- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Dell notebook topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
ma A Galaxy S22 és S21 család is One UI 6.1-re vált, ám eltérő AI funkciókkal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
Sziasztok!
Szüleim szeretnének vásárolni maguknak autót, a keret 2.5 millió Ft. Nem szeretik cserélgetni az autókat, amit használnak, azt próbálják minél tovább megtartani, rendszerint 20-21 éves korú lesz az autó mire eladják.
Emiatt az adott pénzből minél fiatalabb autót szeretnék nekik ajánlani. Ennyi pénzből már kapnak 5-6 éves Swiftet, így szerintem ez jó lenne nekik.
A kérdésem az, hogy ezeknek az MK5-ös Swifteknek van valami ismert típushibájuk? Annyit olvastam, hogy volt egy visszahívás, mert a fékcső hozzáérhetett a motorblokkhoz. Más egyéb ilyen van?
Mik az autó gyenge pontjai? A karosszéria hajlamos valahol a korrózióra?
Köszi előre is!
-
Qtya123
őstag
3.2 millióért valóban jónak tűnik az új Swift. Köszi a tanácsokat. Látom szerencsére az alapfelszereltség része a klíma is, igazából ennyi lenne az igényük. Viszont akkor még gyűjtögetniük kellene, mert ez 700ezerrel több, mint a tervezett keret. Az tény, hogy új és ez előny lenne hosszú távra.
-
Qtya123
őstag
válasz laca891 #48163 üzenetére
Ez az ABS kocka műszeres átmozgatása mennyire létszükség?
Sokszor cseréltem már fékolajat a családban mindenféle autón, de lévén nincs ilyen műszerem az ABS kocka nem volt átjáratva. Nyilván nem a legjobb, hogy abban marad valamennyi a régiből és keveredik, de nagy gond lenne ez? -
Qtya123
őstag
Üdv!
3 éve van nálam egy '98-as évjáratú 1.0 Swift.
Már egy évvel ezelőtt is észrevettem, hogy ahogy hűl az idő, úgy egy kicsit többet kell indítózni reggelente, mint előtte. Nem izgatott a dolog, mert tényleg annyi volt csak, hogy kb 1 -2 másodperccel tovább kellett indítózni, mint nyáron.Most viszont más a helyzet. Minél hidegebb van kint, annál jobban kitolódik az indítózás ideje és úgy -3 Celsius, amin még beindul, ha annál hidegebb van már nem, vagy nagyon nehezen. Ha beindult, onnantól egész nap jól működik már, legyen akármilyen hideg és indítsam akárhányszor. Viszont, ha újra áll egy vagy több éjszakát az autó, akkor kezdi ezt megint.
Beindulás után tökéletes az alapjárat, nem dadog, nem hagy ki henger, húz az autó, tökéletesen működik.
Gyújtás és üzemanyagrendszer irányában kell szerintem keresni a hibát. A gyertyák és a benzinszűrő is 3 éve lettek cserélve, azóta kb 12.000 km-t ment az autó. A gyertyák típusa DENSO W20EPR-U. Gondolom ennyit el kellene menniük simán nem?
Ránéztem a gyújtás kábeleire, nincs kirepedve egyik sem, a gyertyák végén a kis menetes fém henger sincs lelazulva.Fontos infó még, hogy amennyiben a hidegben a hosszú indítózás után, ha beindul és azonnal leállítom, majd ezt követően újra indítózok pöcc-röff rögtön beindul. Emiatt kezdem kizárni a gyertyákat és gyújtásrendszert. Vagy szerintetek ettől még lehet mondjuk a gyertya a ludas?
Üzemanyag rendszernél mit érdemes megnézni, mi okozhatja a gondot? Az AC gyújtás ráadásakor normális hangon búg, nem hallok benne rendellenességet és feltételezem a benzin nyomás is rendben van, ha nem ingadozik, dadog, fullad az autó semmilyen fordulaton.
Van valakinek ötlete merre induljak?
Köszi!
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #50338 üzenetére
Köszönöm a tippet!
Látod erre nem is gondoltam. Van egy másik autóm is, abban mikor meghalt az akksi sosem csinált ilyet, hogy tekerni tudott, de indítani nem. Ott, ha halott volt az akksi, akkor meg sem bírta forgatni a főtengelyt, igaz az a motor 2x annyi hengerrel, 2x annyi literrel és tömegben meg sokszorosával bír, mint a kis 1.0 motor.
Emiatt gondoltam, hogy teker=jó az akksi, de akkor lehet ilyen, hogy tekerni tud simán, de elég szikrát már nem ad?
Amúgy már a 3 évvel ezelőtti vásárláskor is ez az akksi volt benne és nem tűnt újnak, szóval tuti van minimum 4-5 éves, vagy több és Jász akku, tehát nem "felső polcos".
Holnap szerzek egy multimétert és rámérek.Bár amit nem értek, hogy amennyiben el tudja indítani nagy nehezen, akkor honnan van elég kraft ahhoz, hogy rögtön leállítom és utána indítózva pöcc-röff? Hiszen akkor az első indítással már szedtem ki egy jó adag delejt az akksiból és a 3 másodperc járatással gondolom nem tud annyit tölteni az akksiba a generátor, hogy a második indításnál már hibátlanul induljon. Vagy rosszul gondolom?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #50344 üzenetére
Értem, köszi a segítséget. Holnap reggel megpróbálom a kollégám Swiftjének akksijával az indítást. Neki könnyen indul és fiatal akksija van.
Új nekem ez a halódó akksi anomália még. Eddig minden autómnál előjel nélkül haltak meg, úgy, hogy tekerni sem tudtak, vagy max átforgatták egyszer-kétszer a főtengelyt és kimúltak. Ott ugye kérdés nem volt az ilyen esetekben.
Ez meg itt szórakozik nekem a tekergetéssel...[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #50344 üzenetére
Rámérettem ma az alksira, a töltés rendben van, de a 300 A indítóáram helyett csak 196 A van benne. Azt mondta az ember, hogy cserés lesz az akksi, de elvileg ja teker akkor be kellene indulni így is könnyen, mert a Suzuki nagyon kis áramot vesz fel indításkor.
Haver 1.3 Swift akksijat is rákötöttem, azzal kicsit kevesebbet kellett indítózni, de azért így is kellett 3-4 másodpercig. Haver 1.3-as lerúgott, lelakott gépet 4 nap állás után ma reggel 1 másodperc alatt poccre indította.
-
Qtya123
őstag
válasz [CS]Blade2 #50374 üzenetére
Én mindig adok neki egy nagyon kicsi gázt, akkor sokkal könnyebben beindul hidegen. Már régen is így volt. Kis gáz nélkül tekernie kellett 2 másodpercig, kis gázzal meg pöcc-röff. Viszont melegen minden körülmény között pöcc-röff gáz nélkül is.
Azt próbáltam már, hogy 4-5x ráadom a gyújtást, hogy dolgozzon az AC, de nem oldotta meg a dolgot.A mostani helyzetben hiába adok ugyanúgy kis gázt, mint eddig, az nem segít. Nagy gáz sem.
2ozzmexy: Én is hajlottam az akksi felé, de most elbizonytalanított, hogy az 1.3-ast pöccre indító 55 ah akksi nem pöccre indította az enyémet, hanem tekerni kellett azért. Egyébként fülre ugyanolyan gyorsan teker mindkét autóban az önindító.
Gyertyára gondoltam még, de nem akarom elhinni, hogy a 3 éves keveset futott Denso rossz lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #50373 üzenetére
Na egy kis fejlemény: Igazad lett!
Vettem egy új BOSCH akksit és a mostani hidegekben is tökéletesen, 1 másodperc alatt indít.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen is van, hogy tempósan teker indítózásnál, de attól még halódó lehet az akku. Szóval álljon itt ez tanulságként, ha valaki így járna mint én.
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Adott egy 98-as évjáratú 1.0 városi rohangálós Swift. Elkezdett egyre többször leállni üzem közben és nehezen, vagy órákig el sem indulni. Mikor nem indult, nem kapott indítózáskor benzint--> kocogtatás az injektor tetején és lőn benzin. Tehát hamar kiderült, hogy injektor hiba.
Még a gyári Bosch volt benne, tettem bele egy utángyártottat, nem fog új Bosch-t kapni, annyiból másik motort teszek bele.
Tökéletesen működik, jó a fogyasztás. A régi injektorral hidegen kellett indítózni 2-3 másodpercig, mire elindult. Az új injektorral hidegen is fél fordulat és indul a gép. Öröm és boldogság, DE:
Azt csinálja, hogy melegen nehezebben indul. Tipikusan akkor, ha le van állítva és kb 15-30 perc állás után indítani kell. Ha ennél rövidebb, vagy hosszabb a leállítás után eltelt idő, akkor pöccre indul.Ebben az időkeretben viszont nehezebben indul, kivéve ha indítózás közben egy nagyon kicsit lenyomom a gázpedált, akkor könnyen indul. Mi okozhatja ezt?
Én max olyanra tudok gondolni - ha létezik egyáltalán ilyen - hogy leállítás után kicsit átereszt az injektor, becsöpög némi benzin a torokba és 30 perc felett elpárolog, de ebben a 15-30 perces időben ott áll és hirtelen sok neki az anyag. De ez csak ötletelés, nem tudom lehet-e ilyen.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Sziasztok!
Új Swiftel kapcsolatban lenne egy kérdésem. A felszereltség ezeknél fix, vagy vannak összevissza kombinálva?
Azért kérdezem, mert a weboldal alapján a 2WD manuális változatnál csak a GLX felszereltséghez írja szériaként a hátul is elektromos ablakot.
Viszont a használtautón ha beállítom, hogy 2021-es Swift és legyen hátul is elektromos ablak, akkor kidob GL felszereltségűeket is: [link]
Mondjuk ugyanaz a szalon az összes ilyen, szóval lehet elírás. De van ilyen, hogy GL, és van hátul is elektromos ablak?
-
Qtya123
őstag
válasz Chereiose #53095 üzenetére
Az tény, hogy nem a legtöbbet használt dolog, csak eléggé alapnak tűnik.
Na igen, ezzel a 4.2 alapárral van a baj. 3.2 az egy tuti vétel volt, szüleim anno vettek is egyet. Viszont a 4.2-vel már lőtávolban van az új Yaris is 4.5-ért Comfort felszereltséggel (elektromos emelő ugyanúgy nincs hátul), ami több felszereltséget ad.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Na ezeknek a dolgoknak majd utána olvasok. Nem hangzik túl jól. Szülök Swiftje most 1 éves, de nem sok km van benne (8.000), egyelőre nincs gondjuk vele.
Én azon agyalok, hogy legyen-e egy új Swift/Yaris, vagy kb ugyanilyen árkategóriában egy 4-5 év körüli Corolla/Auris.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Chereiose #53105 üzenetére
Na igen, én is attól tartok, hogy ezeket kp-ra nem ennyiért adják.
Azért majd futok egy kört mind Swift, mind Yaris vonalon. De erősödik a gyanúm, hogy nem ezek a számok lesznek, akkor meg inkább veszek egy 4-5 éves keveset futott Corollát.
Pedig de jó volt ez a Swift a 3.2-3.5 ársávban... -
Qtya123
őstag
Fogyasztás az nekem nem mérvadó. A jelenlegi városban 13-at, kint 10-et eszik, az az előtti meg 14-et evett városban, szóval nem azon fogok fennakadni, hogy az egyik 5.5-öt a másik meg 6-ot eszik. Mindegyik a levegővel megy kategória. Főleg, hogy az évi futás nálunk kb 8.000 km maximum.
Na mindegy, majd meglátom. Fiestát nem akarok, én japánbérenc vagyok. Viszont az nem örömteli, hogy a kuplung nem a legtartósabb darab.
Swift mellett szólna, hogy új autó, Corolla mellett, hogy 400 kg-al több, gondolom egy balesetnél azért ez számít. Viszont 5 év után a Swift 5 éves lesz, a Corolla meg 10. Én meg nem vagyok egy nagy autócserélgető. 7 évnél kevesebb ideig egy autó se volt nálam.Viszont autószerelők számával sem akarom megtölteni a telefonkönyvem és én már nem annyira vágyom arra, hogy fetrengjek alatta, vagy könyékig benne legyek. 18-30 éves koromig buli volt, de azóta már az olajcserének is szájhúzva állok neki. Nem mondom, hogy a Toyota 10 évesen egy vödör csavar lesz, de azért az időt nem lehet megerőszakolni. Meg ahogy látom minél újabb autók, annál kevesebb ideig hibamentesek, nem 15-20 évre vannak tervezve már. Aztán lehet csak túlmisztifikálom.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz tboldi #53111 üzenetére
Már magam sem tudom mit akarok.
(Amúgy tényleg logikusnak tartom, hogy lassan mennie kell. Öreg már, nem akarom, hogy elinduljon a lejtőn és cserélgessek rajta mindent. Kiszolgálta már az idejét. Nagyon bejött, minőségi cucc, de a 300h-ért meg nem adok ~6 milliót 8-9 évesen)[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Vásárolt esetleg valaki régi Swift Bosch rendszerű központi injektorából utángyártottat?
A városi szaladgálósba ilyen típusút vettem, miután a gyári 21 év után megadta magát: [link]
Valami kínai cucc.A gondom az, hogy kb a beszerelés óta ha elindítom, akkor kissé egyenetlenül jár, amíg nem kezd el bemelegedni, illetve hajlamos ilyenkor a gyertyákat is beköpni.
Szerintem az injektor miatt lehet, előtte a gyárival tökéletesen működött az alapjárat és ahogy kicseréltem, azóta áll fenn a jelenség, tehát nem hiszem, hogy más lenne a hiba.Van esetleg ajánlott típus az utángyártott injektorok közül?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Kellene a családba egy második autó, amely elsősorban városban mászkálós lenne, de kb kéthavi rendszerességgel 4-500 km autópálya is lenne a használatban, illetve nagy ritkán 1-1 hosszabb külföldi táv is beesne, kb 1200 km-es távolságban. Emiatt nem lenne hátrány, ha mondjuk egy 145-155 km/h tartós pályatempó sem lenne túl megerőltető és káros az autónak.
Ár/érték arányban szeretnék egy megfelelő és megbízható autót erre a célra kiválasztani és árban úgy 3 millió Ft a maximum, ami menne rá.
Nézegettem a kínálatot és látom, hogy 2012-es évjárat körül kb hasonló árban van Swift és SX4 is.
Például: [link] [link]A kérdésem az, hogy melyik lenne jobb választás? Az SX4 vagy a Swift? Az SX4 kicsit erősebb, kicsit nagyobb a motorja, de kicsit nehezebb is, szóval gondolom dinamikára kb egyforma a kettő.
Az SX4 felé billenti a mérleget, hogy nagyobb az autó és a csomagtartó is. Megbízhatóság és típushibák szempontjából melyik a jobb konstrukció? Illetve biztonság tekintetében van köztük különbség?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz zsolt19900 #58308 üzenetére
Hogyhogy ezek a Balenok nem sokkal drágábbak, de sokkal fiatalabbak?
Meg ahogy látom még a Swift 960 kg-os tömegénél is 100 kg-al könnyebb. -
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #58313 üzenetére
Köszi az infókat! Rozsdára mennyire hajlamos az SX4? A vasaló Swift esetén adott évjáratig emlékszem volt csomagtartó rozsdásodás gond és visszahívás is rá. Láttam is olyan csomagtartókat, amelyeknél ott volt a rozsda. Ennél van bármi ilyen? Vagy a használat során előszeretettel rozsdásodó rész?
Akkor egyáltalán nem gond a gyorsabb pályázás sem vele ezek szerint. A Swiftet közben ki is lőttem, de az SX4 mellett a Baleno is gondolkodóba ejtett, árban nem sokkal több, de fiatalabb. Nem tudom biztonságra jobb-e. Újabb, de azért jóval könnyebb, mint az SX4. Továbbá ha valami karosszéria elem kellene rá (tükör, lökhárító például), akkor gondolom az SX4-hez bontottan olcsóbb és könnyebb beszerezni.
-
Qtya123
őstag
Ne kötekedj légy szíves! Nem le se tojom a hozzászólásod, csak nem tartalmazott elég információt számomra...
Ennyit írtál az autóról kb 1 hónapja: [link]
Megnéztem mind az 53 hozzászólásod, más információt nem írtál (ellenben ahogy látom nemrég másba is próbáltál belekötni...)Láthattad, hogy én kérdeztem a rozsdáról, típushibákról, biztonságról, autópályás használatról. Ezekre vonatkozóan nem tartalmazott a hozzászólásod információt, tán nem kérdezhetem meg ezeket, mert te leírtad, hogy bajuszkapcsolót meg rugót kellett cserélni?
A többieknek nagyon köszönöm a segítséget, minden kérdésre választ kaptam.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Megnéztünk 2 darab SX4-et, annyi fejlemény van, hogy kíváncsiságból megnéztünk egy 2015-ös S-Crosst is és azt kell, hogy mondjam, lehet hozzátennék még a kerethez úgy 1 millió Ft-ot és inkább az S-Cross mellett döntenénk.
Nagy előny, hogy lényegesen nagyobb a csomagtartója és a beltér is modernebb azért már. Ezek a 120 lovas 1.6-os motorral vannak. Ajánlott autók ezek is? Kell valamire kiemelten figyelni?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #58334 üzenetére
Köszi!
Valóban egész jónak tűnik. 4.3 millió környékén akadnak 2020-21-ig vezetett szervizkönyves, keveset futott példányok és azért a digit klíma, ülésfűtés, miegymás és úgy az egész műszerfal úgy érzem ad annyi pluszt (na meg a sokkal nagyobb csomagtartó), hogy az az 1 milliós felár még megérje.Beázás melyik részen fordul elő? A csomagtartó, vagy az utastér mely pontján?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #58362 üzenetére
Nekem meg ilyen téren mindegy, mert nem azért veszem, hogy tetszik vagy sem, nem elsődleges szempont, IS200 mellett amúgy sem tetszene egyik sem. Már ott kiestek nálam, mint esztétika, hogy nem sedan formák, nálam az van bekkatanva. De most nem sedan kell, hanem a funkció.
Amúgy ha már szépség, nekem is a króm scross egy fokkal jobban tetszik, mint a VITARA eleje. Az első Scross eleje, meg majdnem olyan nekem, mint az első sx4.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Nekem az IS200 a szerelem (bár most el fogom adni), mellette van egy 1.0 régi Swift. Nyilván kinézetre, kényelemre, menettulajdonságokra anti autó az IS-hez képest, mégis ugyanúgy jó érzéssel tudok gondolni rá, mint az IS-re.
Csak nem a kinézete miatt, hanem mert funkcionálisan egy tökéletes autó arra, amire nekem kell. Olcsó fenntartással és kis fogyasztással bóklászni a városban, nem félni attól, ha a belvárosban magas padkára, szűk helyre kell felállni. Mivel nem is színre fújt a lökhárító, boldogan legyinteni, ha valaki parkoláskor meghúzza, örömmel betenni a csomagtartójába akár egy mosógépet is, stb... Ezért ugyanúgy szeretem, miközben a kinézete nulla.
-
Qtya123
őstag
hemaka: Köszi a választ, közben megvettük már az autót. Gondolom valami gyári cucc lehet, mert mikor bekapcsolom Suzuki feliratos autós sziluett az induló képernyő.
Egy 2014 februári S-Cross az autó. TMPS szenzorral kapcsolatban lenne is kérdésem, mert nem volt még ezzel szerelt autóm.
Megtaláltam a menüben a TPMS opciót (mondjuk az meglepett, hogy a menübe csak álló helyzetben tudok belépni).
Jelenleg comfortra van állítva, meg akartam nézni, hogy mennyi a guminyomás, de mindegyik kerék esetén csak két vonal van, nem jelez értéket. Viszont a sárga piktogram nem világít a műszerfalon.
Téli kerekek vannak rajta, nem tudom van-e bennük TMPS szenzor, a hagyományos hosszú gumi szelep van benne.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
-
Qtya123
őstag
válasz hemaka #59096 üzenetére
Rendben, 0w-20 megy bele. Gyári olajat tervezem megvenni, ezt: [link]
Amúgy a kezelési útmutató is érdekes, mert a műszaki adatoknál a motorolajhoz 0w-20-at ír (3.9 liter), aztán ha becsukod a könyvet és a hátulját megnézed, ott a szervizinformációknál ajánlott motorolajnak felsorolja 0w-20, 5w-30, 10w-30, 10w-40.
Alatta meg egy logó a jobb alsó sarokban, hogy a legjobb választás a benzinmotorokhoz a 0w-20. -
Qtya123
őstag
Még egy kérdés...
Aki télire acél felnit, nyárra a gyári alut használja, ugyanazzal a gyári csavarral teszi/teteti fel?Ilyen a gyári: [link]
A lemezfelnihez elvileg ha jól tudom kúpos illene: [link]De én általában a lemezfelniken is a gyári csavart látom.
Továbbá van olyan oldal/dokumentáció, ami az autó egységeit robbantott ábrán mutatja, és a csavarok meghúzási nyomatékát megadja?
Toyota esetén pl ilyen oldal a toyodiy.com
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz szabonagyur #59173 üzenetére
Én agyaltam, hogy vegyek újat, de látva, hogy mi a helyzet és mekkora a bizonytalanság, inkább a használt mellett döntöttem.
Hihetetlen, hogy leteszed a pénzt az új autóra és csak a vergődés megy. A normalizálódás meg még nagyon messze van.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Most beszéltem egy Suzuku alkatrészbolttal, mert venni szeretnék 4 darab TPMS szenzort a leendő nyári szetthez.
Az eladó kérdése az volt, hogy járt-e márkaszervizben 2020 után az autó. Járt, még múlt évben. Azt mondja, hogy a Suzuki a kötelező szervizek alatt szépen felfrissíti a szoftvert (2014-es Scrossról beszélünk) és onnantól ugrott az a dolog, hogy kerékcserekor felismeri automatikusan a másik kerékben lévő szenzorokat az autó. Azt mondja, hogy a frissítéssel még a gyári szenzorokat sem ismeri fel automatikusan, feltanítás nélkül ha csak simán otthon cserélsz kereket.Igaz ez?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bigdigit #59204 üzenetére
Akkor a gyárit is fel kell tanítgatni része hülyeség, főleg a fenti hozzászólások alapján. Azóta beszéltem már a Suzuminn bolttal, azt mondták, hogy először fel kell tanítani az utángyártottat, de utána már nem fogja elfelejteni és lehet otthon cserélgetni a kereket attól függetlenül, hogy volt 2020 után márkaszervizben és esetleg frissítették a szoftvert.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
-
Qtya123
őstag
válasz bigdigit #59209 üzenetére
Ma veszek szelepeket, jövő héten tudom feltenni a kerekeket és akkor viszem majd. Beszámolok, ha megvan.
mefistofeles: Jelentős a különbség. 4 utángyártott 30-32e Ft, míg gyáriból 4 darab 80-90e Ft.
Lehetne a majom és a banán esetét hozni, de ez elvi kérdés nálam. Hülyeségekre, ha nem nagyon muszáj, nem fizetek ki háromszoros árat.Amúgy akkor is lehet szaladgálni taníttatni, ha mondjuk több kerék, több szenzor is megfordult már korábban az autón, mert úgy tudom 10 szenzort tud a memória tárolni. Ha új szenzorok kerülnek bele és be van telve, akkor töröltetni kell.
Másik bolt meg most azt mondta nekem, hogy hülyeség az, hogy egy 2014-es autót fel tudnak úgy frissíteni, hogy a 2020 utáni autók módján viselkedjen. Mert 2020-ban változott a frekvencia és a korábbi autókban maga a vevő modul az adott frekvencián vesz, nem tudják az újabbak frekvenciájára állítani, mert hardveresen ez a frekvencia.
SZVSZ: igazán nagy baromság ez az egész tpms EU szabvány.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Politika
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- További aktív témák...