Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FollowTheORI #21144 üzenetére

    Különösebb változást a hardverben a Samsung 14 nm LPP nem fog okozni. Nagyon hasonló a karakterisztikája a TSMC 16 nm-es FF+-hoz. A lapkaméret persze csökkenhet, de főleg azért mennének a Samsunghoz, mert szükségük van lapkákra, amit a TSMC nem ad meg nekik. Korábban már írtam, hogy az NV a TSMC-nél sokadig megrendelő, vagyis addig nem gyártanak nekik többet, amíg az Apple, a MediaTek, stb. igényeit ki nem szolgálják. ÉS ehhez képest a TSMC-nél a 14/16 nm-es wafer ára nagyon magas. A Samsung sokkal olcsóbban kínálja, a GloFo pedig még olcsóbban. A TSMC ma már nem nyerő egy GPU-kat fejlesztő cégnek.

    (#21152) Keldor papa: A grafikus API-k felépítése miatt a GCN verziók nem olyan lényegesek. A GCN2-3 semmiképp, és a GCN4 sem. Persze épp a múlt héten derült ki, hogy lesz a GPUOpen shader intrinsics-ben permutáció és data-parallel primitives (DPP), ami GCN3 és GCN4 only cucc, de ennyiben ki is merül az ISA előnye. Ezeket azért elég kevesen fogják használni játékokban, mert a kutatások főleg a konzolra történnek, vagyis GCN2-re. Amiért bekerülnek az a Star Citizen, mert ott lesz pár eljárás, ami ezekre épül.
    Emellett a Vega az GCN5.

    (#21156) Loha: Semmi köze a játékválasztásnak ahhoz, hogy mi NV-s és mi AMD-s. Pusztán technológiai szempontok döntenek. Az AMD csak azért kerül előnybe, mert jóval több technológiai előrelépés tesznek le az asztalra, mint az NV. De az NV-nek sem mondja senki, hogy ne fejlesszenek új leképező technológiákat, amelyeket a partnerek be tudnak vetni.
    Ezzel egyébként nem tudunk igazán mit kezdeni. Az NV idén például egy DX12/Vulkan játékot hozott (Rise of the Tomb Raider). Az AMD hozott négyet (AotS, TW: Warhammer, Hitman, Doom). A bejelentett játékok között az AMD biztosan hoz még hármat (Civilization VI, Battlefield 1, Deus Ex: Mankind Divided), az NV pedig egyet (King of Wushu). Már pusztán emiatt az AMD-nél a mennyiségi előny. Beraknánk mi NV-s DX12/Vulkan játékokat, de nem igazán léteznek ilyenek. Arról nem is beszélve, hogy a Dishonored 2 és a Watch Dogs 2 esetében is az AMD mondta, hogy segítik a fejlesztőket, míg az NV ezt a két címet meg sem említi. Pedig előbbi állítólag Vulkan, míg utóbbi DX12-es lesz.
    Az tisztán látszik, hogy az NV inkább az indie játékokra koncentrál. Ők a GameWorks stratégiával leginkább arra rendezkedtek be. Tripla-A-s címeket ezzel a stratégiával nagyon nehéz szerezni. Az AMD ezzel szemben a GPUOpennel szinte csak Tripla-A-s címeket tud szerezni, és indie között csak a nagyon nagy költségvetésű játékokhoz jók, máshoz nem.

    A GameWorks azért van mindenhol kikapcsolva, mert azokra mindig vannak a driverben trükkök. Az NV és az AMD is kicseréli az eredeti shadert, vagyis innentől kezdve az egész egy specifikus trükközés lesz. Ennek az a hátránya, hogy mindkét gyártó más shadert futtat végeredményben. Elvileg ezt nem tehetné meg az AMD a licenc miatt, de szarnak rá, és feltörik a GameWorks DRM-et, míg az NV ezért nem perli be őket, mert úgy gondolják, hogy nagyobb lenne a felháborodás, ha kiderülni, hogy a GameWorks egy DRM-et rak a játékba. A másik oldalon a Mantle nem befolyásolja a többi hardver teljesítményét.

    A Hitman azért ilyen, mert ez az első játék, ami executeindirect funkviót használ. Le is írtam, hogy ezért van benne. Egészen pontosan egy GeometryFX konstrukció van bele építve, bár nem pont az, ami a GPUOpenen elérhető. Ez azért érdekes, mert az új Frostbite ugyanígy fog működni.
    Ma már rég nem jelent semmit a játék elején megjelenő logó. Attól, hogy a Division TWIMTBP játék, a kódot konzolra fejlesztették, tehát alapvetően GCN-re.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák