- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
válasz icecave #4846 üzenetére
az elvi modszer az, hogy legyartottam lowpoly-t, aztan azt tovabbpofozva szuletett meg a high. A fo problema az, hogy gyakorlat hijjan sokszor olyan iranyba vittem el highpolyt, olyan reszleteket pasziroztam bele, amik visszaszamolva a lowpolyra nem igazan mukodnek.
Ez a koztes dolog erdekesen hangzik, bar elso ranezesre nekem logikusabbnak tunik, a lowpoly->highpoly vagy highpoly->lowpoly munkamenet, mert igy csak 2 mesht kell kiizzadni, mig koztes modszerrel 3at..mondjuk egy hulyeallatvagyok, szoval akarmi lehet...lehet ez a modszer a nyero.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
sNORh
addikt
válasz icecave #4862 üzenetére
UV-zni ott a CG Academy féle tutorial, az elég jól belemerül, csak akárhol nézem még mindig 15k-ért adják mindenhol a könyvet.. 4kért szerintem nemhagyom ott.. nameg magyar..
[ Szerkesztve ]
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
Apollyon
Korrektor
válasz icecave #4862 üzenetére
Hi!
Én is megakartam venni a bibliát, de hozzátettél hogy ne vegyem meg.
Amúgy is v9-eshez ugye nem a legjobb, meg állítólag (haverom szerint) lehet hogy a 2009-es verzióhoz is fordítanak egy könyvet...#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
sNORh
addikt
-
veterán
válasz icecave #4871 üzenetére
amennyire én észrevettem, aki jól tud rajzolni, annak sokkal jobb érzete van a kompozícióhoz is, színekhez is, stb, ami mind a modell minőségén javít. Ráadásul sokszor magad vagy a saját concept artistod a közepes / kis projektekben. Textúra festésnél sem hátrány, ha nem csak fotóból tudsz minőségit alkotni...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
GoTReX
őstag
válasz icecave #5192 üzenetére
Okok thx! A Blueprintről találtam egy leírást szóval motsmár úgy ahogy képben vagyok vele.Viszont azt sajnálom hogy legalapabbezelőfelület,alakításokról nem nagyon találtam anyagot magyar nyelven,külföldi oldalakon is már ez utáni lépéseket taglalják....
XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet
-
Sanyix
őstag
válasz icecave #5335 üzenetére
áhá szóval erre való a pivot, nem csak arra hogy a játékokba készülő modellekben a dolgok helyes irányba mozogjanak
köszi, ez így már jó, bár a symmetry helyett a mirror tool jobb.[ Szerkesztve ]
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
Sanyix
őstag
válasz icecave #5344 üzenetére
Egyszerű az egész. A fehér színű modell az a fő ojjektum. A lekerekített téglalap "lenyomata" kellene rá, mivel az egy ablak. Szóval a hátsó ojjektumon egy olyan alakú poligon kéne, de nem csak úgy attacholva, mert olyan material lesz rajta amin át lehet látni.
Ezért extrudáltam az eredetileg téglalapokat, hogy ezt elérjem booleannal, dehát nem jött össze.
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
Sanyix
őstag
válasz icecave #5386 üzenetére
Hát mondjuk onnan, hogy az egész nyílegyenes, tehát nincs semmi forma ott ami indokolná a keresztben lévő edgeket.
De olyan is jó lenne, hogy a csak a keresztben lévő edgeket jelölje ki, a függőlegeseket nem, ezzel ugyan azt érném el.
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
veterán
válasz icecave #5449 üzenetére
jah és igen, élvezni kell a dolgot. Ez az, amit sajna mostanában elfelejtettem, visszanéztem pár régi munkámat, és noha technikailag sokkal rosszabbak voltak, de emlékszem mennyire élveztem anno a létrehozását, és még nem kötött a sok határidő és egyéb probléma... hiába no, hullámvölgyek... Remélem én is vissza tudok térni az útra, és kicsivel jobban tudok koncentrálni az élvezetére, mintsem arra, hogy basszus, nem vagyok elégedett az eredménnyel, mert ez meg az...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Furkó_úr
tag
válasz icecave #5449 üzenetére
HÁt igen én sem akarom feladni, jelenleg én is mérnök-informatikusnak tanulok suliban, de amit a főiskolás évek alatt megtanultam az egyenlő a nullával, sajnos ilyen a magyar oktatás,persze nem mindenhol.... DE! Ami a való életben zajlik az sajnos mérföldekkel távol áll attól amit tanítanak...Gyakorlat 0, felesleges magolnivaló elmélet szarásig.... Amit eddig megtanultam azt mind cégek szakembereitől sajátítottam el, illetve sok sok guglizással... Jelenleg a Desktop Support-ra nincs nagy kereslet, s kapcsolatok híjján egyik nagykerbe sem kell "szervizes" kolléga, ügyintézőről meg ne is beszéljünk....Azt csináltam, de nem akarok kikötni a bolondok házában 22 évesen.... Így próbálok olyat csinálni ami tettszik, s amiben van lehetőség a jövőre nézve...Bár nem tudom Magyarországon van-e még lehetőség....
-
Sanyix
őstag
válasz icecave #5525 üzenetére
nem volt kiterítve mert először egy végre működő rendermódszert szerettem volna talál, mert gondoltam nem is ez a baja... és tényleg nem. Most rányomtam egy flatten mapot és ugyanúgy ugyanott a 4 fekete 3szög scanline-ban, mental rayben a végső render fázisban ugyanúgy odarakja oldalra a pacákat, és most kitalálta azt is, hogy az ablakokat(átlátszó material) nem rendereli egyszerűen, bár ez nem meglepő, hiszen minden rendernél tud új marhaságokat mutatni, múltkor pl bizonyos objektumoknak csak az árnyékát renderelte, magát az objektumot nem.
[ Szerkesztve ]
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
Nyúltáp
senior tag
válasz icecave #5588 üzenetére
Lattam par hete mar, de nem vagtam hogy ki csinalta.
Nemtom brigade-nak volt-e mar hasonlo projectje, de akarhogy is, szep melo, ha elso akkor meg fokepp.
Egesz nalatok keszult modellezestol utomunkaig, vagy csak resz feladatok?
15 ember hogy oszlott el kulonbozo feladatok kozt? Van/volt ilyesmire kiepult infrastrukturatok kulon 3d/animacio/post reszleggel vagy mindenki oda dobott be vmit ahova tudott?
Munkaorat inkabb nem kerdezek , de honapokban szamolva mennyi ido alatt keszult el?
Van benne ingame resz amugy? Video elejere gondolok, mikor a madar repul a taj felett, ill kaptatok e asseteket topware-tol, vagy minden nalatok keszult?Igy elsore ennyi, bocs ha picit sok a kerdes
Reszvetem cegert, ill. inkabb melosokert. Ami nem tiszta, melot leadtatok topware-nek? Ha nem fizettek, nem hasznalhatnak fel....vagy leadtatok kifizettek tizedet ami pont eleg volt vezetosegnek ceg meg ment a levesbe?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz icecave #5591 üzenetére
Sajnos nem az elso ilyen eset...es valoszinuleg nem is az utolso. Szoljatok ram ha tevedek, de szerintem egy magyar erdekeltsegu studio sem maradt a felszinen 5-6 evnel tovabb. Kivetel talan DR, akik talan az elso fecskek voltak magyar ugaron es ha minden igaz par megszunes/ujraalakulas utan most epp bongeszokre fejlesztenek.
Ami engem leginkabb zavar az egeszben, hogy hogy engedhette meg vezetoseg, hogy egyetlen project becsodoltesse ceget. Ha nem allnak eleg szilardan a talajon tobb masik parhuzamos munkaval es/vagy megfelelo mennyisegu tokevel, akkor felelosen gondolkodva nem all meg keszen a ceg egy ekkora melora. Magyarul vagy hulyek es tul nagyot kockaztattak, vagy annyira nem volt melo a piacon, hogy kenytelenek voltak bevallalni. Egyik sem tul jo lehetoseg.
....oke, abbahagyom okoskodast.Videorol: csak ket dolog ami szemet szur, az egyik a kamera-kezeles, foleg a csata-jelenetnel. Nem mindenhol eleg dinamikus, neha nagyon robotosan mozog, nincsennek kilengesei es az embernek nagyon CG kamera erzese tamad tole...nem erzi, hogy ez egy valos kamera valos sullyal egy valos ember alltal kezelve. Igy leirva talan hulyen hangzik, de nagyon lenyeges tud lenni, foleg ilyen dinamikus jeleneteknel.
Tavol alljon tolem, hogy a kettot osszehasonlitsam, de ha nagyon erzekeltetni szeretnem, akkor bizony elo kell hozznom mindenki buszkeseget [link] (oke, tudom..jar egy virtualis tarkoncsapas)
Termeszetesen merfoldekkel jobb a tietek, es ismetelten, nem mindenhol erezni de megis nehany snittnel egy piciket ilyesmi erzesem tamad kamerakezelestol.Masodik a nyito jelenet, megneztem 720p-ben es tenyleg ott vannak reszletek, megis ingame-szerunek hat.
Leginkabb mert a taj ugy nez ki mintha egy HD-ra felturbozott palya lenne egy strategia jatekbol, valosagban nem nez ki igy egy dimbes-dombos videk. Gondolom ez egy szukseges kompromisszum volt, irtad is, hogy a taj nem 3dsmax, gondolom vmilyen vue szeru taj-generalobol jott.
Masik az atmoszfera hianya miatt nem igazan erzekelhetok a tavolsagok, ill jot tett volna meg ha madar elrepulne vmi nagy, mondjuk egy hegy mellett, sokkal jobban erzekelhetoek lennenek a meretek.
Ennyi belekotni-valom akadt, persze jelen esetben nem sok ertelme van, mivel csapat feloszlott, azt meg nem tudom, hogy te melyik reszekert voltal felelos, ugyhogy csak ugy nagy alltalanosagban irtam fentieket.
De mindent osszegezve, meg mindig nagyon szep melo. grat.
Ket kerdes meg vegere: Render MR-el lett-e tolva? Es komposztra mit hasznaltatok?
...ja es script-et keszen kaptatok, vagy annyi volt instrukcio, hogy vmi "orkos-harcolosat" kerunk?
kosziAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
#22145024
törölt tag
válasz icecave #5659 üzenetére
eddig 2009-es volt, valami akkor is középkategóriásnak számító AGP-s karival. (nem tudok pontos infót, de kb kétszer annyit tud csak, mint az 5 éves 64MB-os geforce-os laptop és természetesen rettenetesen kevés)
Az új vasra már 2010-et szeretnék win7 alatt. Tudom, hogy nem ez a rendes wörkfló, de én szeretek mindent egyben látni, és csak az adott elem editálása idejére eltüntetni a többit.
Ha egy textúrának áttetszősége van (pl üvegszerű tárgy), akkor az is alfás dolognak számít a viewportban és bármekkora erőforrást pillanatok alatt felzabál? A caustic nem fontos, csak az átlátszóság és a tökröződés, legalább "jelzés" szintjén. (online live demo-ra használnám műszaki dolgokhoz, remote képernyővel //nyilván sok kompromisszummal// de nem tudok game-enginet programozni, ezért gondolkodom egy ilyenben) -
félisten
válasz icecave #5708 üzenetére
Nem állítottam, mert nincs szükség rá, mivel külön indítható a Compact- és a Slate Material Editor és amit korábban linkeltem, az Compact volt természetesen...
Természetesen köszönöm, hogy próbálsz segíteni!
(Annál bosszantóbb nincs, mint amikor valamit elsajátítasz, azzal sokat dolgozol, aztán egy új változatban meg nem találod, vagy keresheted "napokig" azt a szolgáltatást/funkciót stb)
[ Szerkesztve ]
Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)
-
félisten
válasz icecave #5710 üzenetére
Hát igen, repülnek az évek, Én is még az első 3ds-el (talán DOS-os volt, azt hiszem dos4gw-t használt) kezdtem a 3d-vel az ismerkedést. Aztán más területeken dolgoztam, utoljára a 2009-essel dolgoztam, de most lenne lehetőségem (relatíve olcsón) jogtiszta példányra szert tenni, ezért gondoltam, akkor 2012-es x64-es megfelelő lesz, gépem bírja...
Abban biztos vagyok, hogy kivitelezhető vele, ami korábban is, csak több időm fog elmenni a keresgéléssel, "kibogarászással", mint megcsinálni egy fotó-realisztikus 3d modellt és ez az, ami igazán aggaszt...
Mindenesetre köszönöm a válaszaid!
Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)
-
Varlaisaran
senior tag
válasz icecave #5713 üzenetére
Köszi!
Épp indulófélben vagyok, de még gyorsan fellőttem egy próbát, és teljesen jól müködik a dolog. Gondoltam erre, de elvetettem az ötletet, azt hittem torzítani fogja a texturát; azaz torzitja is, de ha aprólékosan arányosan korrigálom a többi vertexszel, tökéletesen kijön minden
Mindig a legkézenfekvőbb dolgokat vetem el, és a legbonyolultabbakat keresem35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
ádika86
aktív tag
válasz icecave #5726 üzenetére
nem hinném, hogy fél óra lenne 15 kérdésre megtalálni a választ, mint mondtam nem egy mondatos válaszok kellenek. hidd el van elég dolgom a főiskolán... sajnálom, ha ennyire a lelkedbe gázoltam. mindenesetre a dolog már tárgytalan, szaktársammal elosztottuk a kérdések kidolgozását, így időben be tudom fejezni.
szerk: egy moderátor kiszedhetné a kérdést. nem akarok további vitákat belőle.
[ Szerkesztve ]
Predator G3-571-77QK
-
ádika86
aktív tag
válasz icecave #5732 üzenetére
nekem is ez a gondom köszönöm az észrevételt! a legegyszerűbb az lesz, ha csinálom a többit és majd holnap megkérdezem a tanárt
akinek megvan a 3ds max 7 biblia, meg tudná mondani, hogy a blueprintekről melyik fejezetben lehet olvasni? mert már tizedjére futom át a tartalomjegyzéket, de nem találom.
[ Szerkesztve ]
Predator G3-571-77QK
-
pakriksz
őstag
válasz icecave #5746 üzenetére
nem az egész modell, hanem a felület. És azért van egy smoothing groupban mert egyben is kell lennie, ugyanis egy felület. És ezek polyban is ugyanúgy előjönnek mint meshben. A szegény a maxnak meg a vertexek koordinátáiból kéne tudnia mit hogyan csináljon, de ez láthatóan nem érdekli. Mindegy, megcsináltam úgy hogy kivágtam a darabot, így az elkötetlen vertexek elkötődnek
(azt azért nem érteem, hogy ilyen problémákat miért nem láttam még blenderben, sem sketchupban?)
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz icecave #5748 üzenetére
Hát nemtudom, igazából úgy 5 éve modelleztem először, még egy játék saját modellező programjában, ott is nyitott volt, mert minden elem nem látható részét levágtam, ott is ment. Ez is megy másik játékban, és ha körülnézek mindenhol látok ilyen nyitott modelleket. Egy dolognál hallottam hogy kötelező a zártság, a stencil shadow(shadow volume) objektumoknál (és néhány játék a fő modellt használta erre, tehát lehet hogy azért volt azokban korlát, néhány pedig külön modellt jelenített meg és használt az árnyékolásra, ott pedig csak az árnyék modellnél kell). De manapság már erősen visszaszorulóban van ez a fajta árnyékolás pont emiatt a macerásság miatt, a modern technikáknál pedig nem kell zártnak lennie.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz icecave #5751 üzenetére
Arra kíváncsi lennék hogy kell megtanulni használni, hogy ne okozzon neki gondot egy pontos transzformáció. Hogyne kéne fikázni, ha mindig is egy dzsunka gagyi termék volt a max ? Olyan mint a windows. Gagyi gagyi, de az összes nyomi erre írja a programokat/plugineket begyepesedettségből, nem lehet megkerülni. Azért az szomorú hogy az alapproblémákban még mindig a 90-es évek közepén tartanak.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz icecave #5760 üzenetére
Nekem nem lenne bajom a mm-es pontatlansággal mint írtam. A max hülyül be tőle, még quados felépítésben is. (A keletkező illesztési résekről meg ne is beszéljünk).
Egyébként a mai gépeken lazaság lenne ennél sokkal nagyobb pontosság is, csak hát alapjaiban túl régi a max.
Bár a 2012-ben valamit még is alkottak, mert az addigi brutállassú 386-os időket idéző felület, most olyan gyors mint egy normális programban, na meg a quicksilver renderes sem gyenge (végre úgy 6 évvel az általános célú shaderek megjelenése után eljutottak oda hogy gpu-t is használjon a grafikus programjuk) És végre a viewport sem egy merő bug ha gpu-t használ, de azért még van mit heggeszteni.[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
félisten
válasz icecave #5765 üzenetére
Ja bocs, 2009-es akart az lenni, meg a 2010, csak már vérzik az agyam...
A kilikkelgetős módszer nem játszik, bonyolult objektumnl nem csak "egy irányba" loop-ol.
Akkor semmi ötlet? nyilván akkor nem a 2012 bugos, valami beállítás csak kellene, hogy legyen...
Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)
-
félisten
válasz icecave #5765 üzenetére
Áhh basszus... CTRL vagy SHIFT + klikk a poly ikonon a selection-be...
Csak egy délutánomba került, aztán magamtól jöttem rá...[ Szerkesztve ]
Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)
-
félisten
válasz icecave #5768 üzenetére
Igen, de ez mindegyik max-ben(már mint ezeke szerint a 2011 és 2012-ben biztos) így van (ezért kell 1-el kevesebb edge-t kijelölni és loop-olni)
Természetesen a manuális módszer is jó és hasznos, sok esetben egyszerűbb, célszerűbb.Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...