Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hobby elektronika
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen egeret válasszak?
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Apple MacBook
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
A Zéé
addikt
válasz
Napfénysüti #68398 üzenetére
4,9m
2 hónapja volt műszakin/időszakos szervizen, téli-nyári kerékkel felnin. Opel szalonba volt beszámított autó. -
A Zéé
addikt
Kösz-kösz!
Tényleg hirtelen felindulásból lett meg ez az autó, egészen tegnapelőttig valamiért hallani sem akart fater a Vitaráról, aztán tegnap meg hívott, hogy ma reggel menjünk el megnézni ezt. Hát aztán úgy alakult, hogy a nevére veszi...
1,6 benzines GL+ felszereltség, 91k km van benne, 2015 11. havi. Szép állapotban van kívül, belül, úgy érzésre egyben van, az előélete rendezettnek tűnik.
Magamnak is megvettem volna, remélem nem bánják meg szüleim sem -
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #68389 üzenetére
Én nem szoktam ilyesmit használni, nemrég vettem először ilyet, mert vettünk egy Lancia Ypsilont, amiben 2-3 éve nem cseréltek olajat.
Castrol Engine Shampoo-t választottam, ez volt könnyen elérhető Móváron. Ezt 10 percig kell járatni közvetlenül olajcsere előtt. De még nem került rá sor.Az otthoni fékfolyadék mikori és már bontott? Ha igen, esélyes, hogy megszívta magát vízzel (higroszkóp folyadék ugye), és akkor nem lesz jó.
-
A Zéé
addikt
-
-
A Zéé
addikt
Sziasztok!
Szüleimmel megyek megnézni 1-2 Vitarát (2015 utáni, 1,6 benzines, manuális váltós). Van ezeknél valami olyan típus betegség, amire különösen figyelni kell, vagy olyan jel, aminél jobb otthagyni az autót, ahol van?
Köszi! -
Kicsirics77
veterán
válasz
Vigneau #68131 üzenetére
Hali, ma sikerült bevinni a kocsit végre szervízbe, elméletileg jővőhéten kész lesz csütörtökön vagy pénteken. Mákon van mert a srác aki intézi martfűi, így ha pénteken lesz kész akkor kihozza majd szombaton meg átveszem mert pénteken melózok.
Van olyan alkatrész amit némtből kellett rendelni -
slett27
addikt
Sziasztok !
Szeretnék tiszta vizet a pohárba.
Visszaolvastam de jellemzően Swift-ekbe ajánlottatok olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, fékolajat, váltóolajat. Ugyan ezt szeretnék venni 2003 M15A Ignis-be.
Amit tudok :
- motorolaj 5W40 - hány liter ?
- váltóolaj -> milyen viszkozitás és hány liter ? Ebbe is 2.4l ?
- fékolaj - DOT 4 de hány liter ?Nipparts olajszűrőből, levegőszűrőből ebbe is ajánlott igaz ?
Köszönöm !!
-
Gyöször
senior tag
válasz
bbsofficial #68371 üzenetére
Ez egy lidis töltő? Ha igen, Kb 2 nap múlva fog feltöltődni az akksid, reggelig mindenképp hagyd rajta, hogy valamit esetleg észrevegyél.
-
hemaka
nagyúr
válasz
bbsofficial #68373 üzenetére
gyertyákra is ránéznék, ha régen voltak cserélve.
-
AMD Power
titán
válasz
AMD Power #68276 üzenetére
Ma vittem reggel a szerelőhöz az autót. Reggel is mikor oda értem "büdös" volt bal első kerék. Délután hív a szerelő,hogy leszedte a kereket, megnézte a féket stb..... Semmit nem talált!! Most este elhoztam. Mentem vele egy komolyabb kört, 11 út stb... Se melegedés, se szag... Szerintetek?
-
bbsofficial
aktív tag
válasz
burgatshow #68372 üzenetére
Egy-két másodperc. Teker 10-et minimum.
-
burgatshow
veterán
válasz
bbsofficial #68371 üzenetére
Mennyi az az "elég sok"?
-
bbsofficial
aktív tag
válasz
bbsofficial #68319 üzenetére
rátettem végül a töltőt, köszi a segítséget.
2 perc után kiírta, hogy tele, mondván megvan a 12.8 (?) körüli terheletlen, hideg feszültség.
Ennek ellenére hidegben elég sokat kell indítózni, mi lehet az oka? Kb. 2 éves akku. -
kertsa
senior tag
Sziasztok!
Van egy Suzuki 2005 gs 1.3. Szerdán lambda szonda csere lesz. Mire számíthatok pénzben? A szervíz által javasolt szonda gyári kell legyen.
-
ncc1701
veterán
válasz
burgatshow #68359 üzenetére
2019-es swiftemben 2x volt nem ecstar olaj: amivel átvettem, utána márkaszervízben tettek bele 0w20-at, ez nekem nem jött be, onnan ecstar 0w16 megy bele, nincs vele bajom. Az elején "horror" ára volt, most már normális.
Castrolnak legutóbb, mikor néztem, még nem láttam, csak 0w20-as olaját.
Váltóba castrolt tettem, sokkal jobb, mint a gyári.Off autóimba is castrol megy, a mogyoródi úti mintaboltból. Motor, automata váltó, manuális váltó olajaik bejöttek. Nem vagyok egy nagy kisérletezős fajta, ha valami bejön, annál maradok.
-
burgatshow
veterán
válasz
tboldi #68361 üzenetére
Ja nem neked szegeztem a kerdest csak a te hozzaszolasodbol indukalodtam.
Hat valahogy mindenki mast vesz a kocsijaba itt a forumon, mint Ecstar. Ebbol 3 dologra tudok kovetkeztetni:1. Szar es inkabb valami mast vesz.
2. Jo csak nem lehet kapni.
3. Ennyi penzert van mas, “jobb”.De akkor csak remeket latok.
-
burgatshow
veterán
válasz
ViZo72 #68362 üzenetére
A fekrasegito visszahivason mar atestem. Nekem ott a szervizvezeto azt mondta, hogy a vakuumszivattyubol volt egy sarzs (vagy ketto, de megfoghato darabszam), ami mas anyagbol keszult es emiatt erzekeny volt az olajra.
Es ez szerintem nem csak Ecstar olajas kocsikat erintett. Vastagon voltak K14C/D motorkodu, meg mas modellek is erintettek.
-
ViZo72
tag
válasz
burgatshow #68359 üzenetére
Ecstarra vonatkozóan nem tudom kiderült-e már, hogy mennyire volt "vétkes" a közelmúltbeli Suzuki visszahívásban?
A motorolaj szerepel a sztoriban csak nem tudom kiderült-e közben, hogy az olaj vagy a szelep anyaga a problémás?
A szelepet cserélik, de belegondolva azt meg nem hallottam senkitől, hogy az olajat is a cseréltették vele...
Viszont nem is minden egyes autót érint, azokban a szelep más vagy az olaj?link1
"A gyártó közlése szerint a fékrásegítő működéséhez szükséges vákuumot előállító szivattyú visszacsapó szelepe a motorolaj egyes összetevőinek hatására megdagadhat. "
link2
"egy gyári ellenőrzés mutatott rá a fékrásegítő működésének potenciális hibájára, a vákuumrendszerben az egyik visszacsapó szelep motorolaj hatására megdagadhat, így csökken a nyomás."Az olajmárka választás jó nagy része meg hit/megszokás stb. kérdése, én is szeretek márkásnak gondolt olajat használni a 20éves autómba is, de műszakilag megindokolni nem tudom.
Bár nem váltogatom sűrűn a márkát de pont ugyanúgy működött eddig mindegyikkel, nem vettem észre különbséget (Shell, Castrol, Eneos). -
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #68359 üzenetére
Nemtom, miért van ilyen benyomásod. Csak a saját nevemben tudok nyilatkozni, nekem nincs semmi bajom az Ecstarral, de miért is lenne, nem is ismerem közelebbről.
De amúgy sem lehet márkára bontani, hogy mi jó vagy mi szar, mindegyiknek van alsó és felsőpolcos terméke egyaránt.
-
slett27
addikt
-
burgatshow
veterán
válasz
tboldi #68355 üzenetére
Tök más téma de ha már olaj. Az én kocsim eddig még csak Ecstar olajat látott, de abból legalább azt ,ami a könyve szerint belevaló (0W20). Csak egy kósza lámpa elkezdett derengeni az agyamban, hogy ha az Ecstar úgy is tudja amit a kocsi kér, hiszen gyári olaj és itt mondogatjátok, hogy mindegy a márka csak a szabvány meg a viszkozitás rendben legyen, akkor mégis miért van olyan benyomásom, hogy az Ecstar a fórumtársak körében "szar" olajnak minősül és hülye aki nem Castrol, Shell, vagy Motul olajat vesz?
Vagy csak szimplán anyagi (árakat nem néztem bevallom), amennyibe kerül az Ecstar, annyiért (vagy olcsóbban) lehet kapni az előbb felsorolt márkákat is literéért és csak simán reputáció kérdés?
-
pjen
félisten
Érdemes böngeszni ezeket az adatokat.
Alap castrol megfelelés:wss-m2c-913-c.
Ez a megfelelés nincs benne a castrol titanium olajában.
Viszont a total olaja amit a titanium helyett ajánlanak az alap castrol megfelelésével rendelkezik. -
tboldi
nagyúr
Még mindig nem írtam márkát, csak annyit, hogy S2-es jóváhagyása kell legyen. Most hogy ez a gyárilag ajánlott Selénia vagy Castrol, Motul, Eneos, Total, stb., az mindegy.
Az 5W40 pedig nem egy szabvány, az csak a viszkozitás, hogy mennyire “folyós”.
Amúgy most Ravenol RUP 5W40 van benne, aminek ugyan nincs hivatalosan S2-es minősítése, de maradéktalanul teljesíti azt (ACEA C3, API SN, alacsony SAPS, 3,5 fölötti HTHS). Valszeg azért nem kapta meg, mert nem hidrokrakkolt, hanem sokkal tisztább PAO + észter bázisú, ami viszont nem hátrány.szerk.: Muzeális?!
-
slett27
addikt
A kérdés az lenne még, hogy a Ignisről a vonóhorgot letudom anélkül szedni, hogy a lökhárítót nem kell lebontani hozzá ?
-
tboldi
nagyúr
válasz
ncc1701 #68346 üzenetére
Az 1.4 T-Jet Alfámhoz is van előírás:
In 2007, FIAT Lubrificant developed the FIAT 9.55535-S2 specification for engine oils that can be used in gasoline and diesel engines (including those equipped with DPF) in which an extended interval between lubricant changes is allowed in cars of such brands as: Fiat, Lancia, Alfa Romeo . The FIAT 9.55535-S2 specification is used in conjunction with 0w40 and 5w40 viscosities. The FIAT 9.55535-S2 specification meets the requirements of the ACEA C3 standard. Oils in this specification have a low ash content (Low SAPS).
Szóval ennek sem elég, hogy 5W40 legyen, pedig egy kőkorszaki vasblokkos benzinmotor, csak rádobtak egy turbót.
-
pjen
félisten
válasz
tboldi #68340 üzenetére
Én ugyanezt írtam. Nem is értem akkor mit írtál. Ne akarjak nem megfelelő olajat önteni az autóba. Ennyi erővel azt is írhattad volna ne öntsek tejeskávét a motorba.
A gyártó előírja, az olajnak milyen paramétereknek kell megfelelni, a létező választékból. Az mindegy ki gyártja. -
tboldi
nagyúr
Szabványokról írtam, nem márkákról.
Ajánlások azért szoktak lenni a kezelési útmutatókban.A márka tök mindegy, ez nem vitás, de van ezer meg egy előírás a viszkozitáson kívül, ami alapján megfelel egy adott olaj egy adott autóba avagy sem. Ennyi a mondanivalóm lényege.
Az 5w30 mindent megmond, nem is kell többet tudnod.
- ezt írtad pár hsz-szel korábban, ez egész egyszerűen nem igaz. -
pjen
félisten
válasz
tboldi #68337 üzenetére
Mondjál már olyan autót amibe nem javasolják, a shell, castrol, eneos, modul motor olajokat. Hogy csak a márkásabbakat írjam? A részecske szűrős diesel autóba is előírja a gyártó az olaj minőségét, de a gyártót nem. Érdekes is lenne ha a gyártó ilyeneket írna elő. Például egy egzotikus olaj fajtát, amit csak kokinkínában lehet kapni.
-
tboldi
nagyúr
Mindegyiknek meg kell felelni a szabványnak
Melyiknek? Ugyanis marha sok van.
API, ACEA, ILSAC, meg a rengeteg autógyártói előírás...A Suzuki valóban nem írt elő túl komoly követelményeket az M száriás motorjaihoz, még a teszkós repceolaj is megfelel, de mondjuk egy részecskeszűrős dízelbe ne akarj magas szulfáthamu tartalmú olajat locsolni.
-
pjen
félisten
-
pjen
félisten
válasz
ncc1701 #68331 üzenetére
Az 5w30 mindent megmond, nem is kell többet tudnod. Vannak szabványok amit teljesítenie kell, ha nem teljesíti akkor selejt. Mikor vettem a Géró castrol 10w40 et öntött gariba a bakancs swift be. A Géró hórdós elvileg gyári suzuki olajat. Független szervíz megint mást. Legutoljára 2x Eneos 5W30.
-
paolinho
őstag
Mielőtt szétkapnám, megkérdezném, hogy 2020-as Vitaránál az elől lévő menyezeti világítás milyen izzóval működik? A kettő közül az egyik kifingott ugyanis.
-
bigdigit
addikt
válasz
szabonagyur #68323 üzenetére
Pedig elvileg pont ebben javították a kapcsolódási problémákat. Nekem utána egyből jó lett S23 ultra kábellel. Viszont az AA-t meg pont elb.xták vezeték nélküli esetén. Szóval most kb megint megy nem megy.Még a végén ezért fogok megválni a Suzukitól. Még sose volt 1 hónapnál hosszabb idő menjen is rendesen.Sőt volt amikor sehogy se ment.
-
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #68326 üzenetére
Elöljáróban: [link]
5W30 való bele, én pont tegnap cseréltem az M13A-s WagonR-ünkben, most Eneos Sustina került bele, de az előző Motul Eco-lite is nagyon jó.
API SJ talán, amit még teljesítenie kell, de ez olyan régi szabvány, hogy bármelyik random alsópolcos is megugorja.
-
slett27
addikt
Sziasztok !
Suzuki Ignis 2003 M13A és M15A-ba milyen olaj kell igazából ? Az egyik 25xe km a másik 343e km-ert futott. Visszaolvastam, mindenki ír mindent. 10W40, 10W30, 5W30.
De azért csak van egy kompromisszumos megoldás.
Köszönöm a segítséget !
-
szabonagyur
félisten
Jött új verzió a 63T3 verziókhoz, 63T3.01.06, bár egyelőre most nekem jó, így kihagyom
-
anri-ur
tag
Szeva mindenkinek!
Az ajtó oldalán lévö műanyag díszlécet mivel lehetne visszaragasztani? Olyan kellene ami nem teszi tönkre a fetést,fényezést.
Köszi! -
Bici
félisten
Sziasztok!
Régebbi Alto-nál melyik motor (1.0 vagy 1.1) jobb?
Városi rohangálásra használnám sok hidegindítással, rövid távokra, és fontos a takarékosság és az alacsony szervízigény/költség.
Mire kell figyelni vételkor, milk a buktatói a típusnak?Köszi!
-
tboldi
nagyúr
válasz
bbsofficial #68319 üzenetére
Yep.
-
bbsofficial
aktív tag
válasz
burgatshow #68316 üzenetére
nem hibrid az autó. Általában városi rohangálásra van használva, nagyon rövid távokra is.
Szóval akkor mehet a a krokodil az anyákra? -
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #68316 üzenetére
Így van, non-hibridnél teljesen valid.
Én is töltögetem néha a családi flotta városi harcosait, a két település kezdete tábla között nincs több 6 km-nél, de ha csak a Tesco-Lidl-Aldi háromszög a cél, az csupán 3 km-re van tőlem, esélye sincs ennyi alatt visszatölteni. Pláne, ha több helyre is megyek 1-2-3 km-es etapokkal az indítások közt.
-
burgatshow
veterán
válasz
bbsofficial #68315 üzenetére
Ha hibrid, akkor a 12 voltos akksi csak a rendszer inditasahoz kell. Utana a fedelzeti elektronika meg minden a 48 voltos rendszerrol uzemel.
-
ncc1701
veterán
válasz
bbsofficial #68313 üzenetére
Röffentsd be, mérj feszkót. Ha jó, akkor menj, vegyél bele új akkut. A nehezen indulásnak oka van, a töltés nem lesz megoldás, mert úgyis tölt a generátor jobb esetben.
-
bbsofficial
aktív tag
Sziasztok!
Reggelente nehezen indul a Vitara, ezért rátöltenék az alis smart töltőmmel, ami tud AGM/EFB módot is. Az autó start-stopos, gyári akkuval:
Ráköthetem egyből az anyákra, vagy hova szokás (kivétel nélkül)?
Sorrendet ismerem.
-
Kuter
senior tag
Xiaomi 13T android auto nem csatlakozik gyári kábellel. 2019 S Cross. Vegyek másik kábelt. 2 teloval is próbáltam.
-
Cunaja
addikt
-
Gyöször
senior tag
válasz
Montesantos #68304 üzenetére
Tudom, vagy legalábbis abból gondolom, hogy a nyikorgás elleni maszatot se a betét tárcsával súrlódó felére kell kenni :-)
MINDENKIBE:
BÚÉK!
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- One mobilszolgáltatások
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Update 07.31. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro R50-C - i3-6G I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest