Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #23996 üzenetére
Az Escalation kiegészítő egy önálló játék. Nem kell hozzá az eredeti program. Olyasmi ez mint a Left 4 Dead és a Left 4 Dead 2 kapcsolata.
A Mantle is explicit API.A 3dfx Glide a közhiedelemmel ellentétben nem volt explicit API. Az sokkal inkább hasonlított az akkori OpenGL-re, csak lecsupaszítva, így olyan függvényhívások voltak csak benne, amelyek elengedhetetlenül szükségesek a működéshez. Emiatt ez egy egyszerűsített API volt, de hasonló absztrakciós szinten helyezkedett el, mint az OpenGL.
Ezeknél sokkal több játék nem kapta meg a DX12 módot végül. Egyszerűen sok motornak annyira régi volt a struktúrája, hogy nem lehetett jól beleműteni. Az okok itt vannak leírva: [link] - hasonlóan járt a Rise of the Tomb Raider is. Az kezdetben elég sokat lassult a DX12-vel, mert nagyon nem ehhez az API-hoz készült a motorstruktúra.
Sajnos az sem segít, hogy a gyártók közül egyedül az AMD-nek van erről több évre visszamenőleges tapasztalata. Ha valakinek nincs olyan mázlija, hogy az AMD-vel tudjon szerződést kötni, akkor igen sok tudástól esik el, ami nyilván hátráltatja azt, hogy áttérjen egy explicit API-ra. -
Asbee
veterán
Mindent meg tudtok magyarázni, utólag. Ha már nv fanboyozol akkor, nyugodtan erre is ráhúzhatjuk az agyatlan, troll amd fanboyt. Mert persze, dobálózni kell azonnal ezekkel a jelzőkkel.
Ott a rendes hozzászólás amire utaltam, nincs semmi trollkodás. Ismét hallottuk az igét Abutól, amikor meg oda jutunk jönnek a kifogások. ( nem rád értem)
(#23995) Abu85: Amikor a futás (teljesítmény) téma kerül elő, akkor nem hinném, hogy ennyire dobálóznál ezekkel a címekkel. Mert akkor mindig rá van húzva, hogy éppen szar port, stb, stb. Szóval nyugodtan maradhatunk a 2-3 játéknál amivel érdemes foglalkozni. Az nagyon nem 25-30. Kifogás, kifogás. Ismételten, meg sem lehet számolni hányadik alkalommal, igen-igen messze vagyunk attól mint amit vizionáltál.
-
#85552128
törölt tag
Szép kis összeizzadt lista, az Ashest meg a kiegjét külön számolva meg belevéve a mantlet is, a Caffiene, Dota-val épp meglett a 25 cím novemberre a "25-30 AAA + a kicsik" helyett nyárra. Már csak a 3dfx Glide-ra épülő játékok hiányoznak és még túl is teljesített az ipar
Húzzuk ki ami nem DX12/Vulkan és meglátjuk mi marad.Csak említés szintjén eleinte milyen játékokra írtad mik kapnak majd miközben vagy nem kapták meg vagy el lettek csúsztatva, a Fable mondjuk teljes cancelt kapott
:
1, NFS
2, SWBF
3, Mirrors Edge
4, ME: Andromeda
5, Project Cars
6, Fable Legends
7, Batman AK
8, Witcher 3
9, Just Cause 3
10, Robinson: The Journey - nem is jön PC-re.lehet valami kimaradt, a kicsiket (pl ark survival) direkt nem számolom ide.
Na ezért nem érdemes ennyire előre számokat mondani, ezekkel tényleg meglett volna a 25-30 AAA ha mostanáig kijöttek volna, de nem így lett ME:A-nak még most is csak "spring 2017" a megjelenési dátuma.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tehát a low-level vagy explicit API az jelenleg jelent DX12-t, Vulkant, Mantle-t és Metalt. Ezek közül PC-n csak az első három van. Ezek a PC-re megjelent low-level API-t is használó, önállóan futtatható játékok:
1. Ashes of the Singularity
2. Ashes of the Singularity: Escalation
3. Battlefield 4
4. Battlefield: Hardline
5. Battlefield 1
6. Dragon Age: Inquisition
7. Plants vs. Zombies: Garden Warfare
8. Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth
9. Sniper Elite 3
10. Thief
11. Doom
12. Dota 2
13. The Talos Principle
14. Gears of War: Ultimate Edition
15. Gears of War 4
16. Rise of the Tomb Raider
17. Hitman
18. Quantum Break
19. Total War: Warhammer
20. Deus Ex: Mankind Divided
21. Forza Motorsport 6: Apex
22. Forza Horizon 3
23. Halo 5: Forge
24. Tom Clancy's The Division
25. Caffeine -
#85552128
törölt tag
Mert vulkan+dx12-ből van ennyi ? Sehogy nem jön ki a 25-30 cím legyen az DX12, Vulkan, Low-levelnek becézve.
Úgy jön ide, hogy a Fury/Rx 300 megjelenése előtt többen is azon a véleményen voltunk, hogy ezeknek a kártyáknak DX11-ben kell bizonyítaniuk mert a valós DX12/lowlevel játékokig még lemegy legalább egy generáció. Na erre jött, hogy nincs igazunk 25-30 AAA játék jön az új kártyáig csak ezek emlegetésekor valahogy kimaradt, hogy ezekből 20 fércport lesz, nem érdemes tőlük sokat várni.
Szóval -ezen kijelentés alapján- a Furytól DX12 alatt minimum elvárt (lett volna), hogy legalább egy ref 980 Ti-t elver ami ugye DX11-ben még mindig gyorsabb mint az DX12 alatt... És ez nem csak a Divisionban de a "jó" portokban is megvan, ha meg véletlenül beraknak egy custom Ti-t akkor tényleg alázás van csak fordítva. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #23980 üzenetére
Semmi baja nem lett a DX12-ben a multi-GPU-s AFR-nek. Most, hogy az MS csinált rá egy szabványos rutint teljesen vissza fog térni ez a rendszer. A DX11-ben azért döglött meg, mert borzalmasan nehezen skálázódott, de például a DX12-ben az MS egységes AFR rendszere akár 100%-osan is skálázódik az új Deus Ex alatt. És a fejlesztői oldalról borzalmasan egyszerű támogatni, mert gyártófüggetlen.
Az eddig megjelent DX12-es játékok közül a Total War: Warhammer, a Rise of the Tomb Raider és a Deus Ex: Mankind Divided az MS AFR-jét elég jól kezeli. Az egyetlen nehézsége ennek, hogy visszamenőleg nehéz beépíteni, tehát a már megjelent játékok zömén nem valószínű, hogy módosítanak, de innentől kezdve ez egy elég jó belépő a több GPU-s módra. Aki pedig komolyabbat akar, az mehet a multiadapterre.Teljesen mindegy, hogy az NV mit vet ki a GP106-ból. A DX12-nek nem szükséges az SLI és a CF mikrokód a BIOS-ban. Ezekre ugyanis nem épít az API. Belerakhatod a gépbe a két GP106-öt, és működni fog a multi GPU a DX12-es programokban. Az egyetlen dolog, amire mikrokód kell, az a frame pacing, de ez az NV-nél eleve nem aktív DX12-ben, még ha van hidad, akkor sem. Azt nem tudni, hogy ez szoftveres gond-e. Már csak azért sem, mert az AMD DX12-es frame pacingja is csak az XDMA rendszerekre megy. Ezt ugyanis a Microsoft API-ján kell vezérelni, és az eddigi adatok szerint nem árt 4 GB/s-os összeköttetés, amit egyik hidas megoldás sem tud.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #23973 üzenetére
Attól függ, hogy mi a cél. Az Ubisoft célja az egyszerű karbantarthatóság, ami egy MMO-nál igen fontos szempont, és ezért váltottak DX12-re. Persze rakhattak volna még bele async compute-ot is, de nem volt kritikus fontosságú, mert elsődlegesen a DX11-es support költségtől akartak szabadulni, amit már nem bírtak el. A DX12 port hasonlóan gyors, és sokkal olcsóbb lesz a terméktámogatás rá.
Ettől függetlenül ez nem volt egy egyszerű port, mert át kellett írni a motor struktúráját hozzá, azért érkezett sokkal a megjelenés után. De persze az Ubisoftnak megérte, mert valószínűleg a teljes életciklusra nagyobb költség lett volna a DX11-es karbantartás a csomó befutó panasszal. Most ez így egy megugró költség volt, de a karbantartási költség sokkal alacsonyabb lesz a jövőben. Persze nagyrészt amiatt, hogy ha valaki azt mondja, hogy valami nincs rendben DX11-ben, akkor mehet az a válasz, hogy használj DX12-t. És így a supportig csak azok az esetek jutnak el, ahol a probléma DX12-ben is jelen van, vagyis a DX11-es hibákat már tovább sem adják a fejlesztők felé. Ez az egész kis dolognak tűnik, de egy csomó pénzt meg lehet így spórolni úgy, hogy közben a játék egy másik API alatt stabil marad. A legtöbb modern MMO be fogja járni ezt az utat, mert számít az, hogy mennyi pénzt visz el a folyamatosan fejlődő kód mellett a karbantartás.
-
cyberkind
félisten
válasz
SpongyaBob #23985 üzenetére
Igaz novemberben benne vagyunk.
-
Kinek a jóslata, hol, mikor?
Biztos, hogy nem az enyém, így nem igazán értem a relevanciáját az eddigi hozzászólásomhoz...De azért tényleg érdekel, hogy hol hallottad a 25-30 AAA DX12-es címet 2016-ban, fõleg az alázást....
Jah, hogy bármi konkrét, tényszerû forrás elvész a trollkodás ködében... Értem... -
#85552128
törölt tag
Dishonored 2 "co-creative director": a GTX 1070-nek elégnek kell lennie 1080p/very lowra [link]
"around 60 FPS"
Azóta természetesen törölve lett a tweet
-
TTomax
félisten
Egy évvel ezelőtt megjósoltuk itt páran,hogy ez lesz belőle,bár ne lett volna igazunk.Akkor megkaptuk zöld trollok vagyunk,megmondtuk pedig hogy a fejlesztők nagy ívben tesznek a minőségi pc portra mint ahogy eddig is tettek.Az akkoriban tanácsolt "vegyél amdt mert a konzolokban is van" emberek is egyre jobban eltűnnek...vannak dolgok amik sosem változnak...sajnos...
-
válasz
#35434496 #23970 üzenetére
Fury x gyorsult ugyan de én többet vártam volna tőle dx12 alatt.
Ezt elolvastad?
Egyszerűen csak át van portolva a motor rá és kész. Se aszinkron compute, se aszinkron DMA, pusztán egy port. Ahol segít azok a gyenge procis rendszerek.
Csak hárommal a tiédet megelőző hsz.....
-
Laja333
őstag
Akit érdekel, még ~1 napig ingyenes a Dirt 3 .
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laja333 #23966 üzenetére
Nem igazán vezet be újításokat a DX12 kód a DX11-hez képest itt. Egyszerűen csak át van portolva a motor rá és kész. Se aszinkron compute, se aszinkron DMA, pusztán egy port. Ahol segít azok a gyenge procis rendszerek. Az Ubisoft rövidtávon teljesen át akar állni a DX12-re, mert a supportjuknál rengeteg erőforrást emészt fel a DX11-es meghajtóproblémák tesztelgetése, amiket még javítani sem tudnak. Emiatt minden olyan játék, amelynek alkalmas a motorja rá és hosszú terméktámogatási ciklust élvez kap egy DX12 módot, hogy a support egyszerűen mondhassa azt a usernek, hogy futtassa DX12-ben. Ezzel rengeteg erőforrást spórolnak meg, és ezt más gondok feltérképezésére lehet fordítani. Ennyi a koncepció mögötte.
Egyébként ez nem jelenti azt, hogy a DX11-es hibákat nem javítják, csak nem kell összetörniük magukat miatta, hanem ráérnek berakni a low priority tasakba. -
Laja333
őstag
válasz
daveoff #23965 üzenetére
Itt sincs számottevő különbség. Radeonoknál megfontolandó a dx12, kicsivel jobbak ott mint dx11-ben. GTX-eknél fordítva, és így kb NV dx11 ~ AMD dx12.
Kilóg az rx480, de ott azért, mert a Strix hűtőjében csak ennyi van.
Bár lehet, hogy a PDA miatt eleve már dx11-ben is jól megy, és így semmit nem hoz a dx12. -
daveoff
veterán
-
válasz
Petykemano #23961 üzenetére
Jelen esetben a legfőbb partner én magam vagyok, és én ku..ára nem örülök, hogy egy gpu-t dupla áron sóznak rám, mint amit valójában ér.
Egyik oldalról ott a nyomás, hogy ha a jövőben majd dx12-vel akarok játszani, akkor jobban járok, ha nem vga kártyát veszek, hanem konzolt (dx12 a pc gyilkosa), másik oldalról meg ott a nyomás, hogy láthatóan imádnak lehúzni.
Nem csoda, hogy úgy éreztük, hogy a vga kártyák ára eszetlenül felment az utóbbi időben az értékükhöz viszonyítva. Mert így is történt. Teljesen abszurd és igazolhatatlan az árazás. Csak azért, mert amd totális balf..z, és nem tud árban versenyezni, nvidia pedig addig tolta az árakat, hogy végre amd lélegeztetőgépen, szondás táplálással azért életben maradjon. Pont ugyanaz történt, mint a cpu piacon. A két vezető gyártó tartja életben az amd-t, hogy legalább papíron legyen egy versenytárs (verseny persze nyemá).
-
válasz
wjbhbdux #23958 üzenetére
tl;dr
50%-kal nőtt az árbevétel, 160%-kal a működési eredmény és 120%-kal pedig az adózás utáni eredmény nőtt az előző év azonos negyedévéhez viszonyítva. A bruttó marzs 60%!!! Ó, hogy fulladjanak bele a pénzükbeHa mindent féláron adnának, akkor is hülyére keresnék magukat.
-
wjbhbdux
veterán
dől a pénz az nvidiánál az áremelés ellenére is [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #23944 üzenetére
Ez nagyon változó. Az adatlapomon lévő gép valóban az enyém, tehát olyan alkatrészekből áll, amelyet megvettem, vagy elcseréltem valamire az adott gyártóval. De mivel rajtam keresztül jön és/vagy megy pár holmi a gyártók és a PH között, így elég sokat ül nálam egy-egy termék, hogy berakjam ideiglenesen. Például most is van nálam egy RX 460 és egy RX 470. RX470-et használtam is az elmúlt három hétben, csak szóltak, hogy hamarosan jönnek, így kiszedtem, hogy el tudjanak jönni érte, és ne akkor kelljen szerelni, amikor már vinnék a holmit Belgrádba. Szóval a kérdésedre a válasz igen is, meg nem is.
-
proci985
MODERÁTOR
melyik jatek alatt?
eddig nagyon keves DX12 cim jott ki es kb a DX12es AAA cimek egy resze gyartofuggetlenul katasztrofalisan futott megjeleneskor. Dishonored2nel ugyanugy megvan a 970el katasztrofa / 970el jol fut tapasztalat steamen.
Maxwell/Hawaii volt mindket gyartotol, mindkettonel lattam mikrolaggot.
-
bivalyolo
őstag
válasz
guftabi96 #23939 üzenetére
Aki i7-el meg 16gb rammal nyomja nála is be-beesik 40-50 közé szóval nem hiszem, hogy erősebb procival + 8gb rammal előrébb lennék.
A user.cfg-t is végigzongoráztam sokat nem ért sajnos.Tudom, hogy jön a patch, én linkeltem valamelyik nap a bf topikban csak kíváncsi voltam, hogy mit csinálok rosszul, hogy a dx12 Abunál most, javítás előtt is simán megy.
-
guftabi96
addikt
válasz
bivalyolo #23935 üzenetére
Kevés a procid, és a ramod is.
Nekem is van, hogy beesik 40 környékére 5-10 másodpercre (de van, hogy tovább is), csak enyhíteni tudsz ezeken a dolgokon jelenleg.
Bf1 topikban érdemes nézelődni, ott van pár parancs, amit érdemes beírni user.cfg-be.
De ezektől még össze fog esni ugyan úgy, csak nem annyira.
Már a 4 is nagyon prociigényes, ez is nagyon az. Nekem is kevés a 3570. Ráadásul van, aki ezeknél sokkal erősebb gépekkel szenved, szóval várjuk a patch-et. DX12 nekem is droppolt, akadt, nem volt jó.(#23938) Abu85
De ez milyen mód? Cq? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
bivalyolo #23935 üzenetére
Be kell állítani a grafikát az adott konfiguráció limitációihoz. Nekem például a 2 GB VRAM a limit, és minden olyan opció ami VRAM-ot fogyaszt közepesre van rakva. Ez a titka az egésznek. Nekem azért könnyebb ezt elérni, mert pontosan tudom, hogy melyik beállítást eszi a VRAM-ot. BF1 esetén a textúra, terrain és mesh. (a mesh lowon van, mert nem akartam a textúrákat beáldozni, ez már egyéni döntés kérdése)
(#23937) Szaby59: 35-40 fps-re van kalibrálva. DX11-ben mindegy, mert nem megy 20 fölé multiban.
-
-
bivalyolo
őstag
Semmi gondom nincs DX12 alatt a multival. DX11 alatt valóban elég rossz az élmény, de DX12-vel majdnem két és félszer gyorsabb a sebesség.
Ehhez mit kell elkövetni, hogy így menjen?
DX11-ben sokszor 40 fps-t karcolja, néha még ez alá is beesik, DX12-ben pedig az elején nagyon durván szaggat, egy kis idő után ez mintha mérséklődne de sajnos nem szűnik meg, és itt is jellemző, hogy droppol 40 fps-re. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Attix82 #23932 üzenetére
Nem az órajel a gond, hanem a Hyper-Threading kezelése bugos (már megint
) a Frostbite alatt. Ez minden nagyobb motorfrissítésnél előjött. Például még a BF4 alatt is. Az az oka, hogy a programozást Bulldozeren végzik még mindig, és a multi-thread optimalizálást CMT-re csinálják, ami káros a HTT-nek. Viszont, ahogy a BF4 alatt is, úgy BF1 alatt is javíthatók a Hyper-Threading kezelésére vonatkozó bugok, csak kell nekik pár hét hozzá.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #23930 üzenetére
Nem mindig. Az inaktiválása eseményhez van kötve. Végre session-based modell van a Frostbite-ban, és ha az adott sessionnek valamiért vége, akkor minden erre aktivált beállítás visszaáll alapra.
Eszközspecifikus volt, nem pedig GPU-specifikus. A különböző eszközök az azonos GPU ellenére is kaphatnak eltérő rutinokat.
Semmi gondom nincs DX12 alatt a multival. DX11 alatt valóban elég rossz az élmény, de DX12-vel majdnem két és félszer gyorsabb a sebesség.
-
#85552128
törölt tag
A beépített mérő ami mindig eltűnik ?
"GPU-specifikus hibáról még nem hallottál ugye?
"
260X, 290X, 380, Furyval hibás volt - ja AMD GPU specifikus.
Mondjuk nem azért, de legyen akármilyen szuperDX12 a játékban egy 7850k-val nem fogsz akadásmentes BF1 multit csinálni sehogy sem, mikor még az újabb i5-ök is kevesek...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #23927 üzenetére
Nem a DX11-hez van köze. A motornak a feldolgozási modelljét úgy írták meg, hogy csak az explicit API-khoz illeszkedjen. Ez azért kockázatos, mert ilyenkor van egy relatíve hatékony modelled, ami igényli az explicit API-t, de ha végén DX11-gyel szállítod, akkor ez a hatékonyság hátrányossá válik, mert nem abban a környezetben fog futni, amire tervezték. Hiába lesz sok fps-ed, akkor sem lesz folyamatos, ha nagy a jelenet komplexitása, amire a TPU is kitér a végén, hogy AMD-n és NV-n is lagos a városokban, akármit csinálsz.
(#23928) Szaby59: Szerencsére a BF1 tartalmaz beépített mérőt, ami mutatja az akadásokat.
Eszközspecifikus hibáról még nem hallottál ugye? -
válasz
#85552128 #23923 üzenetére
Nincs itt semmi látnivaló. DX11 cím, ami nem szereti a Fijit. Amúgyis, a Fury az új játékoknál rendre szarul teljesít. Az egy melléfogás volt amd-től, de ez sejthető volt az első perctől kezdve, hogy megjelent. A Polarisok jól mennek.
Mindenesetre az egész játék elég vacak, ha a 1060-480 páros FullHDben 50 fps átlagot, és 30 körüli minimumot tud csak. Bár megnézném, hogy a beállításokkal hogyan skálázódik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #23925 üzenetére
Elolvastad, hogy eredményektől függetlenül az összes hardver lagos a városokban? Ezért nem jó erre a modellre DX11-et húzni, mert egy rakás szinkronizációs pontot eredményez, amitől hiába van 60 fps-ed, akkor is lagos lesz. Érdemes lenne nem csak a képeket nézni, hanem a szöveget is olvasni.
Megint a konzolok kapták a törődést, mert ez egy tipikus konzolmodell, amit PC-re korábban nem igazán hoztak át. Persze, hogy nem, a sok szinkronizációs pont miatt nem működik.
Már akinek lagol a DX12. Nekem szuperül megy.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #23923 üzenetére
"Both AMD and NVIDIA powered systems suffer from various intensities of lag when moving around in city areas..."
Annyira bírom egyébként a fejlesztőket ilyenkor. Arra szabták a motort, hogy a low-level API-val működjön. Az a feldolgozási modell, amit kapott hátrányos DX11 alatt. De a végén leszállítják DX11-gyel a játékot. Akkor mi értelme volt ilyen motort építeni? Sokkal jobb lett volna megtartani a régi feldolgozási modellt, ami nem venné el a sebességet DX11 alatt sem.
Vagy esetleg vannak ennél modernebb modellek is, lásd Frostbite, vagy a Dawn, ami mindkét API koncepcióval működik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én még nem tapasztaltam ilyet DX12 alatt. Persze az is igaz, hogy béta állapotú DX12 kódon nem játszok, hanem megvárom, amíg végleges lesz.
Egyébként azt tudom, hogy vannak rá panaszok, de sok ilyen problémát okoznak a 3rd party programok. Például az Afterburner nagyon zavarja a DWM működését DX12 alatt. Ebből rengeteg akadás lehet. A DX12 alatt ezeket a programokat el kell felejteni, mert a DWM nem szereti őket, és ma már nem minden DX12 játékba építenek DirectFlipet, mint pár hónapja. Egyre inkább csak DWM-et használ mindenki. Erre lesz megoldás, tehát nem egy végleges probléma ez, mivel UWP alatt elkülöníthető az overlay a programtól, tehát ahogy hagyja el az ipar a Win32-t, úgy vállnak újra használhatóvá ezek az alkalmazások.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mikroadakások mindenhol vannak. Az, hogy ezt csak az AMD-re vetíted le a saját szegénységi bizonyítványod. Sőt, alapvetően megmutatja, hogy merre halad a világ, hiszen a valós utánajárás helyett egy blődséget talál az ember, és azt terjeszti. Annyiban persze megértem, hogy a valós problémák, mint a WDDM memóriatörlés ára, a shader újrafordítás, stb. olyan dolgok, amelyekhez picit nagyobb hozzáértés kell, így egyszerűbb azt mondani, hogy mikroakadás az AMD miatt van, ha NVIDIA VGA-n fordul elő akkor is.
Miből gondolod, hogy a Pascal számos játékban nem lenne gyorsabb, ha kapna optimalizálást is? Mert egyébként az lenne.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
velizare #23913 üzenetére
egyáltalán nem vészes. kimaxolni még valszeg nem lehet, CF nincs, de egyébként nagyon részletes kb fél óra játék után és egy az egyben az első rész hangulatát és mechanikáját viszi tovább.
jó nem tökéletes, de ahhoz képest amit vártam ez teljesen kultúráltan nyitott. ha meg játékként van olyan jó mint az első rész volt, akkor simán év játéka esélyes annyi alapján amit láttam.
egyébként steamen mostly positiven áll, 4:1es igen/nem arányban, szóval azért kompromisszumokkal, de bőven játszható.
-
daveoff
veterán
-
Laja333
őstag
-
do3om
addikt
De gyakorlatban ez sokszor nem így alakul.
Mikroakadások még most is vannak AMD alatt. Az optimalizálás meg amit írsz nem tudom hól van, mire gondolsz? Nem tudnak csak AMD-re optimalizálni? És ez az eredmény amit ezek után fe4ltudnak mutatni?
Büszkék lehetnek magukra
Olyan minimális eltérések jönnek ki az egymásnak ár és sebesség terén ellenfélnek szánk GPU-k között, ami nem támasztja jelenleg alá amit írsz. -
proci985
MODERÁTOR
oke.
na mindegy, meglatjuk, nagyon ugy nez ki a gameplay egy az egyben maradt a regi, max felpatchelik. foleg, hogy egy helyen talaltam 40 euroert (inkl definitive edition), szoval ennyiert max varok par hetet amig valamennyire helyrerakjak.
Deus Ex Mankind Divideddel is ez volt a fo problema, mire tul voltunk a masodik het nagyjavitasan addigra mar vegeztem is vele... majdnem annyira jo moka volt, mint az elso Deus Ex, usq 16 evvel ezelott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem olyan egyértelmű, mert OpenGL és DX11 alatt el kell olyan dolgokat viselni, mint a shader újrafordítás, ami egy katasztrófa a játékosoknak, hiszen mikroakadásokat okoz. De persze ha ez így is jó, akkor hajrá.
Nem azért írnak az AMD-re ma motorokat, mert az olyan jó dolog, hanem azért, mert másra nem tudnak optimalizálni. Nem ismerik a hardver működését. Ma már nincs meg az a pénz az iparágba, ami kifutja az architektúránkénti reserve engineeringet. Sokkal költséghatékonyabb az AMD dokumentumait elolvasni, és feltételezni, hogy a többi architektúra is ugyanúgy működik, és ezért nem adnak ki hozzá dokumentációt.
-
_drk
addikt
660Ti-vel fullhd medium-High beállítások! Zárt helyen volt fix 60fps. Nyílt tereken 40-50, Csak ott voltak droppok, engem annyira nem zavart, attól játszható maradt.
Én magam is meglepődtem hogy majdnem high-on ilyen szépen fut. Az alapból egy jól megírt játék szerintem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
szmörlock007 #23905 üzenetére
Mert neked 4 kB-os lapméreteket használ a GPU-d. Nem összehasonlítható a Kepler működésével. Az ID tech 6 megatextúrázója eleve nagyon GCN-re írt rendszer, és a sok Keplernek kedvezőtlen körülmény ahhoz vezet, hogy Kepleren nem elég a 2 GB sehogy sem, míg mondjuk GCN-en elég. De ezt egyébként az ID is írja, hogy NV-n a 2 GB az kevéske.
Más különbség is van. A GCN sokkal gyorsabban dekódolja és tölti be a textúrákat. [link] - ennyit számít, ha egy motort GCN-re írnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
proci985 #23900 üzenetére
[link] - a net mondhat sok dolgot, de Jérémy Virga tudja a legjobban. Ő írta.
(#23901) wjbhbdux: Mert az ID tech 6 modelljének nem jó, ha a GPU nem támogatja a 4 kB-os lapméretet. A 64 kB-os lapmérettel túl sok lesz a szemét a VRAM-ban. De 2 GB elég, ha az allokáció 4 kB-os lapmérettel is lehetséges. Sajnos Kepleren nem az.
-
Yutani
nagyúr
válasz
->Raizen<- #23902 üzenetére
Azért akkoriban az NV bőven jobb volt OGL alatt, amit később behozott az ATI/AMD. Viszont most megint jobb az NV OGL alatt, a Vulkannal tud az AMD felzárkózni/jobb lenni.
-
proci985
MODERÁTOR
pedig nagyon úgy néz ki, hogy nem az idTech6, hanem az idTech5 távoli rokona (neten mindkettőt írják, de az előbbi a valószínűbb).
oké, mondom másképp: az idTech5 iszonyatosan háklis volt az égvilágon mindenre, az idTech6 ugyan látványban semmi extrát nem tud, de legalább a stabil 60fpst hozza közepes hardveren 1080pben megjelenés után pár nappal, ami így 2016ban egyáltalán nem rossz.
mindegy, meglátjuk, ha teljesen random módon katasztrófán fut akkor valszeg az idTech5 kódbázisra épül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
proci985 #23898 üzenetére
A VOID-nak semmi köze az ID tech 5-höz. Az ID tech 6-ból lett fejlesztve. Mindegyik ID tech motor vagy ebből átírt motor megatextúráz a Rage óta. Még a Doom is, a mostani Dishonored 2 is, illetve a közelgő új Quake is. De már nem csak ezek a motorok megatextúráznak, hanem például a Frostbite is a 3-as verzió óta.
-
proci985
MODERÁTOR
most nézem, hogy enginet cseréltek (grafika alapján nem tűnt fel, hogy nem UE van alatta), a Void engine pedig nem más, mint az átcímkézett idtech5.
komolyan, nem véletlenül nem használta senki azt a vonatszerencsétlenségnek is beillő motort (pontosabban: olyan erőforrásmanagement és szinkronizáció kellett a megatextúrázáshoz ami potenciálisan agyonveri a teljesítményt, miközben valós előnye már nincs, tetejében kb a csillagok állására is érzékeny futásteljesítmény szempontból).
akkor azt hiszem részemről kivárok.
-
válasz
->Raizen<- #23896 üzenetére
Örülönk d@rky (
), hogy te félbehagytad, attól még szerencsére sokaknak tettszett maga a tartalom...
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
wjbhbdux #23892 üzenetére
iden mar vegigtoltam egy jatekot 1080p lowon (ugy volt meg az 50fps Deus Ex: Mankind Dividednel es tul jo volt ahhoz, hogy varjak), nemar, hogy a Deus Ex steampunk forkjanal is ugyanez a helyzet.
20 fps egy 290el az kb katasztrofa, ez alapjan kb 1070 alatt mindenen potencialisan jatszhatatlan.
meg jo, hogy nem rendeltem elore (DX:MDnel azzal nyugtattam magam, hogy a PCs CEt egy nap alatt elkapkodtak)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
wjbhbdux #23892 üzenetére
Nem mondtam, hogy jó port lesz. A VOID Engine egy csomó PC-s optimalizálást nem kapott meg, amit az ID Tech 6 viszont igen. De a játékot ki kellett adni, mert hoznia kell a pénzt. Majd fél év alatt összerakják, addig ne vegyétek meg. A Bethesda eleve tudta ezt, amikor lelőtték a megjelenés előtti tesztelést. Borzalmasan rosszul áll az összes aktuális projektjük, viszont nem halasztható el a megjelenésük fél évvel, mert benne áll a pénz, illetve a konzolverziók készen vannak. Szarügy, de ez van. A pénz viszi előre őket is, és az év végére tervezet projekteket ki kell adni, akkor is, ha szarok.
A felhasználók tudnak tenni ez ellen. Szavazni kell a pénztárcával, de amíg forró a PC-s pre-order, addig ne várd, hogy ez változzon.
-
Puma K
nagyúr
Nah... Nézem az alábbi videót: DirectX 12: Things You NEED TO KNOW, ami amcsi csatornán megy.
Erre látom benne Tirexi konfigját
7:25-nél
Régebbi variációban "ismerős" környezet: videó, kép
Nem a videó készítője nézte be? Vagy DX12-ben ez egyfajta újítás?
Plusz a 4 részre osztott képen is pislogtam egyet
-
proci985
MODERÁTOR
végre
agyalok kéne még egy erősebb desktop és amikor kifut, a belépő Haswell-E remek megoldásnak tűnne a célra, de ha végre lesz mainstream vonalon belépő i5 alacsonyabb órajelen 6x2 számolóegységgel, akkor inkább kivárok.
főleg, ha valamelyiknek lesznek virtualizációs kiterjesztései is. ezek után már csak az kéne, hogy pl a gradle scriptek tudjanak több szálon futni, aztán részemről teljes lenne az öröm és bódottá.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Summit Ridge ára a legolcsóbb Core i5-től a legdrágább i7-ig fog terjedni. Nyilván nem mind lesz nyolcmagos, mert lehetnek hatmagos verziók is. De előnyben lesz részesítve a több mag alacsonyabb órajel a DX12 miatt, az alsó területeken. Mindegyik modell magonként két szálat futtat, és szorzózármentes lesz, viszont lesznek olyan modellek, amelyek elég drágák lesznek. Ezek pre-tested tuningmodellek.
Core i5 szint alá majd a nyáron lesz APU négy maggal és 16 CU-s IGP-vel. Innen indul és lefelé skálázódik. Itt is mindegyik mag két szálas.
-
_drk
addikt
Most ez a Zen csak csúcskategória? Kb i5 6500 szintet ami embernek megfizethető és elég is a 100k-s vidkari mellé nem is tervez az AMD?
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
cyberkind #23879 üzenetére
Szerintem meg ha a proci hoz egy Ivy i7 teljesitmenyt, ami ki tud hajtani minden videokartyat ami a piacon van, es lenyegesen olcsobb mint a Skylake ami jatekokban kb. semmivel nem gyorsabb, akkor lesz aki megveszi siman.
En pl fentebbi indokok miatt nem csereltem eddig a 4770k-t.
Jatekokban ugyis a GPU limital, amig kihajtja azt addig siman jo. Mostmar lassan erik majd a csere, a DDR4 miatt, de teljesitmenyben bosegesen eleg maga a proci. -
cyberkind
félisten
válasz
Malibutomi #23875 üzenetére
Szerintem ez minden téren kevés, vagy ha annyira de tényleg annyira jó áron adják akkor jó lehet (persze akinek egy jobb procija van az nyilván nem fog downgradelni, ez pedig eléggé rossz), csak ezzel megint nem igazán állítanak ellenfelet az Intel-nek, számomra ez is a veszett fejsze nyele pedig jó lenne az árverseny és/vagy a teljesítményversen is.
-
do3om
addikt
válasz
Malibutomi #23875 üzenetére
Lehet rosszul látom de tévedsz. Semmire sem elég ha valami középkategóriát elérő cucc lesz náluk a max.
Nem azért mert a CPU kevés ha csak egy intel 6700 sebességet érnek el maximumként.
A gond majd az lesz ami eddig is. Mibe rakod majd bele? Milyen támogatást kapnak? Ki fogy csúcskategóriás lapokat gyártani alá amivel kisajtolható minden csepp teljesítmény, mert gyanús hogy erre szükség lesz.Még most is megy az FX topikban a szopás a lapokkal, mert alig van hozzá normális, viszont gagyi az bőven akad. Mert ez a kategóriája, olcsó CPU-nak olcsó gagyi lap jár, miközben szerencsétlen CPU nem tud mit kezdeni agy fos fapados lapban.
Ha nem hoznak jó sebességet, nem ugranak rá a lapgyártók és nyomják az extrás lapokat akkor szopni fognak. Annyira meg nem hiszek a zenben (itt a példa mit hoznak össze VGA fronton) hogy olyan proci lesz ami nem igényel komolyabb lapot. Odabasznak majd a feszek, meg a fogysztásnak jó szokásukhoz híven. Aztán jönnek a fasza lapok amikben szépen ledroppol.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
cyberkind #23869 üzenetére
Nem is kell neki igazabol. Ha jo az ar, eleg ha egy Ivy teljesitmenyet hozza, ami meg mindig siman kihajtja a csucskartyakat.
Neztem 4770k vs 6700k teszteket, ahol stock orajeleken mentek ott 8-10%-al gyorsabb a skylake (7% plusz orajel mellett) ahol mindkettot huztak 4.4-re ott hibahataron belul volt az elteres.Szoval ha az Ivy-t tudja hozni az boven eleg minden jatekra, es az ar dont.
Melegedesnel ne felejtsuk el hogy most sokkal kisebb lesz a kulonbseg, nem 28nm planar probal versenyezni 22 meg 14nm FinFet ellen, hanem kozel hasonlo technologiak(bar az intele szerintem jobb).Persze ettol meg sikerulhet gyengere, de az eselyeik sokkal jobbak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
oAcido #23872 üzenetére
De engedélyezve van pár AGS 4.0-s függvény abban a játékban, mint például az mbcnt, de ez DX11 alatt is működik. Ezzel az érkező javítással mindkét módba beépítette az Ubi. Végtére is ugyanazt a shadert használja a játék DX11 és DX12 alatt is.
(#23871) Egon: Itt a DX12 kódot nem azért hozták, hogy lényeges gyorsulást érjenek el. A Division egy MMO és nagyon nehézzé teszi a fejleszthetőséget a DX11. Ezért álltak át a DX12-re, mert még igen sokáig kell támogatni, és a tervezett terméktámogatási ciklus alatt lényeges előny származik abból, ha kiszámítható API-t használnak. Ennyi az oka az áttérésnek.
-
Egon
nagyúr
válasz
füles_ #23870 üzenetére
Some users were already able to test this version, and here are the results (via Reddit):
◾DX11 Results: Avg FPS: 48.6 Typical FPS: 49.0 Avg CPU: 68% Avg GPU: 97%
◾DX12 Results: Avg FPS: 49.7 Typical FPS: 50.0 Avg CPU: 61% Avg GPU: 97%Szóval ez is sikertörténetnek ígérkezik...
Persze tudom, nyilván nV-sek tesztelték, meg ez még nem a végleges verzió stb.
-
füles_
őstag
The Division gets DirectX 12 support
Kíváncsian várjuk -
cyberkind
félisten
válasz
FollowTheORI #23868 üzenetére
DX12 - a visszafejlődés kora.
Egyébként ha kártyát nem legalább ott lesz a Zen vagy melyik procijuk, lehet tudni fogja agyonhúzva egy alap 6700-as teljesítményét cserébe meleg lesz és sokat eszik.
-
proci985
MODERÁTOR
mindket szeriaban 200-250Wos kartyak vannak a csucson mindket gyartotol. megfelelo hutes nelkul ennyi idosen mar halhatnak, de adott esetben 4-5 eves kartyakrol beszelunk.
csaladban van egy HIS 6950 2GB ICEQ (5 eve en vettem), csendes, de uresben 50fokos, terhelve pedig 84 korul szokott megallni multimonitorral amig en hasznaltam. mai napig elvan. a 2013ban vett 7850eim elvileg egy haveromnal mai napig szepen mennek, pedig CFben voltak vilag eletukben es jellemzoen 80+ fok volt a normalis nekik.
ja igen, megfelelo hutes 250Wos kartyaknal ugy a 25-30ezres jol szellozo hazaknal kezdodik, illetve a csucs csendes hazak meg eppen elegek.
-
_drk
addikt
Látom elaludt a tűz a nagyharcban melyik gyártó jobb! Kicsit szítom:
Olvastam hogy régebbi amd-s kártyák sorban romlanak el. Bár nekem 4 évet ment a 6670, azóta pótkarinak félre van téve, de szerintem még mindig menne.
Viszont a 7800-as szériától sok jót nem hallok, 270-270x-ek is
3 évet bírnak?Gtx 6xx-7xx szériáról mit tudni? Kb egykorúak!
Azért a megbízhatóság is szempont főleg hogy itt megy a használtpiac. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
Peat;) #23852 üzenetére
Ez ennél sokkal de sokkal bonyolultabb.
Játékoknál a 90es évek közepétől volt egy eszméletlen feature creep, aztán a projektek szépen az egy fejlesztői hét - egy fejlesztői év - egy fejlesztői évszázad(!) szinten eszkalálódtak 10 év alatt. A Masters of Doom a kornak egy szép lenyomata, bár az inkább élménybeszámoló, mint egy valós case study.
A kereslet egyébként nő, a gaming business köszöni jól van.
-
füles_
őstag
Ez volt már?
NVIDIA Adds Telemetry to Latest Drivers -
keIdor
titán
válasz
TTomax #23844 üzenetére
Hát ez PC-n nem túl sikeres eddig. forrás: steamcharts.com
-
Peat;)
veterán
Mert rossz üzletpolitikájuk van hogy mindent házon belül akarnak megoldani egy nagyra nőtt struccszervezettel. A játékiparban szerintem egyre tisztább hogy ez nem a jövő modellje, ráadásul a nagy kiadók a marketingre is rámentek, ők generáltak egy lufit hogy a költségek meghatározó része reklámra kell hogy elmenjen, így aki nagyobb címet akar manapság fejleszteni kénytelen beállni ebbe a butaságba. Meg manapság jóval több nagy cím van mint régen, már csak az éves címfrissítésekkel megduplikálták a nagy kiadók a termékeiket, a keresletet valahogy elő kell teremteni rá.
-
Attix82
addikt
válasz
füles_ #23826 üzenetére
Ha megfigyeled A CPU terheltség nagyon kicsi. (Szarul van megírva)
CPU limit van FHD-ba.
4k-ba lehet látni ugyan azt a %-os különbséget ami valójában a VGA erősségét mutatja.
RX 480 vs Fury 21% +
RX 480 vs 1060 -8 %
Konkrétan semmivel se gyorsabb egyik se mint amit eddig láttunk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #23845 üzenetére
Az a modell a nagy kiadók szintjén nem hatékony. Fél évtizedig fejlesztenek egy játékot. Egyszer hibáznak és azonnal tönkremennek, mert az eladások nem tudják fedezni a következő fél évtizedes munkát.
-
keIdor
titán
-
cyberkind
félisten
válasz
keIdor #23839 üzenetére
Az a baj ezzel, hogy a következő vagy az azutáni rész Vietnámba megy, azt a korszakot nem sokan dolgozták fel, illetve végre visszatérünk a földre, úgyhogy van egy tippem meddig nem lesz ez kimagaslóan sikeres, nem lesz itt semmiféle pofon.
(#23834) Szaby59
Mert ha nem open world a Mafia 3 akkor mi? -
TTomax
félisten
válasz
keIdor #23841 üzenetére
A Titanfall valóban fejlődött,a második rész olyan lett amilyennek az elsőnek kellett volna.Kapott végre sp módot is ami nem is lett rossz.A CoDdal sajnos az elavult motoron kívül még sok egyéb gond is van,mostanra el lehet mondani róla hogy nem üti meg az AA mércét,még konzolon sem sok alternatíva van kedvezőbb áron.
-
-
guftabi96
addikt
válasz
keIdor #23839 üzenetére
Hátha végre történik valami. Szerintem is jól lenne már nekik egy jó nagy gyomros.
De hát eddig ugye vették, mint a cukrot... Rossz látni, hogy mi lett ezzel a sorozattal, az én szememben tönkretettek egy általam nagyon szeretett és "játékos pályafutásomat" meghatározó sorozatot.
Valahol az MW3 környékén én elvesztettem a fonalat, most is meg kellett néznem, hogy melyik rész is jelent meg tavaly. El is felejtettem, hogy a Black Opsnak egyáltalán volt 3. része. -
keIdor
titán
válasz
TTomax #23840 üzenetére
Meg erős a konkurencia. Titanfall 2 állítólag elég jó lett, ezt nem próbáltam. A Battlefield 1 mellett meg egyik sem rúghat labdába szerintem, bár más stílus.
A CoD-oknál hiába csiszolgatják a motort, videók alapján látom (és hallom) hogy a mozgás, a hangok, a fegyverek évek óta ugyanazok, még ezek cseréjére sem veszik a fáradtságot. A játékipar lealja az Activision sajnos. -
keIdor
titán
válasz
->Raizen<- #23835 üzenetére
Vagy nem: [link]
Ráférne az Activisionre egy akkora pofon, hogy évekig megérezzék.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #23837 üzenetére
Nem azzal van a baj, hanem magával a csapattal. A COD-ot összességében bőven 700 fő fejleszti különböző stúdiókban, illetve megbízott cégeknél. Emiatt teljesen kötöttek a motorra vonatkozó fejlesztések, mert ha bedobnak egy olyan leképezőt, vagy árnyalási rendszert, ami módosítja az eddig használt art pipeline-t, akkor hozzávetőleg 400-500 embert kell megtanítani arra, hogy mi módosult, és nekik oktatások után továbbra is tökéletes tartalmat kell előállítaniuk, ráadásul nagyon durván időre, mert novemberenként új COD jön. Na most ez olyan költség lenne, ami felvállalhatatlan. Ugyanakkor főleg az elmúlt három évben nagyon durván fejlődtek, és a jövőben sem számítok másra, mert odavittek olyan szakembereket, mint Michal Drobot, vagy Jorge Jimenez, akik azért nem kis nevek, annak ellenére, hogy nincsenek úgy felkapva, mint mondjuk Johan Andersson.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #23831 üzenetére
Ez elég új motor. Most ért véget a Ghostnál megkezdett fejlesztési stratégia. Bővebben itt: [link]
Tény, hogy nem a legjobb, de tekintve, hogy az Activision milyen mértékű problémákkal küzd meg "az éves szinten egy COD" stratégiával, egyértelműen jó rendszert hoztak össze. Többre pusztán a félelmetesen elszabaduló költségek miatt nincs lehetőség. -
#85552128
törölt tag
válasz
cyberkind #23833 üzenetére
Gondolom a Hangar13 is ilyen és ehhez hasonló kifogásokkal vigasztalódik (ha még léteznek), szerintem még egy kifogas.txt-jük is van, hogy ha valaki nagyon depis munka után ráolvassák.
A Mafia 3 pedig openworld keretek között sem állja meg a helyét, sőt úgy még inkább nem...
-
#85552128
törölt tag
válasz
gainwardgs #23831 üzenetére
Mondjuk olyan idei alkotások mellett mint pl. a Mafia 3 ez a motor Frostbite/CryEngine szintű
-
gainwardgs
veterán
válasz
FollowTheORI #23830 üzenetére
Hova skalazodjon ez az elavult játékmotor...
Már 3 éve újítani kellett volna -
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #23827 üzenetére
Mi van már nem lehet miért szarozni az AMD-t?
-
füles_
őstag
CoD Infinite Warfare benchmark-Guru3D
Ismét egy játék ahol gyönyörűen skálázodik a Polaris.RX 480 13 FPS-sel megelőzve az 1060-at R9 Fury X szinten van -
gainwardgs
veterán
Gyühetnek a benchek
-
#02119936
törölt tag
válasz
schawo #23821 üzenetére
Az a 6 magos XEON megérdemelt volna egy normális 480-ast nem egy rosszul kivitelezett zafír 470-est, nem gondolod?
63- 65 belőve a venti vezérlést a 480 is hangtalan. Amikor kijött a 470 3 hónap képek alapján írtam több hsz. hogy kerülendő mert zajos a és melegszik. Erre két hónapra bannoltak a topikból.csóri naiv userek veszik a zafír mert a milyen jó. Gyalázatos tesztek jöttek ki némelyik kártyáról.
Szóval nem kell szidni polaris azért mert te budget-ből választottál. Lehet ezt törölni. -
válasz
lezso6 #23822 üzenetére
Annál elcseszettebb radiátor nem létezik, mint ami a 1060 wf2-n van. Csak egy pillantást vess rá.
Rejtély, hogyan működhet 120 W-on. Márpedig tény, hogy a 120 W elfogy, és valahol hő lesz belőle, amit valahogy el kell disszipálni. 470-re a giga is egy brutális hűtőt tett, ott mégsem működik, a létező legrosszabb hűtés polarisra.
-
válasz
schawo #23821 üzenetére
Mondtam, "kevésbé melegszik". Vagy pl alig melegszik. De az, hogy hűvös az hülyeség, mert nem az. Legalábbis a hűvös egy abszolút fogalom, az enyhén hideget jelenti. A hűvösebb szóból pedig a hűvösség következik, tehát az se jó. Nekem ez ilyen proli fogalmazásnak tűnik, mint amikor a 2.1-es bögreszett-júzerek azt mondják, hogy remeg a padló a méjjtől.
Pedig ez nem igaz, legfeljebb csak rezonál (pl fafödém esetén), aminek egyébként nem is kéne célnak lennie.
Na mindegy, ennyit a szavak valódi jelentéséről, nem szándékom ezen pörögni, csak megjegyeztem.
Pedig nincs olyan nagy különbség, valós fogyasztás terén sem. 120 és 160 watt.
Nem létezik, hogy az a +40 watt ennyit számítana. A 470 stock az meg majdnem ugyanannyit eszik, mint az 1060. Szerintem az esetedben az AMD-n egy elcseszett hűtés volt.
-
válasz
lezso6 #23819 üzenetére
Valahogy mégis jó ez a hűvös, máshogy nehéz érzékeltetni a különbséget. A nem fogyaszt annyit önmagában nem jól mutatja, mert valamiért a fogyasztáskülönbségnél nagyobb mértékben könnyebb hűteni. Volt polarisom (470 nitro+), amin egy bonyolult, agyonhőcsövezett radiátor mellett is vihart kell kavarni, míg a 1060-on egy olyan egycsöves vicchűtő (giga wf2) van, amit el se tudtam képzelni, hogy vgán valaha működhet, és terhelve is alig jár a venti, mégis alacsonyabb a végső hőmérséklet. Ha ez a hűtőt tenném fel a cpu-mra, megfőne, mint a rák. Számomra rejtély, mitől működik.
-
tothm1991
csendes tag
válasz
proci985 #23817 üzenetére
Tudom, hogy ez nem a monitor fórum nem is azt kérdeztem, hogy melyiket vegyem. Csak így hátha könnyebb segíteni a srácokat abban, hogy mi az elkepzelesem. Ahogy írta is az egyikőjük, hogy 60 hz -es képfrissítéssel nem venne freesynces monitort, ergo akkor amd kártya nem is kellene. Viszont igazad van, másik fórumban kellett volna a konkrét videókártyára szóló kérdésem feltenni.
-
válasz
Kolbi_30 #23807 üzenetére
Egyik kártya sem hűvös, max kikapcsolva. Legalábbis nincs 20 °C alatt hőmérsékletük. Akkora baromság ez a hűvösség. Kevésbé melegszik. Nincs olyan, hogy hűvös kártya, nem tudom ki kezdte ezt, de ez egy nagyon hülye kifejezés, aminek semmi értelme.
Egyébként az 1060-t azért valamivel könnyebb lehűteni.
-
keIdor
titán
Csak mint érdekesség, megosztom: 2:15-től lényeges.
LinusTechTips nézői Amazon: 87% vásárolt nVidia kártyát. Nagyjából ez is azt mutatja, mint a Steam, meg a német bolt adatai.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
tothm1991 #23805 üzenetére
Milyen videokártyát vegyek topik, ezt kerested. Ez itt off.
Monitornak szintén saját topikja van. Továbbiakat törölni fogom.
-
cyberkind
félisten
-
tothm1991
csendes tag
Huu, köszi srácok a sok infót
a két monitor, amit néztem:
dell p2417h, illetve samsung c24f390fhuhosszú távra terveznék a kártyával, a gép is amit összeraktam, a fórumon pár emberke segítségével is arra hajazna, hogy pár éven belül ram meg videókártya csere legyen esetleg.
gtx 1060ból a gainward phoenix, vagy gigabyte wf2oc
rx480ból pedig vagy gigabyte gaming, vagy sapphire nitro+Bár ahogy jelen pillanatban érzem magam, az alapján lesz választás, hogy black fridayen milyen akciók lesznek. Nvidia párti vagyok, a pontok alapján is ez nyerte, de az a samsung monitor nagyon tetszik, és annyival nem gyengébb az amd kártya szerintem, viszont akkor már ki tudnám használni a freesyncet
nem egyszerű
-
cyberkind
félisten
válasz
tothm1991 #23805 üzenetére
Ahogy a kolléga is írta a 480 elvileg (de az AMD-nél túl sok az elvileg) szebben "öregszik", úgyhogy ha rövidtávra (mondjuk másfél 2 év) szeretnél kártyát akkor az 1060 ha viszont hosszabb ideig nem terveznél cserélni akkor a 480, és akkor ha megvan a vga utána jöhet a monitoros kérdés, legalábbis szerintem.
-
Puma K
nagyúr
válasz
tothm1991 #23805 üzenetére
GTX 1060-at javaslom inkább.
Az MSI-vel nem lehet mellé fogni: MSI Gaming X GTX1060 6GB
A DX12 kuka a jelenlegi formájában, és annyival többet nem nyújt látványban és teljesítményben a DX11-hez képest.
A +2GB VRAM nem sokat számít ha gyenge a GPU, már pedig a GPU ereje előbb fog elfogyni mind a két kártya esetén.STRIX GTX 1060 vs STRIX RX 480 - Comparison - [link]
Referencia RX 480-hoz képest teljesítményük a teszt szerint:
Asus Strix GTX 1060: +33,48%
Asus Strix RX 480: +8,72%Asus Strix RX 480: alap 1330Mhz/8000Mhz - OC 1400Mhz/8100Mhz
Asus Strix GTX 1060: alap 1873Mhz/8208Mhz - OC 2139Mhz/8708MhzStrixx alap órajelekhez képest a tuningolt teljesítményük a teszt szerint:
Asus Strix GTX 1060 kézi OC: +7,19%
Asus Strix RX 480 kézi OC: +4,59%MSI Gaming X GTX 1060 vs MSI Gaming X RX 480 - [link]
3DMark Firestrike 2560x1440 extreme:
MSI Gaming X RX 480: 5731
MSI Gaming X GTX 1060: 62113DMark Firestrike 1920x1080
MSI Gaming X GTX 1060: 12010
MSI Gaming X RX 480: 11806Maximális hőmérséklet és zaj:
MSI Gaming X RX 480: 73°C-38dBA
MSI Gaming X GTX 1060: 64°C-38dBAGigabyte G1 RX 480 vs Gigabte G1 GTX 1060 - RX 480 link - GTX106 link
DMark Time Spy Async on:
Gigabyte G1 GTX 1060: 4597
Gigabyte G1 RX 480: 43793DMark Time Spy Async on / off GPU score:
Gigabyte G1 GTX 1060: 4215 / 4043
Gigabyte G1 RX 480: 4008 / 3858 -
füles_
őstag
válasz
tothm1991 #23805 üzenetére
Előnyök:
GTX 1060 6GB
-kevesebbet fogyaszt (ezáltal hűvösebb és halkabb,de ez hűtés függő)
-DX11-ben picit erősebb,és általában OpenGL-ben is
-nagyobb kínálat az AiB partnerek részérőlRX 480 8GB
-DX12/Vulkanban erősebb
-több vRAM
-az időtálló GCN architektúra miatt sokkal szebben fog öregedni mint az 1060
-FreesyncÉn az RX 480-at választanám,főleg ha néztél mellé Freesync monitort is.Egy ilyen monitorral brutális lesz a játékélmény
Szerintem RX 480-ak közül pillanatnyilag ár/érték/arányban ez a legjobb választás:
XFX RX 480 8GB GTR -
tothm1991
csendes tag
Sziasztok!
Nvidia gtx 1060 6gb, vagy amd rx 480 8gb? Árban majdnem megegyezik, az amd picit drágább. Megéri a felárat vagy sem? Leginkább játékra használnám, illetve, amit kinéztem monitort az is freesynces, amd kártyával ki tudnám használni. De ha azt mondjátok inkább a 1060, akkor másik monitort is választok. Kettőt néztem ki abból is. Köszi!Szerk: full hd-ban játszanék, a monitorok is full hd-sak.
-
olymind1
senior tag
válasz
Firestormhun #23801 üzenetére
Nálam a loading végefele elszáll a prog.
-
Egon
nagyúr
válasz
Firestormhun #23801 üzenetére
Ha hazaérek, kipróbálom, mit megy egy 1070-nel 1440p-ben. Kíváncsi vagyok.
-
V!ck
senior tag
válasz
Firestormhun #23801 üzenetére
Tegnap este kiprobaltam. Nagyon jol nez ki es ahoz kepest nem igenyel eros gpu-t, R9 380-on 30fps @1080p. Mondjuk a 2gb vram keves neki, jelenetvaltaskor iszonyatosan nagyokat akad. Rendszermemoriabol is 7gb-ot eszik, szoval tippre meghalalja a 16-ot.
-
Firestormhun
senior tag
Unity 5 “Adam” tech demo is now available for download
Direkt link letöltéshez: [link]
980Ti-vel 1440p-ben 45-50 fps környékén fut fantastic preset-tel.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 6GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- Microsoft Surface Pro 6 i5-8350U 8GB 256GB 1 év garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / 32GB DDR4 / RTX 3060Ti 8GB / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Új Dell 13 XPS 9315 FHD+ IPS i7-1250U 4.7Ghz 10mag 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest