Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomee987
tag
válasz
Matrox1995 #4759 üzenetére
Ahogy a majdnem egy időben történő Direct One-t sem.
-
bnorci71
addikt
válasz
Alteran-IT #4760 üzenetére
nem frissült, de most nem indul újra 2 napja megy, ja nem most 6 órája ,de reggel 2 nap volt az üzemidő
-
Matrox1995
tag
válasz
Runnerboy88 #4741 üzenetére
Elvileg a GVH még nem hagyta jóvá a felvásárlást.
HWSW-n írta Koi Tamás. -
bnorci71
addikt
válasz
Alteran-IT #4755 üzenetére
Ehh ma reggelig ment normálisan most megint szar az a 2 csatorna, szél van rendesen szerintem kint lesz a kábellel gond pedig elsőre azt csinálták meg.
Bejelentettem majd holnap jönnek. -
Alteran-IT
őstag
válasz
kabelmania27 #4753 üzenetére
Annál a modemnél sem a szakadás az, amitől leginkább tartani kell, hanem a Puma 6 SoC 😁
-
Alteran-IT
őstag
válasz
bnorci71 #4754 üzenetére
Jó, úgy látom a jobbik Arris modemet kaptad, ami ráadásul külső tápos is, viszont ebben az esetben valami kapcsolati hiba okozhatja a firmware frissítésének problémáját, a gond csak az, hogy ha már kétszer rápróbált és nem sikerült frissítenie magát, akkor rápróbálhat még többször is, akkor meg ugye nem lesz addig internet, amíg le nem fut és valamilyen eredménnyel tovább nem áll, ha megint sikertelen, akkor újra, mert ugye érzékeli hogy van újabb FW, így valószínűleg központilag közbe kell avatkozni, vagy letiltani a frissítést, vagy cserélni a modemet, lehet gyári hibás és mondjuk sérült a flash/memória amire tölti és nem tudja visszaolvasni, vagy ki tudja.
Próbáld meg hogy áramtalanítod vagy 10-15 percre, majd resetelve indítod. Ha így sem fut le, akkor fel kell őket hívni, meg elmondod a dolgot, ők beszélnek az illetékes kollégával és megoldják valahogy, mindenesetre ezzel a modemmel jobban jártál, csak ne lenne ez a beakadt frissítés. -
bnorci71
addikt
válasz
kabelmania27 #4748 üzenetére
nekem nincs kedvem kísérletezgetni ennyire, na meg akkor tv se lenne addig
Alteran-IT
csak azt látom 4órája van üzembe én itthon se voltam a hétvégén péntek délután voltak a szerelők kicserélték a modemnél a csatlakozót mert persze az idő után "magától" leesikmeg a modemet táppal ez az új modem log-ja
a 4 órában dobott csomag nem volt legalább, szerelő azt mondta jelszintek OK ,de látják ők is a leszakadását a modemnek és nem értik a környéken mindenkié rendben van nincs gond
[kép]Hardware Information System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.5 Touchstone Residential Gateway
HW_REV: 4
VENDOR: ARRIS Group, Inc.
BOOTR: 2.2.0.45
SW_REV: 9.1.103ESE3.EURO
MODEL: TG2482B-85 Serial Number:23Y4DJ6C3410025 Options: Firmware Build and Revisions Firmware Name:TS0901103ESE3_051021_1692.GWFirmware Build Time: Mon May 10 21:18:33 EDT 2021eSAFE 0 FW Revision:TS0901103ESE3_051021_ARRIS_GW
-
Alteran-IT
őstag
válasz
Gyula000 #4751 üzenetére
Igen, nálam is felmerült ez a forgatókönyv, mármint hogy azért nem ment még végbe az integráció, meg egy darabig nem is fog, mert a vétel után rájöttek, hogy mit vettek, aztán úgy vannak vele egyelőre, hogy "á hagyjuk, van most még elég problémánk, majd később visszatérünk rá"
-
Gyula000
csendes tag
válasz
Alteran-IT #4750 üzenetére
Igen érdekes. Főleg, hogy amikor rákérdeztem a szereplőnél erre a nagy felvásárlásra azt mondta, hogy "Mindenki meglepődött mert ez egy elég maszekban felépített hálózat, nem olyan egyszerűen integrálható egy multi cég rendszerébe. Szerintünk nem is tudják még, hogy mit vettek"
-
Alteran-IT
őstag
válasz
bnorci71 #4746 üzenetére
Mi volt a hibakód? Mert az Arris képes több dolog esetén is hibára futni FW frissítésnél, leggyakoribb általában a kapcsolati hiba, vagy tápellátás probléma, mindkét esetben már érdemes a modemet cserélni, mert már nem 100-as, az viszont jó hír, hogy van rá frissebb FW még ennyi év után is, úgy látszik nem voltak annyira elégedettek sem a modemmel, sem a szoftverrel, itt sok a panasz rá.
Amúgy én cseréltettem volna már mert kapott rendesen az a modem, vagy egy ugyan olyanra, vagy egy 24 csatornás változatra, ilyen 32 csatornás környezetben amúgy is legalább egy olyat lenne érdemes kihelyezni, még egy 500-as nethez is.
Ráadásul ha pl. táphibára fut ki, frissítésnél, akkor tényleg cserés, ugyanis az a szar belső tápos, tehát az egész modemet kell cserélni. Azt amúgy nem tudom, hogy azon van-e reset gomb, de ha még mindig ugyan az van kint, akkor érdemes egy resetet adni neki, hátha akkor le tud frissíteni. -
kabelmania27
félisten
válasz
bnorci71 #4746 üzenetére
Amennyiben van kedved kísérletezni és rendelkezel F toldóval modem áramtalanítás után érdemes lenne az osztó helyére betenni majd visszakapcsolás után megnézni a hibás csomagok számát, ha régi a modem előtti osztó érdemes lenne cseréltetni a technikussal, előtte modem áramtalanítás után letekerni az F csatlakozókat majd vissza, ettől független lehet külső hálózatnál van probléma, ha zajbetörés van a környéken és közelben bekapcsoltak új mobil bázisállomást, korábban ex Vodafone területen a 466Mhz-es csatornánál fordult elő több javíthatatlan csomag, miközben a több letöltési csatorna rendben volt.
-
Gyula000
csendes tag
válasz
Runnerboy88 #4741 üzenetére
Mi egy átmatricázott UPC Connect Box-ot kaptunk a PR-NET 800-as netünk mellé, szóval alakul valami. (Az admin felületet még nem sikerült átmatricázni)
-
bnorci71
addikt
válasz
kabelmania27 #4745 üzenetére
igen ami szinte megállítja az oldalak betöltését
ami még feltűnt a 4 napos hétvégén szinte minden nap 4óra körül megállt a net. Ránéztem a modemre és fw frissítést próbált ami hibára futott.
Most meg ahányszor ránézek azt látni hogy sokszor újraindul magától ami nem tudom normális-e én nem indítom újra áramszünet sincs.
gondolom ha én meg tudom nézni az Event logot akkor ők is igaz csak 1 nap de abba szépen ott a hibára futásholnapra van szerelőnek kiadva egyébként a hiba
-
bnorci71
addikt
Szerintetek ezt megint küldjem nekik?
-
Runnerboy88
csendes tag
Sziasztok!
Van valami új hír One-nal való összeolvadásról?
-
plömplöm
őstag
válasz
CosworthF1 #4739 üzenetére
naja, csak az nem "szigetszentmiklós", hanem "Szigetszentmiklós (Zöld Liget lakópark)", egy önálló kis területecske.
"FIGYELEM! A szolgáltatás kizárólag a Szigetszentmiklós, Komp utca 4. „A épület” fsz. 1; 2; 3; 4. 1.em 1; 2; 3; 4. 2. em 1; 2; 3. | „B épület” fsz. 1; 2; 3; 4. 1.em 1; 2; 3; 4. 2. em 1; 2; 3. címeken érhető el! Amennyiben Szigetszentmiklós egyéb területén szeretnél rendelni, kérjük válaszd „Szigetszentmiklós” települést!"
-
Roke
csendes tag
válasz
Alteran-IT #4736 üzenetére
Köszi szépen az infókat.
-
Alteran-IT
őstag
Optikai területeken nem szokott olyan gond lenni, mint koax területeken, hogy nagyon beesik a sávszélesség a szegmensen lévő többi előfizető nethasználata mellett, illetve hogy emiatt nagyon megnőne a válaszidő, mivel nagyobb a hálózati kapacitás, de van a helyi települési hálózatokon kívüli hálózati probléma is a PR-nél, ami már eléggé észrevehető az adott napszakokban:
A PR-nek egy fix 30 gigás kapcsolata van, azt túllépni nem tudják túlforgalmazás címszó alatt, tehát amikor teljesen kiterhelődik, akkor dugul a hálózat és az összes forgalom megérzi, már én is megtapasztaltam többször is a helyi hálózat túlterhelődése mellett, tehát nem is inkább a helyi optikai hálózattal lesz probléma. Ha előfizetsz egy gigás netre és 29 Gbit/s fölött van éppen az aktuális gerinchálózati terheltség, akkor éppen Te fogod bevinni a kegyelemdöfést, de hát ez van.
Ezen kívül az egyik ISR-jük eléggé túl van már terhelve, nagy rajta a packet loss, gondolom már túl sok a kapcsolati szálak száma és nem tudja kezelni, főleg ilyen hálózatkihasználtság mellett, valószínűleg nincs túlméretezve, miért is lenne
Szóval ezek fényében dönts, helyi újépítésű optikai hálózattal nem szokott gond lenni, mindegy melyik szolgáltató, ilyenkor még az előfizető sem sok rajtuk, itt inkább a PR összhálózati kapacitásával lesz probléma csak, a diagrammon látni, hogy az átlag is 15,1 fölött van, tehát elég sokszor eléri a hálózati maximumot a minimumot is figyelembe véve.
Mondanám hogy Telekom, de a Telekomnak meg bizonyos külföldi irányokba problémás a hozzáférése a Cloudflare-os hiszti miatt, szóval ilyen szempontból egyik sem jobb most. -
Roke
csendes tag
Sziasztok,
Szigetszentmiklóson Optikával van tapasztalata valakinek? Megbízhatóság, sebesség (igérthez képest) ami érdekel. -
Alteran-IT
őstag
válasz
Alteran-IT #4733 üzenetére
Ja igen, most jutott eszembe, hogy el is felejtettem írni, érdemes lenne újraindítani a modemet és megnézni a felületét, ha megfigyeled, akkor vagy regisztrációkor nem tudta felvenni mind a 16 csatornát (csak 13-at, azt is elég érdekesen), vagy gyakorlatilag leszakadtak menet közben a szakadásnál.
Érdemes lenne megnézni vagy többszöri újraindítással most minden alkalommal, vagy egy kevésbé problémás időszakban, hogy újraindításkor felveszi-e a maximális 16 csatornát, ha nem, akkor lehet a modemet is érdemes lenne majd cseréltetni velük, főleg ha a kábelszakasz kijavítása után sem veszi fel az összes csatornát, bár elvileg még ilyen hibával is fel kellene vennie mint múltkor, csak eltérő jelszinttel, illetve nagy adatvesztességgel. -
Alteran-IT
őstag
válasz
bnorci71 #4732 üzenetére
Nem véletlenül írtam, hogy kell még tesztelni (a szakadás kibukik nagyobb adatmennyiségnél kevesebb javíthatatlan adattal), nekem szakadásgyanús volt hogy voltak még olyan adatok, amiket nem tudott javítani, be is igazolódott a sejtésem, na mindegy, akkor mennek még egyszer, legközelebb körültekintőbbek lesznek és megrángatják a kábeleket és ránéznek a környező modemekre, mondjuk ezt alapból elvárná az ember, de mindegy.
-
bnorci71
addikt
válasz
kabelmania27 #4731 üzenetére
ma megjött a szél rendesen
a kamera napközben vagy 3-4x küldött üzenetet, hogy offline ami ugye nincs netet jelent a modem is hétfőn volt újraindítva utoljára pedig csak 2:48 az üzemidő most.
Elküldtem nekik megint az e-mailt lesz még itt gond máshol is.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
bnorci71 #4729 üzenetére
Köszi szépen a visszajelzést, ugye hogy szakadás volt és nem lett semmi?
Ilyenkor nem kell vacakolni. Ha ki akarod deríteni, hogy van-e még szakadás, vagy egyéb probléma, akkor kapcsold ki vagy egy 5 percre a modemet és indítsd újra, mondanám hogy elég a "Reset FEC Counters", de kijár már a modemnek egy kis pihenő és rendes restart, aminél már a regisztráláskor nem kell kompenzálni.
Telefon gondolom gond nélkül működik már, hogy nincs szakadás, így nem szakítja meg a használt protokoll a kapcsolatot, persze ettől függetlenül ki kell próbálni.
Viszont visszatérve, újraindítás után le kellene húznod vagy 100-150 GB-ot. Hogy keresel egy teszt fájlt, amit böngészővel vagy valamilyen FTP klienssel töltöd le, vagy pedig 2-3 "kisebb" torrentet szedsz le és párhuzamosan szeded őket külön géppel, vagy egy gépen belül külön disk-re, az már rajtad múlik, ekkora adatmennyiségnél ha megjelenik még javíthatatlan adat, akkor még mindig van valami a hálózattal, de már vélhetőleg valami kisebb érintkezési hiba.
Érdemes ezt még vagy 2-3 alkalommal különböző időszakban eljátszani, persze már a modem újraindítása nélkül, ha nincs javíthatatlan, akkor már nincs semmi gond.
Egyébként így egyelőre jónak tűnik, mint láthatod a csatornák jelszintjei is a pozitív tartományban vannak a negatív helyett, gyakorlatilag 10 dB-t javultak, szóval már olyan nagy mértékű hiba nem lehet, főleg hogy a csatornák közötti eltérés is gyakorlatilag minimális, egyedül csak az nem tetszik, hogy az utolsó két csatornán, köztük a vezérlő csatornán is viszonylag magassabb a javítattlan a javítottakhoz képest, mint ha még mindig lenne valami kisebb érintkezési hiba, vagy mikro szakadás, vagy csak ők csináltak még valamit a hálózattal, miután újra felállt a modem, azért kellene egy 5 perces áramtalanítás, majd pár teszt, ezek után kiderül, hogy van-e még probléma vagy nincs, ha van, akkor jelented és úgy is látni fogják, maximum nehezebb lesz nekik megtalálni, mert az előzőnél gyakorlatilag visított a hiba helyen a távfelügyeleti rendszerükben, viszont kisebb hibát már nehezebb észrevenni, főleg ha a modemek sem szolgálnak elég információval, ezért kell letölteni 100-150 GB-ot 1-2 alkalommal, de ez már rajtad múlik, mindenesetre köszi hogy megosztottad a fejleményeket. -
bnorci71
addikt
válasz
Alteran-IT #4727 üzenetére
7:33-kor jött e-mail válasz hogy továbbítják a műszakisoknak a bejelentést, 2-körül hívott a szerelő, oszlopon találtak szakadást javították, majd figyeljem, hogy milyen a net, ha még mindig akadozik jelentsem újra.
most ültem még gép elé így letöltés eddig nem nagyon volt csak feltöltés az nem tudom ebbe menyire jelentkezik.
-
CosworthF1
csendes tag
válasz
Alteran-IT #4726 üzenetére
Igen, olvastam többek közt itt is a Puma chipset hibáiról, de szerencsére ennek ellenére nincs vele gondom, és aktívan használom itthon a hálózatot
Sebességben 500/20 előfizetésem van, lefelé átlag 400, felfelé átlag 16 Mbps a jellemző, mellette van TV-előfizetés, de azzal sincs probléma. Azért is írtam, hogy szerintem szerencsés helyen lakom, nem a központban, de nem is a város szélén, és a városban itt épült ki annak idején az utolsók között a hálózat (2005 nyara), nem kizárt, hogy a korábbi idők tapasztalatai alapján minőségibb kábeleket, erősítőket és csatlakozókat használtak. Itt még az időjárás se szokta befolyásolni a működést.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
CosworthF1 #4724 üzenetére
Az Arris modemekkel alapjában véve az a probléma, hogy ha csak nem egy szűz szegmensen van, vagy maximum olyanon, ahol nagyon kevés az internet előfizető, illetve kicsi a hálózati terheltség, akkor gyakorlatilag bizonyos hálózathasználati tevékenységek során használhatatlan lesz a szolgáltatás, pl. online játékok nem nagyon fognak menni szakadozás, illetve nagyobb válaszidő nélkül, virágboltos letöltések is képesek lesznek megszakadni, illetve emiatt visszaesni a sávszél és így tovább, persze közben mások számára is használhatatlan lesz az előfizetés. Gyakorlatilag egy kisebb nettel is meg lehetne akasztani ezeket a modemeket egy terheltebb szegmensen, viszont az 500-as és 800-as előfizetések nem számítanak kicsinek.
Speedtest-en természetesen hozza a sebességet, csak mellette pl. pingelj valami belföldi szervert és nézd meg milyen a válaszidő alatta, illetve a packet loss is, mert hogy az is van bőven ennél a modemnél, nem véletlen van hogy amikor nincs hálózati hiba, akkor is vannak javított adatcsomagok, gyakran a modem önhibájából adódóan muszáj hogy javítson, illetve újrakérjen.Persze ha csak böngészel rajta, vagy alap, nem megterhelő dolgokat csinálsz nagy általánosságban, akkor nem fogod észrevenni, viszont akkor elmondható, hogy nem is használod ki a sávszélességet és hogy nincs is igazán tapasztalatod a modemmel kapcsolatban, itt akik ki is terhelik, illetve jobban mondva akik ki is terhelnék (már ha tudnák), azok nem ilyen tapasztalatokról számolnak be általában.
Persze előfordulhat, hogy olyan környéken laksz, ahol viszonylag kevés az internet előfizetés és több órán keresztül gond nélkül ki tudnád terhelni a modemet úgy, hogy mellette más számára sem lenne használhatatlan a kapcsolat, illetve te is tudnál még mellette böngészni vagy ilyesmi, de ez ritka.
Az Arris-t be is perelték ezekért a modemekért Amerikában, tehát a probléma valós és ha előfordul az előfizetőknél, az nem is az ő hibájuk, igazából az tényleg szerencse, ha probléma nélkül tudják használni az előfizetők, Amerikában a sima modemet is megakasztották ezzel a chipset-el és akkor képesek voltak ide eladni modem+router kombóban ... kicsit vicc kategória, ezért Amerikában már a következő pert kapták volna a nyakukba, talán be is zárhatták volna a kapuikat. -
bnorci71
addikt
válasz
Alteran-IT #4723 üzenetére
na most elkaptam egy lassulás meg is ugrott az elveszett csomagszám
dobok egy e-mailt nekik kapnak vagy 6-8 képernyőfotót szépen lehet látni a növekedést időnként a modem meg nem szakad le csak megáll a forgalom
noti-n is megállt a net és a tv-n is -
CosworthF1
csendes tag
válasz
Alteran-IT #4712 üzenetére
"...Többen panaszkodnak itt erre a modemre (Arris), sokan azért is nem váltanak feljebb, vagy éppen vissza is váltottak, csak a Cisco-t kapják vissza, azért is csodálkozom, hogy itt jó pár embernél nincs panasz rá, vagy nagyon jó területen vannak azok, akik elégedetten használják, vagy nem veszik észre."
Nekem pl. személy szerint nincs gondom a szolgáltatással, a nálam levő Arris modemmel sincs gond (igaz, én csak modemként használom saját routerrel), de városon belül is teljesen más minőségű tud lenni a szolgáltatás. Hozzáteszem, hogy a településen belül, ahol lakom, ott épült ki annak idején a hálózat a legkésőbb, szerintem ez is segít a dolgon.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
bnorci71 #4721 üzenetére
Hát akkor nézzen rá a modemre és vegye fel nyugodtan a hibajegyet, mint látható, folyamatosan vannak szakadozások, az adatforgalom növekedésével a terhelt csatornákon folyamatosan növekszik a javíthatatlan adatok száma, ha nem csak Youtube-al terhelnéd be, hanem lehúznál valami 100-150 GB körüli cuccot, na az sokkal látványosabb lenne, főleg ha kiterhelnéd az 500-as sávszélt.
Ami a 3 oszlopot illeti, igazából meg is válaszoltad a kérdésed -
bnorci71
addikt
válasz
Alteran-IT #4720 üzenetére
dehogy jöttek volna csak felvette volna a hibajegyet, szóval ha ma szarakszik még akkor is ráérek reggel bejelenteni hogy jöjjenek és nézzék meg.
3órája kapcsolódott újra
az elmúlt 2 órában folyamatosan megy a youtube1órás különbséggel készült
11:35-kor 1 óra után így nézett ki
a szél fúj most is ugyan úgy mint tegnap.
A táblázat utolsó 3 oszlopa mit jelent?
az Octets a csomagok szám a Corrected ami javításra szorult és sikerült javítani az Uncorectables ami javíthatatlan és elveszett.Tv a router wifin noti az Airis wifin és megy rendben minden.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
bnorci71 #4717 üzenetére
Létezik, ez is meg a TC-s modem is annyira szar szoftverrel van felszerelve, hogy képes a WiFI külön hálózatot képezni rajta, illetve meghülyíti a rajta lévő eszközöket is, ezért nem nagyon szoktuk az ennyire olcsó vacak szolgáltatói eszközöket routerként használni.
#4718 bnorci71: Most kimentek volna? Mert akkor én nem szarakodtam volna, 6000 Ft ide vagy oda, most rajtakapható a hiba, szépen meg lehetett volna oldani, illetve bebizonyosodott volna, hogy nem nálad van a hiba, így nem kellett volna kifizetni sem az összeget, csak húzod az időt, ha holnap szebb idő lesz és nem lesz szél, nem biztos hogy fogod tapasztalni, ha meg megint ilyen idő lesz és kifogsz megint így egy hétvégét, akkor lesz megint pár nap amikor használhatatlan lesz az internet, szóval nem éri meg tétovázni, legalább is szerintem.
-
bnorci71
addikt
válasz
bnorci71 #4717 üzenetére
na most hívtak Pr-től ránézett azt látja 1:50perce megy a kapcsolat.
Ha nem náluk a hiba 6e pénz a kiszállás, abba maradtunk ma még figyelem mi a helyzet és ha újra szarakszik bejelentem újra.Most lehet elkövetem azt a bűnt a modemen bekapcsolom a wifit a notit arra rakom a tv-n meg úgy is youtubot nézek az marad a router netjén és meglátjuk.
most a Uncorectables érték sem növekszik
-
bnorci71
addikt
válasz
Alteran-IT #4716 üzenetére
na kezdek elveszni
noti netezek elmegy a net nem jön be az oldal nincs internetIp címet kap ,de wifin nincs rajta net, HTPC kábelenlóg azon van net. Wifi kapcsolat megszakít újra kapcsolódik nem oldja meg, wifi ki be kapcs nem oldja meg, közben a lanon lévő gépen végig van net megy a youtube
notit újraindítom és megjavullétezik hogy a notin valami ennyire beakadjon hálózati hiba esetén, hogy hiába bontom a kapcsolatot kapcsolom ki be a wifit nem áll helyre a kapcsolat?
De van Ip cím a kapcsolat sebessége is jó látszólag minden OK net még sincs.Van egy USB 5Ghz stickem lehet kipróbálom azt is a notiba mert ez már nagyon idegölő.
Ja telefon a noti mellet wifire kapcsolódva akkor bekapcsolva a wifit minden rendben.
X akta -
Alteran-IT
őstag
válasz
bnorci71 #4715 üzenetére
Én most direkt nem is mondtam az otthoni hálózatot, mivel felesleges nem csak hogy azzal foglalkozni, hanem megemlíteni is, abban nem fog kárt tenni a szeles időjárás, maximum a bejövő kábelt rongálhatja meg, de az megint a szolgáltató területe, illetve felelőssége, szóval nekik kell javítani, ugyan úgy ha a belső koax hálózatot ők építették ki, azt ugyan úgy nekik kell hiba esetén megcsinálni, szóval most nem érdemes vele foglalkozni, majd kimennek és megcsinálják.
Ha a netgear router AP módban van, akkor azt el kell hogy érd minden esetben, kivéve ha az eszköz amiről el akartad érni, az a szolgáltatói modem WiFi-jére van csatlakozva, ugye mint mondtam, az a modem amúgy is egy ipari hulladék, ilyenkor meg totálkárosra járatja a processzorát, van hogy se pingre nem válaszol, se a webes felület nem elérhető és bizony az is előfordul, hogy a WiFi hálózatról nem minden forgalom megy át a belső hálózatra sem, azért is kérdeztem, ha egy hálózatban van a router és AP módban van, el kellene tudnod érni mindenhonnan, csak hát ugye az Arris ilyen, bridge módban elviselhetőbb lenne egy saját routerrel közvetlenül mögötte, így hogy a router feladatokat is el kell látnia, egy ilyen helyzetben sokkal elviselhetetlenebb tud lenni mint írtam.
Egy ilyen volumenű szolgáltatónál nem drága a plusz 2-3 ember, akikkel lefednék a hétvégét (attól függ, hogy 8 vagy 12 órás időintervallumban), igazából azért nem értem, mert ugye régen szintén így volt az ügyfélszolgálat, aztán lett a 0-24, aminek sokan örültek, most meg megint vissza álltak, érhetetlen, főleg hogy a probléma nem lett kevesebb, illetve az időjárás is egyre szélsőségesebb, tehát több a kockázati tényező és a probléma.
A jogszabályi környezet viszont tényleg szar, amikor itt az idő, akkor változtatni kell, nincs mese, mi még szerencsések is vagyunk olyan szempontból, hogy még nem az One alá tartozik a szolgáltató, de ez már nem sokáig lesz így, akkor mégjobban szarni fognak a fejünkre, főleg hogy sok helyen már konkurencia sincs, mert mind egy szolgáltató alá tartoznak már.
Amúgy meg a telefonszolgáltatásod gyakorlatilag teljesen kiesett, meg kell említeni, mi van ha egy fontos hívástól esel el, vagy estél el? Lehet azon hívnak ma, hogy nyertél 100 milliót, ja hogy nem tudnak felhívni, szomorú
De lehet már rájuk nyomást gyakorolni, plusz így amúgy is használhatatlan az internet szolgáltatás is. -
bnorci71
addikt
válasz
kabelmania27 #4711 üzenetére
+Alteran-IT
Van fent osztó tv/net meg a szűrő utána a tv osztói 4tv van, Pr építette ki anno. Most nagyon nincs kedvem kimászni a padlástérbe, de eddig ment probléma nélkül ahogy ezek a szeles idők kezdődtek akkor kezdett néha vacakolni, illetve feltűnt vagy 2-3 hónapja, hogy egy kábel pont a házunk előtt nagyon alacsonyra lóg le.... de hogy kié az nem tudom. Mindegy is eddig ment probléma nélkül, saját hálózatom OK hisz a routeren keresztül a HTPC-ről UHD film is megy gond nélkül, net viszont modemre direkt csatlakozva is rapszódikus ebből én arra jutok a probléma nem nálam van hanem a modem előtt az meg a szolgáltatóé.
Bejelentettem dobok még nekik egy e-mailt is biztos ami biztos aztán várjuk a szerelőt.
A modem nincs bridge módba, de semmi nincs rajta csak Netgear router wifi is lelőve.
24/7-be megy a HTPC rajta a torrent stabil mindig a net kivéve amikor ilyen hiba jön be ezt szinte azonnal kiszúrom.Gondolom azért nincs 0-24 ügyfél mert drága az emberi munkaerő illetve a szabályozás lehetővé teszi, hogy bejelentés után 24 órával dolgozzák fel a bejelentést és kezdjék el a hibaelhárítást
de amíg volt 0-24 ügyfélszolg akkor is simán elmondta hétfőn délután Micike ,hogy majd szerdán jönnek erre a területre a szerelők. Nesze neked minőségi szolgáltatás. Csak teljes szolgáltatás kiesés esetén jönnek aznap azt mondta.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
bnorci71 #4710 üzenetére
Ja igen, bocsi, ez lemaradt
https://pr.hu/kapcsolatOtt van az ügyfélszolgálati e-mail címük, dobj oda egy e-mailt, ott csatolhatsz képeket, illetve ha később vannak még fejlemények, arra ráírva frissítheted, illetve küldhetsz nekik még képeket.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
bnorci71 #4710 üzenetére
Köszi. Ha minden rendben, akkor lehet a modemmel van már valami.
Most nem tudom, hogy ez modem vagy router módban van, de ha az Advanced menüpontba belépsz az aktuális jelszóval (ha modem módban van, akkor "password"), akkor az a felület ahova kidob, az még bővebb adatokkal szolgál, illetve ha jól emlékszem egy telefon vonal diagnosztikai rész is van ott, ott rápróbálhatsz ha van időd ezzel foglalkozni.#4711 kabelmania27: Általában én is azt mondanám, hogy központi hiba, viszont nálunk működik a telefon és a CMTS-t kivéve azonosak a telefon konfigurációk, tehát ott a szakadás által okozott vonali hiba miatt lett valami a modemmel, mert ha befejezte a két LED a villogást és a saját webes felülete szerint is minden regisztráció befejeződött, akkor már a központi hiba kizárásos alapon kizárva, főleg hogy nálam működik, tehát ott ha ennek ellenére nincs a telefonon vonal, akkor vagy kapcsolati, vagy modem hiba.
Az is lehet, hogy a szakadások miatt a protokol és a beállítás amit használnak, az megszakítja a kapcsolatot nem sokkal a regisztráció után, de ez megint kapcsolati hiba, nem központi és mindenre azt fogja írni hogy completed, mert ugye a folyamatok a regisztráció után befejeződtek, csak utána szétkapcsolt. -
Alteran-IT
őstag
válasz
bnorci71 #4709 üzenetére
A szél néha itt is rendesen megrángatja a kábeleket, sajnos itt amúgy is általában jóval szelesebb az idő, mint máshol, évekkel ezelőtt itt is volt már kábelcsere és hálózat átnézés emiatt, azóta szerencsére nincs ilyen jellegű probléma, csak olyan problémák vannak, mint szegmensi túlterhelés, vagy nagyobb volumenű, mint a gerinc átvágás meg ilyesmi, egyébként nem lenne gond a szolgáltatással.
Ami inkább furcsa, hogy a havi karbantartások mint ha mostanában elmaradnának, nem mint ha szükség lenne rá, csak érdekességképpen megjegyeztem.Ha néha csak kisebb probléma van vele, akkor is jelezni kell, persze előtte győződj meg a webes felületéről a modemnek, ha ott is aránytalanul magas javított, illetve már javíthatatlan adatokat látsz, akkor egyértelmű hogy probléma van a fizikai hálózattal és javítani kell, mindegy hogy utána jól működik a hálózat. A TV az amúgy kicsit máshogy működik, ott úgymond nehezebb észrevenni az ilyen jellegű hibát, inkább a HD adásoknál lehet jobban észrevenni, illetve főleg a szakadozáskor, olyankor a kép is pixeles lesz egy darabig. Amúgy sem a TV, sem a modem tunerjének nem tesz jót, ha ilyen érintkezési hiba van a hálózatban, azért is mondtam, hogy érdemes mihamarabb kijavíttatni, ha azt a képet nézzük alapul, amit akkor küldtél, kb. 5 percet ment a modem, de már azalatt az időszak alatt is nagyon magas hibaarányt rögzített.
Ha a router nem elérhető, az baj, mondjuk nem tudom hogy amivel WiFi-n csatlakozol, azzal melyik eszköznek a WiFi-jére csatlakozol, mert ha az Arris, akkor az megmagyaráz pár dolgot, külön próbáld ki, a routert nem befolyásolhatja ilyen módon a modem kapcsolati hibája, ami meg a modem webes felületét illeti, azon hogy az nem jön be, vagy ping-re nem válaszol a modem, azon nem csodálkozom, alapjában véve normál körülmények között lévő üzemben is elég nehézkesen válaszol a modem a http kérésekre és a ping-re, mert egy gyári hibás Puma6 chipset van benne, ami könnyen túlterhelődik szinte mindentől, most meg képzeld el azt a szituációt, hogy elég keményen el van foglalva a hálózatról jövő sérült adatok korrekciójával, illetve azok folyamatos újrakérésével, szóval gyakorlatilag elhasal, nem tud másra odafigyelni ebből adódóan és válaszolni sem tud, ezzel a modemmel laborkörülmények között is nehéz lenne stabil kapcsolatot fenntartani, így meg ...
Igazából ha most lassabban töltődnek be a weboldalak, részben azért is van, mert a modem túlterheléséből adódóan a csomagok továbbításának az ideje megnő, ezért is duplán szar ha ilyen modem van egy előfizetőnél, mert lehet egyébként nem is vennéd észre ennyire a szakadást, csak a modem most még rátesz azzal, hogy gyenge és nem bírja kezelni ezt a körülményt, plusz ott van az is, amit említettem, a 32/8 csatorna, itt és sok helyen maximum 20/5 csatornával dolgoznak, mert ennyit tudnak berakni maximum, ott valószínűleg 1 GHz-es a hálózat, ezért nagyobb a szegmens és több a csatorna, csak nem számoltak azzal, hogy ez is hatványozottan leterheli az ilyen modemeket, így is a CMTS az utolsó 16 és 4 csatornára pakolta át, igazából eleve minimum a 24 csatornás verzióját kellene kirakni, csak ott meg 24 csatornán kapná ugyan az a processzor az adatokat, ergo terheltebb időszakban jobban lekötné a forgalom, szóval az Arris modemeknél ez sem megoldás, de ha egyébként nem veszel észre szakadozásokat, illetve növekvő válaszidőket, akkor nem kell vele foglalkozni, akkor még viszonylag szerencsés vagy, illetve kevésbé terhelt szegmensen vagy, mert egyébként ez a modem még ilyen hiba nélkül is brutális tud lenni, egyszer egy ismerősömnél akinél pont ilyen van, mentem hálózatot szerelni és bővíteni, az SSID-t és a jelszót kellett csak módosítani, szerintem nem túlzás, ha azt mondom, hogy legalább 20 perc volt, mert csak töltött, meg töltött, legalább egyszer ki is vágott és a módosítást sem fogadta el egyszer, szóval kegyetlen, volt is panasz rá, hogy játéknál laggot tapasztal néha, meg a weboldalak is nehezebben töltődnek be, mondtam nekik rakassák át bridge módba és vegyenek még egy routert, bár legegyszerűbb lenne, ha a szolgáltató normális modemeket osztogatna, na de mindegy.
Többen panaszkodnak itt erre a modemre, sokan azért is nem váltanak feljebb, vagy éppen vissza is váltottak, csak a Cisco-t kapják vissza, azért is csodálkozom, hogy itt jó pár embernél nincs panasz rá, vagy nagyon jó területen vannak azok, akik elégedetten használják, vagy nem veszik észre.Már régóta, múltkor én is csodálkoztam mikor fel akartam hívni őket, le is raktam, mondom felesleges, nem tudom mikor szűntették meg a 0-24-es ügyfélszolgálatot, de annak volt értelme, mi van ha pénteken 18 után lesz valakinél probléma? 3 napig szolgáltatás nélkül marad?
Szóval egy vicc, ezt szerintem nem gondolták át rendesen.
Viszont ezért is mondtam, hogy egyszerűbb ha írsz egy e-mailt és dokumentálod az esetet, hétfőn a reggeli órákban biztos megnézik és továbbítják a szerelők felé. -
kabelmania27
félisten
válasz
bnorci71 #4707 üzenetére
Szia!
Telefon kimaradást inkább központi probléma okozhatja.
Ezek az értékek elfogadhatók, 394Mhz felett több a hibás csomag.
Érdemes lenne megnézni, hogy milyen osztó van a modem előtt, lehet cserével magasabbak lennének a letöltési értékek és stabilabb lenne a kapcsolat illetve az osztóhibát lehetne kizárni. Esetleg ha rendelkezel F toldóval egy próba erejéig belehet tenni az osztó helyére és megnézni, hogy direktbe is tapasztalod-e ezeket a problémákat. -
bnorci71
addikt
válasz
Alteran-IT #4708 üzenetére
CM status
minden completed mégis süket a telefon
[kép]a weboldalról az ügyfélszolgálatnak csak szöveget lehet küldeni, szóval a képeket ha kel majd a szerelőknek megmutatom.
-
bnorci71
addikt
válasz
Alteran-IT #4708 üzenetére
neked akartam
akkor jól gondoltam hogy megint szakadás lehet kint, Nyékládháza egyébként még koax rendszer nem szokott vele gond lenni szerencsére az elmúlt hetek szele tehet róla. Érdekes a tv-n még semmit nem venni észre a net már 2-3 hete is néha furcsa volt, de ma reggel megint semmi.
Az is érdekes wifi-n van a gép a másik gépet elérem a hálózatomon de a routerem nem, és a modem se elérhető mondjuk az a ping-re se válaszol, pedig a telefon ledje villog csak a többi stabilan világít.
Na mindegy felhívom őket szerelők is szerencsére itt egész jól meg szokták oldani a problémáimat akár tv akár nettel van gond. Az ügyfélszolgálattal nehéz.Na már az ügyfélszolgálaton is spórolnak, csak egy üzenetrögzítőre mondja fel az ember a kínját.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
bnorci71 #4707 üzenetére
Nem tudom hogy kitől kérdezted, ha kabelmaniatól, akkor bocsi, majd válaszol ő is külön ha benéz ide
Ott igazából nem is az értékekkel van a baj, mert azok még jók lennének a működési tartomány szerint, ha nem ekkora lenne a szórás, nem tudom ez helyileg hol van, ahol 32 csatornát is használnak, de több probléma is van ott, egyrészt ez a modem ilyen környezetbe kevés, ami azért is gond, mert egyébként is egy ipari hulladék.
Viszont a legkisebb probléma a modemmel van, a hálózat gyakorlatilag totálkáros, ott szakadás történt, nem is egy, illetve a jelszintekből az is látszik, hogy érintkezési hibák vannak, egymás melletti csatornákon egyébként nem lehetne ekkora szórás, hacsak nem a különböző frekvenciatartományokon lévő csatornák nem így reagálnának a rossz felületi érintkezésre valahol az oszlopon, illetve a kábelben lévő törésekre, azért is vannak hosszabb ideig történő oldal betöltések, illetve azért is van tele a modem korrekciós táblája a kapott adatokhoz képest aránytalanul tele javított, illetve már a javíthatatlan kategóriába tartozó adatokkal.
Amúgy az mindegy hogy a központ hol van, viszont minél hamarabb jelentsd be, elvileg hétvégén is nézi valaki a rögzített hívásokat, bár szerelő valószínűleg akkor is csak hétköznap fog menni, annyi hogy ott szerintem másnál is ilyen szarnak kell lennie a kapcsolatnak, szóval nem árt ha pl. szomszéd is nyomatékosítja egy kicsit a dolgot, hamarabb kimennek, az értékekkel meg most mint mondtam, nem kell foglalkozni, mivel jelenleg ilyen szakadások okozta körülmények esetén nem relevánsak, csak arra jók, hogy a problémát meg lehessen határozni, ami kábel törés/szakadás.
Lehet ha elmúlik a vihar, észre sem fogod venni, de ettől függetlenül nem szabad annyiban hagyni, cseréljék ki a hibás szakaszokat, mert bármikor jön egy szelesebb idő, ugyan ezzel a problémával fogsz szembesülni. A modemet sem nagyon indítgatnám újra, hagy legyen így és tárolja ezeket az értékeket, ez igazolja a szakadást, érdemes több print screen-t is csinálni időnként, illetve érdemes e-mail-ben is elküldeni a szolgáltatónak egy hibabejelentéssel együtt, azt úgy olyan formában elvileg megkapják a szerelők is, többre mennek vele mint egy hangfelvétellel, amiből az adott ügyintéző megír valamilyen hibajegyet, azt majd lesz vele valami.Ha van telefon előfizetésed és nincs telefon, az gond, vagy gallyra ment a modemnek az a része, vagy olyan szar a kapcsolat a szakadozások miatt, hogy nem sikerült véglegesíteni, azt hiszem Arris-nál van CM Status vagy valami hasonló menüpont, ott meg kellene nézni a telefonra vonatkozó részeket, ha ott probléma van, akkor nem sikerült befejezni, de nem is folytatta a modem, ha viszont ott minden sikeres, akkor lehet hogy a modem sem tolerálja túl jól a szakadásokat és kicsit besült a telefonos része
Ha normálisabb időben újraindítod és akkor is szar lesz a telefon, de a neten már nem veszed észre a szakadozást, akkor a modemet is kell majd cseréltetni, viszont ugye mint mondtam, most nem biztos hogy érdemes újraindítani a modemet, bár ha megfelelő időközönként dokumentálsz és elküldöd nekik, akkor mindegy. Nem tudom hogy ők mennyire logolják a modemeket és a hibákat, ezért is érdemes biztos ami biztos alapon neked is logolni, ilyenkor eseménynapló, vagy az említett felület/fül alatti adatokat is érdemes egy screenshot-ként menteni. -
bnorci71
addikt
Szia!
Tudom te profi vagy ebbe
ezek milyen értékeknek számítanak?
Az előbb közel álltam hogy az egész szart kivágom az ablakon. Volt újraindítás 5x néha mire az online led elkezdett villogni újra kezdte a csatlakozást, szerintem lesz valami gubanc odakint lehet a szél megtépázta a kábelt. Egy ideje elég rapszódikus a net néha 30mp mire egy oldal betölt néha a speedtest se bír betölteni de az előbb 400/20Mb mértem 500/20nettel
ezt a hsz-t se bírom már elküldeni a képet se tudtam feltölteni át kellett váltanom a telefon mobilnetjére
Holnap bejelentem hibára az biztos reggel, de már előre tudom majd szerdán jön erre szerelő. Basszák meg a szomszéd településen van a központ.
[kép]
[kép]
az értékek egyébként ahányszor frissítek annyiszor változnak de én azt se tudom mi a jó és mi az elfogadható érték.Ja telefon sincs
nem mintha használnám de ugye az egyértelmű ha az sincs akkor szar a net is és mindig péntek délután és hétfő reggel szokott problémám lenn nehogy már hétközben
-
válasz
Alteran-IT #4705 üzenetére
Jaj de hülye vagyok, bocsi mindenkitől!
Valóban annyira hibátlanul működik az egész, hogy már az optikáról is megfeledkeztem, csak olvastam mostanában a koax meg a notv témákat másoktól és valahogy odafelé terelődtem gondolatilag én is.
Közvetlenül a TV mögött van az ONT-t, ugye optika bele és onnantól csak egy rövidke koax kábel a TV-ig.
Majd meglátjuk hogy és mi lesz, köszi az infókat tőled is!
-
Alteran-IT
őstag
Amúgy ugye tudod, hogy optikáról van szó?
Ott nincs olyan, hogy "notv" szűrő, az egyedül csak koax-nál van, ilyenkor vagy az történik, hogy kikapcsolják az Huawei ONT-od RF kimenetét, vagy kimennek és cserélik az ONT-ot valami egyszerűbb RF kimenet nélkülire, már ha van olyanjuk, ez részletkérdés és meg lehet velük egyezni az ügyintézés során is.
Egyedül maximum akkor mennek ki, ha a hülye toldott megoldás van, mikor sima ONT van és előtte van egy TV-s leválasztó, akkor az nyilván kikerül az egyenletből és közvetlenül az ONT lesz berakva a bejövő ágra, de talán ilyen csak a DIGI-nél van, de nem mondom biztosra, mert az elmúlt hónapokban volt itt már pár újdonság, mint a Sagemcom, illetve a Compal-os modem is, ami eddig nem volt jellemző, illetve itt a környéken még mindig nem nagyon hallottam róluk, na mindegy.Egyébként egy telefon előfizetés minimális költség, viszont szinte biztos hogy megmaradna az az ONT, de mint mondtam, meg lehet velük beszélni, az RF kimenet lekapcsolható a modemeken, ahogy a telefon kimenet is, a WiFi-s modem meg elvileg a csomag része, bár még optikás csomaghoz nem volt szerencsém, plusz azok az ONT-ok talán nem is "dual" opciósok, mint ahogy a kábelmodemeket hirdetik.
-
válasz
Akosman #4703 üzenetére
Szia!
Nagyon köszi a válaszod!Végülis a jelenlegi csomagot is neten rendeltem, majd ott kezdek akkor ténykedni, igaz.
”a net mellett megtartottam a telefont is, mert így maradt az ont”
Hú, ez egy különösen hasznos infó!
Ezt mi módon tudtad meg, hogy ez így van?Végülis amúgy lehetek kísérleti nyúl és ha valóban cserélik az ont-ot, akkor belemegyek, hogy csak net legyen és ha a legkisebb gondom is lesz a másikkal, akkor megintcsak módosítom a szerződést, hogy net + telefon (drágább előfizetésre ugye hűségidő alatt is lehet variálni) és hátha visszakapom az előzőt.
-
Akosman
aktív tag
Szia! Ha lejár a hűséged nem is kell megvárd, hogy hívjon Manci!
Neten keresztül is módósíthatod a szerződésed. Én a net mellett megtartottam a telefont is, mert így maradt az ont. A CI+ kártyát meg leadtam az ügyfélszolgálaton. Nem jött semilyen szerelő berakni semmit.
-
Sziasztok!
Április végén lejár a hűségem és olyat fogok tervezni, lemondom a csomagomat, mert alig van nézve a kereskedelmi TV, vezetékes telefonom meg sose volt és átmennék olyanra, hogy kizárólag net csomagom legyen.
Valaki intézett már ilyesmit?
Legutóbb tavaly hívott fel Mancika a hűség lejártakor, hűséghosszabbítással kapcsolatban, amit el is intéztünk telefonon keresztül.Most ha ugyanígy hívni fog, akkor vele is fogom tudni módosítani a szerződést vagy ha nem tud segíteni, akkor csak simán elköszönünk hűséghosszabbítás nélkül és bemegyek hozzájuk majd személyesen ezügyben?
Ha jönnek a szerelők, akkor simán csak az utcán felhelyeznek egy notv szűrőt vagy a házon belül is ténykednének?
Örülnék, ha a jelenlegi csinos, fehér Huawei ONT-ot nem vinnék el, mert évek óta úgy üzemel az egész rendszer, hogy talán egyszersem kellett hozzányúlnom.A CI+ kártyát átadhatom a szerelőknek is vagy ha csak a notv szűrővel kell ténykedniük, akkor valószínű nem is találkoznék velük?
Mondjuk utólag belegondolva, ha személyesen kellene bemennem hozzájuk, akkor úgyis vinném magammal a CI+ kártyát is. -
Runnerboy88
csendes tag
Sziasztok!
Van valami friss hír a One-nal való összeolvadásról?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! ASRock A520M R3 3100 16GB DDR4 512GB SSD RX 6500XT 4GB BitFenix Neos Thermaltake 500W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest