Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Monya78
veterán
Király volt a hétvégén az Amerikai autós találkozó Komáromban....hát ott tomboltak a lóerők!!!
[Szerkesztve] -
pweisz
senior tag
válasz
strike-force #298 üzenetére
-
-
Gismo
addikt
Vettünk IGNIST! KURVA JÓÓ! 4X4-es és fullos!
-
Tommmysun
aktív tag
válasz
Roadkill #294 üzenetére
Én a törést nem is arra értettem, hogy akkor az a biztonság kárára megy, csak hát a karosszéria lakatos meg jól él ebben a Suzukis társadalomban
A zörgés: amelyik Suzukikban én űltem (kiemelten Swiftről van szó) azoknál 95%-ban a csomagtér ajtónál zörgött valami (nem Sedan), mintha nem lenne becsukva rendesen (pedig be volt), de volt 2 hónapos Suzunál bal ajtóban valami, középkonzolban, stb. Persze az is igaz, hogy én az ilyen zörgésekre nagyon allergiás vok és minden kis halk neszt meghallok (bár a csomagtér ajtó szerintem mindegyikben elég hangosan zörgött)!!!
[Szerkesztve] -
a_tesz
Korrektor
válasz
rATdrAgOn #288 üzenetére
csinálhatunk összehasonlítást,bár, hála a kései órának is, nem nagyon értem, mit akarsz összehasonlítani.amúgy a mi autónk nem nagyon fog még rohadni,mert csak 2 éves
Tommmysun: a törésbiztonság nem azt jelenti, hogy egy esetleges karambolál mennyi baja lesz az autónak, hanem hogy a benne ülő utasok testi épségét mennyire tudja megóvni. és ha ehhez az kell, hogy a mozgási energiát a gyűrődő zóna átvegye, hát bizony akkor törik az autó. csakhogy ugye a swit eredendően könnyebb szinte mindennél, ezért neki jut az a hálátlan feladat, hogy fogja meg a nehezebb autót... borulni is csak annyival borul jobban, amennyivel könnyebb, és személyes tapasztalat, hogy egészen extrém körülmények között sem mutatott sok hajlandóságot arra, hogy a feje tetején álljon meg (pl kézifék), bár tény, hogy a négyajtóssal jobb kézizni, mint a mi ötajtósunkkal -
Roadkill
csendes tag
válasz
rATdrAgOn #288 üzenetére
Na az ütközés az egyszer tuti. Anyám, mekkora merevítő van elől a bx-ekben! Ha valami puhábbat kap el, azt felnyársalja az tuti.
Tommysun: Suzukiról meg annyit, hogy sztem semmi para vele, nem hallottam nagyon zörögni én egyetse (bár ki mihez van szokva...)
Felborulni nemnagyon borul az, kivéve ha segítesz neki egy szegéllyel, bár tény, hogy bx stabilabb.
Hát, törni azt törik, mivel papírból van, de a koccanás az nem sokat árul el arról, mi van, ha TÉNYLEG törik. Ugyanis váz a spórolás ellenére van rendesen, és az elég sokmindent megfog.
-
rATdrAgOn
senior tag
válasz
Sick Boy #289 üzenetére
Hmmm... igazabol nem vedem. ;)
Csak leirom a velemenyemet.
Mondom, rosszul vagyok osszerakva - mindenben az olyan dolgokat tisztelem/kedvelem, ami nem olyan mint az atlag. ;)
Autotechnikaban is van par ilyen, pl. Wankel motoros vasakat imadom (NSU, Mazda RX sorozat, Lada/Volga - mas nem jut most eszembe), fecskefarku/allolampa Mergaktol elajulok, altalaban a szepen megcsinalt oreg autoktol detto, a Citroknal meg ez a hidropneumatikus cucc az ami totalis elmebaj - anno, mikor vettem a vasat, mindenki mondta, hogy beszopod vele, tobbet lesz szervizben mint hasznalod meg ilyenek - idaig teny, hogy nem kerult kevesbe a fenntartasa, de csak az elfaradt alkatreszeket kellett cserelni. Ja, hasznalom is rendesen a gepet, tehat ha elviszem szervizbe, akkor ezt megmondom - idaig egyszer volt hogy ket hetet allt, de az a szerelo akkor nalam ledobdta az ekszijat - hogy miert, az egy kicsit hosszu tortenet.
Ja, egy jotanacs: nehogy markaszervizbe vidd! -
Tommmysun
aktív tag
Jah és félreértés ne essék én nem akarok itt véres vitába kezdeni és nem is a Suzuki mindenáron fikázása a célom, csupán a véleményemet és tapasztalataimat írtam le, de mint említettem a Suzukinak is vannak jó oldalai, pl. a motorja és szerintem pl. céges autónak tökéletesen megfelel, de magamnak biztos nem vennék!!!
-
Tommmysun
aktív tag
Hát nem tom nem egy suzukiban ültem már és mindegyik szét akart hullani, hol itt zörgött, hol ott kattogott, pedig legtöbb még egy éves sem volt!!! A motorjuk az nem rossz, azzal nem vitatkozom, és a négy kerék meg a doboz is meg van a fejed fölött, de semmi több (egy trabinak is van négy kereke meg doboz körülötted, és occsób is)! Lehet, hogy hülye vok, de én azt szeretem ha egy autónak egyénisége és ''lelke'' van, én ezt egy suzukiban sem találom (talán a Baleno, de azt nem ismerem annyira, jah meg a Vitarák).
Töréstesztről meg csak annyit, hogy lehet eléri az átlagos szintet, de a mi Seat-unk, már háromszór találkozott Suzukival (kisseb koccanás, vagy nekigurulás, önhibánkon kívül, egy kiv. akkor apám nekitolatott a Suzunak), mindhárom alkalommal a Seat karcolás nélkül megúszta míg a Suzu vagy horpadt, vagy a lököse törött darabokra, pedig a Seaton sincs Volgányi anyag!!! -
B.Kox
tag
Bocs hogy megtöröm a csevejt de ha jó verdákat és muffokat akartok látni töltsétek le ez:Bővebben: link
-
Sick Boy
őstag
válasz
rATdrAgOn #288 üzenetére
Nagyon véded a Citroent... HELYES!!!
Látogass el ide ---> Bővebben: link
Én csinálgatom az oldalt és még szinte semmi sincs, de majd lesz, remélem, egyszer, talán... össze kellene eszkábálni valami klassz dolgot ide... -
rATdrAgOn
senior tag
Nem a suzut akartam bantani.
De a legoregebb BX pedig ~24 eves, abbol is ha nem volt osszetorve, nem talalsz rohado peldanyt. ;)
Mindegyik BX nehezebb mint a suzu, viszont tuleltek mar vele tobben frontalis bummot, illetve 140-180 km/h-s frontalis paccsot valami nagyon kemeny dologgal.
Borulekonysaga a gepnek nem nagyon van (mig suzut eleg konnyu boritani a tesztek alapjan) - hacsak nem barom a sofor es nem arra hajt, hogy boruljon a gep
PSA dizelek meg hiresen elpusztithatatlanok (nekem sajnos benzines citrom van) 400e km utan altalaban ajanlott szelepszarszimmeringet cserelni (ha addig nem kellett)
Apropo... nekem is csak ott rohad a gep, ahol meg van torve... pedig 14 eves ;)
15 eves suzuval allja a versenyt. Mindenben. Sot, mivel a suzu atlagban mindenki szerint fapad, az en vasam is fapad.
Csinalunk osszehasonlito tesztet?
Irjal mailt es hajra. ;)
[Szerkesztve] -
a_tesz
Korrektor
válasz
rATdrAgOn #286 üzenetére
na akkor nyilatkozok én megvédve a suzukisok becsületét.nézz körül.igaz hogy még a legöregebb mostani swift is 15 éves,de rozsdásat belőlük nem igazán találni.egy-kettő akad,de azt százszor törték sz*rrá,meg ilyenek.igazából elég masszív,megbízható kisautó,arra,hogy legyen négy kerék meg egy zárt kasztni,tökéletesen megfelel.és a hírhedt törésbiztonsága sem rosszabb,mint egy hasonló korú és kategóriájú autónak,sőt.valamint a 740 kilós üres tömege is korának megfelelő.motorikusan is rendben van,keresztapámnak volt egy 240000km-t futott céges 1.3-as swiftje,és nem igazán kellett még a motorhoz nyúlni,csak a kötelező karbantartásokat,pedig cégesautó kap rendesen.azóta gázolajos borája van,120000km-nél már hengerfejtömítést kellett cserélni benne mert itta a vizet...
-
rATdrAgOn
senior tag
válasz
Tommmysun #285 üzenetére
Suzuval kapcsolatban nem tudok nyilatkozni. ;)
BX-el kapcsolatban meg - nem halalja meg, rohadt ribanc az is
Viszont muxik es ameddig muxik addig jo
(A muxikbe meg az is beleszamit, amikor az LHM mindenhol tavozik rajta - meglepoen sokat kibir nem ugy mint a tobbi citro)
Ma pl. egyik cimbi szigeten elmeselte, hogy megnezte azt a 16V-t amit en is kineztem magamnak (a velemenye eleg lehangolo volt, nem reszletezem) - majd baratnojevel arrafele flangalt, ahol lakom (jargnanyom is arrafele parkolt), majd meseli az asszonynak, hogy vannak am sokkal jobb allapotu BX-ek is mint az amit megneztek, pl. itt van ez a piros BX... konkretan, ez a rATMAN BX-e.
Na, kesz lettem helybol. ;) -
Tommmysun
aktív tag
Hát igen a bx-el sok a gond, rengeteget kell vele foglakozni, stb.,stb.!!!
DE legalább egyénisége van, nem úgy mint egy suzukinak és a gondoskodást meghálálja ugyanúgy, mint a legtöbb régi autó!!! Kivi vok, hogy egy suzuki, milyen állapotban lesz annyi év után, meg annyi nyúzás után, mint amennyit pl a legtöbb bx megélt!!!
Ja és nem vok BX tulajdonos, nem elfogultságból beszélek!!! -
Roadkill
csendes tag
válasz
rATdrAgOn #283 üzenetére
Hehe, hát kívánom neked, hogy sokáig menjen alattad (az elmondottak alapján fog is). Mi kifogtunk egy lestrapáltabb példányt, és hiába volt autószerelő az apám, hiába az akna, azaz egy év kész rémálom volt, pedig többet költöttünk alkatrészre mint az autó vételára volt. Veled ellentétben nekünk nem volt ahol nem robbant le, és képes volt olyan hihetetlen, rajzfilmbe illő jelenteket produkálni, minthogy minden előjel (lógás, szorulás) nélkül leesett a bal első ajtó, s miután azt hittem, itt a vég, másnap leesett a jobb első.
-
rATdrAgOn
senior tag
válasz
Roadkill #282 üzenetére
Ohhmm.... en tudom hogy mit bir az en ven vasam.
Vagizni nem szokasom vele, mert tenyleg az sem arra valo (most szemezek egy 16V-vel, az mar hatareset)
Egyebkent meg a BX az a tipikus francia auto. Ha megy, akkor jo. Ha nem megy, akkor nem jo. Igaz, nekem mar tobb mint egy eve megvan, viszi a penzt az igaz, de idaig egyetlen egyszer nem hagyott cserben. Mondjuk en mar ismerem minden apro zorejet, hangjat, tehat ha valami kicsit maskeppen szol, akkor mar tervezem a szervizbevitelt. Sajnos nincs idom hazilag foglalkozni vele, meg aknam sincsen ahova ra tudnek vele allni, de lassacskan ez a problema is meg fog oldodni... iden lesz akna, meg csinalok idot es akkor atnezem en az egeszet.
Nem tudom te mennyire elvezed, ha olajkosz van a kormod alatt, en elegge - dokumentacio van, cimboram Xantiajan meg tavaly nyaron gyakoroltam a hidro lelkivilagat (gyakorlatilag ket het alatt kicsereltuk alatta az egeszet - markaszerviz okosan fekfolyadekkal toltotte fel LHM helyett a hidraulikat, ennek folyamanyakent masfel ev utan szetrohadt az egesz) es az a szemelyes benyomasom, hogy ha van aknad, fel tudod bakolni a sarkanyt es beszerzed (vagy hazilag legyartod) azt a par specko szerszamot, a hagyomanyos felfuggesztesekhez kepest sokkal egyszerubben szerelheto (jo, az elso legtelenites az viccesen sikerult, de elsore semmi sem szokott jol sikerulni), csak oda kell figyelni ra nagyon. Aztan ha kesz van es muxik, akkor sem art felevente-evente atnezetni, 35-40e km-kent (vagy 3-4 evente) LHM-et cserelni, meg ilyenek. A komfortot nem magyarazom, mert ismered. A terhelhetoseget sem, mert az is ismered.Szvsz a hidros citroënek egyaltalan nem rosszak, csak masok, maskeppen kell veluk banni es a elore kell tervezni a szervizelesuket es akkor nem lesz veluk problema (nekem oszre van betervezve a komplett hidraulika ujracsovezese, mivel 15-20 evenkent az ajanlott - jobb elobb mielott menetkozben elszall)., igaz ez olyan embernek nem jo, aki olcson akarja fenntartani a jarganyat - nekem ez a roncs munkaeszkoz es az ember odafigyel a munkaeszkozeire
Elnezest kerek a zavarasert! -
Roadkill
csendes tag
Namost hengerfejtömítés abszolút nem kell egy motorba, erre a legjobb példa a közismert ''japán permetező'' zsákhengere volna (vajon miértis nem egy orosz gépen van?
. A probléma a gyártási technológia bonyolultságával van, ugyanis amit könnyű megtenni egy kétütemű egyhengeresnél, az klasszisokkal bonyolultabb egy négyhengeres négyüteműnél. Egyébként teljesen értelmetlen is volna, mivel a hengerfejtömítéseknek NEM szokásuk elromlani (benzineseknél csak ha valaki topictársunk szavait készpénznek véve tényleg hűtővíz nélkül megy), ráadásul nem is lehet semmiféle teljesítmény/hatásfoknövekedést elérni ezen alkatrész mellőzésével. Tehát valószínűleg a ''tapasztgatós'' módszer is azért nem szériaérett, mert nincs értelme egy jól bevált megoldást leváltani.
Kedves Bazsesz:
Az ilyen ''2000km-en másfél liter kávézaccon 200-al mentem a rigámmal'' dolgokon csak mosolyogni szoktam személyesen, de fórumon azért leírom: nagyon remélem ezt te magad sem hiszed el
Kedves Ratdragon:
Mielőtt az összes autót becsomagolnád darálva (és elfolyik a terheléstől a szervóolajad), jobb ha elgondolkozol mit is vezetsz, mert a te autód se vagizásra való...sőt.
Le a kalappal a psa dízelek előtt, de még a magyarok se tudnak úgy elrontani egy suzukit, hogy bármikor ne űzne csúfot egy citroénből.
Mielőtt kijelented, hogy ehhez nemértek: több mint egy évig volt (szerencsére csak volt) közeli ismerősöm egy 1,4 bx.
Király amíg megy, de ellenségeimnek se kívánok rosszabb autót.
Ui.: Ja és nem vagyok suzuki tulaj. -
rATdrAgOn
senior tag
Hmmm... en ma tankoltam.
Tisztan varosra 7,5 liter jott ki egy ven 1.4-es (francia) motorral.
A jargany maga 900 kilo korul van, de ''picit'' nagyobb mint egy 1.0-as swift. ;)
Konkretan akkora, hogy ha mondjuk fognek egy swiftet, ledaralnam kezelheto mereture (vasreszelek) es beleraknam, elferne benne... es el is birna gond nelkul.
(Elnezest, ez nem suzi anyazas akart lenni! - csak nem szeretem a sok fiatal gyereket, akik az 1.0-as swifttel vagiznak - az nem arra valo)
-
a_tesz
Korrektor
kisebb is,könnyebb is,szinte természetes,hogy kevesebbet fogyaszt.na mindegy,nem ez a lényeg.
1040 kiló?a tavarisok raktak bele vasat rendesen.akkor a swiftünk kerek 300 kilóval könnyebb,fogyasztása ott mozog,elég jó kis éhezőművész,persze cserébe nem valami virgonc,nyolcvan felett elég lassan gyorsul,deazért városban hasonló kaliberű autókat le lehet gyorsulni -
pweisz
senior tag
eba*ztam pannoniát akartam írni danuvai helyett, bár a danuvia is tönkrement, de nem tudom hogy van e kapcsolat közöttü, de az asszem csak 125cm3 ig gyártott motort.
-
pweisz
senior tag
''az ikarus témát pontosan így értettem.régen nagyon is jók voltak,csak sajnos fejleszteni nem nagyon sikerült nekik,mert meg volt kötve a kezük,a KGST azt követelte meg,hogy ami jó azt gyártani kell,nem pedig fejleszteni.ilyen volt még a Trabant is,köszönhetően Honecker bácsinak,pedig azt is akarták fejleszteni,végül 30éven keresztül gyártották változatlan formában.de az összes szoci autó így járt.''
jaja ez így van, etől voltak még komoly fejlesztések csak épp a párt aztmondta hogy nem kell az népnek, ha gyártásba kerülhettek volna a fejlesztések nem itt tartana a keleti autógyártás. Illetve több cég sehol sem tart mert tönkre ment, pl Danuvia ami maga idejében korszerű volt csak nem kellett a pártnak az MZ mellé konkurencia, vagy a Trabi amiből szinten lett volna egy akkoriban korszerű változat Wankel vagy skoda otto motorral, de arra is aztmondta párt hogy nem kell a népnek, bár lehet nem tünt el teljesen mert nagyon hasonlít az első szériás wv polo a trabi prototípusra. -
Tommmysun
aktív tag
Igen-igen a wankelekkel volt némi probléma, de azért azt is elég régóta használják, több-kevesebb sikerrel, pl. NSU, Mazda. De azért ne hasonlítsuk szerintem össze a két témát a bolygódugatyús megoldás azért egy merőben más technika, mint a hagyományos OTTO motoros technika, és éppen ezért mivel az egy teljesen más technika, sokkal több probléma merült fel a kezdeti időkben. A tömítés nélküli hengerfej viszont felfogható úgy, mint pl egy fejlesztés, mint ahogy nap mint nap teszik a gyártók, pl a befecskendezéssel, elektronikával, stb.
És ugye azt mondtad, hogy a wankelekkel is egy jó darabig próbálkoztak míg versenyképes változatot sikerült kifejleszteniük, akkor kérdem én, hogy honnan tudhatnánk mi egyszerű földi halandók, hogy hány éve próbálkoznak már az autógyártók ezzel a technikával???? Max ezt nem verték nagy dobra, míg nem teljesen megbízható!!!
De mindmellett továbbra is szeretném kiemelni, hogy én nem azt mondtam, hogy az új Ladákban ilyen van sőt más márkáról sem tudom, hogy ezt a megoldást alkalmazzák, csupán azt állítottam, hogy hallottam már ilyen létező motorról (ami nyilván működik is és nem csak simogatásra való). És a fenti sorok is csupán az én okfejtéseim és gondolataim, erre bárki rácáfolhat!!!
Egy hét hawaii, nyaralni mentem (na nem oda)
-
a_tesz
Korrektor
pweisz: az ikarus témát pontosan így értettem.régen nagyon is jók voltak,csak sajnos fejleszteni nem nagyon sikerült nekik,mert meg volt kötve a kezük,a KGST azt követelte meg,hogy ami jó azt gyártani kell,nem pedig fejleszteni.ilyen volt még a Trabant is,köszönhetően Honecker bácsinak,pedig azt is akarták fejleszteni,végül 30éven keresztül gyártották változatlan formában.de az összes szoci autó így járt.
Tommysun:és üzemel is az a motor,vagy csak van és lehet simogatni a polírozást?mert szerintem ez is olyan,mint a wankel-motor,a gyakorlatban semmi sem olyan egyszerű,azzal is mennyit tököltek a japánok,mire fogyasztható formába hozták (1960-as években vették meg a licenszet,és 1991ben nyertek wankel-motoros versenyautóval a le mans-i 24óráson,mire a FIA azonnal be is tiltotta a wankel-motort)
Bazsesz:akkor jól gondoltam,hogy nem tavaly mutatták bea fogyasztás rendben van egy 1500ös motortól,főleg,ha a tömegét is tudnám a szorgos jószágnak.de azért a jó kis literes swiftünk odaver fogyasztásban,bár 160-nál nem akar többet menni...
-
Bazsesz
őstag
1995-ben kezdték el gyártani a Lada 110-et
Az volt még a 8 szelepőes, 1,5-ös, 71 pacis motorral felvértezett modell
az meg,hogy mért nem tudnak olyan motort gyártani,mint pl.a németek,japánok,vagy akár a franciák,az a gazdasági helyzetüknek köszönhető
Ez valahogy így van. Ruszkik nem állnak olyan jól, mint pölö a franciák, vagy a németek gazdasági téren. Nekik olcsóbb volt egy ilyen motorkonstrukciót kivitelezni, minthogy egy vadonat újjat kifejleszteni, mert az piszokdrága lett volna, és lehet, hogy anyagi csődbe mennek tőle. Csak gondolj bele, hogy mi pénzbe fájhat egy motor kivitelezése, ami jó is, és nem döglik be 1000 kilométerenként...
amihez én nem értek,talán ha van köztetek egy közgazdász...
Nem kell ehhez közgazdász.Én se vagyok (még) az.
-----Valakinek, aki írt gyároi fogyasztási adatokat-----
1200 kilométeren tankoltunk 72 liter benzint. Ebből úgy ~700 kilóméter autópálya volt, 160-180-as tempóval. Városban többet használjuk, de 7-7,5-nél nem eszik többet. vegyesen meg olyan 6,5 liter körül eszik. ''konfig'' az aláírásban -
Sick Boy
őstag
Na azért ez is bejön! Opel Astra Cabrió (ez még a régi sorozatú Astra)
Bővebben: link Bővebben: link Bővebben: link Bővebben: link
Ebből is a 2.2-es, 16 szelepes automata váltós kellene. Hú nagyon fullos basszus. 147 ló, 203 Nm, mi kell még?
Modell
Astra Cabrio 2.2 16V Automata Ft7 015 100
Karosszéria színe Szénfekete, S2 Ft0
Kárpit színe
Bőr Mondial, bézs
Választott extrák
Rádiós magnó CCR 600, CD-váltóval
Hővisszaverő szélvédő üveg
Elektronikus klímaberendezés
Műszerek fekete tárcsákkal, króm gyűrűkkel és fekete hátlappal
Xenon fényszórók 260 300
Riasztóberendezés
Parking assistant - Parkolást segitő hátsó érzékelő
Előkészítés mobiltelefon részére
Teljes ár:
7 275 400 NA EEEZ MÁR NEM TESZ BOLDOGGÁ...
[Szerkesztve] -
Sick Boy
őstag
na itt egy kis vérfrissítés!!!
Jaj minden nap új autóba bagyok szerelmes...
Most épp az Opel Astra 1.7 CDTI-be... nagyon bejön...
Bővebben: link Bővebben: link Bővebben: link
Folyadékhűtéses, soros, négyhengeres, közös csöves, közvetlen befecskendezéses Isuzu dízelmotor, keresztben beépítve, könnyűfém hengerfej, acélblokk. Két fogazottszíj hajtású felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó geometriájú turbófeltöltő, köztes hűtővel. Hengerűrtartalom: 1686 ccm, furat: 79,0 mm, löket: 86,0 mm, kompresszió 18,4:1. teljesítmény 74 kW/100 LE (4400 RPM), Nyomaték: 240 Nm (2300 RPM). Ötfokozatú manuális váltó, elsőkerékhajtás. Elől McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés spirálrugókkal, elöl-hátul hidraulikus lengéscsillapítókkel és kanyarstabilizátorokkal. Fogasléces kormánymű, elektrohidraulikus rásegítéssel. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 350/1270 L. Üzemanyagtartály: 52 L. Hossz: 4250 mm, szél: 1795 mm, mag: 1460 mm. Saját tömeg: 1365 kg. Megengedett legnagyobb össztömeg: 1840 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12,3 s. Végsebesség: 181 km/h. Fogyasztás: város: 6,4 L, városon kívül: 4,2 L, vegyes: 5,0 L.
Nem semmi, csak az ára azért kicsit megrokkantó: 4 765 000 HUF
Na eeezt kicsit sokallom... amikor 8 milláért Jaguart kapsz... vicc, de azért a kicsi klassz!
[Szerkesztve] -
pweisz
senior tag
Néda mit találtam, szerintem ez kell nektek
Bővebben: link -
pweisz
senior tag
''meg annak is köszönhető,hogy ők csak 15 éve tudnak önállóan fejlesztegetni,előtte a KGST-s gyártás vonalát követték.csakúgy mint az ikarus,bár az megint egy érdekes helyzet,ne menjünk bele.'' Többivel egyetértek, kivéve hogy még mindig úgy gondolom hogy a GM cooperáció elött is használtak Bosch befecskendezést, de ebben persze még mindig nem vagyok biztos. Na látod ez szerintem nem igaz hogy 15 éve tudnak önállóan fejlesztgetni, nem értem ezzel mire gondolsz hogy KGST gyártás vonalát követté, pl Ikarusznak világszinvonalú buszai voltak, nagyon komoly feljlesztésekkel.
-
Tommmysun
aktív tag
Lada 110 hivatalos fogyasztási adatok:
Üzemanyag fogyasztás
100 km-re 90 km/óra V. sebességi fokozatban: 5,2 l
120 km/óra V. sebességi fokozatban: 6,6 l
városi forgalomban: 8,9 l -
Tommmysun
aktív tag
Alátámasztani sajna nem tudom, de nem is állítottam, hogy az új Ladában ilyen van, én csak azt állítottam, hogy hallottam már ilyenről, de nem a Lada kapcsán. És szerintem a sorozatgyártásal semmi probléma nem lehet, mivel ha egy iskolai műhely szinten kivitelezhető a dolog akkor nem hiszem, hogy sorozatgyártásban ez problémát jelentene.
A japó mocik egyébként meg tényleg megbizhatóak, pl a Toyota a legmegbízhatóbb márka (ha jól tudom és frissek az infóim), viszont az áruk is megvan és ha netalántán megálnak akkor aztán Isten kegyelmezz!!! A Ladák viszont óccsók és az árukhoz képest megbizhatóak is (kisebb otthoni szervizelések mellett).
Fogyasztásra a régi Ladák valóban nem a leg jobbak, de amikor ezek az autók készültek akkor még nem volt ilyen magas a bembin ára és nem ez volt az elsődleges szempont, viszont a mi régi Samaránk nem egyszer elment 6 literes fogyasztással is (1300-as, országút, autópálya), na meg miután gázosra alakítottuk (nekünk hál Istennek nem volt vele semmi ''gáz''), kevesebbet fogyasztott mint egy diesel!!! -
a_tesz
Korrektor
tegnap este nem jött be a fórum...vitatkozni én sem szeretnék,csak kíváncsi voltam,miért rettegsz annyira a japó motoroktól.
amit leírtál a ruszkikról,az így van,nevezetesen igénytelenek,olcsó beléjük az alkatrész.olyanok mint az AK-47.bár a fogyasztásukon vitatkoznék azért,óvatosan kell ahhoz bánni a gázpedállal.a 110es sorozatot mondjuk annyira nem ismerem,talán mert elég kevés fut belőlük itthon,de úgy általában egy (régebbi) orosz motorra nem lehet azt mondani, hogy gazdaságosan üzemeltethető.hacsak nincs otthon egy olajfinomítótok
azt még el szeretném mondani,hogy bár tényleg drága a japó alkatrész,meg a japán autó is,de nem véletlenül lettek a megbízhatóság mintapéldái.szóval,ha dárgább is az alkatrész,kevesebbszer kell venni,így végülis ugyanott vagy mindkét autóvalnekünk speciel egy 1000es swift van,mostanában lesz két éves,de még tíz évig gond nélkül elvisz minket bárhová,ilyenek a swiftek
Tommysun: a hengerfejes témához:rendben van,hogy van ilyen,én is olvastam,hogy kísérleteznek vele,de gyártani akkorse gyártanak még ilyet szériában tudomásom szerint.de ha nem így van,cáfolj meg egy linkkel,akkor elismerem,hogy hülyeséget írtam
pweisz:a kooperáció már a 110es sorozat gyártásának megindulása előtt is létezett (ami bevallom,nem tudom,mikor volt,de nem 3 éve, meg Bazsesz majd úgyis megmondja),szépen terjesztgette a GM keletre a szárnyát ''ha egyszer sok pénze lesz a ruszki NÉPnek,mekkora üzlet lesz bennük'' felkiáltással.az meg,hogy mért nem tudnak olyan motort gyártani,mint pl.a németek,japánok,vagy akár a franciák,az a gazdasági helyzetüknek köszönhető,amihez én nem értek,talán ha van köztetek egy közgazdász...meg annak is köszönhető,hogy ők csak 15 éve tudnak önállóan fejlesztegetni,előtte a KGST-s gyártás vonalát követték.csakúgy mint az ikarus,bár az megint egy érdekes helyzet,ne menjünk bele.
a wankel-motoros volga tényleg egy rettenet volt,annak is akit azzal üldöztek az orosz belügyi szervek (merthogy elsősorban nekik készült),másfelől a technikai megvalósítás terén is.lehet,hogy ezt is a mazdára kellett volna hagyniuk...
na,mára talán eleget téptem a számat,úgyhogy be is fejezem.
ja és Lada VFTS rulez! -
busman
veterán
Ide nézzetek be! :http://www.mcarsweb.com/voitures/
-
Tommmysun
aktív tag
Abba már tudtommal simán belemegy az 5 sebességes váltó (bár nem vok szakértő, de aszem haveréknak is 94-es 5 sebességes volt, csak kombiba).
Wankel: Az tényleg nagyon cool, egyik imerősnek wankel motoros Samaraja volt (én sem hittem míg nem mutatta), azt mondta, hogy tök gyári csak az volt a neve, hogy Lada Samara Sport (vagy valami ilyesmi), ment mint az állat!!! ;)
[Szerkesztve] -
mityku
aktív tag
Hali Mindenkinek!
Látom itt csupa olyan szakik vannak, akik nagyon vágják a témát!
Az lenne a kérdésem, hogy a Ladákba mikortól kerültek 5 sebességü váltok ill. melyik típusba raktak először?
Mert ami nekem van (nagyapámtól örököltem), az egy 1994-es 2106-1 (1500 s) típusú és ez bizony 4 sebességes csak. Néha nagyon jól jönne az 5-ik sebesség fokozat! Frankón megy a gép így is persze, csak a 95-ös ólommenteset kell bele nyomatni ezerrel!!
üdv: mityku -
neduddki
nagyúr
HI!
A mostani automotorban a bomos ket 3l-es motorjaval foglalkoznak kisse reszletesebbne, csak sajnos nem elege:- ((((((((((
udv
neduddki -
Bazsesz
őstag
válasz
rATdrAgOn #256 üzenetére
Igen igen, csak azt már nem akartam írni
Azok is nagyon durvák lehetnek, egyet bevenne a gyomrom.
DE!!!!
Most olvastam, hogy van gyári Lada 110 GTI!
8,5-ös gyorsulás, 215-ös sebesség, 1998 ccm, 150 paci. Abból a 215-ből ha a sajátunkat számolom lesz vagy 240-250 (mivel a miénknek 175 a gyári végsebessége, ennek ellenére 195-tel tudtunk vele menni, Lehet, hogy tudtunk volna tovább is, mert 4500rpm fordulaton mentünk vele 195-öt, de van egy kis probléma a kilométerórával. lent van a link róla, aki megtalálja, kap egy mosolyjelet)
Jövő hét hétfőn meg ismát autópályára lép a Lada, fogok fényképezni ezerrelcsak ne essen az eső, mert akkor lassan kell haladni, és nem fogom tudni lefotózni a 190-195 km/h-t.
Bővebben: link
Na itt vannak az óráról készült képek, meg lehet keresni, hogy miért nem mentünk többel 195-nél próbánál, hogy ''ugyan mit bír'' -
Bazsesz
őstag
Mi bajom a japán motorokkal? Elismerem, hogy mennek, mint állat, meg nem fogyasztanak sokat, de nagyon igényesek. Tönkremegy valami apró alkatrész dobálod ki érte a 10000-reket. Ezzel szembe az orosz szinte igénytelen (pölö hűtővíz nélkül elmész vele a világ végére is), nem fogyasztanak sokkal többet, mint a japánok, és mint ''kollégám'' modta elpusztíthatatlanok. Plusz az alkatrész is viszonylag olcsó. Körlada milyen régi már? Ss még mindig mennek, mint állat (nem az olasz motoros zsiguliról beszélek, hanem már az orosz motoros 1200-as ladákról).
Persze tudom, hogy vannak olyan japán motorok, amik kibakujók. Ha már csak megnézem a nissan skyline-t, annak a motorját egész szépen tudják túrni. Ezzel szembe az orosz nem nagyon túrható, mert nagyon ritkán lesz belőle 1000 paci.
szegény lada mostanában próbál feltápászkodni
Sztem nem kell a Ladát félteni. Ki tudnak ők olyanokat találni, hogy az ember haja az égnek áll. Oroszországba és még néhány országba pölö a mai napig a Lada autók töltik be a rendőrségi autók szerepét. Lehet, hogy nem véletlen... És ebbe a 110-111-112 is beletartozik már. Aztán most ott van a Lada Revolution, ami önmagáért beszél. Sztem ha kicsit összekapna magát a Lada, akkor még lehet a Forma1-be is bejuthatna. Bár ennek nagyon kicsi a valószínűsége, de ahogy lehet látni, hogy miket csinálnak, nem elképzelhetetlen...
Nade hagyjuk, nem akarok én oroszmotor-japánmotor vitába kezdeni, mert abból csak a baj meg a veszekedés lesz.
Üdv: balu -
Tommmysun
aktív tag
A hengerfej tömítésről csak annyit, hogy én is hallottam már ilyesmiről, hogy nem raknak a motorokba, mivel a két fémes felületet olyan simára tudják polírozni, hogy nem szükséges. Nekem van némi gépész végzettségem és saját szemmemmel és kezemmel tapasztaltam, hogy ha két fémes felület kellőképpen ki van polírozva és azokat összeilleszted, akkor nem hogy nem ereszt át de még a szétszedésükhöz is elég nagy erőt kell kifejteni, mert összetapadnak ahogy kiszorítják a levegőt.
Az orosz motorokról, meg az egyéb technikákról pedig csak annyit, hogy soha nem voltak a legfejlettebbek, de nagyon strapabírók és elpusztíthatatlanok (gondolj csak a haditechnikájukra). -
pweisz
senior tag
Ez így nem igaz szerintem, mert már a GM kooperáció elött is használtak Bosch befecskendező rendszert, bár atól függ mikori a kooperáció a GM-el, mert én olyan 2-3 éve hallottam ról kb először.
''még ígyis mindenben jobbak, mint amit a ruszkik valaha gyártani fognak?''
Nana ezt honnan tudod rokonod a Delphi jós? -
a_tesz
Korrektor
jaj de szép is lenne ez a világ hengerfejtömítés nélkül... szegény autószaki barátaink megélhetése veszélyben forogna.bizony, a jó öreg zsigában még mindig a jó öreg szojjet tervezésű(?) motorok szolgálnak, annyival módosítva, hogy amióta a GM-mel kooperálnak, kaptak befecskendezőrendszert a boschtól, hogy legalább valamennyire tudják a lépést tartani nyugattal.
>Egy világ dőlt össze bennem. Ma megtudtam, hogy az új Ladákban a szervizes szerint JAPÁN motor van
és honnan lenne nekik? felelevenítették volna az ezeréves orosz-japán barátságot, és vásároltak volna a ferdeszeműektől leselejtezett motorokat, amik még ígyis mindenben jobbak, mint amit a ruszkik valaha gyártani fognak? és miből vették volna? szegény lada mostanában próbál feltápászkodni, van annak a pénznek jobb helye is mint japán csodamotorokat vásárolni. mellesleg mi bajod a japó technikával? jobb motort keresve sem találsz...asszem egyelőre ennyi -
Sick Boy
őstag
Hűűű találtam egy nagy összefoglaló típustáblázatot, keresővel a Magyarországon futó szinte összes modellel!!! nagyon ajánlom!
Bővebben: link -
Sick Boy
őstag
válasz
rATdrAgOn #246 üzenetére
Igazi elődje nem volt a ZX-nek, az AX egy egész kategóriával kisebb járgány a ZX-nél, de tényleg, nem összehasonlíthatóak szerintem, mert nem egy kategória.
Majdnem pesti vagyok, de napi szinten járok be. Köszönöm szépen a megtiszteltetést és elfogadnám, de, majd, ha meglesz a jogsim, addig is jogsi nélkül nyomulok, de csak itt, kicsiny városomban... De ezt tényleg behajtom rajtad
majd egyszer a közeli jöőben!!!
Keresztanyáméknak nagyon sokáig BX-ük volt, egy 1.9 D-s modell, szerettem benne utazni, kényelmes volt. Beleraktak 400 000 km-t és komoly baja nem volt a kocsinak. Nagyon féltek a rugózástól, hogy tönkremegy, de soha nem volt vele gond.
Anyám nővéréék most egy full-extrás Xsara Break-et nyúznak, 2000-res TD motorral, essszetlen jó, 5,5 L-t fogyaszt és van benne fedélzeti számítógép, ami kiírja a pillanatnyi fogyasztást, az átlagfogyasztást, meg, hogy mennyi km-t tudsz még menni a tartályban lévő benyával, nagyon tetszik bazz, csak épp, hogy kávét nem darál... -
rATdrAgOn
senior tag
válasz
Sick Boy #243 üzenetére
Dehogynem volt elodje szerencsetlennek.
Az elodot ugy hivtak, hogy AX, akinek a feladata a 2CV modellre epulo sarkanyok levaltasa lett volna (ennek ellenere a 2CV-t egeszen 1990-ig gyartottak).
Ennek ellenere fincsi kis jargany a ZX, nem azt mondom, csak nekem tul kemeny.
(Pesti vagy? Utkozhetunk es kiprobalhatod mit jelent a hidrajulika feeling)
OOo... konkret adatokkal nem tudok most szolgalni, de a lenyeg a kovetkezo:
Citroën BX14TE (1990.04.23-an szuletett)
Motor: 1.4 liter, karburatoros, 72LE
Onsuly: 900 kg
Hossz: 4237 mm
Tengelytav: 2655 mm
Szelesseg: 1682 mm
Extrak: nincsenek, ez olyan fapad mint az allat.
Ennek ellenere kenyelmes 5 ember szamara is.
(szervo hianyat csak allo helyzetben lehet erezni, mondjuk engem nem hat meg annyira en kockaladan edzodtem elotte)
[Szerkesztve] -
pweisz
senior tag
válasz
rATdrAgOn #242 üzenetére
c3 az jó, de a c2, először nagyon tetszett, aztán autó kiállításon láttam élőben, a hütőrácstól majd hanyatt dobtam magam, a lammellák vagy mi egybe vannak öntve, annyira gagyi hogy iszonnyú, valami borzalom. Ugyhogy ezek után abszolutt nem jönn be a c2, kis részlet, de első ránézésre látszik.
-
Sick Boy
őstag
válasz
rATdrAgOn #238 üzenetére
Citrom-maniac
Nekem ZX-em van!!! itt van 1-2 kép, ha érdekel!!!
Bővebben: link
A ZX-nek nem volt elődje, csak úgy lett, összehasonlításképpen kb akkora, mint egy csapotthátú F-Astra, a miénk a következő paraméterekkel bír:
-1996-os
-1,4i 4 hengeres, injektoros moci,
-75 Ló
-5 ajtós
-Klíma
-Központi zár
-Elektromos ablak
-Szervó
-Légzsák
-Osztottan dönthető hátsó ülés
-Elektromos tükör
-Elektromos fényszórómagasság-állítás
-Kódos indításgátló
-Fordulatszámmérő
-5 fokozatú, manuális váltó
-Első-hátsó ködlámpák
-Torziós hátsó rugózás, puhára hangolt futómű
Szóval összességében egy nagyon kellemes kis autó, igazi franciás kényelem (hátul szigorúan két embernek)
Épp ma hoztam el a szervízből. A bal hátsó fékmunkahengerből folyt a fékolaj a felnire, ki kellett cserélni mind a két hátsó fékmunkahengert, azon kívül került még bele 4 új gyertya, ki lett cserélve a fékolaj, új levegőszűrő, új bordásszíj.
Húúú essszetlenül húz most az új gyertyákkal basszus, eddig is éreztem, hogy ott feszül az a 75 ló a motorháztető alatt, de most, hazafelé, kikanyarodtam az útra, kettes, padló és belepréselődtem az ülésbe... nagyon klassz lett!!! -
rATdrAgOn
senior tag
Akkoriban (1982-rol van szo, ne feledjuk) forradalmi volt az a dizajn is amit a BX kepviselt (akkoriban igazi doboz autok leteztek, hozzajuk kepest a BX az ek formajaval igazi unikum volt a felso-kozep kategoriaban)
Szinte valtoztatas nelkul gyartottak egeszen '94-ig is.
Aztan levaltotta a Xantia, majd a C5 (de az brrrrrrrrr)
De hogy a felso kategorianal maradjunk a citronal... a DS-t (a balnat - imadomimadomimadom) a CX valtotta, ami mar kicsit elnyujtottab darab volt, kicsit szogletesebb, majd utana az XM hozta ugyanazt az ek format mint a BX, csak persze szebben, ivesebben, meg akkora meretben tenyleg nagyon szepen is nez ki... a Xantia pedig mekorolte a dizajnt.
Csak annak a kezet tornem le, aki a Xsarat (Picasso az formailag oke, meg nemhidros letere fini is), meg a C5-ot tervezte, de nagyon - ilyen unalmas formavilagot! Ehh... varom mar mit villant majd a ceg a C6-al. Remelhetoleg az XM melto orokose lesz -
Bazsesz
őstag
Én meg találtam mindenfélét
De többnyire Samara motort találtam, szal nem veszett el bennem a világ.
Bővebben: link <- új képek. Sőt! A digitcamen vannak mégújjabbak, meg videók is. Pénteken veszek memkarit végre, csinálok egy szép nagy videót
Üdv: Balu -
Bazsesz
őstag
Nah, kicsit informálódtam. Azt mondják, hogy 1 az 1ben Lada Samara motor.
De apám azt mondta, hogy neki azt mondták, hogy japán motor van benne, meg hogy 3 részből áll a motor, és nincs hengertömítés.
Mért nem mentem el én is szervízre -
pweisz
senior tag
Nem gondoltam volna hogy ilyen szinvonalú a Lada szerví, bár Ladákat általábban gyakrabban kell szervizelni, tehát többet kell látogatni a szervízt mint egy nyugati autóval, ugyhogy jó dolog hogy normálisak a szervízben. Egyébbként szerintem a motornak a japánokhoz annyi köze lehet hogy szintén belső égésű motor mint amit a japánok is gyártanak
De utána nézek én is.
-
Bazsesz
őstag
válasz
Tommmysun #232 üzenetére
Igen, ez a miskolci hivatalos Lada szervízben volt. De tényleg vigyáztak rá nagyon. Védő üléshozattal kezdte az szerelő, aztán mikor lecserélte az oldalajt, elment, és megmosta a kezét. Szal vigyáztak rá.
A külföldi csodákról meg ne is beszéljünk, mert nagyon szeretnék neonokat alá, de magyarországon ez tiltva van (az más tészta, hogy kapni is lehet...). Airbrusht anyámék nem vállalják be 3 hónapos autóra, így maradnak az egyszerű dolgok: sportkipufogó, alufelnik, stb. Majd airbrush megy a saját autóra, vagy hamarosan (április környékén) a saját robogóra
Biztosítást fizetünk, de ha jól tudom nem olyan sokat. De ilyen megszabás van, ha jól tudom, hogy első tulaj x összeget fizet, a további meg y összeget. Hogy melyik a több, azt nem tudom. Emberi logika szerint első tulajnak kevesebbet kellene fizetni, de biztosító szerint...
Mondjuk nekünk még meg se lett az autó, de a biztosítóval problémák voltak. Kiküldtek a 2003-as évre szóló befizetetlen biztosításról szóló felszólítást. Bár igaz, hogy azon ott szerepelt, hogy 2004. áprilisban lett véve az autó, de elnézést kértek legalább.
-------KÖZÖSBE--------
Egy világ dőlt össze bennem. Ma megtudtam, hogy az új Ladákban a szervizes szerint JAPÁN motor vanDe ezt csak a szervizes mondta, tehát 50%, hogy orosz van benne.
Ezt nekem meg kell tudni, hogy tulajdonképpen milyen motor is van benne. Elektronikája Bosch, az meg nem adja csak úgy oda akárkinek az elektronikát tudtommal.
FELADAT: lécci keressetek már cikket arról, ahol leírják, hogy milyen motor van benne, mert komolyan érdekel. MEgköszönném -
Tommmysun
aktív tag
Ezt jó hallani, hogy egy lada szervízben (úgy vettem ki hogy ott jártál) ilyen gondosan járnak el, Fehérváron a Seat-nal ez csak a külcsínig működik (ott is úgy csinálnak mintha marhára vigyáznának az autóra, de a végzet munka egy nagy határ ratyi). Ha ezt a Porsche Hungária tudná aszem lenne egy kis átrendezés a munkaerőben
Attól meg én is k...ra a falra tudok mászni amikor állok a parkolóban és mire visszamegyek a kocsihoz ott a marha nagy húzás az oldalán. Múltkor szintén a parkolóban álltam a kocsiban ülve. Jön az öregasszony, kinyitja a mellettem álló kispolák ajtaját, félig nyitvahagyja (a szél fúj mint állat) átmegy a túloldalra, hogy besegítse a mégöregebb anyját, na mondom ebből gáz lesz ablakot lehúzom, kezemet kitartom, hogyha jön a polák ajtaja elkapom. Lassan visszaért, megfogta az ajtót, na mondom jól van már nem lehet gond hiszen, fogja az ajtót, erre... fogja aztán tiszta erőből neki ba....a az autónak. Nem lettem k...va ideges, mondom mit csinál akkor ha bent se ülök az autóban leszántja a fél oldalát vagy mi? Ráadásul még ezek után is el akart lécelni.
Egyébként betétlapot kitöltettem vele, mert egy körömnyi helyen lejött a fényezés, de hiába és ezt mindenkinek mondom, hogy a biztosító a parkolóban az autó beüzemelése előtt történő károkért nem fizet. Szal a biztosító is elmehet a ... Csak a pénzt szedik el, ellenszolgáltatás meg semmi. Nem elég hogy az embernek a gatyája is rámegy a benzinre, még mindenféle kötelező adókkal meg biztosításokkal is lehúznak.
Na mindegy nem panaszkodok tovább mert felrobbanok
Ja a metálfényről csak annyit, hogy ne döljön be senki ennek a kamu dumának, hogy azért feláras, mert többe kerül az előállítása meg minden. Ua-ba kerül a gyártónak mint a normál festés és ezt az átvágást is csak Magyarországon tudják eljátszani. Ez az egész feláras metálfény mizéria onnan indult ki, hogy amikor bejött az országba az első nyugati autókkal a metálfény akkor nagyon nagy csoda volt, meg újdonság és hát az ilyen dolgokért az ember hajlandó rengeteg pénzt kidobni. Ez a csoda már külföldön elmúlott (most éppen a Dekor, meg a AirBrush a menő), de itt sajnos még mindig be lehet etetni az embereket. Bár nincs is nagyon más választásunk hiszen ha metál fény kell akkor sajna meg kell fizetnünk a semmit. (egyébként nekünk is metálfényű az autónk).
-
Bazsesz
őstag
Megvolt az autónk első szervize. Sajnos a karcot elég húzós áron tudnák rendbetenni (vezetőoldali hátsólemezen van egy szép szántás, thx az elmebeteg állatjának, aki úgy május vége-június eleje (pontosn nem tudom már) végigszántotta. Rohadna le a bele, se betétlap, se egy névjegykártya, se semmi
), annak a lemeznek az újrafestése 25k lenne, mivel elég szép nagy lemezdarabról van szó, meg speciális metálfestés (a szervizes azt mondta, hogy az uránból vagy melyik hegyből bányásszák bele azt a csillogó szemcsét, ami nagyobb, mint az átlagos metálfestékekben lévő, ezért ilyen drága munkadíjjal együtt, de gyári festék. Ha minden igaz, akkor meg lesz valamikor október-november környékén csináltatva). Gondok voltak a csomagtartó lezárásával, kicsit erősen kellett becsapni, hogy lezáródjon, kulcssal meg szinte lehetetlen volt kinyitni. Megcsinálták olyan pöpecre, hogy a kulcsot a két kisújjaddal ki tudod nyitni, meg könnyen le lehet zárni. Továbbá megcsinálták a hátső felfüggesztés furcsa hangját, most már olyan halk, hogy meg se hallod. Kitisztították a féktárcsákat és a dobot. Kicserélték az olajat, asszem vagy Shell-t, vagy Agip motorolajat kaptunk bele. Kicserélték az eltört hátsó szélvédőmosó pöcköt, mivel valami úton-módon eltört. Lecserélték a hátsó sárhányót, ami ki volt szakadva.
Elmondták továbbá, hogy a rajta lévő acélfelni max télre jó használni, ha kerül rá egy normálisabb alufelni normálisabb gumikkal, akkor sokkal stabilabb lesz, és sokkal jobban fog tapadni, stb.
Mondtak viszont egy jó hírt: nem romolhat el benne a hengerfejtömítés, mivel nincs olyan benne, hanem olyan pontosan, precizen vannak összeillesztve a dolgok.
A szervízről:
Az üléshuzatra vigyáznak nagyon, hogy ne legyen semmi baja. Egy védőhuzattal oldják meg. Tegnap volt mosva az autó, és úgy is néz ki. Semmit nem koszoltak össze, semmit nem törtek szét, mintha nem is lett volna a szervízbe az autó. Apám azt mondta, hogy a felnire rácseppent valami, a szerelő első dolga az volt, hogy letörölte. Szervíz után átnézték, hogy nem lett-e valahol koszos, de nem. Aki szereti az autóját, vagy épp ráér, vagy épp kíváncsi, az meg is várhatja, mivel időpontra megy, és 30-60 perc a komplett szervíz. Nagyon korrekt, és gyors szervíz. Vigyáznak az autódra.
Az autó elektronikájáról:
Hát ez beszarás. Rádugták a gépre, és elmondott mindent. Még azt is, hogy volt egy illetéktelen beindításpróba is, de meghiusult (nem lopni akarták, csak anyám elfelejtette kikapcsolni az indításgátlót, és be akarta indítani.)
Szemmel látható jelek, hogy szervízben volt:
A motortérbe lett egy matrica, hogy mikor lett kicserélve az olaj (hány kilométernél), és a szervízkönyvébe bele van írva, hogy mik lettek csinálva.Egy darab olajfolt, egy darab kosz nincs az autón, ami arra utalna, hogy szervízben volt. Ez is a szervíz pozitívumaként szolgál.
Röviden asszem ennyi. Hosszabbhoz meg nincs kedvem, mert agyilag zokni vagyok.
Üdv: balu -
Tacso
aktív tag
válasz
Sick Boy #202 üzenetére
Itt vannak a ZX adatai:
Bővebben: link -
Gismo
addikt
Nemtom, de nekem a Multiplában nem volt Wartburg érzésem (toom mien az mer van wartbim is!), inkább úgy éreztem mintha egy kiba nagy BUICK-ban ülnék! Naon állat volt! Akkora hely van benne hogy az borzacskó!
Új Citroenek már nekem se kellenének!
Nemtood mikor lesz legközelebb autókiállítás? -
pweisz
senior tag
Aham, az lehet,még bx citromban nem ültem, bá másikban sem. Ebben egyetértünk, illetve a multiplára nem emlékszem, asszem annak van warburg feelingje, hogy az anyós üllésről is lehet nyomni a gázt
Mondjuk szerintem ha nem akar valaki hivalkodni, de kényelmes autóban akar utazni akkor a doblo tökéletes, minkét oldalt kartámasz, meg csomó rekesz, mondjuk azt nem tudom hogy a menetzaj, meg a rugozás mien. -
Monya78
veterán
Szombaton senki nem volt a Kunmadarasi gyorsulási versenyen????
-
rATdrAgOn
senior tag
Akkor itt van ellenpeldakent az en jarganyom adattablaja:
Hossz: 4237 mm
Tengelytav: 2655 mm
Szelesseg (kocsiszekreny) 1682 mm
Szelesseg (abroncsnal) 1420 mm
Ez ugyi kicsit hosszabb/szelesebb mint a kockalada.
Megis konyebb vele parkolni. ;)
(Gyartot tipust megtalalod, ha elnezel a ''milyen autot vegyek?!'' c. topikba - najo: citroen BX)
[Szerkesztve] -
Gismo
addikt
Lotus Ladáról nekem volt videóm is!
Engem meg oan oldal érdekelne ahol az összes eddig gyártott autó belterét és műszerfalait meglehet nézni! -
Sick Boy
őstag
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
B.Kox
tag
Nézz körül itt:Bővebben: link
-
pweisz
senior tag
válasz
_Volkovy_ #203 üzenetére
Nekem pl nem tetszik a Lanca Y, ugyhogy adhatnák bármenyiért akkor sem kéne.
Ami kéne:Bővebben: link
Lutus Lada asszem 220 vagy 230 -as végsebesség 6 vagy 7 másodperc százra, kár hogy már elárverezték az ebay-en, bár beszálhattam volna én is, kár hogy gondolom nem 10ezer forintál állt meg az árverezés. Egyébbként full bőr a belseje. -
MUŁĐER
addikt
cöjj!
tudna valaki adni egy jó oldalt/akat,ahol tuningról van szó?Bővebb leírás a cuccokról,főleg chip érdekel.
THX -
_Volkovy_
nagyúr
Lada-tunerek figyelem:
Olaszhonban 800 euróért már Lancia Y-t lehet venni,full legálisan,kereskedőtől.
Számoljatok,hogy mennyi lenne a lada átalakítása,aztán döntsetek. -
Sick Boy
őstag
Nem tudna nekem valaki adni egy Citroen ZX 1.4i motor (1996) tulajdonság adatlapot? Igazán arra lennék kíváncsi, hogy hány lovas, azt a lóerőmennyiséget milyen fordulatszám-tartományban adja le, illetve a motor nyomatékára lennék kíváncsi és, hogy milyen fordulatok között adja le azt?
Tudna valaki nekem segíteni? -
Sick Boy
őstag
Jaaaj, én is álmodom egy tuningladáról...
Az alap egy 2107-es ''parasztmerci'' lenne, csak az 1500-as moci ki lenne benne cserélve egy 2106-os, 1600-as cuccra. Természetesen mindenből a legzsírabbat, ha lehet, új gyári alkatrészeket rakni bele, repülnének rá 17''-es alufelnik, rendbehozatnám a futóművet, Monroe lengéscsillapítókat rakatnék rá. Kicserélném a kipufogót valami márkás sportkipuffancsra, menne bele egy direktszűrő is. Átalakítanám a váltót, vagy egy másikat rakatnék bele, ami passzol a motor tulajdonságaihoz. Nem tudom, hogy lehetséges-e, de legszivesebben egy 6 fokozatú váltót rakatnék bele, rövid váltókarral, első fokozatokban rövid, felső sebességekben hosszú áttételezéssel. Egy ilyen verda már akár 170-180-at is megy. Persze totál át kellene alakítani az egészet, hogy szét ne hulljon ilyen sebeségnél. Continentl sportgumi is passzolna a cucchoz. Belül sportos lenne, az első 2 ülés repülne, helyette 4 pontos övekkel szerelt, mély sportülések mennének bele, hátulra szerelnék még fejtámlákat és valami jó biztonsági övet.
A hűtőrendszert is kicsrélném valami hatékonyabbra.
Elvileg minden típusba lehet utólag klímát tenni, az is mehetne bele.
Amilyen gyári alkatrészt be lehet szerezni M.o.-on, azt kicserélném. Generátor, AC-pumpa, stb. A burákat kicserélném olyanra, hogy halogén, vagy xenon izzók lehessenek benne.
Belülről is teljes átalakításon este át, a sportosság jegyében. Rakatnék rá 4 db kerékjárati ív-spoilert, hogy kibukjon a kaszniból a kerékdob. Lehet, hogy a rugózását is átalakítanám a kocsinak.
Ezekkel az a baj, hogy aránytalanul sok pénzbe kerülneés ennyiért már egy autót is lehetne venni, nem csak egy ladát... de álomnak szép...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 64GB 1TB 5500M 8GB garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest