Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica #275295 üzenetére
Ha odaerni akarsz, es ott helyben leparkolni mar nem cel, akkor valoban.
-
hdanesz
őstag
válasz
hdanesz #275262 üzenetére
Köszi mindenkinek a tippeket!
Szerencsére annyira nem vészes a helyzet. Pár óra száradás után már csak az ülőlap hátsó része vizes valamennyire.
Épp süt a nap, remélem estére meg is szárad teljesen.Végülis, éjjel nem esett sok eső...csak gondolom úgy van mint a kiborult víz. Fél dl is elterül jókora területen... főleg ha van ami szépen beszívja.
-
Madwe
nagyúr
Sziasztok, minap volt egy balesetünk (belénk hajtottak hátulról) most volt a kárszakértő.
Jegyzetelt, majd mondta az infot:
mivel 10 évnél idősebb az autónk (2011es) ezért ha gyári alkatrészt kérnénk, akkor önrészt kell fizetni... ez legit, nem lehet ezt megtámadni? nem igazán tartom fairnek... az önrész mértékét még nem tudom, de már eleve a helyzet felháborít. persze értem én hogy ezzel vissza lehetne élni, meg avultatják a kocsim értékét s szerintük a baleset elötti állapotot ezzel helyreállítják, nade... pár hónapja én okoztam balesetet, s ott gyári alkatrészt kértem, újonnan... most megint lehet zsebbe nyúlni?
-
kisza25
félisten
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
MunezXBK #275285 üzenetére
CD-s rádióval nincs ilyen gond.
Nálam a Blue&Me (kihangosító + médialejátszó USB-ről) szokott néha furcsaságokat művelni, pl. nem mindig írja a dalok címét, átugrik 1-1 fájlt, amit korábban lejátszott (újraindítás után ismét játssza) vagy átlép a következőre, de 0:00-nál megakad, olyankor át kell váltani CD-re és vissza, utána rögtön elindul… De hát Microsoft-termék, nem csodálkozom.
-
Off: Felénk (Tát) épp havazik
Aprószemű, de ahogy a szél viszi, egyértelműen hó.
szőröscica: Ez épp asszonyé. Bár nemrég azzal ralliztam, az egyszerűen kívánja, és ahogy eldöntöttem az ülést és kiszedtem a kalaptartót, a kipufogó hangja bejött, pont úgy mint a szívóhang, ahogy nyitott a fojtószelep, szépen lehetett hallani a plusz áramlást.
Amúgy is kikellett kicsit kormolni, akkor mentem inkább fel Nagyoroszinak fenti határátkelőn át -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #275277 üzenetére
Na de ki a tégla?!
-
flash-
veterán
1.4 benzines autóhoz (2002 renault thalia) milyen akkumulátor töltőt vegyek ami kimutatja hogy az akksi milyen toltottsegen van,azt hogy haldoklik e már,esetleg azt hogy nem az e a problema hogy a generátor nem tölt már rendesen?
(a lidl öst valahol javasolták de most nincs itt a lidl ben,tehát valami más márka kellene ami ugyancsak megbízható. persze nem ipari használatra kell hanem a fenti célra. nem vezetek valami sokat...
-
Groupama casco:
Ezúton tájékoztatjuk, hogy a ... rendszámú járművének ... szerződésszámon nyilvántartott casco
biztosítási szerződését társaságunk a biztosítási feltételek alapján – miszerint a szerződő felek a biztosítási szerződést a
biztosítási évfordulóra legkésőbb a biztosítási évforduló előtt 30 nappal indoklás nélkül felmondhatják – biztosításának
évfordulójára, azaz 2023. szeptember 30-ai hatállyal felmondja.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #275255 üzenetére
A lényeg, hogy a CO2 kibocsátás csökken, az hogy időnként motort kell cserélni az már legyen a user gondja.
"A főtengelyen mért súrlódási nyomatéka a szíjhajtásnak mintegy 0,6 Nm-rel kisebb, mint a láncnak, így a jelenleg alkalmazott menetcikluson 2 g/km CO2 kibocsátás spórolható meg." -
norbert1998
nagyúr
válasz
grizlisandor #274999 üzenetére
És azt nem is látod. Most beszéltem egy ismerőssel, nekik idén volt az Opel-os gyakorlat, és még mindig nyomatják nekik az olajban futú vezszíjat. Nekik se tudta megmondani a mérnök, miért. Csak kitért a kérdés elől.
-
-
válasz
hdanesz #275262 üzenetére
Ahogy többen írják:
- kárpittisztítógép bérlés
- normális kozmetika
- vagy ha tudod hol tárolni, sok minden másra is jól jöhet egy száraz-nedves porszívó [link] , OBI, Praktiker kb. 25-30 ezres kategória. A lakás WC-n keresztüli eláztatása után is jól jött nekem, segített megküzdeni az elemekkel -> utána kuka -> de újra vettem egyet. -
válasz
kisza25 #275257 üzenetére
Személyautóban ilyet én még nem láttam...
Kizáró vagyban van a tempomat és a limiter.
A tempomat gázelvétellel/motorfékkel próbálja megakadályozni hogy gyorsulj, és ugyanezekkel az eszközökkel dolgozik a limiter is (csak az ecu-ra van hatása).ha 130- ra rakom a tempomatot, akkor 130- al megyek végig, nem kell félnem a trafitól és egy dombon nem esik vissza a sebességem - Ezt nem vágom.
Limiternél vissza is válthatsz (tempomat ilyenkor jellemzően kikapcsol) ha kell a sebesség tartáshoz, előzésekhez, és ugyanúgy aktív marad. Mostani autón ez jópofán látszik, CC egy zöld volnal a bal oldali skálán egy sárga vonalat húz, amihez látod ahogy közelítesz, a CC meg egy zöld vonal, és azon tartja.Ha jól sejtem a táblafelismerős/ASL is így megy, kamerával kiegészítve.
tboldi: Csak akarni kell
: [link]
A barna Picassomban úgy volt, hogy limiteres kart vettem, de nem cseréltem ki a gázpedált limiteresre (van egy kapcsoló még a poti mellett), így azt inkább inkább nem aktiváltuk csak a tempomatot. Volt belőle ilyen is, olyan is (régebbiekben csak CC volt).
A Meganabe már pl 99,9%ban a limitert használtam, részben mert nem volt olyan ügyes és finom a tempomatja mint a psa autóinknak, részben mert kevés olyan hely van ahol sokáig konstants sebeséggel tudok (akarok) menni.
Meghát amíg a gázpedálon pihentetem a lábam, addig a limiter szinte úgy működik mint a tempomat.hdanesz: Zárt autóban páraelszívó párna, menet közben fűtés+klíma. Otthon esetleg porszívózás, de sokat nem ér. Ezen majd a kánikula segít.
Nem kapcsolnám be az ülésfűtést nedves szivaccsal.... -
-
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Az autóápolásos topic-ban kezdtem de hátha itt is akad valaki akinek van jó ötlete:
--------------------------------------------
Sikerült tegnap éjjel full nyitott állapotban hagynom a kocsi jobb első ablakát.
A jobb első ülés ülőlapja eléggé vizes és a háttámla alsó része is. Facsarni azért nem lehet belőle, de erős nyomkodásra jött ki némi víz. Eddig annyit tettem, hogy törölközővel felitattam amit ki tudtam préselni belőle...de nem sokat ért.
Mit ajánlanátok? Jelenleg itt napsütésnek nyoma sincs...így nem lesz egyszerű szárítani.
Autókozmetikusnál lehet valami csodagép/szer ami segít a száradásban?
Szerencsére a padlókárpit megúszta, mert tálcás gumiszőnyeg van a kocsiban.
Egy haverom hülye ötlete: autókázzak sokat maximumra kapcsolt ülésfűtéssel.
---------------------------------------------Előre is köszi.
Dani -
brumi1024
veterán
válasz
kisza25 #275257 üzenetére
A tempomat es a limiter a legtobb rendszernel ket alternativ funkcio, be sem tudod kapcsolni oket egyutt. A limiter egyszeruen nem enged tobb gazt a beallitott tempo felett (de nem fekez ha felette mesz mar), a tempomat pedig megprobal egy adott sebesseget tartani (sok esetben fekezessel is).
A limiternek az az értelme, hogy mondjuk 130 tempomatnál beállítom 135- re a limitert, ha erős lejtő van, akkor ne engedje tovább hyorsulni.
Ez akkor mukodne, ha a limiter fekezne, de nem teszi. Ha tenne, akkor a tempomat is fekezne, tehat nem lenne ertelme egyutt hasznalni a ket rendszert. -
válasz
cappa72 #275156 üzenetére
Na, EcoBoost olajsztori, 2. forduló.
Ma reggel ismég megnéztem. Már biztos lecsöpögött minden a teknőbe.
A kép, amit csináltam érdekes, mert az alsó részén sötét az olaj, viszont a max jel alatt van egy határozott limit, ami viszont halvány színű.
(élesebb kép)Szóval lehet ilyen, hogy az alja sötétebb, a "teteje" világosabb?
Ha a felső szint az tényleg a jelenlegi olajszint, akkor nincs további sztori róla.Tervem az, hogy a felső szinthez igazodva teszek bele annyi olajat, hogy a max-ig menjen (1/5 * 0,75), és megnézem, hogy a halvány szint igazodik-e, vagy a sötét.
Jó az eszmefuttatásom? -
kisza25
félisten
válasz
MC Pite #275237 üzenetére
Nem, semmi köze a limiterhez, attól, hogy mondjuk 130- ra rakom a limitert attól még mehetek 120- al, ha 130- ra rakom a tempomatot, akkor 130- al megyek végig, nem kell félnem a trafitól és egy dombon nem esik vissza a sebességem
A limiternek az az értelme, hogy mondjuk 130 tempomatnál beállítom 135- re a limitert, ha erős lejtő van, akkor ne engedje tovább hyorsulni -
válasz
norbert1998 #275253 üzenetére
Már kb tíz éve használta akkor az autóipar. Mellesleg jellemzően fos szériás láncok után jöttek ki ezekkel.
Nem teljesen hülyék, van előnye is, csak tudni kell -mint mindennél- mivel jár a használata és mire kell figyelni.
[link] és [link]Az, hogy szokás szerint a gyártók ezt nem kommunikálják ki rendesen a juzernek, szerviznek (mint sok más dolgok sem, adbluetól kezdve motor olaj specifikáció pontos megadásáig/betartásáig) már más kérdés.
-
válasz
cOxeR #275241 üzenetére
A tempomat karon/gombon vagy szoftveresen szinte minden autóban 15 éve két állása van.
Cruise control és limiter.
Limiter: A beállított sebességet nem engedi (csak padlógáz hatására) túllépni.
Gyakorlatba te szabályzod a lábaddal ugyanúgy a sebességet, csak hogy ne villanjon a trafi, megvéd a véletlen csekktől.Van aki kitámasztja a lábát a pedálra és mintha tempomat lenne, kitartja a beállított sebességet, és csak olyakor veszi visszább a gázt, ha valami forgalmi szituáció miatt kicsit lassítani kell, majd megint a gázon pihenteti a lábát.
A sebesség túllépés figyelmeztető prüntyögés az más.
Tempomatnál autója válogatja tud-e fékezni. Manuálisoknál jellemzően nem szokott, van amelyik automatánál (leginkább ha radaros) jellemzőbb hogy fékez is.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
szőröscica #274972 üzenetére
Az a kemény, hogy nem tudták megmondani. Nagyon cringe volt. Talán amit hachiko mond, de nem hiszem, hogy sokat számít.
Nem emlékszem már melyik motorkód volt. A látogatás 2020-21-ben volt 2-2 hét azt hiszem. Kovid fixen volt már akkor.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #275246 üzenetére
Azért mert LIM gpmb való erre (az ugye működik tempomat nélkül is).
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Tsebacsi #275243 üzenetére
De radaros adaptív csak erős lejtőn vettem észre ezt hogy nem fêkez hogy mindenáron visszaálljon a sebességre. De amint bekapcsolom a limitert megteszi.
Talán benzinfogyasztás csökkentése miatt van ez hogy üzemi féket nem használja lejtőn.
Persze amint bekapcsolom a táblafelismerőt más lesz a szitu. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #275246 üzenetére
Mert nem mindegyik tud fekezni.
-
válasz
MC Pite #275237 üzenetére
Limiter esetén arra gondolsz, ami 200-nál idegesítően füttyöget és az ember a második ilyen után félreáll és kinyírja a menüben?
#275240Qru
Na ez Z4-ben nem volt ilyen gond, míg nem került fel rá az xhp, ami 1-2-ben enged forgatni elváltás nélkül, mióta ez fent van, párszor én is mondjuk nem motorfékkel, hanem padlón, de tovább forgattam, mint kellett volna.Ilyen csodák nincsen nálam, egyik régi, másik meg villany, az gyárilag ki van ütve végsebességre, és annyi pont.
-
válasz
kisza25 #275234 üzenetére
Az inkább a limiter. Amit érthetetlenül keveseb használnak, pedig nálunk sokkal jobban használható mint a tempomat.
De kinek a pap, kinek a papné.
Qru: Azért azt a helyezést se a lepkék hordták össze. De igen, vannak eltérések a kivitelezésben, de ami legfőképp nincs a tempomatnak: szeme, hogy lássa mi következik
.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #275233 üzenetére
Kevesbe az en erdemem, inkabb a szrul programozott tempomate.
Gyorsit majd elveszi a gazt, gyorsit elveszi a gazt. Ez igy nem uzemanyagtakarekos. Eleve a beallitott erteket is ugy eri el, hogy fole gyorsit majd ugy lassitja vissza magat. A Passat es Superb pl soha nem csinalt ilyet.
-
kisza25
félisten
válasz
BigBlackDog #275226 üzenetére
Ja hazafele nekem is esett
-
grizlisandor
veterán
válasz
szőröscica #275225 üzenetére
N57 motorok iszonyat jól fogyasztanak, de mennek is, nagyon jól eltalálta ezt a motor a BMW, ha csak e két tulajdonság alapján osztályozunk.
Ennek az árnyoldala, hogy ~200 ezer kilométer körül ~1M forintért kell rá nagygenerál, de cserébe egy jó darabig bírni fogja. -
szőröscica
addikt
válasz
grizlisandor #275223 üzenetére
Inkabb egy 6 hengeres BMW dizelhez hasonlitanam, annal is tobbet eszik.
-
grizlisandor
veterán
válasz
szőröscica #275220 üzenetére
5 henger dízel szereti a gázolajat(nem egy éhezőbajnok VAG CRTDI) + elektromos hajtás miatti extra súly.
V60 saját tömege 2 tonna, Octavia meg 1,4 tonna? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #275185 üzenetére
Nekem a hetvegi karika 7,8 lett (bc 7,0) Bubival. Odafelé klíma, hazafelé fűtés.
ORszágút és autóút meg egy kis
hegydombmászás. -
válasz
MC Pite #275205 üzenetére
Országúton kb. egy 2.0 dízel fogyasztása, autópályán inkább egy 2.4 dízelé (Makarska - Budapest 7,5 nem pocsolve, minimum töltéssel indulva). 160 kmh felett a dinamikája ismét csak 2.0 dízel, 2 tonna az önsúly.
Elektromosan is tud hűteni, fűteni és még gázolajos Webasto is van benne. Belső méretre kb. egy 5 ajtós Golf, utóbbi szellősebbnek érződik. -
daneel_hu
addikt
-
Tegnap mentem bálnácskával sietősebben, Nyerges Tata, teli volt az út vasárnapi sofőrökkel, mi meg késve indultunk. Lakotton 60-70 ahol belátható volt, lakotton kívül 100, ami nem lenne sok, ha nem 45 meg 70-80 között poroszkáló autókat kellett volna folyamatosan előzni. Tatán belül kisebb forgalmú, lassabb utcákon, mert nem bírtam cérnával (sem megelőzni) a 40-45 között andalgó füstölő járműveket.
#rohadjonmegakiatrafiszigorításthülyéntoltaamédiába
[kép]
Vissza meg esett, vizes (hullámos tré úton sok helyen állt a víz).
Rosszabbra számítottam.Ami meglepett, hogy az ex szokásos úton most tűnt fel, hogy a M3-tól is kényelmesebb a futómű!
Kerék nehezebb (nagyobb is egy 1"-al), nyomás nagyobb, rugóút nagyobb. Talán a kanyarstabi a fő difi - Megane egyből kezdett támasztani, itt az elején mintha nem fogná, majd később hirtelen támaszt be.
De nem kis eredményt (azokon az utakon) egyszerű konstrukcióval M3-tól komfortosabbnak lenni (korrekt útfogással együtt meg főleg).
Bár kislányom kivételesen rámszólt párszor, hogy legalább a kanyarokban lassabban menjek, meg miért megyünk mindig olyan gyorsan(előzések), de a jobb egyes 'limiter' csendben volt, ez még csak a munkábamenős tempóm volt. -
kisza25
félisten
válasz
focvis #275199 üzenetére
Ez nagyjából 100 tempomat volt, csak rengeteg a körforgalom ami miatt le kell lassítani, aztán vissza gyorsítani, sokáig 4,9 volt, de a kanyargós és dimbes dombos rész elvitte. Meg 100 tempomatnál is folyamatosan le akartak túrni az útról, valaki mindig jött a seggemben.
Ja azt nem írtam, hogy végig klímázva és 28-32 fok volt. Igazából ez izzadságmentesen megvolt
A 4,2 az kb 70- el lenne meg, olyat nem csinálok
Mitmondjak, siettem bulizni -
válasz
focvis #275200 üzenetére
Eltekintve attól, ha tudtál/kellett helyi emissziómentesen járni (ősszel és tavasszal?) akkor kb a kétliteres dízel fogyija, nem?
Azaz nem rossz, de csak annak éri meg, akinek kell rövid utakon (érdemi fűtés/hűtés nélkül) is az autó (ovijárat pl). A csomi/bővíthetődég árán (bár V60 amúgy sem cuccolós autó).
-
Zola007
veterán
válasz
szőröscica #275189 üzenetére
Varasdig odáig nem kell fizetni vagy nincs kapu?
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Tesla topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Nintendo Switch 2
- One mobilszolgáltatások
- PlayStation 5
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 IPS 256GB notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- Asus ROG Strix G713QE - 17"3FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 5600H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest