGA-m akkor jobban Hidegebb lehetne a ZAlman z11-be a FX-em is mert a brockenemet csak lentről felfe lehet berakni, ha ezt egy Vizes Fury-val kiküszöbölöm ugyan annyi pénzért mint a GTX 980 Ti akkor mért vegyem azt? Mért vegeyk egy ref hütős gtx 980 Ti-t amikro egy vízes Furyt kapok ugyan annyiért és amikkel Én játszom abba jó a Fury?
-
-
Locutus
veterán
Az AMD az alacsony PC keresletet hibáztatja a rossz pénzügyi eredményeiért
"weaker than expected consumer PC demand"
Miközben az nvidia meg az intel is hülyére keresi magát...
Ezek tényleg nem értik
-
keIdor
titán
Mindegy amúgy, mert még nem tartunk ott, hogy annyira kéne a sávszélesség, és mire oda jutunk addigra már nem ez a generáció lesz. Azért abban gondolom egyetértesz, hogy idén már úgysem lesz ilyen játék.
A Keplerhez hasonlóan a Hawaii sem profitál semmit sem a 300GB/s+ sávszélből, a csonka GTX-970 erősebb. Jövőre talán változik, ki tudja, én nagy elhúzásra nem számítok.
-
Petykemano
veterán
igazából nem az a baj, hogy ne lenne igaz, csak a jelenen mit sem segít. Ez pont ugyanaz a vita, mint ami a többmagos processzorok megjelenésekor volt. Ha valaki túl korán lépte meg, akkor a tesztekben és az aktuális ST alkalmazásokban elvérzett, mert 1 mag alacsonyabb órajelen pörgött, mint a tényleg egymagos. MT alkalmazás meg még hírmondóban sem volt. S persze végül igaza volt, aki a több mag felé lépett, s talán még elégedett is volt végül, aki megvette az akkor még teljesítményéhez képest esetleg drágább neotechnológiát. De ez már marketing, meg stratégiai célzás. Ez jellemzően az AMD-nek nem jön össze.
Ahová ki akarok lyukadni: egyáltalán nem lepődnék meg, ha a Fury 1 év múlva (mikor már DX12-es játékokkal tesztelnek, meg elterjedt, és magunk mögött hagytuk már a DX11-et és azok, akik azt mondják, hogy de a kis stúdiók még mindig DX9-ben fejlesztenek már csak egy alig hallható kisebbség) 20-30-40%-ot ver nem csak esetenként, hanem általánosságban a 980Ti-re, vagy akár a TX-re.
Azon viszont nagyon csodálkoznék, ha egy ilyen előny az AMD javára piaci részesedés visszaszerzésre és profitszedésre lehetőséget adó hosszabb időszakra tartóssá válna.
Hiába tűnik technológiai szempontból innovációs éllovasnak és hiába van esetleg technológiai értelemben lépéselőnyben, piaci versenystratégia tekintetében folyton lépéshátrányba kerül. -
HSM
félisten
A 980 250GB/s-je nem lenne rossz, ha nem azon az áron adnák.
A rivális 290X-ek kis tuninggal 40%-al többel gazdálkodhatnak, jóval olcsóbb ár mellett. A 390-ek meg még ennél is többel.
(#8270) monosz: Nézd, én csak beszélgettem a témában pár fórumtárssal. Nem tudom, ez neked mitől lett "szánalmas vergődés", meg okítás, meg térítés, de igazából túlzottan nem is érdekel.
Normális felfogású ember helyén tudja kezelni a másik ember véleményét, és akkor nem bántja meg.... -
monosz
őstag
Sajnos ennek a AMD-s Fecskének,már születéskor eltört a szárnya.
"izgalmas lesz az első pár DX12 fecske"
Már lassan szánalmas ez a vergődés,amit próbáltok páran tériteni.Normális felfogású ember,már csak kuncog ezen "okításokat" olvasva.
(sok minden bennem van még,de nem szeretnék senkit megbántani) -
keIdor
titán
Egyébként a GM204 még mindig csak közép-felső kategória, az csak egy dolog, hogy az nVidia (egyébként zseniálisan) már másodjára a GK104 után kétszer adja el drágán ugyanazt a generációt. A 980 tuninggal kb. 250GB/s-re képes, ami nem rossz, tekintve, hogy ez nem felső kategória, sosem volt az, csak el lehetett adni annak.
A 970 problémásabb eset.
-
HSM
félisten
válasz
Ren Hoek #8250 üzenetére
Jó, de ha mondjuk 400GB/s lenne az ideális, akkor a 320GB/s-el még mindig klasszisokkal jobb leszel, mint mondjuk 224GB/s-el a GTX980-on.
Amúgy nem csak a motortól fog ez függeni, hanem a játéktól, tartalomtól, szóval izgalmas lesz az első pár DX12 fecske.
(#8251) Keldor papa: Jó, hát az a Batman.....
(#8252) gbors: A GTX980 Ti éppen nem szívószálas, azt korábban is írtam. Ami szívószálas, a konkurenciához képest az a GTX960, valamint a GTX970 és 980.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen a Thief támogatja PC-n, de csak a legutolsó javítással. A BF4 a PS4-en a pilot projektje volt az async shadernek. Ezután mindegyik PS4-es Frostbite 3 játék megkapta ezt a funkciót. A jövőben ez a funkció platformfüggetlen lesz a Frostbite-tal. A kísérletezés erre vonatkozóan állandó. Az a kérdés mikor kapcsolják be a funkciót.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laja333 #8258 üzenetére
A Witcher 3-nál opció a low-level mert rengeteg korábban beígért dolog a DX11 miatt maradt ki. A GTA5 esetében nehézkes mert XO és PS4 konzolokon sem low-level az elérés, szóval valószínű, hogy a motor strukturálisan sem megfelelő a DX12-re. Így azért a váltás egy jó fél éves munka lenne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gyakorlatilag ugyanarról a koncepcióról van szó. A Vulkan esetében is. Szerintem reális, hogy sokan várják. Csak a saját gépem példájára építve egy Dragon Age Inquisition DX11-ben nem megy 20 fps fölé, de ugyanazon a beállításon a Mantle nem megy 40 fps alá. Ezt kínálja a többi új API is. Naná hogy várja a játékos. Főleg akinek olcsó vagy régi procija van.
-
Arra gondolok, hogy azonos mértékű core és mem órajel húzásból mennyi +sebességet hoz a core. A Fiji esetében 66% volt a core, a 980Ti esetében az OC tesztek alapján 70-75% (arra sajnos nem találtam olyan jó egzakt tesztet, mint a Fijinél a hardware.fr tesztje). Vagyis, ha a "szívószálas" 980Ti-vel gond lesz sávszél terén, akkor minden bizonnyal a Fury X-szel is. Kivéve, ha a low-level magic ezt is megoldja
És persze ennek az okát érdekes lenne tudni, de az eredményen nem változtat. -
Ren Hoek
veterán
Máris kell a PC-re a 400GB/s
Akkor meg már a Hawaii is lófing 320-al... Tehát írunk egy olyan játékot, ami csak azon a 2 db eladott Fury-n fut majd
Meg azon a pár megrántott 390X-en... ezt se sokan viszik az az igazság.
Az viszont tény, hogy senki nem tud semmi konkrétat még pletyka szinten sem a kijövő motorokról, hogy konkrétan MENNYI sávszél kell nekik. Ha az első olyan infó megjelenik pl, hogy a Frostbite 4 300 GB/s felett igényel, akkor elfogadom. Minden más csak jóhiszemű tippelés.
A Nitrousnak tényleg kellhet, de még arról sem tudunk olyan sok konkrétumot, én legalábbis annyit láttam egy AMD demoból, hogy 290X-en futott. Megfuttathatták volna 970-en is mellette...
Egyelőre én nem látok olyan hűdenagy áttörést látvány terén se a Singularity, se a Star Swarm esetén. Nekem inkább benchmarknak tűnik, mint játéknak.
-
Azért ha már ennyit szívószálazol, akkor ugye az is megvan, hogy a 980Ti-nek magasabb a core:mem OC aránya, mint a Fury X-nek? Szóval jól mutat papíron az az 512GB / sec, de nagyon úgy fest, hogy az effektív sávszélesség terén a Fiji chipben nincs minden rendben. Érdekes kérdés, hogy ez az architektúra miatt van (mert akkor a Hawaii is érintett), vagy a HBM-hez kapcsolódik...
-
HSM
félisten
válasz
Ren Hoek #8242 üzenetére
Persze, csaképp PC-re szokás plussz effekteket is beletenni valamint nem 30fps a cél, hanem minimum a duplája. Máris kell a PC-re a 400GB/s, mikor konzolra elég a 150.
Ami a Nano-t illeti, nem tudom, milyen olcsóságról beszélsz. Már írtam, vagy olcsó lesz és béna, vagy jó csip kell majd, de akkor igencsak jó lesz, de nem olcsó...
Nézd, attól hogy megvágják, a 14/16nm nem lesz olcsó... Ugyanúgy kelleni fog rá a memória, az interposer, ha HBM-el jön, a fejlesztési költségek...
(#8244) Keldor papa: Persze, nem megy vele semmire, ha nincs használva...
De nem biztos, hogy ez örökre így marad, pláne a körülmények ismeretében...
-
Petykemano
veterán
Nem egy ügxfélbarát hozzáállás, de megcsinálják. És megcsinálják. A számok (profit, piaci részesedés) azt a stratégiát igazolják.
hasonló jelenség figyelhető meg a platformok piacán. A Windows szar, ha valamit nem lehet. Az apple gép istencsászár Akkor is, ha szinte semmit nem enged,hát mert az úgy a legjobb. De sokan az alapján írták le az androidot, Hogy a szarlassúbéna 30e Ft-os készülék után vettek 250e-ért egy iphonet -
Petykemano
veterán
válasz
Ren Hoek #8239 üzenetére
Szerintem a 14nm-es váltás nem lesz ilyen ugrásszerű. Az AMD esetén az arctic islands szerintem jó esetben azt a szintet fogja hozni, amit a mostani kártyák, csak talán a Maxwell fogyasztásáva. Azért azt is vegyük figyelembe, Hogy a 28nm sem 2011-ben lett olyan mature, amilyen Most. Elején a csíkstélesség még szerintem épphogy kompenzálni fogja a selejtarányt, és a tapasztalat hiányát.
Az ugrásszerű teljesítménynövekedést inkább az dx hozhatja el, Persze mindkét gyártónak azzal, Hogy az aszinkronitás miatt több egységét lehet alacsonyabb órajelen dolgoztatni. -
-
jedis
senior tag
válasz
Petykemano #8238 üzenetére
Hát jahh teljesen egyetértek !
Én mondjuk felrobbannék a dühtől, ha pl. megvennék egy méregdrága kártyát, és a konkurencia rá pár hónapra kihozna 2/3-ad áron egy hasonló teljesítményűt ( GTX Titan vs 290X ) . Ezt még meg is lehetne magyarázni, hiszen a "konkurencia". De azt, mikor az új csúcskártya kiadása után pár hónappal kihozzák a "kis tesót" majd fele annyiért úgy, hogy közben a "nagy tesó" teljesítményének szinte 100%-át hozza ( Titan X vs 980TI ), no akkor már elszállna az agyam. NEKEM ! A régebbi generációk "támogatásáról" már nem is beszélek, mintha csak Maxwell volna a világon . Sosem halottam eddig még egy NV tulajt sem a fent említett három dolog valamelyikén siránkozni. ITT! De ha véletlenül kijön a másik oldalon egy új kártya, ami picit lassabb a konkurens típustól úgy, hogy isten ments még ezen felül kicsit drágább is, no akkor uccu neki toroknak emberek !
Troll On
Figyu srác !
Ha téged nem zavar, hogy az "X"-eden pár hónap alatt buktál 150+ -ot, akkor az se zavarjon már, hogy a FuryX netán néhol 10%-al lassabb a TI-nél úgy, hogy közben netán néhol 10%-al drágább !Troll Off
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem meg nem fogják ezt az egészet elsietni... XB-ONE és PS4-nek is kb 150-200 GB/s sávszéllel gazdálkodik... 2 compute 1 graffal. Most akkor hogy is van ez? Hirtelen elkezd mindenki PC-re fejleszteni, mert ott várhatóan nagyobb sávszél lesz, konzolok meg lemaradnak mint a franc - pedig konzol a sokkal nagyobb piac...
Kíváncsi leszek én erre a sávszél őrületre a következő 1 évben... Meg a 390X-ek furmark 400 Wattos fogyasztására a nagy kihasználtság miatt
(#8241) rambustibi: Úgy egy hónapja
(#8240) HSM: Ahogy lesz Nano is HBM-el olcsóbban - úgy lesz selejt vágott 14/16 nm-es GPU is... gondolom nem is kevés a gyártástech nehézségeiből adódóan. Szerintem szívesen fognak venni 80-100 körül 970 teljesítmény körül vágott kártyákat. Miért is kerülne többe? Mikor vásároltak meg valamit drágábban, kevesebb teljesítménnyel? Teljesítményre kell árazni..
-
rambustibi
őstag
Ha volt már, akkor bocsi: [link]
-
HSM
félisten
válasz
Ren Hoek #8228 üzenetére
Azt nem tudjuk, mikor fog elterjedni, és hogy pontosan milyen igényei lesznek a korai megvalósításoknak. De ezeket hamarosan meg fogjuk tudni...
A megnövekedett sávszélesség igényhez nem fog amúgy rengeteg pipeline kelleni, bőven elég, ha 2 compute és egy grafikai izomra terheli a csipet. Ez az elvileg preferált a fejlesztők körében, nem az 1+1.
Ha mondjuk egy FPS-ben gondolkozol, ott is sokminden megnövelheti az igényeket. Pl. részletesebb táj, részletesebb modellek, csomó lehetőség van ott is fejleszteni a megjelenítésen.Ami a VGA-k jövőbeli értékét illeti, azon fog az egész múlni, mennyibe kerül az új, és mennyire használható a régi.
(#8237) Sir Ny: Véletlen se zavarjon, hogy praktikusan ugyanaz a csoda a kettő.
Mellesleg a Mantle nálam már bizonyított BF4 alatt a régi 290-es VGA-mon.
Pedig az még csak épphogy a lehetőségek felszínének legtetejét ha picit megvakargatta.
(#8238) Petykemano: A cégnek ez nagyobb hasznot termel, ugyanakkor a piacnak meg árt, mivel megvetted a marhadrága VGA-t és azt látod, egy év múlva költhetsz rá megint egy vagyont... Az emberben meg az marad meg, hogy mennyire drága dolog a PC-játék, közben meg csak jól lehúzták...
Szerintem szomorú, hogy az emberek ennyire nem látják, merre navigálják a piacot a vásárlási döntésükkel....(#8239) Ren Hoek: Azt ugye beleszámoltad, hogy 14/16nm-en, HBM memóriával azok NAGYON úgyértem pokoli drága csipek lesznek?
Pláne egy óriásnagy VGA.....
Nem az lesz, mint eddig, hogy huss, itt az új gyártástechnológia, kisebb, gyorsabb, olcsóbb... Kisebb lesz, talán gyorsabb is, de állati drágán. Sajnos nagyon közel a fizikai határok.... -
Ren Hoek
veterán
válasz
Petykemano #8238 üzenetére
Igazából mikor is volt utoljára csíkszélváltás? 2011-ben... 2016-ban lesz a 14/16 nm... Tehát onnantól kezdve radikális változások lesznek + a HBM1-2 is terjed főleg 8< GB memóval hatalmas sávszéllel, ami ugyancsak szemléletbeli váltást hoz. A 2016-os generációt nem is lesz szerintem érdemes hasonlítgatni a régi kártyákkal, mert más szintet fognak képviselni fogyasztásban és teljesítményben is. Bizony lesz is igény dVGA-kra, mert jön a VR és a 4K, amit jelenleg egyik kártya sem képes kihajtani 60p-vel stabilan.
Ilyen alapon teljesen értelmetlen a mostani kártyák jövőállóságát, vagy értéktartósságát firtatni, mert könnyen lehet a zacskó csipsz kategória bármelyikből. Ha elterjed a HBM2, akkor a Hawaii sávszél is kevés lesz... Főleg ha bejön alsóbb kategóriába is egy olyan ütőképes lineup, AMD-től és NV-től is, ami fogyasztásban és sávszélben megeszi a mostani kártyákat...ugyan azon az áron. Ki fog akkor már a 400 Wattot megevő 390X kazánról beszélni, hogy de jobban viszi a játékot mint a buta Maxwell
Ez persze az aktuális régi 290X tulajoknak jó, de mindenki más megveszi a 14/16 nanós újakat inkább.
-
Petykemano
veterán
Tartok tőle, hogy egységsugarú Maxwell vásárló Nem szomorú lesz, hogy a nemrég vásárolt szuper kártyája már nem annyira szupin megy. Hanem elolvassa a teszteket, látja, hogy az nvidia új kártyája megint jobb, mint az AMD tavalyi kártyája, függetlenül attól, hogy az már bőven elhagyta a sajátját - ki nézi már azt, hogy a 290x már gyorsabb, mint a régi rivális 780ti? - , és vesz egy újat.
valahogy az az érzésem, hogy ez a stratégia több hasznot termel. Más kérdés persze, hogy az nvidiáról ez a termékfejlesztési attitűd elfogadott, dicsőített, az amdt meg már azért is ekézik, mert régebbi radeonokon nem megy a freesync.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Venyera7 #8232 üzenetére
Te aztán nagyon tudod, netán jósgömböd van?
Egyáltalán miről beszélünk? Melyik DX12 motorról? Mert ha jól tudom egy darab nincs még kint...
Az az egy biztos, hogy a DX12-ből GCN és Maxwell is profitál. Már százszor leírtuk, hogy extrém lassulás csak akkor le(het) egy kártyán, ha sok pipeline fut. Ilyen pedig egyelőre a Nitrous engine. Ezen kívül nem lesznek hatalmas különbségek Maxwell2 és GCN között, maximum a bekötés miatt proci, esetleg az emuláció miatt némi sebességvesztés. DE nem 4x lassulás. -
mcwolf79
veterán
válasz
Venyera7 #8208 üzenetére
Lol
A konzolokban AMD cucc van és de sokra mentek vele.
Az exklúzívok kivételével még az 1080p és 60 fps sincs meg. Sőt, még a 30 fps is kínlódva sincs meg, a felbontással is szenvednek. Pedig ugyebár elvileg a konzol fix hardver, és könnyebb optimalizálni.
Hiába a csuda-APU, eddig nem nagyon virítottak. System-seller exkluzív pedig eddig nem nagyon jött. Lehet a jövőben jobb majd pár, de hol van a nagy duma, hogy a prevgen programozó-barátabb, mert közelebb áll a PC-hez?!
Továbbra is lehet nyomatni a marketing bullshit-et, amit A(bu)MD nyom, de szerintem a Fury után a "megváltó" DX12 lesz a következő pofáraesés azoknak, akik nagy NV - verést várnak. -
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Venyera7 #8230 üzenetére
Hányszor kell még feltennem neked a kérdést, ha te mondjuk egy játék producere vagy millió dolláros költségvetéssel, kiadnál olyan játékot üzleti szempontból, ami a userek 90%-ánál szarul fut? Konkrétan lehet, hogy az A.O. Singularity csak a 290X-en és a Fury-n fog értelmesen futni, de ez hány %?
10-ből 1 gépen fog futni, a többin meg 5 FPS-el szaggat? Ki fogja ezek után megvenni? Csak és kizárólag AMD presztízs értéke lenne a játéknak. Mondjuk nekem nem tetszik a játék, és csak ezért biztosan nem fogok váltani. Ha majd jön egy rakás olyan cím ami tényleg üt, és tényleg szarul fut, akkor meggondolom.
Gondolom nem hallottál még optimalizációról. Konkrét eszközökre fejlesztünk, nem a levegőbe: XBONE, PS4, PC... A PC-n belül szakadás lehetséges, és DX12-vel erősen kell sakkozni milyen irányokba optimalizáljuk a kódot. Meg kell találni az aranyközéputat, ami a jelenlegi kártyákon is jól fut, és profitál a DX12 feature-kből, effektekből. Szerencsére a DX12-vel jól lehet játszani ilyen téren, ezért is vannak a támogatási szintek... Játékokat adnak ki, amit átlag userek futtatnak a gépeiken, lehetőleg minél többféle hardveren, nem benchmark programokat akarnak eladni nekünk bakker.
-
Ren Hoek
veterán
Első körben DX12-ben 1 compute 1 grafikai várható párhuzamosan. Konzolon ha jól rémlik 2 compute 1 grafikai van. Szóval ez lenne a cél, persze lehet 10 pipeline is, de az már kifekteti a Maxwell2-őt. Az előbbiek nem.
(#8227) HSM: Itt a MIKOR a kérdés. Amire se te, se én, se Abu nem tudja igazából a választ. Márpedig akkor fogja szopatni a Maxwell2-őt a motor, ha sok-sok pipeline van. Ez mikor lesz általánosan 10/10 játéknál? Legyen az FPS, RTS, RPG... nem csak speckó RTS mint a Singularity, vagy a Star Swarm sokezer egységgel. Egyáltalán kell egy FPS-be pl ennyi pipeline és ekkora sávszél?
Szóval 1 év? 2 év? 3 év? Erre nemhogy mi nem tudjuk a választ, de maguk a fejlesztők sem...Másik kérdés pedig, hogy a mostani 150K-s VGA-k mit fognak érni 1-2-3 év múlva? Lehet egy 970 is ugyan úgy papírnehezék lesz, mint a 290X...
-
HSM
félisten
válasz
Ren Hoek #8225 üzenetére
Arra céloztam ezzel, amit már korábban leírtam, hogy az oké, hogy betegre keresik magukat, a gáz csak az, hogy ez nem fog jót tenni a játékosoknak, mert az egységsugarú Maxwell vásároló ha majd azt látja, nem futnak jól a játékok az egy éves 150K-s kártyáján, akkor nem lesz túl boldog.
A szegmentációról, egyéb piaci manipulálásokról nem is beszélve.Az async shadert persze, gyorsít szívószálon is biztosan, de az optimális működéséhez elég sávszél fog kelleni. Amúgy nem is tudom, valamelyik készülő DX12 játék kapcsán volt róla szó, hogy jelenleg úgy fest, a sávszélesség lesz a legnagyobb limit DX12 alatt. Végülis logikus is, ha sokkal jobban ki lehet használni a GPU-t, akkor sokkal több adat fog kelleni azonos idő alatt feldolgozni.
Az átlag user majd akkor fog fejet vakarni, ha majd nem megy jól az új BF a gépén, míg a haver srácnál meg mondjuk igen. Szóval az AMD-nek az lesz a jó reklám, ha majd tényleg jól mennek DX12 alatt.
-
Ren Hoek
veterán
"...mert betegre akarták keresni magukat a Maxwell-el"
Nem akarták, hanem meg is tették. Nem ígérgettek semmit, hanem kiadtak egy konkurenciánál halkabb, hűvösebb olcsóbban gyártható cuccot, ami DX11 alatt ment mint a meszes. Meg is nézhetik magukat 80% részesedéssel... de ez már régi sztori.
A tény viszont megint az, hogy megy a találgatás. Jelenleg egyetlen nagy sávszélt igénylő DX12 játék sincs. Lehet async compute-ot használni 200 GB/s sávszélen is, jó példa erre a konzolgeneráció. Jelenleg a sávszél konkrétan 0%-ban számít és egyáltalán nem szempont. Ha az nv hátradől és nem csinál semmit, akkor is bőven megvan a fölényük még egy éven át. Gyanítom viszont, hogy nem ülnek a seggükön.
...és az AMD-nek most hatalmasat kell(ett volna) durrantania, hogy visszapártoljanak hozzájuk a vásárlók. Erre nem elég a sávszél jövendőmondás, mert mi is csak találgatunk róla, akik értjük mi van a sávszél és a DX12 hátterében. Egy átlag user szerinted fog ebből valamit? Csak ha már az arcába nyomták 100x hogy itt van 10 durva async játék, amin megpusztulnak a Maxwellek - vegyél AMD-t.
-
Ren Hoek
veterán
Kétélű a dolog... ennyi. Lehet valaki egy feature miatt vesz új kártyát. Viszont az NV szépen játszik a lapokkal, és pont úgy lecseréld a Keplert/Fermit mert azokon már nem futnak olyan jól a játékok. Ez lesz majd a Maxwellel is ha kijön a Pascal.
Persze vezető pozícióból könnyű ezt játszani.
-
HSM
félisten
válasz
Ren Hoek #8218 üzenetére
A Tonga elvileg 384bites buszú, csak sanszosan nem erőltetik még a fullos verzióját valamiért (pl. mert jóval drágább úgy a tokozás, a PCB, a körítés, kivárnak vele). Tényleg nem a legszerencsésebb a 256bites buszával, de nézzük azt is, mennyiért adják.
Kapaszkodj, 75K-ért kapod meg a 4GB-os verziót, annyiért, amennyibe egy 128bites GTX960 is kerül. Ezen két kártya közül egy pillanatnyi gondolkozás nélkül hoznám el a 380-at....
A Delta Color-ról az Nv ilyen ~25%-os növekedéseket írt, amit vélhetőleg a lehető legoptimálisabb körülmények mellett mértek. Mindezt az óriási L2-vel együtt. "Thanks to the improvements in caching and compression in Maxwell, the GPU is able to significantly reduce the number of bytes that have to be fetched from memory per frame. In tests with a variety of games, Maxwell uses roughly 25% fewer bytes per frame compared to Kepler. "
A Maxwell2 "ledadogás" ellen elég lesz, ha annyit csinálnak, hogy a GTX980 Ti-n fusson valahogy a maxgrafika. Ott azért bőven van sávszél, gyárilag közel 340GB/s, ami tuninggal akár 380 környékére is növelhető.
Ehhez képest egy GTX980 a 224GB/s-el, vagy a GTX970 a 3,5GB-ján elérhető 196GB/s-el elég halovány.
Egyébként egyetértünk, AMD-től főleg a Fiji és Hawaii csipes kártyák fognak remekelni, majd meglássuk mennyire. Ugyanakkor a már lassan ősöreg Tahiti is szépet alkothat még, ha nem botlik el pár korából fakadó apróbb hiányosságán (gondolok pl. a "mindössze" 2 compute futószalagjára).Szóval már ma is van tisztességes sávszélességű Maxwell, csak épp vastagon megkérik az árát. Jelenleg kb. dupla áron méri az Nv a Maxwellhez a sávszélességet az AMD-hez képest, ami azért nem éppen bíztató.
Az AMD-nek nem fog kelleni ilyen trükk az eladásokhoz, van bőven ember, aki most Nv-t használ, de át lehet csábítani. Vagy akinek már régebbi, lassabb AMD-je van, azok is vesznek előbb utóbb újat.
"Szépen bemész egy webshopba és rendelheted a 14/16 nm-es csendes, halk és brutális teljesítményű kártyákat."
Ha lehetek őszinte, ez az a verzió, amitől nem tartok.Persze, jön a HBM is, meg minden jóság, de hogy olcsó nem lesz, az is 99%.
(#8221) Ren Hoek: A régi GCN-eken hardveres okokból nem megy a Freesync. Ez ilyen, amelyik újításhoz hardver kell, azt nem tudják szoftveresen hozzáadni utólag. Erről nem az AMD tehet. Ahogy az Nv sem fog tudni utólag még 128GB/s sávszélt adni a GTX980-akhoz vagy GTX960-akhoz.
Ha szétszakad a piac, azt köszönheted az Nv-nek, mert betegre akarták keresni magukat a Maxwell-el.
A vékony busz meg kellett a költségek és fogyasztás alacsonyan tartásához.
-
Shing
őstag
válasz
Ren Hoek #8221 üzenetére
Miért ne lenne logikus döntés? Most írtad le, hogy eladtad a kártyád és nv-t vettél. Elég kockázatos butítani a régi kártyákat, mert ott van az nvidia, ahol annyit lát az átlag felhasználó, hogy még Fermin is van frame rate control és DX12 support. Na milyen jó, vegyünk nvidia-t, mert ott jobb a support.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Venyera7 #8219 üzenetére
Elméletben ilyen nem történhet meg, mert a régebbi GCN-ekre is ugyan úgy jönnek az újítások... viszont elég az is, hogy jön egy vezetőcsere, Lisát kirúgják...és jön egy szigorú vadkapitalista vezetés, akik rendbeszedik a céget. Már korábban is volt egy cikk, hogy bizonyos GCN verziókon bizonyos dolgok jobban futnak. Ezzel az ürüggyel már meg is léphető, hogy rosszul fut a régi GCN-en valamiért. Ahogy a 270X/280X/370-nél sem megy a Freesync pedig hogy reklámozták annak idején...én ezért adtam el a kártyát konkrétan (és lettem nV-s) és volt arról is szó, hogy a 3XX-ek fognak támogatni feature-öket, amiket 2XX nem, pedig rebrand csak... Majd kiderül.
Szóval nagyon gáláns dolog kedvezni a régi tulajoknak, de vajon egy logikus piaci döntés egy olyan cégtől aki a csőd szélén masírozik a szakadékba? A 290/290X-eket amik addigra kb midlevelnek számítanak majd, pont egy jól támadható szegmensben, 80-100K körül - ahol tudnának új ügyfeleket nyerni... na pont azokat nem kell lecserélni, mert baromi jól futnak majd rajtuk a DX12 async játékok tömkelege.
Másik oldal meg az, hogy az Async kb végtelen szávszélt igényel, úgyhogy lehet minimum HBM1 de HBM2 kell majd hozzájuk. Akkor most mire koncentráljon szerencsétlen fejlesztő? Szívószál 200 GB/s-re vagy 300, vagy 500, vagy 800 stb...? ...és itt nem csak plusz csilivili effektekről van szó, hanem igen komoly játéktechnikai dolgokról. Egységek száma, AI, fizika, stb... Szétszakadhat a piac teljesen...
-
Ren Hoek
veterán
Én azon fogok nevetni, amikor a 4 GB-os csúcs GCN-es 380 Tonga 15 FPS-el köhög majd a szívószál sávszél miatt a sok async compute miatt... Vagy hogy is van ez? A sávszél önmagában nem biztos, hogy tökéletesen leírja a helyzetet, hiszen a Maxwell2 és a Tonga is erősen használja a Delta Color Compressiont. Ez biztosan számít valamit...
Nekem ez a DX12 egy sűrű ködbe burkolózó valami, amit még a fejlesztők sem tudnak igazán hogyan alkalmazzák - főleg ha ténylegesen ekkora különbség lesz a hw-k között. Abu is leírta a Frostbite 4-el kapcsolatban itt, hogy mi várható. Feltételezhető, lehetséges, valószínű stb... Ez még csak nem is AMD-s ígérgetés, hanem egy fejlesztői tény. Akár utolsó pillanatban is ki-be kapcsolgathatnak feature-ket, ahogy eddig is tették. Meg fogják nézni hidd el, hogyan fut a szívószálakon, és ehhez alakítják majd. Lesznek kivételek az elején is, ez nem is kérdés. Ott megmutathatja az AMD mit tud, pl Singularity. Csak szerintem ott is a Hawaii és a Fury fog remekelni, de mi lesz egy 380-al? A többi játék meg - az elején -, konzolszerű async felépítéssel jön, pontosan annyira óvatosan használva a DX12-őt, hogy véletlenül a Maxwell 2 sem dadog be 8 FPS-el alatta. (Ezt is Abu vízionálta korábban)
Ha fogadni mernék, akkor arra tennék, hogy mire általános lesz a Maxwell2 fingató motor, addig meg lesz NV kályhacső sávszél alternatíva. Onnantól pedig le fogják sz.rni a Maxwellt, Keplert, Fermit és simán bedadoghatnak 8 FPS-el. Ez ilyen gonosz dolog. NV erről híres, szemét kapitalista banda
Én el is adom addig majd a buta Maxwellemet. :
A régi Hawaii-okon meg lehet még egy ideig jól fognak futni, így akinek még az a dinó van a gépében simán örülhet. (Lehet... mert közben az AMD-t is lehet felvásárolják, és nem engedheti meg az új vezetés, hogy jótékonykodjon, mert el KELL adni az új kártyákat. Már jön is a közlemény, a GCN 1.3-ra optimalizáltunk, ezért a Hawaii-on kompatibilitási problémák adódtak.) Szépen bemész egy webshopba és rendelheted a 14/16 nm-es csendes, halk és brutális teljesítményű kártyákat.
-
imi123
őstag
válasz
Venyera7 #8208 üzenetére
Sajnos a gyenge konzolok miatt jut kevesebb idő a Pc-s fejlesztésre.
Az új Batman-nél is írták hogy véres verejték árán tudták megcsinálni konzolra.
Ez az egy az egyben átemelés konzolról meg csuda jó dolog lenne ha a konzol nem lenne gyengébb.
Eddig nem láttam next geneken semmit amit a Pc ne tudna.Ja de.. tudnak szaggatni 900.P-ben.
Lehet ünnepelni kellene hogy egy az egyben XboxOne minőséget kapunk,de nekem ez inkább rossz hír. -
#35434496
törölt tag
Mikor jön az első olyan DX12 játèk amiben kiderülhet mit tud a Fury x?
-
Venyera7
senior tag
válasz
Petykemano #8205 üzenetére
Pont GCN a piac hiszen a konzolok erre epulnek!Valoszinuleg lesz@rjak majd a maxwellt, mint ahogy most is teszik pc-vel,az utobbi idoben megjelent portokbol kiindulva!Ez akkor lesz maskepp, ha az Nvidia ad egy valag penzt a fejlesztoknek,hogy legyenek mar szivesek normalisan portolni az adott jatekot!
-
korcsi
veterán
válasz
Petykemano #8205 üzenetére
Ha GCN vs Maxwell statisztikával számolunk akkor az új generációs konzolokat is bele kellene ebbe számolni amennyiben nem PC exkluzív játékról van szó, nem. Ebben az esetben hogy állnak az arányok? És konzolra mindenképp erősen optimalizálni kell mert elég lájtos a vas benne.
-
Petykemano
veterán
Az általad felsorolt arányok épp elegek ahhoz, hogy a fejlesztők ne akarjanak tovább menni az új fícsörök használatában, mint amit a Maxwellel tudnak. Ez alól csak az az eset kivétel, ha egy játékot ígyis úgyis optimalizálni kell egy architektúrára, és Akkor a maxwellekre optimalizálják arra, amit azok tudnak és ahogy azok működnek, a gcneket meg arra, amit és ahogy azok. És Akkor már miért né használjanak annyi parancsprocesszort, async tudást, sávszélísséget, amennyi az architektúrához Van. De vajon ez így lesz? Vagy az gcnt elintézik hamar, mert kis piac, és eltöltenek heteket, hogy a Maxwell is fusson úgy, mint a gcn. Rá fogják e áldozni az időt, hogy a gcnből is ne csak annyit hozzanak ki, amennyit kell, hanem amennyit lehet?
-
Milka 78
nagyúr
válasz
Petykemano #8173 üzenetére
Ezért mondtam a 3570k-t.Egy két kivételt leszámítva,játékok alatt még magasabb órajelen sem tudja elcsípni az elavult 4 magosomat,lehagyni meg főleg.
-
Yllgrim
őstag
Eszetekbe se jusson skip-elni a topik-ot, vegre kapok valahol szakmai valaszokat is. Van kb 5-8 ember aki erti is amit leir nem csak beirogat valamit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Synology NAS
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Kuponkunyeráló
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Teljesen az AI-ra fókuszál az új AMD Instinct sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged