Hirdetés
- Notebookosított mini PC-t leplezett le az AOOSTAR
- Vélemény: más cég lenne az Intel, ha korábban nevezik ki Lip-Bu Tant
- Barátságot teremtene az ARM és az Anti-Cheat rendszere között az Epic Games
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Házi hangfal építés
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- 3D nyomtatás
- Azonnali VGA-s kérdések órája
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yoshida
aktív tag
válasz
Tamás9x #129653 üzenetére
3 milliós rendszer 6.48kWp, ami elvileg évi 7000-8000kWh-t megtermel, 25év gari a napelem 80%-os teljesítményére, 12 év gari az inverterre, ráadásul 9kWp-ig meg lehet pakolni plusz panellel bármikor. Ez ki fogja váltani az éves 250-300ezres villanyszámlát, ugye ez tíz év lenne, de másfél visszajött az államtól. Így most 5 év alatt visszahozza az árát, és utána évente hoz 250-300-at. Hasra ütve ilyen 15-20% között van az éves hozama. de támogatás nélkül is lehet 8-10%-os hozamot elérni, pláne ha nem kell panel optimalizált rendszer, hanem elég egy egyszerűbb, az meglehet 2.6 millából is, akkor az 10% hozamú (van hogy elszáll az inverter 5 év után, és van ahol 25 éve megy, szóval 10 évente 2-300 ezer plusz kiadással lehet számolni ha nagyon pesszimista vagy ). És ez most amíg marad a szaldó, kiváltja az éves áram és fűtés számlánkat, plusz 1-200 ezerért meg ha lenne pénz villanyautóra, akkor annak a költségét is kiváltaná a plusz panel. Mivel 2023-ig lehet szaldót kérni, azért azt 5-10 éven belül nem ildomos eltörölni, persze bármi lehet...
akkucellák: igen, ezért is fejlesztették tovább a 18650-et, mert az már kiforrott, könnyebb egy meglévő bevált technológiát reszelgetni (erre a belső égésű motorok a legjobb példák
), és a Model S, X-be jó az még mindig (plaid 2sec 100-ra, stb.) . De ha ők nem csinálják, akkor ki? Persze a Tesla is annyit csinált hogy felvásárolt 3-4 céget, akik fel tudtak mutatni valamit ebben a témában, majd összeálltak, és megpróbáltak új lendületet venni.
Texasban, Berlinben már 4680-as cellát akarnak gyártani, és azt rakni a helyi gyártású autóba. Pilot gyár van most USA-ban tudtommal, arról mondjuk nagy a hallgatás, hogy mennyit gyártanak jelenleg, valószínűleg még szívnak a sorozatgyártással.
De elmentek pl. a vezetékek le redukálásával is, rá akarják nyomtatni mint egy áramkör a vezetéket az ajtóra pl., vagy Varsányi írt arról, hogy 230V-al egy vezetéken menne szinte minden, lámpától berendezésekig.
Vagy az olasz IDRA öntőgépei, senki nem mert ekkora prést venni, ezt se a Tesla találta ki, de ők merték rászánni az időt, pénzt, energiát, hogy a model Y pl. úgy fog Berlinben meg Texasban gyártódni, hogy préselnek egy elejét, egy hátulját, középen meg a 4680-as akkupakk lesz, ami egyben a tartó is[link]
Tesla állat, minél többet olvastam, néztem, mindig egyre jobban leesett az állam.
Varsányi írt a töltőkről is:
EU-ban Ionity csinálta a 350kW-os töltőket, kb dupla vagy tripla áron, mint a Tesla töltői.
Mert a Tesla fogta, és az autóban lévő fedélzeti töltőket pakolta egymásra, berakta egy dobozba kis túlzással, és így adta ki a 120-130kW-ot a V2 változat, ráadásul ha egy töltő egység elromlott akkor annyi hogy 11kW-al lassabb volt a töltés, de ment tovább, amíg ki nem húzták, és bele nem tettek egy újat. És kettő vagy 4 oszlop lógott egy AC betápon, így nem kellett akkora csúcsteljesítményt lefoglalni az áramszolgáltatótól, mint az Ionity esetén, ahol oszlopontként van dedikálva kb.
Mert ugye ahogy tölt az autó, egyre lassabban tölt, és kicsi az esélye hogy pont egyszerre jön 2-4 egyformán üres akkus autó tölteni.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Windows 11
- Kapcsolja ki, kapcsolja be!
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Házi hangfal építés
- Külpolitika
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- További aktív témák...
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
- Roborock S8 White, 2 év garancia
- Használt Heinner szabadonálló, kombinált hűtő eladó (hibátlan)
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest