Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Apple MacBook
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Home server / házi szerver építése
- Milyen notebookot vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Mini-ITX
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolt19900
őstag
-
PNP
őstag
Sziasztok,
Azt meg tudjátok mondani, hogy mit tartalmaz a 3. évi szerviz aktuális Swift esetén? (Hol tudok ennek utánanézni? Aki mostanában csináltatta, annak mennyibe került?
-
Jadro
veterán
válasz
Qtya123 #59295 üzenetére
"Egy dolog hiányzik nekem belőle, hogy mikor bezárom az ajtót, nem húzza fel az ablakokat automatikusan. "
Ez a megoldás és bár utólagos beszerelés, de ennyit ez megér szerintem. Gondolkozom én is rajta, pláne hogy a tükröket is behajtja. Nem egy egetverő összeg, persze hozzá jön még a beszerelés költsége.
-
Valószínű, vagy szinte biztos, h én gondoltam túl ezt a dolgot. Nagyon szerettem volna egy komolyabb Suzuki-t. Tényleg erre tartalékoltam. Azt gondoltam, h kezdenek kinőni a sablonokból és kilépnek a saját árnyékukból. Ismétlem önmagam, ez a méret kategória már megérdemelne egy kis törődést! Hajlandó lennék többet is áldozni érte, mint ahogy teszem majd egy másik márkánál. Ma ismét itt volt sógorom az új autójával, az AA hol működik, hol nem, továbbá neki sem megy TPMS!
Na, akkor mit várunk el?? Azt hiszem Ő 7,1-et fizetett érte.
-
Qtya123
őstag
válasz
szabonagyur #59293 üzenetére
Nekem IS200-al van összehasonlítási alapom. Nyilván teljesen más kávéház a kettő, de ha a 120 LE vs 155 LE-ből indulunk ki, akkor nem érzem azt, hogy úristen, a Dunába kell lökni az S-Crosst. Legalábbis az alapján, amennyit eddig mentem vele. Tud ez menni, csak nem 1700-nál kell elváltani, mint amit a kijelző erőltetne...
Egyértelmű, hogy a 6 hengeres sorhatnak százszor szebb hangja van, de nem csak ebből áll a világ. Én az IS-el 145-148 környékén közlekedtem pályán, ott 10-10.5 a fogyasztása. Nem annyira zavart, még a 480-as benzinnél sem zavar annyira, de azért, ha eljutunk a 600-700 Ft-os üzemanyag árakig, akkor azért már elgondolkozom, hogy mekkora a különbség az IS és a Cross között üzemanyagban mondjuk egy 700 km-es távon.
Amúgy még nem mentem az S-Crossal pályán, ezzel is tartani szeretném ezt a 148 körüli közlekedési tempót. Kíváncsi vagyok, hogy ott mennyit fog enni. Biztos megjön azért az étvágya, de nem lesz 10.5 gondolom.
Egy dolog hiányzik nekem belőle, hogy mikor bezárom az ajtót, nem húzza fel az ablakokat automatikusan. Az IS igen. Viszont, ha nem vezetési élményben és hangban nézzük az IS-t, akkor fapadosabb az S-Crosshoz képest, de nem is csoda, 1999-es konstrukció.
Nincs benne tempomat (csak az automatába raktak...), nem multikormányos, nincs kulcs nélküli nyitás. A gyári fejegység ókori. Nincs bluetoot, mp3, usb, aux, semmi. -
szabonagyur
félisten
válasz
simonjoe #59290 üzenetére
Ez egy belépő szintű SUV Suzuki, nem lehet benne minden. Belerakhatnák, de akkor lenne +1-2M felára de akkor meg már jajj 10M-ért nem veszek Suzukit jönne.
Az a baj ha jól tudom neked van egy CC nem? Ahhoz hasonlítod, teljesen más kategória és mást vársz el tőle, mint ami (még ha évekbe is van különbség).
Mire ne lenne elég normális közlekedésnél a 130 LE? 83LE-s autóval letekertem 1200+ km-es utat egy nap, és ki lehetett bírni, sőt előztem vele, belsőben mentem vele, stb.
120-140-nél padlózod? Továbbra sem erre való, de amúgy 170-ig néztem nem megy rosszul, itthon meg a 140-et sem nagyon tudod tartani.
Csomagok: ez annyira szubjektív, hogy felesleges megemlíteni. Van akinek Transporter kell 2 emberhez is...Pont annyira gyakori a 120-140-ről rendszeres kigyorsítás, mint a 700 km-s utak.
Amennyit a vásárlója megveszi, annyit bőven tud de többet is.
GL+ AT 7,5M körül egy tök jó mindenes alternatíva amiben már eléggé sok minden van, amit a társai nem adnak ennyiért, vagy alapból nincs is ennyiér sok alternatíva (Duster talán?).
Nem neked találtál ki, nincs ezzel gond. Aki megvette megnézte mekkora a csomagtér, milyen a motor, jobb esetben beleült és elfogadja, hogy neki megfelelő.
-
Kuter
senior tag
válasz
Napfénysüti #59287 üzenetére
Aminek szerintem értelme van az az automatikusan felhúzódó ablak és tükör behajtó modul.
Én bele raktam a 2020 S-crossomba is. És már az újba is belerakom amint megérkezik. -
bigdigit
addikt
válasz
Napfénysüti #59287 üzenetére
Számomra az ilyen gyárilag beépített dolgok egyben fokmérője annak ha csak ránézek egy autóra mennyire modern vagy ősrégi bontószökevény. Anélkül értenék is az autókhoz. Messziről kiszúrható pl az utólag bele gányolt nappali menetfény is. Szeretem ha valami divatos és trendi. Vannak sokan akik meg az összes belső meg rendszám világítást cserélik ledesre na ez pl pont nem fog meg. De örök vita pl az üléshuzat van aki azt mondja az én seggem koptassa a gyárit más meg 2 napos autóra rohan és csinaltat egyet. Én maga a Suzuki márkát pártolom és ilyen apróság is sokat segítene a megitélésében.
-
válasz
szabonagyur #59282 üzenetére
Valószínű, h én vagyok rosszul bekötve. Én azt gondolom, h egy ekkora autó mint az S-Cross arra van kitalálva, h hosszú távokat tolj le vele akár a családdal, vagy barátokkal a hozzá tartozó csomagokkal. Ránézel, és azt mondod: Ez igen!! Sajnos a külső mérete nem hozza azt amit szerintem kellene. Szaladgálni, kisebb távokra, városba ott vannak a kisebb testvérek. Ha a műszaki tartalmát nézem, akkor rendben van, bár már egyre több dolgot törvény szabályoz, h mi az ami már kötelező egy új autóban. Nekem kényelmetlen az ülése, az anyós oldal nem állítható magasságban (GL+), a hátsók meg egyenesen x@..rok. Ezt hosszú távon kibírni szerintem gyötrelem. Ha elmegyünk négyen egy külföldi kerékpártúrára mondjuk csak ide Horvátországba cc. 700km. A csomagjaink szerintem nem férnek el abban a csomagtartóban. Azt sem értem, h mi szükség egy szintet eltakaró lapra, ami alatt kb. 15cm-es üreg van. Ha a vonóhorogra ráakasztok egy szállítót megpakolva négy kerékpárral + négy utas + csomagok, akkor felteszem a kérdést, h mire elég az 1400-as motor 120 lóerejével???
De, ha csak a nejemmel megyek ketten, akkor is kerülhet csomag még a hátsó ülésekre is. A fogyasztásáról nem tudok mint mondani, sógorom itt lakik szinte mellettünk 12km-re, 5,4-et láttam az autón, ami viszont nem rossz. Hogy írjak pozitív dolgot is, jól gyorsul az autó, érzek benne dinamikát. Persze mindez sík úton, és 20-ról nyolcvanra. Nem tudom, h mondjuk egy pályatempós 120-140km-nél ha padlózol ott mit csinál?
Visszatérve a komfortérzetre, nagyon nem mindegy, h milyen környezetben, ergonómiai körülmények között töltöd az időt míg a volán mellett ülsz!
Írom ezt úgy, h van "szaladgálásra" egy Splash, olyan napi használatra. Ő nem akar más lenni, tudja azt amire kitalálták, ellenben az S-Cross többet sejtet, de sajnos számomra csak sejtet, írom még 1x, h ez csak szerintem, és ez csak egy vélemény. A vélemény meg tudjuk milyen. -
beef
őstag
válasz
Napfénysüti #59287 üzenetére
Meg lehet azt is jól csinálni, de igazából nálam ez 0 hozzáadott értéket jelent egy kocsinál. Akkor inkább azt a pénzt költsék zajcsillapításra.
-
bigdigit
addikt
-
Qtya123
őstag
válasz
Qtya123 #59281 üzenetére
Na, ahogy megírtam az előbbi hozzászólásomat, utána elindultam az autóval a feleségemért és nemsokára kiírta, hogy TPMS service. Tehát kb 8 km kellett neki, mire felfogta, hogy cserélve lettek a kerekek és új szenzorok vannak.
Megyek még egy darabig, több helyről is azt az infót kaptam, hogy akár 40 km is kell neki, mire megtanulja.
-
szabonagyur
félisten
válasz
simonjoe #59276 üzenetére
Azért márkán belül sem volt szerintem az SCROSS/Vitara páros sosem prémiumként hirdetve. Igazából felfújt Swift, hogy legyen egy ilyen kategória/méret is.
Ez valahol nem meglepő, hogy ennyi pénzért sok minden benne van egy GL+-ban is, többi márkánál ez +2/3M-nál kezdődik és sokszor az sem jobb.
Én az árát max akkor raknám mellé ha 8M már közép szint lenne új autóban vagy lenne egyáltalán értelmes alternatív, amúgy meg csak egy szám ami így soknak hangzik.
-
Qtya123
őstag
-
...márkán belül gondoltam, tegye ezt az alap Swift-be, vagy az Ignis-be, nemtom az Alto mint olyan palettán van-e még, de ezekben jobban mint a nagy S-Cross-ban. Meg úgy összességében nekem nagyon nem jön be. A nejem Splash-ében helytálló. Csak egy minimális a két autó között az eltérés minőségben, pedig 12 év van közöttük. Sőt mint írtam az első ködlámpa kapcsoló azonos mindkét autóban. Én utoljára 2006-ban vettem új autót (Mitsubishi Colt 1,5 DI-D) annak is műanyag volt a belseje, de valami eszméletlen puha, finom, masszív, még a kesztyűtartója is anyagból volt. Ennek meg mint valami csontkemény, zörgős, deformált műanyag. Nem akarom ragozni, mert csak felb@...om az agyam. Bele kell nyugodni, közel nyolc milláért ez van.
Időszerű lesz lassan egy új vásárlása, Suzuki-ban gondolkodtunk mi is, de elengedtem. Semmilyen általam támasztott követelménynek nem felel meg.
-
bigdigit
addikt
válasz
simonjoe #59270 üzenetére
Hát nekem csak Swift volt eddig 1992 óta azért ahhoz képest jobb műanyag van benne. Motoros csomagtér kiborít ilyen szarul záródik és zörög a rendszámtábla olyan erővel kell lecsukni. Nagyon zörgés érzékeny vagyok. Ezt orvosolná ha motoros lenne. Naponta használom .Vez nélküli telefontöltő már nem csak prémiumban van. Az index nem fontos fusson de igazán mehetne menetfényből.
-
Moleman
addikt
válasz
bigdigit #59269 üzenetére
A telefontöltő engem nem érint, de gondolom hasznos, akinek olyan telefonja van.
Viszont a futófényért én fizetnék, hogy ne legyen.
A motoros csomagtérnyitást se szeretem, lassabb, mint a kézi, és számomra szinte sose lenne valós haszna. Manuális kézifékért is szívesen fizetnék százezres felárat, csak legyen, nem bízom az automatikus/elektromos vackokban.#59272 tboldi
Valamikor pont rácsodálkoztam egy új Mazdára, valóban ötletes megoldás. Bár lehetett volna kicsit még elegánsabban, látom benne a PWM lefutást, de az én szememet nagyon zavarják ezek. -
tboldi
nagyúr
válasz
bigdigit #59269 üzenetére
Én mondjuk a futófényt nem kedvelem, nekem bazárinak hat. Az új Mazdák subtle megoldása sokkal jobban begyere, hirtelen felvillan, mint bármelyik LED, de átmenetesen alszik ki, akárcsak egy hagyományos izzó. [link]
Nem csak elegánsabb és esztétikusabb, de a többi közlekedő számára is könnyebben észrevehető.
-
válasz
bigdigit #59269 üzenetére
...hát mondjuk a második kell mint a látás!
Szerintem meg sokkal jobban hiányzik egy kulturált beltér. A felhasznált anyagok minősége több mint gyalázat!! Szerintem ebben a kategóriában ezt a minőséget már büntetni kellene! Ja, két napja szalonból kihozott autó B oszlopán hólyagos a fólia!! NE már!!! -
bigdigit
addikt
Én 3 dolgot hiányolok új Scrossból mint egy most megjelent új autóban.
1.Vezeték nélküli telefontöltő.
2.Futófényes led index.
3.Motoros csomagtér nyitás.Nem tudom nekem ezeknek már alapnak kellene lennie így 2022-ben.
-
Úgy látszik, h nem minden típusnál van gond. Sógorom S-Cross-t rendelt egy hónappal ezelőtt, most kedden meg is kapta. GL+, automata, vörös színben. Tegnap volt nálam, mert a AA-t nem sikerült "bekapcsolnia", de, h ez mekkora gáz már! Ráadásul csak kanóccal műxik!
-
Brogyi
őstag
Ugye te mindig 30-cal hajtasz a 30-s táblánál? Én még embert nem láttam elöttem aki betartotta. Bocs, megfogtál, egyszer mikor a rend becses őrei fényképeztek árnyékból. Na, akkor mentek 20-szal. Ez normális szerinted?
-
Cunaja
addikt
válasz
.Szaki. #59259 üzenetére
A hosszú választ!
Azért mentem be januárban, hogy legyen autóm júniusra. Ez 5-hónap. A kereskedő azt is mondta a telefonba, hogy akkor most berendeli gyártásra. Ezt mind májusban.
Nem írom le az egész történetet. Azt is elfogadom, hogy emelkedhet közben az ára. Oké, benne van a szerződésben. Viszont nem fogok nyerni a lottón, ha nem lottózom. Érted gondolom.
Nem érkezik meg, ami valójában nincs is megrendelve. Ez az én bajom.A színről annyit. Már engedtem, mert a gyöngyházfehéret is elvinném. Ezen felül nem kívánok engedni. Nem fogom egy életen át ( amíg használom) azt mondani, de megbántam. Helyzet ide, helyzet oda. Ha nem bírja ezt a színt beszerezni, akkor ez meg a fogyasztók megtévesztése. Van időm megvárni a színemet.
Mint fentebb is írtam viszont, nem kívánom a fórumot tovább ezzel fárasztani.Annyit esetleg még megjegyeznék, hogy aki szerződést köt bármilyen autóra, kérjen garanciát, hogy a megjelölt színben beszerezhető az autó.
-
.Szaki.
addikt
válasz
Cunaja #59221 üzenetére
Én úgy tudom úgy működik, hogy limitált mennyiséget tudnak egy hónapban rendelni és még ha sikerül is megrendelni, akkor sincs rá semmi garancia, hogy a gyár olyat küld. Ráadásul a szalonok havonta pár darab autót kapnak, ez nagyban függ a típustól, ha jól tudom a Swift és az Ignis az a két autó, ami Japánból jön és kb. lehetetlen hozzájuk jutni. Vitarából és S-Crossból pár darab/szalon jön, a Toyotákból pedig talán egy/szalon. Szóval, hogy mindent megtett-e a kereskedő azért, hogy tudjon foglalni pontosan olyan autót, mint amilyet Te rendeltél, azt semmilyen úton módon nem fogod tudni kideríteni szerintem. Simán lehet, hogy ilyen lassan halad a gyártás. Maximum úgy lehet talán, hogy a kereskedés végig nézi, hogy az embered hány ügyfelet kapott az utóbbi időben, ebből hány Swift és lett-e volna lehetősége arra, hogy a Te megrendelésed is sorra kerüljön, de ilyen kaotikus helyzetben a franc tudja, hogy ezt hogyan lehet bizonyítani. A viselkedése viszont a "széthajtott" tesztautóval kapcsolatban számomra teljesen értelmezhetetlen. Ilyet hogy lehet mondani?!
Az elvárásod egyébként teljesen jogos, normális esetben egy autónak a megrendeléstől számolva 3-4 hónap alatt meg kéne érkeznie, utána 1-2 hét míg rendszámot kap és az autó ráadásul pontosan olyan, amilyet Te rendeltél. Ennek valóban így kéne lennie és pár éve a Swiftemnél nekem így is történt. Csak azóta változott a helyzet és nagyjából ott tartunk, hogy örülni kell annak, hogy ha van valamilyen autó, amit el lehet hozni hosszabb várakozással. A felszereltségi szint az ami szerintem elég fontos, bár van aki abban is tud kompromisszumot kötni, de ilyen helyzetben amikor kereslet drasztikusan nagyobb a kínálatnál, a szín általában már csak egy huszadrangú dolog.
"A színről annyit. Nem kell győzködni, mindenki maga dönti el, mi tetszik neki. Nekem a többi nem tetszik ,mert akkor úgy szerződtem volna, ha nincs ásványszürke, legyen kék, stb... ."
Én nem győzködlek semmiről, nem vagyok kereskedő, szóval nekem nem érdekem Téged győzködni, pusztán tényeket írok le, hogy valószínűleg a színekkel a kutya nem fog foglalkozni olyan esetben, amikor a kívánt típusra nem 2-3 hónapot kell várni, hanem lassan éveket. Arra próbáltam utalni, hogy így a jelenlegi helyzetben egyhamar nem lesz autó, ha ennyire fontos a szín, mert amit hoz a gyár és Neked szánnak, de nem stimmel a szín, azt fél másodperc alatt fogja valaki lepattanóként elvinni, tehát rajtad kívül senki nem fog rosszul járni. Sem a kereskedés, sem a gyár, aki pedig lecsap rá, az pedig pláne nem.hemaka
Az Ignis-szel kapcsolatban teljese egyetértek, az eleje még nekem is tetszik, a hátulja az ami katasztrófa. A belseje se lenne rossz, de nekem például az nagyon nem volt szimpatikus az ajtó könyöklője kemény műanyag. ... A Swiften azért volt egy puha szövet borítás.Brogyi
"...Többször láttam ezt a fajta vadászatot. Ugye az megvan, hogy 1km-re is lát tiszta időben ha egyenes az út?..."
Ettől miért kell félni? -
Moleman
addikt
válasz
SyMbioTe #59255 üzenetére
Pedig művészet megbüntetődni, mert ha nem szednek ki azonnal, akkor 100 km/h alatt +15, fölötte +20 a toleranciasáv, ami valljuk be, gavallér.
Tehát a városi bitófa alatt simán át lehet menni 65-tel, ahhoz képest különösen vicces, hogy sokan 35-re lassítanak. A 90-es bitófa is tolerálja a 105-öt, az autópályás is a 150-et.Amúgy meg nem a méréssel van a gond, hanem az értelmetlen sebességkorlátozásokkal. "Veszélyes kanyar" 40, rossz útburkolat 40, 2 hónapja elmúlt útfelújítás 30, néhány ilyen után a többit se lehet komolyan venni. Az már, hogy ilyen helyekre küldik ki szerencsétleneket, a büdös hal büdös fejének a szüleménye.
Ausztriában pl csak ott van korlátozás, ahol tényleg van oka, kanyarokban pedig reális sebességkorlátot raknak ki, nem olyat, amit egy megpakolt IFA is kiröhögne. Néha még trollkodnak is, egy nagyon meredek szerpentinen küzdöttem felfelé 20-szal, és ki volt rakva egy 80-as tábla.
-
válasz
hemaka #59254 üzenetére
Ezt sose értettem, hogy beszedős helyen mérnek
50 a határ? Igen. Gyorsabban mentél? Igen. Pont, innentől nincs min mergelődni, hogy hol mérnek.Pár hete egy össznépi országos mérés, ahol lakossági bejelentések alapján is mértek. Győrben rohadt jó helyekre rakták ki például, ott is láttam mergelődő embereket amikor kivették őket.
Ha valaki menni akar nagyon, ott a versenypálya, vagy német autópálya, stb..., Nem az utcán kell rácsézni.
-
hemaka
nagyúr
válasz
dethroner #59251 üzenetére
Hagyjuk mar, direkt penzbeszedos helyen mernek. Semmi koze ahhoz, hogy normalis kozlekedest szeretnenek es ott mernek ahol szukseg is lenne ra. Olvass utana mennyi penzt szednek be minden evben, kozben meg a jaror meg 200k-t se keres, a kozlekedesi moral a beka segge alatt, a sok jogsi nelkuli meg alkoholista allat meg oli az embereket.
Mindegy en nem szoktam csak olyan helyen nyomni neki ahol nincsenek, meg waze. Ja meg persze a nemet autopalyan kekw -
Brogyi
őstag
válasz
hemaka #59244 üzenetére
Ha már itt tartunk akkor a múlt hétvégi tapasztalatomat bedobom ide. Újabban csak kidobják a lézeres kecskelábat, és sehol egy gyanús autó. Többször láttam ezt a fajta vadászatot. Ugye az megvan, hogy 1km-re is lát tiszta időben ha egyenes az út? Nem olyan messziről fog levenni, de ott a videó, és mikor közel vagy véged van. Ott már hiába lassítasz. Próbáld ki hogy milyen messziről látod azt a fekete szart napfényes időben.
-
Gyöször
senior tag
válasz
bigdigit #59233 üzenetére
Milyen wifi adaptered van?? Olvastam egyszer az index fórumon a Motorola MA1 ről, de nem árulják még itthon? De egy ilyen hétköznapi 2-5 ezres wifi adaptert felismer a fejegység? Vagy mivel lövöd?
Alapvetően én is a mágneses kábelben gondolkoztam már, hogy kéne venni.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Kolondrum #59239 üzenetére
Nyilván van benne valami, ezért is mertem szólni, xar dolog lehet 50 évesen agyvérzésben feldobni a bakancsot. Igen, osztom a véleményedet én is utálom amikor a párszázas ajánlattal jaszkariznak körülöttem, de az autó végsősoron egy használati tárgy, mint a telefonod vagy a TV-d. Én is babusgatom a kocsit, de ha törik, akkor megjavítom/javítattom. Az enyémbe folyton belenyitják az ajtót/nekitolják a bevásárló kocsit, de nincs értelme még foglalkozni vele, apró karcokat (lakkban) kézzel akár polírpasztával is eltüntetek, ha a festék is kapott az már keményebb dió, de a lényeg hogy ne idegeld fel magadat rajta, tudom nehéz, azu én igazságérzetemet is bántja az ilyen, de a saját érdekedben muszáj megtanulni felülemelkedni ezeken. Ha annyira elégtételre vágysz töltsd fel a videót a BP-i autósokra, hátha legalább elszégyeli magát a hölgy...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Janusz001 #59238 üzenetére
Ezesetben én hátulról támadnék ha elég hosszú a kábel a jobb első ülés mögött/alatt vinném és úgy keresnék egy bejáratot a kárpit és a műanyag találkozásánál.
Bár a legtutibb ha HW kit-el biztire kötöd fix tápra. Esetleg kérdezd meg a szervizben hogy mennyiért szerelnék be normálisan. -
Jadro
veterán
Az a baj, hogy feltételezel. Nyilván nem azért használom, hogy odataláljak, hanem a Waze áltak adott forgalmi adatok miatt. Traffipax, dugók, érkezési idő. Nem tudom mennyire közlekedsz manapság Bp-re agglomerációból, de kb akármerről érkezel, bizony agyhalál tud lenni. Ezen sokat tud segíteni ha követed az aktuális forgalmi adatokat. Már az sem kőbevésett, hogy adott reggelen melyik irányban hagyom el a lakóvárosomat. Hazafelé ugyanez, teljesen eltérő alternatívák vannak. Egy baleset szép dugókat tud okozni, amiben nem szeretek sok időt eltölteni ha nem muszáj. (M0, hogy mást ne említsek.) Szívesen! 😀
-
válasz
2ozzmexy #59236 üzenetére
Lehet benne valami. Az vitarával történet eset óta a tükröt nagyon sokat lesem, bár akkor is hiába láttam, tenni nem tudtam ellene. Az fix, hogy annyira ideges lettem h remegett a kezem. Nem is mert közelebb jönni hozzám utána. Mert hát megálltam. 5-6000 között váltja el padlóra az automata tudtátok? Na akkor kiderült, jobban láttam "menni", nehogy ahogybszm.
Janusz001! Azért több óra beszerleni. Az első: tükör mögött kibújik a kábel, a tetőkárpit / szélvédő találkozásánál van elrejtve, végig kimegy az anyós oldalon szélig, le az A oszlopon egészen az ajtó határoló alá, ott a kesztyűtartó alatt átmegy, átbújik a kozépkonzol alatt, majd bizti tábla. Vitarában elég volt a gyári kábel hossz, itt bele kellett toldani. A hátsó a vezető oldali jön a tetőkárpit oldalán végig, le A oszlopon ajtóhatároló mellett, majd ott már közel a bizti tábla. Itt is toldás van mert a HW agya rossz helyre adja ki.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Qtya123 #59224 üzenetére
Nincsen ilyen menü? Jaj, persze, korai cross...
Szerintem nem kell majd tanítani, az én 19es Vitaram is volt szervizben 2020ban, de semmit sem frissítettek. Az sem tűnt fel nekik hogy a fejegyseg kétszer volt frissítve és benne volt a navikartya (nyilván nem gyári volt)
Az enyémet nem kellett tanítani soha. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Kolondrum #59235 üzenetére
Jó tanács: hagyd abba hogy mellre szivod mások bénázását, mert belelovalod magadat és nem fogod tudni élvezni az új autód.
eleinte én is így voltam a mercivel, aztán az akkori csajom készített útifilmet egy 9000kmes útról és borzalmas volt hallgatni a folyamatos szidkozodasomat... mert túlzottan féltettem a kocsit.
-
Jadro
veterán
válasz
bigdigit #59233 üzenetére
Igen, valóban vezeték nélkül kényelmesebb mint vezetékkel, ez nem vitás. Viszont drágább megoldás és a legfőbb probléma a töltés. Emiatt nálam nem egyértelműen 100 fokkal kényelmesebb. Alsó hangon napi 2*45 percet autózom ha éppen nem home office van. Ilyenkor végig megy a navigáció és sokszor a zene is a telefonról. Legalább kap töltést is és nem kell dugdosnom a kartámaszban. Pont ez a célom, hogy ne kelljen fizikailag terhelni a telefon csatlakozó illetve melóhelyen sem a töltéssel kell kezdeni ha éppen rohangálós napom van. Ráadásul sajnos nem arról híres ez a telefon sem, hogy napokig bírja egy töltéssel és hát használom rendesen. Kell neki az etetés amikor csak lehet. Szóval mindenkinek más az élethelyzete, ehhez kell megtalálni a megfelelő megoldást.
Ez a mágneses megoldás is nagyon kényelmes egyébként a sima dugdosáshoz képest, szinte magától rácuppan a telefonra ha egymás közelébe kerülnek a végek. Hátránya, hogy ki kell mindig szedni a kis dugaszt a telefonból, ha otthon pl vezetékesen tölti az ember és nincs másik ilyen kábel.
No de az írás lényege igazából a magyar nyelvű hangvezérlés volt, a kábeles kitérő csak amiatt volt, hogy nem vezeték nélküli kapcsolódáson művelte ezt a furcsaságot.
-
bigdigit
addikt
Ennél 1 fokkal jobb és 100 fokkal kényelmesebb megoldás egy WiFi adapter. Beszállok autó indít teló zsebben és mire indulok már megy is az android autó. Hosszabb útra mondjuk bonyolódik de ez nálam évente max 2 út. Ilyenkor gondoskodni kell a teló töltésről is. Ilyenkor teló be a könyöktámaszba és rádugom a 12v töltőre ne merüljön le a hosszú navigáció miatt.
-
Jadro
veterán
Egy kis Android Auto tapasztalatot szeretnék megosztani veletek, hátha másnak is gondot okozott a dolog és segít a megoldásban. GL+ felszereltségű az autóm, tehát kábelen csatlakoztatom a telefont. Nem szeretném ha a telefon aljzat idejekorán elhalálozna a sok dugdosástól, ezért otthon is vezeték nélkül töltöm a telefont és a kocsiban is kerestem egy kellemesebb megoldást a dugdosásnál. Vettem egy ilyen mágneses kábelt a madaras teszkóban: [kép] (Létezik lightning és micro usb végekkel is az usb-c mellett.) Ennek van egy kis pöcke amit a telefonba kell dugni és ahhoz mágnesesen kapcsolódik a kábel vége. Szépen összeugranak. :)
Viszont nem is emiatt írok. Történetesen a magyar nyelvű hangutasítással voltak problémáim, Waze-nél a cím bemondása után a "Sorry, something went wrong" hibaüzenetet kaptam elég érdekes kiejtéssel. :) Az érdekesség viszont az volt, hogy Google maps-nél működött a magyar hangutasítás csont nélkül. Ráadásul amikor lehúztam a telefont, akkor a Waze is utasíthatóvá vált magyarul. Kollégám rendkívüli kitartásának köszönhetően megleltük a megoldást. A következő két alkalmazás játszik szerepet a tükrözésben: google és android auto. Mindkettő fent van az alkalmazások közt, a beállítások/alkalmazások menüben érdemes keresni, mert az andoid auto system alkalmazás. (Samsung Galaxy S21 készüléket használok.)
Mindkét alkalmazás esetén a következőket azt csináltam:
1. Beállítások/alkalmazások/adott alkalmazás kiválasztása majd jobb felül 3 pöttynél frissítések eltávolítása
2. Ugyanitt jobb alul kényszerleállítás
3. Ugyanitt a tárhely almenüben adatok törlése
Ezután a playben felfrissítettem az android auto alkalmazás. Ez a verzió fut most nálam: 7.5.621364-release
Google alkalmazást viszont nem szabad frissíteni és az automatikus frissítést is ki kell venni.(Play/frissítésekben kiválasztod az alkalmazást és jobb felül 3 pöttynél kiveszed a pipát az automatikus frissítés mellől). Nálam ebből ez a verzió van most fent: 13.2.19.23.arm64
Ennyi a történet és most működik minden flottul. Remélem, lesz akinek segít. :) -
mefistofeles
veterán
válasz
Kolondrum #59228 üzenetére
Ezzel kapcsolatan nekem is eszeme jutott egy érdekesség.
A régi kis II-es swiftemen teljesen jól működött a csomagtartó ajtó, ám ha valami miatt ki kellett venni a kis papír kalaptartót akkor vulkáni erővel kellett lebaszni, hogy normálisan becsukódjon. Sosem jöttem rá mi a különség, az egy kis semmi, lötyögős kalaptartó. Mit befolyásolt, el sem tudom képzelni. -
918km-nél baleset? Semmi -
válasz
bigdigit #59226 üzenetére
Örülök neki, hogy ilyen. Itt is él az mint a Vitarában, hogy ha minden ajtó zárva és ablak sincs lent, még nehezebb lecsukni a hátulját. De meg van a mozdulat és az erő, nekem pozitív, hogy feszes.
Megkérdezem kaphat e alvázvédelmet, mert már tolom is be viaszosra. Egyébként nincs semmi hiba vagy furcsa dolog. -
mefistofeles
veterán
válasz
Napfénysüti #59223 üzenetére
A Suzukik seggével kapcsolatban, nekem is ez a véleményem de nem csak a suzukira. Nekem az autók 80%-a esetében a seggük egyszerűen ronda!
-
-
mefistofeles
veterán
Nem tudom, nekem nincs az Ignissel bajom.
Oké a GL az tényleg fapad de felette a kidomiorodó kerékívekkel meg miazmás, olyan kis buliautó. Mikor a szalonba jártam, megnéztem közelről és fiatalos pofás szerintem a beltér is. Menni nem mentem vele egy métert sem de nálam nem olyan ördögtől való autócska. -
Napfénysüti
nagyúr
válasz
hemaka #59222 üzenetére
Dettó ugyanezt gondolom. B oszlopig még igazából egy pofás kiasutó.
De az a kopoltyú a C oszlopon meg az az összepréselt Lada hátsó forma valami borzasztó.
Amúgy kövezzetek eg de a Suzukinál sokszor érzem azt hogy tök más ember tervezi az autó elejét és a hátulját, annyira nem passzolnak össze. Vagy csak elkezdik az egyikkel, aztán jön egy tervezői buli ahol lecsúszik fejenként vagy 10 szaké és a végét már úgy hányják össze.
-
hemaka
nagyúr
válasz
Napfénysüti #59220 üzenetére
Az eleje még el is megy szerintem, de a C oszlop, meg ami utána következik, emberiség elleni bűncselekménybe tartozik. Azt a marketing anyag asszongya "Vágatok a C oszlopon.
A C oszlopon található vágatok sportos benyomást kölcsönöznek az autónak. " aham -
Cunaja
addikt
válasz
.Szaki. #59206 üzenetére
Ez így van. Csak itt azon van a hangsúly, hogy a kereskedő nem tett meg minden tőle elvárhatót, hogy minél hamarabb leszállításra kerüljön a megrendelt gépjármű. A szerződés dátuma június 10. Ha rászmámoljuk a 8-hetet, akkor augusztus eleje. Ha az autót megrendelik közvetlen szerződés után, 99%, hogy megérkezik júniusban, de ez nem bolt nekik.
Esélyt se adtak arra, hogy megérkezzen az áremelés előtt. Ez itt a bőkkenő. Május 11-én lett megrendelve, január 10-én meg szerződve.
Ha elállok, akkor a várólista kezdődik előlről és még 1 áremelésbe belezuhanok.
A színről annyit. Nem kell győzködni, mindenki maga dönti el, mi tetszik neki. Nekem a többi nem tetszik ,mert akkor úgy szerződtem volna, ha nincs ásványszürke, legyen kék, stb... . -
A nívópálca mozog a helyén, a vége nem fix pontba megy le és ciripel, illetve egy hővédő lemez is lötyög, de szeretjük.
az utolsó 5 perc átlag fogyasztása nem mást mint a boltból feljövök hozzánk meleg motorral. Rontotta a 6.8-at.Úgy terveztem pontosan 1000-nél áll be átnézésre, de lesz abból 1200km is.
-
.Szaki.
addikt
válasz
dethroner #59216 üzenetére
Ez így igaz, facelift előtti volt nekem is és elég fantáziátlan színek voltak. Ettől független jól állt mind a kocsinak. A facelift után viszont a narancssárga fekete tetővel például iszonyat jól néz ki!
Mondjuk azt azért tegyük hozzá, hogy az Ignishez kellettek is a jó színek, mert a Swiftnek eleve jó a formája, ami eladja, na de az Ignis. …
-
szabonagyur
félisten
válasz
mefistofeles #59213 üzenetére
1-1 pótkerék ha abba rakat valaki? Max erre tudnék gondolni.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Qtya123 #59211 üzenetére
Ez rém egyszerűen ki fog derülni az esetedben:
Feldobod a másik kerékszettet otthon, elkezded használni és ha egyszercsak eltűnik a műszerfalról a hiszti, akkor spóroltál 6rongyot, ha nem akkor bejelentkezel náluk hogy tanítsák fel. Amúgy van TPMS reset menüpont a műszerfalon, csak halkan mondom...
A 10 szenzornak van értelme: 1 téliszett (4db) + 1 nyári szett (4db) + 1 nyári pótkerék (1db) + 1 téli pótkerék (1db) = 10db slot a memóriában.
Érdekel a miért? szerintem magadtól is rájössz. -
mefistofeles
veterán
válasz
Qtya123 #59211 üzenetére
Erről a 10-es limitről még nem hallottam, ettől persze még lehet, hogy úgy van.
Én spec jó ideig nem leszek érdekelt TPMS kérdésen, vadi új téli és nyári szettem van, gyári szenzorral.
(egyébként ez a 10-es memória, mekora marhaság már? Az autónak k. 4 kereke van. Akkor miért nem 12?) -
Qtya123
őstag
válasz
bigdigit #59209 üzenetére
Ma veszek szelepeket, jövő héten tudom feltenni a kerekeket és akkor viszem majd. Beszámolok, ha megvan.
mefistofeles: Jelentős a különbség. 4 utángyártott 30-32e Ft, míg gyáriból 4 darab 80-90e Ft.
Lehetne a majom és a banán esetét hozni, de ez elvi kérdés nálam. Hülyeségekre, ha nem nagyon muszáj, nem fizetek ki háromszoros árat.Amúgy akkor is lehet szaladgálni taníttatni, ha mondjuk több kerék, több szenzor is megfordult már korábban az autón, mert úgy tudom 10 szenzort tud a memória tárolni. Ha új szenzorok kerülnek bele és be van telve, akkor töröltetni kell.
Másik bolt meg most azt mondta nekem, hogy hülyeség az, hogy egy 2014-es autót fel tudnak úgy frissíteni, hogy a 2020 utáni autók módján viselkedjen. Mert 2020-ban változott a frekvencia és a korábbi autókban maga a vevő modul az adott frekvencián vesz, nem tudják az újabbak frekvenciájára állítani, mert hardveresen ez a frekvencia.
SZVSZ: igazán nagy baromság ez az egész tpms EU szabvány.
-
-
.Szaki.
addikt
válasz
Cunaja #59193 üzenetére
Nem véletlen kérdeztem, mert a szerződésben elég részletesen és komolyan le van fektetve, hogy milyen esetekben tudsz reklamálni az autó átvételével kapcsolatban. Nincs túl nagy mozgástér, ha januárban szerződtetek, akkor gondolom az átadás határideje nem járt le és még a kereskedésnek utána is van pár hónapja leszállítani az autót. Ezidő alatt pedig az ár többször is emelkedhet. Ahhoz viszont jogod van, hogy dönts, hogy ennek ellenére kell-e a kocsi, vagy sem. Te úgy döntöttél, hogy elfogadod az áremelkedést. Innentől ugyanúgy megy a mókuskerék, hogy a kereskedő mikor tud pontosan olyan autót befoglalni, amilyet Te rendeltél. A Swiftnek - főleg a facelift után - iszonyat jó színválasztéka van, sok áll közülük jól az autónak. Ha minél előbb szeretnéd az autót, akkor szerintem érdemes kompromisszumot kötni. Ez most sajnos mindenhol így megy, nem csak a Suzukinál.
-
Qtya123
őstag
válasz
bigdigit #59204 üzenetére
Akkor a gyárit is fel kell tanítgatni része hülyeség, főleg a fenti hozzászólások alapján. Azóta beszéltem már a Suzuminn bolttal, azt mondták, hogy először fel kell tanítani az utángyártottat, de utána már nem fogja elfelejteni és lehet otthon cserélgetni a kereket attól függetlenül, hogy volt 2020 után márkaszervizben és esetleg frissítették a szoftvert.
-
KubanitoS
veterán
válasz
Qtya123 #59199 üzenetére
Szia,
Esetemben ez nem így volt. Két S-Crossom is volt, az első 2018-as, a második 2020-as. Utóbbi kocsit 2021 év második felében vittem utoljára szervizbe és idén adtam el. A 2018-as autóra vett téligumi garnitúrát (szerelt felni szenzorokkal) örökölte a 2020-as autóm és problémamentesen működött vele, nem kellett frissítgetni semmit.
-
mefistofeles
veterán
válasz
Qtya123 #59199 üzenetére
Ez szerintem marhaság!
2021-es swiftem van, és igaz, hogy szervízben rakták fel az új gyári téli kerekeket de láttam az egészet, Semmit nem trükköztek vagy gépészkedtek, a nyárit lekapták, a télit feltették.
A srác még szólt is a végén, hogy előfordulha az, hogy idő kell, mire az autó felismeri a szenzorokat de nem jellemző.
Nos én beültem elindultam és azonnal minden kafa volt.
Semmiféle "feltanítás" vagy ilyesmi nem volt mert nem is volt rá szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Parfüm topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Mobil flották
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- 3D nyomtatott versenypályák, versenyzői aláírások
- Mapei Keracolor fugázó anyag eladó több színben is (bontott)
- Terrán Synus resistor korall alapcserép (2 raklap) 550 Ft/db
- Új okosotthon eszközök bolti ár alatt - Blitzwolf SHP15, Miboxer, Aqara eszközök
- ÚJ, USB-C-s / elemes, rádiós (RF), wifis (Tuya, SmartLife, stb.), programozható okostermosztát
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Kihagyhatatlan ajánlat vadonatúj Ryzen 7 5800x processzorainkra! 0% THM-re is!
- Egyedi ékszerdobozka
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro