Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz MrChris #67593 üzenetére
Nincs még, azóta ritmusfesztivált kellett szervezni, fotózni, a fotókat feldolgozni... a szabadban felvett hanganyagra várunk, amit a banda frontembere fog feldolgozni, de csak valamikor november-decemberre lesz kész elvileg, mert neki sincs most ideje rá és akkor állunk neki a videó összevágásának, ami 200gb, + ehhez jövő héten veszünk fel még pár 10 gigát De ahogy elnéztem a nyers anyagot, rengeteget hibáztunk, most már másképp csinálnám az egészet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
b.vr
őstag
-
gorgo
őstag
-
m.albert
csendes tag
Még tavaly koncerten felvettem pár percet E-M10 és kit objektív kombinációval barátnőm kedvéért. Egyáltalán nem szoktam videózni, rögtön metal koncert, sötét, tömegben enyhe lökdösés, pont hangafalak előtt. Ehhez képest szerintem egész jó a képminőség, meg a képstabilizátor működése is remek.
itt -
madgie
titán
válasz hibavissza #67589 üzenetére
Nincs szent grál, mindenki azt venné
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ear001 #67590 üzenetére
Ja, lehet arra gondolsz, amikor a természetben vette fel a banda az új albumot, azt tényleg sok különböző géppel vettük fel, de ezek a panákat leszámítva mind kölcsöngépek voltak, tehát összeszedtünk mindent amit tudtunk az ismerős körökből... ahogy néztem ott tényleg eltért a gépek videója, főleg a nikon d7000-é lóg ki nagyon a sorból Ilyen a jövőben ritkábban fog majd előfordulni, mert mi valszeg veszünk majd még egy vagy több gépet és tutira panasonic-ot.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
hibavissza
veterán
válasz MrChris #67586 üzenetére
A fiam óvodai ballagásához megbíztunk egy videós céget. Valakinek az ismerősei voltak. Két darab 5D-vel jöttek meg L-es objektívekkel. Azt gondoltam ennek a fele sem tréfa...miután megnéztem az anyagot meg azt kérdeztem, hogy ez valami vicc? AF-el tolták végig az anyagot. Svenkeléskor kockásodott. Szóval jók ezek a Canon gépek, de amatőr kezébe nem való. Akkor már inkább egy jobb videokamera.
(#67588) jjeahh én is arra várok itt, hogy madgie végre leírja a szent grált. Fuji karakter, patent videó, határozott fókusz, és ne kerüljön többe mint egy használt GH2 és G6 együtt.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz madgie #67585 üzenetére
Akkor nem is értem miről dumálunk . Mert hát ha a g6-gh2 mostmár rendes gépeknek számítanak, együtt is jók és szerinted is kell két kamera minimum, akkor végülis mégis egyetértesz velem . A7s nem az én gépem, azt nem én vettem, beleszólásom sem volt... Természetesen mindíg olyan manuálokat használunk több kamerán, amelyek hasonló vagy azonos képi világgal bírnak. A karakterrel meg nekem semmi bajom, legalábbis egyelőre... sőt, a manuálok adnak egy kis melegséget a felvételnek, olyan vintage hatást, amit filmconvert pro meg egyéb pluginokkal sem érsz el. Annyi "kompromisszum" videónál meg hogy lágy a képük szerintem bőven vállalható, mert egy ilyen manuál ebay-en fillérekbe kerül, egyet rekeszelve már egész jók, ráadásul fullhd videónál nem érződik annyira, hogy lágy-e vagy sem mint egy 16mp fotónál, meg a panák videója a leglágyabb üveggel is élesebb, mint mondjuk egy canon-é, ami már alapból lágy, tökmindegy milyen üveget csavarsz rá.
Ear001: Eddig arról volt szó, hogy a pana g6 meg gh2 helyett vehetnénk egy rendes kamerát és azzal jobban megoldhatnám a koncertvideózást. De lehet én értettem rosszul.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ear001
addikt
válasz jjeahh #67582 üzenetére
Én nem is merek belegondolni, mi utómunka lehet 3-4 lülönböző gépből kieső nyersanyagot összeszinkronizálni, fényelni, effektelni. Plusz még a hang összehozása. Az viszont tuti, hogy több kamerától nem lenne jobb. Egy totálkép, aztán még két mozgó ember, aki tudja, mit csinál egy jó zoomal szerintem többet ér, mint ez a lavalkád. Szerintem Madgie is valami ilyesmire gondolt.
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #67581 üzenetére
A téma nyílván sokat kárpótól. A Keresztapát is SD-ben dvd-ről simán megnézem
Canonnál jó a tömörítő és így nincs igazán kockásodás, kockás zselé, ez marha sokat számít. Mindezt aszem 50mbps mellett. A részletesség meg a sokat használt kicsi mélységélességgel jól leplezhető.
Végső kérdés kinek hol van az ingerküszöbe, mi számít egy váz videójánál. -
madgie
titán
válasz jjeahh #67582 üzenetére
G6 és GH2 jó együtt, az A7S képe elüt kicsit, a különböző régi manuáis lencsék viszont... hát na, látni a fotóidon is. Nehéz összehangolni, önszivatás.
Hogy oldanám meg a két énekeses részt? Egymastól messze állnak? Nosza, két kamera. Az egyik az egyiket veszi, a másik a másikat. A két operatőr tudja (vagy a rendező a fülükre szól), mikor szálljon ki az egyik, hogy meglegyen a gitárszóló.
Egy kameráról sose volt szó. Mint ahogy neked többről sem, mikor Panára váltottál. Azt a helyzet hozta. Még egyszer, semmi bajom a G6-GH2 kombóval, de szerintem a hatféle karakterű mf cuccok módjával alkalmasak profi munkára. Van ott is sok jó darab, de az észrevételeim szerint te pont azokat a karakteres példányokat szereted. Ami fotón jól működhet, de videón, több géppel a kész anyagot tekintve szvsz mazochizmus.
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #67581 üzenetére
A téma nyílván sokat kárpótól. A Keresztapát is SD-ben dvd-ről simán megnézem
Canonnál jó a tömörítő és így nincs igazán kockásodás, kockás zselé, ez marha sokat számít. Mindezt aszem 50mbps mellett. A részletesség meg a sokat használt kicsi mélységélességgel jól leplezhető.
Végső kérdés kinek hol van az ingerküszöbe, mi számít egy váz videójánál. -
jjeahh
nagyúr
válasz madgie #67581 üzenetére
Ha több kamerád van de különbözőek az nem profi, de ha egy kamerád van az igen? Nem sértődök én meg, mert nem írtál semmi személyeset most, csak egész egyszerűen nem értem az érvelésed. Sem azt, hogy szerinted egy kamerával profibban meg tudnám oldani mint többel, sem azt, hogy a manuálok simán szarok, sem azt, hogy vegyek fujit Meg az is érdekes, hogy szerinted a fujit leszámítva ma már az összes fényképezőgép bőven jó videóra, de a g6 meg gh2 nem számítanak "rendes" gépeknek... Szerintem a jelenlegi felszerelésem ár/érték arányban verhetetlen, és legutóbbi melónál színeket-kontrasztot mínuszba visszavéve, összehangolt wb-vel még különböző obikkal sem volt annyira eltérő az a7s, g6 meg gh2 videója, hogy vállalhatatlan legyen, meg szerintem ha még egy kis utómunkát is kap az anyag, biztos vagyok benne, hogy nem tudnád megmondani nekem, hogy melyik készült a sanyival és melyik a pannával... A profik persze biztosan egyforma kamerákkal dolgoznak, de én egy szóval sem említettem, hogy profi vagyok, meg ők nem is annyit költenek cuccokra mint én...
Ha te úgy gondolod, hogy egy kamerával jobban meg tudod oldani a koncertvideózást, hát hajrá, de én egy átlagosan 7 tagú bandára a 3-4 kamerát is kevésnek tartom. Egyszerű a dolog: ha belép két énekes egymást váltva-válaszolgatva egymásnak, hogyan veszed őket külön-külön kiemelve a többiek közül (mivel ugy-e épp rajtuk van a hangsúly) úgy, hogy ha utánna jön egy gitárszóló azt se késd le? Vagy szerinted, ha egy szál vázzal futok körbe mint állat, vagy simán totálban veszem állványról az egész bandát az jobban néz ki?
A vázaimmal meg továbbra sem értem mi a gond...[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
madgie
titán
válasz schawo #67579 üzenetére
Annak idején volt erről egy szokásos, X+1 csörte a FB-n, ahol az egyik srác nemes egyszerűséggel belinkelt egy E-M5-ös saját videót, amit a távol keleti útja alatt készített. Lehet, hogy nem lehetett megszámolni a fűszálakat meg a hullám habjait mozgás közben, de szép helyszíneken jó fényben jó szemmel bőven emészthető minőségű anyagot hozott össze.
Azóta azt mondom, hogy a Fuji kivételével tényleg majdnem minden jó videóra. A Fuji azért nem, mert a 20 pixeles moire mindenkinek kiszúrja a szemét. Vállalhatatlan.
A Canon/Nikon vasakkal évek óta szép videókat készülnek, pedig egyik sem remekel pixelszinten. Mondjuk eleve a minimál DoF mánia sok esetben értelmetlenné teszi a tesztábra-bámulást, sok mozgóképnél már eleve a korrekt élesreállítás sincs megoldva (főleg mozgás közben). Nem akarom jjeahh-t megbántani, de nekem a profi videó ott kezdődne, hogy olyan eszközökkel dolgozunk, amelyeknek kevésbé üt el a képe egymástól. A gépvázak színvisszaadása közötti különbség még so-so, bár igazából illene azt is minimalizálni azonos típusúra, ahol csak a gopro lába lóg a levegőben, de az, hogy X gépen a képi világ modern semleges, kontrasztos, Y meg sárgás flare-es kontraszttalan, Z meg zöldes trutyis? Egy anyagban? Nem a kamerák száma számít, szerintem a Rolling Stones sem használ annyi látószöget koncerten. Két, max három rutinos operarőr kell, akik ismerik egymást, a helyzetet és tudják a dolgukat. Ezek mellé pár (vagy csak egy) okosan elhelyezett gopro. Elefánt a porcelángyárban, amikor mindenki mindent fel akar venni mindenhonnan.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
válasz Mirman #67577 üzenetére
Igen. Szinte semmi változás, picivel kevésbé esik szét a 70mbps bitráta miatt. De simán szétesik. A pana ennél sokkal különbet kihoz 24-28-ból. Aztán ott van az élesség, az továbbra is megegyezik egy 720p-ből felkonvertált 1080p-nek. Mikor mozgás van akkor még rosszabb. Moiré is pocsék.
Legalábbis ami mintavideókat eddig sikerült találni a neten azok ilyenek, mert a kezemben még nem volt[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
Kár. EM10-zel csináltam videót....igaz beltérben, meg a kitobival. Végül is nem vettem meg. Nem mondom, hogy ilyen családi videókra nem elég csak nekem nem lett volna előrelépés a panámhoz képest ezen a területen.
Remélem belehúznak egy picit, mert most a Pana/Sony vonalon kívül nincs élet low budget fotósoknak, ha a videó számít. -
HÁZIGAZDA
válasz hibavissza #67570 üzenetére
mennyire tré?
amúgy meg az olympus például sosem volt videós cég, ellentétben a sony-val, panával
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Studi
veterán
válasz hibavissza #67570 üzenetére
Igazából egyik sem. Egyszerűen nem fordítanak kellő figyelmet erre a területre. Jót akarnak ők csinálni, de csak ennyi sikerül szerintem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz madgie #67567 üzenetére
A revut ma már legtöbbet videóra használom és arra szerintem egyáltalán nem félmegoldás, sőt. A vázgyűjtést meg millió egy alkalommal kitárgyaltuk, de na, többkamerás koncertvideóra akkor írj nekem légyszi pár alternatívát, ami hasonló áron vagy olcsóbban jobb eredményt nyújt? Amúgy meg most sem értem, mi a gond a gh2/g6-al? Egy olyan embernek, aki használni veszi a felszerelését és nem azért, hogy havonta lecserélje, tökmindegy, hogy mi mennyire gyorsan veszti az értékét...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
madgie
titán
"Nem is párezer Ft egy ilyen obi. Valamit valamiért."
De nem is félmegoldás. akarom mondani negyed. De lehet a vázgyűjtés sokkal jobb dolog, mint olyat venni, aminek jóval több beleszólása van a jó képbe és még esetleg tartja is az árát. Persze mindenki arra veri el a pénzét, amire akarja.
Pénznyelőhobbi ez is[ Szerkesztve ]
-
Studi
veterán
válasz madgie #67564 üzenetére
Már megint elkalandoztak a gondolataid... :ddd
Nem is párezer Ft egy ilyen obi. Valamit valamiért.Jjeahh: a G6-ot én is szerettem amúgy, mindent tudó gép, engem még a mérete sem zavart, sőt, a 100-300 mögé még jobb is volt, mint a gx7. Tárgyfétis miatt váltottam le, annyira tetszett az ezüst gx7 és e-m10, hogy egyszerűen kellett valamelyik.
-
madgie
titán
-
jjeahh
nagyúr
Ha már e-p1... nemrég vettem egy fél tucat új 64gb 40mbs kártyát és ma meglepődve tapasztaltam, hogy az öreg e-p1 ezeket már nem támogatja, de kellett 10 perc mire rájöttem, hogy mi a gond
Studi: Kezdem megszokni De amúgy öreg és sz*r gépek vagy sem, én a g6, gh2, g3-at egyáltalán nem érzem elavultnak, pedig néha nekem is a kezeim közé kerül néhány újabb gép, legutóbb pl. a6000, a7s, d7200, 70d stb. A szemét manuálokról is annyit, hogy az F1.4-es M42 revuenont máig jobban szeretem a sigmánál, csak sajnos az mf miatt nem annyira univerzális. Tudom, hogy olcsó kacat, CA-zik és lágy a képe, de karakterben verhetetlen, és hát nem ezért szeretik a fujisok odaát a méregdrága fuji üvegeket annyira?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lassú Víz
addikt
válasz Chapel #67557 üzenetére
260-ról tornázták fel viszonylag rövid idő alatt. Szerintem azért, hogy az E-M1 tulajokat az új 40-150 f2.8-as felé tereljék.
(#67561) TayRol: Az E-M1-en rendben van. Ott csak annyi a hátrány a tükrösökhöz képest, hogy nem keresztérzékelős a szenzoron lévő PDAF.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Studi
veterán
válasz Chapel #67557 üzenetére
Imént írtam, hogy ha akarod nálam ki is próbálhatod mind az 50-200SWD-t, mind a 100-300-as Panát.
A bolti ár már teljesen irreleváns. Hivatalosan még forgalmazzák, de mivel vázat nem adtak ki hozzá 2008 óta így senki nem vesz már újat belőle. Majd talán ha készletsöprés keretében eladják őket ~100-150-ért. Már ha van egyáltalán még 4/3-os obi az országban raktáron, amit szintén kétlek, a Mintaboltban legalábbis az összesnél azt írja, hogy kizárólag rendelésre.
-
Chapel
addikt
Köszi srácok, elfelejtettem írni, hogy vágom az adapter dolgot, meg a lassab fókuszt is.
Ezért is írtam az alternatívákat; illetve az 50-200 esetében persze az újabb swd modellel szemezek.Ezek szerint pana 100-300-al nincs részletesebb sajátkezes tapasztalat? Csak mert ugye azt nem tudom az oly boltban kipróbálni szimultán a 75-300-al.
#67555) Lassú Víz: Az swd-s modellnek 420k-tól indul a bolti ára, ez alapján reális az a 130-150 használtban..
Nem tudom mennyire releváns példa, de pl. (csak mert ezt saját kézből tudom) a 400 5.6 L is ennyi és a szép példányok 250-260knál lejjebb nem igen vannak; nekem 245 ért sikerült patikát venni, de szerencse és az eladó erősen bejátszott.
[ Szerkesztve ]
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
Lassú Víz
addikt
válasz TayRol #67552 üzenetére
Jelenleg 110 körül hirdetik a nem SWD-st. Ez alapján 130-150 közé saccolnám, de régen láttam hirdetni. Jó objektív, de nem egy liga a 75-össel. Neked nem egy E-M5-ösöd van? Azon sem lesz vitéz.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
jjeahh
nagyúr
válasz madgie #67551 üzenetére
Igaz is, újabban már nem azt kapom meg a fejemre, hogy helios így meg úgy, hanem, hogy a raklapnyi pana helyett vehetnék egy "rendes" gépet
Szerk: no, de ezzel a sok szirszarral ma is kétszer voltam fotózni[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Lassú Víz #67547 üzenetére
Így van, viszont egy raklap egész tűrhető manuálom van, a helios-t csak pár hónapig használtam rendszeresen anno, amikor megvettem az e-p1-et. Tudom, hogy jól hangzik ilyen esetekben felhozni mindíg a helios-t és értem a viccet természetesen, annak ellenére, hogy már kissé gúnyosnak hangzik, csak nincs sok értelme, szerintem mindenkinek leesett, hogy a nagy fókuszmező natív obikkal zavar
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mirman
őstag
Megkérdezném a topiklakóktól hogy ki milyen memóriakártyát használ ? Nekem egy 32GB Sandisk Ultra van 40 MB/s írási sebességgel. Ma lőttem pár sorozatot és elég sokáig gondolkodik a kis oly amíg kártyára írja a dolgokat és addig visszanézni sem lehet.
-
Studi
veterán
válasz Chapel #67541 üzenetére
Azt tudnod kell, hogy az 50-200 "rendszeridegen", kell hozzá egy adapter, és az E-M1 kivételével a 4/3 vázakon nem túl gyors az élességállítás.
Ha Maglód vagy Monor elérhető számodra, akkor összefuthatunk valamikor, hozol egy memóriakártyát, keresünk valami témát, és tudok mutatni 50-200-at, 100-300-at m43 vázakon.
Lassú Víz: igen, újabb, gyorsabb, és még nagyobb.
[ Szerkesztve ]
-
Chapel
addikt
Ugyan kipróbálás lesz a vége látom, de ahogy nézem telében ami még emberi áron elérhető az az oly 50-200. Nézem Studi képeit, nagyon szépen krémel, élességgel sincs gond.
Olcsóbb szegmensben van ugye a 75-300 II. illetve a pana 100-300 OIS.
Vajon van lényeges különbség képminőségben?Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
jjeahh
nagyúr
válasz madgie #67535 üzenetére
Ja, engem inkább az evf hiánya zavart, ezért váltottam... mondjuk ha evf-es lenne is leváltottam volna már, mert a 10x10 centis fókuszmező és pontatlan af elég gáz A fujis rész elég zizi, de a többivel nagyjából azért én egyetértek, szerintem el lehet lenni vele ma is, jó példa erre a hugom, itt pihen három pana, használhatná nyugodtan bármelyiket, de ő elvan az olyval is
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
madgie
titán
válasz jjeahh #67533 üzenetére
"Honestly, I do think that the images I shot from the E-P1 blow the Fuji X100 out of water."
Elmorzsoltam egy könnycseppet a szeme sarkánál ennél a mondatnál... egyik kutya, másik eb, jóérzésű fotós (geek?) 2015-ben inkább menekül attól a működési sebességtől, amit ez a páros nyújt. Nem, nem a dinamikáról, színekről, ISO tartalékról beszélek.
Viszont az X100-ban van egy jó OVF és EVF is. az LCD-je is megfelel az akkori normának. Az E-P1-é kritikán aluli, 230k felbontással max tetriszezni lehet, korrekt élességet megállapítani biztos nem. És ugye nincs lehetőség máson komponálni, ellenőrizni.
Komolyan, mondom, ezért adtam el az E-P1-et. OK, az AF néha félrehúz... no de hogy ne is lásd, mikor jó? Majd otthon kiderül? No way...
Na mindegy, eltértem a tárgyról. Az X100 is qrvajó színeket tud, csak be kéne állítani. De igazából nekem már egyik gép sem kéne, ha választani lehet.
-
jjeahh
nagyúr
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gépötty
senior tag
Sziasztok!
A napokban írtam az épp akkor érkezett, kínai E-PL5/6 markolatról. Tegnap volt alkalmam órákon keresztül szorongatni, egy szóval jellemezve: bevált! Voltak nekem is fenntartásaim, miszerint kényelmetlen lesz a gép tetején lévő expógombot nyomogatni, és valóban természetesebb lenne a markolat tetején, ettől független abszolút nem rossz használni. Főleg akkor nem zavaró, amikor egyébként is megtámasztja az ember az objektív alatt is a gépet (gyakorlatilag mindig). Egy kézzel használva már nem ennyire rózsás a helyzet, de ez nálam elég kis súllyal esik a latba. Mivel koncerten voltunk (igen, a gép kitobival teljesen alkalmatlan a feladatra), hogy biztosan ne verjék ki a kezemből, a nyakpántot rátekertem az alkaromra, úgy fogtam a gépet. Egyszerűen bombabiztos, gyakorlatilag lehetetlen elejteni, és mindig fogásban marad, azaz ha kell, akkor egy pillanat alatt már lehet is fényképezni, az ember nem marad le semmiről. Részemről abszolút ajánlott termék.Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
Chapel
addikt
Egyenlőre nézelődöm, infót gyűjtök.Lehet lecserélem az egész dslr cuccom egy micro 4/3 szettre.
Váz ügyben még nincs döntés, de lehet E M 10.Van itt valakinek bővebb tapasztalat az Olympus 75-300-al?
[ Szerkesztve ]
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
Studi
veterán
válasz Mirman #67527 üzenetére
Nem, egyáltalán, a PL6-ban is a legújabb generációs szenzor van már, semmi ok az aggodalomra. De ha van lehetőséged azért nézd meg személyesen azon a vázon: ennek az obinak azért már van súlya! Az egyenúly és a fogás már lehet, hogy nem lesz olyan kényelmes vele, mint a kisebb obikkal.
-
hegyimorc
senior tag
válasz Mirman #67521 üzenetére
Tapasztalatom nincs, mert ami alapján döntenék ahhoz nem is kell: méret, súly, fényerő. Nekem ezek fontosak. Ha neked nem, viszont nem szeretsz obit cserélni, akkor a zoom.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Studi
veterán
válasz Mirman #67521 üzenetére
Svájcibicska, szép éles képe van az egész gyújtótávolságon, és tud némi háttérmosást is. Ha kell a 12, akkor a legjobb megoldás. Ha nem vagy a nagylátóra rágerjedve, és elvagy egy 15/17/19/20/25+45/60 párossal, akkor azért az utóbbi fixek hasonló áron picit jobb eredményt hozhatnak.
-
Mirman
őstag
Oly 12-40 F2.8al van valakinek itt tapasztalata ? Gondoltam hogy szépen lassan veszek magamnak par fenyeros fixet (20,14\12) , de most eszembe jutott hogy árban már akkor ugyanott tartanék mintha vennék majd spórolás után egy 12-40et.
-
Mercutio_
félisten
válasz qpakcovboy #67515 üzenetére
Vegyél 46-52mm step-up ringet, a minőségi 52mm-es szűrőkben sokkal nagyobb a választék és olcsóbbak is mint a 46-osak.
ati3x: 12-32 eddig is volt (és 20-as fix is).
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
athomi
veterán
-
-
qpakcovboy
őstag
Tudtok e-m10-hez (vagy oly menühöz) magyar nyelvű leírást?
illetve van valakinek eladó 46 mm UV és/vagy polár szűrője? -
hemaka
nagyúr
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
ati3x
senior tag
-
Mercutio_
félisten
Nálam lesz napi szinten, hogy szokjam a használatát, aztán eldöntöm mennyire zavar a szerencsekerék és a módválasztó közepén lévő expógomb.
Télen kocsmába tökéletes, kisebb obival elfér a kabátzsebben is
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Bár az off-olósban már sokan látták, azért itt is villantunk
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
#04230330
törölt tag
válasz qpakcovboy #67506 üzenetére
ez siralmas mobilos minőség.
-
qpakcovboy
őstag
válasz schawo #67504 üzenetére
Nem csak ez volt az ok. A két obit nem lehet összehasonlítani, nekem inkább a 45-ös kellett jobban.
Minden esetre elhoztam a sigmát. Azt biztos, hogy a 14-42-es kitobinál sokkal jobban karcol.
Csináltam egy HDR képet hazafelé, de majd csak hétvégén lesz időm próbálgatni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz qpakcovboy #67503 üzenetére
"autó módban nagyon hangosan állította a rekeszt"
ezért nem muszáj obit cserélni Amúgy nálam a 60-as sigma is hangosan rekeszelget, de ki nem tojja le
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
titán
válasz qpakcovboy #67503 üzenetére
Elég érdekes ilyen okból egy 20-ast 45-re cserélni. Teljesen más célra való objektívek.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
qpakcovboy
őstag
válasz Tin_Shield #67500 üzenetére
E-pl5-ön használtam a Pana 20 mm F1,7 II-t. Azért cseréltem el a 45-re mert szerintem lassú volt az AF és rossz fényviszonyok között pontatlan. Nem mindig, de volt hogy mellélőtt. Illetve autó módban nagyon hangosan állította a rekeszt, bár ez nem zavart mert A módban használtam a legtöbbet.
Na ma délután kiderül mit tud a sigma minden esetre. -
#04230330
törölt tag
válasz qpakcovboy #67496 üzenetére
50e újonnan boltból, itthon. Hát akkor mennyi legyen használtan, ha nem 35?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nikon Z 24-70mm f2.8 Objektív 2024.06.havi Fotoplus Vásárlás és még 2,5 év Magyar Garanciával 24-70
- Sunnylife li-po battery safe bag DJI Air 2 drón akkukhoz (3db) eladó
- Fotográfiai filter eladó - Formatt-Hitech 100mm ND fordított Grad
- Újszerű 'Kood 100mm Light Sunset (graduális) resin szűrő' eladó
- Eredeti 'Mindshift Gear Filter Hive' fotós síklapszűrő táska eladó (új)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest