- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Samsung LCD és LED TV-k
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- Végleges a HDMI 2.2-es verziója
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen joysticket vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kezdő fotósok digitális fényképei
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Yutani #49251 üzenetére
Nem tiltakozunk, hanem nem értünk egyet. Az AMD nem kapott pejoratív értelmet, Abu nem egyenlő az AMD vel.
"Objektíve tehát a Performance a jobb, mert gyorsabb."
vagy
"Obektíve tehát a Quality jobb, mert jobb képminőséget ad"Miért? Mert magasabb felbontású bemeneti képet használ.
Mindkét megállapítás helyes pedig az utóbbit nem tudod mérni. Miért is kellene? hisz a mérnökök akik fejlesztették az eljárást ezt így alkották meg.
Ezt nem te méred meg ,ezt a szoftver nyújtja neked amit erre terveztek és beállítottak. Ennyi erővel a lézeres szintmérés sem ok, mert a lézert ki méri meg neked hogy elhidd amit állítanak róla, hogy az vízszintes vagy hogy a lézeres távolságmérőt egy etalonhoz álították be.
Amúgy pedig mérhető hisz pl ezen a képen is egy hiba hiányát megállapíthatod optikai méréssel és számolással a kis szemeddel. 1 mozgási szellemképhiba mínusz.
Visszakanyarodva ahonnan elindultunk, pontosan azt boncolgattad amit mi egy páran.
Hogy azért vette ki a játéktesztekből a CB a 3.1 eljárást mert sebességben annyit vagy többet nyújt mint az FSR 4 de közben a minősége nem egyenlő az FSR 4 gyel és a DLSS 4.0 val. Ezzel próbálták objektívé tenni a kapott méréseket,mivel az FSR 4 és DLSS 4.0 már hasonló ML eljárásokkal van tréningezve, minőségben közel álló eljárásokkal kapott sebességeredményeket vetik össze.
Szerintetek ez nem objektív. Szerintem meg nem szubjektív. -
válasz
Yutani #49244 üzenetére
De, arról megy a vita. Sajnálom hogy a DLSS superior szöveggel próbálod levinni a szőnyeg alá az értelmezését a kommentnek.Az FSR 4 ről beszéltem főként.
és igen :
Mivel nem mérhető( gyakorlatilag) hanem szemmel látható ezért objektív hogy a CB mérési eredményekhez való viszonyulása. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani #49214 üzenetére
Szerintem itt be lehetne rekeszteni ezt a parttalan vitát, mivel az objektív és szubjektív fogalom is tisztán meg van fogalmazva:
Objektív: tényeken alapuló (pl. azonos körülmények közötti mérési eredményeken)
Szubjektív: személyes véleményen, érzésen, tapasztalaton alapuló (pl. melyik upscaler által adott kép teszik jobban)
ha elfogadjuk,
hogy az emberi szem tulajdonképpen fejjel lefelé "fotózza" a világot,
és az agy pedig csendben megfordítja a képet, ( ~ korrigál )
akkor ez már önmagában jelzi,
hogy a látvány, amit érzékelünk, nem az "objektív" - nyers valóság,
hanem egy feldolgozott értelmezés.Lehet persze mérni a GPU-val felskálázott képek
minőségét mindenféle metrikával ( VMAF, PSNR, SSIM, ...)
és ezek hasznosak is,
de csak azt mutatják meg,
mennyire egyezik a kép statisztikailag egy referenciával
és nem azt, milyen érzés ránézni.és ha innen nézzük, az "objektív" mérésbe vetett hitünk is szubjektív,
mert minden tapasztalatunk egy belső szűrőn át érkezik.
és így a saját érzékelésünk és a külső valóság között
mindig marad egy - nehezen érzékelhető - távolság.
Amúgy az agyunk - mindig korrigál
( ~ és a szemünkből érkező információ a átfut az agyunkban lévő neurális hálón )
és ha a GPU is felskálázási technológiát használ,
akkor már 2 neurális hálón kapjuk meg a képet.Persze az agyunk intelligens és képes a tanulásra, amiatt egy bizonyos használat után a DLSS/FSR4 esetleges hibáit is korrigálni fogja az agyunk - és nem érzékeljük zavarónak.
Aki hisz abban, hogy a szeme - objektíven tud észlelni,
az ássa bele magát - az optikai illúziókba.
https://en.wikipedia.org/wiki/Optical_illusion
https://hu.wikipedia.org/wiki/Optikai_csal%C3%B3d%C3%A1s
Amúgy - ezt skálázzátok fel - úgy hogy megmaradjon a lényeg.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Yutani #49220 üzenetére
hú, referencia bonyolult lenne
eleve, mindenki másképp lát, kb az emberek 10-15%a valamilyen szinten deficiences színlátásra, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy jellemzően nem színkalibrált kijelzőn tolja senki. emberi preferencia sem egyértelmű, nekem pl sok volt a Samsung AMOLEDek túlszaturált képe, más szerint meg a (neutrálisra kalibrált) projektorom képe lapos - pedig tud az barokkosan szaturált dinamikát megfelelő forrással.
Stalker2nél szvsz FSR (szigorúan legjobb quality) jobb eredményt ad, mint a natív*. de ez főleg amiatt van, mert a beépített AAja a játéknak szörnyű, a fűszálak meg annyira pixelesek, ami 15 éve is gáz lett volna. Mondom úgy, hogy normál esetben AAt én mindig utoljára kapcsoltam be, mert nem zavarnak a recék (ellenben tripla monitoron adott esetben brutálisan eszi a teljesítményt). Igaz VRben meg én is 1.4 fölötti SSAAt használok minimum Quest2n is ahol lehet. viszont, nálam 32"@1440p van, 4Ks panellel valszeg kevésbé lett volna zavaró.
*igen, ha valaki nekem 5 éve ezt mondja, azt kiröhögtem volna. mondom ezt (valamennyire vonatkozó) dev háttérrel is. úgy, hogy valamennyire az algoritmikus résszel is tisztában vagyok.
-
válasz
Yutani #49214 üzenetére
Ez nem teszés kérdése továbbra sem hanem képi hibák kérdése, melyik felskálázó van tele mozgás közben hibákkal. Komolyan nevetséges hogy arról kell vitatkozni itt pár emberrel, hogy az FSR 3.1 rosszabb ( nem, nem szubjektíven szarabb hanem technológiailag, bizonyítottan ) minőségű, mint az FSR 4 vagy a DLSS 4 és ezt 1000 kommenten át. Mi szükség erre? Ez objektív tény hogy elmaradottabb. Az a szubjektív ha valaki azt mondja hogy neki a 3.1 ennek ellenére jobban tetszik az egy szubjektív megállapítás, már ha lenne ilyen. Talán egyedül a Abu lesz ilyen a kövekező kommentben.
Az AMD [link] azt állítja hogy az FSR 4 minden szempontból jobb képminőséget ad.Ez nem szubjektív dolog ez tény mert ők fejlesztették, te meg látod a kijelzőn.
A DLSS 4 és FSR 4 közti különbség már talán lehetne szubjektív megítélés kérdése, de itt a 3.1 versus 4 van porondon nem pedig más. -
PuMbA
titán
válasz
Yutani #49158 üzenetére
Igen és ezzel semmi baj sincs
Én is pontosan ugyanazt látom, mint amit a legtöbb ember szubjektívan mond a felskálázókról, tehát teljesen normálisan lehet beszélni róla, mint ahogy sokan beszélnek máshol is, pl. YouTube kommentekben. Ettől a dolog még igaz, hiszen teljesen objektív megítélés ebben a témában nem létezik, így ennél kell maradnunk. Lényegtelen, hogy mennyi benne az objektív rész és mennyi a szubjektív, mert nincs objektívabb megoldásunk a problémára. Próbálunk a legobjektívabb lenni, ennél többet nem tehetünk...
-
válasz
Yutani #49150 üzenetére
Ez nem szubjektív vélemény alkotás.
Van olyan ember aki szerint( szubjektív véleménye szerint) az FSR 3.1 sokkal jobban néz ki a rengeteg képi hibával és közelebb áll a natív képfelbontás képi minőségéhez mint az FSR 4 vagy a DLSS 4.0?1440P FSR 3.1 -110 FPS
1440P FSR 4-106 FPS
1440P-DLSS 4.0-104 FPSEz objektívan tükrözi a egy játékgrafikai tesztnél a képernyőn látható végeredményt?
-
huskydog17
addikt
válasz
Yutani #49073 üzenetére
Csak 3.1-nél lehet megtenni, azt is kizárólag csak akkor, ha az AMD whitelist-eli a driverben a játékot. Ugyanúgy csinálják, mint az NVIDIA (override). A zöldekkel ellentétben azonban az AMD nem whitelistelte a játékot launch-ra, ezért FSR 4-re most még nincs lehetőség.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #48876 üzenetére
Ez nem lehetséges a mostani API-kkal. A hardverek alkalmasak lennének, de az API limitál.
Talán a Sony tudna dolgozni a GNM-en, mert nekik csak egy hardverhez kell igazodni, és tudnának valami nagyot dobni, de nem hiszem, hogy ez fontos számukra a PS5 Pro konzolon. Túl kevesen veszik ezt a gépet, hogy ebbe ennyi energiát fektessenek.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani #48876 üzenetére
Azt is meg kell nézni, hogy milyen látványt kapsz az adott sebességért. A Cyberpunk 2077 RT tükröződése például már 5-6 éve van, de a mai napig az egyik legjobb implementáció látvány / sebességben.
Megnézed a GTA V Enhanced-ben a tükröződéseket és hát...gyorsnak gyors, de látványban több helyen hagy maga után kívánni valót. A GI viszont jó minőségű, de Ultrán az is beszakítja a teljesítményt, ami csak annyiban különbözik a Very High-tól, hogy távolabbra is számol. A növények viszont még így is kimaradnak a BVH-ból, azok egy kockaként vannak ábrázolva, hogy ne egye a teljesítményt. DigitalFoundry-nak van erről jó videója, illetve BenchmarKing-nek van GTA V Enhanced-es videója, ahol láthatóak a különbségek a beállítások között.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani #48857 üzenetére
Így van. 1440p-ben is 2,5 az RT szorzó, Cyberpunk-ban vetettem össze. A nem tudok RT-vel játszaniból átjöttem a nyugodtan bekapcsolhatom az RT-be. Szemkiverően jobb az RT tükröződésekkel játszani, 1440p FSR4 Native AA-val.
GTA V Enhanced-ben is 1440p FSR 3 Native AA módban 90fps-em van Ultra és Very High kevert beállítású RT-vel. Kiváló látvány, észrevehetően más, mint RT nélkül.
RTX5070 se lehet rossz, hasonló kaliber, de a 12GB VRAM miatt inkább nem azt vettem.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani #48852 üzenetére
Én 95k-ért adtam nemrég el a 6700XT-met és 310k-ért vettem 9070-et. Tripla árért (ami egyébként csak dupla, hiszen a 310k-ból ki kell vonni a 95k-t) +100% teljesítmény
Ez például jobb ár/ érték, mint a te esetedben dupla árért +35% teljesítmény.
A legolcsóbb 9070 modell jelenleg 280k, az még jobb ajánlat tud lenni 6700XT-ről, mint az enyém volt.
-
paprobert
őstag
válasz
Yutani #48807 üzenetére
Nem megbízhatónak tartom, hanem a működéséből fakadóan elfogadható irányszámokat köp ki a rendszer.
Pontatlan annyira, hogy ultrarövidtávú előrejelzésre, forecast-re nem igazán használható, de többszörös AMD eladás esetén belátható időn belül látható lesz valami.
(privát vélemény, hogy az RDNA4-sikertörténetről szóló pletyka hamis).
-
paprobert
őstag
válasz
Yutani #48805 üzenetére
A lényeg, hogy a Steam HWS nagyjából pontos. Nagy számok törvénye (elég nagy pool) és közel random mintavételezés= közel reprezentatív eredmény.
Ha komoly változás történne, az meg tudna jelenni számokban. Eddig nincs erre utaló jel, de az biztos, hogy megtörtént a "trust me bro, RDNA4-et vesz mindenki" készpénznek vétele itt a fórumon.
Biztosan megnyugató azt gondolni, hogy a Steam 10+ éve félrevezet mindenkit, de azért kéne hogy legyen egy maximum vastagsága annak az aluminiumsapkának.
-
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Yutani #48655 üzenetére
De, ez itt most az AMD és az NVidia sara.
AMDnél mint kiderült, az MSRP kizárólag rebate árral jött össze, szóval várható volt, hogy lemennek a reviewek, és elszáll az ár. NVidiánál mondjuk tényleg nincs stock az 5070hez. Erre jönnek a túlárazott AIB megoldások, de utóbbinak hagyománya van: 10 éve Asus ugyanezt csinálta.
egyébként 1000 euroért kb mindkét széria DoA. 4070et tényleg kapni kb 550 euroért, 7800XT kb 500 euro, AMDből meg 760 körül már ott a 7900XT.
-
válasz
Yutani #48562 üzenetére
Szerintem ez valami fatális Nvidia hiba lesz az architektúrában vagy a driverben, amit hosszú évek munkájával fognak tudni ledolgozni a zöldek.
Amúgy alapjában véve jó az irány, de az a reális és jó működés, amit az AMD kártyáknál tapasztalunk a több évvel előrébb tartó fejlesztéseiknek köszönhetően.
Ha a Microsoft is esetleg hajlandó lesz figyelmbe venni az Nvidiat, mint tényező a PC gaming piacon akkor majd működhet ez jól is esetleg a Dx 15 alatt.
(Puszi, vigyázatok magatokra, bocs hogy üzengetek b. vel akit amúgy nagyra tartok. üdv, Abu) -
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48522 üzenetére
Van RT-képes kártyám, néztem RT-s AAA játékot, és egy az RT-t meg rasztert egészséges mértékben vegyítő Avatar, vagy például az általam is tesztelt Ashes of Creation sokkal szebb végeredményt biztosít, mint egy az RT-t abszurditásig toló játék, amilyen például a Wukong, vagy a Cyberpunk.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48517 üzenetére
Minimális RT az elfér egy játékban, de amikor az RT a fő feature egy játékban, és az RT számítási igénye mellett már csak egy 10 évvel ezelőtti játék szintjére butított grafikai részletességet fér bele, hogy összesített gépigényt tekintve egy felsőkategóriás rendszeren azért értelmes sebességgel el is fusson, az a játék legfeljebb a fanokat fogja meg.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48437 üzenetére
Arra utaltam, hogy a Stalker 2-ben eleinte szintén jelentős problémát okozott a 8 GB-nál magasabb memóriaigény, és annál is megoldották, hogy ne töltsön be több textúrát, mint amennyi a kártya memóriájában elfér.
A "faluban" azért a friss mérések alapján is a 7000-es tartományban van többször a memóriahasználat, de kint a mezőn valóban 6-ossal kezdődik a használt memória értéke. -
Ribi
nagyúr
válasz
Yutani #48384 üzenetére
Intel gyártástechnológia le van maradva, emiatt elve nem tudja ellátni a piacot csak elmaradt technológiával. Pont ezért volt az első mondatom, de ezek szerint nem ment át...
Az hogy régen mi volt senkit sem érdekel, most mi van. De megintcsak nem ment át az, hogy akkor hogy lett a világon chip hiány, ha Intel mindent is ki tud szolgálni? Nem "intel chiphiány" lenne, hanem "chip hiány". Amit Intel sem kapacitásban nem tudott (ha már a múltról beszélsz) és nem is tud kiszolgálni, de technológiában sem. -
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48387 üzenetére
Azért nem volt Intel chip hiány, mert az Intel chipek magas ára – és minimális generációnkénti gyorsulása – miatt sokkal riitkábban fejlesztettek az emberek gépet. Jelenleg már az asztali gépekben is általában 4-5 év után lecserélik az emberek a gépük processzorát, míg a Ryzen 2017-es érkezése előtt az volt a ritka, ha valaki 4-5 évenként új gépre váltott, sőt sokan akár 10 évig is ugyanazt a processzort használták.
Laptopot sem cseréltek korábban legalább 2 generációnként. -
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48384 üzenetére
Szerinte rosszul tekintesz a korábbi helyzetre.
Amíg az Intel platformja volt a nyilvánvalóan erősebb opció, addig a beüzemelt új gépek túlnyomó többségét, – a Zen korszakig ez akár 95% is lehetett – Intel platformra építették, és a prebuilt gyártók nem is igazán tartottak AMD platformra épülő gépet a kínálatukban, vagyis nem a piac mennyiségi igényeit tudta ellátni az Intel, hanem a piacon annyi új gép jelent meg, amennyihez az Intel biztosította az alkatrészeket. Ráadásul amíg lényegében egyedüli szereplő volta piacon az Intel, addig az árak magasabban tartása érdekében valamekkora kínálati hiányt is nyilván fenntartott.
Tehát nem az Intel tudott kiszolgálni minden piaci igényt, hanem az piaci kínálatot korlátozta az Intel gyártási üteme. -
Ribi
nagyúr
válasz
Yutani #48382 üzenetére
Jaa, ennyi erővel pistibéla kft is el tudja látni a világot (10mm (miliméter)-es gyártástechnológiával), csak ugye nem kell senkinek.
Most "el tudja látni", de 2 éve az egész világ szarban volt, akkor hol volt Intel ellátottság?
Meg ez nem úgy megy, hogy most el tudja látni, hogy mellette van még másik x gyártó, de azokból kiesik pár, akkor nem növekszik meg az igény Intel félére. Ha így lenne kb a saját kapacitásuk töredékét sem használják ki perpillanat. A fenti állítás egy mindenféle környezeteti tényezőt mellőző állítás a teljes körynezetére vonatkoztatva. -
fLeSs
nagyúr
válasz
Yutani #48374 üzenetére
1. az Intel eddig is el tudta látni az egész világot új gyárak nélkül
2. a bérgyártás már nem amerikáról és a nemzetbiztonságról szól, hanem arról, hogy az Intel több profitot akar csinálni úgy, hogy mindenkinek gyártani akarnak. Ezt nem adófizetői pénzből kéne finanszírozni.
3. TSMC gyár lesz amerikában is (mivel a TSMC is kapott támogatást)Nem megvédhető az a tény, hogy az Intelnek adófizetői pénzt ad a US kormány. Ez sima pénzáttalicskázás. Kb. mint ami a Forddal és a GM-mel történt, csak az Intel nemzetstratégiailag tényleg fontosabb, mint egy autógyártó, viszont az autógyártóknál meg rengeteg amerikai dolgozott, ezért nem akarták őket hagyni csődbemenni. Viszont most nincs szó csődről az Intellel kapcsolatban, csak kamu érvekről.
Sztem ami inkább történt az az, hogy a TSMC-t oda akarták csalogatni az USÁ-ba, hogy építsenek náluk egy gyárat, viszont akkor már nem nem adhattak a hazai chipgyártóknak is támogatást, mert elég hülyén nézne ki, hogy az USA finanszíroz egy tajvani gyárat, de az amcsi gyártókat meg nem. Szóval kaptak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #48292 üzenetére
Driverest. Ez úgy van, hogy az Intel kivette a fast path-okat a kontroll logikából, és ezzel azt is eldöntötték, hogy a DirectX 11-et emulálják, így nem készítenek rá támogatást. Na most ezzel az volt a baj, hogy iszonyatosan lassú volt. Konkrétan olyan címek nem futnak 30 fps-sel, amelyek amúgy mennek több éves IGP-ken. Erre hoztak egy korlátozottabb natív DirectX 11-es meghajtót, majd a fontosabb címeket elkezdték átrakni arra, de ott meg hiányzik a fast path a hardverből, így nem skálázódik jól a rendszer a legtöbb natívan támogatott játékban. Csak azok működnek jól, amelyek deferred contextre vannak írva, ebből meg ugye marha kevés van DirectX 11-en. Ezt viszont már sosem fogják másképp csinálni, mert a DX12 és a Vulkan felé megyünk, de a hardver és a szoftver hiányosságai miatt a retro gamingre nem ajánlott a rendszer, mert sosem tudhatod, hogy melyik emulált játékba futsz bele, és ott tényleg 3-6-9x lassabb lesz a sebesség, mint lehetne. Valahol viszont hasznos volt meglépni, mert rengeteg tranyót spórolnak vele, és mindössze kb. 100 játékra terveztek natív támogatást DirectX 11-hez, tehát sokkal olcsóbb karbantartani a meghajtót, mint például az AMD-nek és az NV-nek, akik minden DirectX 11-es játékot natívan futtatnak. Meg önmagában az emberek erről nem is tudnak, azt hiszik, hogy ha vesznek egy modern hardvert, akkor nem lesz majd baj a 2010-2015 környéki játékokkal. Hát lesz, ha emulálva fut éppen az adott régi cím.
-
Gyuri27
félisten
válasz
Yutani #47995 üzenetére
Én az egész évet nézem. Főleg, hogy a btc 2018 dec 15-én volt a legolcsóbb: 2844 eur. Előtte 5000+. És utána is magasabb.
Ha jól emlékszem a számok is azt mutatják akkor lett "vége" az első láznak.
És ha nem a 2017 q4-től számolom (ami 14.9%-s esés) hanem 2017 q3-tól akkor az esés 17.3%. szemben a 8.9%-s felfutással.
Na de mindenki értelmezze a számokat ahogy akarja. -
paprobert
őstag
válasz
Yutani #47739 üzenetére
Az Alder Lake volt az a dobás, és vissza is vette a koronát a Zen3 fejéről, amit kb. fél évig az AMD birtokolt.
De annyira mégsem volt nagy, hogy messze ellépjen, azóta nagyjából teljesítmény-szinkronban vannak.
A Zen5 viszont már lefektette az irányt, és látszódik az út előre.
Az AMD felé fog billeni a mérleg nyelve, ha nem hoz valami radikálisat az Intel. -
válasz
Yutani #47739 üzenetére
"Kizárt, hogy az AMD elkövetné ugyanezeket a hibákat, és az Intel saját erőből visszanyerné a lendületét"
Igen egyetértek...Azért túlzás ez alapján ilyen következtetéseket levonni a kollegának, mert csökkentik a befektetéseiket, karcsúsítanak.
Még így is sokkal nagyobb cég mint az AMD volt anno, a Ryzen idejében.. plusz az egyáltalán nem kizárt hogy az AMD elköveti ugyan ezeket a hibákat, lásd zen 5 ami az első lépés a felé amit anno az Intel csinált a csúcson... Azért a Ryzen kb aza pillanat volt mint a C2D anno Intelnek. -
Raymond
titán
válasz
Yutani #47691 üzenetére
Az van hogy hiaba hasznalnak AMD-s GPU-kat is ha az NV-bol sokkal tobbet hasznalnak. 2006 kozepe ota, tehat 18 eve az AMD konzisztensen kevesebb dGPU-t szallitt negyedevenkent mint az NV, 2014 ota jelentos lemaradassal:
Ezen kivul ott van az is hogy a Steam-ben lathato gepek jelentos resze gamer noti, itt az AMD gyakorlatilag nincs jelen, az szinte mind NV. A covid alatt volt 1-2 ev amikor volt AMD GPU-s gamer noti is a 6000-es sorozattal, de az is csak egy mareknyi modell es rovid ideig, nem oszt nem szoroz a komlett bazist figyelembe veve. -
gejala
őstag
válasz
Yutani #47689 üzenetére
Itt csak Polaristól kezdve vannak benne a 10%-ban.
500-as széria sokáig elérhetetlen volt a bánya miatt, Vega/Fury sose volt népszerű, 5700XT-től meg tömegesen szabadultak meg a vevők, miután az első félévben vállalhatatlan volt a driver.
Az ilyen 460/480/5600XT kártyákról meg mostanra rengetegen váltottak 3060-ra vagy másra. -
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #47683 üzenetére
A tényleges darabszámok minden gyártó vonatkozásában majdnem annyira titkos adatnak számítanak, mint például az orosz-ukrán háború emberi és anyagi vonatkozású veszteségei. Mindkét esetben főleg másodlagos és harmadlagos adatforrásokból próbálhatunk következtetni a valós helyzet állására.
Ebből következően mindenki csak különböző származtatott adatok közül választhat egy neki szimpatikusat, és aztán azt hozhatja fel a saját véleményét alátámasztásaként.A Steam adatai – még ha a saját területével kapcsolatban pontosnak is tekintjük – például a nagyjából 100 milliónyi aktuális generációt képviselő konzol, valamint a legalább 150 milliónyi eggyel korábbi generációt képviselő konzol teljesen kimarad abból a halmazból, míg a mai játékokban már erőteljesen kompromisszumos Maxwell/MX/Pascal/GTX-16 GPU kártyákat beleszámolja. Az a 250 millió egységnyi AMD-eredetű konzol-GPU például alighanem az Ampere körcikk méretét is meghaladná, és máris teljesen más képet mutatna az eloszlás, amivel a fejlesztőknek számolniuk kell piacként.
De ugyanígy hiányzik a mintavételi körből a Steam Deck és a Nintendo Switch is, ami megint valószínűleg erősen megkavarná az eloszlási arányokat. -
válasz
Yutani #47683 üzenetére
"Egyszerűen nem tudom elhinni, és nem tudom, hogy ti, többiek meg hogy tudjátok ilyen magától értetődőnek venni."
nem értem mit vársz? Mit kellene tenni?
Remélem nem térünk vissza ahhoz az időszakhoz hogy támogassuk a kisebbet, mert az AMD egy giga cég óriási bevétellel és profittal.
Jelenleg az Ada kártyákat ugyan annyiért vagy akár olcsóbban, nagyobb választékban érheti el a vevő. Kevesebbet esznek ,gyorsabbak RT ben, támogatnak egy rakás ficsőrt generációkra visszamenőleg. Nincs piacfordító lehetőség egy AMD kártyában sem. Ezzel nem azt írom, hogy rosszak természetesen, csak pár Giga Vram önmagában, főleg a Super generáció megérkezésével nem elég semmire. -
válasz
Yutani #47669 üzenetére
Nekem személy szerint eszembe se jutna most Intelt venni gépfejlesztésénél.
Tavaly akartam fejleszteni, -most 12600 CPu van -,de akkor még bizonytalan voltam de most( tényleg most, kb 10 perce) már meg is rendeltem az Asus TUF AM5 deszkát, pár hónap alatt összerakom az új rendszert.
Számomra GPU terén sem rossz a helyzetük, nekem tetszik a 7000 generáció. -
-
Devid_81
félisten
válasz
Yutani #47429 üzenetére
Jaja, teljesen felesleges volt Oket igy nevezni ahogy.
Meg az elsz@rt Nvidiahoz kepest is nagyon rossz latni ezeket a elnevezeseket.
Foleg a 7900 faj legjobban talan.Gondolom ha kiadtak volna oda ahova valo avagy 7800/XT, akkor most mindenki feszulten varna a hireket a hianyzo 7900 XT-rol, ami ugye nem letezik.
-
válasz
Yutani #47409 üzenetére
"A csávó ellopta, és a perirat szerint azt az Nvidia felhasználta"
Hol találtál periratot ?Az azért kérdéses, hogy tudta azt, hogy az valójában lopott tudás vagy elégedett volt az új szerzeményével, hogy tapasztalt srácot szereztek a munkaerő piacról. A lopott forráskód és rengeteg adat a magángépén volt a srácnak.
Ugye ez mást jelent akkor ha azt mondjuk hogy a srác lopott az előző munkahelyéről és azt eladta saját szellemi tulajdonaként ( tudásként) az nvidiának az utóbbi tudta nélkül meg akkor is mást jelent ha bebizonyosodik, hogy tudatában voltak annak hogy az adatok lopottak.
A te általad leírt forgatókönyben az Nvidia kerül főleg bárd alá a második esetben a srác. Ami probéma hogy itt az Nvidia alkalmazottja már de lopás idejében nem volt az, tehát már akkor megszegte a törvényt .
Tehát itt azért bonyolultabb pereskedés várható a Srác és az Nvidia, a Srác és a Valeo és a Valeo és Nvidia között.
Ez lehet hogy az az eset amikor te veszel egy lopott autót, amiről te nem tudtál hogy lopott majd kopogtat egy év múlva a rendőrség és elviszik a kocsidat majd feljelentenek orgazdaságért.
Se pénz se kocsi meg még jól meg is büntetnek .
Feltéve ha valóban nem tudtak róla de ők ezt állítják.
"Nvidia has yet to comment on the lawsuit, but a previous letter from Nvidia’s lawyers to Valeo written in 2022 stated that Nvidia had no knowledge of the stolen confidential material and that Nvidia had ‘no interest’ in Valeo’s code."
Ugye ha tudtak más a helyzet,de efelől ilyen kis értékben vannak kétségeim mert a valeo és az Nvidia együtt dolgoznak és partneri viszonyban vannak. Állítólag töbször dolgoztak már egymással mérnöki gárdákkal a Bloomberg cikkek szerint és a srácot feljelentették már Németországban lopásért.
Emlékeztet a sok évvel ezelötti AMD től távozó vezetők adatlopására,de itt mekkora iditának kell lenni hogy azok elött hagyd nyitva a mappát videókonferenciában, akitől elloptad benne a okk dokumentummal és forráskóddal. Ez ha nem megjátszott dolog akkor nem tudom ... -
FLATRONW
őstag
válasz
Yutani #47382 üzenetére
Nekem itt a gyártásttechnológia tűnik minden rossznak a forrásának. Külső megrendelők nélkül is van pénz a fejlesztésre, mégsem tudnak elmozdulni a 10 nm-ről, annak bevezetése is elég nyögvenyelős volt.
Persze meg lehet a kérdést úgy is közelíteni, ahogy ők látják, ha megrendelőket vesznek el a konkurenciától, akkor azok nem ilyen ütemben fejlődnek, és a jelenlegi technológiával is az élen tudnak maradni. -
gainwardgs
veterán
válasz
Yutani #47352 üzenetére
Nincs 100%-ban rendben, de ahogy észrevettem már lassan ezt "diktálja" az ipar.
A játékok már nagyon "határidőre" készülnek, nem baj ha nincs kész, nem fut jól, adjuk ki, kell a zseton stb.
Majd az user rákapcsolja a Dlss-t, Fsr-t stb. azt jóvanazúgy
Persze a remedy-t még nem ide sorolnám.
4070 is kb 2év múlva hasonló pozícióban lesz sajnos.
De egyelőre várjuk meg a megjelenést, aztán kiderül, biztosan itt is lesz pár olyan beállítás amit ha kikapcsolsz nem veszed észre, de cserébe nyersz jópár fps-t
De azt biztosra veszem hogy aki itt is full raytracing-et akar path tracing-el egyetemben hát nem tudom hogy 4090 alatt el fog-e futni normális sebességgel
Bízzunk benne hogy igen -
gainwardgs
veterán
válasz
Yutani #47343 üzenetére
A 3070 egy 2020-as kártya.
Csak nem gondoltad hogy fullon fog futtatni egy majdnem 2023 végén megjelenő játékotSzerintem amúgy sokkal jobb lesz optimalizáltság szempontjából mint összes eddigi unreal5 motoros megjelenés
Ráadásul grafikailag sem mutat rosszul.
Cyberpunk-ban elég frankó a Dlss 3.5, szerintem itt is parádés lesz -
válasz
Yutani #47226 üzenetére
Nem tesztelték Intel kártyával, pontosabban nem kapott Intel tesztelési lehetőséget.
Illetve látszólag dx12 a játék valójában szerintem nem teljesen az, tekintve hogy dx11-es kártyán játszok vele éppen notin. (960m ami egy 750ti).Hagyjunk időt kiforrni neki, cyberpunk is hasonlóan azaz még rosszabbul aztán ma már igen jó játék lett szerintem.
-
FLATRONW
őstag
válasz
Yutani #47215 üzenetére
Fura dolog ez. FSR még úgy ahogy használható 4k Quality módban, tehát egy 1440p-re képes kártyától kicsivel erősebb kell hozzá.
Nvidia oldalon nincs olyan GTX kártya, ami megüti ezt a szintet, a legerősebb az 1080 Ti ( az 1660 is csak 1070 szintjén van).
Sajnos, nem sajnos, de jelenlegi állapotában tényleg nem tud nekünk az FSR sokat adni. Előbb utóbb viszont váltunk, és akkor szeretnénk használni a DLSS-t, így már most is támogatjuk, hogy mindhárom kerüljön be a játékokba.
-
Raymond
titán
válasz
Yutani #46994 üzenetére
Es csak romlik a helyzet az orak multaval. Erre a csajra emlekszel? [link] Nagyon nepszeru video volt es honapok mulva felvettek az LTT-hez (errol is bovebben a masodik link alatt). Aztan par honap mulva nem volt mar ott, nem reszletezte senki (se az LTT se a csaj) hogy miert (minek is reszletezne?), de ugy latszik tegnap este kifakadt belole egy Twitter/X thread formajaban. Eleg durva a dolog [link] Ha az eredeti GN video temajat most meg is probaljak elmagyarazni vagy kezeli ez az uj Madison tema legalabb akkora problema ele alltja oket ha nem nagyobb ele. Sok sok penz eluszott mar most is az "I won't spend $100-$200-$500 employee time to retest" hozzaszolas es hozzaallas miatt - kb. 4 ezer Floatplane subscription, tehat tobb mint $200K eves szinten es gondolom a szponzorok se fognak rohanni a kovetkezo napokban/hetekben/honapokban hogy kuldjek nekik a hardvereket mindenfele orult projekthez.
-
válasz
Yutani #46893 üzenetére
Mondjuk nem volt az annyira alacsony azon a kripto árszinten.
Lassabb volt a megtérülési idő, csak ennyi.de nagyon profitábilis volt az RDNA 2 is az alacsonyabb fogyasztás miatt. Ezért nem lehetett azt sem venni, nem azért mert a gamereknek az jutott.
Például a mai árfolyamon :RTX 3090 : Profit per day: 0.67 USD
RX6800: Profit per day: 0.53 USD
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Futás, futópályák
- Samsung LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Lejárt a gyártói garancia? Mi tovább támogatjuk az IT infrádat!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 32GB (2x16) G.Skill Trident Z RGB 6600MHz DDR5 memória garanciával hibátlan működéssel
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
- AKCIÓ! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest