Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Gyöször
senior tag
válasz
Chereiose #57097 üzenetére
Tehát kiszállsz a kulccsal a zsebedben? Vagy a kulcs bent marad ugyan azon a szent helyen? Lehet csak akkor keresi a kocsi, ha kinyitják az ajtót. Egész úton feltételezi, hogy nem dobod ki az ablakon, nem merítené a keresgéléssel? Na mindegy is az első gondolatom, hogy merül benne az elem, bár a második gondolatom, hogy az elég hamar kezdi.
Megtalálja azt akkor is, ha nem nyomsz rá, nem?
Nekem is szokott villogni néha, de nem érdekel míg nyit a kulcs rendesen. -
Chereiose
addikt
2020-as S-Cross elkezdett szórakozni a kulccsal. Járó motornál (meg anélkül is) valaki kiszáll, vagy pl. kinyitja a csomagtér ajtót és elkezd sárgán pittyegni, hogy a kulcsot nem érzékeli, aztán rányomok a kulcson a gombra és eltűnik. Ez mi a fene lehet? Lehet megjárom vele a szervizt majd, mert eddig nem csinálta ezt.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Memmaao #57093 üzenetére
Nem rossz döntés megtartani, az ára csak emelkedik a használt piacon is, konstrukciósan eléggé "golyóálló", ha nem hiányzik olyan extra ami csak az újban van, akkor szerintem tartsd meg és vigyázz rá, ha kell rá költeni véletlenül (bár ezek nem kérnek sokat) akkor azt a picit rá kell költeni és elég sokáig lesz egy frankó autód. Racionális döntés.
-
válasz
Gyöször #57059 üzenetére
Gondolom 20 g/óra teljesítményű a generátor (nekem olyan van Aliról), ~ 10perc kell neki, én 20 percre állítom, közben járjon a klíma, belső keringetés.
Nem kell túlzásba vinni, agresszív anyag, évente 1x elég. (A saját autómban nem használom, helyette biocid klímabombát alkalmazok.)
Előtte érdemes kitakarítani, porszívózni az autót, illetve a felesleges kacatokat kipakolni.Köszönöm a múltkori helpet, cserébe egy lista az Ignis karbantartási anyag cikkszámokra: [link]
-
dj79
senior tag
válasz
2ozzmexy #57088 üzenetére
Én is tudtam négyfelet etetni vele, de na…. Olyankor talán egy seicentoval talán tudtam volna gyorsulni
Inkább 5,2-5,8 között volt a valós. 1.4tsi után lett, városban így is 2 literrel kevesebb volt az átlag, pályán viszont a tsi volt a jobb. Az auris kicsit kevesebbet kér, de jóval dinamikusabb.
-
2ozzmexy
senior tag
Csak arról tudok beszámolni amit vezettem, amit a kollégám birtokolt. A Prius egy elég fejlett akku management rendszerrel van felszerelve ami adaptív, szóval nálad lehet nem így működött. Ahogyan a kollégám vezette, hát én lábrázást kaptam tőle, de neki 4,5L körül megállt városban. Szóval el tudom képzelni hogy más stílusban vezetve másképp kezeli ezt a töltés-merülés dolgot.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #57083 üzenetére
Attól hogy nem mild és nem plugin, de most komolyan.
Ez az "öntöltő hybrid" köznapi megnevezése...
Ha most a Priusból indulok ki, akkor ott amíg csak megoldható a villany hajt, ha végképp üres az akku akkor megy a benzin, de azzal csak vanszorog... A mark 2-ben kemény 75 szilaj paripa a bőven tonna feletti bódéban. De amíg csak lehet inkább tölti az akkut és nem hajt a benzinnel, igazi fogyasztásnaci autó, januárban megtankolod csurig és júniusig csak termeli a benzint -
beef
őstag
válasz
dethroner #57083 üzenetére
Fog tudni araszolgatni dugóban pl. benzin motor nélkül. Sokkal többet nem várnék egy 12LE-s villanymotortól.
Mod:
Egyébént a cikkben elég értelmetlenre sikerült ez a mondat:
Az új Vitara Hybrid szíve egy 24 kW-os villanymotor lesz, amely nem csak az új, 1,5 literes, 4 hengeres turbós benzinmotort támogatja majd 75 kW (102 LE) teljesítménnyel a gyorsításkor, hanem már önmagában is képes lesz meghajtani a Vitarát. A rendszer teljesítménye így összesen 85 kW (116 LE) lesz. -
dethroner
veterán
válasz
2ozzmexy #57081 üzenetére
Mitől full hibrid ez a jószág? Egyáltalán mit jelent maga a szó, hogy full hibrid?
Megtaláltam a [marketinget] , de full hibrid kifejezés, ez nekem kicsit erőltetett. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
mefistofeles #57079 üzenetére
Ugye nem kezdjük újra? 🤣
Manapság mindenhol ennyiről indul egy full hybrid. -
-
2ozzmexy
senior tag
-
eami
veterán
válasz
mefistofeles #57068 üzenetére
az semmi.... nyáron átállnak erre s-crossnál is...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
DeadMeat #57060 üzenetére
Sajna itthon nem kapható a Seal&Shine, rendelni kellene.
Azért ezt ajánlottam, mert ezt barkácsboltban is megkapja, nem kell futárt várni, vámot fizetni, csak bemegy, levesz, kifizet, kipróbál. Applikálni könnyű, akár tűzőnapon is használható, ha nem jönne be max fél év alatt lekopik. Sajnos a kemény wax is ugyanez, nincsen itthon piaca így a kiskereskedők és viszont eladók nem rendelnek. -
Hego
tag
-
Xeon7
aktív tag
Sziasztok.
Tanácsot szeretnék kérni.
Adott egy 2018 évjáratú 1.6 szívó Vitara (édesapámé), fejegység cserén gondolkodik.
150k körüli összegbe keresne olyan egységet ami a gyári helyére befér, minden funkció ami most működik továbbá is elérhető (kamera, kormányról vezérlés), illetve AndroidAuto és CarPlay is működik, nem lenne hátrány ha vezeték nélkül is működnének!
Ha esetleg lenne olyan cég nem csak értékesít , hanem a beszerelést is megoldja, az lenne a legjobb
Előre is köszönöm a tanácsokat. -
DeadMeat
nagyúr
válasz
2ozzmexy #57044 üzenetére
Csak ajanlani tudom, nagyon konnyu vele dolgozni, tartossagra szerintem a seal and shine jobb, es olcsobb is. Vegeredmenyben viszont a ceramias cucc jobb, legalabbis en annak latom. Kicsit egyszerubb is a kezelt feluletet takaritani utana. Kb 3 honap alatt doglik be nekem, bar itt sok a homokos eso mifelenk, gondolom az sem segit.
Viszont ha ajanlhatok valamit, kicsit macerasabb a felvitele, de ha beszerezheto a ceramic +graphene waxot probald ki. Alom vele dolgozni, tartos, (6. honapot tapossa nalam) es gyonyoru mely csillogast ad a kocsinak. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gyöször #57053 üzenetére
Már kiveheted szerintem.
Pollenszűrőt cserélted előtte?
Úgy 20-40 percre szokták bent hagyni a szervizben, bár ez függ attól is "mekkora" a generátor (gondolom a kisebb teljesítményűnek több időre van szüksége), talán légköbméter lenne a megfelelő adat az idő pontos meghatározásához. Azért utána szellőztesd ki a kocsit... -
Gyöször
senior tag
válasz
mefistofeles #57054 üzenetére
Mert foggalmam nincs hogy kell fertötleníteni a klímát, minden évben a szervíz 4000ért betette fél órára mert szerintük ettől lesz biztonságos a klíma. És ez legutóbb másfél éve volt. Anyósom meg szervált egy ilyen traktort és most elcsakliztam tőle holnapig.
-
Tigi
őstag
Sziasztok
Van egy garnitúra üléshuzatom Splash-re fekete és sötétkék színű, ingyen vihető, ha valakit érdekel írjon privit.
-
slett27
addikt
[link] Esetleg ebben tudna valaki segíteni ? Ha tudom a paramétereket akkor már tudnék vadászni kereket.
-
válasz
2ozzmexy #57035 üzenetére
Ugye tudod, hogy most terelsz! Arról volt szó, hogy számodra egy magasnyomású mosóban kézzel mosott autó nem patika, most meg jössz itt guanóval, meg falevéllel
, Ózdi putrival?!?!
1- a jó gyerek a koszos gyerek! Egyszer nem jutna eszembe leb@szni őket, mert mocskos ruhában jöttek haza az oviból, vagy emiatt koszos lett hátul az autó! Élt, játszott, jól.erezte magát! Erre van a mosógép, meg az autó porszívó. A hátsó szomszéd folyton lecseszi a saját gyereketi, ha retkesek. Szegények
2- lehet a hobbit az autó kényeztetés, de akkor ne add elő, hogy az a norma! Az csak neked normális, másnak obszcesszio. -
ugri77
csendes tag
válasz
mefistofeles #57045 üzenetére
Én ilyent használok már 15 éve [link] [link]
Nekem nagyon bejött. ( régi reklámjában úgy hívták "a lusták Wax"-a ).
Szép csillogást ad a festésnek, ill. az Esővíz is könnyeben lefolyik a kocsiról .
Célszerű melegvízben feloldani .
Oda kerül ahol az esővíz is lefolyik , így a karosszériaelemek illesztéseibe is kerül WAX.( korrózió gátló ) -
2ozzmexy
senior tag
válasz
mefistofeles #57043 üzenetére
Én most ezzel fogok kísérletezni tavasszal a Vitarán: [TW Hybrid ceramic coating]
Nem kell előpolírozni meg semmi ilyesmi, csak lemosni rendesen (érintésmentes+két vödrös érintéses) Hátulján a leírás, 6 hónapot ígérnek ami ha nem ideálisak a körülmények és lesz belőle 3 még az is jó. A többit amit ismerek sajnos rendelned kellene (USA és Németország főleg) szóval vámolás+szállítási költség stb, drága lenne. Ezt ha bemész egy itthoni hiperbe is lekapod a polcról és könnyű applikálni is.
De van sok haosnló termék Lotus Cleaning webshop, polirtech.hu, farmasi.hu, waxwerk.eu, automoswebshop.hu stb.
Lehet nézelődni, csak figyelj nehogy elkapjon a gépszíj, mert simán a fizudat el lehet csapni egy rendeléssel. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
mefistofeles #57039 üzenetére
"de szerintem télen, egy szabadban álló autóra ennél többet költeni, idő, pénz és energia pazarlás!" Ez így van, ha nem ez a hobbid akkor teljesen jó.
Én kerámiás coatingot dobnék még rá, valami egyszerűet ami nem igényel előpolírozást, de ez már csak az én mániám. -
Gyöször
senior tag
válasz
mefistofeles #57039 üzenetére
Há' ez nagyon kék lett, nem szürke volt?
-
mefistofeles
veterán
Ránéztem az időjárás előrejelzésre és elméletileg mifelénk nem lesz csapadék és enyhül is az idő, szóval nem bírtam tovább és kicsit megcsutakoltam a gépsárkányt.
Tudom nem tökéletes (a motorháztetőn még cseppek is vannak) de szerintem télen, egy szabadban álló autóra ennél többet költeni, idő, pénz és energia pazarlás! -
AMD Power
titán
Lassan elérhetők nálam az éves kötelező szerviz. Minden szűrő Jakoparts lesz és marad a bevált Eneos Hyper Prémium 5W-30.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Memmaao #57009 üzenetére
Nincsen ebben semmi OCD, csupán az igényszintek nem találkoznak. Az én szememet bántja az egy hetes guánó, van akiét a 3 éves sem. Decemberben sem tűröm az őszi szárazfalevelet az utastérben, de ebben nincsen semmi mánia, csupán az élőkörnyezetemmel szemben támasztok minőségi elvárásokat. A purgyék felnőnek a putriban Ózdon, de én nem szeretném olyan környezetben nevelni a gyerekeimet. Utazni sem szeretek egy koszos kocsival, főleg ha külföldre megyek meló miatt. (olyankor abban élek, mert van hogy 1-2 éjszakára találok csak szállást aztán költözni kell másik hotelba)
Számomra az autósimogatás hobbi és nem teher, az a #énidő. 3 gyerekkel és két exfeleséggel egy logisztikai és pénzügyi rémálom az életem, mégis belefér hétvégente pár óra "Vitara simogatás". Volt már hogy vasárnap hajnal 5kor mentem el belteret takarítani, de mostam már este fél10kor is a benzinkúti mosóban. -
Janusz001
őstag
válasz
2ozzmexy #57026 üzenetére
Mivel Bcs. -án a Suzukinak nincs saját karosszéria műhelye, így egy másik márka műhelyével van kooperációba, oda is kellett elszálítatni, sufni műhely nem lesz, mindenképp gyári helyreállítást szeretnénk, szerintem ez nem is lehet kérdés, egyelőre megvárjuk a felmérést, majd az utólagos szemlét, mit ajánl majd ki a biztosító, de ez a kocsi már nem lesz a régi.
Úgy tudom a vezetéstámogató rendszerek/adaptív tempomat, vészfék asszisztens/ kalibrálása sem olcsó.
Majd még fp csoportban érdeklődöm, hátha járt már valaki hasonló cipőben. -
zsolt19900
őstag
válasz
Janusz001 #57023 üzenetére
megpróbálok én is pár szót segíteni, szóval:
1. eset: szemle, utószemle és kiajánlanak neked egy összeget, elfogadod kész pasz
2. eset: beviszed egy javítóműhelybe, szemle/utószemle és 1:1ben NEM feltételen gyári alkatrészekkel és technológiával megjavítják az autót, pénzt stb. nem látsz, csak a kész autót és ezek után kérhetsz értékcsökkenés végett pénzt a biztosítótól
3. eset: GYÁRI technológiával javítást kérsz, ami a mostani alkatrészárak+alkatrész beszerzések mellett eltarthat akár fél! igen fél évig is, mire minden megjön hozzá és megjavítják, de ez az eset már -nagyonszerintem- GTKra jönne ki (ilyenkor szokott ugye az előfordulni, hogy "kéred-kéred" a kárszakértőt, hogy ne vegye totálkárra, te megszeretnéd javítani, de ugye akkor mondják, hogy ez nem mise....) és a lényeg a lényeg, hogy akkor viszont ilyen korú autónál (ha olyan volt a bizti -akár a CASCOD is már bejátszhat- hogy pl. avulásmentes a térítés stb. stb. és itt most térjünk el attól, hogy vétlenek voltatok) akkor volt egy újkori érték (és most térjünk el persze attól is, hogy azon az újkori értéken jelenleg nem kapsz meg egy ilyen autót, még talán egy ilyen futással rendelkező ilyen időset sem) szóval, van egy újkori érték és azt 1:1ben megkapod a biztosítótól (vagy ha pl. CASCOdra jobban kijön, akkor biztosítódtól). Az, hogy a bizti már milyen saját roncsbörzére stb-re teszi fel a roncsot és kinek hogyan adja el, az már neked max. egy aláírásba kerül, hogy xy megvette, vagy elárverezheti vagy ilyesmiSajnos jelenleg mindenképp "rosszabbul" fogsz kijönni, mert ilyen típus kvázi nem kapható és ugye "nyerészkedni" nem lehet egyik biztosításon sem, szóval a mostani azonos felszereltségű 0km-es autóra "persze" hogy rá kell fizess, de akkor ha úgy nézzük, lesz egy teljesen új autód, egy 7500at (tudom-tudom nem nagy szám ne érts félre) futott autóval szemben.
kb. ezek a lehetőségek, mivel elég sok elem sérült (+elég drágák+amiket még nem is látni innen és csak bontás utáni utószemlén fog rájuk fény derülni) így kb. ezzel kalkulálj
-
slett27
addikt
Sziasztok ! Feleségem révén, aki nincs regisztrálva itt a fórumon belépnék egy Swift 2007-es 1.3-assal.
Képeket majd lövök ha tiszta lesz. Most nem mosom le.
Első kérdés : 185/60-as gumihoz milyen felni való ? Egyelőre ezt nem tudtam kideríteni. 4x100 ? 60,1 furat ? Többi paramétert (vagy ezt javítani) tudná valaki ?
-
PeterPH
senior tag
válasz
Janusz001 #57012 üzenetére
Ez ránézésre márkaszervizes árakon bőven gtk lesz.
Valószínűleg el kell gondolkodni rajta, hogy
1. megcsináltatjátok sufniműhelyben
2. pénzzé teszitek, és kerestek egy kb ugyanilyen ilyen használtat az árából
3. pénzzé teszitek, kipótoljátok és beültök egy újba.
Az elsőt nem választanám magamnak, a másik kettőből az anyagi helyzet alapján.
A biztosító sem lesz egyszerű eset, a saját érdekeiket védik, úgyhogy még ügyvédre is szükség lehet. Én az első biztosítói ajánlat után megkeresném a totalcar-os jogászt, hogy a saját érdekeim is kellő súllyal legyenek érvényesítve. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Janusz001 #57012 üzenetére
Gyönyörű... Matekozok itt hirtelen, 3 lufi, gepteto, lokos, sarvedoiv x2, hutomaszk,hát rezeg a léc, szerintem attól függ ki csinálja, markaszerviz simán tol rá olyan ajánlatot hogy gtk lesz. Igazából azon kell elgondolkozni hogy mennyit ér meg nektek ez a kocsi, használtan ilyen futassal simán 5,5 fölött mennek ezek, felszereltség függő ugye. Ha inkább belülne 6,49+első forgalomba helyezés +szín felárért egy új GL+-ba én lehet afelé hajlanek. Több extra, nagyobb is valamivel, új is, törésmentes is, komoly dilemma, nem irigyellek.
-
eami
veterán
válasz
mefistofeles #57022 üzenetére
"dehogynem"... értékcsökkenést is térít a biztosító csak általában külön kell kérni, mert nehogy már csak úgy megkapd alapból.
-
Janusz001
őstag
Ezen talán nincs semmi személyes. A fekete kocsi a kereszteződés másik oldalán állt, szintén vétlen, erre tolta rá párom a vétkes kocsiját, az karistolta végig.
#57022mefistofeles : Akkor ez vétlenként mindenképp bukó?
-
Janusz001
őstag
Ezt még nem tudni, csak szedtem volna ki a cuccokat és nem nyílt rendesen, az ajtó és a sárvédő elem közti szinte eltűnt 1-2 helyen.
#57017mefistofeles : Összerakják a kocsit, kifizetik, párom el akarja adni mondjuk 1 év múlva jön a vevő, kártörténet alapján törött, nyilván nekikezd alkudni vagy eláll, én sem fizetnék ugyanakkora árat egy töröttért, mintha nem törött volna.
Vagy a szerviz ad valami igazolást, hogy minden szakszerűen lett javítva? Gyűrődési zónák ha sérültek azzal mi van?
Oldalról szinte semmi nincs, totál frontál ment bele a másik kocsi oldalába, csak ha az elejét nézzük kicsit oldalról, akkor azért látszik egy V alakú behajlás.
Mindegy is, nem akarok itt okoskodni, lesz kárfelmérés, meg bontás után meglátjuk mi lesz, mit mondanak, csak kíváncsi voltam néhány véleményre, én csak csendes olvasója vagyok a topicnak. -
dethroner
veterán
válasz
Janusz001 #57015 üzenetére
Ha az oldala még durvább, akkor én valahogy megpróbálnám a vételárat kisajtolni belőlük. Ezt ha meg is csinálják látszólag hibátlanra is, akkor is ott van az hogy volt már egy komoly sérülése, sose fog annyit érni, mint mellette álló ugyanolyan ami sérülésmentes. Ez neked így sajnos komoly értékvesztés. Gyorsan beszélj valami hozzáértő jogásszal.
-
mefistofeles
veterán
-
Janusz001
őstag
Az mit jelent? Párom bátyja intézte a casco és kötelezőt-t, meg a vétkes sofőr is ugyanennél a biztosítónál van. 3 légzsák is kipukkant, jobb oldalsó ajtó nehezen nyílik, oldalról durvábban néz ki.
Bízzunk benne, hogy mihamarabb autó lesz belőle,ha megvan a megegyezés nem tudom mennyi idő ezt összerakni.
Amúgy ilyenkor ha összerakják, de a kártörténetben nyilván szerepelni fog a törés, gondolom az eladásnál értékcsökkenést okoz, hogy ez törött volt, azt téríti ilyenkor a biztosító?
Amúgy most az én 2 éves szintén scross -om on osztozunk, idén akartam cserélni az újabbra, de lehet a páromnak hamarabb összejön. -
válasz
2ozzmexy #56995 üzenetére
Ezt úgy hívják hogy obsessive compulsive disorder , OCD. Nekem is van ilyen, de szerencsére három gyerek teljesen lenevelt arról, hogy felesleges dolgokon éljem ki. Így pl amíg régen a BMW-t simogattam és apoltam, addig most a három fiammal csinálom azt, amit ők akarnak. A Tourant a prozis mossa, a vitaràt meg én 6 perc alatt a mobil petrol kúton. Az élet túl rövid ahhoz, hogy órákon át kocsit mossak. Másnapra meg már nincs különbség, hogy előtte patyolat volt, vagy magas nyomású kézimosó tiszta. De az értékes időmet nem haszontalanul töltöttem. Inkább kihasználni az időt, amíg a gyerekeim velem akarnak lenni. Nem tart sokáig. A takarítást is ezért végzi nálunk takarító. Mert addig mi öten együtt töltjük az időt. Értsd jól, a heti nagytakarítást. Nem áll halmokban a mosogatnivaló se a mosatlan.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gyöször #57006 üzenetére
Jó volt nyáron, de circa augusztus óta az Astrán és az Aurison is fátyolosodik, a Vitara még tartja magát, a BMW-re nem pazaroltam belőle (ahhoz drága volt). Persze az esőt már egyik sem dobja, cserébe éjjeli ablaktörlözésnél jönnek a szivárványok mindegyik autón, a legborzalmasabb az Aurison, azon vállalhatatlan és ha jó szögből nézel bele akkor látszik hogy szines foltok vannak a szélvédőn.
Részemről leszerepelt, bár lehet túl hűvös volt amikor felvittem. A szekrény lett az új otthona és szerintem a következő megállója a kuka lesz... -
Gyöször
senior tag
válasz
2ozzmexy #57005 üzenetére
Na pont ezt használom a traktor szélvédőjéről a rárakodott nagy pamacs marha-sertés trágya mix eltávolítására. Kb 2 éve vettem a pennyben egy ilyet ezeröté', először úgy tűnt milyen jó a kocsira, de aztán rájöttem nagyon nem. Parkoló pályára került, több más típus mellé, amiket nem használok. S mikor nem láttam ki a trakiból, gondoltam megpróbálkozok víz helyett valami vegyszerrel, ez akadt a kezembe, soha életében nem volt ilyen tiszta a T-16M ablaka
-
Fulár
senior tag
-
csaba1203
addikt
Úgy látom ezzel a mosás témával felrobbantottam a lőporos hordót....
Szerintem nem kell ebből ekkora ügyet csinálni.Mindenki úgy tartja tisztán a verdát, ahogy neki a legmegfelelőbb. -
Fulár
senior tag
Sziasztok!Egy kollégám nevében írok.
Adott egy 2003-as évjáratú 1.3-as Ignis.A gyári kulcs központi zár távirányítója elöregedett és tönkrement.Rendeltünk egy távirányítót Kínából ügyelve arra,hogy típus azonos legyen.Elméletileg ezt hozzá lehetne tanítani az autóhoz.Találtunk a neten illetve a Youtube-on segédletet de nem akarja az igazat és nem tudjuk,hogy mit csinálunk rosszul.Van valakinek ezzel kapcsolatban bármilyen tapasztalata vagy tippje?
Köszönöm szépen az esetleges válaszokat!