-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
kisza25 #274390 üzenetére
Hát ugye az 1,4-1,5 benzinturbóknak 3,9 a cél, a 2.0-nak a 4,8*. Mit szólsz 4,2-höz? 100 km-es távon kell hozni, nem lejtőn lefelé.
* A Golffal megcsináltam a 4,8-at, viszont mivel #focvischallenge lett a neve, így hajolhat magam felé a kezem, és elfogadom a 4,9-et.
MOL100 volt benne, ma Shell 95-öt kapott.MC Pite: Köszönöm! 1015 kg, tényleg nem volt benne izzadtság.
-
Lehet hogy már kitárgyaltátok csak lemaradtam. Mi történik éppen Hondával? Csak azért kérdezem mert kb tavasztól máshol árstagnálást látok (mely a forint erősödés mellett azért szintén nem feltétlenül dicséret). Honda-nál meg pl HRV-nél érkezéstől függően egy modell 13,4 (április), 14,1 (október) vagy 15,6 (november). Valami kifogyott feléjük (akksi pl) vagy kevés autót hoznak európában elmegy ennyiért is? Nem voltak olcsók sose de a szintén nem olcsó toyotánál is sokkal drágábbak már (korábban is drágábbak voltak de nem ennyivel). Honda jazz crosstar már 12,2...
-
Ha már fogyi, Mazda MX-5 2.0 szívóbenzin. Mindenféle rákoncentrálás nélkül, simán boomer stílusban (sunshine, kellemes hőmérséklet, nyitott tető, szól a Retro rádió
), Zalaegerszeg - Sümeg - Veszprém - Székesfehérvár 4,9 [kép] . Simán megadom magamnak a #focvischallenge díjat a 2.0 benzines kategóriában 🏆.
Ha odafigyelek, le tudnám szorítani kb. 4,5-re. Aztán Budaörsig M7, így a vége 5.0 [kép] . Ott tankoltam, 542 km-re 6,48.
-
gergo5991
őstag
[link]
bmw 320d e46 fogyi (haveré) -
gxcman
tag
válasz
radi8tor #274376 üzenetére
OK 11V-ra lesz merítve.
Jelenleg 1 Amper töltőárammal töltődik, amíg NULLA nem lesz a töltőáram, utána több óra pihi, és majd merítéses teszt.Egy dolog jutott eszembe szivargyújtóba elég fura értékeket mért, vagy csak nekem fura.
Jól tudom állandóan 13.4....14.4, 14.5 Volt körül kellene lenni a töltő feszültségenk járó motornál?
Amit mértem szivargyújtóban kb 12.5V...14.4V indításkor magasabb értek ami ok, de ha nincs terhelés pld világítás,10 percen belül beesik 13V alá is, terhelés újra normális 14.4V körül tölt.
Gondolom csak műszeres bevizsgálással lehet pontotsan kideríteni, hogy akku, vagy generátor gondom van, kivéve ha új akksival helyes értékkel tölti az akkut. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
gxcman #274375 üzenetére
11 Volt alá én nem merném meríteni az akkut. Az már károsítja. Ha viszonylag gyosran beesik 11 Volt alá, akkor csereérett a dolog.
"- Töltőáram beállítás: a kapacitás érték 1/10-e (Amper)
- Ha a töltés során az akkumulátor hőfoka eléri a 45-50 fokot, akkor a töltést abba kell hagyni.
- Az akkumulátor akkor van feltöltve, ha a töltőfeszültség 2 órán keresztül nem emelkedik.
- Maximális töltőfeszültség gépkocsi indító akkumulátornál 14,4V.""Általánosan elmondható, hogy egy jó akkumulátornak feltöltött állapotban 12,6-12,9V feszültséget és 1,26-1,285g/cm3 közötti sűrűséget kell produkálnia. Ha magas feszültséget mérünk, tehát akkumulátorunk feltöltött, viszont indító árama alacsonyabb, mint az előírt érték, akkor savsűrűségünk is alacsonyabb, ami szulfátosodásra, elhasználódásra utal." [link]
-
gxcman
tag
Autó AKKU Rocket SMF 42B19L 2018-as évjárat.
Kiszerelve kapacitás tesztnél ( 20óras) 40Ah/20h = 2 Amperes merítő áram, jól tudom a 20. órában még tudnom kellene mérni 10.5V-ot az akkun?
Vagy mi a jó módszer műszer nélkül a nem pontos kapacitás meghatározására, mekkora min feszültség ameddig lemeríthetem.Biztos, hogy nem 100-as mert 11.4-ről (pár perc alatt ) hamar beesik akár 10V-ra is sajnos
12V 21W-os izzóval terhelve V/A mérős teszt szerint 22W az izzó. kb 1.85 Amper.
Betöltött energia mennyiséget tudom mérni Imax B6 mini töltővel ami mAh-ban méri a betöltött energia mennyiségét, van discharge funkciója is de az lehet csak 1 Amper így izzó amit szeretnék tesztre használni, lemehet 10.5V-ra a teszt erejéig az akku? -
MunezXBK
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #274372 üzenetére
Zimmermann sport van elöl, lyuggatott. Semmi hangja nincs.
-
-
426os
őstag
válasz
T0mBd1gg3R #274352 üzenetére
Ellenvélemény: Nekem TRW szett volt fent (tárcsa+betét). Nem volt hangja, de hamar elmelegedett (magas hegyről leereszkedés után érezhetően elgyengült, pedig a felni nem volt forró).
ATE Ceramic és Brembo lyuggatott tárcsa került fel helyette. Beszerelés után az első pár fékezésig visított, de mire átadta a szerelő az autót, elhalkult. Én még párszor hallottam utána lassú guruláskor egy kis csikorgást (ez sem volt zavaró), de kb 1500-200km után minden hang elmúlt, szépen összekoptak. Talán hidegen, lassan gurulva lehúzott ablakoknál hallok egy kis súrlódó hangot, ha fékezek, de ez egyáltalán nem feltűnő, zavaró. Fékhatásra is rendben vannak. -
válasz
molnarpeter #274360 üzenetére
-
-
MC Pite
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #274352 üzenetére
Egy apróság kimaradt... Milyen tárcsával?
Papíron bármihez jó, de vagy a normál, vagy leginkább Powerdiscet tennék hozzá atétől, párban nem valószínű hogy hangos lesz.Ennyire utálod a fékport?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #274361 üzenetére
Egyszer en is majdnem ott ragadtam, mert nem jelentettem be a bankomnak, hogy külföldre megyek és a második kapus fizetésnél letiltotta a kártyám a szokatlan tranzakció miatt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #274359 üzenetére
De arra legalább valószínűleg olcsóbb mint az enyémre.
Tessék nem szép ellenben drága Subaru dísztárcsa 22k: [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #274359 üzenetére
Nagyon helyes, lemezfelni 🐐
-
-
Qru
MODERÁTOR
Heti fogyi: 8,41 (bc 7,92); kevés város nagyon kevés autópálya főleg autóút és országút.
Jah és még egy dísztranyó is elfogyott, mert ügyesen megpadkáztam a gépet.
Még jó, hogy nem alufelnim van... akkor fájt volna csak igazán.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #274352 üzenetére
Haver nem rég cserélt a Passaton ATE ceramic-ra féket, nem visít az hidegen sem. Nálunk a B6-on TRW volt azzal elégedett voltam de az régen volt nem feltételnül relváns már az akkori tapasztalat.
-
ZolAK
csendes tag
válasz
Gergőke88 #274343 üzenetére
Cosmorent. Már kétszer béreltem tőlük, a legolcsóbb Pandat. Kb üres tankkal adják oda, keréknyomás sem volt túl acélos, cserébe nagyon lazák, a drop off konkrétan a departures-nál van, te kiugrasz a kocsiból, max egyszer körbenézi az ember, aztán el is hajt. Árban elég versenyképesek.
-
-
-v-
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #274352 üzenetére
Ebben elmagyaráznak mindent: [link]
-
Megkérdeztem már a VAG topikban, de rájöttem, hogy itt több cartársat elérek:
Már nagyon rákészültem, hogy ATE Ceramic betéteket rakatok fel, de most beszéltem egy autószerelő ismerőssel, és nagyon azt hajtotta hogy az ate az hidegen visítani fog, csak melegen jó, inkább TRW-t. Azt mondja vegyem meg és meg is csináljuk itthon, szóval így olcsón jönnék ki. Viszont ha nem fogadom meg a tanácsát lehet kellemetlen lesz.
Bár mondhatom, hogy összekevertem a két három betűst.
Illetve folyadékot is kell cserélnem, azért az sem filléres tétel már, lányomnak a Kalosban asszem 15 körül volt. Meg lehet emiatt mindenképp szervizbe kell amugy is menni. -
Gergőke88
addikt
Görögország (Szaloniki) autóbérléssel kapcsolatban valaki tapasztalat? esetleg egy bevált nemzetközi bérléssel foglalkozó cég/ ár-összehasonlító oldal?
Köszönöm! -
Mindenhol ilyen xarok ezek a kapus rendszerek, hogy nem a rendes forgalomra vannak méretezve?
(#274340) radi8tor : Felhúzott ablaknál!
-
tboldi
nagyúr
Itt ülök apummal a Tóni falatozónál Győrben, várom a kaját, közben jön egy szakadt Swift és megfordul a parkolóban iszonyatosan hangos kerregéssel. Félhalkan megjegyeztem apumnak, hogy tipikus féltengelycsukló, erre kiüvölt a sofőr artikulálatlanul valamit, nem tetszett neki a tény.
Amúgy a mai nap tanulsága, hogy a Jazz-be simán befér egy 160*80-as asztal és egy hozzávaló konténer is velünk együtt.
-
MC Pite
veterán
válasz
norbert1998 #274331 üzenetére
Az még szűkösebb, kisautósabb sokkal, de megteszi ha ritkán can hátul felnőtt (futóműve is sokkal bénább, de akkori átlagot hozza).
Megszakadás előfordul... -
MC Pite
veterán
válasz
forceberg #274280 üzenetére
Van annyi eszük (egy két korai japán/olasz S/S volt butább), de 30-40 paramétert néznek -ogy mikor állítsák le. A PUG meg a CIT ki is jelzi (pl hidegben, melegben, stb) hogy most ő offolta a S/S-ot. Én még engedném sokszor, de az autó szigorúbb.
cappa72: Nézz (ha nincs műszered rá akkor OBD-vel) olajhőt. Lakotton belül lehül, felesleges járatni.
Sőt, autópályán mire kisoroksz, 100, kigurulsz a parkolóba, már kétszámjegyű szokott lenni az olajhő, turbó már legalább egy perce csak hül. Itt én már csak 10-20 másordpercig szoktam hagyni, bőven elég.Előmelegítetés nyáron 8-10mp, mínuszokban 20-30mp, kis gázfröccs üresben, olaj körbeért, go.
Több nem kell, sőt, percekig járatádtól (télen) savasodik, vizesedik az olaj - értsd tovább vizes mint kéne ha elindulunk fél perc után.
Utána hogy hogy kéne menni, az a bonyolultabb, de leszarják (kisebb terhelés magasabb fordulat, gyoesítás közben _nem eshet_ 2k rpm alá a furdukat, azaz 3500-300nél kell elváltani árlag benzinest. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
kisza25 #274332 üzenetére
Ja, van amit nem lehet elkerülni.
Múltkor láttam kamionnál durrdefektet, elég jól keresztbe vágta tőle a szerelvényt. -
kisza25
félisten
Alapvetően jó sofőrnek tartom magam, egy jópár balesetet sikerült elkerülnöm az évek során, de az ilyen autópályas dolgok mikor szembe jönnek, meg átjönnek a korláon elkerülhetetlenek
[link] -
norbert1998
nagyúr
válasz
MC Pite #274093 üzenetére
Nem, ez még Captur I, utolsó évjárat.
Végül a Xiaomi 12 telefonomról ment a Waze meg a GMaps, de félóránként megszakadt. Viszont közben tudtam nyomkodni a telefont, ha akartam, bár annyira nem akartam, de néhanapján a Spoty-t terelgetni jó volt.Szép lassan lecsorogtunk, após nem egy sietős fajta, úgy fest, 122-nél feljebb nem nyomta a tempomatot
-
Gergőke88
addikt
válasz
szőröscica #274326 üzenetére
Pontosan. Írtam is amikor veletek történt
-
grizlisandor
veterán
Vörös Jenő BMW dízel specialista, elmagyarázza hogyan és miért kell hajtani az autódat.
A videó elején elmondja, hogy miért lesz kormos a motorolaj a dízel autókban. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Alusky #274318 üzenetére
Klimat en is ratolom, sajnos egy bizonyos hofok alatt nem kapcsol be, hogy a paralecsapato ne fagyjon szet. Lampa jo tipp, dlr-nel joval tobbet eszik. Kodlampa nincs, mert pruttya kivitelu a verda.
Hidegen azert nalam 1000 felett van az alapjarat hamar beejti 800-ra klimaval tartja az 1000-et. Meleg meg 650 az alapjarat.
-
Alusky
senior tag
válasz
Reggie0 #274312 üzenetére
Én a klímát kapcsolom rá télen is, tekerőt addig lerakom hidegre, hogy ne vegye le a langyosat a fűtőradiról közben, meg rákapcsolom a tompítottat, ködlámpát.
Kap egy kis terhelést a motort ezzel, magától is emelni fog a fordulaton picit, meg eleve a befecskendezett üzemanyag is több lesz, minimálisat emel az amúgy is hideg miatt magasabb lambda értéken. Ez meg több pazarlás, több hő. Sokkal gyorsabban elindul a mutató. Terhelés meg mégis kisebb, mintha gurulnék vele. Fiatal autók főleg nagyon gigaeco módban tartanak alapjáratot, azokon láthatóan rengeteget gyorsít a klíma/lámpa vagy az ha picit rálépsz a gázra, ha csak 1000-ig nyomod már azzal is gyorsabban melegszik mint a 800-as alapjáratán. Tuti, hogy az ECU mást is módosít nem csak a fordulat lesz több 200-zal.
Nem szoktam túlparázni amúgy, nyáron megvárom amíg a kijelző alaphelyzetbe áll ez Rönónál 30s a narancs kijelzős műszerfalainál, télen ennek 2-3x idejét várom vagy amíg a jeget lekaparom a sörösrekeszen ácsorogva.
Hallani a hangján is mikor hagyja abba a hideg miatti karattyolást. Aztán megyek, mivel nincs főút a közelben így a kíméletes bemelegedés adott az utcákon végighaladva, ha meg mennem kell napközben valamennyi langyos mindig marad a blokkban télen is, akkor meg semmit nem várok már, meg ott is végig kell mennem megint utcákon.
Leállításnál meg 10 sec, csak amíg megáll a pörgettyű, ha megküldöm neki főúton, mire végigmegyek a lakotton és megállok már lehűlt. Csak akkor szoktam járatni, ha pályán küldésből ki kell állni kútra, mert ott a lehajtón nincs elég ideje.
Meg én csináltatni szoktam pótkulcsot immo nélkül ami ajtózárásra való, kesztyűtartóba van aztán ha bemegyek a kisboltba két perc péküsti, kávé, citromos sör akkor nem állítom le csak bezárom. Klímagréta meg a német polgárok biztos kezemet törnék érte, de ők miért nem tennék.Aki nem főút mellett lakik közvetlen vagy nem mélygarázsból kell kijönnie vagy nem a pattogós forgalomba azoknak annyira nem bonyolult ez a része. Autós topikban amúgy is ismeri mindenki a motorja mélylélektanát melyik mire érzékeny, annak megfelelően is használja.
-
Gergőke88
addikt
válasz
sagesz93 #274303 üzenetére
Szerintem áron alul adtam el, egyébként totál halott a piac. Mindenki a behozott törött fosokhoz áraz.
Feleslegesen erős, egyáltalán nem játékos. Hangja jó az tény. Egyszer jó volt, többet nem kéne. Javaslom, hogy bérelj egyet hosszu távra (2-3 hét) és utána jobban látod mennyire is kell neked. -
Reggie0
félisten
válasz
radi8tor #274296 üzenetére
En ezert szoktam allohelyben 2000 korul porgetni a motort. Kevesebb terhelest kap, mintha hajtana az autot, de gyorsabban is melegszik. Az az 50 forint amibe kerul alkalmankent kicsit sem renget meg, motort javittatni mar a fejfajas miatt is sokkal tobbe kerul, mint 15 ev alatt minden nap napi 1 hideginditassal szamolva azt a 273ezer forint amit elegetett.
-
Snoop-y
veterán
Mai napi fogyasztas alpok hegyi utak eco 11.6
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- AlzaPower CAT6 UTP 40m, szürke kábel
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G6 - i7-8GEN I 16GB I 512GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest