Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
eami
veterán
válasz
Napfénysüti #57699 üzenetére
banyek... ezeknek a bringasoknak nem hogy a bicikli út nem elég de már az út sem,,, hát nem felmennek az autók tetejére is?!
-
AMD Power
titán
válasz
Napfénysüti #57697 üzenetére
Meg milliomos....
-
Napfénysüti
nagyúr
Még a végén kiderül hogy a Suzukisok fele hobbibringás.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Cunaja #57691 üzenetére
Sajnos nem így lesz, ugyanúgy fognak autót venni az emberek. 2 hete nekem nem engedtek áprilisi gyártásra rendelést felvenni, mivel még változhatnak dolgok, nem tudom változott e.
Miközben írtuk a szerződést jöttek az okosak a 3 gyerekes kedvezménnyel vásárolt Daciaval, hogy vennének Vitarat is ha már itt az SZJA visszatérítés is, azzal beszállnánk a többi meg max éves részletre... Kb. semmi sem számított, úgy szórták a pénzt (és sokan mások is). Ha nem lenne amúgy is autó hiány ezekkel még mesterségesen is eladást csináltak odafent.
Ja és mennyien várják a szívó motort vissza...
-
Cunaja
addikt
válasz
szabonagyur #57687 üzenetére
Eddig ugyanaz. Viszont a legutóbbi emelésnél sem változott az ára. Azt direkt megkérdeztem . Azt mondták, hogy szerződött ár van. Remélem így is marad, a szöveg ellenére, vagy esetleg csak keveset drágul.
Csütörtökön kiderül minden. Mivel megyünk be, ezért nem akarok levelezni.
Egyszóval ha az autó a szerződött árhoz képest 1 millával drágább lesz, akkor nem biztos, hogy sokan vesznek, autót idén. Ezáltal a piac bukni fog, mert csak az vásárol, akinek mindegy. Aki meg leszerződött mint én, a sporolt pénzecskémmel, nem fog tudni megengedni magának plusz 1 millát, vagyis elállok.
Szerk:
Benzin:
Tavaly voltunk nyaralni, ott már akkor 2 euro(365/EURO) volt 1-liter benzin. Ugyanúgy közlekedtünk.
A tömegközlekedési díj is változni fog drasztikusan és így sokan maradnak az autóban.
Az árak, már most horror szintet képviselnek, de kb. fél év múlva, az ájulás szélén leszünk ha egy üzletbe betérünk. -
szabonagyur
félisten
válasz
AMD Power #57688 üzenetére
Nekem csak formalitás volt mert ugye az autó mellett álltam, de sajnos ilyen.
Más gyártónál pl. ahol 50 hétre is adnak gyártást simán FL utáni autót is kaphatsz.
Itt meg ugye örülni kell annak ami van alapon mennek a dolgok., gondolom ezért is írják ezt.
Amúgy alapon szerintem a szín, ilyesmi nem változik, az ár más kérdés.
#57679AMD Power: mi sem fogunk változtatni semmit, ahogyan sokan mások sem szerintem.
-
AMD Power
titán
válasz
szabonagyur #57687 üzenetére
De jó fejek.
-
burgatshow
veterán
válasz
AMD Power #57679 üzenetére
Semennyire. Hala egnek egyelore nem ezen kell sporolnom, ha kellene. Tudom ez igy lehet nagykepuseg de tenyleg nem. Inkabb nem veszek magamnak LEGO szettet, vagy kevesebb sort iszom. Raadasul az auto nalunk a mobilitas alapja. E nelkul moccanni sem tudnank, szoval nagyon sokmindennek kell irtozatosan dragulnia, hogy azt mondjam eddig es nem tovabb.
Az 500-600 forintos uzemanyag nem az. Egyelore. -
-
Cunaja
addikt
Sziasztok!
Ha márAMD Power kolléga megemlítette a benzint a jelenlegi helyzet alapján, akkor nekem is lenne egy kérdésem.
Most mondták a híradóban, hogy egy új autó ára, legalább 1 millával is több lehet.
Ez vonatkozik ránk is???
Ugye már január elején leraktuk az előleget és beszerzés alatt van egy szerződött ár szerint.
Ha ránk is vonatkozik, akkor falnak rohanok.Szerkesztve:
tboldi #57681: Csütörtökön megyünk a szalonba, akkor kiderül.
Gondoltam hátha tudjátok. -
AMD Power
titán
Csak egy kérdés... ha lesz 600-650Ft egy liter 95 benzin, ki mennyire fogja majd vissza az autókázást?
-
Gyöször
senior tag
válasz
mefistofeles #57674 üzenetére
Az enyém az 1.4T Boosterjet k14c is start stopos. Mild hibrid generátor nélkül, csak a rendes önindító indítgatná, ha nem nyomnám ki mindig. Nem az önindító miatt nyomom ki, hanem a turbónak meg a motornak minden egyes start stop egy koporsószeg. Ha csak az önindító lenne, abból lehet venni másikat, meg mire odakerül a téma, hogy elkezdenek nyugdíjba menni az önindítók, már biztos ráállnak az utángyártó cégek. De úgy van, hogy bírja ezt a start stopot az eröforrás, nem kell aggódni érte.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
sagesz93 #57676 üzenetére
Mi is 3,2-ért vettük 2017-ben az 1.2 GL-t, apóséknak is az van csak az övék 2016-os (részben az ő hatásukra választottuk).
Nem is értettem 3 év után miért szüntették meg, zseniális kis motor remek fogyasztással, az ára is rendben volt és belül egy Vitara tágasságát hozta csak a csomagtartója kisebb. -
sagesz93
addikt
válasz
Tom1939 #57675 üzenetére
3,2-ért lett nekünk egy GL + metálfény 2019-ben már a kifuttatása előtt, úgy vadásztuk a kocsit mert szinte az összes beérkező el volt előre adva, az is remek ár volt így utólag belegondolva. Amikor elkezdték a tömegek megismerni a kocsit, kifuttatták, szerintem nagy hiba volt.
-
válasz
Napfénysüti #57673 üzenetére
2017-ben amikor a Gusztáv 2,69 misiért adta a full fapad GA-kat (klíma volt meg utólagos rádió és kb kész). Mit kapsz most annyiért? Régi szép idők
Szerk, Sagesz93: 19-ben 3,2-ért is nagyon jó üzlet volt egy gl+ meg metál. Kb nem tudtál annyi kilométert beletenni hogy kevesebbet érjen most mint akkor (mondjuk szigorúan forintban, mert a harmat gyenge erős dicséret most kicsi forintunknak).
-
mefistofeles
veterán
válasz
Napfénysüti #57673 üzenetére
Tudom már tárgyaltuk, akkoriban én is szemezgettem vele.
más..
A linkelt cikkben említik, hogy 1.2-es start-stop rendszeres az erőforrás. Ez elektromos rendszer nélkül, nem fingatja ki baromi hamar az önindítót? -
Napfénysüti
nagyúr
válasz
mefistofeles #57671 üzenetére
A Balenot méltatlanul gyorsan kivezették itthon pedig nem rossz kisautó, mi nagyon elégedettek vagyunk vele.
-
beef
őstag
válasz
mefistofeles #57670 üzenetére
Miért rohadna meg a nagyvárosi közlekedés?
-
mefistofeles
veterán
Más...
Suzuki Baleno facelift. [link]
A képek alapján nekem bejövős, kár, hogy két magyarnyelvű cikket találtam a témában de több ponton eléggé különböznek egymástól. -
mefistofeles
veterán
válasz
zsolt19900 #57669 üzenetére
Totál átgondolatlan az egész. Értem én, hogy jót akarnak de a körülményeket is mérlegelni kellene. Lassan annyi kötelező, riasztó, csipogó, figyelmeztető berendezés lesz az autókban, hogy egy rutintalan, kezdő vezetőt inkább megzavarnak mint segítenek.
Ha meg ez a tábla figyelő rendszer, kötelező jelleggel fogja irányítani az autókat, akkor totálisan mindegy, hogy fel van e festve minden vonal, hogy minden tábla a helyén van e, a nagyvárosi közlekedés. ott rohad meg! -
zsolt19900
őstag
válasz
mefistofeles #57666 üzenetére
ne nekem mond, hanem nekik
mondtam én, hogy érdekes lesz.... "megfogja" engedni az autó természetesen egy "rányomással" a pedálra, hogy gyorsabban menj, de a cikk végén azért érdekes az a mondat is: "akusztikai figyelmeztetésen is gondolkodtak" MINDEN egyes sebességtúllépés esetén.... mert nincs elég görcsös ember az utakon.... minden egyes alkalommal csippanna.... persze ezt elvetették.
Lesz itt érdekes világ, amihez kelleni fog persze a megfelelő infrastruktúra is, ami ugye nagyon sok helyen még nincs, mint ahogy fentebb is írva van, felfestés hiánya és/vagy nem érzékeli/tudja a rendszer, hogy a kereszteződés is felold bizonyos korlátozásokat stb. -
Gyöször
senior tag
válasz
mefistofeles #57666 üzenetére
Én meg most úgy vagyok erre a mondatra mint a japánok.
Miért, most nincs beállva minden nagyváros totálra? :-) -
mefistofeles
veterán
válasz
zsolt19900 #57662 üzenetére
Ez kvázi kizárt. Abban a pillanatban beállna az összes nagyváros forgalma de totálra!
-
dethroner
veterán
válasz
zsolt19900 #57662 üzenetére
Akkor már nem csak az erőtlen vitarákat kell majd kerülgetni az utakon? Erre a sorsra fognak jutni a sokszáz lóerős suvok is? Jajj, szegény gazdagok
-
szabonagyur
félisten
válasz
zsolt19900 #57662 üzenetére
Valószínűleg a hiba abból is jön, hogy pl sokszor hiányzik a tábla vége jelzése (ami ugye itt abban kimerül sokszor, hogy kereszteződés).
Nem találom hirtelen a cikket, de valahol volt, hogy valamelyik japán cégnél először megjelent a sávtartás funkció kérdezték, hogy mi van ha nincs felfestve? A japánok csak néztek, hogy mi az ha nincs felfestve, ők ezt a fogalmat nem ismerik.
-
gubisadam
aktív tag
Sziasztok,
Forumokat átnézve nem találtam relase notes a közbenső telepítésekről.
2018as Scross SLDA 1860.1-ről lehetséges a 1890-es legfrissebbre updatelni vagy külön kell a közbenső telepítéseket is elvégezni? -
zsolt19900
őstag
és a legnagyobb "poén" hogy egy cikk arról szólt, hogy "már működik annyira megbízhatóan" hogy kötelezővé fogják tenni és kvázi e szerint fog szabályozódni az autók sebessége
én még azért elgondolkoznék rajta, jóóóóóó sokáig
-
Promi
aktív tag
válasz
szabonagyur #57659 üzenetére
Én konkrétan ki kapcsoltam. Semmi értelme ahogy működik.
-
szabonagyur
félisten
Táblafelismerő másnak is hektikus?
Tegnap volt egyszerre egy 70-s meg 110-es jelzésem, illetve ahogy látom ha nincs feloldó tábla akkor nem igazán veszi le (hiába oldaná fel a kereszteződés).
-
bigdigit
addikt
válasz
zsolt19900 #57657 üzenetére
Köszönöm de ez a kérdés csak hozzá volt téve ha már úgyis kérdeztem.Persze,hogy fennakad mindenki.Én biztos nem írnék semmi választ rá ha nem tudom vagy eleve csesztet a kérdés egyszerűsége.Ez a tipikus köszönöm a semmit de jól megmondtad esete.
Ez a fontos kérdés és ezzel is kezdtem mennyire szaladjak elemet venni:
Kulcsnélküli távirányító rinyál gyenge az elem. Csak akkor működik ez az odaérintem a startstop gombhoz és indul az autó ha teljesen le van merülve? Mert nekem így még nem indul hiába teszem oda.
Erre nem találtam videót! -
zsolt19900
őstag
válasz
bigdigit #57656 üzenetére
elégedett vagy?
10s sem volt megkeresni
én sem értem különben az összes fb stb. csoport is tele van ilyen és ennél jóval egyszerűbben kereshető/megválaszolható kérdésre.... mégis inkább fogja a jónép' bekérdezi?!
és igen.... szintén fennakad azon, ha jön egy olyan válasz rá, hogy: miért nem kerestél rá?! hisz teljesen igaz
-
bigdigit
addikt
válasz
dethroner #57655 üzenetére
Kulcsnélküli távirányító rinyál gyenge az elem. Csak akkor működik ez az odaérintem a startstop gombhoz és indul az autó ha teljesen le van merülve?
Ez már lényegi kérdés talán? De dobj rá egy YT linket ha találsz róla valamit please.
Már lassan én kérek elnézést mert mertem valamit kérdezni. Flusztráltak a Suzukisok ma. -
dethroner
veterán
válasz
bigdigit #57654 üzenetére
Ha már a kellemeset összekötöd a hasznossal, annyi idő alatt amíg megírtad a kollégának a bő 3 sor "választ", pont beírtad volna a megfelelő 5 szót a gugliba, és nemcsak az elem típusát tudnád, hanem a szerelési videót is megnézhetted volna 4 perc alatt, és papírszakításra pont vége lett volna
-
bigdigit
addikt
Ignorálj ha valami nem tetszik. Gondoltam valaki már cserélt így keresni sem kell. De nem csak egy kérdés volt. Ha lelki problémáid vannak nem ez a megfelelő topik. Egyébként nem szoktam baromságokra reagálni de így a budin most volt időm ha már te is rászántad a semmire.
-
Gyöször
senior tag
válasz
mefistofeles #57638 üzenetére
Múltkorában (feb 10 talán) már 14 fokot írt a kocsi délután és volt egy kis kanyargós útszakasz, nem sikerült megcsusszantani rajta, de visszafelé óvatosba közlekedtem ugyan azon az úton mert a gyári yoko gumi széle finoman mutatta a durvulás apró jeleit :-), de nem ment rommá.
-
Moleman
addikt
válasz
dethroner #57649 üzenetére
+1, ezt én tapasztalattal is alá tudom támasztani. Hiába van hideg, egy jó nyári gumi teljesen száraz sima úton 0-5 fok között is sokkal jobban tapad a nagy stabil blokkok miatt, mint bármilyen téli, annyival nem keményedik meg jobban a keverék.
Pesten évekig robogóztam télen is, 20-25 éves nyári gumival, száraz úton semmi probléma nem volt vele -10 fokban sem, pedig az már tényleg kővé volt keményedve.
Egyetlen egyszer estem el vele, vizes műgyantán, melegben, egy mélygarázsban.
-
dethroner
veterán
válasz
tboldi #57643 üzenetére
Pár hete olvastam valami gumis szakit, aki azt írta, nem életszerű a 7 fok legendája. Ő azt mondta egy tökéletes minőségű úton a nyári gumi jobban tapad +7 foknál hűvösebb időben is mint a téli, de egy rossz minőségű, rücskös úton a téli gumi jobb akár pár fokkal +7 foknál melegebb időben is. És hát tudjuk hogy ebben a hazában milyen arányban álnak egymással a jó és rossz útminőségek
-
Moleman
addikt
válasz
szabonagyur #57640 üzenetére
+1, ha a Swiftre egyszer gumi kell, nekünk is mindenképp 4évszakos lesz, ha épp nem a hegyekben lakunk.
A mindenkori nagyobb autón megtartom a téli-nyárit, mert nyáron kihasználom az Alpokban a Pilot Sport teljesítménytartalékait.
Télinek is csak Michelint veszek szerintem, az Alpin 5 gyönyörűen öregszik, már elmúlt 8 éves, de hibátlan, vizuálisan és viselkedésre is. Persze ehhez kellett az is, hogy sosem érte a nap/hőingadozás. -
Köszi!!
Akkor rendelek én is, az egyik kulcson már nem használhatóak a gombok, a másik sem a legjobb állapotú.
A négyévszakos guma a nejem Splash-én nem vizsgázott jól (Goodyear Vector 4 Seasons).
Télen azt mondta, h nem érzi stabilnak a kocsit kanyarokban csúszkál. Azt gondoltam, h csak úgy képzeli. Majd én is vezettem, és ugyan azt tapasztaltam. Még a nyáron elfut ez a készlet, már megvettem a lemezfelniket, és kap rendes téli-nyári szettet. Csak megerősíti azt az álláspontom, h olyan ami mindenhez(is) jó, olyan nem, vagy csak erős kompromisszumok révén létezik.
-
Tigi
őstag
válasz
mefistofeles #57641 üzenetére
Teljesen igazad van, nekem eddig mindig téli és nyári szettem volt, de gondoltam most kipróbálom a négyévszakost és eddig ezzel is elégedett vagyok, már jó pár éve nincs rendes tél, azért kiváncsi leszek, hogy a nyári kánikulában hogy fog teljesíteni.
Évente kb. 20.000 km-t megyek, meglátjuk meddig bírják.
Mondjuk én napi 60 km-t megyek, de szinte kivétel nélkül M4 és M0 körgyűrű, semmi extra. -
beef
őstag
válasz
mefistofeles #57641 üzenetére
Ha téli/nyáriból mindig a prémiumot veszed, akkor biztos az a megbízhatóbb.
Ha középkategóriát, akkor oda már befér a négyévszakos is.
Ha meg az aljából válogatsz, akkor meg nincs miről beszélni.
Persze négyévszakosból csak is a teszteken jól szereplőket szabad.
Én eddig az összes téligumimat 4 év után a használhatatlan minőségűnek ítéltem, miközben minimális kopásuk volt csak. Egyik sem volt a közép kategória tetejénél gyengébb minőségű. -
tboldi
nagyúr
válasz
mefistofeles #57641 üzenetére
Két kép a gumis topik összefoglalójából szemléltetés céljából:
Természetesen nem mindegyik 4 évszakos készül egyformán, el lehet tolni a keveréket téliesebb vagy nyáriasabb irányba, meg a mintázattal is lehet variálni. Ahogy szabonagyur is írja, aki 4 évszakost vesz, tisztában van a korlátaival, de normál A-B közlekedés esetén ezeket a korlátokat sem nagyon feszegeti senki.
-
Promi
aktív tag
válasz
mefistofeles #57641 üzenetére
Nyilván kompromisszimut kell kötnie mindenkinek és nagyon is lakhelytől, illetve 2 vagy 4 kerék hajtástól is függ. Nyilván a hegyekbe én is téli gumit vennék, még ha 4 kerekem is van.
-
mefistofeles
veterán
-
szabonagyur
félisten
válasz
mefistofeles #57638 üzenetére
A külön szett akkor jó ha lefutó mondjuk 4-5 év alatt és kidobom. Ha nem futod le és tartod mondjuk 6-8 évig csak azért mert vettél 2 szettet már nem biztos, hogy megéri, 6-8 évesen bármilyen kevés futással a gumi az nem az igazi. Aki keveset fut elég lehet 4 évszakok, hiszen simán kicserélte ti akar 3 év alatt is, addig meg hoz egy jó teljesítményt, plusz ugye sokszor a 2 külön szett 2 gyenge szett, amitől akar jobb is lehet egy jobb 4 évszakos szett.
Plusz aki 4 évszakok vesz tisztában van, hogy vannak határok, de elfogadja.
-
tboldi
nagyúr
válasz
mefistofeles #57638 üzenetére
Nem hinném, hogy nyáron jobban lenne, a CC+ köztudottan nagyon nyárias keverék, pont a kánikulában tapad jól. Jobban is, mint bármelyik eco nyári gumi.
Télen teljesít gyengébben, hideg, de száraz időben nincs különösebb gond vele, inkább a havas-jeges utakkal gyűlik meg a baja, de egyrészt a Mosoni-síkságon lakom, nem dimbes-dombos vidéken, másrészt a városban sosincs jég, annyi sót elszórnak, harmadrészt van hózoknim. -
mefistofeles
veterán
válasz
tboldi #57637 üzenetére
Az első indokodat elfogadom, a második az nem kicsit sántít.....
Szerintem az én téli gumim (ha a hajnal -2, akkor nyilvánvaló az van az autón) jobban teljesít +9 fokban mint a te átmenetid nyáron +30, vagy télen -15 fokban. Gondja nem lesz, az biztos.Létezik hülye aki szettet cserél a napi hőingadozás miatt? nem hiszem.....
-
tboldi
nagyúr
válasz
mefistofeles #57634 üzenetére
1. Én kevés km-t megyek évente, előbb öregszik el, mint ahogy kopik, 5-6 éves ciklusokban olcsóbb 1 garnitúrát tartani, mint 2-t.
2. Változékony időben minden eshetőségre fel vagyok készülve. Meg amikor reggel van -2°C, de kora délután már 9... Ugye senki nem hordja magával mindkét szettet, hogy átcserélje nap közben.Michelin CrossClimate+-okat használok immár 4 éve, még most is 5,2-5,3 mm-esek.
-
Promi
aktív tag
válasz
mefistofeles #57634 üzenetére
Pld. aki nem tudja hol tárolni, nem kell időpontot egyeztetni, sőt nem kell egyáltalán (szinte) foglalkozni vele. Sőt ha nem sokat mész az autóval, rád öregedik a gumi, és cserélned kell akkor is ha nem használtad el a futó felületet.
-
Promi
aktív tag
válasz
szabonagyur #57633 üzenetére
Nem találkoztam még ennyire xar gumival mint a Vitara gyári Continentál nyári gumival. Nem érdekelt meddig használhattam volna, beszámolta a gumis a 4 évszakosba. Voltak már Conti gumijaim, de ez a típus tragédia. Nyilván ezért nem keresik, és nem eladható.
-
mefistofeles
veterán
Tényleg komolyan érdekel, a négyévszakos guminak mi előnye van azon kívül, hogy évi kétszer nem kell a téli-nyári szettet cserélgetni?
Mivel ugyanannyit használod mint pl. én a két szettet, gumit nem spórolsz, sőt talán több is kell belőle. -
Promi
aktív tag
válasz
szabonagyur #57631 üzenetére
Én is 4 évszakosra váltottam, nagyon elégedett vagyok. A gyári conti egy tragédia volt, minden nyomváju elvitte.
-
Tigi
őstag
válasz
szabonagyur #57629 üzenetére
Sajnos nekem sincs még érdeklődő, de majd szép lassan megyek lejjebb az árral.
-
Tigi
őstag
válasz
szabonagyur #57571 üzenetére
Sziasztok
Először is gratulálok az autóhoz neked is és JSaN-nak is.
Másodszor, én pont ma hirdettem meg a Conti-kat, hátha elviszik.
Eddig teljesen elégedett vagyok a Kleber Quadraxer 2 négyévszakosakkal.
Nekem annyi volt az ezres szerviz, hogy bementem és bepecsételtek a szervizkönyvbe és mondták, hogy találkozunk a 15.000-es szervizen. -
Gyöször
senior tag
válasz
Sza_Sa #57607 üzenetére
Biztos van egy kevés, nem emlékszem milyen volt enyém. Én 11e-nél cseréltettem syntrans fe75w-re, de nekem alig vett be akkor 1,5évesen fokozatozt. Egyiket se. Hirtelen jelentkezett a 2. télen, az első télen semmi baja nem volt. Castrollal kb olyan lett mint most neked lehet, hidegen akadt, melegen elvoltam vele de 1-2 fokozatoknak nyáron volt egy furcsa síró hangja.
Aztán emiatt 25nél tavaly én cseréltem itthon petronas tutela gearforce ra. Első pár km borzasztó volt, majd hirtelen megjavult és jobb lett nyáron mint bármikor volt. Most télen míg hideg elég fosch. Majd hasraütök, vagy megpörgetek egy szerencsekereket és azt teszem bele amit dob a gép. Csak 75W api gl4 legyen. -
Ma mentem el a bicskei kereskedés mellett, az udvar tele van az előző SX4-ekkel. Azokat szerintem rögtön lehetne vinni.
-
szabonagyur
félisten
válasz
KillBorn #57619 üzenetére
Jelenleg SCROSS automata, Vitara manuális gyártás van, ezeket lehet megcsípni.
Én is így vettem meg, de nem igazán tudsz válogatni sajnos. Bár nekem szerencsém volt, AT kellett meg SCROSS és volt.
Plusz fel kell iratkozni annyi kereskedőhöz amennyihez csak tudsz vagy elmennél, akár ország másik vége is.
-
KillBorn
senior tag
Sziasztok! Ma voltunk délután egy Komárom-Esztergom megyei márkakereskedésben, megnézni az új scrosst, vételi szándékkal (GL+ kézi). Előzetes tájékozódás (a saját eszem + gazdasági helyzet + olvasgatás) alapján gondoltam, hogy nem rózsás a helyzet, és várni kell az autóra hónapokat, de konkrétan sem közelítő időpontot (elképezelhető IDÉN nem lesz), sem árat nem tudtak mondani, mikor és mennyiért lesz autó. Feliratkoztam a sorba ("10en vannak előttünk"),regisztráltunk MySuzukira, csináltunk egy adás-vételit 6 660k + 150k a forgba helyezés, milyen színeket szeretnénk (megadtam 3at), ha lesz valamelyikből szólnak, de nem tudják mikor, és mennyiért lesz, ezért előleget sem kértek, és bármikor elállhatunk. Autómatát ajánlotta 6 hónap várakozási idővel 7,3 misiért, abból többert gyártanak mondta, de mondtam az értékesítőnek, hogy nem tud rábeszélni, meg van húzva a határ.
Ennyire nem viszket a tenyerünk.Van valaki hasonló cipóban? Vagy volt valaki itt, aki új scrosst vett/tudott venni? Tényleg ilyen "kilátástalan" a dolog mindenhol? Volt a Suzi kereskedés mellett egy Ford kereskedés is, kamion utánfutón volt vagy 16 új Kuga, de nincs 10 misink rá (használt autóért sem adnék 5+ milliót). Egyébként bejön élőben is a családnak, olyan makettautó csak nagyban hatása volt, a kormányon meg annyi gomb van LOL.
-
Moleman
addikt
válasz
Red_Bull #57617 üzenetére
Igen, valószínűleg mind kuka is, nekem mind az volt. Akkora játéka volt már a tengelynek, hogy a fogaskerekekből már törtek is ki darabok, annyira összefeszültek. De ez nem tragédia, új csapágyakkal hibátlan lett. 167 ezernél volt a csere, most van benne 216, azóta is minden rendben. És még mindig a gyári kuplung van benne.
A féltengelyszimeringre érdemes még figyelni, hogy jót rakjanak bele, nekem úgy rakta össze a tehetséges "mester" egy noname darabbal, hogy utána ömlött az olaj a váltóból, 8 hónap vita után kicserélte egy gyári szimeringre, 3500 ft, azóta nem folyik.
-
Moleman
addikt
válasz
Red_Bull #57615 üzenetére
100% nyelestengely, ugyanez volt nekem is az Almeránál.
Az a pár darab csapágy tényleg pár ezres tétel, a munkadíj viszont 80-100k simán. De legalább az szerencsés, hogy úgyis kell kuplungot cserélni, letudhatod a kettőt egy füst alatt.Utána pedig váltóolajcsere 40, max 60 ezrenként, azzal talán megelőzhető a hiba.
-
Red_Bull
aktív tag
Sziasztok!
Van egy 2005-ös Swiftem,3-as, 4-es sebességbe kapcsoláskor alacsony fordulatnál kis gázadásnál is felbőg a motor jobban mint kéne, ahogy utánaolvasgattam, ez tuti amiatt van hogy csúszik a kuplung és amiatt van tehát ez akkor tuti cserés.
A másik bajom, hogy üresben valami daráló hangot hallani, nem túl hangosan, kuplung kinyomásakor teljesen megszűnik a hang. ez szerintetek 100% hogy a nyelestengely csapágy hiba(ami ugye típushiba) ?
Olyasmiket olvastam hogy ezt nem érdemes csak önmagában cserélni mert pár ezer forintos alkatrész, viszont nagy meló szétszedni, tehát költséges munkadíja lesz. Mit javasoltok? Bármilyen tanácsot szívesen fogadok. -
tommyb79
újonc
Köszi mindenkinek!
Beszéltem a helyi márkaszervízzel. Mondták, hogy kanyarodjak ma arra és utántöltik gyárival. Remélem így rendben lesz! Viszont újabb dolog, amire figyelni kell mert, ha folyamatosan egyre kevesebb lesz, akkor gondolom baj van. Az előző autómban sosem néztem hűtőfolyadék szintet. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Sza_Sa #57607 üzenetére
Mindegyik kézi 6os olyan, Vitara/S-Cross/Swift, a folyadék cseréje Castrol Snytrans FE 75W-re szokott segíteni rajta valamit, de akkor sem lesz tűpontos sajna...
Én élnék a gyanúval hogy az agyonmagasztalt Ecstar 75W Gear-oil hidegen nincs a helyzet magaslatán, ez okozhatja a jelenséget, a negyedik fokozat is kicsit fura olyankor, de pár km alatt melegszik annyit hogy már jó legyen. -
Promi
aktív tag
válasz
tommyb79 #57608 üzenetére
Enyémbe is kevesebb volt mikor vettem. G12 jelölésű fagyállóból veszel 1 litert, és bele öntöd a felső jelölésig. Szervízbe nem szokásuk pazarolni a folyadékot, ellenben az olajszűrőt úgy rá húzzák géppel, hogy a szerelőm kb. 5 percig emlegette őket mire le bírta venni.
-
tommyb79
újonc
Sziasztok!
Kb. 1 hónapja vettünk egy 2018-as 1.4T benzines S-Cross-t (K14C). A szélvédőmosó tartály feltöltésekor feltűnt, hogy a hűtőfolyadék szintje a legalsó vonal alatt van. Novemberben volt 3 éves szervízben az előző tulaj által, ill. átnézettük a vétel előtt is. Akkor nem tűnt fel senkinek, hogy kevés lenne, persze lehet meg se nézték (én sem sajnos).
Kérdésem az lenne, hogy milyet (és kb. mennyit) tölthetek rá? A kézikönyv azt írja, hogy ne keverjünk össze különböző típusú hűtőfolyadékokat. Tehát csak a gyári Ecstar mehet bele vagy akár más márka (Aisin, Prevent) is? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gyöször #57604 üzenetére
Azért írtam nehogy magadra vedd. Mindketten tudjuk hogyan folytatódik ez a téma (nem először jött már elő itt a topicban), jönnek a sztorik meg bekellkötni vs. nemkellbekötni. A mi (ha nem haragszol a többes szám miatt) álláspontunkat nem mi találtuk ki,nálunk sokkal okosabb és tapasztaltabb közlekedés biztonsági szakértők bizonyították hogy be kell kötni, pont. Így elejét vettem a téma folytatásának
Ha idegesít valakit hogy csipog, kösse be magát. -
-
Gyöször
senior tag
válasz
Moleman #57601 üzenetére
Megnéztem az utóbbi hónapban 40 Mega netet evett a waze, de én nem sokat megyek. Tuti+om van és 400Ft ért veszek hozzá 300Mega netet ez nekem mindig elég egy hónapban, át akartam váltani tuti100ra, de a 100 nem mindig lenne elég és úgy látom ahhoz sem meg már semmihez nem lehet venni 300Megát.
-
zsolt19900
őstag
légzsák kikapcs/bekapcs érzékelés stb.
az sem jobb ám, ha "azt hiszi az autó, hogy be vagy kötve" és azért engedi robbanni a lufit
ritka szép lesz az ember mosolya és agyába száll az orrcsontja
az sem egy élettelösszeegyeztethető dolog
persze, ha a kérdező hozzátette volna, hogy "sokat megyek egy zárt magánterületen" gyár stb. parkolóban vagy mittudom én és oda nem szeretne csatolni, akkor teljesen más lenne a leányzó fekvése
-
Moleman
addikt
válasz
2ozzmexy #57600 üzenetére
Pontosan ezért kezdem mindig azzal, hogy a légzsák működését nem korlátozza az én módszerem. Ha nem ellenőriztem volna a kapcsolási rajzon, nem alkalmaznám és főleg nem javasolnám.
#57596 2ozzmexy
Beleférni beleférne, de ilyen csomagért biztosan nem adnék ennyi pénzt. Most 990 ft-ot fizetek (1.2 giga net, 50 perc, hálózaton belül korlátlan).
Ausztriában 3.90 eur 1 giga net 100 perccel, roamingban/külföldi irányba is teljes mértékben felhasználható. Ennél több nekem nem kell, ha a voda nem hosszabbít, nem kérdés, hogy erre váltok.#57597 hemaka
Ezt én is tapasztaltam már, de az ellenkezőjét is.Volt, hogy egy kukásautó miatt százból egyszer másfelé mentem, azóta mindig arra akar vinni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- HP ZBook Studio G7 i7-10850H 32GB 1000GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3060 Ti 8GB ZALMAN I3 NEO A-Data 650W
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Új MSI Katana 15 Gamer FHD IPS 144Hz i7-13620H 10mag 16GB 512GB Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest