- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- OLED TV topic
- 3DMark (2013) eredmények
- Everest / AIDA64 topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen videókártyát?
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
op9
aktív tag
válasz
szabog4 #5996 üzenetére
Próbáld meg OBJ-be exportálni, majd abból import.
Ha ez nem segít, akkor element szinten jelöld ki az összes polyt, és Detach (ezzel új objektumba teszed az összes polyt), majd töröld az így maradt üres object-et.
Ha ez sem segít, akkor tedd rá ugyanazt a materiált, mint ami a fegyver többi részén van, és akkor nézzed meg, hogy mit renderel, mert akkor látszik majd, hogy merre van a gond.
Bár szerintem az első kettőnek már meg kell oldania. -
szabog4
aktív tag
Eltértünk a kérdésem megválaszolásától picit!
Nem az a gondom, hogy fekete képet kapok vagy ilyesmi, hanem, hogy amit beszúrtam képet /MP5SD6 fegyver/ jól látszik a renderelt képen pl. a testen nem látszik a már beállított textura!RENDERELVE a textura /hangtompítón, markolaton és testen/ ELVAN FOLYVA
PRINT SCREENELTEN azaz nem renderelve, simán meg beállítottam UVW map segítségével, hogy legyen a textura és ott jó!Remélem már érthető
Köszönöm az újabb válaszokat előre illetve a RENDERELÉSI információkat!
-
pikszel
addikt
válasz
szabog4 #5992 üzenetére
A Mental Ray a max egyik "beépített" render motorja. A Common fül alatt találod legalul az Assign render gombot és ott tudsz választani. A V-Ray, finalRender, Brazil, Maxwell, stb. renderelőket külön kell telepítened. A hibához sajnos nem tudok hozzászólni, ilyet még nem tapasztaltam.
-
djdaniel
senior tag
VRAY-el a render, előző hozzá hozzászólásba nem engedte be szúrni.
-
djdaniel
senior tag
válasz
szabog4 #5992 üzenetére
nyilván azért kapsz fekete képernyőt renderbe, mert vagy materials-okat sz*rúl állítottad be, vagy a rendert, vagy a materials nem kompatibilis a renderel ( pl amikor vray-t akarsz rendeleni mental ray-el, tehát fekete képernyő + hiba kód. maxból melyiket használod ? 2010, 2013 ?
Vray -
szabog4
aktív tag
válasz
djdaniel #5991 üzenetére
Üdv!
Fogalmam sincs most miről beszélsz, de tényleg!
Nagyon nem vagyok jártas render téren! Vray, mental ray? Ez a 3ds Maxen belül van vagy a 3ds maxhez van egy külön program!
Rövid magyarázatot adnál azt megköszönném!
Még nem kívánok profi rendert csinálni egy egyszerű is jó NATUR kezdésnek!
De mivel a textúra az után /render/ rossz nem vágom! -
szabog4
aktív tag
Üdv újra!
Boldog újévet mindenkinek!!!!
Ismét feltennék egy kérdést!
PLANE-eket használva eléggé szaggat a gépem egy autó elkészítésénél (elég sokat használtam) viszont, ha BOX-ból indulok ki /más modellek pl.: FEGYVER/ sokkal több 'dolog' fér el a képernyőn akadás nélkül ergo részletesebb lehet a modellem pl.: csavarok vagy netán az egész motort és tengelyt is tudnék bele tenni. Neten viszont PLANE-ekből állítják össze a kocsikat! Kérdés a következő, hogy lenne érdemesebb nekiállni!? PLANE-eket használjak továbbra is vagy BOX-okból induljak ki?(Tény, hogy a legelső modellezésem kezdésként egy autó volt és elég sok vertexpontból állt össze, szóval lehet most, hogy gyakorolgattam rájöttem 1-2 fortélyra lehet megtudnám oldani PLANE-ek segítségével, de ez még mindig nem zárja ki a zavaró akadást, szaggatást.)
/Előttem szólóhoz hozzászólnék!
Szerintem egy autó modellezése előtt ugye kell az SZEMBŐL, HÁTULRÓL, BAL- JOBBOLDALRÓL illetve ALUL- FELÜLNÉZETI képe. Én személy szerint, ha nem egyeztek a méretek tehát 1 autómodellről a fotós nem csinálta meg a szükséges mennyiségű képet, akkor ugye össze ollóztam a képeket.
Mondjuk egy 600x800 (bal) oldal nézet egy kék ford focusról, egy 1250x723 (jobb) oldal nézet egy lila ford focusról stb. stb.
Photoshopban megnyitva a 6 képet az adott autómodellről és ott SEGÉDVONALAK segítségével átméretezni a képeket úgy, hogy egyezzenek. PL.: Szemből a kocsi magassága ugyanakkora az oldalnézetin is, tehát lehet méretezni, vagy felülnézetben a motorháztető ugyanolyan széles, mint szemből nézetben.
Érdemes minél nagyobb méretű képeket szerezni, mert legalábbis nekem 3Ds Maxban eléggé lebutul a képminősége.Remélem érthető volt és tudtam elméleti síkon segíteni és még fizetni sem kellett érte!
Nem néztem meg kinek kellett sorry. :"D
Természetesen kövezzetek meg, ha rossz az elgondolásom valamint, ha köze nem volt ennek a szövegnek semmilyen kérdéshez!
/
-
RefeeZ
tag
Szia
A kezdeményezés jó, azonban volna két észrevételem a dologgal kapcsolatban. Az egyik, hogy nincs hozzá hang (persze, aki akar, kapcsolhat zenét), így akinek szüksége volna rá, hogy megértse, hogy miért úgy csinálsz dolgokat, ahogy, az nem tanul belőle sokat. A másik pedig, hogy gyakorlatilag ugyanezt a tutorialt (csak audi a3-mal) meg lehet találni a bánat tudja már, melyik oldalon. Ott az elejétől kezdik (mutatják, hogy miként méretezik a referencia képeket, stb.), és ha jól rémlik, magyarázat is jár hozzá. Persze, az azt hiszem, hogy fizetős, de minden csak leleményesség (talán az sem) kérdése, ha az embernek nem fussa rá.
-
asuspc96
senior tag
-
op9
aktív tag
Kis kiegészítés...
lecsekkoltam az RT-t, és most a 250GTS alapon kb. ugyanannyit megy, mint a 2500K-m 4.5GHz-en. (egy jelenetnél 1 perc alatt 588 path/pixel mindkettő cucc. nézegettem is, hogy most tényleg nem ugyanazzal renderel-e, vagy sem, de egyik esetben a proci 100% volt, a másikban meg csak 25.)
Képeken is annyit észrevettem, hogy a GPU rendereli a vraylight hátoldalát is (holott nem double-sided), valamint a jelenet világosabb lesz (vray camera-t használtam).Majd megtaláltam az említett akadozást is ezen az oldalon:
Balancing the GPU load
Ha ezt a számot kisebbre vettem (akkorára, mint a CPU-ét 64/4), akkor a proci már gyorsabb volt ~20%-kal.
De azért csalóka, mert a CPU-s kép sötétebb, ezért több zaj látszik, valamint az AA a GPU esetében szerintem minimum a duplája, ha nem a 4-szerese.Szóval a Vray RT sokkal jobban megéri GPU-val, és már említett pénztárca függő játékszer miatt a lehető legjobb cuccot szereti. Mostani RT-kben van olyan is, hogy Resize textures for GPU, szóval gondoltak a kevesebb memóriásokra is.
-
op9
aktív tag
Leszedtem ezt a cuccot:
LuxMark.
Ez OpenCL-t tesztel akár cpu, akár gpu-n. Van itt egy adatbázis is, amit már feltoltak eredményekkel. Én is ilyen számokat mértem. Nagyjából ezzel lehet számolni szerintem vray alatt is.
Minél gyorsabb kártya a jó, és minél több memóriával.
Itt van pár hasznos oldal:
1
2És arra figyelni még, h pl. a GTX 590 3GB-os igazából csak egy nyákra tervezett SLI cucc, ezért 1.5GB-ot lát belőle.
-
op9
aktív tag
Hali!
Én próbálkoztam vele, de csak egy 250GTS 512MB-tal.
A memória számít elsősorban, mert mindent bele kell töltenie, csak akkor tud jó sebességgel menni. Nekem már az is számított, ha az areo-t kikapcsoltam, mert alapból megevett a win kb. 200-300MB-ot.. bár már rég volt nem biztos, h pontosak az adatok, de az rémlik, hogy alig maradt szabadon a kártyából.
2GB-ot én mindenképp mondanék, és ha SLI-be kötnéd, akkor nem adódnak össze, szóval a legkisebb memóriás lesz a szűk keresztmetszet.
Talán az I7-920-asom 4.2-n hozta azt a teljesítményt, mint a 250GTS, szóval megéri GPU-val használni inkább.
De azt is észrevettem, hogy GPU-t használva akadozott az egérmozgatás (és ezzel a kezelés is), de lehet, hogy egyedi eset volt, vagy már rég javítottak rajta. (gondolom leterhelte a GPU-t, ezért lassult a 2D rész)
ATI nem tudom, h mennyire támogatja, valamint arra is érdemes figyelni, hogy az nV 660-as szériája a butított sávszélességgel mennyire veszít értékéből. -
djdaniel
senior tag
-
djdaniel
senior tag
válasz
Mr.Csizmás #5974 üzenetére
crativecrash
exchange3d
the3dstudioBár szerintem ebbe nincs nagy meggazdagodási lehetőség, mert különböző fórumokon,oldalakon, ingyen lelehet tölteni, amit a fent említett oldalakon árulnak.
Elég sok ember van aki megvásárolja, és egyéb oldalakra feltölti, és ingyen lelehet tölteni. -
Toncsi
aktív tag
Üdv!
Használt valaki Vray RT-t? Milyen videokártyát érdemes hozzá venni? Lényeges, hogy mennyi memória van rajta?
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Ismét egy kérdéssel fordulnék a szakértő brigádhoz!
2009es 3Ds Maxben az objektum létrehozó felületen belül az ACE EXTENDED al opción belül van a FOLIAGE választható 'objektum', amin belül van több fajta fa modell. Na most ilyet hogyan tudnék létrehozni saját magam? Dróthálós nézetben a leveleket nem mutatja, hanem csak egy gömb modellt mutat és a gépem ezt már bírja akár több fa lerakásánál is. Egyesével raktam anno leveleket a fára, de meghalt a gép tőle azaz a program crashelt be folyamatosan. Remélem érthető amit írtam?)
Remélem tud valaki segíteni. Jó lenne, ha saját magam tudnák fa modellt készíteni a gép/program behalása nélkül.
Válaszotok előre is köszönöm!
-
válasz
Mr.Csizmás #5974 üzenetére
Pl.: Turbosquid
-
Mr.Csizmás
titán
üdv,
kész 3d modelleket hogy lehet adni-venni?
-
válasz
szabog4 #5971 üzenetére
A helyzet az,hogy a gépen csak kevés múlik. Nem attól lesz valaki jó grafikus, hogy bika a gépe. Még régebben, előző munkahelyemen a vezető grafikus a tiédnél gyengébb géppel csinált olyanokat,hogy a hajam letettem. Meg kell tanulni optimalizálni, és mindent annyi polyból csinálni, ami igazodik az igényekhez, amire szánják. Ha ennél többől készül, az csak erőforrás pocsékolás.
Szóval, a mostani gépeddel is meg lehetne oldani, amit szeretnél, csak ügyeskedni kell.
Pl. szét lehet pakolgatni a fákat is szépen, de ki kell kapcsolni a texturát rajta (amíg pakolászol/ha elég, hogy ha csak renderben látszik) és akkor nem kulázza össze magát max a viewportban.
-
válasz
szabog4 #5969 üzenetére
Csak a lényeget írom le...
Nem mindegy,hogy hol nézed. Úgy értem, a max alapból meghal ha alfás plane-k rengetegét rakod szét. Az,hogy a Far Cry-ban nem szaggat, az azért van, mert ott a játék engine úgy van megírva... Arról nem is beszélve,hogy vannak LOD-ok, tehát egy fát/objektet úgy kell megcsinálni (modellezni uv-zni-textelni), hogy mondjuk megvan 3000 faceből, akkor le kell butítani 1500-ra, 750-re és mondjuk 300-ra). Minél messzebb van, annál kevesebb poly-s megfelelőjét rakja ki az engine, így nem terheli a gépet, hisz úgysem látszik messziről az a részlet, ami a 3000 face-s objekten (értsd.: egy bizonyos távolságból a legkisebb és a legnagyobb LOD is ugyanolyannak látszik).
Szóval nagyon nem tudsz mit csinálni maxban, rakj egy plane-re egész ágat levelekkel és azt rendezgesd a törzsön, ne egyenként pakold szét a leveleket....
Ja, 4 giga ram alapból felejtős, ha ilyeneket akarsz csinálni nagy mennyiségben, a max megeszi reggelire. Előbb fogysz ki RAM-ból, mint vga szuflából jelen esetben.
-
szabog4
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy elméleti kérdésem 3Ds maxel kapcsolatban és most legyen a 2009es verzió!
Miként lehet lemodellezni egy szigetet most vegyük példának a FAR CRY 3 hatalmas területét anélkül, hogy a gép meghalna már 1 fa miatt is. Modelleztem egy épületet azt feltextúráztam illetve a körülötte lévő járda meg pad meg hasonló dolgok illetve 1 egyszerű csavart alakú szobor. A fa amiket rádobtam levelek /készítettem egyet és azt klónoztam és azokból kisebb egységeket készítettem amiket ismét klónoztam, azokból megint.../ összesen ha jól emlékszem kb. 225 levél volt egy fán és ebből készítettem 6ot és itt a gép már meghalt vagy is nem biztos, hogy a gép, mert a 3Ds max halt/hal meg folyton, amikor kezelni akarom a modellt /elhelyezni , talajra igazítani/ . Na most a Far Cryban, azért több száz fa van és gondolom azt is lemodellezték és egybe nézhették meg, vagy netán tévedek!? Most nem akarok lemodellezni egy kicseszett nagy szigetet minden tereptárggyal csak maga a tény, hogy, ha nem tudok készíteni részletes modelleket, akkor minek szarakodjak vele. A fa törzse 6szögű hengerből készült és kb. 10ág van rajta amik ugye szintén 6 szögűek; a levelek pedig 9 vertex pontú PLANE /szóval nem bonyolult modellről van szó/. Lehetséges az, hogy azért hal be illetve akad ilyenkor a dolog, mert 2 vagy több modell egymáson átmegy, egymásba ér??Gépem:
Proci: DualCore AMD Athlon 64 X2, 2000MHz (10x200) 3800+
Videokártya: Sapphire HD 5770
Ram: DDR2 4gb 1066mHz , de 800nak érzékeliElőre is köszönöm a segítséget!
-
pikszel
addikt
-
rlazol
veterán
mindnekinek köszönöm a segítséget!
megpróbáltam az összes javaslatot, egyik se működik.
Renderelve szépen látszik, vagyis a helyén van. -
Ott-ott, pontosítok, én még 2011-ben dolgozok: jobbklikk az adott nézet bal felső sarkában látható + jelen, majd configure, itt egyből a Rendering method fülön ott van jobb oldalt a Rendering options, és itt a "disable textures". Érelem szerűen, ne legyen kipipálva, ha látni akarja az illető a texturát.
-
dy_nmq
aktív tag
nincs mar 2011-es maxom de valahol van egy ilyen checkbox hogy disable textures. Értelemszeruen ne legyen bepipalva. Valoszinu a viewportban mondjuk a perspective feliratra jobbklikk aztan configure szerintem akörül kell hogy legyen.
Banális kérdés de rá van téve a material a plane-ekre? Ha igen akkor ha a material diffuse colorjat elcsavarod rögtön latod ha tényleg együtt vannak. Esetleg mas matID, uv csatorna. Plusz nézd meg nincs-e véletlen freezelve az objekt vagy alt+x -el átlátszova teve.
-
rlazol
veterán
Sziasztok,
2011-es maxon kérném segítségetek.
Nem jelenik meg a material a Viewportban. Renderelve rendben van.
Sima kép, Diffuse-on, semmi effekt. Egy plane-re húztam rá. A "Show Standard map in Viewport" ve van nyomva.
Több ilyen plane-m van, egyikben se jelenik meg.
Mi lehet a gond?
köszi -
Met
nagyúr
Van egy régebbi file amit meg szeretnék nyitni és újra renderelni.
Ezt kapom render közben Type error: bsearch requires Array, got: undefined.
2010-es Max -
Lacika97
csendes tag
Helló! Tudom hogy nem pont ide való XD Azt szeretném kérni/kérdezni, hogy a sony vegas pro 8-hoz kellenének a serial number, meg a másik hosszabb. Van az a keygen generátor program hozzá, azt meg nem találtam sehol, valaki dobjon egy linket vagy valami, kösz előre.
-
pakriksz
őstag
még mindig meg tud lepni ennek az egész transformos marháskodás. Azért nem ment, mert bár látszólag a felületre rajzoltam, de mégsem... reset xform és fordult a felület, és aztán vissza kellett flipelni, úgy már megy.
-
pakriksz
őstag
hello
Van egy modellem, de eléggé kaotikus a geometriája, az alak jó, de mivel nem jól áll az egész, a phong shading persze borzasztóan néz ki, sötét világos háromszögek lógnak ki, automatikus smoothing groupokkal, is és manuálisan is. Létezik valami gyors megoldás ami a vertexek akár teljes átrendezésével, de az alak nagyjából megtartásával rendbe tudja ezt hozni?
-
atila4
senior tag
Sziasztok! Akit érdekel az nézze és kövessen youtube-on. Elkezdtem egy Maserati Granturismo modellezésének tutoriálját. A videó itt megtekinthető (még csak 2 rész van kész)
-
dy_nmq
aktív tag
válasz
Lacika97 #5947 üzenetére
ha ott a pipa akkor ki is van rakva valszeg csak nem látod mert nem jo helyen jelenik meg - gyakorlatilag olyan kép pozicioban amit nem fed le monitor. ezt még nézd meg, hátha
-
Lacika97
csendes tag
válasz
icecave #5944 üzenetére
hát sajnos az a felső sor nem jött vissza, de a mozgató ikonok amik az objecten vannak (nyilak stb.) azok igen, szóval most lehet vele dolgozni nagyjából, csak pl az hogy 5-ével lehet forgatni, meg a linkelés nincs ott. De meg lehet oldani
bár ha újratelepíteném a gépet akkor jó lenne valószínűleg nem?
-
Lacika97
csendes tag
Heló mindenkinek!
3ds max 9-esem van. Nemrég adódott egy olyan gondom, hogy a "vissza" nyílra akartam kattintani, de gondolom félre ment, és eltűnt az a menüsor. Remélem valaki tud segíteni, mert már újra raktam,de úgy se jött vissza. Előre is köszönöm, ha valaki tudna segíteni nekem! Egy képet feltöltök azért.(piros nyíl jelzi, hogy honnan tűnt el a sor, de úgy is észreveszitek szerintem XD)http://kepfeltoltes.hu/view/120827/sa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
-
copass
veterán
sziasztok!
tudna valaki nekem segíteni abban, hogy max fájlból kellene nekem 3ds-t exportálni. 9 fájlról van szó, csak a modellre van szükségem. melóhelyen nem tudok 3dsmaxot telepíteni, de csak így tudtak adatszolgáltatást adni, aki adta az meg nem elérhető.
előre is köszönöm a segítséget mindenkinek. -
somasz
addikt
Üdv!
Unokatestvérem renderfarmot készül építeni, pár technikai jellegű kérdésem volna, hátha tudjátok a választ.
Egyelőre így néznének ki a render node-ok:
ASRock Z77 Pro4-M / i7-3770k / Alpenföhn Brocken / G.Skill 2*8gb kit 1333MHz /Western Digital Caviar Blue 500GB / Bitfenix Merc Alpha / Chieftec CTG-500-80P
Ezekből lenne hozzávetőlegesen 8db.Van egy fő gépe, amin kidolgozná a jelenetet: i7-920 / 24gb ram / 160gb ssd / 2*500gb raid1 / quadro 4000 / gtx 580 3gb
3ds max / mayával renderelne, Backburner segítségével, (esetleg még Vred essentials vagy bunkspeed cpu renderrel)
-5000-12000 pixeles képeket
-full hd videókatEgy switch fogná össze a hálózatot, a fő gép raid háttértárát kéne megosztani a node-okkal.
Nem lesz-e szűk keresztmetszet a hdd (mind a fő gépben, mint pedig a node-okban)? A node-okba kell-e SSD?
Volt már, hogy belefutott a 16gb memória limitjébe, de van egy olyan parancs, hogy split scan line a renderelésnél, ez megfelelő megoldás-e a memória limit leküzdésére, vagy érdemesebb 32gb rammal felszerelni a gépeket?
Hirtelen más nem jut eszembe, remélem valaki tud segíteni ebben a nem mindennapi problémában... -
Rayyy
senior tag
Rakott itt már össze valaki hálózatot rendereléshez? Kéne egy kis segíség
-
Rayyy
senior tag
válasz
szabog4 #5924 üzenetére
UHH... 4-es meshsmooth
Az is segíthet gazdaságosan dolgozni, ha előre eltervezed, hogy az adott részletek mekkorák lesznek a végső renderen. Ha pl. egy autót csinálsz, amit nagy háttérbe építesz (legyen az környezet vagy stúdió), és mondjuk a kép 1920x1080 lesz, akkor nagy valószínűséggel a visszapillantót elég 1-es szmússzal meghagyni, mivel a fő képen az kb. 30x30 pixel méretű lesz és senki nem fogja észrevenni rajta a szegmentáltságot. -
Rayyy
senior tag
válasz
mayafree #5911 üzenetére
(látom, hogy elég régi a kérdés, de azért válaszolok)
Én próbálkoztam iRay-jel és nem volt rossz studio setup-ok rendereléséhez... na szóval, nagyon számít, hogy mennyi ram van a videókarin, mert az egész scene-t oda tölti be egy gpu render, tehát ha sokszázezer poli van benne vagy/és rengeteg textúra/shader, akkor bizony egy idő után abba hagyja a rendert vagy ami valószínűbb, el sem tudja kezdeni.
Akit érdekel az iRay és a gpu renderelés, az itt hasznos infókat talál: [link] -
szabog4
aktív tag
válasz
icecave #5923 üzenetére
Megfogtál azzal, hogy milyen "...még is milyen modell lehet?..."
Hááát az igazat megvallva én úgy csináltam, hogy fogtam egy PLANE-t , leraktam oldalt beállítottam tetszőlegesre pl.:
Lenght Segs: 13
Width Segs: 10vagy 8-5 ahogy éppen éreztem és, ha több volt a kelleténél, akkor több volt, ha nemvolt elég, akkor hozzácsaptam még. Azért raktam rá meshsmoothot 3-4est, hogy minél lekerekítettebb legyen. Jól nézett ki 1-2-en is, de legyen tökély.
Ez a rész nekem annyira kínai volt...
:
"Egy sima 10x10x10 felosztású kocka, ami alapból 1200 face, 4szeres smoot-al 153600 face" -
válasz
szabog4 #5922 üzenetére
Igen, hisz mesterségesen turbóztad fel a polyszámot... még egy mezei kocka is megöli a maxot, megfelelő meshsmooth szorzóval.
Igen, az kikapcsolja, de nem ott kell állítani, hanem alul, a szám alatt, amire mondod, hogy 3-4szeres smooth van a legtöbb cuccon. Ott van,hogy "render value". Na, itt is ugyanazt állítod. a Simát lenullázod, ezt meg felveszed 3-4esre, ugyanaz az eredmény, csak renderben ott lesz a smooth, simán meg nem. Csak kérdezem, hogy mégis milyen modell lehet? Egy sima 10x10x10 felosztású kocka, ami alapból 1200 face, 4szeres smoot-al 153600 face, szóval az alapmodelled nem lehet valami túl részletes. Csináld azt,hogy inkább jobban kidolgozod az alap mesh-t és használj maximum 2szeres smooth-t, meglátod, gazdaságosabban jössz ki, márha egy highpoly modellnél lehet ilyenről beszélni.
szerk.: ja, az, hogy belelógnak egymásba, nem para annyira, hisz a játékoknál sem gondolod, hogy mindent bekötnek egy-egy modellbe,hogy az zárt és tökéletes legyen... simán egymásba toljuk a részeket. Régebben,ha olyan volt az engine, muszáj volt az árnyék miatt zárt, modellt csinálni,de már rég nem kell ilyennek foglalkozni (kivétel biztos még most is van).
-
szabog4
aktív tag
válasz
icecave #5921 üzenetére
Egy nagyobb fokkal jobb lett, de nagy változás azért nem történt még akadozgat. Viszont ez a meshsmooth melletti égőre kattintottam ami eltünteti a meshsmoothot, de viszont rendernél sem mutatja.
Mellesleg lehet az a baj, hogy 2modell keresztezi egymást és belelóg a másikba amiért akad?
Megeshet túl sok polyt használtam a megvalósításhoz lehet előröl kellene kezdenem. :/
-
-
szabog4
aktív tag
válasz
icecave #5917 üzenetére
Jó oké.
poly:
A polys dolog amit írtál szintén nem jött be, de mindegy is.
Max biblia:
Oké persze több, mint valószínű, hogy nem menne nekem sem, de szeretek piszmogni ilyenekkel...
Bár azért majd megmérettetem magam egyszer.
Nem is vettem lecseszésnek!Akadás:
Na szóval itt nem lettem okosabb.
A viewpontban a 'Choose Driver' menüpontban ezeket találtam:------------------------
Direct3D Version
X DirectX 9.0
O DirectX 10.0Direct3D Device
X Hardware (HAL)
O Software (RefRast)Direct3D Use Flags
X Release
O DebugKijelölhető: Revert from Direct3D
Jelmagyarázat
:
X = ami kivan jelölve
O = ami nincs kijelölveAlatta található a 'Configure Driver' itt ez van mellé írva közvetlen
Direct3D 9.0 (ATI Radeon HD 5770 Series)
Azon belül, ha kell leírom, de nagyon hosszú...XD -
válasz
szabog4 #5916 üzenetére
Akkor ömlesztve, ahogy eszembe jut:
Persze, arra értettem ezesetben a lowpoly-t,hogy meshsmooth nélkül.
Poly szinten kijelölve az objektet a delete-vel törli a polyjait ÉS a vertexeit is, viszont pl. edge módban remove-ot nyomva avertexek csak úgy ottmaradnak, viszont ctrl-backspace-el lehet törölni egyben a kijelölt éleket és egyben vertexeket is.
Max biblia? Annó főiskolán én is vettem, akkor még max 5 volt a legújabb. Kb. 1 hétig használtam, aztán inkább online tutorialokból, meg magamtól tanultam. Szerintem szart sem érnek. Az, meg hogy egyszerűbbel kezd, nem azért mondják, mert hülyeség... ez a legtöbb ember baja is,hogy nem tartja kezdőnek, mert nagyjából tudja, mit-hogy-hol keressen, de az igazság mégis az,hogy akkor is kezdő, hisz hiába tudje, ha használatukkal nem tudja lemodellezni/kivitelezni amit lát/akar. Ez a probléma az többszázezres tanfolyamokkal is, megmutatják, mi-hol-merra, aztán mekapja a delikvens a papírt, aztán ha odatesznek elég egy mittudomén repülőgépmotort, 500 refképpel, akkor sem tudja lemodellezni, pedig ott van előtte. No, para, nem lecseszés, magánvélemény, aztán akinek nem inge....
Akadás: az sem mindegy, miben használod a maxot, openGL/d3d... ezt meg tudod nézni a customize-preferences-viewports fülön alul a drivernél.
-
szabog4
aktív tag
válasz
icecave #5915 üzenetére
1.:
A:Oké ez egy örök rejtély marad, másrészt meguntam és csináltam új elemeket kicsit tovább 'szopóztam' vele, de legalább jobb lett, mint az elődje, valamint még látszik is render után.
B:
Megfogom nézni mai nap nem érek rá vele szórakozni. :/2.
Na itt jönnek az újabb kérdések!
Totál kezdő vagyok ez az autó az első modellem ja és nem, nem kell írni, hogy kezdjem könnyebbel, mert nem az a bajom, hogy nem tudom inkább a nem ismerem a jobb kifejezés. A 'max biblia' vagy mi is a nevét nem tudom beszerezni és igazából nincs is időm sajnso 6000oldalt elolvasni egyenlőre másrészt meg, ha felvesznek egyetemre majd, akkor érzem majd a késztetést, hogy igenis el kell olvasnom. Na mindegy eltértem a tárgytól. Ezt miként tudom megoldani (bekapcsolni) , hogy LOWban lássam, csináljam meg? Arra gondolok, hogy nem teszem rá a meshsmooth-ot és ennyi!
Remélem eltaláltam.
A linkes résznél igazából bemutatni próbáltam, hogy ott azért nem csak 300.000 poly van és nem hiszem el, hogy nekik akadt, mert lehetetlenség úgy dolgozni. /oké, hogy HIDEolják meg hasonló, de ahhoz, hogy az ember lássa még is az összképet az egész modellt kell látnia meg forgatnia a hibákat keresve.
3. Hát itt megint az jön be, hogy nagyon akad az egész, szaggat és amikor COPYzok és tükrözöm, akkor nagyon nehéz pont a két felet összeilleszteni. Ezt is kipróbálom amit írtál!
4+ Bonus:
Megpróbáltam kitörölni, mint 'Deletet' nyomva, mint oldalt a panelban 'remove'olni az adott elemet, mint pl.: ajtó, hogy kevesebb polyból álljon és nem igazán lett azaz eredmény amire számítottam. nem kötötte össze a megfelelő maradék pontokat hanem össze-vissza. Gondolom erre ismét semmi esély, hogy legyen egyszerű megoldás?! -
válasz
szabog4 #5914 üzenetére
1.
A.:
Érdekes, passzolom, nem tudom, mi lehet, vagy a raytrace (vagy amit rátettél) szarakszik, vagy a fény, ha van a jelenetben, bár nekem eddig csak az árnyék volt a szívás, azt lehet inkább butítani/paraméterezni.
B.: jobb oldalt modify panel (ahol látod,hogy edit poly a cucc pl), lenyitod, és megkeresed, vagy objekt kijelöl, majd jobb fent a utilities fül (kalapácsos ikon), és ott kiválasztod a reset xformot, majd visszalépve a modellre ott lesz rajta, bele tudod jobb klikkel collapsolni.
2. Van sok trükk, nyiéván,ha high poly-t akarsz csinálni, a legtöbben megcsinálják low-ban, megfelelő helyeken chamferelve, hogy 1 vagy 2szeres meshsmooth-al jól nézzen ki, aztán ha kész, akkor bekapcsolják,hogy a low modellt lásd, és csak renderben tossza rá az 1 v 2szeres smooth-t és akkor máris sokkal több polyval lehet dolgozni, hisz realtime a gépnek csak a low modellt kell megjelenítenie/forgatnia/stb.
Linkek: Nem nulla ott a vetex szám, csak úgy is felteheti az eladó,hogy nem írja oda. Nyilván, sok a large poly benne, ezért nem írja oda, több a cumi egy olyan modellel, főleg,ha egy engine nem úgy osztja fel háromszögekre, ahogy azt az ember tervezi/látni szeretné.
3. Passzintás? Hogy érted? Egy ideig csak belövöd a pivotot és rányomsz egy simmetry módosítót, vagy rendesen beállítod a snap-et (S a gyorsbillje alapból), és simán odaugrasztod az egyik felet a másikhoz.
-
szabog4
aktív tag
válasz
icecave #5913 üzenetére
Üdv 'icecave' !
1.:
A;
Huhh megpróbálom leírni érthetően vagy inkább egy fura példával
A mítosz szerint a vámpírok ugye a tükörben nem látszódnak, de amúgy meg látjuk őket na szóval nálam ez a fajta jelenség van, hogy amit nem látok, mint maga a konkrét tárgy azt a tükörben látom amit viszont a tükörben nem látok azt a konkrét tárgyon látom. XD jó példa tudomtermészetesen render után.
B;
Ezt hol is találom vagy ez ismét egy jó kérdés? "...dobj rá egy reset xform-ot, és collapsold bele..."2.:
Na ez sikerült, de csak, mert írtad, hogy a 7 gomb az amúgy nem igazán találtam már magát a PLUSZ jelet sem.
Nekem ezt írja ki.:
Polys: 276.981
Verts: 273.724
FPS: 1,58'üresjáratban' 197.656 az fps szám
Amit letöltöttem CAMARO annál csak 16.810 a polyk száma a verts pedig 12.623
De nem olyan hűde részletes és szép pedig részletes csak hogy is fogalmazzak más egy gta3as autó és egy gta4-esmost nem jut eszembe jobb
Viszont ezt nézd meg itt /oldalt mutatja/ a polyk száma 324,501 a verts /ami gondolom a vertex szó rövidítése.../ 348,681
és nem hiszem, hogy ő akadva csinálta volna :/
http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-realistic-batmobile-tumbler-model/614611
vagy éppen ez
http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-bauhaus-furniture-mies-van-der/495478
655,329 poly és a vets 0 amit nem értek de mind13.: Oké, hogy lehet hideolni ezt alkalmazom is, de amikor egymás mellé akarom passzinteni a két fél modelt az autónál ugye, akkor huuuh megvilágosodtam ez a rész kiküszöbölhető...
Segítséget előre is köszönöm!
-
válasz
szabog4 #5912 üzenetére
1. Nem értem pontosan, mit kérdezel, de lehet, szarul áll egyes objektek normal-ja, dobj rá egy reset xform-ot, és collapsold bele, egyből látni fogod, az-e a hiba.
2. Attól is függ, mi hány poly, kezdők szokták elkövetni, hogy mindent sokkal több polyból csinálnak, mint amennyit szükséges, aztán hamar feltornázódik. Jobb klikk a viewportban bal felül a + jelre, majd viewports fül, ott kiválaszthatod, mit akarsz látni, azután pipáld ki,hoy mutassa is a polyszámot. Innen meg tudod nézni, mi mennyi. (fejből írtam, most nem nyitok ezért maxot, ha már szabin vagyok, de ott kell lennie, 7-es gomb a gyorsbillje,ha eltünne később).
3. Nyilván 1-1 nagyon részletes modellnél lehet hideolni poly-kat, objekteket, hogy az épp nem azon dolgozok, akkor minek egyen feleslegesen vga-t, vagy belayerezem maxban, aztán csak kapcsolgatom, ha renderelek ( pl. volt, ahol a füvet alfás planekkel kellett megoldani, és ugye jó sok is volt, az külön layeren volt, és amig máson dolgoztam, el volt rejtve).
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
2009es Studio Max-et használok és az lenne a kérdésem mitől van az a jelenség, hogy a renderelés után, /egy autó illetve a tárgy körül direkt tükör van elhelyezve/ hogy a tényleges tárgyon nem minden elem látszik pl.: ajtó, de viszont a tükörben pont fordítva van /ott látszik az ajtó/?!
Ez ellen mit lehetne tenni? Azt is kérdezném miért van az, hogy akad az egész és nem tudok részletezni semmit /pl.: tengely, motor, műszerfal, kipufogórendszer.../? Letöltöttem egy Camarot ahol viszont az egész autó nem akad és elég részletes nem úgy mint az enyém.
/odáig jutottam el, hogy van az autó külseje maga a kaszni lápmák hűtőrács 2 egyszerű ülés meg egy téglatest műszerfal és váltó egyedül 'nagyon' részletes csak a kerék , de szeretném teljesen minden apró részletét megvalósítani, ha lehetséges/Példának okáért itt van két link és ezek is már mind sokkal részletesebbek, mint az én modellem, de nekik kétlem, hogy akadt és úgy dolgoztak vele ahogy nem is lehet...
http://world3d.hu/galeria.php?kepid=20945
http://world3d.hu/galeria.php?kepid=20762
http://world3d.hu/galeria.php?kepid=20758
Gépem:
Sapphire HD5770 1gb
DDR2 1080mhz /800at érzékel az alaplapom 4gb
Proci: DualCore AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,1GHZ
Alap. M2VSegítségeteket előre is köszönöm!
-
mayafree
tag
3D Studio Max-nél van jelentősége, hogy a videókártyán 1 v 2 GB memória van? CUDA miatt is érdekelne elsősorban!
Köszönöm!
-
pakriksz
őstag
hogy lehet ezt a szerencsétlen programot rábírni arra, hogy ha én forgatok valamit, (local tengelye körül) az úgy forogjon az animáció lejátszásakor is, ahogy a felvételkor forgattam? Nem fordul ki, nem dől be, hanem úgy mozog ahogy én mozgatom?
-
Ezért mondtam a slice plane-el elvágást. De lehet azt is, hogy elcut-olod manuálisan, majd kiválasztod a constraints-en kiválasztod pl az edge-t, és snapeled a vertexet végig az egyikhez, akkor az adott edge-n fog mozogni, nem össze vissza, így is lehet szimmetrikusan.
Rengeteg lehetőség van, mutatni sokkal egyszerűbb lenne, mint leírni.
-
Met
nagyúr
Miért van hogy ha tologatom a vonalat akkor ellentétes irányba mozdulnak a 2 polyn?
kép -
bokrosolajos
őstag
Arra tudtok valami segítséget, mit tehetnék, mostanában a MR render közben állandóan elszáll, ugyanazokkal a max fájlokkal is, amiket régebben gond nélkül vitt
2GB RAM-om van, 32 GB szabad a vinyón, XP SP3 és 10-es a Studió. De eddig nem volt gondom, most viszont egy rendert sem tudok befejezni MR alatt.
Nem tudom mi állítódhatott el, vagy milyen file-okat kellene törölnöm, hogy megint működjön -
pakriksz
őstag
Egy belső térhez szeretnék ambient occlusiont bake-elni a tér falainak saccra 30%-a ablak, és egyébként akkora mint a valóságban.
Viszont az AO map többségében olyan sötét lesz, hogy ha az ezzel készült textúrát használnám, igen furán nézne ki (köze nincs a valósághoz, pedig mind2 esetben 1 fényforrás volt, a nap. így a modellen is skylight fényforrás van.
Most vagy nagyon rosszul becsüli meg a fényviszonyokat, vagy nem számol a mental ray fényvisszaverődést? Final gather bent van, global illumination ki/be nem változtat semmit.Külső modellnél ugyanezekkel a beállításokkal viszont tökélete volt.
-
Megnyomtad az X-et, és eltűnt a koordináta mutató. Vagyis ott van, csak nem látszik. Ezzel kell szórakozni kicsit, van, hogy ugyanannál a kijelölt polynál működik,van, hogy csak objektnél, és van,hogy lekattintasz az objektről, megnyomod az X-et, majd újra, és akkor jelenik meg megint.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad E550 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I DVDRW I 15,6" HD I CAM I W10 I Garancia
- Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz LGA775 Processzor
- Csere-Beszámítás! Asus Számítógép PC Játékra! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Be Quiet! 730W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged