Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdigit
addikt
Új Scrossra ez a felni méret jó?
7x17 ET48 5x114.3 71.6
-
tboldi
nagyúr
válasz hemaka #58990 üzenetére
Nem szúrja a tenyerét az a sok kavics a kormányon?
Nálam sem teljesen gyári állapotú a Jazz, de azért igyekszem a jó ízlés határain belül mozogni.
Lábtérvilágítást én is csináltam ugyan, de csak egy-egy szem 4000K-es helyzetjelző izzóval, és csak ajtónyitásra világít.
[kép1], [kép2], [kép3], [videó][ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #58994 üzenetére
Jelen pillanatban a magyar piacra már meg is szüntették. Kifizetném én a +380K-t is ha jönne, de nem jön.
Amúgy megtaláltam amit kerestem. Igaz angol, de leírja a féket, hogy mi a bajom a felnivel.
"While the braking setup still consists of front disc and rear drum brakes, the 2021 Maruti Suzuki Swift gets bigger brakes on both ends over the outgoing model, which obviously improves braking power of the hatch."
Direkt nem fordítottam.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
válasz Kolondrum #58992 üzenetére
+1 .
Az a baj, minden jó dolgot megszüntetnek. Most nekem egyenesen Japánból kell szerezzek, de lehet feladom.
Egy próbát teszek, ha nem jön meg, akkor ennyi. Már díszléc sincs hozzá.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
válasz szabonagyur #58979 üzenetére
Sárvédő ha lenne már rendeltem volna, de nincs. Vitarán AliExpresses volt és tette a dolgát. Nem is lett olyan saras az oldala mint nélküle. Díszléc is csak az ajtó rányitások miatt kell majd, ha lesz.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Cunaja
addikt
válasz szabonagyur #58988 üzenetére
Viszont nekem tetszik. Most is van az opelon, na persze, akkor még kötelező volt.
Mindegy, nem létezik ő szerintük.
Most, hogy nincs autó, azt tehetik az emberrel amit csak akarnak, a kereskedő meg nem tud mit tenni, ő csak kapcsolat tartó.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #58988 üzenetére
A WagonR-en mondjuk nem áll rosszul a sárfogó, de ja, ezzel kb. ki is fújt a lista.
-
félisten
-
Cunaja
addikt
válasz szabonagyur #58974 üzenetére
Fantasztikus dolog történt!
Bementem a kereskedésbbe és rákérdeztem egy az egyben a felnire, az ott álló GLX alapján. Válasz: Most fogtok hanyatt vágodni. 24K /db, tudunk rendelni, de nem biztos, hogy jó lesz. A másik, hogy sárfogo gumit akartam előre és hátra eredeti gyárit. Nincs ilyen, nem is létezik. A cikkszámot ha beiron a netten, megtalálja, de náluk nem létezik. Oké, fogtam és eljöttem. Nem intéztem semmit.
Most már csak az marad, ha van itt valaki GLX/2021-es Swift tulaj és vett rá felnit, megnézi a számláját, hogy pontosan mi van rajta? Fontos, hogy 2021-es legyen.
Ha nem derül ki, akkor megvárom a kocsit.
Az autó is csak akkor lesz az enyém, ha kapnak másikat, mert a szerződés szerint, a Swift felíratnak egy autóm kell lenni. Ez ki tudja mikor lesz. Lesz már benne 2-3000 km. Most 1-hónap alatt 400-at kapott.
Szerk.
Ja és a sárfogo gumit szerezzek valahonnan és ők felteszik 35K-ért, de én nem tehetem fel, mert az megbontásnak számít és elveszíti az átrozsdásodási 12-év garanciát.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Pontosan ezekre gondoltam
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
tboldi
nagyúr
válasz Napfénysüti #58980 üzenetére
"Sok fantasztikus típus, és rajtuk sok-sok logó,
És a mindenkit megfogó, spéci Koppány kipufogó"[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #58979 üzenetére
Az ajtók éleire prizmák, az övre olyan folyton lecsúszó, párnázott biszbaszok, dircsiszürcsi, LED szalag mindenhova az utastérbe...
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Napfénysüti #58980 üzenetére
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz szabonagyur #58979 üzenetére
Matricák! Ki ne hagy azokat, +x lóerőt hoznak virtuálisan.
A legfontosabbat majd elfelejtettem: koppány kipuffogó!
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
félisten
-
Bent a kormányvédő, a nagyfesz, nyest riasztó, az első-hátsó kamera (bizti tábláról megy), Vitara csomagtér tálca pont jó ide is az is marad, kavics védő fólia beszerzés alatt (motorháztető, küszöb stb). Mi kell még?
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
félisten
-
Nálam a Swift is csinálta. Érdekes volt tankolni amikor egyedül voltam. Az én megoldásom elég egyszerű volt. WD40 a zsanérra, és kész. A következő nyitásnál szinte kivágódott az ajtó. Próbáld ezt, majd utána hajlítgasd.
-
félisten
válasz Cunaja #58973 üzenetére
Ez sajna ilyen. Ahogy Boldi is írta szerintem Jazz GD esetében is volt hasonló váltás, de a felniket egy kalap alatt árulták, mivel az új jó a régebbire, fordítva nem. Azt meg maguk sem tudták, hogy mit is árulnak sokszor.
Ennyire megéri téli gumit venned most? Nekem eszembe nem jut nyáron most megvenni, még ha drágulni is fog akkor sem.
-
Cunaja
addikt
válasz bigdigit #58972 üzenetére
2020-ig nem is volt gond. A 2021-es modellben tér el.
Viszont mindenhol csak 2017-után található, de közben 2021-ben változott. A 2021-es modellnél, a GL és GL+ más mint a GLX. Ezt a Suzuki is megerősítette.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
félisten
-
Cunaja
addikt
válasz tboldi #58969 üzenetére
Nekem tökéletes lenne, de nem bírom meggyőzni. Ő is vezetni fogja, így nem mondhatom azt, ne szólj bele. Egy jó téli gumit vegyek, azt mondja. Hiába mondom, az felni + TPMS és gumi. Dupla annyi mint egy 4évszakos.
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
tboldi
nagyúr
válasz Cunaja #58967 üzenetére
Gyári felni + 4 évszakos. És TPMS szenzor sem kell.
Ha van ebben a méretben Michelin CrossClimate 2, akkor nem lenne kérdés számomra.
szerk.: Akkor a téliesebb Goodyear Vector 4S Gen 3.
De amúgy ki kellene próbálnia, és rájönne, hogy a modern 4 évszakosoktól nem kell félni. Ilyen Swift kaliberű autókra, és - gyanítom, nálatok is az lesz jellemzően - városi közlekedésre bőven jó.[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz Moleman #58965 üzenetére
Jött a Suzuki válasza!
4x100 15x5 ET40 54.1 Semmivel nem lettünk előrébb.
Itt a legfőbb baj, hogy nincs autó, így ha nem jó, vissza se tudom küldeni 14-napon belül.
A Suzuki azt monda, hogy egy fajta lemezfelni van a 2021-es Swift-re. Ez jó a sima és GLX- verziókra is. Viszont nem ugyanaz, mint a 2017- 2020-as Swiftre.
Most akkor ne hülyüljek meg. Rendelhetek a gyártótól horror áron és nem megfelelő gumival, ( júliusban 15%-al drágábban ), vagy veszek egy megadott felnit és ha megjön az autó, vagy jó lesz, vagy adhatom el hirdetéssel. A gyártó a fenti számú felnit adja. Legalább ha megadnák a gyári felni cikkszámát. Csak a komplett kerék cikkszáma van meg.
Alvázsszám alapján adják a felnit rá.#58969tboldi: Gondoltam rá, csak nem engedi anyóka. Jobban biztonságban érzi magát, egy jó minőségű téli gumival.
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Moleman
addikt
-
Janusz001
őstag
Ma mentem tankolni, nyitnám a tanksapkát és a fedél nem pattant ki, harmadjára sikerült kinyitni, más is tapasztalt ilyet új Scross -nál? Eddig nem volt gond.
-
Cunaja
addikt
válasz tboldi #58962 üzenetére
Ezt mondom én is. Megtaláltam a leírását az autónak, de ott sincs benne semmi. 15X5J, ennyit ír, a 11-5 ös lapon. Most írtam, a Suzukinak, talán kiderül valami. Nevetséges ez a kínlódás. Ha megvárom az autót és csak akkor veszek, jóval drágább lesz. Már most is drágább, mint januárban.
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #58960 üzenetére
Jó, akkor leírom neked még1x.
Ha nem lenne macera egy felni vétel, én örülnék a legjobban. Itt a felni leírásában,
megemlíti a " Kivéve hátul tárcsafékes kivitel!" Amikor ezt megláttam, elindult a gond.
Felhívtam az üzletet, hogy ez mit jelent. Azt mondták, hogy öblösebb kivitel kell, mert nagyobb a tárcsa. Itt Tboldi is leírja, hogy mi a jelenség.
Ha a tiéd, 2021-es gyártmány, akkor ugyanolyan kell nekem is. Ha 2020-as, akkor az nekem nem jó.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dethroner
veterán
válasz Cunaja #58959 üzenetére
Melyik boltban nézed? Hidd már el hogy nincs a fék miatt semmi különbség. Ha lenne, akkor nem adnának 4db szettet, vagy ráírnák hogy ez a 2db előre, a másik 2db hátra rakható fel. De semmi ilyen nincs, nem is értem honnan jött ez. Én minden szezonban összecserélgetem az első és hátsó kerekeket, eddig még mindig elfordult a hátsó kerék
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Cunaja
addikt
válasz a_tesz #58957 üzenetére
Ezt tudtam én is, mégis az üzletben ezt kérdezik. Mondtam nekik én is, hogy nem az agy nagyobb. Erre azt mondták, ez a kettő létezik. 54 és 54.1 a többi száma azonos.
Nem lettem előrébb. Állítólag júliustól 20%-os áremelkedés várható felni és gumi fronton. Azért küzdők. A kereskedőm meg beteg.
Szerk.
tboldi: Hiába mondom, hogy a tárcsa nagyobb. Aki tudja míről van szó, az oda is írja a felnikhez.
Ezért is kérdezném a 2021-es GLX Swift tulajokat, akik vettek esetleg 15"-os lemez felnit.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
a_tesz
Korrektor
válasz Cunaja #58956 üzenetére
Az utolsó szám (54.1) az a felni agymérete, a középső furata ha úgy tetszik. Ekkora az átmérője a kerékagy központosítójának, ez nem változik attól, hogy dobfék, vagy tárcsafék.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Cunaja
addikt
válasz mefistofeles #58811 üzenetére
Megrendelve, holnap jön.
A mankókerék készlet és kerékőr, már itt van a postán, de bevárom a felnit. Postára rendelek, mert napközben nem vagyunk itthon.
Egy kérdés. A GLX felni méret 15" ( téli ) ez jó? 4x100 15x5 ET40 54.1 A bizonyos tárcsa miatt, állítólag 4x100 15x5 ET40 54 nem jó. Rendelném a felnit, de az utolsó számban elakadtam, mert szervízkönyvem még nincs, hogy megtaláljam benne.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
burgatshow
veterán
A legtöbb villanyautó hátul hajt. A rekuperáció - vagy más néven regeneratív fékezés - során ugye a mozgási energiából termel vissza a rendszer áramot (a villanymotornak ha áramot adsz akkor hajt, ha pedig más forgatja - például a kerék - a villanymotort, akkor meg generátorként tud működni). Szemben a hagyományos - nem visszatermelő - megoldásokkal, ahol a mozgási energiát hővé alakítják. Ezért van például egy sportkocsin, vagy komolyabb technikán is tárcsafék (meg úgy az összes modern utcai kocsin is már), mert a hűtése mérföldekkel jobb, mint a dobféké, jobban fog, cserébe komplexebb, nehezebb.
A villanyautók ezen működésből fakadóan gyakori jelenség, hogy az üzemi fék annyira keveset van használva, hogy meg szokott szorulni, kicsit berozsdál. Ezért használnak dobféket, mert az kevésbé hajlamos erre (ritka használat) és műszakilag is egyszerűbb szerkezet mint a tárcsafék, valamint jobban ellenáll az időjárás viszontagságainak.
Ráadás, hogy sokkal könyebb szerkezet, mint a tárcsafék ami a villany autóknál nem elhanyagolható tényező.
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz burgatshow #58952 üzenetére
Ma is tanultam valamit, köszönöm a választ. Bár még mindig úgy gondolom, hogy ennyi pénzért tárcsafék dukál hátra is, de mivel nem vagyok egy műszaki szakértő, így elfogadom, hogy a dobfék a jobb.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #58952 üzenetére
Nem mellesleg kéziféknek is jobb.
-
Zolás
addikt
[link] Kicsit későn reagálva a dobfék-tárcsafék vitára. Itt egy PH teszt egy húszmilliós fullelektromos audiról, amit hátsó dobfékkel gyártanak. Valahogy kezd visszajönni a hátsó dobfék az autózásba. Nekem is jobban tetszik az elöl-hátul tárcsafék, de valahogy a gyártók mégis máshogy gondolják.
Ne legyen félreértés, nem a vitát akarom újragerjeszteni, csak érdekességképpen írtam.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
2ozzmexy
senior tag
válasz gooool #58943 üzenetére
Első körben érdemes lenne egy specialistát meglátogatni, mert előfordulhat hogy csak annak az egy fogaskeréknek a csapágya gatya, de ezt megbontás nélkül még a magasságos Atyaúristen sem mondja meg neked füllre. Vannak olyan cégek akik váltófelújításra specializálódtak, szétszedik, kicserélik ami vacak és újra összerakják. Elhiszem hogy cseréltetek olajat benne, de lehet hogy ti voltatok az elsők az elmúlt lassan 2 évtizedben (egy csere olajscsere nem pótolja az elmúlt 18 év elmulasztott karbantartásait...), szóval a kenés nem létéből fakadó kopás is elindít irreverzibilis folyamatokat egy váltóban.
Nem bontott váltó a megoldás, hanem egy jó szakember aki nem az elsőt szedi szét...
Amennyiben igazam van még pár ezer km és elkezdi a többi fokozatban is ugyanezt a hangot. Hogy klasszikust idézzek: "van aki váltóolajat cserél 60ezrenként és van aki váltót 150ezrenként...""...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
félisten
-
Megbukott az N nálam a beállón. Nem veszi le a gyújtást.... Csak P-ből leállítva.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
tboldi
nagyúr
válasz gooool #58943 üzenetére
Nyelestengelycsapágy bármelyik fokozatban és üresben is hallatszódik, és csak felengedett kuplunggal.
Amúgy keressétek fel a Suzuminn-t!
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Haveromnak vettünk egy 2004-es Ignist. M13A motor, hozzá tartozó ismert váltóval.
Na most a váltó teljesen szépen működik, mindaddig, amíg be nem tolod 5-ösbe, mert ott elkezd ilyen régi Ikarus-os hangot hallatni, kvázi mint egy kompresszor. Ahogy melegszik be, úgy a hangerő csökken, de a jelenség megmarad. Váltóolajat cseréltünk, a hiba maradt. Minden más tekintetben a váltó teszi a dolgát.
Megkérdezett egy szerelőt a srác, az telefonban megszakértette, hogy ez váltócsere, rá sem nézett, meg sem hallgatta, így nem igazán bíznám rá a vasat a helyében.
Nézegette a bontott váltókat, nem egy nagy összeg, de ugye ki tudja nem-e ugyanilyen szar az is.
Ez a klasszik nyelestengely csapágy hiba vagy valami teljesen más állhat a háttérben?Hátha valamelyikőtök már futott bele ebbe.
Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
Gyöször
senior tag
-
yaneez
csendes tag
válasz Kolondrum #58937 üzenetére
Kell is, nehogy ellustuljon, de azért módjával. Elvileg ezeket már nem kell bejáratni, de meghálálja ha nem tolod ki a szemét egyből. Nem hiába írja a manual azt amit.
eami
Nos ugye Lillafüred adja magát, ott van több étterem is (rákereshetsz), talán a Tókert nekem a legszimpatikusabb. Onnan rálátsz a tóra + sok zöld és kóborolhattok a Palota szálló környékén is, ugye ott a vízesés, barlang, meg kisvasút stb és a kaja is rendben van. Ha szeretitek a halat kicsit feljebb ott van a pisztráng telep. Frissen fogják ki és sütik a halat, isteni. Nagy kedvenc még Bánkúton a Fehér Sas Panzió, ott mindig jókat ettünk. Az út egy részét is felújították már, de még mindig vannak rázós részek. A titkos favorit az a Jávorkúti Étterem és Panzió. Nagyon olcsó és amíg oda eljutsz az nagyon hangulatos. Bár az út minősége az hagy némi kívánnivalót maga után.
És akkor ott van még Szilvásvárad...
Nem feltétlenűl kell barangolnod a zöldben egyik helyen sem ha nem szeretnél. Autót lerakod a parkolóban és beülsz kajálni.[ Szerkesztve ]
-
yaneez
csendes tag
válasz Kolondrum #58933 üzenetére
Furi lesz holnaptól kímélő üzemmódban autózni egy ideig és "küzdeni" a friss karcos manuális váltóval. Megmutatom majd neki a Bükköt azért hogy legyen változatos fordulatszám meg sűrűn kelljen kapcsolgatni...
Meg mi is kirándulunk és eszünk egy jót valahol.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz KubanitoS #58931 üzenetére
Mondjuk nekem a gyógytornász mondta, hogy jó a kuplungolás, legalább azzal is tornáztatom a bal lábam*, ennek megfelelően mankózva is manuális autóval jártam rehabra.
*Ha valaki még nem ismerné a történetet, önhibámon kívüli motorbaleset, nyílt combcsont és nyílt bokatörés.
-
Jadro
veterán
válasz Cunaja #58929 üzenetére
Nem hitvitát akartam indítani, nem azt akartam kihozni én sem, hogy egyik jobb vagy a másik. Csak mivel említetted hogy fájós a lábad, jeleztem hogy manuális esetben bizony többet kell használni ergo az automata ebből a szempontból kímélőbb.
Automata fronton meg nem is okoskodok, az S-Cross az első. Még csak nem is vezettem előtte egy automata váltós autót sem. Nem vagyok mérvadó.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
félisten
-
Cunaja
addikt
Megint félre vagyok értve, Egy szóval nem írtam, hogy a manuális jobb. Sőt, rosszabb, mert több pedál van, többet kell váltani is. Viszont nekem nem jön be. Mentem Swift automatávql és nekem nem nyerte meg a tetszésemet. A taposást is megváltoztatom, fékpedálon való lábtartásnak. Persze, lehet ha S-Crosst próbáltam volna ki, akkor nem írnám amit írok. Szerintem abban azért sokkal jobb az automata comfort érzet.
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Jadro
veterán
válasz Cunaja #58926 üzenetére
Manuális esetben két pedált kell nyomogatni egyidejűleg folyamatosan amikor araszolsz. Mindkét lábad igénybeveszi. Az miért kímélőbb, mint ha csak az egyik lábadat kell használni?
Világ életemben manuális autóim voltak, szeretek váltani nincs vele problémám. Nálunk az automata asszony miatt jött, de szerintem sokkal kényelmesebb a közlekedés városban. Persze ebben azért benne van az is, hogy újabb technika van a hátsóm alatt, de a prímet egyértelműen a váltó viszi.
Ráadásul a féket kb semennyire nem kell taposni, tényleg finom kezeléssel is teljesen jól működik. Mondjuk én nem gáz-fék tpusú vezető vagyok, a manuálisnál is használtam sokszor a motorféket.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Kolondrum #58921 üzenetére
+1
BP-en autózva kezd idegesítő lenni hogy percenként kétszer rakom végig az első 4 fokozatot... ha erre vágynék árúterítő kamiont vezetnék, abban lehet gépészkedni. A cégesem ugye automata, hát nagyban javítja a felhasználói élményt, főleg ha van dugóban araszolós/követőtempomat feature... Elindul a sor, akkor a technika leköveti, megáll a sor, megáll a kocsi is, hozzá sem érek semmihez, csak a kormányon kell tartani a kezemet.Én elhiszem hogy valakinek ez nyűg, de személy szerint ennyi év (és km) BP-i autózás után én sem vennék újra manuális autót, majd bólogatnak az utasok vagy lehet buszozni is. (azon meg én bólogatok, főleg ahogyan mostanság vezetnek a BKK sofőrök)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Cunaja
addikt
válasz dobolan #58925 üzenetére
Persze, hogy vágom. A taposást is képletesen írtam. Viszont nekem a térdem van elkopva és minden egyes normál testhelyzet ( rendesen tartott láb, 90°) megváltás.
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dobolan
senior tag
válasz Cunaja #58924 üzenetére
Azt azért vágod remélem, hogy ez itt durván el van túlozva. Kb. dodgem mód az automata váltó, sokkal kényelmesebb és kímélőbb, mint a manuális. Városban. Amíg nem próbálod, nem fogod megtudni. A fék "taposás" meg annyi, hogy rajta hagyod a lábad a pedálon, míg állsz a lámpánál.
-
Cunaja
addikt
Mindenkinek!
Jól döntöttem, hogy nem automatát rendeltem. Nekem amit itt leírtok, az mind fárasztó manőverezésnek számítana. Kúszok, mozgok és állok. Ja és bólintok.
A finom megállást szeretem. Meg is bolondulnék naponta a Hungárián és a Könyvesen. Inkább kuplungolok és lehelet finoman állok meg.
Nagyon jó az automata, ha rendben megy minden. Kényelmi dolog, de nem nekem. A beteg lábam nem bírná, a folyamatos fék taposást.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dobolan
senior tag
válasz bigdigit #58916 üzenetére
Nem nevezném magam sportos vezetőnek. Ez előtt nekem is csak manuális váltós autóim voltak, kiraktam üresbe, és gurult, a végén ha fékeznem kellett, tudtam én azt finoman is végezni, nem satu.
Most az automatával annyi változott, hogy gázról leveszem a lábam, és megy a motorfék, ha a végén fékeznem kell, akkor sem satu, hogy bebólitson. Csak lazán. Mikor megállt, meg taposni kell tovább, ez ilyen. Ha dugóban csorogsz, meg sokszor a kúszó sebesség elegendő. -
Moleman
addikt
válasz bigdigit #58916 üzenetére
Automatával is meg lehet szépen állni, ugyanúgy fel kell puhítani a végén a fékpedált, csak nem teljesen, hogy a kúszást megakadályozd. A visszaváltogatást meg majd kiismered, aztán tudsz vele tervezni.
Én is rágurulós vagyok, ha nagyon messze van a cél és nem tartok fel senkit, akkor üresben gurulok, de ha közel van a cél és jobban kell lassulni, manuálissal is visszaváltogatok, hogy kevésbé kopjon a fék. -
bigdigit
addikt
válasz dobolan #58913 üzenetére
Nem gyorsításról hanem megállásról volt szó. Lehet neked fel se tűnik mert eleve sportosan vezetsz. Lámpa zöld kilő pirosra meg satu. Na én a spórolós rágurulós vagyok. Swifttel észre se lehetett venni a pillanatot mikor teljesen megállt az autó. Ha kilököm N-be ezzel is lehetséges.
-
Moleman
addikt
-
dobolan
senior tag
válasz bigdigit #58911 üzenetére
Talán csak egyszer tapasztaltam "bólintást", mikor gyorsításkor hirtelen átraktam auto módból sportba. Gondolom visszarántotta a váltót 2 fokozattal vagy nem tudom.
Dugóban annyi a dolgod, hogy nyomod a féket, ha gurulni kell, felengeded. Nem értem mi értelme az üres fokozatba pakolgatásnak. -
Bossi
őstag
-
Halott dolog a manuális mód lejtőn nálam. 1-esbe 2000 felett bőg, 2-esbe meg alig 1000-et forog és kb ugyan úgy nem fékezi 1-be meg 2-be sem úgy, hogy ne kéne rá rá fékezni. Na mindegy.
Felfelé meg a turbó üzemel és járathatom mire visszahűl.
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
bigdigit
addikt
válasz Kolondrum #58906 üzenetére
Fék.
Ezért nem tudok bármilyen óvatosan is megállni a végén mindig van bólintás. Meg pirosra rágurulás esetén az istenért nem tudom kiszámítani honnan csak ráguruljak a vissza váltogatás miatt. De ha már gyorsan fog kopni nem tudom mennyire érinti a garanciát ha nem gyári fékbetét kerülne be és nem a szakszerviz cseréli. Hátha van olyan betét amivel nem nyekeregne. -
válasz burgatshow #58903 üzenetére
Visszatöltéshez: Így van, nem mindig tölt vissza akkor sem ha azt hiszed fog. És valóban a motorfék visszatöltés közben erősebb mint nélküle, ha elengedi, azt érezni.
Parkolás: Nálam N-ben fog otthon állni. Nagyon egyszerű miért. Ha P-ben marad miután a fán áttolattam, akkor nem tud (nem feltétlenül tud) ránehezedni a fára és a befeszülés miatt kellene a kézifék. N-el meg rá tud nehezedni a fák, kézifék nem kell és ugyan úgy tud indulni majd D-ben.
Egyébként sztem az automata alatt a fék brutálisan fogyni fog. Eleve dugóban ha nem adaptívval megyek akkor fogni kell a kúszást. Illetve ha meg kell állni állóra, akkor igen határozottan kell taposni, de már a valakire rálassítás is több fékerőt kíván mint a manuálisnál. És ez mellé jön meg a kisebb mértékű "motorfék". Ha vitara nálam: 18000-el vettem, 39650-nél vállas volt az első tárcsa, hátul nulla kopás. Ebből kiindulva, valahol 20000 km felett már lesz valami váll.
Más: kíváncsi leszek hogyan viselkedik az automata és a csúszós út. Nekem teljesen normális volt hogy felfelé az eléje megkapart és belépett a hátulja, összes/ télen meg aztán végképp. Vagy mondjuk snow, lock módban miként szerpel az automatával. Sztem elviszem majd egy semleges helyre télen aztán hagy szóljon.
Olvasva a munualt én úgy látom az automata sokkal sokkal problémásabb HA nem úgy alakulnak a dolgok mint a normál használat hozza. Pl lemerül az akku, karambol miatt D-ben marad és leállt a motor, vontás, helyváltoztás nem járó motorral.
Pl Tegnap már bele szaladtam ebben. Járó motor nélkül ez helyet nem nagyon változathat még N-ben sem. Én meg az vagyok aki nem indította be azért, hogy odébb állják csak azért, hogy a bizti táblához hozzá férjek (kamera direkt táp). Majd legközelebb, már eleve nem állok be a beállóra.
DE alapvetően jó ez az automata.[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #58903 üzenetére
Ha állsz a féken és ültök 5en a kocsiban ráhúzod a kézit és kiszáll mindenki akkor a hátulja megemelkedik az első kerék hátragurul. Ennek szerintem nem örül a lereteszelt váltó. De én manuális vagyok, nem ismerem a mikéntjét.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
burgatshow
veterán
válasz burgatshow #58903 üzenetére
N tiltas: mas markaknal amit emlitettek, de pl. az altalam vezetett VW Passat se engedett semmit, csak P-ben.
-
burgatshow
veterán
Tobben vagytok rajta a teman azert nem valaszolok kulon.
Visszatoltes
Van amikor nem tolt vissza azonnal: legyen hideg az akku csomag vagy kell a komfort elektronikanak. Elofordul. az is lehet, hogy a start stop nem engedi. Kb. tonna parameter van ami tilthatja aktualisan.Motorfek mindig van, ugye az ISG-t attol fuggoen kapcsolja a hajtasra ha kell es lehet tolteni. Bar automanal nem annyira erezheto a motorfek mint egy kezi valtosnal de van, az ISG csak plusz terheles. Egyebkent tiszta motorfek mellett erezheto mikor kapcsolja ra pluszban az ISG-t (visszajelzotol fuggetlen, mert nekem pl. ki van kapcsolva).
Parkolas
a kezifek alapvetoen azert kene, hogy megelozze a P fokozatot (ahogy egyebkent a konyve is mondja), hogy amikor leszallsz az uzemi fekrol, akkor a holtjatekok miatt a kocsi sulya ne a valtora nehezedjen. Ezert irja is a konyv, hogy a P-bol valo kivetel nehezebb lehet, ha “befeszul”.Az N tiltas meg alapvetoen a hulyek ellen van, hogy ne legyen perelheto a gyarto (Amerika). Nem gondolnam, hogy erdemben (mukodesben) gond lenne, de az biztos, hogy peldaul a valto reteszelese csak P-ben valosul meg, mint ahogy peldaul az elektromos kormanyzar sem zar, ha nincs P-ben (ha jol emlekszem).
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
Jadro
veterán
válasz szabonagyur #58900 üzenetére
Nem tapasztalatot osztottam meg, én tök egyenes környéken lakom. Csak beugrott, hogy mondta a kereskedésben az ember.
Egyébként érdekes, hogy a start/stop rendszer sem működik elvileg amíg hideg a motor. Azt viszont nem értem, hogy mi számít hidegnek. Van hogy az utca végén már leáll a motor amikor megállok kikanyarodásnál. Pedig 500 méter alatt tuti nem melegszik be üzemmelegre.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Skil Red 9320 sarokfűrész
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest