Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen széket vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen videókártyát?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
slett27
addikt
Sziasztok !
1.3 Suzuki Ignis VVT 94LE fogyasztásom ~ 10l/100km. Shell 95-öst tankolok. 95% autópálya.
Hol keressem a hibát, mert ez biztos nem normális (EGR ?).
Köszönöm az ötleteket !
-
ViZo72
tag
válasz
szabonagyur #67189 üzenetére
Értelek.
Kerestem az eredeti cikket is, hátha több benne a részlet, de aztán elvesztem a sokféle egyéb listában (ahogy láthatod) és feladtam.
:-) -
ViZo72
tag
válasz
szabonagyur #67187 üzenetére
Ahogy beszéltük korábban, szinte bármilyen sorrendű listát ki lehet hozni, mivel az értékelési szempontok döntik el a sorrendet. (lásd még gumitesztek pl.)
(Vagy a szerzők szimpátiája, vagy a lefizetés. :-) )Ha a Suzuki az utolsó lenne a listán, akkor meg arról beszélne a nép, csak nem a Suzukisok, hanem az "ellentábor". :-)
A Suzuki elsők közötti szereplése az angol tesztben szerintem azért is érdekes, mert semmi érdekük nem volt ezt a márkát kihozni a legjobbak közé. Még itthon megérteném egy kis Suzukis gyári hátszéllel megtámogatva. (Ott viszont nem gyártják és biztos, hogy nem is annyira népszerű márka, mint nálunk.)
Hogy megnyugodjunk, találtam ugyanazon forrásból egy másik listát, ezen a Swift pl. csak az 5. helyezett.
Best used small cars for less than £10,000
Ami még érdekes, hogy a Swiftet megelőző autók közül kettőnél is megbízhatósági problémákat említenek negatívumként a modellek alatti összesítésnél.
(Pl. 2. helyezett Ford Fiesta, 4. helyezett VW Polo.)
Ennek figyelembevételével és máshogy pontoztam volna...A Vitara csak 6., Ignis a 8. ebben a kategóriában.
Best used small SUVs (and one to avoid)Szóval akkor melyik is a jobb autó? Kinek melyik, mik a szempontok...
Szerintem ebben kiegyezhetünk. :-)
-
ViZo72
tag
válasz
szabonagyur #67185 üzenetére
Beraktam a cikk linkjét előzőleg..
Cikk.
De ahogy írtam, inkább érdekesség számomra is, hogy most éppen nekünk, Suzuki tulajdonosoknak hízelgő az eredmény, legalábbis az említett kategóriákban de végül is hihető. (Az egyszerűbb de bevált technika tud megbízhatóbb is lenni.)De pl. a márkák sorrendjével már nem értek egyet. Mármint nem pont azzal, hogy a Suzuki az első, hanem inkább azzal, hogy azt már nem lehetne így összesíteni, egy kalap alá venni mindent.
-
ViZo72
tag
válasz
szabonagyur #67183 üzenetére
"25.000 autótulajdonos" ez nekem az sugallja, hogy céges autók nincsenek benne.
A Suzuki 2 kategóriában "versenyez" az említett felmérésben: "kisautók" és "kis SUV".
Kategórián belül pedig a többi márkára is igazak ugyanazok a kérdések, tehát mondhatjuk, hogy az esélyek egyenlők legalábbis "kisautó" kategóriában.
Miért futna kevesebbet egy Swift, mint egy Mazda 2, Toyota Yaris, Honda Jazz, Volkswagen Up?
(Mondjuk az sem feltétlen igaz, hogy kisautó keveset fut. Simán lehet sokat futott céges kisautó is: városi futár autók, ételkiszállítás, ügyintézői autók stb. De ezek elvileg most nincsenek a felmérésben.)Kis SUV (Vitara, S-Cross):
Ez a táblázat szerint egy szűkebb kategória, kevesebben vannak és ránézésre nem tipikus cégautók.
Itt is feltehetjük a kérdést, vajon miért futna kevesebbet egy Vitara vagy S-Cross, mint egy
Ssangyong Tivoli vagy Renault Capture?
Mondjuk egy dízel Renault éves futása, valószínűleg több, mint egy benzines Suzukié. (Viszont nem írták, hogy a Suzukik benzinesek vagy dízelek? Külföldön szerintem több dízel ment el belőle mint idehaza.)Szóval szerintem a kisautó kategória kevésbé kérdéses, azon autók használata is szerintem hasonló, míg feljebb lépve már több kérdés merül fel a vásárlói réteg és használati szokások miatt.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #67182 üzenetére
Ez teny, arra utaltam, hogy eselyesen mas futassal, felhasznalassal mennek a Suzukik. Ritkan cegauto, stb.
Nem szolon le, nekem is van, szimplan az ilyen statisztika miatt levont teves kivetkeztetest nem birom.
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #67181 üzenetére
De azert megse latsz tomegevel lerobbant Suzuki-t. Egyik modellbol se.
-
Jadro
veterán
válasz
szabonagyur #67179 üzenetére
Milyen motor, illetve hajtáslánc, stb... Nesze semmi, fogd meg jól! Persze a Suzukis facebook csoportokban önigazolásra remek ez a cikk, megy is az osztás
-
ViZo72
tag
válasz
AMD Power #67177 üzenetére
És itt a lista is a mezőnyről... (Talán volt is már.)
Nyilván a Suzuki a "Kis autók" meg "Kis SUV-ok" kategóriában tud labdába rúgni.Én ezeket a listázásokat azért fenntartásokkal kezelem, hiszen millió más sorrendet is fel lehet állítani, attól függően mik a mérlegelései szempontok. De azért jó látni, hogy a "nagy" nevek mellett is jut némi siker a Suzukinak.
-
AMD Power
titán
-
blakey
titán
válasz
Gyöször #67171 üzenetére
Nem árulok, kérdeztem, hogy érdekel-e valakit. Ti magyarázzátok több karakterben, hogy tökönlövés, ha ilyet használok, ne haragudj, de qrvára nem azt kérdeztem, hogy érdemes-e használni, pont annyira nem érdekel, mint téged, hogy mit csinálok (legalábbis ezt írod), ezzel szemben "beszóltál". Nem kell belőled butát csinálni.
-
-
Állok a Cross mellett és rájöttem h eléggé becsomagoltam az idők során. Észre sem vettem.
- Első lökhárító
- "A" oszlopok
- Tükrök
- Fényszórók
- Ködlámpák
- Nappali menetfény
- Motorháztető
- 4 küszöb a zárig
- Csomagtartó perem
- Tető (20cm a szélvédő felett)Ez volt 230k.
-
Qtya123
őstag
válasz
blakey #67168 üzenetére
Én azt szoktam csinálni, hogy néha bevilágítok a rácsokon, hogy látok-e ott valamit. Ha van bent apró virágdarab, vagy falevél töredék, akkor miután lemosom az autót, a végén még egy másfél literes flakonból öntök oda a rácsra végig vizet, hogy öblítse le.
Utána bevilágítva ezek a szennyeződések már nincsenek ott. Csak remélem, hogy nem az lesz, hogy egyszer valamelyik lefolyó járatot eltömítik. Egy járatot látok, ha pont úgy világítok, az elég nagy, úgy 3 cm átmérőjű, ez az üreg bal részé van, kb ott, ahol a kormánykerék. De gondolom van a két szélén is csak azokat nem látom, remélem azok is hasonlóan nagy átmérővel bírnak.Egyébként meg bekaphatják a gyártók. Az IS-en a műanyag rács alatt volt még egy szúnyogháló sűrűségű fém háló, hogy azt, ami átjutna a műanyag rácson, tutira megfogja. Egyszer kíváncsiságból kiszedtem a rácsot (sokkal egyszerűbb kiszedni, mint a Crosson) és gyakorlatilag a várakozásnak megfelelően nullához közelített az ott lévő szennyeződés. A pollenszűrő sem olyan volt, hogy komplett virágdarabokat lehetett látni benne, hanem inkább csak a fekete koszt, kormot, port.
Nem nagyon láttam ezt alkalmazni másik autókon, amelyeken néztem. Pedig filléres tétel lenne, de ugye mindenen spórolni kell. Sőt majd egyszer megnézek egy újabb IS-t, azon van-e. Simán elhiszem, hogy amit régebben beleraktak, azt később már ők sem, mert autónként lehet optimalizálni 0.01 centet. -
blakey
titán
válasz
Qtya123 #67167 üzenetére
6 éves az autóm, az első 2 évben garázsban tartottam, ott a sok por volt az "ellenség", de az viszonylag könnyen orvosolható volt, hátránya, hogy 10 perc gyaloglásnyira volt és az azért nem felhasználóbarát. Mivel van saját parkoló, ezért úgy alakítottam ki, hogy normálisan elférjen az autó, így "kiköltöztem", ennek a hátránya, hogy sok a fa, köztük egy hatalmas nyárfa (ami rengeteget szemetel, főleg tavasszal és ősszel, akácbokor és egyéb fák által okozott kellemetlenségek. Több kilónyi levelet és egyéb szöszt kellett minden évben letakarítani. Ezt a szélvédőnél, egy külső napellenzővel orvosoltam, elég sok bosszúságtól megóvott, de nem volt teljes megoldás, ezt csak a ponyva hozta el. A madárürülék kárt okoz, mivel és mindenre nagyon figyelek, tehát észreveszem azt is, amit nem kéne, így látom, hogy az ürülék kárt okoz, egy egyszerűen, oldalról nézve, súrlófény mellett jól látni. Nem minden madár ürüléke ilyen, de a varjak, szarkák ürüléke elég durva tud lenni. Remélem mostanában nem lesz olyan alkalom, hogy políroznom kéne emiatt, de ha netán mégis, akkor lefotózom, hogy milyen kárt okoz. Amúgy ez a ponyva nem karcol, a műszálas, ponyvák karcolnak.
Nem vagyok az autóhoz nőve (10 éve otthonról dolgozom), nem használom napi szinten és ha olyan a helyzet, akkor tömegközlekedéssel járok. Ha mindenképp szakadó esőben kell leszedni pl. a ponyvát, akkor leveszem és a tárolóba viszem, majd megszárad. Koszos autóra nem teszem fel, tehát nem minden esetben azzal takarom le, valamint minden az élethelyzettől és a körülményeken múlik. Nálam bevált és megkímél sok kellemetlenségtől.
A sok levél többnyire a szélvédő két szélénél, valamint az ablaktörlőknél tud bejutni, ha benézel a rácsoknál, akkor láthatod, hogy eléggé lapos, tehát ha a víz nem tudja kimosni, akkor ott marad. Alapos mosás, alul, felül, oldalról elég sokat ki tud mosni.
-
Qtya123
őstag
válasz
AMD Power #67165 üzenetére
Igen, ahogy mondani szokták az autó van az emberért, nem fordítva.
A ponyva van, hogy hasznos, de nem ultimate megoldás, főleg nem kompromisszum mentes.
Én már mondtam, hogy végtelenül gyűlölöm, mikor az autóról szedegetni kell a fáról lehulló és a szélvédő előtt összegyűlő leveleket, virágokat.
De ennél még jobban gyűlölném, ha olyanokkal kellene szórakozni, hogy indulás előtt a tárolóban teregetem ki a vizes ponyvát (aki egy kis lakásban él és nincs tárolója, az meg eleve ezt meg sem tudja tenni), az meg aztán főleg gáz, ha szakad az eső és én azért ne használjam az autót, mert épp rajta van a ponyva. Akár autóhoz vagyok kötve, akár nem. Ott az már az a pont, hogy én vagyok az autóért.Szerintem ez arra jó, ha tudod, hogy jó néhány napig, akár 1-2 hétig tuti nem fogod használni. Akkor rárakod mosás után és kész. Mikor újra használod, nem lesz poros, örömmel ülsz be. De ha napi, vagy akár 2-3 napi szinten beleülsz, akkor túl sok a macera.
blakey: Jó az tény, ha választani kellene, hogy fólia alatt mikrokarcok, vagy madárürülék miatt megmart lakk, akkor inkább legyen egy egységes mikrokarc rajta. Bár eddig akárhányszor volt az autóimon madárürülék, sosem bántotta a fényezést.
Nekem inkább az esős dologgal van nyűgöm, mert akkor nem 5 perc a dolog.Amúgy nekem az a paranoiám a fáról hulló cuccokkal szemben, hogy valamennyi úgyis beleesik a szélvédő előtti rácson keresztül abba az üregbe és vajon egy autómosásnál kimossa-e onnan a víz, vagy valahol szépen gyűlik és komposztálódik a cucc. A régi Swiftnél ott egyértelműen komposztálódik a sárvédők mögött megállva...
A Crossnak ilyen szempontból talán jobb a helyzete, mert nem a klasszikus sárvédő-küszöb csapda van, hanem ilyen: [kép]
Ott max a műanyagon áll meg alul, azt meg nem rohasztja. Meg szoktam egyébként néha alulról ütögetni, hogy kihulljon onnan a dzsuva. Nem sok van, ami van azt nem tudom, hogy a kerékjárati dob felől, vagy fentről jut-e be.
-
blakey
titán
válasz
Gyöször #67164 üzenetére
Nem tanácsot kértem. El tudom dönteni, hogy mi a jó vagy rossz. Nekem jó, köszönöm az aggódást, de pontosan arra való, amire kitalálták. Több hasznom van belőle, mint nélküle, nem kell minden alkalommal lerakarítani a leveleket (sok fa, akác és egy hatalmas nyárfa közelében van a helyem, a szél pont arra fúj), a madárürüléket (ez rengeteg kárt okoz akár 2 óra elteltével is), nem kell a szélvédőt lemosni, az UV nem b@ssza szét az elemeket, stb. Mikrokarcokat kb. leszarom, a műanyagkijelzős lejátszóknál kénytelen voltam elfogadni, hogy ez ilyen, elkerülhetetlen, számomra ez a legegyszerűbb és legkényelmesebb megoldás. Nekem bevált és működik, mindenemre vigyázok, tehát nem okozok kárt semmiben. Amúgy valamennyire egyetértek, a tárgyak vannak értünk, de teszek azért, hogy szépek és jók maradjanak, tehát ha nekem az a kényelmes, hogy 5 perc alatt leveszem a ponyvát és a táskájába helyezem, akkor ez nagy segítség, egyébként ha nem lenne, akkor 10-15 percig is eltarthat a takarítás, qrva sok levél, ág és valami ragacsos nedű kerül az autókra, nem beszélve arról, hogy a madárürüléket nagyon vadászom, két autómban is okozott kárt, pedig még csak 1 napot sem voltak a karosszérián.
-
AMD Power
titán
válasz
Gyöször #67164 üzenetére
Pontosan. Tudjuk,hogy sok pénz és munka van abban,hogy az ember akár egy használt akár egy új autót vegyen. Ez tény. De az is tény,hogy egy mindennapi használati tárgy ami azért van,hogy kiszolgáljon. Én is szeretem meg törődök az autóval, de ez akkor is egy használati tárgy, fém és műanyag.
-
pjen
félisten
válasz
ncc1701 #67160 üzenetére
Beszéltem kettővel is, akik kifejezetten váltó cserében utaznak. Egyébként nincs miről beszélni a két említett autóban és még számtalanban üzemel a váltó, hiba nélkül. Ha nem így lenne, arról biztos lehetne hallani. A suzuki váltó hibájával tele van minden. Légyszives linkeljél pár példát arra, hogy az élet tartam olajjal töltött váltóból hány hibásodik meg, mondjuk 200K kilóméteren belül.
-
blakey
titán
válasz
szabonagyur #67159 üzenetére
Miből gondolod, hogy tapasztalat nélkül? - Mert csak az ír így, Első felvetésem nekem is ez volt, de kipróbáltam, egyértelműen jól működik, nyilván kizárólag tiszta autóra húzom.
Attól, hogy puha még a por bejut alá stb... - kb. nulla jut alá, nyilván te azok közé tartozol, aki a telefonjára sem tesz tokot, mert alá megy a por és karcos lesz. Mindenki saját használati szokásai szerint cselekedjen. A kérdésem lényege az volt, hogy használ-e valaki vagy szeretne-e és nem az, hogy nekem mit tanácsoltok.
Elkezd éjszaka esni mit csinálsz a ponyvával? - éjszaka semmit, nem vagyok autóhoz láncolva, ha reggel is esik, akkor nem autóval közlekedem, vagy nem azzal, illetve 10 éve otthonról dolgozom. Ha reggel nem esik, akkor addigra megszárad, mert jó a vízlepergetése.
De Te is csak ráhúzod a saját helyzeted arra, hogy az mindenkinek jó. - csak kérdeztem és nem tanácsot kértem, távol áll tőlem, hogy bárkire is "ráhúzzam". Egyébként, ha már írtad, hogy így vagy úgy karcol, akkor megnézném, hogy a tiédhez vagy másokéhoz képest, mennyire karcos az én 6,5 éves autóm, meglepődnél. Egyébként annyiszor mosóm, ahányszor szükségét érzem és kizárólag tiszta autóra kerül fel. -
ncc1701
veterán
Mondom, beszélj egy váltós szakival. És autó iparban régóta nem a mérnökök diktálnak, hanem a marketingesek. Lásd a 30-50ekm-es olajcsere periódust, amit aztán hirtelen lefeleztek pár év után, mikor jött a baj. Na, azt sem a mérnök találta ki. Vagy esetleg az ócskító mérnök.
-
szabonagyur
félisten
válasz
blakey #67156 üzenetére
Miből gondolod, hogy tapasztalat nélkül? Egyik kedves ismerős is ezt rak az autóra a panel előtt de annak az autónak már mindegy.
Attól, hogy puha még a por bejut alá stb... Elkezd éjszaka esni mit csinálsz a ponyvával? Semmit, hagyod rajta, havazás ugyanez.
De Te is csak ráhúzod a saját helyzeted arra, hogy az mindenkinek jó.
Persze csak tiszta autó van, pormentes helyen.
-
blakey
titán
válasz
szabonagyur #67155 üzenetére
Egyébként van 4 rögzítőpontja is, ha azt is szeretnéd, tehát van egy behúzott madzag, van hozzá még egy, amit a 4 rögzítőponton át behúzhatsz, tehát még 1x ráhúzol és ugyanazoknál a pontokál, akár rögzítheted is. Több autón látok ponyvát, nincs semmi problémájuk, cserébe nem kell a sok levelet, ágakat, stb. "kidzsuvázni".
-
blakey
titán
válasz
Qtya123 #67154 üzenetére
Mint mindenre, erre is igaz, van megoldás, ami működik. Nyilván nem azokhoz intéztem a kérdésem, akik alapból ellenállnak, azoknak nem fog kelleni. Egyébként hónapok óta használom, igen, érdemes tiszta autóra húzni, ha koszos, akkor nem húzod rá, ha esőben kell leszedned, akkor csak van olyan hely, ahol száradhat. Nem kell autóba tenni, sőt, én leveszem, beteszem a táskájába és beviszem a tárolóba, nincs az autóban.
-
blakey
titán
válasz
szabonagyur #67153 üzenetére
Tévedsz, nem karcol, a lehulló levelek, por, ágak sokkal több problémát okoznak.
Alul meghúzod és nem mozdul, de ha mégis, akkor sem okoz problémát. Mint írtam, én ilyet használok. A belseje puha, mikroszálashoz hasonlít.
Egyébként jó, hogy tapasztalat nélkül azonnal mindenki tudja a választ, hogy miért tökéletes, vagy ellenkezőleg, hogy mennyire szar. -
Qtya123
őstag
válasz
szabonagyur #67153 üzenetére
Nekem is ezzel van a bajom. Nagyon szívesen tennék rá, hogy a fákról a sok cucc ne hulljon rá, de egyszerűen nincs értelme. Csak akkor lehet feltenni, ha teljesen tiszta és pormentes az autó. Tehát mosás után rögtön.
Aztán leszedném róla és onnantól vége, mert pár óra alatt is tud lerakódni annyi por rá, hogy felejtős. Plusz ha a ponyva rajta van és épp esik az eső, akkor mi van? Leszedem a vizes ponyvát és cipelhetem le a tárolóba, mert az autóba biztosan be nem rakom vizesen. -
blakey
titán
Van itt, aki használ (vagy szeretne) ilyen ponyvát a Vitarán vagy az S-Cross-on? Privátban megkereshet.
-
Gyöször
senior tag
válasz
fogkefe21 #67112 üzenetére
Én nem sokszor mentem még a kocsival 140nél többel talán egyszer volt 180 de szerencsére nem hiteles az eredmény :-) és akkor se a fordulatszámot néztem hanem az utat :-)
Semmi baja nem lesz, ha nem rendszeresen rugdosod el tiltásig, boyracer módra. Dolgozik a motor legalább kiég ott is ahol városban nem. -
Gyöször
senior tag
válasz
TommyY2 #67116 üzenetére
Motul nem volt a váltóban még sosem, mert nem volt régen 75W olajuk. Most van ez a dctf vagy mi a neve, amire rá van írva, hogy ofkórz használható olyan helyen ahol a gyártó 75W olajat ír elő. De jó a petronas így marad egyenlőre.
A gyári löttyöt castrol syntrans fe re cseréltettem a sarki kisboltban (ring szolnok) ahol vettem a kocsit. Azt meg kb 2 évre rá én cseréltem a petronasra, meg nem mondom, hogy gearforce vagy experya, megnézem neked. Íméleztem az importőrrel az mondta meg melyik a tuti (wsw proudind vagy mi a cégnév)
De ez váltó olaj... a difibe ami motult adtak azt tettem nem emlékszem mi a neve csak a 75w85re. A motorjába nem szeretem a motult tenni az xcean efe óta ami egy nem belevaló olaj ugye.. de akkorse.. babonából, nekem ne csörögjön
A váltót, a hátsó difit, a motort nem töltöm túl. Az osztómű volt túllöttyentve gyárilag, mikor azt töltöttem fel előkerült az emelő... Elég bátran használtam is féloldalra döntve, mert marha nehéz kinyitni a csavart meg betölteni az olajat. Gondoltam majd leengedem, ha valami nem jó.Első úton úgy tűnt mintha valamiért remegne a motor a kocsiban, akkor úgy volt leengedek belöle. De azóta semmit sem veszek észre, így maradt.
-
pjen
félisten
válasz
ncc1701 #67147 üzenetére
Akkor tudod mit, legyen igazad. Én meg hiszek az opel mérnökeinek és a tényleg szakember szomszédnak. Ja es a 19 dik éve hibatlan váltójú astrának és puntónak. Ellentétben a 20km után nyeles tengely csapágyas suzukinak. Amit azóta se ismernek el mint gyári hiba. Lehet nem is az opel marketingese keresett 0,8 eurót hiszen az a váltó működik, hanem a suzukié. Az a valtó olajcserével együtt is szétesik.
-
ncc1701
veterán
Kapaszkodj meg jól, egyik autó gyártó sem gyárt alkatrészeket, hanem beszállítóktól veszi. Kiváltképp a váltó. És így fordulhat elő, h ugyanazon gyártó váltója egyik márkánál élettartam sose olajcserés, a másikra meg ráírják, h 60ekm. Szög ugyanaz a váltó...
Én már vittem automata váltós autót is javításra (840eFt), manuálisat is (volt az is van 250eFt), úgyhogy én annak hiszek, amit a váltó javító szaki mond. Az meg azt fogja mondani, h max 4év/60ekm. És mivel baromira nem drága lecserélni, ezért le is cserélem. -
pjen
félisten
válasz
ncc1701 #67138 üzenetére
Menj el például a szuzu szakihoz vagy Szentendrén a Rózsa utcába 15 k kilómetert futott suzukik is ott vannak nyeles tengely csapágy cserén. Egyébként ha a gyártó azt mondja nem kell olaj csere akkor nem is kell. Hogy higgyek a szerelőnek mikor még a márka szervíz is azt mondja nem cseréli a fék olajat, nincs annak semmi baja. Ameddig nem volt egy alul méretezett ABS kocka, nem is cseréltük. Volt egy teszt, ha alacsony volt a forrás pontja egyszerűen kiforraltuk. A szerviz is.
-
Harkovz
aktív tag
-
ncc1701
veterán
-
tboldi
nagyúr
Az utóbbi percekben néhány brit fórumban és a Fordok váltóiban merültem el, amiken szintén gyakori a leeresztő hiánya, és 3 dolgot szűrtem le:
- a féltengelyt kihúzva kifolyik az olaj ~70%-a;
- ha olajmentesíteni kell, ledugnak egy csövet és kiszivattyúzzák;
- a hátramenetet oldó-záró biszbaszt (nemtom, hogy hívják magyarul, “reverse interlock unit”) kiszerelve is le lehet engedni a nagyját. -
tboldi
nagyúr
Mert már nem volt mi kifolyjon belőle?
Egy 1-es Megane-t szereltünk anno a tanfolyamon, a féltengelyét akartuk kiszabadítani (elrohadt, félő volt, hogy törni fog menet közben), de nem adta magát könnyen, a csonkállványt kalapáltuk, erre a váltó felőli oldala engedett. Akkor landolt néhány deci a padlón.
-
pjen
félisten
válasz
ncc1701 #67117 üzenetére
Hát a suzukiban valóban nincs, de vannak olyan autók ahol nincs is például a váltóházon leeresztő csavar, és a manuálban is az van, hogy élettartam olaj.
Csak egy példa.
"
Kedves Olajdoktor!
2004-es évjáratú Fiat Punto 1.2 (8V) típusú autónk van, újonnan vásároltuk, most 70 E km van benne. Szeretném tudni, hogy ennél a típusnál "örök életű"-e a váltóolaj, vagy pedig szükséges cserélni. Ha igen, akkor milyen gyakran kell cserélni és milyen olajat javasol?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: P. Péter
Kedves Péter!
Nem kell a váltóban olajat cserélni, csak 80 ezer kilométerenként ellenőrizni az olajszintet. Ha utántöltésre van szükség, akkor Fiat 9.55550-MX3 szabványnak megfelelő, 75W-85-ös viszkozitású speciális olajat kell használni, mint például a Tutela Car Technyx 75W85.
Üdv,
Olajdoki" -
TommyY2
tag
válasz
Gyöször #67111 üzenetére
Köszi a képeket, ősszel én is kicseréltetem. Tapasztaltál valami változást, illetve érdemes a váltóhoz hasonlóan ezt is kicsit túltölteni?
A váltómban még nem cseréltettem, mivel egész jó. érdemes lenne abban is? Ha igen, milyenre?
Gondoltam nézek bele Tutela olajat is, mivel azt tettél a váltódba és korábbi elmondásod szerint jobb lett, mint a Motul.
Tudomásom szerint az osztó és diffműbe is GL-5 kell, a Petronas Tutela Transmission Technyx 75W-85 pedig GL-4 Plus, úgyhogy ezt elvetettem.
Azt nem láttam, hogy a Tutela full szintetikus-e, de a Motul Motylgear 75W-85 (GL-4 / GL-5) az Technosynthese.
Gondolom, azért kibír majd pár évet, ahhoz képest, hogy az EcStar örök.
TommyY
-
AMD Power
titán
Nekem minden szerelő azt mondta,hogy ezeknek pl szivó benzin nem jó ha nincs forgatva. Én pl 50-60 alatt nem is rakok 5-be a sebességet. Sőt amikor meg már üzemmeleg az olaj akkor nyomom neki. Persze ésszel nem tiltásig. Fogyasztásomban mind1 ,hogy megyek. Kivéve az autópálya. Ott ha tolom neki akkor +1 liter /100km.
-
Janusz001
őstag
válasz
Kolondrum #67113 üzenetére
Ma próbálgattam a városban a bajusszal eggyel visszaváltani, hogy magasabb legyen a fordulat (1500-1600), de 5-10sec múlva felváltott , ha neked így jó, meg így programoztak, akkor legyen, gondolom nem satu hülyék japánban.
Engem tulajdonképpen nem is a fordulat, hanem a néha előjövő morajlás zavart, de a tegnapi szerviz látogatás után elengedem.
Volt nekem hdj80 -as TLC -m, annak is volt hangja, igaz az 25 éves volt. Na azt a kocsit sajnálom, de rá kellett volna dobni 4-5 milkát egy teljes generálra, cserébe megevett 10-12 litert, második hobbiautónak meg számomra luxus lett volna. Lett belőle 2019 -es majd a mostani Scross. -
válasz
Janusz001 #67108 üzenetére
Vitorlázva haladva kevésbé morog. Jobban odalépve, de még úgy, hogy nem vált el, jobban be lehet morogtatni.
Én gyakran előzök ami azzal jár, hogy ilyen szituban odalépek (közel padlógázzal, de nem teljes padló), fogja hirtlen pár ezret ugrik felfelé a fordulat és felemeli az orrát és pikk pakk előzök. Sportban ez a kis késlekedés marad el, mivel ott már ugrasra kész a váltó állása és a fordulat. Ha már a mi gyilkolja a motort vonalat tárgyaljuk.
Hegyre viszont berakom M2-be és 2000 körül felmászik, így szépen forog és rettentő sokat eszik. -
TommyY2
tag
válasz
Harkovz #67101 üzenetére
Ha lecserélteted, légyszives ird meg, hogy neked is olyan volt-e, mint Gyöször-nek?
Amennyien igen, én is lefogom cseréltetni, hajszálra olyan paraméterekkel bir az autóm, mint a tiéd.
75W-85 kell bele és GL-5 és 0,87 liter? Fél, vagy full szintetikus (a Motul nem mind full)?
TommyY
-
ncc1701
veterán
válasz
ViZo72 #67105 üzenetére
Sehol nem írtam, h 1200-as fordulatról gyorsítok nagy gázzal.
Sebességtartásra bőven jó az 1200-1500-as fordulat sík terepen, ott semmiféle magas nyomatékot nem kérsz a géptől. Amúgy ilyen 1500 körül szoktam vele gurulni városban, az kb valós 55-57km/h.
De mondom, adtam el autót 385ekm-el bontatlan motorral, úgyhogy asszem tudom, mit beszélek. -
Janusz001
őstag
válasz
Gyöször #67102 üzenetére
Azért azt hozzátenném, hogy páromnak van egy ugyanilyen Scross -a, évjárat minden azonos, annyi a különbség, hogy az első kerekes, ott akárhogy erőlködtem, nem tudtam ezt a morajlást előhozni, szóval biztos nincs köze a motorhoz/automata váltóhoz. Ezért is szerettem volna másik aut,/allgrippet meghallgatni.
-
Gyöször
senior tag
válasz
ViZo72 #67105 üzenetére
Szerintem nem csak a hengerfal, hanem a hajtókarok is könyörögnek, hogy ne kalapáljam a dugó tetejét.
Na meg a váltó. Nagy szöggyorsulások egymás után. Nem csoda, ha "zenél" az osztómű meg minden is.Gajdán is asszem abban a videóban elmondja, hogy se a kis se a nagy fordulat nem jó. néha ki kell kormolni de akkor sem szabályzásig. Csak átlépem a megszokott 2500at, meg a 3ezret is.
-
ViZo72
tag
válasz
ncc1701 #67103 üzenetére
Volt erről egy videó évekkel ezelőtt, elég érthetően elmagyarázza a Gajda Miklós, hogy a kis fordulat+nagy nyomaték miért gyilkos kombináció egyes motoroknak (turbós benzines hátrányban)...
Motorgyilkos autós szokás
(Kb. 5 perctől ki is emeli a turbós motorokat.)
+kiegészítés (visszajelzések alapján).A probléma nem a sebességtartás, hanem:
- a magas fokozatban kis fordulatról nagy gázas gyorsítás rendszeresen,
- a magas fokozatban kis fordulaton erőltetés emelkedőn, rendszeresen.Szívó benzinnél, könnyebben megérezhető ha erőlködik magas fokozatban kis fordulaton, így visszavált az ember -már ha van egy kis műszaki érzéke.
A turbós viszont "átver" ebből a szempontból, mert nem érzed gyengének, érzésre nem erőlködik, miközben a hengerfalra még nagyobb -káros- erők hatnak. Rendszeresen így használva durva kopást okozhat. (Hengerfal hordós kopása, azt hiszem így nevezik.)
Nem vitaindítás -nem én mondom ezt és nem is értek hozzá- de a magyarázat érthető, talán megfontolandó napi használat során.
(Hogy a váltási segéd programozásánál mindez figyelembe vették-e az gyanús, el tudom képzelni, hogy a környezetvédelmi normákon belülmaradási kényszer felülír mindent.)
-
ncc1701
veterán
Sztem ez az erölködésetek onnan jön, h a ladánál 1100 volt az alapjárat. A mai swiftnél ez 625-650. Azaz 1200-as fordulat már az alapjárat duplája, az 1800 a háromszorosa.
Ok, dízel az más, de az automata insigniám is elvált 1800 körül, ha nem cipőzöm. Mondjuk igaz, ott megvan a 380Nm.
-
-
Gyöször
senior tag
válasz
ncc1701 #67099 üzenetére
Jézus ez rettenetes. Tehát kipróbáltam. Motorgyilkolás. Szerintem nem is az osztómű, hanem a motor maga kínlódik, de nem kicsit.
Elbírja, ez tény, de 5ösben 60-70el utazok, és az is csak sebességtartás, ha 60ról gyorsítani kell akkor rugom a 4est. 2000f/p alatt nem szeretem gyorsításra használni a motort, mert szerintem ő sem szereti.
Végülis pont az ilyenek miatt vettem kéziváltót, meg azért mert nem pesten lakom. Ha ott laknék akkor elviselném, hogy nyírja a motort csak ne kelljen kavarni a málnaszörpöt a váltóval.
Új hozzászólás Aktív témák
- Íme a Battlefield 6 első előzetese
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Honda topik
- Mobilinternet
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Nintendo Switch 2
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- További aktív témák...
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- Xbox Ultimate előfizetések
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés