Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hobby elektronika
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen egeret válasszak?
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Apple MacBook
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Arról semmi infóm nincs, h milyen kell 75W-90 vagy 75W-80? A nyamvadt könyvében sincs erre utalás.
-
Sziasztok!!
Időszerű lett a Splash-ben a váltóolaj csere. Van valami bevállt, ajánlott olaj??
THX!!
Ja, és mennyi kell bele?? -
Cunaja
addikt
Sziasztok!
Ha már úgyis szervíz téma.
Úgy tűnik, az én szervizem most jól dolgozott.
Átment a Suzu a nagynyomású teszten.Nem lett belül, sehol vizes, nem volt szivárgás.
-
Qtya123
őstag
válasz
Biga123 #68593 üzenetére
" ez is kb franchiseban megy"
Ennyi. Teljesen lutri. Ugyanolyan, mint a sima szervizek. Van belőle teljesen korrekt, meg van sz@rrágó retek.Teljesen mindegy, hogy márkaszerviz, vagy nem, aki nem jó az nem jó. És függetlenül attól, hogy számlát ad, gyári van, simán megcsinálja, hogy nem cserél olajszűrőt, fékfolyadékot. Ha egy gyökér üzemelteti, vagy kretén szerelők dolgoznak benne, az nem ilyen elvek mentén fog gondolkodni, hogy jaaaaj kicserélem mindenképp, mert garis, meg mert számlát kell adnom.
Én kétszer voltam márkaszervizben a Crossal, mert ami TPMS szenzorokra azt olvastam mindenhol, hogy simán felismeri, plusz a suzuminn is mondta, hogy jó minőségű utángyártott, na nálam azokat csak a márkaszerviz tudta feltanítani.
Először voltam a Suzuki Tafáknál. Végtelenül kedvesek és korrektek voltak. Még rá sem kérdeztem, már mondták, hogy bemehetek nézni, ha akarom. A szerelő egy tablet szerű, de annál iparibb kinézetű diagnosztikai eszközt dugott az autóra, feltanította, beszélt a szenzorokról, mutogatta nekem, hogy miket tud a diagnosztikai gép, megnézte, hogy van-e régről tárolt hibakód, minden. Tök jó volt.Na eltelt fél év, az egyik szenzor megkotlott. Gariban cserélte a suzuminn, ahol vettem. Igen ám, de újra fel kellett tanítani azt az egyet, mert ugye ezt a típust nem ismerte fel az autó. Másnap nyaralás, SOS-ben kellene egy márkaszerviz, mert nem akarom 1 hétig a sárga műszerfalat nézni. A Tafák nem tudott aznapra időpontot adni. Kerestem egy másik márkaszervizt.
Ég és föld. A másik helyen mint mondtam, rádugták az ipari cuccot és 15 perc se volt az egész. Itt azzal kezdték, hogy minimum 1,5 óra lesz, mert úgy lehet csak törölni az autó memóriájából a szenzorokat, ha lehúzzák az akksit és minimum 1 órát nem kap áramot az autó. Mondom nekik, hogy volt már ilyen, nem kellett semmi ilyet csinálni. A válasz: nem olyan nincs, ezt így kell csinálni.....1 óra céltalan várakozás után hozzákezdtek. Egy mezei laptoppal ugrottak neki, amihez először töltőt nem találtak, utána nem tudott a Windowsba belépni az ember. Miután ez megtörtént, megcsinálták. Igazából nem az lehetett a cél, hogy óra díjjal lehúzzanak, mert nem kértek többet, mint a másik. Csak annyi hogy ránézésre sokkal felkészületlenebbek és amatőrök voltak a másikhoz képest.
-
Biga123
addikt
válasz
burgatshow #68588 üzenetére
Sajnos láttam, h azok a szerelők akik a maszek műhelyekben nem állták meg a helyüket , vagy mert nem ért hozzá vagy mert tróger, mind a márkaszervizekben kötöttek ki.
Szal igen, a boldog tudatlanság. "Márkaszervizbe viszem mert ott értenek hozzá."
Kifizeted , örülsz. Aztán viszed ugyanoda ABS kocka cserére, és ott megkapod a magyarázatot "ezek ilyenek sajnos, cserélni kell". -
ncc1701
veterán
válasz
burgatshow #68588 üzenetére
Persze. Nincs ezzel gond, akkor kérjenek elnézést, és adjanak egy q kedvezményes árat az újbóli javításra. Ehelyett elhajtottak. A másik a jobb hátsó szilent, ami még 1 éves kora elött nyüszögött. Az volt a mondás, h futúmű alkatrészre nincs garancia. Pedig csak elnézést kértek volna, megemelik, és agyonfúllyák szilikonsprével. Én ezt teszem minden kerék cserénél/szerelésnél, azóta kussba van.
Vannak ott hozzáállásbeli problémák rendesen, ritka köcsög cég. -
pjen
félisten
válasz
burgatshow #68588 üzenetére
Persze, csak a cég kötötte az ebet a karóhoz, hogy nem típus hiba, nincs alul méretezve a csapágy és ha cseréled az olajat nem megy tönkre. Cak hát a vissza hívás drága lett volna.
-
burgatshow
veterán
válasz
ncc1701 #68587 üzenetére
Ez mindig olyan, hogy csak azokat látod panaszkodni, akiknek valami történt. A pozitív tapasztalattal rendelkezők nem jönnek irogatni, hogy minden kafa vagy tű a szénakazalban.
Amúgy nekem minden kafa, meg a szervizzel is ahova hordom, pedig már volt bódé javítás, meg karbantartás is nagyjából 6-8 havonta (már a 4. és eddig megcsináltak mindent). Szóval én elégedett vagyok...
-
ncc1701
veterán
válasz
burgatshow #68585 üzenetére
Ahahahaha. Mire oda jutsz, h 8-10 évesen ér 1 millát a vas, biztosan majd annyiért indítasz pert. Itt a cégnél kollega kocsiját a mexikói úti suzuki házba hordta, meg is halt az abs kocka, maszek emberke cserélte, az azt mondta, h kb a gyári volt benne a fékolaj. Számlákon ott volt a csere. Szerinted pereltünk? Fenéket. Nekem is elqrták a fényezést, 2 éves korában dobja le a lakkot. Perlünk? Nem. Elviszem majd maszekhoz, és lefényeztetem. Amit tudok tenni, h negatív reklámot csinálok nekik.
-
pjen
félisten
válasz
burgatshow #68585 üzenetére
Akinek lejárt a gari és nem volt még 45000km az autóban mégis szétment a nyeles tengely csapágy az is hiába ment asztalt borogatni.
-
burgatshow
veterán
válasz
Böhomke #68584 üzenetére
Én lehet naív vagyok (sőt biztos), de úgy gondolom, hogy ha márkaszervizbe papírt adnak arról, hogy megcsinálták a folyadékcserét, majd utána bedöglik az ABS kocka, akkor joggal mehetek asztalt borogatni, hogy kéremszépen.
Értem, hogy ezalatt nincs autó, de ennyire azért nem érdekük szerintem ezzel "játszani".
-
Böhomke
újonc
Azért ne hagyjuk ki annak az általános szervíz szokásnak a meglétét, hogy a beöntő nyílás alatti szűrőt kifeszegetve, a fékfolyadék minőség mérő tollat beledugva kiszámlázzák a ki nem cserélt fékfolyadékot.
Valószínűnek tartom, hogy az általános ABS kocka problémának ez az alapja.
A fékfolyadék a kerekeknél melegszik túl, fárad el, mire a problémával szembesül az autó használó addigra már az ABS kocka szelepei megadták magukat.
Az van megcsinálva amit az ember fia saját kezűleg megcsinál vagy a sufni tuningban a haverral, vagy ismerős szerelővel.
Ráadásul ahhoz, hogy az ABS kidolgozza az elfáradt olajat megfelelő műszer kell az alulfizetett szerviz dolgozó ezért nem fogja törni magát, hogy elővegye. -
ncc1701
veterán
válasz
szabonagyur #68580 üzenetére
Ott is van / év.
Nincs örök életű folyadék, mind öregszik. Maximum egyes gyártók ráírják, h élettartam. Bármit is jelentsen ez.
-
ncc1701
veterán
válasz
szabonagyur #68577 üzenetére
Minden folyadéknak van egy km, és egy év kitétele. Váltó/fék olajok általában 4 év maximum. Hűtővíz is periodikusan cserélendő...
-
AMD Power
titán
válasz
szabonagyur #68571 üzenetére
Nekem is most lesz 3 éves a fekolajom. A kötelező szervizek ez is cserélve lesz márciusban. Váltó olajat gondolom nem kell 3 dvebte cserélni, 23 km után....?!
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #68571 üzenetére
Plusz a Suzukik érzékenyek rá az ABS kocka tekintetében. Olcsóbb, mint ABS kockát cserélni 2-3 ezer forintért.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #68567 üzenetére
Meg az app is kuldte, hogy menjek
-
Janusz001
őstag
Új Scross 2 éves szervizére ki mennyit fizetett? Én most 81k -s ajánlatot kaptam, nem tudom ez árban sok/kevés -e.
-
ncc1701
veterán
-
Cunaja
addikt
Sziasztok!
Szárad a szélvédő fűtött műhelyben. A cserét be szokták jegyezni a szerviz könyvbe, vagy elég ha az autó történetében látszódik? -
-
ViZo72
tag
válasz
tboldi #68539 üzenetére
Igazad lehet, nem a 3 henger a fő ok.
A spórolás (akár az anyagokon, akár tesztelési/fejlesztési időben) meg a környezetvédelmi normáknak való megfelelőségi kényszer akárhány hengernél megbosszulja magát...
Most olvasom ITT, hogy a Nissan/Renault 1,2-es turbós, 4 hengeres motorjainak (2012-2016 között) is van elég baja, pedig azok láncosak... Konstrukciós hibák+30.000 km-es olajcsere periódus megtette hatását. -
Gyöször
senior tag
válasz
tboldi #68539 üzenetére
Úbaszki azt hittem viccelsz. Miért lenne olajban a szíj? Azt hittem valaki a burkolat alá öntött egy csomó olajat, vagy nem tette rá a kupakot, esetleg hőtől deformálódik valami és pont a szíjra folyik.
De hogy egy motort úgy megtervezni, hogy szíjat olajba, majd tenni rá egy szenzort, hogyha elkezd lemállani a szíj és csökken az olajáramlás, meg 40ezernél rommá kopott anyataxi blokk?? Éljen brüsszel meg a környezetvédelmi normái a gyors bemelegítéssel..
-
ViZo72
tag
válasz
fogkefe21 #68519 üzenetére
Ezek a mai 3hengeresek már nem azok mint régen, főleg ha még turbósak is.
Úgy rémlik több márkának is van problémája a kis turbós 3 hengeresekkel.
Ez nem Suzuki de épp most futottam bele:
https://telex.hu/belfold/2024/01/26/opel-puretech-motor-garancia-vezermuszij-olaj-csere-szerviz
(De pl. Renault/Dacia vonal is problémás úgy tudom és nem 1 egyedi esett miatt.) -
ViZo72
tag
válasz
paolinho #68489 üzenetére
S-Cross fórumosok szerint ki kell kapcsolni a sávelhagyás figyelőt, amit valahogy bekapcsolhattál.
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166238310&t=9220774(Vicces, mert ott ugyanezt kérdezte valaki.
)
-
ncc1701
veterán
válasz
slett27 #68533 üzenetére
Mert az egy öreg városi autó, ami valóban nem biztonságos. Én sem érzem magam pályán biztonságban a swiftben, mert a saját insigniám teljesen más ezen a téren, csakhogy az több, mint 2x olyan nehéz, dupla annyit fogyaszt, és 10x annyiba van fenntartani. De én szeretem mindkettőt, és arra használom mindkettőt többnyire, amire kitalálták.
Vagy el tudod fogadni, h egy kicsi városi autóban ülsz, vagy nem. Ha nem, akkor add el, és vegyél valami nagyobbat. Az meg sokat fog enni, és drága lesz fenntartani. -
Gyöször
senior tag
válasz
slett27 #68533 üzenetére
Elméletileg a grand vitara biztonságos autó. [link]
De egy swifttel mégiscsak könnyebb az efféle városi harcokat megvívni [link]Szerintem te egyiket sem keresed. Útálom Pistát, de a mondatát azt ide lopom: csak szívvel tudod szeretni az autódat. Add el a francba az üvöltő farkast és vegyél olyat ami neked jó.
-
szabonagyur
félisten
válasz
slett27 #68533 üzenetére
Szerintem fogadd el, hogy amiben ülsz nem egy pálya autó, nem egy verseny autó.
Ha ezek megvannak akkor fogod élvezni igazán az autót, vagy eladod egyben és veszel egy olyat ami az elvárásaid tudja.
De ahogy megtapasztaltad ennyi pénzért vagy megbízhatóságot kapsz vagy lehet megy az autó, de minden más baja van (ezt is megtapasztaltad).
-
slett27
addikt
Annyira nem érzem magam biztonságban az Ignisben.
Volt autó Seat Leon II, a Fiat Bravo, feleségem Grande Punto-ja. Persze nyilván van pro és kontra minden tekintetben de kimondottan félek autópályán pl. főleg szélben.
-
slett27
addikt
szabonagyur, Gyöször, Brogyi : amióta nincs meg a Fiat Bravo 2 1.4T azóta minden lassú.
Sajna az ember egyszer "megszagolja" a turbo adta többletet..... evvan.
-
Gyöször
senior tag
válasz
szabonagyur #68529 üzenetére
Az a baja a mostani motorjának, hogyha 180nál lepadlózza, akkor nem úgy lép el kettőhúszig, mint a múltkori videóban a honda szivi amit belinkelt ide. Ez már így soha többé nem lesz jó, ércsedmegbazzeg.
-
slett27
addikt
Szerintetek az 1.3-as Ignisbe gond nélkül bele lehet tenni egy 1.5-ös motort ? Váltó, minden passzolhat ?
343.000 km van az autóban és nem tudom az előéletét. Én nem szeretném sem hengerfejeztetni, sem motort felújítani. Van ilyenre példa az fb csoportban főleg Wagon-R-ek.
-
-
fogkefe21
csendes tag
válasz
ncc1701 #68514 üzenetére
Amúgy miért fél mindenki a 3 hengerestől? Első autóm egy három hengeres 1000-es Swift volt családból örököltem. Volt, hogy 3 évig nem volt benne olaj cserélve, volt hogy víz nélkül ment kitudja mennyit. Sose ette az olajat sose melegedett a motor semmi. Fél év állás után feltöltöttem az aksit és pöcre indult. Legjobb autó volt.
-
-
-ZeeZee-
senior tag
Sziasztok!
Céges autóként egy új Suzuki Vitara 1.4 Hybrid GL+ 4WD 2023-as kocsit vezetek. Sajnos a csomagtartóval vannak gondjaim. Nem lehet becsukni, illetve néha becsukódik, néha nem.
Próbáltam a csomagtartó ajtajában lévő 2 gumipöcköt beljebb csavarni (ameddig engedte becsavartam), akkor jobb lett egy picivel, mert addig csak izomból lehetett becsukni az ajtót, azóta néha megy "magától" is. Persze csak úgy nem működik, hogy a holtponton elengedem az ajtót, mert akkor "visszarugózik", nem zár be, de ha nyitva van 1 ajtó, akkor már 10-ből 2-ször becsukódik. Ha megküldöm izomból, akkor is van amikor nem zár be, csak rugózik.Az autó új, 1 hónapos, de ebből 2 hétig garázsban állt. A főnököm szerint ez Vitara betegség, a másik céges (2018-as) is ebben szenved, de ott már ki van törve az a műanyag darab, ahová a csomagtartó ajtó "érkezik". Mit lehetne tenni, hogy normálisan működjön az ajtó becsukás? Valakinek van valami ötlete, tippje?
-
paolinho
őstag
válasz
szabonagyur #68513 üzenetére
Hmm, akkor lehet, hogy rosszul emlékszem ezt a monitorképet illetően. Köszi szépen azért!
-
paolinho
őstag
válasz
szabonagyur #68505 üzenetére
De átvált, csak akkor meg az átlag fogyasztást, és a hátralevő kilométer lehetőségét nem látom. És mintha ez régebben így látszódott volna.
-
tboldi
nagyúr
-
Agent T
tag
Sziasztok!
2005-ös 1.5 GS Navigator Swifthez tud valaki ajànlani hasznàlható androidos fejegységet esetleg? -
kenguru99
senior tag
-
paolinho
őstag
válasz
szabonagyur #68502 üzenetére
Eddig ott a pillanatnyi fogyasztás látszódott. Az az oldalirányba mozgó zöld csík.
-
a_tesz
Korrektor
válasz
Red_Bull #68495 üzenetére
Egyébként egy kicsit meglepett, ahogy a hirdetések közt nézelődtem hogy elég sok német meg osztrákból behozottat árulnak ebből a típusból valamiért, mert az előző meg azelőtti Swiftek szinte mindig magyar előéletűek szoktak lenni.
Azért, mert "felnőttesebb" ára lett kicsit, plusz 2008 után eléggé megállt itthon az újautók piaca, kellett pár év, mire újra megnőttek az eladási számok, és ezek miatt kevés került újonnan itthon forgalomba. Másik még, hogy sokszor itthonról forgalomba helyezés előtt megvette külföldi kereskedő, és ott helyezték forgalomba, mert itthonról megvenni olcsóbb volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8130U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest