- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
burgatshow
veterán
azért nem ad akkor nyomatékot egy kisebb motor mint a nagyobbak, mert eleve kicsik és nagyon kell őket pörgetni. Nekünk is egy Daewoo Tacumánk van amiben gyárilag egy 1600-os (106 póni) motor van a kocsi 1440 kg-os önsúlyához. Megy meg minden, de ha gyorsulni akarsz vele, akkor sajna 3500 fölé kell pörgetni. És én itt mondtam azt, hogy egy 2000-es mocival kicsit dinamikusabb lenne.
3500 alatt csak elindul de nagyon lassan. Olyan királyosan lomha Amit nem túlzottan kedvelek előzésnél...
Ha 100-as tempónál előzni akarok, akkor bizony vissza kell váltanom 4-esbe hogy (esetenként 3-asba) hogy elkezdjen a kocsi húzni.
Főleg, hogy a teljes nyomatékát 5200-őn adja le...
Szerk: múltkor elég neccesen kellett átmennem egy 4 sávos kereszteződésen, a kamionok meg csak özönlöttek, éljen mondom akkor padló, olyan jól elkezdett húzni, hogy a 4-ik sávban már a computer elvette a gázt mert 6500-re kihajtottam. Előszőr frankón megijedtem mert olyan hirtelen és brutális módon elkezdett lassulni, hog azt hittem valami gáz van.
De átértem.
[Szerkesztve] -
burgatshow
veterán
Májusban munkahelyet váltottam, így a céges autó már nincs többé (Ford Mondeo volt 4 évig ill. utána VW Passat 2 évig (mindkettő TDI, 2 liter, 150 LE, 320 Nm, a Mondeo kézi volt, a VW 7 sebességes DSG). Aztán nyáron megszületett a lányom, úgyhogy autót kellett vennünk (egy nagyobbat, amibe befér a babakocsi is) mert asszony Kia Picanto-ja jó, csak nem erre.
Szóval ma megyek átvenni egy S-Cross-t (GL+ 2WD, AT). Családban van már egy Vitara tavalyról, szóval alapvetően ismerem a beltér + motor dinamikát is, meg a lágy hibridséget is, de azért kicsit izgulok.
Kiváncsi leszek, hogy a bő 100 Nm deficit a Suzuki kárára mennyire kompenzálódik a kisebb súlyával (az említett autókhoz képest, a Mondeo majd 1,6 tonna volt, a Passat meg 1,45 körül az S-Cross meg ugye 1,2).
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz dethroner #55241 üzenetére
En ugy tudom, hogy az alap uzemanyagot veszi mindenki a MOL-tol es az adalekolas mas. Abban lehet ilyen vastag elteres.
Mas: en majd akarok csinalni fogyasztasos tesztet, hogy melyik kut melyik uzemanyagaval mennyi. Apukam a Vitarajaval most azt szamolgatta, hogy a Shell 100 az eddigi legjobb, tehat hogy literenkent dragabb ugyanakkor fajlagosan olcsobb mert tobbet lehet vele elmenni. Majd megnezem en is.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
-
burgatshow
veterán
válasz mefistofeles #55305 üzenetére
S-Cross-ra ugyanaz mint Vitara-ra. Én most vettem (280-ért) és tökre értem az álláspontod, nekem is megérte a kényelem miatt, de nem szabad a Swift-hez mérni mert tök más gumi van rajta méretben.
A Vitara/S-Cross-on gyárilag a Yokohama BlueEarth télijét adják 215/60 R16-os méreten. Ennek a guminak darabja 37-40e forint. Ehhez még vedd hozzá a 4 db gyári lemezfelnit ami szintén megvan 15e Ft körül / db + a 4 db gyári TPMS szenzor szintén 15-16e Ft körül / db de ugye csak szettben lehet venni.
Szóval így összeadva tényleg ott vagy a 260-300e Ft között.
Természetesen tudom, hogy a gumin lehet spórolni vastagon ha az ember magának veszi és kicsit le tud adni az igényekből, de bármilyen más tisztes márkás gumi is ebben a méretben itt van.
De ahogy mondod: így kényelmes és tényleg 3-4 évre (az én futás teljesítményemmel) le van tudva téli/nyári gumi kérdéskör.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz 2ozzmexy #55313 üzenetére
Én nem ekéztem senkit, csak leírtam, hogy áll össze a 250-300 ezer forintos csomag. És a te matekoddal valóban lehet spórolni 30-50 ezer forintot, de nagyságrendben akkor is majd egy 100-sal több, mint a korábban Swiftre leírt 190 ezer forintos szett.
Nagyobb autó, nagyobb kerék, drágább gumi, én csak ennyit akartam ebből kihozni. Mindenki azt vesz magának amit akar.
Az már csak az én megjegyzésem a linkelt összehasonlító táblázathoz, hogy persze 3 méterrel elmaradni az első helyezettől mondhatjuk soknak hiszen akár egy autó is lehet azon a távon, de nem 10+ méteres különbségek jöttek ki. Ha meg olyan a szituáció, akkor nem ez a 3 méter fogja megmenteni szerintem az autódat ill. magadat. De tényleg csak a saját kommentem.
-
burgatshow
veterán
válasz Gyöször #55342 üzenetére
Mert a gumiban keletkezhetnek mikro repedesek, anyagfolytonossagi hianyok ahova be tud ragadni a kosz, homok es szepen lassan telenyomja a szelvedot mikro karcokkal amik nem most lesznek zavaroak, hanem majd par ev mulva. Akkor hirtelen sok lesz es zavaro.
A Suzuki konyve nem irja specifikusan, hogy mikor csereld, de a korabbi kocsiaimnal (Fiat, Ford, VW) mindenhol irtak az 1 ev vagy kb. 15000 km-es ablaktorlo cseret. Persze ha rosszul torol akkor hamarabb.
Ugy hogy en probalok erre figyelni, de ha ti ugy gondoljatok, hogy minden oke akkor rendben van. Engem is “csak” meglepett a 3-4 ev.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz SyMbioTe #55357 üzenetére
Én nem mondtam, hogy ez az ultimate megoldás mindenre, meg tudom, hogy vannak más területek ahol ugyanúgy foglalkozni kéne ezzel és az elektromos hajtást én sem tartom mindenre is megoldásnak, de ha mindig mindenki a másikra vár akkor soha nem lesz semmi. És valóban nem ide tartozik a téma mélyebb kifejtése, pedig lehetne róla szerintem egy jót beszélgetni...
mefistofeles #55358: ugyanazt tudom mondani neked is, mint SyMbioTe-nak....
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz zsolt19900 #55653 üzenetére
A LED tok mas vilag. A Mondeo-m es a Passat-om utan az S-Cross-nak is tok ua. a vetitesi kepe es fenye. Ami kicsit megteveszti az embert az az, hogy a Vitaraban es az S-Cross-ban is joval magasabban van a lampatest, mint egy hagyomanyos kocsiban, ezert tunhet ugy mint ha vakitana. Pedig a LED lampanal kotelezo az automata magassag allitas.
En amugy nagyon imadom, kimondottan tetszik a “sarkos” vetites meg a hideg tonus. Igaz, ezt mar az elodoknel is megszerettem, es szerintem a LED ugy mossa le nem LED-es megoldasokat mint ha nem lenne holnap. Teny, hogy szokni kell. -
burgatshow
veterán
válasz 2ozzmexy #55671 üzenetére
Agrármérnök vagyok nem gépész, szóval beírtam a gugliba, hogy olaj viszkozitás mérő és ide jutottam (magyar nyelvű). Szóval azt nem tudom, hogy konkrétan a K14D-ben van-e ilyen szenzor, de az elolvasott anyag alapján akár lehetne (vagy van is). De a felső kategóriás kocsikban (ahogy írtam is, nekem is volt ilyen), ezekszerint biztos.
Persze ez még nem zárja ki az ECU-s megvalósítást ahogy írtad az alsó-közép szegmensbe szánt autóknál.
-
burgatshow
veterán
Valamikor rászánom magam a hétvégén és megírom, hogy mik a tapasztalataim az automata 1,4T hibrid S-Cross-szal így 1000 km után (ma voltam átnézetni is), főleg mellé téve menet dinamikai összehasonlításra a korábbi cégeseim, amik mind 2 liter turbó dízelek voltak (2015-ös Mondeo és egy 2019-es Passat Variant DSG). (A Mondeoval 4 év alatt megtettem 140 ezret, a Passattal "csak" 45 ezret a COVID miatt 1,5 év alatt.)
Annyit elárulok előzetesen: hogy az égvilágon semmi szégyenkezni valója nincs az S-Cross-nak ezen a fronton.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz Tom1939 #55703 üzenetére
A Mondeo-t vitatom, a Passat egyértelműen jobban volt szigetelve.
De összességében egyébként annyival nem volt jobb autó egyik sem, mint amennyivel drágábbak voltak (jó 4-5 millió pluszban az S-Cross árához). Majd írok példákat, "amikben" a Suzuki "alul marad" de az inkább a szőrszálhasogatás téma...
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz zsolt19900 #55730 üzenetére
En is csak ajanlani tudom, szinten a Groupamanal voltam. A weboldalukon fent vannak az idopontok es arak, tobbfele foglalkozas van. Erdemes elmenni, erdekes dolgpkat lehet tanulni es megtapasztalni.
-
burgatshow
veterán
válasz AMD Power #55745 üzenetére
Feleségemnek (Bp-i lakos, fiatal jogsis, A0, szóval minden költségnövelő tétel ami létezik rá igaz), 92e forint volt 2021. 09 - 2022. 09 közti időszakra... Ja az autó meg egy kis KIA Picanto...
Ez volt a legolcsóbb a neves biztosító márkák közül (Allianz, Groupama, Generali stb.). Posta meg egyéb ilyen szarok nálam nem játszanak.
Szóval a 28 nem is sok.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz zsolt19900 #55749 üzenetére
En is benne vagyok.
-
burgatshow
veterán
válasz zsolt19900 #55804 üzenetére
En nem is indulok addig…
-
burgatshow
veterán
válasz burgatshow #55824 üzenetére
Revideálom magam, bekapcsolod magad, csak csipogás...
-
burgatshow
veterán
Az érdi szalonnál (Autócentrum Szabó) már áll egy új Cross. Csak azért ismertem rá mert ott vettem én is.
[kép] -
burgatshow
veterán
válasz burgatshow #55840 üzenetére
Itt van hátulról is: [kép]
-
burgatshow
veterán
válasz zsolt19900 #55862 üzenetére
És a Duster például annyival nem olcsóbb, cserébe sokkal kevesebbet nyújt.
-
burgatshow
veterán
-
burgatshow
veterán
Ma valahogy sikerult egy index cunamiban (vagy legalabb is azt hiszem, hogy akkor tortent) 3 villanasrol 4-re allitanom az S-Cross komfort indexet. Halalba idegesit, esetleg valaki nem tudja a titkos kezfogast? Vagy mehetek vele szervizbe (a konyve szerint egyebkent is konfiguralhato).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel