Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz
pigmeus #57492 üzenetére
Jóvanaz, ha nem tartod meg az autót évtizedekig, ha lesz is gond, nem nálad.
Az előző kocsimban most van 216 ezer km, 16 év után még mindig bontatlan a motor, most kezdi csipegetni az olajat. Pedig ő aztán mindent kapott az élettől, sokszor 2 éves olajcserét, jobbára alacsony fordulatot, de alkalmanként üvegelést is, néha hidegen.
Nem tudom, mit kell csinálni ahhoz, hogy ezek idő előtt tönkremenjenek, de biztosan nagyon meg kell dolgozni érte.Városban 15-20k mondjuk tényleg nem kevés, annyit már lehet én se mennék vele.
-
pigmeus
tag
Akkor én mekkora gyökérnek számítok, hogy város és elővárosi használat mellett 1 év vagy 15-20 ezer között cseréltetem, ahogy le van írva? XD
-
Janusz001
őstag
Ma foglalóztam le egy készleten lévő Scross gl+, 4wd, at -t, kedden hozhatom is el. Gyöngyház fehér, de volt még pár színben elérhető 4wd at -vel rövid határidővel, illetve március második felére bármilyen színben.
Párom szintén rendelt 2wd at. -t szintén ebben a színben, de április vége májust mondtak.
Nagyjából 1 hónapja linkelt Scross -a gtk lett. -
Gyöször
senior tag
válasz
2ozzmexy #57484 üzenetére
Nyilván azért cserélgetem én is, hogy ne dobjak ki még drágább alkatrészeket, meg a szervízzel kiesett időt. Egyébként gondolkodás nélkül elmegyek 2 évet is a Zsiguliban meg a motorban egy olajjal, Ladában olyan 3e szokott összejönni 2 év alatt, a motorban meg most másfél év után van ezer. Azt is ki kéne cserélgetni de nem. Mindkettő blokkfelújítás küszöbén. Azért 2 év után azokból is leengedem akármi van.
-
Moleman
addikt
válasz
2ozzmexy #57484 üzenetére
Feltételezve, hogy kuka lesz a motor, igen.
De az öreg olaj miatti kopások szerintem orvosolhatók hengerfalsíkolással, néhány dugattyúgyűrű és egy szatyornyi csapágy cseréjével, ami 15 évente egyszer csak a pénztárcának fáj, a környezeti terhelése nem sok. Csak a műszaki vénájú emberek szívfájdalma nagyobb. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #57483 üzenetére
Simán bírja, sok autóban 3-4 évente cserélnek olajat, mert "longlájf olaj bírja 30ezerig is", vagy pusztán csak azért, mert évi 3000km-t mennek, cserélni meg 10ezrenként kell...
Szerinted kisnyugdíjas papó a piacra meg orvoshoz járós Ignisben évente cserélteti? Ne legyenek illúzióid. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gyöször #57482 üzenetére
"A turbósomba sok városnál meg még hamarabb tenném (de nekem ez nem jellemző). Környezet károsító, de én így megyek biztosra."
Bocsánat hogy belevaú, de egy költői kérdést feltennék: Nem környezetkárosítóbb a várható élettartama felénél kukába dobni egy motort mint kétszerannyi motorolajat elhasználni ezidőalatt? Nem kötözködöm, csak kérdezem... -
Gyöször
senior tag
válasz
AMD Power #57481 üzenetére
Ha jól gondolom ebben sok város is van, ami jobban eszi azért a műszert, de mivel nemturbós, faék motorról van szó nem lesz ott baj. Én ha ajánlhatnám, és ebben tényleg sok város van, olyan 8,5-9ezernél már magamnak lecserélem az olajat. A turbósomba sok városnál meg még hamarabb tenném (de nekem ez nem jellemző). Környezet károsító, de én így megyek biztosra.
Tisza-tónál milyen programokat találtatok ki, megírod privátba?
-
AMD Power
titán
Kicsit elcsúsztam az olajcserével...
Csak jövő hónap elején tudom vinni az autót. Most februárban járt le az 1év.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
slett27 #57477 üzenetére
Akkor csapj fel egy autodocot vagy unixot és kezdj el keresni kopo-forgo alkatrészeket, lengescsillapito, rugó, fekbetet, fektarcsa, szilentek, kerekagycsapagy,klíma kompresszor, szijjak,vezérlés készlet, stb.
Az elerhetoseguket is nézd és nézd mennyi az utángyártott. Karosszéria panelt is kereshet,meg fogsz lepődni... -
slett27
addikt
válasz
mefistofeles #57476 üzenetére
Igen, beszéltem a szerelővel, azt mondta szép, és jókat hallott róla de ilyen kocsi még nem volt nála.
-
slett27
addikt
Ma volt feleségem autója (Suzuki Swift 2007 1.3 GLX) olajcsere, olajszűrő, ...stb szokásos + gyertyacsere+váltóolaj+teljes átvizsgálás (200e km). És ennyi. Nem történt más, nincs x-aktás hiba, nincs 600e-es probléma, csak annyi volt hogy "Minden rendben ! Jah nem várjon...gumiharangot lassan cserélni kell".
-
tboldi
nagyúr
Akkor 15 hét után csere.
Vagy a km-t, vagy az időt kell figyelembe venni, nem feltétlenül esik egybe a kettő. Minden a felhasználás módjától függ (és akkor még a szigorított periódust - városozás sok hidegindítással - nem is említettük).
Nálunk a WagonR évi ~22k km-t fut, van, hogy egy évben 2x is szervizelünk.
De ha csak évi 3000-et futna, akkor évente cserélnénk (vagy éppen félévente, ha az mind városban gyűlt össze), nonszensz lenne, ha várnánk vele 5 évet, mire meglenne a 15k km. -
skristof
tag
Intervallum: Az intervallum végének elérését a kilométer-számláló állása, vagy az eltelt hónapok száma alapján kell megállapítani, amelyik előbb következik be, azt kell figyelembe venni.
a 105k szerviz a 105 ezer km-t jelenti, ami esetemben hamarabb kovetkezett be, mint a 84 honap -
-
skristof
tag
sziasztok!
mik a tapasztalatok, BP-n melyik markaszerviz ajanlott( vagy eppen nem ajanlott)?
illetve ha valaki vitt mostanaban nemhibrid scross-t 105ezres szervizre, milyen arral talalkozott?
-
Moleman
addikt
válasz
Gyöször #57459 üzenetére
Jók ezek a tréningek, csak rövidek. Voltam autóval is, robogóval is, nagymotorral is. Egyedül a nagymotoros 2 napos ért valamit, a többin nem sok újat mutattak, főleg, hogy előtte is tudtam vészfékezni.
Viszont ha van valami jó kis kanyargós útszakasz télen behavazva, ott sokat lehet tanulni. Csak ne legyen mellette árok, mert drága lesz, tapasztalat.
Nem mondom, hogy megérte, de ott sokkal többet tanultam, mint bármilyen tréningen.
Akinek viszont új dolog a vészfékezés, a csúszkálás, annak mindenképpen nagyon hasznos, az asszonyt pl mindenképpen elvinném valami ilyesmire, ha lenne a közelben.
A forgalomban én akkor fejlődtem ugrásszerűen, mikor Pesten robogóztam 4 évig, a halálfélelem jó tréner.
Azóta sokkal nyitottabb szemmel vezetek autót is, és sokkal jobban meg tudom jósolni mások viselkedését, főleg, ha az éppen hülyeség lesz.
-
Gyöször
senior tag
válasz
2ozzmexy #57456 üzenetére
Szerintem csak cégeknek van külön flottás idöpontra. Az ilyen privát pöcsök mint én jobbára hétvégén érnek rá. Kivéve én.
De nem baj, lehet beáldozom egyszer egy napi bevételem, vagy bekunyerálom magam valahová.
Vagypedig: #profivagyok #nemiskellaznekem #vérembenavezetés #ilyenrecsakbénákmennek #jobbvagyokmintsumaher
Meg nem is a járműkezeléssel van baj, nem szoktam leesni az útról, lehet egy forgalmi oktatásra plusszra vagy inkább forgalmi³-re kéne elmennem mert olyan gyökér helyzetekbe tudok kerülni a kis jóhiszemű naivitásom miatt... -
Janusz001
őstag
válasz
hemaka #57455 üzenetére
Asszony nézegeti, Scross gtk lett, kíváncsi leszek, hogy a roncsot összekalapálják -e vagy szétszedik alkatrésznek.
Toyotának ahogy hallom 40+ hét a várakozási idő, holnap bemegyünk, rákérdezünk, aztán lehet marad az új Scross automatával, arra azért belátható időben van esély, én is cserélem a 2019.11 havit beszámítással az újra, szóval lehet egyből kettőt rendelünk. -
Janusz001
őstag
Scross gl+ felszereltség melyik Toyota Yaris Cross felszereltséggel van nagyjából egy szinten?
-
Gyöször
senior tag
Mikor megyünk vezetéstechnikai tréningre?
-
Chereiose
addikt
Szerintem se, és ugye egyáltalán nem tudni mikor kerül hajóra. Legszívesebben visszamondanám, szánalmas és nevetséges, hogy más meg olyanok kapják meg, akik jóval később rendelték meg. Mit nem tudnak megoldani azon, hogy év vége óta felrakják egy nyamvadt hajóra? Mást érdekes feltudnak rakni. Gondolom jó esetben áprilisra lesz itt, de majd benyögik a júniust is szerintem.
-
burgatshow
veterán
Szerintetek egy SX4 S-Cross kozepso tukor felmegy a Vitara allvanyra? Aramot lehet oda vinni, az most nem kerdes…
-
dj79
senior tag
válasz
Chereiose #57445 üzenetére
Hajjajj…. 10 éve egy 40 Hc 1500 dollár volt, 3 éve 3000 dollár, most meg 15-17000, kikötőtől függően. Nincs üres konténer, amcsik bespájzoltak a covid miatt, a hajók üzemanyaga sem lett olcsóbb. A kínai gyártócégek az energiaproblémák miatt kategorizálva vannak, 20-40-60-80-100. A száz jelenti az öt munkanapot, amikor dolgozhatnak, a 80 a négyet és így tovább. Ha bármit rendelünk Kínából, akkor a szokásos 6 hónap helyett 10-12 a lead time.
-
blakey
titán
Egyelőre Vitara esetében "érzed ezt", és azt is ennél az új verziónál, mert ennek eltérő az előállítása, Vitara lágy-hibrid és az S-cross sem kerül ennyibe:
Vitara lágy-hibrid:
Vitara hibrid:
Szinte biztos, hogy egyéb típusok és márkák esetében is, hasonló feltételek mellett, hasonló lenne az árazás is. -
-
blakey
titán
Ez történik az autópiacon, Ha egy termék összetevői nem egy földrészen kerülnek gyártásba akkor iszonyatos megugrik a költség. A konténerek ára sokszorosa az 5 évvel ezelőttihez, a szállítási idő is megnőtt. 5 évvel ezelőtt 1 hét alatt nálam volt az autó míg most nincs autó a szalonokban, csak olyan, ami nem tetszik, nem ér annyit, stb. Akkor lehetett válogatni, most pl. egy Audit 2 év múlva vehetsz át. Teljesen mindegy, hogy mikori modell, mai gyártás, ezt kell figyelembe venni. Ha nem tetszik valami az adott árért akkor másikat kell választani és addig amíg lehet, mert minden területen megemelkedtek a költségek, minden qrva drága lett.
Aki meg akarja venni a Vitara GLX, 4WD, napfénytetős változatot és másik nem jöhet szóba, az megfogja venni, de most ennyiért. Reméljük, hogy később normalizálódnak az árak. au autó, így 2022-ben luxus termék lett. Szerintem kevesebb autó van az utakon, az utcánkba is kevesebb lett az autó. -
dj79
senior tag
válasz
blakey #57437 üzenetére
Igen, csak ezért a 10millerért máshol adnak:
- újabb kasztnit
- kiforrott, megbízható hibrid hajtást
- értelmezhető utas és főleg nagyobb csomagteret
- értelmezhetően csökkentett fogyasztást, ha már az EU normákról beszélünk.Jelen esetben kapsz egy régi modellt, új, de nem igazán sikerült hibrid hajtást, csökkentett csomagteret, valamint magasabb fogyasztást, mint az elődnél... a suzuki előre megy, nem hátra
-
racerx
őstag
válasz
Chereiose #57420 üzenetére
Ez ilyen, ahogy a suzukinál szokták mondani..
Az a probléma, hogy a hátsó féknyergekbe ugy bele tud ülni a a por/fékpor kosz.. , hogy ez miatt súrlódik, főleg reggel elindulásnál (meg ha tolatsz akkor csikorog). Szervizesek mondták nekem is , meg tapasztalom is .Gondolom szar tervezés, jó ez így mint sok minden a Suzukinkon.
Ha jól kitakarítod, akkor ideig óráig jó lesz, azt megint hangos.
-
blakey
titán
válasz
KubanitoS #57435 üzenetére
A probléma az, hogy eltelt 5 év és ezidő alatt sok minden történt. Nem az a probléma, hogy nem drágállom, mert az, de biztos vagyok abban, hogy ti is ugyanannyira tudnátok árazni, ha látnátok a költségeket, a háttérinfókat. Ez nem egy 2015-ben készült autó, hanem 2022-ben és ennek megfelelően a beszerzési árak is úgy alakulnak. Mindegy, hogy mikori dizájn, a felfüggesztés, a kasztni, nem az változtatott az árakon, egy picit tágabban értelmezzétek a problémát. A Swift 15 év alatt átment ennyi motorválasztékon? Lett belőle "hibrid"? Ha a Vitara minden egyes eleme egy helyen készülne, de legalább 1 országban akkor olcsóbb lenne. Ez a szép új világ és még az EU szabályozás is erősen rátett az árakra, nem csak Suzukinál, ráadásul a Suzuki már nem az olcsó autó, abból már rég kinőtt.
A benzint sem 350-ért veszem (sajnos), hanem 530-ért (100-as), akkor most mi legyen? Kérjük meg a politikusokat, hogy fagyasszák be a Vitara árát is. -
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi #57425 üzenetére
Na, várjunk, összeadogatva valahol hibádzik 27k km. Ennyire rosszul emlékeznék, vagy csak a kerekítéseket nyúltam el?
Mindegy, lényeg a lényeg, ahogy hemaka is írja, az Ate király.
Bár részemről még a Zimmermann is ajánlott a kommersz fajták közül, de ha valaki komolyabbra vágyik, az EBC-vel is csak jó tapasztalataim vannak. -
KubanitoS
veterán
válasz
blakey #57433 üzenetére
A probléma ezzel az, hogy 5 évvel ezelőtt gyakorlatilag ugyanezt az autót tudtad megvenni, csak 1.6 szívóval. Most ebbe a durván elavult konstrukcióba beleraktak egy, a tesztek alapján borzalmasan gyenge és rossz hibrid technológiát, mi meg tapsoljunk örömünkben a 10 milliós ár láttán azzal az indokkal, hogy ez van, most ilyen árak vannak? Hát köszi, de nem. Ennyi pénzért lehet választani újgenerációs hibrid Hondákat, Toyotákat.
szerk: megelőztek...
-
dj79
senior tag
válasz
blakey #57433 üzenetére
A probléma az, hogy ez egy sok éves modell. . 2015-ben jelent meg, azóta duplázódott az ára, míg a swifté 15 év alatt nem.....
Ráadásul ennyiért itt nem lesz sajnos létjogosultsága, pedig bíztam benne, hogy nem borulnak el, ráadásul egy életképtelen hibrid rendszer került bele az előzetes tesztek alapján. -
blakey
titán
GLX + 4WD, napfénytető. Ez neked, hol alap GLX? Miért az 5 évvel ezelőtti árakat veszed figyelembe? Azzal semmire sem mész, akkor annyiért vehettünk autót, most ennyiért. 2008-ban 3,5 millióért vettem egy Astrát, most 7millió, akkor én is ahhoz hasonlítsam? Most ennyi, lehet másikat választani, lehet olcsóbban venni, stb, de ettől ez még ennyibe kerül, ez a mai helyzet.
-
AMD Power
titán
Ezért biztos tolongani fognak......
10 millás akciós Vitara -
tboldi
nagyúr
válasz
Brogyi #57424 üzenetére
Hehe, a puha tárcsa nem újdonság, a 2004-es WagonR-ünké sem bírt ~50k-nél többet, egyformán nagyon kopott volt a betét és a tárcsa is, aztán beraktak egy Brembo szettet, annál csak a tárcsa kopott el szintén 50k táján, a betét még jó volt.
Bezzeg az Ate szett, amit én szereltem fel… Lassan 4 év és 80k km van bennük annyi kopással, amire még csak legyint az ember.
A dobfékek amúgy még teljesen eredetiek 207k km után, annyira elkönnyül a hátulja fékezéskor.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Chereiose #57420 üzenetére
Teljesen normális, de a hiba több tényezős, ahogyan roti86 is írta lehet a fékbetét-féktárcsa minősége, lehet "szabályozatlansága", de lehet egy kis kosz is ami a tárcsáról a betétre került.
Egyik kollégámnak konkrétan egy kavics szorult a betét és a tárcsa közé valahogyan... na azt vidám volt kiszedni.Annyit tudok tanácsolni hogy próbálj meg hosszút fékezni néhányat (autópályáról lehajtásnál például lehet), hátha kicsit összekopik/lejön a kosz/roszda a tárcsáról és újra egyenletes felület lesz mindenhol.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Chereiose #57420 üzenetére
A “nagyon” szó relatív, de amúgy bizonyos mértékben természetes egyszerű úszónyerges fékeknél, hogy hozzáér a betét a tárcsához. Mikor elengeded a pedált, nincs semmi, ami erővel visszahúzná, csak a minimális rezonancia, illetve felületi egyenetlenség miatt távolodnak el egymástól egy icipicit.
-
Chereiose
addikt
Más nem vette még észre S-Cross esetében, hogy a fékek nagyon súrlódó hangot adnak? Nyilván kb kikapcsolt rádiónál hallani síri csendben, de nekem olyan furcsa, vw golfnál nem jött be a hang de még Polonál is csak hátul a dobfék adott ilyet, itt meg ugye mind tárcsa, nekem kicsit zavaró. És nem azért van, mert sokat állt, pláne már bemelegedés után is adta a hangot városban. Vagy csak ez is ilyen suzukis dolog, nagy jelentősége nincsen úgy sem.
-
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #57418 üzenetére
Az ET függ a felni szélességétől, ha az megvan, akkor lehet csak számolgatni (a linkelt oldalon van “grafikus” kalkulátor), de amúgy minél kisebb, annál kijjebb lesz a kerék. 10 mm különbség általában bele szokott férni, de nincs rá garancia.
Saját példa: én a gyári 6x15-ös és ET53-as felnik helyett 6,5x15-öst vettem ET43-mmal. Az ET-ben csak 10 mm a különbség, de mivel szélesebb is az aftermarket, további 6 mm-rel van kijjebb, ergo még ha az ET ugyanannyi is lenne, akkor is közelebb lenne a sárvédőhöz.
-
slett27
addikt
válasz
Brogyi #57416 üzenetére
Tényleg fura. Én ma holnap megmérem, hogy mennyi az annyi. Most 60-as a furat átmérő vagy 57,1. Illetve 4x100 ? Persze vannak központosító gyűrűk meg kúpcsavar ha netalán 4x98-ast találnék, nem egyszerű ha használtan akarok venni nyári tappancsokat felnivel.
Annyi kotla romhalmaz van jófogáson is. Nem tudom. Lehet gumis biztonságosabb (persze drágább is lesz). Valamint a ET35-45 között jó ? Vagy csak ET45 ? Ez is külön "szakma" a szakmán belül. -
Brogyi
őstag
válasz
slett27 #57414 üzenetére
Kíváncsiságból megnéztem az új Swift műszakiját. Ezt találtam:
Elöl:185 / 55R16
Hátul:185 / 65R16
Ez most komoly? Kizárt, hogy nálam ez van. Inkább 185 / 55R16.
Más egy kicsit, de szorosan idetartozik. Új Swift, és 5 csavarral volt a kerék rögzítve. Enyém miért 4-vel?
Ki érti ezt a Suzukit. -
Moleman
addikt
válasz
slett27 #57414 üzenetére
Száraz úton a tapadás biztos jobb lesz, főleg, ha sportosabb gumitípust választasz az eco gyári helyett. A 195-ös szélesség még egyáltalán nem vészes, manapság már egy alsóközépkategóriás autóra is simán 215-225-öt tesznek.
A nagyon széles guminak csak a hosszanti úthibákon és hóban van egyértelmű hátránya, de ott nagyon. Egyszer vezettem egy X5-öst 285-ös kerekekkel Pesten, összevissza kóválygott a hosszbordákon.Nekem 225-ös eco hulladék volt a Mazdán, mindenhol tolta az orrát, lecseréltem 235-ös Pilot Sportra, ég és föld. A fogyasztás nőtt egy kicsit, de több tényezőből áll, szélesebb és lágyabb keverékű gumi = nagyobb gördülési ellenállás, és mivel jobban elfordul, gyorsabban is megyek.
Én nem is a tapadás miatt vettem szélesebbet, hanem a nagyobb átmérő miatt, így 1.8%-kal hosszabb lett a végáttétel, és végre nem csal a sebességmérő.
-
Gyöször
senior tag
válasz
slett27 #57412 üzenetére
Én úgy gondolom a gyári mérettől nem érdemes eltérni, mert ha szélesebb papucsot teszel fel szerintem csökken a tapadás. A felületeket összenyomó erő lesz kisebb. Alapvetően csak motoron próbáltam, de ott rosszul viselkedett a szélesebb gumi, keskenyebbel meg nem volt semmi baj. Autón meg Bútor Robi mondta az egyik rdtv videóban, nwm tudom belinkelni, de a Vfts kipróbálós pályázós videóban volt. Állt egy trélel mellett ami tele volt Lada kerekekkel és mesélte melyik mire jó.
-
slett27
addikt
195/55R15 85H6Jx15 ET45 : ez a legnagyobb guriga amit lehet tenni a vasaló swift-re (2007-es évjárat). Nem fogja nagyon vissza a dinamikát ? Nyilván stabilabb, nagyobb felületen tapad viszont pont ez miatt nem veszít a "lendületből" ? De jobban mutatna esztétikailag.
-
Zsocó
aktív tag
Ez a hiba megoldódott végül? Ha igen, mi volt a probléma?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Lexus, Toyota topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gitáros topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Milyen videókártyát?
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Autós topik
- További aktív témák...
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Bomba ár! Dell Latitude E7240 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W