Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Milyen processzort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen széket vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz
racerx #66899 üzenetére
Ebből most nem vettem észre semmit, de mióta AA használó vagyok azt csinálja, hogy elkezdi mondani: "200 méter múlva," én meg találjam ki mi lesz 200 méter múlva.
Néha hozzáteszi azt is, hogy a körforgalomból, vessző még hallatszik, hogy felviszi a hangsúlyt de semmi több.Ha OSMAND-al navigálok az meg elmonja forduljak a Kossuth Lajos útból a Petőfi Sándoron keresztül az Aulich útba de vigyázzak ám mert ott a zebra. Biztos a waze a rossz, és most beszéltem folkszvágenes ismerőssel, neki is ezt csinálja.
Lehet kéne üríteni gyorsítótárat meg mittom én mit lehet még barkácsolni rajta?
-
racerx
őstag
válasz
Brogyi #66898 üzenetére
Mostanában párszor meghüjült nálam is a waze, nem mutatott semmit, mintha nem lett volna gps jel, de aztán következő alkalommal minden ok volt. Szerintem is valami android vagy waze pillanatnyi bug. Ugyanakkor a többi navi program meg jó volt, kénytelen is voltam akkor a mapsot használni. Utóbbi hetekben jó minden.
-
Brogyi
őstag
AA és Waze használata közben többször a sebességmérőben két vízszintes vonal látható. Gondolom a nincs GPS jel másik fele. Ugyan akkor a mobil mutatja, hogy lát műholdat. Nekem gyanús a teló, de hasonló az esély valamelyik software update aranyos hozadéka.
Aki használja ezt a párost tapasztalt-e hasonlót? Köszi. -
pjen
félisten
Szevasztok. Cseréltetett már itt valaki 2006 os Swift ben komplett AC egységet? Márka szerviz szerint a gyári uj 240000ft. Valami alternatív megoldás esetleg?
-
Qtya123
őstag
válasz
tboldi #66879 üzenetére
Én azon lepődtem meg E5 vs E10 terén, hogy a sokkal régebbi konstrukciójú IS200 E10 kompatibilis, az újabb IS250 meg nem. A 2005 és a 2007 közötti IS-ek elvileg nem E10 kompatibilisek. Fene érti ezt.
Mondjuk a 250-et úgyis át akartam ugrani és IS300h volt a kiszemelt, csak ugye hiába a tervek, ha felülírja a gazdaság. Úgy voltam vele 2020-ban, hogy 2022-re esik be a 2014-es évjárat körüli 300h-k ára oda, amennyit én hajlandó vagyok autóért adni (elég szigorúan követem ebben a 6 havi bevételnél ne legyen több benne kattanásom). Csak ugye elkezdett csökkenés helyett emelkedni.Így inkább vettem a Crosst, jóval olcsóbb is volt, kevesebb a km is, stb... Szerintem ár/érték arányban jó autó. Kicsit a szedán forma hiányzik, de hát azt a felárat nekem nem éri meg. Amúgy az a vicc, hogy 10-ből kb 9 ember ufónak nézett, hogy egy Lexust egy Suzukira cseréltem, de ugye ilyenek ezek a külsőségek. Hiába az a racionalitás, hogy az egy 19 éves autó volt már, 250e km körüli futással és hiába volt tényleg nagyon megbízható, az idő múlását nem lehet meghackelni, jöttek volna elő rajta a problémák. Egy két dolog (elkopó központi zár motorok pl) már az enyémen is kezdtek előjönni és a facebook csoportban is egyre szaporodtak az évek előrehaladtával a van valakinek bontott ez meg az? bejegyzések. Az alap alkatrészeken kívül meg macerás beszerezni hozzá mást. Az 1999-es beltér designal és technika miatt meg belül nyilván sokkal modernebbnek hat a Cross.
MÁS:
Ha már tankolás. Ma reggelre -10 Ft/liter vonalkódos kuponokkal rakták tele a parkolóban az autókat. 1 óra múlva már egy csomó autóról hiányzott. Nekünk is az egyiken megvolt még, a másikon már nem. Szorgos kezek begyűjtötték.... -
tboldi
nagyúr
válasz
Qtya123 #66878 üzenetére
Mondjuk a Jazz-be sokáig én is 100-ast tankoltam, de csak az E5-sége miatt. A MiTo esetén meg van nyomósabb érvem is: a teljes ménes csak azzal van meg, pláne miután túlesik a csipszen.
A fogyasztás nem izgat, a Honda 7-8 között van mindig, az Alfa meg 9-10. Amíg nem lesz egyik sem hirtelen sok literrel több, addig keine Panik.🤷♂️
A WagonR meg 95-öst kap mindig, heti ~400 km-re (gyakorlatilag fix, ingázós autó) nyáron 21-23 litert tankolunk vasárnaponként, télen 26-28. -
Qtya123
őstag
válasz
tboldi #66875 üzenetére
"jobbat meg sokszor felesleges, mert nem tud mit kezdeni vele a kommersz személyautók zöme."
Ennyi.A kopogásos égés jó móka, anno az 1.6-ra fúrt, jól megsíkolt blokkal és hengerfejjel rendelkező Lada motorom csak akkor nem csörgött 95-össel, ha az egekbe volt állítva az előgyújtás.
Annak kellett a 98-as, igaz akkoriban simán lehetett még bárhol kapni. -
-
slett27
addikt
Sziasztok !
1 hete keresek Suzuki Ignisbe csomagtér tálcát. Rendeltem is, gyárinak megfelelő utángyártottat. Küldtek ilyen gumiszőnyeget.
Jó, nem volt drága, de én nem erre gondoltam, hanem arra ami olyan anyag mint a kalaptartó és van középen ilyen füle amivel fel lehet emelni. Filc szerű a külseje és valószínű valami farostlemez a belseje. Sehol nem találom sem hogy mia pontos neve, se cikkszám, semmi.
Tudja valaki hogy mi a neve pontosan és honnan lehet rendelni ? Mindenki mondta lehet bele vágatni meg leragasztani filccel. Mondom tipikus magyar "fogd meg a söröm".
Köszönöm !
-
bigdigit
addikt
válasz
AMD Power #66869 üzenetére
Pontosan bár nem fogom erőltetni. Talán a kokszosodás miatt jót tesz és ha tudom még pályázni is fogok akkor azt kap majd. Bár nem tudom egyáltalán van-e jelentősége ilyenkor pálya vagy csak sima használat is elég. Mondjuk abban sem hiszek tesz valamit kokszosodás ellen csak kicsit jobb a lelkemnek ennyit tettem érte.
-
btotyi
tag
Érdekesség kedvéért. Ma, 3 éves szerviz 62e.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #66866 üzenetére
-
bigdigit
addikt
Én most kivételesen 100-ast tankoltam mert a top 100 annyiba kerül mint máshol a 95. 3dl többet kér belőle ugyanazon az útvonalon ugyanabban a forgalomban. A 95 is achuan volt eddig. Fogyasztás szempontjából megközelíteni ordas baromság. Még csak nem is mérhető. Legalább akkora baromság mint a külföldi esetén jobb a fogyasztás. Mondom ezt úgy minden tankolásnál kiszámolom mennyi volt a fogyi mert ez a fétisem.
-
burgatshow
veterán
Apa kezdődik!
-
Cunaja
addikt
válasz
Qtya123 #66862 üzenetére
Látod, teljes mértékben igazad van. Ezért írtam, hogy nem volt hosszú távon. A város, semmit sem jelent. A klíma folyamatosan megy, ablak nincs nyitva soha. Álló helyzetben a belső keringetés megy, menet közben a külső.
Egy támpont, de valós fogyasztásban nem jó a város. A tapasztalatom az, hogy a várost jobban bírja nálam 100-al. Egy év múlva ilyenkor már pontos adatot fogok tudni a 100-as fogyasztásról, mert 1220km-t fogok vele lenyomni. Lehet megköveznek ezért, de nem tankolok 95-öt. Tételesen, amúgy hosszú táv is csak akkor lenne mérvadó, ha az útvonal, a szél, a szállított tömeg, a forgalom és a légellenállás is ugyanaz lenne. Ez ugye lehetetlen. Marad a teszt pad. Elfogadom, hogy a 95-ös nem fogyaszt többet, de ha ez bizonyítva is lesz, valamikor, akkor is a 100-as lesz benne. Vonaton ingyen utazom, szóval a hosszú távra ott a vonat.
Az autó bírja a 100-at, még sosem köhécselt, hangja sincs. Először azt hittem sok lesz neki, ha állandóan azt kapja, de semmi tünete nincs. Megy rendesen. Elégedett vagyok. Panasz semmi! -
Qtya123
őstag
válasz
Cunaja #66860 üzenetére
"Ez az autó, még nem volt hosszú úton, ezért a folyamatos 100km/tankolási adatom, nincs a 95 VS 100 -ról"
Ez tudná megadni a pontosabb összehasonlítási alapot (de nyilván még ez sem pontos teljesen). A városban hiába ugyanaz az útvonal nekem is. Van, hogy minden lámpán átmegyek zöldhullámban, van mikor meg minden létező kereszteződésben meg kell állni, vagy olyan közlekedési szituációk adódnak, hogy nem lehet egyenletesen haladni. Ezek nagyban befolyásolják a fogyasztási adatokat.Apámnak is Swiftje van (2019-es). Ő fix 420 km-es autópályás távon nézegette, hogy van-e különbség a 95-ös és a Shell prémium között, mert egy időben neki is volt ilyen gondolata, hogy ő márpedig prémiummal jár. Ilyen +- 2 dl-es különbségeket produkált az autója. Volt, hogy a 95-ös, volt, hogy a prémium benya javára, tehát még az sem lett a teszt eredménye, hogy a prémiumból fixen kevesebbet evett 2 decivel százon.
Az a +- 2 dl különbség meg szerintem kb abból adódik, hogy mennyit ment a klíma, vagy mennyire volt szembeszél. -
Cunaja
addikt
válasz
Qtya123 #66859 üzenetére
Nagyon ügyesen kiszámoltad.
Egy szóval sem írtam sehol, hogy a szalonból kijövet, volt csak benne 95-ös. Azt írtam, egyszer tankoltam azt. Havi szinten ugyanazon a napon, ugyanazon a benzínkúton, tankoltam és természetesen vezetve minden. Megtett út, km-ben és a tankolási mennyiség. Tankolás az első kattananásig, csökkentett nyomású tankolással. Az autó átlag fogyasztása a program alapján 5,83 liter/város. / E5 100 OMV. Elmúlt a balhé és rendesen kapni lehet a Maci 95.-t. Útvonal ugyanaz, km szintén. Tankolás több 2,5 literrel? Módszer ugyanaz.Elpárolgott? Vissza a 100-as és érdekes, utána nem volt plusz 2,5 liter. Nos kapott egyszer sima OMv 95-ös benyát, nem a Maci prémium 95-öt, mert már hajtott a kíváncsiság. Minden ugyanaz és 3,2 literrel többet tankoltam. Program 6,18- -ra hozta ki az átlagot. Útvonal ugyanaz. Igen, nem járok sehová kocsival, csak ahová muszáj. Átlagban a havi megtett km és 10% + - eltéréssel. Egyszóval nekem a Maci 100-as a bevált üzemanyag. Ja, volt az autóban 4800km amikor a 95-ös benyát kapta. Nem tekinthető nem bejáratottnak. Vezetési stílusom. Ezért is van a hibrid akku mindig maxon. Lámpánál és ha látom, hogy meg kell álljak, hagyom motorfék igénybevételével, gurulni a Suzut. Nem nyomom neki feleslegesen. Induláskor, viszont amit megy. Ha az út engedi, akkor meg tempomat. Még 1x leírom, a fogyasztási adatok, 98% Budapest. Ez az autó, még nem volt hosszú úton, ezért a folyamatos 100km/tankolási adatom, nincs a 95 VS 100 -ról. El kell fogadni. Amióta megvan, a program vezetve van, méghozzá, cimekkel együtt, ha kimegyek a városból. Nem vagyok a pénzem ellensége, ezért vezetem a fogyasztási statisztikát. Ha jól utána számolok, a adatok alapján, semmivel sem kerül többe a 100-as, sőt..... Nem kötelező ezt elfogadni, de írtam már annak idején is.
A szervizről meg annyit.
NCC1701: Egy szóval sem írtam, hogy kérem a pollenszűrő cserét. Most is aktív szenes van benne, amit megelőztem az ózonos kitakarítással. Az olajat is letudmám cserélni, de nem azért vettem új autót, mert foglalkozni kívánok ilyenekkel.
Amúgy ez már nem neked szól. Nem hiztizni jöttem, csak olyan típusú ember vagyok, akinek vannak természetes elvárásai. Nem fogok "mindenkire" ráhagyni mindent. Fizetek egy szolgáltatást, akkor azt várom el amiért fizetek. Vagy esetleg a Showder klubban mondták egyszer. "Megcsinálom én, és kifizetem magam a munkásoknak" Ezek szerint én még maradi ember vagyok. Elnézést kérek, ha valakinek nem tetszik egy normálisan gondolkodó lény hozzászólása. Ha valami nagyon nem megy, akkor szoktam csak a drasztikus"mai divat" módszereket alkalmazni, hogy átveszem az írányítást.
Ez az írás a Suzuról, illetve a fórumon való eszme vitatásról szólt, ezért nem raktam off-ba.
Viszont miközben itt majdnem, hogy vitába szállunk, csak kaptam segítséget. Ezt köszönöm szépen! -
Qtya123
őstag
válasz
Cunaja #66855 üzenetére
"A végére még egy megjegyzést! Amióta megvan az autó, 1x kapott 95-ös benyát és többet nem. Havi tankolásom, többe került, mint a százassal. Erről megint csak ennyit. "
Értem, tehát megvételkor egyetlen egyszer tankoltál 95-öst és ebből leszűrted, hogy drágább vele járni, mint a prémium benzinnel. Mégis milyen hiteles statisztika ez? Hiszen még kb be sem állt a fogyasztás, alig ment 95-el. Ez nem fogyasztás mérés, ez önigazolás a semmibe. Nyilván azt tankolsz, amit akarsz, csak hülyeségeket ne terjesszünk.
De amúgy csak matek. Te ugye azt állítod, hogy 95-ös benyával egyenesen DRÁGÁBB a közlekedés. Szóval:
- alap 95-ös ára: 587 Ft (OMV)
- prémium 100-as E5 ára: 632 Ft (OMV)Legyen a futás havi 1200 km. Az annyit tesz, hogyha mondjuk 5.6-os a fogyasztás a 95-össel, akkor az 67,2 liter benzin, ami 39.446 Ft.
Ezzel szemben Te azt állítod, hogy a prémiummal olcsóbb a tankolás. Ez azt jelenti, hogy ugyanerre az 1200 km-re 5-öt kell ennie kb az autónak, mert így jönne ki az, hogy 67.2 liter helyett 60 liter fogyott és így 37.920 Ft a tankolás költsége.Ez 0.6 literrel kevesebb fogyasztás. Ha majd megteszed azt, hogy levezetsz fél évet 95-össel, utána fél évet prémium benyával, akkor majd beszélhetsz arról, hogy mennyi a fogyasztásbeli különbség. Mert ez így, hogy egyszer volt benne 95-ös semmit nem jelent.
Csinálok én neked két tankolás között 0.6 literrel kevesebb fogyasztást 95-össel is és még azt sem kell ahhoz tennem, hogy 90 helyett 70-el poroszkáljak. Elég, ha óvatosan gyorsítok lámpáknál és hagyom kigurulni megállások előtt.Nyilván ezt a kommentet is sértésnek fogod venni, mert valamiért nebánts virág vagy, de nem annak szánom. Csak már korábban is elmondtam, állításokat tényekkel kell alátámasztani. Neked állításod van, tényed nincs. Az nem összehasonlító mérés, amit Te csináltál, hogy volt egyszer szalonból kigurulás után 95-ös benne és onnantól kijelented, amit kijelentettél. Kifejezetten összehasonlító fogyasztásmérés nem így működik.
-
szabonagyur
félisten
válasz
fogkefe21 #66854 üzenetére
Igen, jellemzően azon márkáknál lehet meg ez ahol bőven megfizeted a szolgáltatást is.
Főnököm Porsche Cayenne e-Hybridje 2 éve 2 hetente megy fel Nyíregyről Pestre mert egy adott hibát azóta sem tudnak javítani és szétteszik a kezüket, hogy jó. Pedig itt aztán nem olcsó az autó és céget lehúzhatnák amennyire akarják.
-
Cunaja
addikt
válasz
szabonagyur #66852 üzenetére
Kicsit kioktatás szagú a dolog, amit nem szeretek.
Most az a baj, hogy az embernek vannak elvárásai? Ezért tart itt ez az ország.
Mellesleg, most hívtak és kaptam is időpontot az érdi szervizbe 56500 pénzért. Nem 85.000. Elnézést is kértek, hogy csak most sikerült telefonálni. Megtudom várni a helyszínen. Olajcsere szűrővel és pollenszűrő csere. Ezt utóbbit nem kérem és így még olcsóbb lesz. A 85.000-ben, nem volt benne a pollenszűrő.
A végére még egy megjegyzést! Amióta megvan az autó, 1x kapott 95-ös benyát és többet nem. Havi tankolásom, többe került, mint a százassal. Erről megint csak ennyit.
Köszönöm mindenkinek a segítséget, ha gondom lesz, jövök, addig nem, mert nem vagyok kiváncsi a kioktatásra. -
fogkefe21
csendes tag
Suzukit nem érdekli az ügyfél elégedettség, más márkánál tudom (amelyiknek ez fontos), hogy amúgy kötelesek 4 órán belül válaszolni a chatre, plusz bármilyen megkeresésre 4 nagyonmax 6 órán belül, email vagy telefon, ha foglalt volt. Sőt, a szerviz látogatás vagy autó vásárlás, de akár lehet csak egy sima alkatrész vásárlás után is megy az email az importőrtől, hogy mennyire volt elégedett milyennek találta a szolgáltatást, aztán ha nem ér el egy bizonyos szintet a kérdőív megvonják a bónuszokat a kereskedéstől/márkaszerviztől.
-
Qtya123
őstag
válasz
Cunaja #66851 üzenetére
Szvsz ez önszopatásra jó, másra nem.
Egyrészt semmilyen indikátor nem lesz abból, ha a chat alapján visszahív az ügyfélszolgálatos. Attól, hogy ő ezt megteszi, még egyáltalán nem biztos, hogy a szerviz brigád az korrekt és lelkiismeretesen dolgozik. Attól, hogy a körítés megvan és kinyalja az ember seggét az ügyfélszolgálat, még nem biztos, hogy jó lesz.
(Nekem a legkedvesebb, legmodernebb és legbarátságosabb fogorvosi rendelőben cseszték el úgy az egyik fogamat, hogy öröm volt nézni.)Másrészt, ahogy szabonagyur is írja, sok esetben kapacitás sincs ezekre. Oké, hogy kötelezően előírják a chat meglétét, de az nem jelenti azt, hogy van is rá ember. Munkaerő hiány van, amelyre rájön a nyári szabadságolás is. A telefont is sok helyen nem azért nem veszik fel, mert bunkók, hanem mert miközben csörög, 5 másik ügyfelet szolgál ki személyesen az üzletben és egyedül van, nincs másik alkalmazott, aki felvegye, amíg ő kiszolgál. Ezzel nem felmenteni akarom a szolgáltatói szektor hozzáállását, mert sokszor van alapja a kritikának, de vannak esetek, amikor felesleges szórakozni ilyennel.
Hívd fel őket és 2 perc alatt megoldod, amit órákon-napokon át húzol. Sajnos ez van.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Cunaja #66851 üzenetére
Nem, de emberek vannak ott is. Vagy most játszod a durcás ovist, hogy Te azért sem hívod fel őket vagy éppen vissza, hogy infóra vársz?
Ha egy kicsit is leszállnál a magas lóról akkor felhívnád, megemlítenéd, hogy próbáltad chaten/email bármin keresztül elérni őket vagy elérted de nem jött hívás. És bumm talán máris máshogy állnának hozzád, Te is megtudnád, hogy igen a chat szép elvárás a gyártó részéről de a másik oldalon senki sem ül (nincs kit odarakni), vagy éppen nem is jó az email cím, stb. ami megvan adva vagy éppen a nyári szabik miatt annyira el vannak havazva, hogy nem jut idő a visszahívásra.
Volt már negatív élményem nekem is, hogy visszahívásra várok stb. de azért nem szakad le a kezem, hogy elindítsak egy hívást és rákérdezzek, hogy mi újság.
Amennyi időt rászánsz itt a puffogásra már régen meglenne minden infót, ajánlat az egész országból stb.
-
Cunaja
addikt
válasz
szabonagyur #66850 üzenetére
Szolgáltatás pénzbe kerül. Érdekes módon, a szalonból felhívtak, hogy 30 napon belül lejár az egy év és foglaljak időpontot. Közben email-ben is elküldte ugyanezt. Most akkor mi is van? Ez kerülne + 30-al többe? Érdekes dolgok ezek.
-
Cunaja
addikt
válasz
szabonagyur #66848 üzenetére
Nálam az üzlet az első. Ha számít az ügyfél, akkor igen is visszahívom az nap. Mivel a jó hazánkban csak az számít, hogy minél hamarabb gazdagodjunk meg, az emberség és az ügyfelekre odafigyelés már nem divat. Most írtad le a lényeget. Ha nem hívnak vissza, akkor ezt is elfelejtem. Alapból minősíti a helyet. Most nézegettem közben a fóti szalont. burgatshow írta.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #66846 üzenetére
Nem ismerem, nekem Nyíregyháza és környéke amikkel beszéltem eddig.
Előre engem sem hívtak, nem is várom el, mert minek. De azért chates megkeresésre választ várni.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Cunaja #66844 üzenetére
Chatben? OMG...
Anno amikor autót kerestem emailt írtam nekik, 0 reakció.
Bementem, mondom nekik és mondja, hogy igen esélyesen megkapták de nincs arra idő, ember meg főleg nem aki ezekre válaszoljon.
Egy hívás meg ha várni is kell megvan 5 perc alatt.
Sőt tudod mit? Ha ígéri, hogy visszahív, de nem történik meg 1-2 óra alatt akkor felhívom újra.
Mi van ebből? Semmi az égvilágon. Emberek, bejöhet egy ügyfél bármikor, főnök azonnali kérése stb.
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #66843 üzenetére
Nekem ellenkező tapasztalatom van az érdi brigáddal (már amennyiben az a Szabó), pedig náluk vettem a kocsit. Se az ezresre se a 15 ezresre nem kerestek meg, pedig én kerestem őket, hogy akkor beszélgessünk.
Fótról meg előre felhívnak, hogy lassan aktuális az XY szerviz, mikor lenne alkalmas. De lehet én vagyok a kivétel amely erősíti a szabályt.
-
burgatshow
veterán
válasz
simonjoe #66840 üzenetére
Mindenféle politizálás nélkül de szerintem egyáltalán nem nehéz a határ másik oldalán kedvezőbb árakat biztosítani, mert nincs bajnok 27% áfa, a rezsi is olcsóbb és az árfolyam is stabilabb.
A nagyker meg gondolom kb. ugyanannyiért adja az árut, mint itthon (értékét tekintve).
-
Cunaja
addikt
válasz
szabonagyur #66843 üzenetére
Cheat-ban adtam meg a számomat és az alvázszámot. 11:30-ig várok a hívásra, utána már direkt felhívom őket. Azért csináltam így, mert tesztelem, mennyire számít az ügyfél?
-
szabonagyur
félisten
-
Cunaja
addikt
-
Moleman
addikt
válasz
szabonagyur #66836 üzenetére
Most nekem sincs jó, ezért próbálom én elvégezni, amit elméletileg el tudok.
Pesten nagyon jó szerelőm volt, a mai napig korrekt, dolgozik hozott anyaggal is, olyankor 1.5× óradíjjal, így nagyságrendekkel olcsóbban jön ki, mint a többiek a 3× áron továbbadott olajjal.
-
Én is az érdi mellett teszem a voksom. Nagyon szimpatikus és szakértő csapat. Ráadásul nem dolgoznak brutál árakkal.
Azt azért hozzáteszem, h a szlovák határtól nem lakunk messze és három ismerősöm folyamatosan kihordja az autóit szervizeltetni, garancián belül és azon túl is. Ebben igaz van két Skoda de a harmadik Suzuki. A tapasztalatuk az, h sokkal kedvezőbb áron dolgoznak, kedvesek és a munkájuk is példaértékű. -
Jadro
veterán
válasz
szabonagyur #66837 üzenetére
Igen, március közepén volt egy éves, de nálam a km játszik, nem az idő.
Első körben vittem 11.000-nél, mert sokat városozok, van dugó is dögivel, legyen cserélve az olaj előbb mint 15K.
Most meg kijjebb akartam tolni, ugye 11K+15K=26K a határ vagy újabb egy év az előző szerviztől. Úgy adódott, hogy mivel megyünk külföldre, az időpont kérés idején nem tudtam bekalkulálni pontosan, hogy túllépem-e a 26K-t agy nem és még nyaralás előtt elvittem inkább. A Garit nem szeretném még bukni. Jelenleg 22K van benne. Korai ugyan, de legalább megkapja időben az új motorolajat. (+szűrők, fékolaj)
A következőt majd igyekszem 37K közelében elvégeztetni.
-
ncc1701
veterán
válasz
Cunaja #66832 üzenetére
Vagy szerződsz mondjuk a DAS-al, mert itthon sem feltétele a garanciának a márkaszervíz, csak ezt nem akarják nagyon elismerni, mert nekik is meg kell élni valamiből.
Ha szakember megfelelően szervizeli az autót, akkor kötelességük ezt elfogadni. Ugyanúgy bepecsételhet. De tuti biztos vagyok benne, h ügyvédezés lenne a dologból.
A 85k pedig sajnos ez van, a 15ekm-es szervíznél csak olajat, meg olajszűrőt kell cserélni az adatlap szerint (én szoktam még levegő+pollen szűrőt is). Ez a kettő meg összesen bruttó 20eFt. Ha 20-ért cserél a szerelőd olajat (15 perc művelet, ha még alánéz, és becsületesen végigmegy a futóművön, akkor 30 perc munka kézmosással), akkor felénél vagy. És ez arányaiban így van, 100ekm-ig van 6 szervíz, sztem maszek alapon egy bő 3-400eFt-ot tudsz spórolni. És azért ez nem egy összetett autó. Mi bevállaltuk, h nem lesz baja, be is jött, nem is volt semmi. Mondjuk az enyém szerencsére egy fapad 1.2 szívó cucc, aminek nagyon örülök, h még nem a kamuhibrid verzió.De ja, nehéz döntés. Nekem sokat számított, h van kiváló szerelőm, és nem hogy ott lehetek, hanem csinálhatom én is a szervízt. Én ilyen vagyok, de el tudom fogadni, h van, aki csak leadja, vagy inkább megvárja, de egy csavarhoz sem akar nyúlni. Másik vagyunk.
-
Cunaja
addikt
válasz
ncc1701 #66830 üzenetére
El is felejtem.
A szerelőm, aki mellesleg Suzuki Swift rally bajnok, azt mondta. Nem kötelező szervizbe hordani, mindent megtud csinálni, de ha a hibrid rendszerrel lesz gond, akkor az borzasztóan fog fájni a pénztárcának. Ha nem hordom a kötelező szervizekre, akkor ugrik a gari a hibrid rendszerről is. Gondoljam át. Szerinte nem lesz gond vele, de ha mégis, akkor több éves szerviz dijamat is kifizethetem rá. Annyit mondott, már most tegyem félre a pénzemet rá. Több százezres tétel. A többi dologgal nem kell foglalkozni, mert mindent simán megcsinálni negyed áron. Semmit ne kérjek a szervizbe, csak az alapot és a bélyegzőt, hogy ott voltam. Szerinte is túlzás a 85K, de azt mondta ez még nem túl drágaa többi márkához viszonyítva.
-
ncc1701
veterán
válasz
Moleman #66829 üzenetére
Jaja, pláne egy egyszerű japán vasnál. Mi is erre jutottunk a főnökkel, mivel ami garis gond volt, azzal elhajtottak, így a szerelő havernál szervizeltük. És lássuk be, h olajat, meg szűrőket cserélni bárki tud jól.
A gyári visszahívás szervíztől független vonatkozik rá. -
Moleman
addikt
válasz
AMD Power #66827 üzenetére
Nekem eddig csak rossz tapasztalatom volt a márkaszervizekkel (és szalonokkal), úgyhogy ha legközelebb garanciális autót is veszek, nem fogom oda hordani, nem ér annyit a garancia.
Ritkán cserélek autót, ezért nem is lesz árképző tényező az eladásnál, mert addigra már amúgy sem lenne rajta garancia. -
Cunaja
addikt
válasz
szabonagyur #66826 üzenetére
Nekem most az a kérdésem, vajon a balhé miatt megjegyezték az alváz számomat, vagy az ügyfél, marhára nem fontos a Suzuki Háznál? Megadtam a nevem, telszámot és az alváz számot, de senki nem hívott fel. A franc fog napokig ezzel foglalkozni. Szerintem sehol nem lesz itt Pesten, 80K alatt. Marad a 85, de az 10 percre van és ott biztos megvagyok jegyezve. Akik érintettek voltak a balhémban, azok egyik se dolgozik már ott. Sajnálatosan megkellett válni a dolgozoktól. Talán így még1x, nem ba....ak át.
Nekem sincs kedvem semmit szerelni, mert nem azért vettem új autót, hogy én barkácsoljam. Kemény pénzeket kell fizetni, de ezt sejtettem, amikor bekalkuláltam a 0km-es Suzut. A kollégám Ww passátjánál 125 a szerviz díj. Szóval még olcsó is a Suzu. Ha így tekintünk rá. -
AMD Power
titán
válasz
szabonagyur #66826 üzenetére
Ha nekem is pár éves autóm lenne én sem szórakoznék. Márkaszerviz és kész.
Amúgy én az SX4 sem csinálok meg semmit sem. Se időm, se kedvem se affinitásom stb....
-
szabonagyur
félisten
válasz
ncc1701 #66825 üzenetére
Persze, de én nem értek hozzá (se helyem, se időm), a környéken még mindig a Suzukiban tudok legjobban megbízni, hogy megcsinálja, így sajna ez van, én csak a tényt írtam le, hogy azért van szórás bőven.
Ezért is írtam, hogy jó nagy különbségnek kellene lennie, hogy megérje elindulnom vele bárhova (itt max 1 óra mindennel együtt, ezt könnyen megteszem munka mellett is).Ha át mennék Debrecen/Miskolc az már szabi, azt nem pazarolnám ilyenre, fizetés nélkülinél meg végképp nem, nincs akkora nyereség rajta.
-
ncc1701
veterán
válasz
szabonagyur #66821 üzenetére
Filtron olaj+aktív szenes pollen szűrő+levegő szűrő szállítással volt most 15e a kovácsautótól.
-
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #66818 üzenetére
Kiléptem ezek miatt (is) minden ilyenből. Semmiről nem szólnak. Ha felhozok egy kérdést akkor persze ott nem jelentkezik a hiba, de azt nem teszi hozzá, hogy ja nem megy pályán az autóval vagy éppen alig megy vele és a garázsban áll.
-
ncc1701
veterán
Hordtam szerelő haverhoz. Most jön a 120 ezres szervíz. Az alkatrész ~60eft: 2db gates hosszbordás szíj, 0w16 ecstar olaj, 3db filtron szűrő (motor-olaj-aktív szenes pollen), 4db bosch irídiumos gyertya, fékolaja a srácnak van.
Minek vigyem márkaszervízbe? Kb 3 éve kötelezőre fényeztettem 2 elemet ott, most kezdett hámlani a lakk. Mikor visszamentem, h wtf, csak annyit mondtak, h fél év garit vállalnak a fényezésre. -
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #66814 üzenetére
Jaj bakker ez a halálom az összes csoportban meg másik fórumon, hogy lassan már mindenki úgy közlekedik, hogy lassan üzemanyagot termel a kocsi és ha benyögöd, hogy te rendesen használod meg minden és úgy 6,5 akkor te vagy a szar alak...
Ezeket a postokat már így rezzenés nélkül átpörgetem.
-
-
szabonagyur
félisten
Amúgy sokszor az ilyen népítélet és társait is érdemes fenntartással kezelni, mivel sosem tudod a részleteket.
Olyan, mint a fogyasztás, mindenki Scrossa 5L alatt eszik 100-n, 90-es átlaggal!! de az autó 4 évesen eladó 16000 km-el, szóval semennyit nem futott azt a keveset meg pont jól, de azért a 90-es átlag is ritka kevés helyen tartható.
-
-
Cunaja
addikt
válasz
blakey #66808 üzenetére
A szomszédos kerületben 80.000. Nem sokkal olcsóbb.
Azt mondják, minél idősebb a verda, annál olcsóbb. A kolléga 10-éves SX4-e, most volt szervizben, 105K volt. Komplett fékbetetét csere, olajcsere, levegőszűrő csere, hűtővíz csere, Szolnokon.
Nálunk meg ha leszámítjuk az olajcsere kellékeit, meg az 1-órás munkaidőt, akkor kb, 60.000 forint a semmiért. -
burgatshow
veterán
válasz
Cunaja #66807 üzenetére
Nekem Fóton volt a 2 éves ennyi az Scrosson, de én kértem (lehet feleslegesen mert amúgy is megcsinálták volna) fékfolyadék cserét is.
Az első évesem 65 körül volt szintén Fóton. Ha akarod előkeresem a számlát, de nekem benne volt mindkét alkalommal a pollenszűrő csere is.
-
Cunaja
addikt
Sziasztok!
Nagyon megy az idő. Elérkezett az éves szerviz ideje.
Kértem időpontot és közölték velem, hogy 85.000Ft, a Swift 1-éves szervize.
Van-e valami, amire nagyon kellene figyelnem, hogy ne legyek átvágva?
Már maga az összeg horror, de ez Pest.
Állítólag, ebben csak az olajcsere van benne. A levegőszűrőt nem kérdeztem, de a pollenszűrőt megemlítette és a ózonos fertőtlenítést is, hogy nincs benne az árban.
Azért egy olajcsere miatt ennyit számlázni, az komoly.
Azt mondták, hogy a rezsi árak emelkedtek és ez nagyon felvitte az összeget.
Köszi előre is a válaszokat!
-
Asike
csendes tag
válasz
burgatshow #66803 üzenetére
Köszi a válaszokat. Terepre nem akarok menni vele csak magasabb autó jobb lenne. Szüleim is nehezen ülnek le az alacsony swiftbe. A 12 cm hasmagasság meg nagyon kevés. Az orra folyton le ér ha valami hupli van az úton. Elég karcos emiatt alul az eleje. Az 1.2-es szívót is tartósabbnak érzem az 1.4T-nél. Bár a suzuki elég jó motorokat gyárt. Nem tudom a fogyasztói társadalom "átka" mennyire kezdett hatni a suzukira.
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #66803 üzenetére
A turbó miatt nem kokszosodhat, elsősorban inkább a közvetlen befecskendezéstől.
A Fiat 1.4 T-Jet pl. még szívócső befecsis, nincs is vele ilyen gond. De ott a Kia/Hyundai GDI-je vagy a VW-csoport FSI-je (T nélkül), amik szopóbenzinek, nincs csigabiga, mégis kokszosodnak.
Karcos váltó: kivéve a Hondát, etalon.
De még a Mazda MX-5 valamennyi generációjára sem hallottam panaszt.
-
burgatshow
veterán
Futómű kérdéskör
Biztosan strapabíróbb, mint a Swifté, de azért nem klasszik terepjáró. Arra jó, hogy az erdőúton el tudj vele menni, meg ki a tanyára... A Vitara elég kemény hangolású amúgy, főleg az Scrosshoz mérve.Van-e bármi gyári hibája amit a kereskedő nem nagyon hírdet?
Nem tudok ilyenről, most volt egy gyári visszahívás Vitara/SX4/Scross-ra a fékrendszer vákuumszelepével kapcsolatban, de nem sunnyogták el mint egyes bajor márkák a kiégést...Olvastam itt-ott, hogy a hat gangos váltó az első két fokozatot nehezen veszi. Ez mennyire jellemző? (A tesztautó amivel mentem nem csinálta)
Ált. a japán kocsik váltója kicsit karcos, ez van. Nincs két egyforma példány, ne foglalkozz vele.Kokszosodás mennyire jellemző erre a turbó motorra? (1.4 mild hybrid)
Mint minden turbós motor, ez is. Megfelelő használattal, karbantartással lassítható, karbantartható. De én még nem láttam hosszú tömött sorokban Suzukikat dióbelezni, szemben a VW T(F)SI motorjaival..Vitarában van a hátsó lábtérhez légbefúvó mint a swiftemben (2020-as)? Csak az S-crossnál van ez kiemelve adatlapon.
Ezt passzolom, mert Scrossom van.Mennyire fordúl elő hibásan gyártott darab? Népítéletben olyat is olvastam, hogy kettétört valakinél a váltó autópályán.
Mint bármilyen másik gyártónál. De láttál tömegesen lerobbant Suzukikat az út szélén?Fényezést is írták többen, hogy nem túl jó minőségű. Ez mennyire jellemző? Szalon autókon nem látni hibát, bár nem is néztem át őket nagyítóval.
Nem hibás, szépen fényeznek ők is, csak vékony. Nagyon vékony!Elektronika mennyire stabil? Ebben már egy rakat kütyü van.
Ez is olyan, hogy akinek nincs vele gondja az nem írja le, akinek meg igen, ők mindenhol hangoztatják. Alapvetően szerintem stabil, nincs vele gond. -
Asike
csendes tag
Sziasztok! Szemezgetek a vitarával és szeretnék kérdezni pár dolgot mielőtt lecserélném a swiftem rá. Nekem gyenge a futóműve ezekre a Magyar utakra, és alacsony is.
Van-e bármi gyári hibája amit a kereskedő nem nagyon hírdet?
Olvastam itt-ott, hogy a hat gangos váltó az első két fokozatot nehezen veszi. Ez mennyire jellemző? (A tesztautó amivel mentem nem csinálta)
Kokszosodás mennyire jellemző erre a turbó motorra? (1.4 mild hybrid)
Vitarában van a hátsó lábtérhez légbefúvó mint a swiftemben (2020-as)? Csak az S-crossnál van ez kiemelve adatlapon.
Mennyire fordúl elő hibásan gyártott darab? Népítéletben olyat is olvastam, hogy kettétört valakinél a váltó autópályán.
Fényezést is írták többen, hogy nem túl jó minőségű. Ez mennyire jellemző? Szalon autókon nem látni hibát, bár nem is néztem át őket nagyítóval.
Elektronika mennyire stabil? Ebben már egy rakat kütyü van.
Van bármi amit jobban nézzek meg átvételkor ha bele vágok a cserébe?
Köszi előre is a válaszokat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen processzort vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nintendo Switch 2
- iPhone 17 Pro prototípus a vadonban
- Íme a Battlefield 6 első előzetese
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- Gombászkönyvek egyben
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU! 17,3Col! I7 9750H / GTX 1660Ti / 16GB DDR4
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E7280! I5 7300U / 8GB DDR4 / 256GB SSD!
- ÚJ- Lenovo ThinkVision T24i-10 - 24" monitor - Számla, garancia