Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen monitort vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
@tco@
aktív tag
Autócsere előtt tipródok, gondoltam bedobom ide a kérdést, hátha van kedve ötletelni valakinek így vasárnap este. KM állás nem igazán számít, várhatóan 5-8 évre terveznék vele, de persze az élet úgyis mást hoz majd. A keret ideális esetben 1.2m max, ha nagyon kell, kicsit kitolható. Szóval a 3 opció:
1, Swift GLX/GS AC 1.3 2007-2010 (facelift) 1.1-1.3 millió körül, ABS/váltóhiba esélye, de menni megy.
2, Swift GLX/GS AC 1.2 2010-2013 1.6-1.8 millió körül (inkább több), nem igazán ismert hibája, van ESP, de nem megy annyira elvileg, mint az előd.
3, Swift Sport 2006-2010 1.5-1.7 millió körül, tuti felszereltség, ereje bőven elég, csak ABS-hiba ismert (ha nem tévedek), cserébe drága gumizni (gyárilag 17-es papucsok), és végeredményben ez is 10 éves autó.Jelenleg 20 év feletti Opelem van, szóval a fentiek közül mindegyik nagy-nagy előrelépés lenne számomra. Városban főleg egyedül, évente párszor pálya 120-140 utasokkal, kevés csomaggal. Szempont a megbízhatóság, vállalható dinamika, japános patentság a belteret tekintve. Jelenleg az 1. opció a befutó, mert bár a váltóhiba 80-120k, az ABS-tömb 40-60k költség, de egyik se hirtelen fellépő/út szélén hagyós hiba végülis...
-
jézusom
addikt
Szelepszárszimeringet nehéz kicserélni? Az előző 1.0-son cseréltem szelepfedél tömítést, de most ezt nem tudom hogyan kezdjem, videót nem tudtok hozzá?
-
jézusom
addikt
Hali!
Váltóolajból milyen adatokat kell figyelni, és hány liter kell? 1,3 16v 2002es swifthez. Köszi!
-
Dvix
senior tag
válasz
Motion_Blur #38693 üzenetére
Köszönöm, akkor 5W40 Eneos Sustina !
-
r.levente75
addikt
válasz
domojko #38690 üzenetére
Ne is mondd, kétszer futottam bele szakszerűtlen kiszerelésbe rádiót illetően. Mindkét alkalommal előről feszegették ki csavarhúzóval és végig a pattenteknél megsértve a műanyag és még az előlap ragasztás is felvált 5 cm hosszban.
Erre írják, hogy makulátlan hibátlan esztétika...
Ez egy vicc, nem tudom ezek az eladók mit képzelnek, és erre azt mondják náluk ez belefér.
Még ők sértődnek meg, hogy az ember ezt az ocsmányságot nem veszi meg. -
Dvix
senior tag
A gyár mondjuk ebbe a motortípusba 5W-30-at ajánl ebből a típusú olajból(Eneos Sustina).
-
Dvix
senior tag
Sziasztok ne haragudjatok h ezzel jövök megint ebben a topicban, de ENEOS Sustina 5w-40-es motorolajat szeretnék ezután a suzuki ignis 1.3 benzin (M13A)-ba mert úgy hallottam ez a "legprémiumabb" amit ez a motortípus kaphat!
Vannak ezzel nálatok tapasztalatok?
Esetleg ismerősötök mesélt e róla nektek? Előre is köszönöm, minden vélemény érdekel!
-
domojko
senior tag
Ha a magnót kiveszed, akkor már bevilágítva sztem látni lehet az izzókat.
Ha kicsi és ügyes kezed van akkor ki lehet cserélni így.A magnót sem túl bonyolult kivenni.
A kormány felől és a kesztyűtartó felől fogja 1-1 csavar + 4-6 patent.
Ha a csavarokat kivetted akkor hátulról magad felé jó erőssen ki kell nyomni.
Ha kint van akkor már csak az iso csatlakozót meg az antennát kell kihúzni a magnóból.Szoval nem egy istentől elrugaszkodott cselekedet
Legalábbis a 2010 előtti swiftekben így van.
-
domojko
senior tag
Először cseréltem én is, nem tudtam mire számítsak.
Először kivettem a kesztyűtartót, de nem tudtam hogy mit keressek és pontosan hol helyezkedik el.
Szűkös a hely, egyszerre a kezem és a fejem nem fért oda, így nem láttam semmit, csak vakon tapogatóztam.
Kivettem a magnót is, és kivettem az egész fűtéskonzolt.
Mégegyszer nem venném ki. Szopóroller volt a két bowdent visszarakni a helyére úgy hogy az tökéletes legyen. Kellett volna vagy 3-4 kéz akkor egyszerűbb.
Le kell pattintani a konzol elejét, ehez előtte ki kell szedni a szabályzó gombokat.
Óvatosan érzéssel mert pattintva kapcsolódnak a szélvédőfűtés, klíma-stb gombok a nyákra forrasztott kapcsolójukkal. Nehogy leszakadjon valamelyik, vagy sérüljön a lap.
Hátul két csatlakozó van azokat le kell szedni, a nyák elején kivenni a csavarokat és így kijön az egész nyák.Én azért vettem ki mert láttam korróziót a forrasztási pontoknál.
Megtakarítva raktam vissza.Ha nem akarod kivenni és elég ügyes kezed van, akkor hátulról meg lehet fogni a foglalatot.
Bajonett záras, tehát csak el kell forgatni és hátrafelé kijön az izzó foglalattal együtt.Nem tudom hogy van a 2010 utáni swifteknél de gyanítom h hasonló képpen.
Én majdnem megvettem a gyári izzókat (piros, fehér) 2000xx ft/db áron.
De nem kell, mert sima rizsszem izzó van benne.
Tehát a foglalatból ki lehet húzni az izzót és kicserélni.
Persze ezt is érzéssel, ne roppanjon össze az izzó, mert akkor foglalattal együtt kell cserélni.Fehér izzót 80ft-ért, pirosat pedig 170ft-ért tudtam venni hirtelen.
-
tomi5244
őstag
válasz
r.levente75 #38683 üzenetére
-
r.levente75
addikt
Tudnátok segíteni abban, hogy a 2008-as swiftemben szeretném a gyári rádiót lecserélni egy ugyan olyan gyárira csak mp3-asra.
Hol lehetne erre rálelni baranyában érdekelne a dolog, természetesen bontott tökéletes volna de csak hibátlan példány. -
-
kunberci
senior tag
válasz
tomi5244 #38672 üzenetére
Ugyan ez volt nálam is. Amikor megjöttek a melegek, akkor elkezdett világítani. Megmértem a nyomást és 2.2 volt benne. Felfújtam 2.5 Bar-ra mindegyiket üzem melegen, mondom megyek vele egy kört, de nem akart elaludni. Akkor valamelyik reggel még egyszer le ellenőriztem a nyomást a nagykönyv szerint reggel hidegen 2.5 re, és utána a szokásos idő múlva elaludt a lámpa. Mondom addig a téli gumit sem teszem fel, amíg ki nem derül, hogy mi a baj.
Te mennyire fújod a kerekeket? Nekem komfort módban van a TPMS rendszer.
Rájöttem nem kell ennek nagy jelentőséget tulajdonítani, szervizbe vinni. Előbb-utóbb elalszik a lámpa. Lehet, hogy a légköri nyomás is bekavar, mint ahogy a füzet írja, mert mindig akkor jelez, ha időjárási front van.
Azóta tegnap felkerültek a téli gumik is. -
tomi5244
őstag
2 hete világít a nyomásérzékelő, pedig már 2x fújtam bele az optimális értéket, sőt többet is. A szelepek gyáriak, másfél éves autó. Ha felkerül majd a téli szett, és akkor se alszik el, erre rá tud nézni a szervíz?
-
xmad
őstag
2010 utáni swiftben cserélt már valaki izzót a fütés szabályzó panelen?
-
IreN!CuS
őstag
válasz
blakey #38663 üzenetére
A Sumo-nál olcsóbb lenne ez tény. De ez csak akkor állná meg a helyét ha lenne is náluk....kétszer hívtam már őket, nincs - majd lesz - egy hét - áhh lehet az kettő is.... Szóval nyilván jó lenne ott megvenni mert olcsóbb csak hát ha nincs akkor nincs.
Illetve itt S-Cross van nem vitara bár a gumi méret asszem ugyan az.
-
blakey
titán
válasz
IreN!CuS #38662 üzenetére
index fórumán néha lehet olvasni, hogy 220-240e-ért eladó komplett téli szett (felni+TPMS+yokohama gumi). Egyébként pont emiatt döntőttem tavaly a 4 évszakos mellett, gyári gumikat eladtam így 66e-ből megvolt a csere, 75e-ért vitték el a gyári Conti gumikat.
Sumo-nál 12e egy TPMS,13e a 16-os lemezfelni, szerelt kerék meg 65,5e. -
IreN!CuS
őstag
Kicsit lesokkoltak ezek az árak:
33.574 Ft/db 16-os gyári lemezfelni (134.296 Ft)
19.905 Ft/db TPMS szelep (79.620 Ft)
+ a 4 téli gumi 30-35.000 Ft/db
Meg is lenne az egész olyan 340k-ból.....215/60R16 Yokohama W-Drive 905 prémium kategóriás téli abroncs gyári lemezfelni + TPMS szelep
270.000 FtSuzuki világnál közben meg van egy ilyen ajánlat ami a fentiek tekintetében extrém olcsó.....csak fos a gumi rajta...
A lemezfelnit még meg is venném ennyiért viszont a TPMS szelep ára nagyon durva...nincs erre valami megoldás? Olcsóbb helyet esetleg ismertek vagy ennek mindenhol ennyi az ára?
-
hundai
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy 2007 swift, ami check engine lámpa társaságában elkezdett rángatni, gázadásra megtorpanni, döcögős alapjárat.
Kiolvastam a hibakódot:
P0301-4-ig , azaz mind a 4 hengerre gyújtási hiba.
Gyújtás trafóra és főtengely jeladóra gondoltam elsősorban, de fura hogy mind a 4 hengerre hibát ír...
Ki mit nézne meg? -
Tom5
addikt
Köszi mindenkinek!
-
Tom5
addikt
Write only vagy? Fentebb leirtam feketén fehéren mi a nyüge. Ennek fényében kérdeztem ezt az árat.
Nem irok mert 700-ért ezzel a nyügével ""esetlegesen""én fogom megvenni.
Suzuki egyik legnagyobb beszállítójánál dolgozom, ven kontakt, rákérdezem náluk, csak gondoltam előtte itt is kikérem a véleményeket. -
Dvix
senior tag
Látom sokakban felmerül a motorolaj kérdése ezen az egy oldalon én 2006-os 1.3-as benzines, Suzuki Ignisbe Castrol Magnatec C3 5W-40-et használok és 10 ezret elbír de, 11ezret legutóbb elmentem és ott erősen érződött h csere kell neki. Én azt használom.
Mivel én szeretem a legjobbat adniaz autómnak ezért kérdésem, hogy valaki váltott e Castrol-ról valami más prémium olajra? Pl. Eneos Premium Hiper 5W40-re? Shell Utra helix, Motul stb.
És ha igen jobban "szerette" a 1.3-as (M13A VVT) vagy a benzines láncosa? csendesemnek érezte stb.
Érdekelne a véleményetekElőre is köszönöm!
-
t1
veterán
válasz
r.levente75 #38650 üzenetére
M16 típus betegség leginkább.
-
Tom5
addikt
Sziasztok!
2008-as 1,5-ös Suzuiki SX4 118K km-rel, jó állapotban. (főnökömé) annyi h a check engine világit.
Katalizátorra utalva. Állítólag tipusbetegség. Kiütik egy ideig jó majd visszajön a jelzés. Ezek fényében mennyit érhet a kocsi és mennyi a katalizátor cseréje? Plusz 100K km után miket érdemes cserélni?
Válaszokat előre is köszi! -
yaneez
csendes tag
válasz
Vesztor87 #38641 üzenetére
Aki megvette (gyorsan elvitték) garantáltan jól járt vele, mindig odafigyelek az aktuális autóm műszaki állapotára és mindig megkapja azt ami jár neki.
Viszont a csomagtartó mérete valóban problémás lehet egy család esetében, heti bevásárlásra rendben van, de ha nyaralásra indulsz, komoly kompromisszumokra van szükség, akkor már kevés lehet a 270l.
Többek között ezért is került eladásra, bár nagyon kedveltem mert egy elnyűhetelen konstrukció.
Lett helyette a jóval tágasabb új S-Cross amiben minden számításom megtaláltam. -
yaneez
csendes tag
válasz
Vesztor87 #38639 üzenetére
Közel 8 évig hajtottam egy faceliftes 1.5 GLX 112 lovas-t. Gyakorlatilag soha nem ment 7 l fölé a fogyasztása, pedig szeretek dinamikusan közlekedni. Azt hozzá kell tennem hogy sok országút mellett vidéki nagyvárosban volt használva, ritkán dugóban.
Volt példa 9l fölötti fogyasztásra is, nagy hidegben rövid távon, ovi-iskola járatban. De akkor bármelyik típus zabál. -
válasz
bajaki #38612 üzenetére
A Viking a Continental egyik budget márkája, olyan minőségű mint a nálunk ismert Matador, de a skandináv piacra promózzák; egy kínai guminál jobb.
Az ARAL pedig a legnagyobb német olajtársaság, kvázi a német MOL, gyárt olcsó és prémium olajakat is.
(A British Petroleum (BP) tulajdona pl. az ARAL és a Castrol is.) -
Szajo
őstag
-
Szajo
őstag
Próbáltam ma az új swiftet.
Jól megy az biztos, kicsit pattogós a futómű így elsőre de nem vészes.
Viszont ami nem tetszett, hogy nagyon fura (legalábbis nekem) a szélvédő szöge... -
pjen
félisten
válasz
r.levente75 #38623 üzenetére
Nem kell jelölés,enyém például másodikban száznál határol,tudom jel nélkül is.
-
Siriusb
veterán
válasz
r.levente75 #38623 üzenetére
Ki szokta figyelni a sebességet?
-
HKorn
veterán
válasz
r.levente75 #38623 üzenetére
Vitarában sincs.
-
#77646080
törölt tag
válasz
r.levente75 #38623 üzenetére
Ez nekem is feltűnt. Eddig az összes (nem szocialista gyártmányú) autómban volt jelölés. Öregebb esetén is. Van körülöttem Wagon R+, Swift és Ignis, egyikben sem látható, pedig hasznos kis kiegészítő. Lenne...
-
tboldi
nagyúr
válasz
r.levente75 #38623 üzenetére
Apum WagonR-ében sincs, de az újabbakban már van.
-
r.levente75
addikt
2008-as swift.
A kilóméter órán nincs jelölve az 50, 90, 130.
Semmilyen módon, még egy kis piros vonallal sem.
Ez csak itt van vagy suzuki specialítás?
Ma egy kicsit meghuzattuk a pályán 160- nál jobban nem myomtam... jól ment. -
tboldi
nagyúr
Az sem lehetetlen, ha sokat használod városi rövidtávokra, akkor benzin kerül az olajba, és megnő a térfogata. Emiatt javasolt is a gyakoribb olajcsere, ha nem mész vele legalább havonta egyszer hosszabb útra (>50 km), mert különben felsavasodik az olaj és nem lesz képes rendesen ellátni a feladatát.
-
tboldi
nagyúr
Papírforma szerint én is autószerelő lennék, de eszembe nem jutna ilyesmit tenni.
Szerencsére az oktatóm sem osztotta ezeket a gondolatokat, mondjuk nem is egy KGST-autókon szocializálódott öreg volt. Na, meg amíg járműmérnökire jártam a SZE-n, ott sem hangzott el ilyesmi Hanula Barna előadásain. -
bajaki
őstag
válasz
r.levente75 #38617 üzenetére
Persze, mindenképpen alaposan meg akarom nézni, hogy normálisan meg van-e csinálva.
-
bajaki
őstag
válasz
tboldi #38613 üzenetére
Értem. Jogos lehet az érv a gumival és az olajjal kapcsolatban. Egy megtekintést azonban mindenképpen megér szerintem. Teljesen korrektnek tűnik az eladó és a hirdetésben és privatban leírtak alapján nekem pont az ellenkezője jött le, azaz nem problémázott a karbantartáson és cserélte amit kellett éppen. Persze ez itt már nyilván bizalom kérdése, hogy ki mit hisz el.
Ma például elvitte szervizbe a kocsit a kérésemre és megmérték a kompressziót (13 bar körüli értékek lettek mind a négy hengernél), illetve a kocsi aljáról is készített képeket. [link]
A jobb küszöb hátsó része jvítva volt.Összegezve: nekem pont az ellenkezője jött le a kocsiról, de ez csak megérzés.
Esetleg egyéb tanács a helyszíni megtekintéshez? Illetve a jelenlegi HA-s kínálatból tudsz/tudtok mutatni megtekintésre érdemes gombóc Swiftet 1.3M-ig? Jó lenne ha ebben az árban lenne téli és nyári gumi, esetleg alufelni is. Illetve nem lenne rossz ha lehetne tudni, hogy a váltó javítva volt-e.
-
tboldi
nagyúr
A márkaszervizek sem szeretetszolgálatok, azért erőltetik a 10W40-et, mert az a legolcsóbb. Ékes példája ennek az 1,3-as Toyota Auris esete a Totalcar oldalán.
Amúgy a Gusztávról is több rosszat olvastam, mint jót.
(#38612) bajaki: A kettőből együtt.
Meg azért valljuk be, általában a nagyon spórolós emberek választanak Suzukit, ebből kifolyólag a karbantartás sem történik mindig megfelelően.*
Az Aral mint márka... Hááááát... Mondjuk úgy, hogy egy fokkal jobb, mintha teljesen szárazon futott volna a motor.*Saját tapasztalat: 2016. szeptemberében született az elhatározás, hogy veszek egy városi kisautót 1,5, max. 2 millióért, a fő csapásirány egy ilyen gombóc Swift volt, de úgy 10-20 db Suzuki (nem csak Swift) megtekintése után elég lehangoló volt a kép.
Aztán 5 hónappal később sikerült végre teljesen véletlenül egy Honda Jazz-t találni, ami nem volt bontószökevény. Eszembe sem jutott a típus, pedig addigra már mindenféle márkát/típust keresgéltem. -
tboldi
nagyúr
válasz
bajaki #38607 üzenetére
3-4 deci még teljesen elfogadható mértékű, de ha egy csereperiódus alatt lemegy a maximumról a minimumra a szint (~1 liter van a kettő között), még azt sem mondanám olyan vészesnek. Egyes márkáknál (pl. Opel) azt írják a kezelési útmutatóban, hogy 1 L/1000 km is megengedett, de szerintem az már qrva sok.
Nagyobb baja nem lesz az 5W30-tól, sőt, jobban teszed, ha visszaváltasz rá, viszont arra számíthatsz, hogy egy kicsit jobban fogja fogyasztani.
——————————
Őszintén szólva én hanyagolnám ezt az autót. Nem azért, mert eszegeti az olajat, hanem mert ha ennyire fillérbaCó volt a tulaj, akkor lesznek még ott egyéb kellemetlen meglepetések is. -
tboldi
nagyúr
Teljesen független az autó korától, hogy milyen olaj való bele, de még a motor kopottsága sem indokolná a gyári ajánlástól való jelentős eltérést. Ha nagyon eszi valamilyen oknál fogva, akkor generálozni kell a motort, nem vastagabb olajat beleönteni, mert az csak tüneti kezelés, de valójában még nagyobb lesz a kopás mértéke.
A szintén 2006-os és ~130k km-t futott Honda Jazzembe 0W30-as olajat töltök, semmi baja vele.
-
HKorn
veterán
válasz
bajaki #38602 üzenetére
Pont ilyen van nekünk is asszonynak, csak klíma nélküli és 138K a méter benne. Castrol Magnatec 5W30-al üzemel, 15K km csereperiódussal újkora óta, 0 azaz 0 dl olajfogyasztás van. De szerintem a 3-4dl se a vilégvége.
Gondoltuk eladjuk, de klíma hiánya miatt csak nyomott áron menne el, ahhoz meg túl jó autó, így már 12 éve szolgál minket, meg még fog is egy darabig.
-
bajaki
őstag
válasz
Motion_Blur #38600 üzenetére
Igen, azt láttam, hogy nagyon megosztó az olajkérdés a Swift tulajoknál. Maga az Aral egyébként jó, csak a 10W40-et nehezményezed?
Közben elvitte ma a srác a kocsit szerelőhöz, mert megkértem. 13 bar körül van a kompresszió mind a 4 hengerben. Illetve itt egy gyertyakép:
Olajfogyasztás: 10.000 kilométeren 3-4 dcl rendben van?
-
eami
veterán
válasz
Motion_Blur #38600 üzenetére
mondjuk ilyen idős autókba már inkább ajánlják a 10w40et.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest