Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
sattak
csendes tag
Sziasztok. Egy kérdésem lenne. Egy Sport Ignácom van, féltengelycsuklót cserélnék Ha alvázszám alapján keresnek rá, belül 29 fogat ír. Viszont az alkatrészes boltokban belül mind 28 fogas . Most akkor ez hogy van? Köszönöm.
-
tboldi
nagyúr
válasz
ldn218 #59891 üzenetére
"Megtapadni a behuzott kéziféknél szokott a betét a tárcsához de az sem egy nap alatt. Az első keréknél nem tapad meg a fék."
Ó, pedig mekkorákat kattant a WagonR másnap, amikor még otthon mostuk... Szóval de, le tud az első is.
Hátul ugye dobfék van, oda nehezebben jut be a víz, pláne slaggal, alacsony nyomással.szerk.: Itt, Móváron sokáig nem volt rendes, lándzsás mosó, de amióta van, oda járunk, ~3 km alatt ki is szárad a fék.
-
Többen írtak már rám, hogy a balesetem benne volt a tv-ben. Elvileg a TV2-n, akkor este dolgoztam de hiába néztem vissza nem volt benne. Rtl-en sem. Most akkor hogy?
-
Jól nézem le kell venni az ablaktörlő lapátokat és az alatta lévő műanyag takarót is?
A lápotok helye fix vagy a csavar fogja oda és oda állítom ahová akarom? -
Garam utcába várnak. Ha OEM akkor free, ha gyári akkor önrész + 8-10 nap.
Szerk: Igen A verzió lesz.
Be van jelölve vándorol a repedés. A kva kib anyjt.
-
blakey
titán
válasz
bigdigit #59884 üzenetére
Önmagában, a semmitől nem rozsdásodik, vizet kapott és hiába láttad száraznak, valahonnan még odafolyt amitől berozsdásodott, ennyi. Nem kell ezen "parázni", néhány fékezés múlva tiszta lesz. minden autón berozsdásodik ha valamilyen víz éri. Reggel autót mostam, utána már ott voltak az aranybarna foltok, mire hazaértem már tiszta volt.
-
tboldi
nagyúr
válasz
bigdigit #59882 üzenetére
Most már értem, hogy mire gondolsz nyekkenés alatt, és megkövetem magam (#59876), de igen, összefüggésben van a kis rozsdával, összetapad a betét és a tárcsa. 100%-ig tutibiztos, hogy valami nedvesség érte/éri, akkor csinál ilyet és ilyenkor. Eső, tócsa, kerti locsoló, esetleg autómosás...
Nincs itt abszolút semmi hiba, normális jelenség minden tárcsafékes autónál. -
bigdigit
addikt
válasz
ldn218 #59878 üzenetére
Mivel 1300km van még csak benne én meg nem ítélem milyenek a betétek. Viszont már 2x is éreztem induláskor mintha megtapadt volna a fék. Sőt először azt hittem a tárcsával nem stimmel valami. Olyan érzés volt finoman nyomva a féket mint amikor nem egyenes a tárcsa. De ez is rögtön reggeli első indulás még garázsból kifelé. Hozzáér a betét nem ér hozzá érzés. Lehet be kellene ugornom a szervizbe nézzék meg. Ma kivételesen kimozdulok vele a városból utána ismét ránézek.
-
hemaka
nagyúr
válasz
Cunaja #59877 üzenetére
Waze legnagyobb baja, hogy nem tanul. 100x egy masik utvonalon jottem haza, de 101. alkalommal is az o sajat hulye utvonalat akarja ram eroltetni. 2 evvel ezelott bejelentettem, hogy ahol lakok az nem az az utca, azota se javitottak. Ahogy azt se, hogy ios-en nem irja ki, hogy a debil legvonalban irja a tavolsagot amig nem navigal, nem is ertem ki talalta ezt ki, nem sok agya volt... 🥴
-
ldn218
tag
válasz
bigdigit #59872 üzenetére
Egy ellenörzés nem árt neki. Például hogy a nyereg egyformán "uszkál" nincs-e megtapadva. A betétek egyforma vastagok-e ? Anno a fordom még új volt pár ezer kilométer volt benne és a betét is félre kopott hátul, mert a csuszkák megtapadtak. Megcsináltam soha többet nem volt vele gondom. Az már akkor is igaz volt hogy azon a picike kenőanyagon is rengeteget megspórolnak a gyártók.
-
Cunaja
addikt
Sziasztok!
Jött a válasz a Waze és a Google Maps ügyfélszolgálattól.
Waze: Az ön által felvetett problémát nem tudjuk korrigálni, mert Magyarországon nincs támogatása az alkalmazásnak. Milyen mellék duma. Mi csak átvesszük a fejlesztéseket.
Google Maps: Köszönjük, hogy jelezte a hibákat ( behajtani tilos, illetve balra és jobbra kanyarodni tilos ) és segíti a Google Maps tökéletessé válását. A módosításokat elvégeztük és kérjük, ha további problémát talál, jelezze felénk. Érdemes beküldeni nekik, ha valakit a tilosba akarna navigálni.
Szóval most mehet a Google Maps tesztelése is megint. A Waze még mindig nem tudja, hogy létezik más útvonal is. Érdekes, a Sygic és a Maps egyből újra tervezi az utat és kitalálja, mit szeretnék. A Waze, ragaszkodik a felajánlott útvonalhoz.
Ennyit szerettem volna megosztani. Ja és a másik kettő offline is tud.
A Waze előnye csak annyi, sokkal jobb a felhasználó visszajelzés, mert rengetegen használják. Pl. kátyú az úton, stb .... -
tboldi
nagyúr
válasz
bigdigit #59874 üzenetére
De ez a kopófelület, ami érintkezik a betéttel, ez a megállást, leállítást követően órákkal-napokkal később lesz ilyen, biztosan nem emiatt nyekken. Amúgy ha nem (közel) egyformán "feszülne be" a két oldal, akkor húzna valamelyik irányba, bár az EBD valamilyen szinten korrigál.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #59870 üzenetére
Most fejből meg nem mondom, hogy mi van rajta, de a hátsó értelemszerűen különbözik.
A Lanciát tudom, hogy körben minden üveg Pilkington, illetve a WagonR sorban 3. elülső szélvédője is az. Meg a GM logója is rajta van, le sem tagadhatná a rokonságot az Opel Agilával.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #59868 üzenetére
Ugye, hogy érdekes.
@Boldi: megnéztem a Hondát is, várom a tiédet
-
btotyi
tag
válasz
burgatshow #59868 üzenetére
Miután kíváncsivá tettetek megnéztem én is. Vitara, összes üveg Salglass.
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #59866 üzenetére
Na, ilyen mélységig nem néztem az S-crossom. Holnap rápillantok.
Nem bírtam ki, megnéztem és érdekes a kép: az enyémen is az oldalsó, sötétített üvegek valóban AGC darabok, de az ugyanolyan sötétített hátsó üveg meg Saint-Gobain. Ki érti ezt… -
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #59853 üzenetére
Megneztem az elobb en is, elol tenyleg ez a marka van, de hatul a sotetitett az mas, AGC automotive.
-
blakey
titán
válasz
Cunaja #59863 üzenetére
Igen, tökéletesen jól látod, csak a nevük és az áruk más, a név alapján - ez már évtizedek óta így van (majdnem minden területen), de leginkább azóta, hogy megjelentek az úgynevezett sajátmárkás termékek, ezeket ugyanúgy nagyobb/nevesebb gyártók gyártják csak másik csomagolást kapnak, semmiben nincs minőségi eltérés. 30-40 évvel ezelőtt a márkáknak "nevük" volt, manapság inkább minőséget érdemes venni és nem márkát.
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #59862 üzenetére
Nekem az Astrán egyszer kellett cserélni szélvédőt, amikor vettem egy autórádiót és a mikrofonját, ragasztották volna fel a szélvédőre. Sajnos, mikrofonnal együtt nyomták kifelé a szélvédőt is. Elengedte a ragasztó.
A termékekről annyit.
A munkám során, elég sok gyárba bejutok, olyan helyre is, ahová halandó hétköznapi ember nem. Ilyen például az egyik nagy gyártónk, ami elektromos eszközöket gyárt. Bentvagyok a gyárban és jön egy emberke egy ládával, amiben márkanevek vannak. ( nem kis márkák). Kérdezem mit csinál? Felrakom a márkaneveket a megrendelések alapján. Eddig oké minden, de mondom neki, ez mind egyforma. Igen, tökéletesen jól látod, csak a nevük és az áruk más, a név alapján. Innentől nem volt több kérdésem és innentől nem veszek semmi nagy márkás terméket az említett elektromos eszközökből. Ennyit szerettem volna előadni szélvédő ügyben. Lehet néha a nagy márka neve alatt is oem termék áll. -
mefistofeles
veterán
-
ViZo72
tag
válasz
ViZo72 #59860 üzenetére
Még egy érdekesség.
Autóipari beszállítónál dolgozik ismerősöm, fémipari cuccokat gyártanak.
(Irodában, logisztikai vonalon dolgozik, rálát a beszerzésre, rendelésekre.)
Meg nem nevezett gyártóval (de nem Suzukival) a következő beszélgetés zajlott (nem szó szerint):
- Autógyártó: Mondjatok árat, küldjetek mintarabokat...
- Beszállító: ok, elküldve.
- Autógyártó: Ár rendben, minőség nem az igazi. Nem tudtok jobbat?
- Beszállító: Nem, ilyen a technológiánk, ezt tudjuk nyújtani.
- Autógyártó: Akkor nem kell.
Eltelt kb. 2 hónap:
-Autógyártó: Mégiscsak rendelnénk tőletek...
Nem árulták el, de nyilván vagy nem találtak jobbat, vagy csak drágábban. Így aztán jó lett nekik az is ami először nem tetszett...
A legutóbbi történet az volt, hogy beszállítóként idén először árat akartak emelni, hiszen a háború miatt (is) minden költség emelkedett ami érinti az alkatrészgyártást (üzemanyag, szállítási költség, alapanyag árak, stb.)
Autógyártó reakciója: hát ezt meg hogy képzelitek? Szó se lehet róla...
Végül nagy nehezen megegyeztek aztán... -
ViZo72
tag
válasz
burgatshow #59853 üzenetére
Nem is a legalját írtam, hanem azt, hogy a legolcsóbbat fogja venni, ami még megfelel az autógyártó saját mércéje alapján.
Nyilván ezek neves gyártók, sőt a Salgglas sem ma kezdte az autóipari beszállítást:
Ezek szerint a franciák aláígértek már üveg téren is.
Amikor még az Ignisek (és ugyenezek Subaru Justy néven) készültek Esztergomban, a gyárlátogatáson láttuk, hogy Made in France címke van a kamionokról lepakolt, hengerekben érkező karosszérialemezeken...)
Úgy tűnik erős a francia kötődés a Suzukiknál.. :-) -
Tigi
őstag
válasz
Kolondrum #59858 üzenetére
Akkor te is olyan vagy mint én.
A 2009-ben újonnan vásárolt Swift-el kettő évig élveztük egymás társaságát, aztán megváltam tőle, már fél évesen elkezdett zörögni, mikor eladtam, akkor derült ki, hogy kormánymű hibás, na akkor fogadtam meg, hogy soha többet Suzuki.
Erre decemberben megint Suzukit vettem.
Remélem ezzel nem járok úgy mint a Swift-el, mert megszerettem, de ha mégis, akkor nehéz szívvel, de megválok tőle. -
válasz
szabonagyur #59855 üzenetére
Azzal nem lesz baj. Nekem ezek kva nagy harcok, mert ha utólag nekem fejben valami nem kerek, akkor az megy a háztól, változatotok, addig nem nyugszom.
-
Jadro
veterán
Ignisen 3 kavicsfelverődést javíttattam. Igaz egyik sem látómezőben helyezkedett el, szépen megcsinálták. Azt hiszem 6k volt darabja. Érdemes a szélvédőcserét addig húzni, amíg lehet. S-Crosson meg majd meglátjuk. Imádkozom minden nap.
-
mefistofeles
veterán
válasz
szabonagyur #59855 üzenetére
Az bezony igaz!
-
szabonagyur
félisten
válasz
mefistofeles #59854 üzenetére
Eselyesen fontosabb az, hogy jol legyen beepitve
-
mefistofeles
veterán
Nem vagyok szakértő szélvédőben mert az elmúlt 20 évben nem kellett cserélnem soha (pontosabban egyszer, mikor fejre álltam az árokban, de akkor gyárit kapott, fingom nincs milyen márkát) de elég szigorúak az autoipari szabványok. Ha meg jön egy puskagolyó sebességű kavics, akkor úgy is tök mindegy, milyen márka... szerintem.....
-
burgatshow
veterán
válasz
ViZo72 #59849 üzenetére
A Vitarák és az S-Crossok gyárilag Saint-Gobain (ezer éves, francia üveggyártó cég) üveggel jönnek (legalább is az a kettő, ami a családban van biztosan). A Passatomban is Saint-Gobain üvegek voltak, de az asszony Picantoja is Saint-Gobain üveget kapott a gyári helyett (ami szerintem ebben az esetben előrelépés volt) amikor kavicstól származó A-tól A-ig terjedő repedés áldozatává vált.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem mindig a legalját keresi a gyártó.
Ha olyan gyártó által készített üveg megy bele, ami egyébként is autóipari beszállító, akkor az üveg technikai paraméterei jók lesznek. A szenzorok tanítása viszont gyártó specifikus, ott az adott gyártó írja le, hogyan kell újra feltanítani egy szélvédő csere után a szenzorokat. Nem szeretem a Speedzone-t, de ebben a témában konkrétan jó anyaguk van, érdemes megnézni.
-
2ozzmexy
senior tag
-
Azért lesz oem üveg mert én rengeteg kavicsot kapok. Az sx4-et legalább 3* javítottam.
-
ViZo72
tag
válasz
Kolondrum #59846 üzenetére
Akkor én is beszállok egy 19éves Ignissel.
A gyári üveg: Salgglas vagyis hazai, salgótarjáni termék.
Nem tudom az újabb Suzukikba mit rak a gyártó, de szinte biztos, hogy a legolcsóbb kerül bele gyárilag is, ami még megüti az előírt szintet.
Esetemben amikor már nem bírta a köveket és cserélnem kellett a gyári üveget, a helyi autóüvegesek Pilkingtont és egy attól olcsóbb, lengyel gyártmányú üveget tudtak ajánlani, Salgglas-t nem.
Mondtam, hogy kifizetem a drágább Pilkingtont ha az jobb, de azt mondták felesleges, nem fogom látni, tapasztalni a különbséget...
Így maradt az olcsóbb és tényleg nem láttam rajta semmi különbséget, de azóta már ezen is gyűlnek a kisebb sérülések...Mondjuk a régi autókon nem voltak mindenféle érzékelők az üveg mögé szerelve, nem tudom ez igényel-e külön törődést a választásnál, de gondolom ezt ma már minden autóipari beszállítónak illik megugrania, különben nem lesz hová szállítania...
-
Traxx
őstag
Sziasztok!
2005-ös Ignáchoz keresnék toronycsapágyat. Van tapasztalatotok, hogy melyik márkát érdemes választani, és honnan?
Köszönöm!
-
PNP
őstag
válasz
Kolondrum #59837 üzenetére
Nem biztos, hanem biztosan nem. A casco az utángyártottat fizeti, de nincs ezzel baj. Az én kötvényem szerint (de szerintem ez általános) évente egyszer önrész nélkül térítik a szélvédő cserét. Én itt [link] csináltattam, 3-4 óra alatt megvolt. (Mondjuk az Allianz nálam bepróbálkozott később bónuszfokozat rontással, de pár telefonálás után korrigálták).
-
-
válasz
dobolan #59834 üzenetére
Kikkel?
blakey! Az aegon csak úgy engedte bejelenteni ha kiválasztom a javító céget. Amiből egy volt a listájukin, fel is hívtak. +36706026000 - érdemes guglizni..a szélvédő feri
Fel is hívtak és a tag próbált rábeszélni hogy higgyem el az oem is az ami most benne van csak nincs rajta logo. Olcsóbb, gyorsabb, ott a polcon, jó lesz. 3 óra száradás és mehetek. Odamegyek, szemle, papírok, közben csinálják, szárad, viszlát.
Fsz tudja.... -
blakey
titán
Csak jó minőségű szélvédő-gyartók vannak, nincs olyan, hogy utángyártott, minden szélvédő eredeti. Az mindegy, hogy mikor épp melyik gyártó termékét szerelik be, mindegyik jó, egyik márkánál ez a "gyári", másiknál meg az, a lényeg, hogy az adott típushoz készüljön.
-
Pilkington (és más hasonló jó minőségű) szélvédőről mi a véleményetek? Röviden OEM. Gyorsan megvan, nincs önrész és ugyan az mint a gyári csak nincs Suzuki logó.
Ez első felállás is mától legalább 1 hét. A gyári meg.... -
dethroner
veterán
válasz
mefistofeles #59828 üzenetére
Igen, sajnos van erről elképzelésem.
-
dethroner
veterán
válasz
mefistofeles #59823 üzenetére
Miért előző élet? Mi van ha most xszar ember valaki és ezért találja meg a jingjang?
-
Az a szbrt kbsz nő is akkor 1 hétre padlóra tett a vitarával. Most is kérdezték bent h mi a bajom mert látszik. Nem ettem reggel óta mert mknden kijön belőlem. Mindig tudtam h ha nagyon jól megy minden mint nem olyan régen, akkor előbb utóbb jön a szr hát jött is.
Hétfő reggel óta ráadásul dolgozom főleg éjjel túlóra. Nem jó ez így. jön a váltás vissza sem nézek. előre látom mi lesz vasárnap este, napok óta látom magam előtt h lapáttal vrm gyn a kollégám ha meglépi velem azt mint mással, mert az más helyett jövök. Lakat alatt legalább baj nem ér -
Akik írtak: Ma beszámíthatalan vagyok bocsi ha nem írok
Közbena céges tel kijelzője is betört. Zsebre tettem, köv pillanatban nyekk. szóval bekphtd istn ott fenn. -
zzz03
őstag
Defekt javítás a kocsihoz adott Conti javító készlet margójára. Tartotta a nyomást a gumi. Mentem vele kb 80km-t.
A gumis nem panaszkodott semmit. Kb nem is volt mire. A lyukat kocsonyas anyag tapasztotta be. A gumiban pedig kb mintha tej lett volna. Gumi le a felnirol, papír törlővel meg törölgette a felnit és a gumit is, majd slaggal meglocsolta ismét áttörölte és 5perc alatt nyoma se volt a folyadeknak. A szelepnek sem lett semmi baja. Gumis szerint teljesen rendben van ez a folyadék. Legközelebb is bátran használjam ha kell. -
cigam
titán
válasz
zsolt19900 #59818 üzenetére
Én elhiszem, szimpatikus is az ajánlatod, de nincs olyan szerelő akiben megbíznék. Plusz talán nincs is olyan szerelő, aki hozott alkatrésszel dolgozna. Hiszen akkor ő se tudná rátenni az alkatrész árára az "extra profit"-ot. Pedig elég nagy (legalább 20-40%) kedvezménnyel hozza el a Unix-ból, vagy más nagykerből.
-
zsolt19900
őstag
-
Kuter
senior tag
válasz
Kolondrum #59814 üzenetére
És mit sikerült van eredeti vagy csak más utángyártott. Bár ilyen hogy utángyártott a fiam szerint nincs . Csak másik gyárban készült. A fiam az AGC-ben dolgozott ott is csináltak Suzukinak üveget ami ment Indiába (első szélvédő) és hátsó kis üveget ami ide Esztergomba.
-
Qtya123
őstag
válasz
Kolondrum #59810 üzenetére
A cserénél figyelni kell majd, nehogy gány legyen, mert a tessék-lássék módjára dolgozó az csak kiszedi a szélvédőt és beteszi az újat. A drót amivel kiszedik megsérti a felületvédelmet és ha nem kezelik le, akkor rossz esetben pár év és és apró hólyagokként jön a rozsda a tető, vagy az A oszlop pereménél.
Én a Lexussal megszívtam ezt. Cseréltek benne szélvédőt és ilyen lett alatta pár év alatt, mert csesztek lekezelni: [kép]
Ki kellett szedetnem és normálisan lekezelni: [kép] -
Az i b meg de komolyan. Néztem jövök haza kamerán, semmi. Este 20-ra nyekk. A lapát alatt a szélvédő ahol indul felette pár centivel kráter és indult a törés. Vajon lesz gyári? Meg a táblafelismerő minden szrt is le kell bontani majd hozzá.
De tényleg elegem van. 1 hónapos. Fogom aztán belekúrok egy térkövet. -
Qtya123
őstag
válasz
Kolondrum #59806 üzenetére
Ejj bakker... Sajnálom. Szegény autót óvod, félted, ment rá a kavics ellen a fólia, stb... És erre kapod a szélvédőbe.
Ez amúgy így szokott lenni. Mindig volt a megvigyázós autóm mellett egy szaladgálós. A megvigyázósakkal mindig történtek ilyenek. Kavics, rányitás, hátulról belém, stb... A szaladgálós, nem féltősökkel meg soha semmi...
Még a madár is mindig a vigyázósra sz@rik négyszer akkorát, mint a rohangálósra. -
Kell egy új szélvédő. Mentem ki és látom h közepen ketté van repedve. Kavicsot kapott, látszik, bár én nem érzékeltem.
Ilyenkor mi van? Eredeti kell. 17-én olajcsere, ott szólok hátha intézik. -
Megválaszoltad. Pont ezt csinálja a Waze. Az alap ott kezdődik, h eljutni A-ból B-be a lehető leggyorsabb és leggazdaságosabb útvonalon lehessen. Ehhez minden információra szüksége van. A Waze által használt algoritmus a felhasználók visszajelzései és mozgási információi alapján kalkulál. Ebbe nem fér bele, h ezzel a logikával beállítasz egy "legrövidebb" utat ami ugyan távolságban jóval kevesebb, de időben meg nem. Viszont sokszor jelez, h van jobb útvonal, mert menet közben történt valami a kijelölt útvonalon. Használom itthon és külföldön is, nem volt még csalódás.
-
Crossy.... Miért mindig velem
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Formula-1
- Elemlámpa, zseblámpa
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- AliExpress tapasztalatok
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Filmvilág
- Apple MacBook
- További aktív témák...
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
- Eladó Bontatlan új Amazon Echo Dot 5 Smart speaker Amazon Alexa fekete, kék vagy fehér színben
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Új okosotthon eszközök bolti ár alatt - Blitzwolf SHP15, Miboxer, Aqara eszközök
- ÚJ, USB-C-s / elemes, rádiós (RF), wifis (Tuya, SmartLife, stb.), programozható okostermosztát
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650 R7 7800X3D 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4080 16GB ZALMAN I3 NEO Corsair 850W