Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Apple MacBook
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Home server / házi szerver építése
- Milyen notebookot vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Mini-ITX
Új hozzászólás Aktív témák
-
hemaka
nagyúr
válasz
aattilaa80 #58799 üzenetére
Ez nem bug, feature. A suzukisok még hagyják, hogy szerelgess kicsit, ne legyen túl steril az autózás öröme.
-
aattilaa80
újonc
válasz
szabonagyur #58779 üzenetére
Kicsit megfeszegettem a lemezt , ami kifeszíti a fedelet. Most jobb lett. Elég bóvli megoldás. De persze könnyen javítható.
-
Egyre érdekesebb ez a fogyasztás dolog. Mért valamit, én tankoltam és decire pontosan annyi Volt. Azért nem vártam meg még kiürül a tank, mert annyira keveset mért. 300km-re 6.59l valós fogyi lett. Ez elsőre is komoly mértékben kisebb mint a manuális Allgrip vitara esetén és ez mellé én úgy közlekedek, ahogy szoktam. Ez vagy csoda vagy valahol lesz egy munus sok sok km után.
-
Janusz001
őstag
Még januárban én sem akartam automatát, csak 4wd kellett, aztán sürgős lett a kocsi, bevállaltam, a legjobb döntés volt, nagyon megszerettem, adaptív tempomattal meg egy álom.
Régi scross pár nap alatt elment, 2019/11 2wd,manual,gl+, 17000km, 5.800.000 -ért. -
No urak. Én szeretek minden elé menni, ezt az autó átvételekor is tetten érhető volt, igazából kevés meglepetés ért. Főleg az automata váltó ügyében kerestem fel olyanokat akiknek van. Szűk 300km után (lassan már indulunk is tovább vele) elég sok mindenre rájöttem. Mondjuk vásárlás előtt kellett volna vele ennyi km és talán, mondom talán, nem ezt választom. Mert hát olyan kettős érzés van bennem ezzel kapcsolatban.
Egy csodás szerkezet ez fix, szögezzük le.
Minél több km-t megyek vele, annal jobban érzem, hogy az a fél citromos váltó nagyon ritkán van egy az egyben fizikailag kapcsolatban a motor kihajtás és a hogy is mondjam kerekek között, amit hiányolok, néha, de múlni fog. Ez egy kva kényelmes dolog, nagypapáknak is. Mint valami hajó néha. Jöttem haza adaptívval, pályán amint tudott úgy odalépett, úgy hogy asszony szólt rám, ne nyomjam ennyire mert új. Mondom neki, ez nem én vagyok.
Országúton is nagyon jó, élhető. Ott is odalép ha van lehetősége. Egyedül a legközelebbi követési távolságot tartom még mindig soknak ami előtt vagy után, - attól függően, hogy valaki fékez előttem, vagy megindul -.
Maximálisan kíméli a motort ha azt hisszük van bejáratási fázis.
Lehet neki taposni, pár másodperc után leejti a fordulatot, nem ebben fog szétesni a motor, hogy pár másodpercig belenyal a 3-4-5000 rpm-be.
Hegyre fel minimális gázzal igen lent tartja a fordulatot, ami nem szerencsés sztem, de gázra ezen lehet változtatni, ezt a lakó pihenő kresz szabályai bánják csak. Az emlegetett Nagyon meredek részén állóról úgy indul el, mintha vízszintes lenne az út. (!!!)Viszont vannak szituk ahol meg sem mozdul, csak gázra. Pl itthon kézifék nélkül állok és egy kisebb fán megyek át. Mivel e mögött itt a motorom és az scross 10cm hosszabb mint a vitara így nagyon lassan mentem hátra, mert már nagyon pittyegett. Szóval a fának neki feszült de nem ment át rajta csak gázra, de ez sem mindig igaz, még nem tudom mikor miért. Fix h nézi az autó a dőlést is, mert meredek részen inkább pörög de nem vált fel, simán lehet, hogy több dolog miatt is lehet más a viselkedése az adott szituációban.
Sokat kérdeztem embereket hogy mi hogyan viselkedik menet közben. D-ben a polöccintés röviden csak előzni jó, egy vissza és oda lép, előz, vagy csak oda lép, mert hát elgondolkodik, de igazából én ezt szeretem benne, aztán felbőg és "megy".
Allgrip, meg autómat, meg súly, de ezzel is lehet előzni a szüttyögőket, pozitív érzés odalépni neki.
A fogyi 6.7L szűk 300km-re. Ebben volt minden. Szó szerint. Hegy fel le oda vissza viselkedés miatt, pálya 120-160 között, országút, dugó, sima krúzolás 80 körül Szilvásvárad körül. Alapvetően kímélem a motort is, de nem hiszem, hogy később nagyon máshogy fogom vezetni, ahogy most viselkedik, az jó.
2* akartam kuplungolni eddig, hát azt kerülni kell.
Manuális módot sztem soha nem fogom használni. Mondjuk Lillafüred körül el tudom képzelni, ha értitek mire gondolok.
Nagy kaszni dőlt ide, dől oda, de megy azért automatával is.A visszatöltés / merítés: [kép]
10 percen belül képes vagyok 1-re meríteni, vagy maxra tölteni. Átlagos 3-4 pálcikán van. Ennek is érdekes a működése, ki van találva.
Erről jut eszembe, lejtő vs. Automata. Hát üresben gurul lefelé, csak 30 táján ha előtte oda lépek lefelé, tölt vissza, mert sebességbe marad. Ez van.
Estig bekerült a nagyfesz nyest riasztó, kormányvédő, ma talán a dual kamera stb. Mankókerék kell még, sajnos a vitarában maradt be van szorulva, vennem kell másikat. -
hemaka
nagyúr
válasz
szabonagyur #58784 üzenetére
Nekem olyan volt, megvettem a verdat, bealltam nagy vaganyba a kutra, azt konkretan nem nyilt ki az ajto, ott kellett buveszkednem. Asszony huzta a kart es meg egy ilyen gumi palcika vagy mi volt az, na azzal kikotortam az ajtot. Aztan nezegettem azt a csodat, lattam azt a lemez darabot, hogy az lehet a ludas, idegbol meghajlitottam, azota is jo. 😂
-
Chereiose
addikt
S-Crossra gariban történt ma egy teleszkóp csere a csomagtér ajtónál (mindkettő, fejünkre esett az ajtó már olyan állapotban volt), 1.5 éves, szalonban azt mondták, hogy elég gyakori probléma, azért ez is kemény így 1-2 éves autónál.
Másik problémánk, hogy az első számúnak használt kulcsnál ha járó motornál kinyitják az anyós oldali ajtot pl, folyamat csipog, hogy key fob not detected. Elemet cseréltek benne, nem oldotta meg és nem is tudja a szerviz sem a megoldást. Pótkulccsal nem csinálja. Ez is vajon mi a fene lehet? Frekvencia zavart is mondtak, de nem igaz, hogy garis autó és nem tudja a márkaszerviz a megoldást.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #58786 üzenetére
Hmm… Újabb különbség.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #58779 üzenetére
A Cityben van ilyen? A Jazz-nél kézzel kell kihajtani, zárni meg egy benyúló retesz zárja a többi ajtóval együtt a központi által.
-
Cunaja
addikt
válasz
dethroner #58777 üzenetére
Ezt is mindegy honnan rendeli az ember, egy két ezres eltérés van csak.
A szerviz 30-ért rakja fel. Szerintem én is simán felraknám, csak legyen.
Ez is hiánycikk. -
hemaka
nagyúr
válasz
szabonagyur #58779 üzenetére
Ha olyan mint a swifté, akkor belül van egy fém lapka az feszíti kifelé amikor be van csukva, az kicsit hajlítani kell, aztán jobban kilöki, magic.
-
Cunaja
addikt
válasz
dethroner #58777 üzenetére
99270-62R20-000 2WD (15X4T) T135/70R15. A linket találta, a cikkszám alapján.
99270-62R30-000 4WD (17X4T) T125/70D17
Ennyit tudtam segíteni.
+ a beépítő keret. Itt nem lóg ki semmi és nem is vesz el semmit a méretből.
Beszéltem több üzlettel, az olcsóbb verzió kifogyott mindenhol. -
beef
őstag
válasz
aattilaa80 #58776 üzenetére
Nem kell 15km/h óránál gyorsabban menni öv nélkül és akkor nem fog bekapcsolni
-
szabonagyur
félisten
válasz
aattilaa80 #58778 üzenetére
Akkor legalább nem vagyok egyedül. Másik autómnál is hasonló karral, bentről nyílik, de ott meghúzom és ha bármi útjában lenne az ajtónak arrébb lökné kb.
Ez meg bezzeg olyan ciki néha, hogy vissza kell ülnöm és kinyitni újra.
Ez is legújabb scross.
-
aattilaa80
újonc
válasz
szabonagyur #58616 üzenetére
A tanksapkafedél nyitással én sem vagyok megelégedve... (s-cross2022)
-
aattilaa80
újonc
Sziasztok. Nemtudom mi idegesíti itt az automata s-cross tulajokat..féknyikorgás induláskor? Fém a fémen, persze hogy feszülnek a dolgok. Ilyenekkel nem kell foglalkozni. Ez természetes. Engem jobban idegesít , hogy a biztonságiöv figyelmeztető nem kapcsol ki. Hiába veszem ki a pipát a menüben.. 🤔
-
szabonagyur
félisten
-
Jadro
veterán
válasz
dethroner #58772 üzenetére
Valóban, úgy beférhet (bár konkrétan nem próbáltam) viszont ezt a kompromisszumot nem akartam megkötni. Egyrészt szépen el lehet a két szint közt rejteni a bevásárlószatyrokat pl, másrészt meg ha nehezebb dolgot kell bepakolni, akkor azt nem szeretném, hogy csak a két oldalsó sín tartsa.
-
Cunaja
addikt
"Egyébként meg remélem, hogy ott fog "elhasználódni" 15 év alatt és egyszer sem kell elővennem"
Így gondolom én is.dethroner: Nem úgy gondoltam én sem, hogy azzal fogok száguldozni 130-al, na meg, nem is a tengerpartra. Csak a rendőrbácsik miatt kérdeztem. Veszek egy 15"-at és kész,
Szétnézzek a használt fronton. Ha mindegy, akkor az is jó. -
Jadro
veterán
válasz
Cunaja #58767 üzenetére
Én nem gondolnám túl a dolgot. A mankókerékkel rövid használati idővel érdemes tervezni, ráadásul csökkentett sebességgel. Mindkettővel el tudsz jutni egy gumishoz és nem fog nagyon érdekelni, hogy tényleg 50-el mész vagy 52-vel.
dethroner: Valóben elég drága, de sajnos pl az S-Crossban csak ezzel tudom megoldani, hogy a csomagtartóba beférjen rendesen a fedőlap alá. Normál méretnél jöhet a házibarkács, azt meg köszönöm nem kérem. Egyébként meg remélem, hogy ott fog "elhasználódni" 15 év alatt és egyszer sem kell elővennem.
-
dethroner
veterán
válasz
Cunaja #58769 üzenetére
Normál felni befér, csak ki kell pakolni hozzá a csomagtér alját. Mi több mint 2 éve úgy használjuk, a nem használt szezon egyik kereke van benne. A kerék mellett hungarocellel körbepárnázva mehet rá a csomagtértálca és nincs szintkülönbség se akkor benne. Igaz, pár centit elvesz a magasságából a csomagtartónak, de legalább igazi kerék van benne és ingyen
De ha mindenáron mankókereket akarsz, miért nem veszel kb 20 pénzért használtat? Amire kell, arra tökéletes. -
Cunaja
addikt
válasz
dethroner #58768 üzenetére
Ez csak példa volt a kérdésre.
Viszont, nem kapni olcsóbban jelenleg.
A normál felni, nem fér be, hogy ne csökkentse a csomagtér méretét. Ez a baj, pedig gondoltam rá.
Jó lenne valami 16"-os négy évszakos gumi, de félek én attól. Télen, Kékestető fel -le, többször is. Nem tudom, hogy elég lenne egy jó minőségű 4 évszakos. Nyáron 35-40°C-ban, megint aggódnék.
Hiába van szuper fékem, ha a gumi miatt nem állok meg, csak hosszabb úton.
Ha ezt választanám, nem kellene agyalni a mankókerék méretén.
Viszont, akkor meg a szép polírozott felni menne tönkre télen. Se így, se úgy nem az igazi.
Inkább marad a lemezfelni télre, de akkor a kérdés megint adott. -
dethroner
veterán
válasz
Cunaja #58767 üzenetére
Te jó ég! Tényleg képes lennél ennyi pénzt kiadni érte?
Elvileg azért találták ki a mankókereket, hogy helytakarékosság mellett pénzt is spóroljon a gyártó. De mivel alapból nem adják az autóhoz, így a tulajnak megvenni plusz költség, ráadásul semmivel nem olcsóbb mint egy normál felni+gumi szett. -
Cunaja
addikt
Mindenkitől kérdezem, aki tudja a megoldást. Viszont nehogy az jöjjön, hogy vegyek GL-t.
Most felteszek egy furcsa kérdést, de ne legyen már belőle napokig tartó diszkurzus és vita.
Ugye, mivel nekem GLX lesz, aminek a nyári gumija 16" felniken van.
A téli gumi viszont 15"-os felniken lesz, mert csak akkor tudok ballonosabb gumit ( 175/65 R15 ) felrakni.
A váltóméret kalkulátor szerint, itt nincs sebesség visszajelzés változás.
Ha veszek egy 15"-os mankókereket , azt használhatom-e, a 16" guminál defektnél, mert nekem kicsit fura ez?
Ha veszek egy 16"-os mankókereket , azt használhatom-e, a 15" guminál defektnél, mert nekem kicsit fura ez?
Addig oké, ha az eslő kerék lesz defektes, akkor kicserélem a hátsóval és hátulra teszem a mankókereket, de milyet vegyek?
Vagy esetleg téli felniben is vegyek 16"-os készletet?
A Suzuki a téli szettben 15"-os méretet kínál. Persze nem azt akarom megvenni, annál azért komolyabb gumikat raknék fel.
Érdekes kérdés.
Sajnos 16"-ban, nem ballonos a gumi. A pesti utakon, jobb a komfort érzet vele. -
Szóval automata váltó. Hm!
-
Valóban nyikorog. De engem nem zavar.
-
dobolan
senior tag
Kúszva megindul, mikor a féket nagyon óvatosan felengeded és a megindulás pillanatában ad ki hangot. Én garázsból kiállásnál vettem először észre. Szerintem a hideg fékbetét és tárcsa még súrlódik abban a pillanatban, és az ad ki hangot.
Bemelegedés után már nem ad ki hangot, legalábbis nekem nem. -
-
bigdigit
addikt
+1 kérdés. A nyár gumi amivel kaptam 94V téliben mehet majd rá 98H?
-
bigdigit
addikt
Parkolóban illetve a garázsban erre nincs lehetőség mert akkor csak bólogatok. Mondjuk azt is szokni kell finoman nem lehet megállni vele bárhogy próbálok finomkodni. A végén tuti bólintás van még aktív stop&go-val is. Ma kipróbáltam a dugóban araszolást tempomattal. Az tény hogy tudja de észnél kell lenni mikor eldobja a tempomatot. Melyik gombot kell megnyomni újra használja is ? Nem volt időm kísérletezni mert hazaértem.
-
bigdigit
addikt
Automata Scross. Valamit lehet azzal kezdeni ne nyekkenjen a fék főleg első induláskor? Vagy a betét feszülhet ilyen xar hanggal a tárcsára vagy a féknyereg mozdul be hanggal? Nem tudom kint mi hallatszik belőle de az autóban rohadtul idegesít. Még csak 400km van benne.
-
AMD Power
titán
Itt Rómában sok Suzukival nem találkozók. Ma is csak egy FIAT "SX4"-el futottam össze.
-
Jadro
veterán
válasz
Cunaja #58730 üzenetére
Bocs, a beépítő készletet nem tudom értelmezni. Amit linkeltem ahhoz van egy szárnyas csavar, amivel le lehet rögzíteni a csomagtartó aljához. A habszivacs tartó megy bele a kerékbe és abba minden egyéb alkatrész. Ez is a csomag része ahogy az emelő is. Ez így fixen bent van. Nem lötyög, nem zörög. Annyi baki volt csak vele, hogy ezt a habszivacs betétet alul kicsit meg kellett faragnom (pár mm), hogy szépen ráfeküdjön a csomagtartó alja, ha lerakom teljesen.
-
Gyöször
senior tag
válasz
Napfénysüti #58740 üzenetére
Fizikatanárnőt esetleg?
-
Gyöször
senior tag
-
válasz
Napfénysüti #58740 üzenetére
Nem nagyon mozgat, de kíváncsi vagyok.
-
dethroner
veterán
válasz
Cunaja #58730 üzenetére
Ami alapból a csomagtartóban van kék hungarocell, abba nem lehet beapplikálni a a mankókereket? Ha nem lehet, akkor tényleg képes vagy pénzt adni érte? Egy mankókeréken én is agyalok, de nekem nem kell új, elég egy szép állapotú használt, 20K-t megér.
Aki tudja, mondja meg hogy a swift mankókerék milyen ET számú, 39 vagy 45 mm? -
burgatshow
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #58734 üzenetére
Ennek kapcsán jut eszembe, az autós topikban molnarpeter írta, hogy a digódízel (aka 1.3 Multijet, esetünkben egy Lancia Ypsilonban) 3,8 és 8,3 között tud lenni bárhol, és tényleg így van. Amikor hoztuk haza Sopronból, 108 km-re 5,2 volt a fogyi, itt, Mosonmagyaróváron belül meg konvergál a 8-hoz.
-
válasz
Napfénysüti #58736 üzenetére
Huu hát nem kicsit. Előttem aki óra szerint 50-el halad azt előzöm vagy hamar érzi, hogy nyomja neki. Zabálom a fékeket is. Ezek a fogyi adatok csak ezért ennyik, mert nem tudok menni a forgalom miatt. Sokkal több lenne.
-
válasz
burgatshow #58734 üzenetére
Az a baj, hogy nálam bármi ami eddig volt (corsa, sx4, ignis, Vitara) az mind 7-essel evett. Ez lesz az első AT. A csúcs a viatara volt a 7.55-el teljes futása alatt. Matek szerint akárhogy nézem 8-9 lesz. Mondjuk az évi 15-18000-es futással ilyen árak mellett, érdekes lesz.
-
burgatshow
veterán
válasz
Kolondrum #58732 üzenetére
Nekem 7,0-7,2 liter volt a 2WD automata Scrossal (2021, lágy hibrid) a téli fogyasztásom. Autópálya 150, plusz budapesti dugózással. Most, hogy melegedett az idő inkább 6,3-6,5. És nem csak én vezetem.
Ebből szerintem tudsz kalkulálni.
Szerk.: de tényleg rohadtul láb függő.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szaniszlokar #58726 üzenetére
Mivel a 195 nem osztható maradéktalanul 30-cal, 45-tel, 60-nal, 75-tel, 90-nel vagy 105-tel, ezért gyanítom, sima 15k-es lesz csak egyszerű olajcserével.
Bár ha időben régen volt már cserélve mondjuk fékfolyadék (2-3 év) vagy hosszbordásszíj (5-6 év), én hozzácsapnám ezeket is.
szerk.: Lásd, kivel van dógod.
-
dobolan
senior tag
-
őstag
őstag
válasz
dobolan #58722 üzenetére
A fogyasztásra sok minden hat. De a lényegen ez nem változtat. A kettő közti különbség a téma.
MT 2wd a gyártó szerint, azonos körülmények között másfél literrel kevesebbet eszik az AT 4wd -nél.
Ez egy megkerülhetetlen állandó többlet költség. Ahogyan az automata váltó szervizelése is az lesz.
Egyébként chip hiány van, talán szándékosan a drágább modelleket nyomja a gyártó is, azon több a haszon. -
zsolt19900
őstag
én is nagyerőkkel' jövök olvasni a sokhászet' erre megy ismét a hitvita, ízlésekről és igényekről
de hát valami legalább felpezsdítette kicsiny közösségünket
borzasztóan érzem magam ezek után a családban 2 X-es Suzukival a garázsban
-
szaniszlokar
aktív tag
Hamarosan következik a 2006-os swiftemnek a 195.000 km-es kötelező szervize.
Mit kell most cserélni benne? Van valami extra dolog?
Köszi! -
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #58716 üzenetére
Már nem írok semmit, mert teljesen mindegy mit írok.
Fentebb is jeleztem már, hogy a témát lezártnak tekintem.
Pro és kontra vélemények mindig is lesznek.
Olvasni való.
Ok, itt nem nagy autóról van szó és nem is 800kg, hanem 890kgSokat számít.
Viccet félretéve. Zárjuk le a témát és beszéljünk inkább másról.
Mondjuk, mankókerék komplett készlet emelővel Swifthez. A komplett készletet a szalon 120k-ért rakja bele az autóba.
Melyik légterelőt érdemes felrakni? HeKo vagy Szatuna? -
Siriusb
veterán
Az utóbbi pár nap hozzászólásait összegezve felmerült bennem néhány kérdés, legyetek szívesek segíteni letisztázni, mert én elvesztettem a fonalat.
A motorfék csak GLX kivitelhez jár?
A motorfék akkor jobb, ha tárcsa vagy ha dob?
Mekkorát harap a motorfék?
Kell a motorféket smirglizni?Remélem senki nem veszi trollkodásnak a hozzászólásom, s a téma iránti kellő alázattal és komolysággal válaszoltok. Köszönöm.
-
dobolan
senior tag
válasz
tatararpad #58721 üzenetére
Szerintem ez nem így van. A vezetési stílus eléggé hat a fogyasztásra, és AT MTvel szemben is magasabb fogyasztást ad meg a gyártó, de lehet, hogy én MTvel magasabb fordulatszám tartományban fogok menni, ezért többet fog fogyasztani a kocsi.
Egyébként én sem akartam 4wd-t, de ez volt készleten. Vagy megveszem ezt 8 millióért vagy rendelek 2wd-t 7.85ért. Akkor már inkább az első, még ha fél literrel többet eszik, akkor is. Amúgy a sport módban tényleg jobban pörög a kocsi, jobb a kanyartartása is érzetre. Szerintem megéri a 4wd. Télen majd kiderül mennyit hoz, nincs még tapasztalatom. -
tatararpad
őstag
válasz
dobolan #58718 üzenetére
Ez köztem-közted igaz lehet, de az autót ugyanaz fogja vezetni valószínűleg allgrippel és anélkül is. Ez a fél liter maga az allgrip. Minden más tényező változatlansága mellett azt mondja a gyártó, hogy ennyivel fog többet enni, ha ezt választod. Ahogy írták az előbb hogy most 5.3-5.8, vagy 9.5-10, a különbség szempontjából mindegy szerintem, de még a fél literben már nem is hiszünk, az biztos, hogy többet fog. Amúgy a gyártók felfele nem szoktak hazudni szvsz, ha ők felet írnak én kicsit többre számítanék.
-
Nekem volt 4wd automata scross 4,5 évig (csak azért mert kellett automata és amikor vettem csak 4wd-vel volt automata) és őszintén én sokat nem éreztem belőle, de ugye ez sok helyen sánítít:
1. nem volt nem 4wd scross összehasonlításom
2. előtte (i30) és utána (Rav4) lévő autó azért elégé más még 2wd-nek isUgye főleg városi és autópálya használat volt, meg ugye én erős gázt csak egyenesben adtam max azt is jó időben (= uncsi kispolgár vagyok). Fővárosban nekem 9-10-et legurított, pályán is megvolt 7-8 fogyasztás (mondjuk városban az i30 1.4 is volt 8-9, rav4 most 6-ot eszik városban).
-
dobolan
senior tag
válasz
tatararpad #58707 üzenetére
Azzal van a bajom, amit a suzuki hirdet. Alacsony ciklus AT + 4WD esetében ad meg 7,9l/100km, és ez a maximum. Szóval ezek a mérések lehet egymáshoz hasonlíthatóak, de gyakorlati használathoz nem. Lehet, hogy te AT + 4WD -vel takarékosabban fogsz vezetni, mint én MT+2WD--vel
Erre akartam kilyukadni.
-
bigdigit
addikt
válasz
burgatshow #58714 üzenetére
Úgy voltam vele a kecske is jól lakjon és a káposzta is meg maradjon.Legyen ballonosabb és ne dobjam a kukába a gyári felnit.De az infók alapján akkor maradok alap felállásnál.A méret marad télen-nyáron így ráérel jövő tavaszra új felnit nézni meg addig spórolni rá.Mondjuk a téligumit lehet jobb lenne most megvenni mert ki tudja mit hoz a politika őszig.....ahogy nézegetem Dunlop, Good Year most a nyerő tesztek alapján.
-
mefistofeles
veterán
-
tatararpad
őstag
válasz
szabonagyur #58713 üzenetére
A különbség az hogy egyiket választod, a tetősínt és a LED lámpát viszont hiába flexeled ki, nem lesz olcsóbb az autó. Hogy ti min huzavonáltok azt nem tudom, írták hogy az Allgrip jó, írtam, hogy igen de pénzbe kerül, és nem csak mikor megveszed. Ja, és GLX-t sem éri meg megvenni, ott van minden a GL+-ban
.
-
burgatshow
veterán
válasz
bigdigit #58700 üzenetére
17 colon vehetsz rá 215/55R17-es gumit, legyen téli vagy nyári.
Ha télire ballonossabbat akarsz, akkor menj le 16 colra kerékméretben és vegyél rá 205/60R16-os gumit.
Így a kerék átmérője nem változik (valójában de, mert 66,83 cm,-ről 65,24 cm-re csökken az átmérő gumival együtt, de ez elenyésző). De ez mind a kézikönyvben is le van írva.
-
szabonagyur
félisten
válasz
tatararpad #58710 üzenetére
Ennyi erővel minek a LED lámpa az autóba hiszen az emberek jelentős része nem megy éjszaka vagy városon kívül sem, esőben a LED sokszor zavaróbb, mint a hagyományos stb.
Nem használom ki a tetőlécet sem, hosszú távon az is tuti a fogyasztást hozza előre.
Aki meghozza a döntést, hogy neki Allgrip kell esélyesen számol vele, hogy ez többe kerül, stb. Ez szerintem olyan értelmetlen huzavona most, mint az előbb a fékek, vagy minek valakinek GLX stb.
És eladásnál is még akár értéknövelő tényező lehet a 4WD.
-
Gyöször
senior tag
válasz
tatararpad #58710 üzenetére
Amit Szabó írt, nemtom figyelted-e, volt aki emelés előtt bevállalta az allgripet, mert csak olyan volt készleten. 2wd autót nem is tudott volna venni. Így akkor a nem létező 2wd árnál ugyan tényleg többet fizetett, de ha várt volna 2wdre akkor már az emelt áron kapta volna, helyette majdnem ingyen kapott allgripet. Teccikérteni? Persze fizetett érte, de igazából meg nem.
-
Gyöször
senior tag
5,2úgy tudom én allgripes mt '17esemmel, hogy megtankolom, és egy 15kmet menni kell vele vidéken, óvatosan felváltogatva és gurulva lassítani kilométereket a köv. falu tábla előtt. Lehet 90el is menni, csak "1 hét" alatt kell felgyorsítani annyira
Ekkor 5.2vel állok be a garázsba. Legközelebb kiállok már 6.2 :-)) -
tatararpad
őstag
válasz
szabonagyur #58709 üzenetére
Az Allgrip árát a pénztárnál fizeted ki, az üzemanyagot valóban 10 év alatt, de szerintem 450K az még mindig 450K-val több mint a 0, akárhány év alatt is. És az üzemanyagár sem fix, nyilván lehet +/- az is. De a hangsúly nem ezen volt, hanem hogy ha alapvetően nem használja ki az ember, akkor csak plusz pénz. Nekem még évi 45K-t sem érne, hogy feszesebben vegye a kanyart majd 70-nél, de mint írtam, aki ki tudja használni, az tegye.
-
szabonagyur
félisten
válasz
tatararpad #58707 üzenetére
És 150.000 km-t mennyi idő alatt is mennek az emberek nagy része:
Ha az átlag magyar futással is számolsz, hogy 10-15e/év akkor is 10-15 év alatt van ez az extra fogyasztás pluszban és az Allgrip felára is.
Az Allgrip felárat meg a jelenlegi helyzetben nem érdemes mindig nézni, mert ha valaki megvette még áremelkedés előtt inkább az Allgripet és nem várt mostanáig akkor már szinte 0-n van a különbözetből. És ugye most sokan ezért futnak 4WD-n mert ez elérhető.
Így meg már csak max az üzemanyag pluszt veszed ami meg szinte semmi ennyi év alatt.
-
válasz
tatararpad #58705 üzenetére
Vannak csodák. Ha Allgrip 6AT 7.55L alatt marad akkor a Vitara alatt eszik. Titkon remélem.
Egyébként évente olyan 2* kell a mindennapok során. Tudom milyen nem felmenni a hegyre és ülni az autóban egy pólóban télen (nekérdezd hosszú). A Sport mód miatt is jó. Főleg kellett az 1.6-nál.
-
dobolan
senior tag
válasz
tatararpad #58705 üzenetére
Az átlagfogyasztást így számolni szvsz nincs értelme. Nálam az átlag fogyasztás 8,6 liter/100km a computer szerint, még nincs benne ezer km, és 95%-ban városi fogyasztás. Másoknál meg olvasok 6-7 litert. Nos akkor?
-
tatararpad
őstag
válasz
Kolondrum #58702 üzenetére
Azért pénz az. Eleve feláras, 740.000 Ft most, a Suzuki által közölt fél literes többletfogyasztás 150.000 km-en egy ukrán-barát 600 forintos benzinárral is 450.000 Ft. Ha semmit nem kell rajta extrában szervizelni és elhisszük a fél litert, akkor is egy 150.000 km-es futásteljesítmény alatt ott vagy hogy kifizettél 1.190.000 Ft-tal többet. Aki kihasználja más tészta, de csak azért mert ez van készleten nekem már lehet drága lenne akármilyen jó is.
-
szabonagyur
félisten
válasz
bigdigit #58700 üzenetére
Dehogy mehet, a felni is tul szeles ezekhez a gumikhoz. Minek akartok nem gyari meretet felrakni?? Megvan a konyvbe is mik a gyari meretek es azt kene tartani, nem random meretek.
Az itt irt 2 merettel mint egy szeker ugy nezne ki
Egy top teli gumi is ebben a 215/55/17ben kb 50-60e/db, egy 6-7-8 millios autonal vegkepp nem tetel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honda topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Törékeny-e a Z Fold7? Ki van csukva!
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Autós topik
- Szétveri a kritikus gondolkodás képességét a ChatGPT
- Parfüm topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gen. garancia
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900 XTX 24GB be quiet! SB 802 1000W
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR