- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen videókártyát?
- Bootolás USB pendrive-ról
- Videós, mozgóképes topik
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autóhifi
- Canon MILC: EOS R és M topik
Hirdetés
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
gp Hasonlóan a Helldivers II-höz, ahol nincs PSN regisztrációra lehetőség, ott nem lehet megvenni a programot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Gyöször
senior tag
válasz slett27 #57412 üzenetére
Én úgy gondolom a gyári mérettől nem érdemes eltérni, mert ha szélesebb papucsot teszel fel szerintem csökken a tapadás. A felületeket összenyomó erő lesz kisebb. Alapvetően csak motoron próbáltam, de ott rosszul viselkedett a szélesebb gumi, keskenyebbel meg nem volt semmi baj. Autón meg Bútor Robi mondta az egyik rdtv videóban, nwm tudom belinkelni, de a Vfts kipróbálós pályázós videóban volt. Állt egy trélel mellett ami tele volt Lada kerekekkel és mesélte melyik mire jó.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Moleman
addikt
válasz slett27 #57414 üzenetére
Száraz úton a tapadás biztos jobb lesz, főleg, ha sportosabb gumitípust választasz az eco gyári helyett. A 195-ös szélesség még egyáltalán nem vészes, manapság már egy alsóközépkategóriás autóra is simán 215-225-öt tesznek.
A nagyon széles guminak csak a hosszanti úthibákon és hóban van egyértelmű hátránya, de ott nagyon. Egyszer vezettem egy X5-öst 285-ös kerekekkel Pesten, összevissza kóválygott a hosszbordákon.Nekem 225-ös eco hulladék volt a Mazdán, mindenhol tolta az orrát, lecseréltem 235-ös Pilot Sportra, ég és föld. A fogyasztás nőtt egy kicsit, de több tényezőből áll, szélesebb és lágyabb keverékű gumi = nagyobb gördülési ellenállás, és mivel jobban elfordul, gyorsabban is megyek. Én nem is a tapadás miatt vettem szélesebbet, hanem a nagyobb átmérő miatt, így 1.8%-kal hosszabb lett a végáttétel, és végre nem csal a sebességmérő.
-
Brogyi
senior tag
válasz slett27 #57414 üzenetére
Kíváncsiságból megnéztem az új Swift műszakiját. Ezt találtam:
Elöl:185 / 55R16
Hátul:185 / 65R16
Ez most komoly? Kizárt, hogy nálam ez van. Inkább 185 / 55R16.
Más egy kicsit, de szorosan idetartozik. Új Swift, és 5 csavarral volt a kerék rögzítve. Enyém miért 4-vel?
Ki érti ezt a Suzukit.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #57418 üzenetére
Az ET függ a felni szélességétől, ha az megvan, akkor lehet csak számolgatni (a linkelt oldalon van “grafikus” kalkulátor), de amúgy minél kisebb, annál kijjebb lesz a kerék. 10 mm különbség általában bele szokott férni, de nincs rá garancia.
Saját példa: én a gyári 6x15-ös és ET53-as felnik helyett 6,5x15-öst vettem ET43-mmal. Az ET-ben csak 10 mm a különbség, de mivel szélesebb is az aftermarket, további 6 mm-rel van kijjebb, ergo még ha az ET ugyanannyi is lenne, akkor is közelebb lenne a sárvédőhöz.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz slett27 #57466 üzenetére
A kocsi alapvetően jó, nincs vele sok gond, de ha valami van, az biztos húzós, mert nem túl gyakori, ezért nincs is hozzá alaktrész.
TC MűhelyPRN-ba volt Kizashi, azt érdemes megnézni szerintem: link„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz slett27 #57477 üzenetére
Akkor csapj fel egy autodocot vagy unixot és kezdj el keresni kopo-forgo alkatrészeket, lengescsillapito, rugó, fekbetet, fektarcsa, szilentek, kerekagycsapagy,klíma kompresszor, szijjak,vezérlés készlet, stb.
Az elerhetoseguket is nézd és nézd mennyi az utángyártott. Karosszéria panelt is kereshet,meg fogsz lepődni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szabonagyur
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #58279 üzenetére
Ezek a Swifted gyári gumi és felniméretei:
Itt pedig egy táblázat, hogy mekkora szélességű felnire milyen szélességű gumi tehető fel:
Ebből az következik, hogy a legeslegszélesebb gumi, amit feltehetsz az autóra, az is túl keskeny a kinézett felnihez, még ha nem is sokkal.
Amúgy a felni megfelelő mértékű ET-vel lehet, hogy elférne, de valószínű, hogy 35-nél többel, szinte biztosnak tartom, hogy beleérne a sárvédőbe.Szerintem engedd el.
Őszintén szólva nem is mutatna rajta jól, nem period correct a dizájn.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #58291 üzenetére
Nem is ezekkel vizsgázik, lekérdeztem a rendszámát.
Meg aránytalanul nagy is a 17-es erre a Swiftre (kivéve Sport), meglehetősen hülyén néz ki szvsz. Főleg a kis fékkel, mintha egy CD-t raktak volna egy lemezjátszóra. Valamint illene a gumi teteje és a sárvédő közti hézagot is csökkenteni, minimum 3 centi ültetés kéne neki. De ez csak az én ízlésficamom, ahogy a feketített emblémákat sem bírom, pláne eleve fekete háttéren (hűtőrács). 🤷♂️Ránézésre elég közel vannak a gumik a sárvédőperemekhez, nem tartom kizártnak, hogy itt-ott egy-egy kanyarban beleér.
A másik probléma, hogy nem gyári méret esetén egy esetleges baleset alkalmával a biztosító megtagadhatja a kártérítés kifizetésér, hiába nem te voltál a hunyó.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz slett27 #58289 üzenetére
De most mit is veszel? Eddig Civic felniről volt szó, de ez nem az.
#58291slett27: pedig ajánlatos lenne követned a gyári méreteket, Boldi tudna mesélni, hogy a lényegében gyáriba is bele tudnak kötni.
Tegyél rá egy 14-s szép felni szettet és megvan oldva Ez egy Swift (van nálunk is egy belőle), ne akard többnek láttatni mint ami.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz slett27 #60256 üzenetére
Az igen!
Ezen gyári acélfelni van, asszem 175-ös EcoContacttal, nincs rá panaszom, pedig túlzottan is dinamikusan vezetek. Fogni fog, íven belüli agresszív kormányrángatásra pedig előbb indul el a segge, mint hogy az orrát tolná.
235-ös Pilot Sport 4 az összehasonlítási alap a másik autón, az nyilván más dimenzió, de teljesen jó élmény a Swift is. Bár természetesen én is játszottam a gondolattal, hogy milyen jó kis játszós autó lenne belőle valami szélesebb 16"-os kerékkel, szeretem a futóművét, még ha ereje nincs is.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz slett27 #60258 üzenetére
A VAG nekem sose volt szimpatikus, japánbérenc vagyok, de eddig be is váltak, minimális szervizköltséggel a végletekig megbízhatók. A márkaszerviz nyilván felejtős, találni kell olyan szakit, aki szóba áll hozott anyaggal és nem húz le az alkatrészekkel is.
A legfőbb kérdés, hogy használati tárgy vagy hobbieszköz-e számodra az autó. Ha csak a funkcionalitás kell, akkor a Swift ideális, olcsón fenntartható, megbízható, keveset fogyaszt, elég kényelmes is, pont jó arra, amire egy közlekedőedény kell - persze ha nem kell sok embert és csomagot vinni.
Ha a vágyad tárgya az autó, akkor meg úgyis mindegy az ára. Biztos változik még a végdátum, de jelen állás szerint 2035-ig lehet venni belső égésű motoros járművet az EU-ban. Emelkedhetnek bármeddig az árak, a benzin is kerülhet 10 euróba, én valószínűleg akkor is fogok venni sokhengeres utazóautót, meg valami MX-5 jellegű játszós autót is, még ha évekig éheznem is kell miatta. Ezzel az álommal nőttem fel, ez az utolsó lehetőségem megvalósítani.
Ennek ellenére boltba járni magamnak se tudnék jobb autót választani, mint a Swift. A Mazda2 jobban tetszene, de jóval drágább volt, mikor legutóbb néztem, és nem hiszem, hogy kevesebbet fogyasztana.
-
Qtya123
őstag
válasz slett27 #60262 üzenetére
Igen, amennyire éllovasai és első fecskéi voltak a hibrid rendszernek, olyannyira nem ültek fel az elektromos hype vonatra.
Szerintem nem érezték azt, hogy ennek tényleg ennyire itt az ideje, mint amennyire hangoztatva van mostanság. Szerintem sem.
De az EU szabályzás művelhet csodákat. Lehet elmatekozták magukat. Viszont nekik ott van kő keményen piacnak az egész amerikai kontinens, ázsiai, közel-keleti és afrikai országok, Ausztrália is, ahol még vígan mennek a robbanómotorok, nem agyonnyomva őket, mint amit az EU annyira szeretne.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #64981 üzenetére
Én 250k körüli összegeket hallottam, ezért is írtam, hogy nem olyan horror a különbség. Mindenesetre van egy Alfa Romeo MiTo a családi flottában, amiben M32 van, enyhén vonyít már, előbb-utóbb meg kell reparálni.
A Swifteddel megegyező hajtással szerelt WagonR-ünknek is erősen kinéz már egy váltófelújítás kuplunggal együtt, illetve a flotta harmadik tagjának, az én Honda Jazzemnek is zörög a nyelestengelycsapágya úgy ~6 éve. Csupa váltóhibás autónk van.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz slett27 #65012 üzenetére
Én ezt mentettem le valahonnan (angolul).
Kulcs tanítása
Elvileg Swift-hez tették fel de én Ignis miatt mentettem le, szerintem egyformák.
A magyar könyvekben fura a fordítás, de van egy kicsit részletesebben magyarázó verzióm ami így szól.
Távirányító tanítása:
1. Alaphelyzet: minden ajtó csukva (nem zárva!) és a gyújtáskulcs nincs a gyújtáskapcsolóban.2. Bal első ajtót kinyitni.
3. Távirányítós kulcsot bedugni a gyújtáskapcsolóba, gyújtásra tekerni (de nem beindítani), majd 10 másodpercen belül kivenni.
4. Gyújtáskulcs kivétele után 20 másodpercen belül a bal oldali ajtó nyitásérzékelőjét 3x megnyomni (vagy az ajtót becsukni-kinyitni 3x, de a végén nyitva maradjon!)
5. Megint gyújtáskulcs bedug, gyújtás (nem indítás), majd 10 másodpercen belül kihúzni.
(Elvileg a zárak bezárnak majd kinyílnak, ez jelzi a regisztrációs mód bekapcsolását, amikor várja a kulcs távirányítójának a jelét az autó.)6. Ekkor 20 másodpercen belül a távirányító NYITÓ gombját megnyomni.
Elvileg az összes ajtó zárja lezár majd kinyit és ezzel kész.Nem rémlik, hogy próbáltam volna valaha is, szóval csak saját felelősségre!
Vagy szóljon aki tudja, hogy nem jó... -
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #65019 üzenetére
Az Alfához 35k a gyári, ha ez megnyugtat.
De nekem csupán egy kulcsház kellene, mert amúgy tökéletesen működik, csak erősen kopott a héj. Kínait lehet kapni 5-6k-ért, de "márkásabb" Silca is van 7500-ért, ezekbe mind át kell pakolni a belsőségeket.Nyilván a te esetedben ez nem járható út. Illetve de, ha neked is leamortizálódott.
Egyébként nem lehet, hogy inkább az autóval van bibi? Anyum korábbi Lanciájának sem működött a távirányítós zárja, de valamiért nem is engedte hozzátanítani számítógéppel, annál a résznél, ahol egy 15 mp-es intervallumon belül kellett volna 5 mp-ig nyomvatartani a gombot, meg sem várta, rögtön hibára futott. Aztán kiderült, hogy a kulcsnak kutyabaja, viszont azt a modult, ami többek között a zárakért is felelős (body computer), az autó 2-3 éves korában már cserélték, és azóta nem ment a távirányító.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz slett27 #65042 üzenetére
Mert Béla 8000 levezetett km után megmondja hogy xar és csak az olaszt!? Vagy Sanyi aki szintén a helyi tudósklub nem bejegyzett tagja 9500km megtétele után!? Itt említeném meg hogy még olajat sem cseréltek benne, mert azt is 10ezrenként szokás ezekben!!! De ne is zavarják meg a tudatát senkinek ilyen dolgok, vagy az hogy akit kiemeltél 5 évesen vette, addigra már lehet kétszer is tekerték az óráját és autópályán akart vele 150-es utazóval járni, na arra tényleg nem a legideálisabb mivel ez egy városi kisautó, anyataxinak meg a tacskóig elgurulni, erre van kitalálva, de biztosan az Alfa 159 1,9 JTDM lesz erre a legbölcsebb választás vagy a Fiat Bravo 1,4 T-Jet-je.., több most nem jut eszembe. Jah, de MultiJet, ami ugyebár bulletproof mint a magyar alkotmány. Most itt a rohadási és inkontinenciális zavaraikról az olasz technikáknak nem emlékeznék meg... Ennél már csak ugye a britt hajlamosabb ereszteni itt-ott ezt-azt, ahogyan mondás tartja "ha nem olajos az alja akkor nincs is benne olaj..."
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pjen
félisten
válasz slett27 #65048 üzenetére
Elsősorban az impedancia stimmeljen, nehogy ellszálljon a végfok, vagy nagyon halk legyen. Nem hiszem, hogy a hangfal kábel lenne a gyenge pont, hiszen nagyobb áram nem fog folyni. Persze, ha cseréled a rádiót is akkor ahhoz való hangszoró és vezeték kell.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz slett27 #65045 üzenetére
Itt majd jól elveszik a kedvedet az egésztől.
Én amúgy annyit tennék csak a helyedben (illeve meg is tettem a Jazzemmel), hogy leszigetelném az ajtókat, és ha esetleg nincs, akkor tennék még egy-egy magassugárzót a hangváltóikkal együtt a gyári hangszórókhoz. Így egész értékelhetően tud szólni az eredeti cucc is.
Próbáltam én is cserélni a cincogókat a gyári fejegység megtartása mellett (dizájnban az passzol oda), Gladen Alphákat ajánlottak nekem erre a célra, mert azok könnyen hajthatók, de elég gyatra lett az eredmény, a gyári papírtölcsérek sokkal szebben szóltak. Úgyhogy azóta is a "feljavított" eredeti felállás szól, teljesen jó így.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz slett27 #65227 üzenetére
Az enyém az egy nappali menetfény és ködlámpa egyben: [link]
Tehát alapvetően nappali menetfényként működik amíg nem kapcsolok helyzetjelzőt vagy tompítottat (ekkor automatikusan kikapcsol a nappali menetfény funkció), és ilyenkor be lehet kapcsolni a ködlámpát. (szemléltető videó )Csak ködlámpát én sem tetetnék be, kb évente 3x van értelme használni.
De nappali menetfényből csak olyat akartam, ami illeszkedik a gyári kinézetbeÁrak:
nekem csak ez az Osram volt ~23k (akciósan, amúgy 40-50k körül), kábelköteg, kapcsoló, ködlámpa keret (14k), +munkadíj - összesen ~45k volt.Most mondjuk a sumo-tól a:
- kábelköteg 8k
- kapcsoló 3,6k
- ködlámpa (Valeo) 6k/dbEz így 23.6+posta, szóval kb 25+munkadíj.
Ennyit szerintem nem ér a ködlámpa. Ez az Osram már nem kapható, de ha keresgélsz biztos találsz hasonlót.Nekem a nappali menetfény nélkül kb évente elkoptak az Osram Nightbreaker Laser izzók, ami ahhoz képest hogy alig jártam sötétben pénzkidobásnak tűnt.
Amióta bent van a DRL azóta szerintem talán nem is cseréltem."... and I hope you have a great day!"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest