Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Autós kamerák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Mini PC
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
domojko
senior tag
válasz
Zoleee83 #39596 üzenetére
Jól emlékszel, 105k km az előírt csere periódus az iridium gyertyára.
Hátsó teleszkópok kb 10k/db
Hátsó fékmunkahengerek 5k-tól már elfogadható minőségűek vannak. A gyári 30k/db körül mozog.
NGK gyertya kb 5k/db. Szokott lenni 4 darabos kiszerelésben, úgy egy picit olcsóbb. -
Zoleee83
addikt
válasz
pető bá' #39595 üzenetére
Nálam például az agyon dícsért OMV benzin az aminél állandóan előjön, ráadásul indokolatlanul sokat is fogyaszt belőle, a Shell / Lukoil-hoz képest, 100 km-en 2-3 literrel is többet, szóval hanyagolom.
Más.:
2005 Swift II. - 117.000 km-nél járok és esedékes lesz néhány dolog:
- 2 db teleszkóp hátra mert könnyezik mindkettő,
- gyertyasor csere (2. tulaj vagyok 90 ezerrel vettem, nem volt még),
- fékmunkahengerek,
- fékolajcsere (2 éve volt, ez rendszeres)Jól emlékszem, hogy a gyertyasor csere 105 ezernél lett volna esedékes?
Mekkora összegek ezek sacc/kb. jelenleg? -
válasz
domojko #39594 üzenetére
7-8 hónapja MOL 95-öt tankolok én is, átlag havi 1-2x mégis jön a hibakód. Rendszeresen törölgetem, de más üzemanyaggal állítólag még gyakoribb..
(Egyszer tankoltam Auchan 95-öt, akkor az egy tank alatt 2x is előjött. Más autókkal sosem volt bajom az Auchan-os üzemanyaggal.) -
domojko
senior tag
A p0420 katalizátor hibakódhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy nekem is rendszeresen dobálta ezt a hibakódot.
Jellemzően pályázás után visszaállva városi forgalomra.
Obd2 kütyüt én is beszereztem, ezzel törlöm a hibakódot.
Viszont kb egy éve csak a mol-nál tankolok sima 95-öst.
Azóta egyszer sem dobott hibakódot. Lehet h csak véletlen egybeesés, de ugy gondolom h valami mégis lehet benne ami pozitívan befolyásolja ezt a dolgot. -
Siriusb
veterán
válasz
szaniszlokar #39587 üzenetére
Én is törölgettem egy darabig a hibakódot, aztán tankoltam MOL prémium benzint. Másfél tanknyi után magától megszűnt a hibajelzés és azóta sem jött vissza, azóta évente egyszer-kétszer ilyen benzinnel járatom az autót.
-
Zoleee83
addikt
válasz
szaniszlokar #39587 üzenetére
Ahogy feljebb is írták vegyél OBD2 bluetooth kütyüt.
Nekem random dobálja ezt a hibaüzit, ilyenkor saját magamnak törlöm. Előtte lehúztam az akksisarut, az is megoldja bár olyankor emegy az alapjárat egy időre, ez humánusabb+nem kell szerelni.
Még az elején voltam vele Suzuki szakszervizben, ismerős szerelő mondta semmi baja az autónak, néha bepiszkolódik a szenzor, vagy csak sz@rabb a benzin, stb. -
szaniszlokar
aktív tag
válasz
szaniszlokar #39578 üzenetére
Sziasztok!
Ígértem, hogy írok a szerviz után. Reggel voltam a szervizben és megmutattam az autót. Kitörölték a hibakódot, hogy pontosan mi volt, azt nem tudom megmondani. Azt az infót kaptam, hogy nincs nagy gond, valószínűleg az a hideg miatt, nem tudott felmelegedni rövid távon a katalizátor illetve azt gondolják, hogy valahol az EGR szelep vagy mi piszkos lehetett. Illetve annyit mondott a szerelő, hogy a kartergáz visszavezetés nem volt megfelelő az is okozta a hibajelzést. Most kitörölték és azt mondták, hogy ha újra előjön, akkor vigyem vissza az az autót.
A váltófelújítást reggel 1/2 8-kor még nem tudtam megbeszélni, mert nem volt bent az a kolléga, aki ezt szokta intézni. -
szabod
senior tag
Sziasztok!
Néhány hónapja egy régi Swift gazdája vagyok. Tudatosan vettem a jószágot, mert egyelőre nincs szükség jobbra, illetve munkám egy részekent hegyekben kell járnom olyan aszfaltutakon, amiknek a "jó állapotáért" az erdészet faszállítói gondoskodnak
Szóval ilyen minőségű utakra nem is akartam jobbat venni. Majd pár év múlva tervben lesz egy Vitara, de szerintem ez is meg fog maradni mellette. Most esett át egy nagyobb szervízen: vezérlés, gömbcsuklók, kuplung, fékmunkahenger csere volt. Ezóta néha előjön, hogy a bal eleje felől néha sípol/csikorog/valami hasonló hangot ad ki, de ha pl egy kátyúba belemegyek akkor elmúlik, meg alapjáraton is ritkán jön elő. Mi lehet az oka? Én olyasmira tippelek, hogy a tárcsafék szarakodik valamit, de nem tudom a pontos okát.
Más téma: A kocsi viszonylag jól felszerelt, ABS, légzsákok, klíma, elektromos ablakok tükrök stb. Amit kicsit hiányolok (pl parkolásnál) az a szervó, meg ha asszony is elkezdi alkalomadtán vezetni, akkor sem ártana. Kérdés, hogy ez mennyire bonyolult szervósítani? Tehát teszem azt kimegyek bontóba és találok hozzá az kb milyen áron lehet, és a beleszerelés költsége mennyi lehet? Magamnak biztos nem próbálom meg kucigolni, amúgy sem vagyok nagy hozzáértő.
Illetve ezen kívül kényelmi funkciókat éri meg beszereznem hozzá? Teszem azt központi zárját távirányítósítani, vagy mondjuk ködlámpát beszereltetni? Arra is gondoltam, hogy mivel ilyen "pazar utakon" is mászkálok időnként célszerű lehetne-e erősebb rugókat bele szerelni, ha picivel meg is emelné a kocsit azt sem bánnám.
-
Dvix
senior tag
Sziasztok! Szegény ignis-em beázik a jobb napellenző alatti részen kicsi vonalban és kicsit az A oszlop tetején is mutatkozik víz, eső után.
Üveges azt mondta rendben van. Autószerelő leszedte a jobb oldali első tetősínt csatlakozásnál a csavarokat motortömítővel kitöltve csavarta vissza, csak beázott. Karosszériás úgy gyanítja, hogy a anyósülét fölötti esőcsatornából, csorog előre a szélvédőhöz beázáskor, pénteken ragasztani kar valamit, addig após autójával járok.
Valakinek fordult elő már ilyen probléma közületek? Előre is köszönöm a véleményeket! -
dethroner
veterán
válasz
BigBlackDog #39551 üzenetére
Volt Subaru Forester, ami 130-nál 2500-at forgott 6. sebességben. Abszolút hallhatatlan volt a motor, de a 215/60 R16-os gumi valami elképesztő búgást produkált. Pedig nyári Michelin volt.
-
cigam
titán
2006-os SX4 hátsó ablaktörlő lapát. A felső 5-10 centi nem töröl, elál az üvegtől. Kicsit megmozgatom, akkor meg az alja ál el. Maga a műanyag lapát fáradt el, vagy a fém karban a rugó, vagy vagy mi? A guminak látszólag semmi baja.
Mi a megoldás? -
válasz
BigBlackDog #39579 üzenetére
Kíváncsi vagyok milyen hibrid lesz (Toyota egy az egyben, vagy teljesen önálló), meg úgy általában következő generációra is. Sokat megyek városban... Ha még hangszigetelés is lesz benne akkor lehet hogy elcsábulok
-
BigBlackDog
veterán
Ahogy látom -és ahogy írták itt a topikban is-, akkor a hibrid Suzukiból sem lesz túl gyorsan megvehető változat, hiába rémisztgettek ezzel a márkakereskedésben.
-
szaniszlokar
aktív tag
Köszönöm mindenkinek az infókat. A pesti cég messze van, ózdi vagyok. Mint írtam már néhány hete kérdeztem a márkaszervizt, ahol vásároltuk az autót, ott azt mondták, hogy a váltófelújítás 50-70.000 Ft-ba fog kerülni. Hétfőn munka előtt beugrom hozzájuk megbeszélni a dolgokat. Majd megírom, hogy milyen ajánlatot tettek. Szeretném minél hamarabb letudni, nem akarom húzni, nehogy valami nagyobb baj legyen belőle.
-
Roxbury
őstag
-
olta
aktív tag
válasz
szaniszlokar #39571 üzenetére
Szerdán csináltattam náluk. Váltó+kuplung, 45 perc, helyben megvárható. Nyoma nem volt hozzá nem értésnek, csak tették a dolgukat. Ajánlani tudom őket
Érdemes rákérdezni másfajta "kezelésre" is, mert bár erre specializálódtak, rövid beszélgetés és valószínűleg szimpátia alapján sok minden mást is csinálnak
-
pjen
félisten
válasz
szaniszlokar #39571 üzenetére
Nekem volt.80000 Ft ért cserélték a csapágyakat a kuplungal komplett.
-
dnelb
veterán
válasz
szaniszlokar #39571 üzenetére
Az első valszeg p0420 lesz és majd katalizátort akarnak cseréltetni veled de nyugodtan hajtsd el őket. Vegyél egy obd2 olvasót és törölgesd. Egy idő után megszokod majd.
-
kenguru99
senior tag
válasz
szaniszlokar #39571 üzenetére
-
szaniszlokar
aktív tag
2006-os Swiftem van, 162.000 km van benne. Ma hazafelé jövet kigyulladt a műszerfalon a gépkönyv szerint káros anyag kibocsátást csökkentő rendszer hibajelzője. Mi a fene lehet ez? Eddig soha nem volt semmi ilyesmi hibajelző lámpa kigyulladás. Hétfőn reggel elviszem a szervizbe, akkor okosabb leszek, de most idegesít a dolog.
Eddig nem volt szinte semmi gond az autóval, nagyon szeretjük, mert megbízható. Egy ideje 1-2 sebességi fokozatban egy halk kereplő hangot hallani. Ha üresben kinyomom a kuplungot, akkor megszűnik. Utána olvastam, ez a váltó nyeles tengely csapágya lesz. A jövőhét elején amúgy is menni akartam a szervizbe ezzel kapcsolatos egyeztetni, most a hibajelző lámpa is ott lesz. Olvastam több helyen, hogy állítólag alulméretezték a nyeles tengely csapágyat, de nem ismerte el a gyár, nem volt visszahívás. Akinek volt már váltófelújítása megosztaná a tapasztalatát?
Köszi! -
dnelb
veterán
CTCs srácok kipuff + remap után 187lo/300nm-nel járnak SS-el.. Így már nem rossz.
-
@tco@
aktív tag
válasz
Matthew #39565 üzenetére
Vállalható, bár nekem volt 50 lóerő alatti autóm, városban ok, városon kívül necces, pályán meg ha egyedül mész, akkor néha talán előzni is tudsz érdemben. Én semmiképp nem vennék 70 lóerő/tonna alatt autót (inkább 90), mert lehet menni vele, ja, de csak magaddal cseszel ki, hidd el...
-
Erre meg azt mondta emberünk, hogy olyan gyorsan elkapkodják a stifteket, hogy nem éri meg nekik teszautóként üzembe helyezni, mert úgy is hamarabb viszik el. Pályamatrica meg még a tesztelhető Vitarán / S-Crosson sincs. Ügyfélbarát hozzáállás, na..
Ettől teljesen független, hogy szerintem amúgy is el kell tölteni egy kocsival minimum egy napot és 100+ kilométert, hogy kiderüljön a milyensége. Ezek a pár kilométeres tesztutak a vicc kategória.
Megint a Minit tudom felhozni, első este mentünk vele egy karikát, lefostam a bokámat a mátrix LED fényszórójától, az automata váltótól meg a turbós motortól. Aztán vasárnap délutánra már teljesen mást gondoltam róla. -
Matthew
őstag
Köszi a válaszokat, de azért ez a két motor is vállalható boltba járáshoz?
- 993 cm³, 39 kW, 53 LE
- 1 298 cm³, 56 kW, 76 LEA büdzsé szűkös kicsit, lehet csak régebbi gyártású autó fér bele, ezért kérdezem.
-
válasz
M_AND_Ms #39560 üzenetére
Nem tudom, nem vagyok ADAC teszter, de gondolom a tesztpálya az mindig ugyan az a szakasz, a gumi az persze eltérő lehet.
---
Novemberben egy hétvégére megkaptunk párommal egy Mini Coopert, ennél most nézem, hogy 70,3dB(A)-t mértek. Pályán engem már csöppet zavart, pedig csak a Balatonra mentünk le Budapestről nagyon peres nyári Pirelli P7 gumikon (205/45 R17), de a C30-amban sokkal jobb a hangszigetelés. Na, a Swift Sport még ettől is zajosabb ezek szerint.
Motorikusan azt leszámítva, hogy a Miniben a BMW féle 3 hengeres motor van, adatok alapján majdnem egál: 136/140 LE, 220/230 Nm. Mondjuk a Cooperben már 1.500-nál megvan a nyomaték, SSS-ben csak 2.500-tól, viszont a Suzuki könnyebb úgy 250-300 kilóval.
Már azt a kasznit is szépen vitte a kis varrógép, akkor a Swiftet valószínűleg repíti a 4 hengeres.
Csak a váltó..
-
tboldi
nagyúr
válasz
Matthew #39555 üzenetére
Mindenképp 93 lovasat keress! Semmivel nem fogyaszt többet, mint a 76 lovas, de legalább megy is. Az egyliterest meg felejtsd el, kevés.
A 93 pacis motorral az ég világon semmi baj nincs, csak a váltóban szokott megdögleni a nyelestengelycsapágy, erre legyen félretéve 60-80k Ft (vagy egy olyan példányt kell keresni, amiben már cserélték). Mondjuk a miénkben már 146k van, és még a jelét sem mutatja, hogy tönkre akarna menni a csapágy.
-
Matthew
őstag
Sziasztok!
Városi rövid távokra szaladgálós autónak Wagon R+ vásárlását tervezünk, megbízhatóság tekintetében melyik a legjobb benzin motor az alábbiak közül? Van esetleg valamelyiknek típushibája?
- 993 cm³, 39 kW, 53 LE
- 1 298 cm³, 56 kW, 76 LE
- 1 328 cm³, 69 kW, 94 LEKöszi ha tudtok segíteni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
xEon1337 #39550 üzenetére
Igen, eszerint nem túl jó. Bár az S-Cross is 70,9 dB a doksija alapján. Viszont érdekes, hogy az 1.0T Baleno csak 69,9 dB-t produkált (ha már a számokon akarok lovagolni).
Meg aztán nem mindegy, hogy miből tevődik össze a zaj (pl. gyári gumival jóval hangosabb az S-Cross, mint a Kleber négyévszakosával).
-
válasz
BigBlackDog #39545 üzenetére
Eszembe jutott, hogy az ADAC elég részletesen teszteli az autókat: [link]
71,5 dB(A) 130km/h-nál, ez elég hangos. A Mazda 2, Kia Rio, stb. hoz ilyen értékeket és bizony a Rio az tapasztalatból mondom, hogy pályázni nagyon fárasztóan hangos.
Érdekes módon a kategóriatárs Fiesta és a Polo 67-68 dB(A) körül van, ami már alsóközepes szint, mert egy Astra K, Ceed, Focus hoz ilyen értékeket.
-
válasz
BigBlackDog #39547 üzenetére
Continental ContiSportContact 5 van rajtuk.
-
dnelb
veterán
válasz
BigBlackDog #39547 üzenetére
sportcontact
-
BigBlackDog
veterán
Igen, a simát láttam azzal. Sporton egész korrekt pacsker volt (nem tudom, hogy pontosan mi).
(#39544) xEon1337: Lényeg lemaradt; én írnék egy köremailt az országban lévő kereskedőknek, hogy kinél milyen tesztautó érhető el. Ha kell, szívesen elköldöm az e-mail cím listát, még régebben kigyűjtöttem a központi honlapról.
-
dnelb
veterán
válasz
BigBlackDog #39545 üzenetére
Sportra sose került és nem is fog ecoize gumi kerülni gyárilag.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
xEon1337 #39544 üzenetére
Szóval akkor nagyon egy csónakban evezünk.
Én S-Crossban próbáltam a kézi váltót. Pontos, mint egy új, de pl. a 10gen Civicéhez képest nem nagy eresztés szerintem.
A pályatempónál jelentkező zaj a Swiftben engem is érdekelne, ha valamit megtudsz, írd majd le a tapasztalatokat. Én kérdeztem egy-két értékesítőt, de egyik sem mondta, hogy túlzottan szörnyű lenne, szerintük pályán is teljesen kultúrált.
S-Crossban azért elviselhető a dolog, de 130 körül már van zaj. Mondjuk a gyári gumikat kb. kötelező cserélni, ami után jelentősen csendesebb lesz már 70-80 km/h-s tempónál is. Gondolom a gyári Ecoizék inkább kopásra vannak optimalizálva. Swifteken Bridgestone Ecopia gumikat láttam, gondolom az is hasonló kategória.Én mindegyik szalonnál, ahol voltam, azt az infót kaptam, hogy automatát eddig csak 1.2-vel adtak el Swiftből. Gondolom, aki már kifizetné a nagyobb motor felárát, inkább átül egy Vitarába/S-Crossba.
-
Ma kutyafuttában beugrottam seggpróbázni a Swift Sportot az egyik győri Suzuki kereskedésbe.
Marhára bejön, kettőnknek tökre meg is felelne, de az a fránya kézi váltó..
Csak ott a szalonban kiállítva váltogattam rajta párat, de nem tetszett. Lehet, hogy menet közben más, de szerintem annyival nem jobb úgy se.Ja, tesztautó nincs és a srác nem tudta megmondani, hogy az országban hol lehetne kipróbálni. Most akkor minden kereskedést egyesével fel kellene keressek, ha akarok vele gurulni pár kilométert? Vagy ezt a verziót csak vakon lehet megrendelni? Itt tartunk 2019-ben?
Valakinek van tapasztalata, hogy pályatempónál (130-140) mennyire elviselhető a menetzaj az új Swiftben egy komolyabb, alsóközepes (Astra, Focus, Ceed) autóhoz képest?
Azt is mondta a kereskedő srác, hogy ki fogják vezetni a turbós motort (1.0T) a sima Swiftből és csak az 1.2 marad. Szerintem ez baromság, de ki tudja mit tudhat..
-
kunberci
senior tag
-
Siriusb
veterán
válasz
focvis #39541 üzenetére
Köszi! akkor én is haladok a korral.
Persze a régi változatban amúgy sem akarta az ember a motorházban bugyogtatni az aksit.
(#39540) kunberci
Trabantnál nem volt probléma, ott a fedélzeti komputer ragyogóan kezelte, ha nem volt aksi, még az alapjárat sem állítódott el, a beépített rádióhoz sem kellett kódot beírni.
Szivargyújtón keresztül megy a töltés?!Kicsit elszaladt mellettem a technikai fejlődés.
Mindjárt meg is keresem a garázsban a cigányfúrót, menjünk vissza a gyökerekhez. Meg az amerikánert, ha fel akarnék vágni.
-
kunberci
senior tag
válasz
Siriusb #39539 üzenetére
Én ilyen töltőt használok, és nem választom le az akksit. Az én esetemben, ha leveszed az akksit, akkor minden megbolondul rajta pl: alapjárat. A szivargyújtó aljzatra csatlakozok rá. Mivel indító kulcs is kell hozzá, hogy a szivargyújtón legyen nafta, ezért garázsban használom.
-
-
Siriusb
veterán
Előre is bocs a buta kérdésért: tavaly vettem egy Excide aksit, de ennek a teteje rá van csavarozva, tehát a cellákhoz nem lehet "csak úgy" hozzáférni. Ez azt jelenti, ha töltőre teszem, nem kell kiszedni a kupakokat illetve folyadékkal sem kell sosem utántölteni? A mellé kapott papíron semmi releváns info nem volt.
Csak olyan aksit használtam idáig, melyeknek a tetején vígan ott figyeltek a kupakok. -
tomi5244
őstag
válasz
Napfénysüti #39533 üzenetére
Megerősítem, bár én gyakran kabátban ülök az autóban
- Le kéne szoknom róla, mert kényelmetlen és a kilátásban is akadályoz...
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
BigBlackDog #39532 üzenetére
1.2-esnél elég hamar, úgy 3 km után már jön a meleg.
-
BigBlackDog
veterán
Akinek van tapasztalat 1.2-es benzines, esetleg 1.0T háromhengeres motorral, azoktól kérdezném; mennyire gyorsan melegednek be télen ezek a motorok? Mennyire gyorsan kezd fűtés lenni az utastérben?
-
opti06
aktív tag
Sziasztok!
Sx4 2010 ajtón van fólia A oszlop mögött és B oszlopnál is, ilyen fóliát hol lehet venni/felrakatni?
Anyós oldali első ajtó cserés most fújják színre, többi ajtón van fólia kicsit hülyén néz így ki.Fekete mattos szerű a gyári többin
-
dethroner
veterán
Swift 1.2-es motorja mennyire marad élénk ha nyáron megy a klíma?
-
Agent T
tag
Sziasztok!
Suzuki Swithez 165/70 R14-es méretben esetleg tud valaki jó minőségű hóláncot ajánlani? Jó lehet a 10.000 forintos kategória vagy érdemes drágábbat venni? (Jövő héten megyek Németországba egy pár hétre, lehet ott szükség lesz rá)
-
Drughi
addikt
válasz
Drughi #39488 üzenetére
Megrendeltem a szervzít, kiegészítve egy antenna cserével (sajnos vásárláskor nem figyeltem és nincs antenna a kocsi, ezért a rádió igencsak fos..)
Talp + antenna br 11.500Ft. Ez annyira nem hangzik vészesnek.Olajcserével még várok, van benne még 2000km, de szeretném azt is letudni márciusig.
-
dethroner
veterán
válasz
rbalint88 #39518 üzenetére
Én sem aliról vettem, csak egy link volt, hogy meg tudjam mutatni. Közvetlenül a forgalmazótól (joyjng) lett véve, méghozzá Kínában. Ott lakik egy ismerős, és amikor tavaly jött haza látogatóba, vele hozattam. Így legalább nem kellett hetekig várni rá, meg nem kellett fizetni 27% áfát + vámot. Még olcsóbb is volt így venni, mint a normás webshopos ár. A garanciától meg nem félek, évente kétszer jön haza az ismerős, vissza tudja vinni ha gond van. De amúgy egyszerű eszközök ezek kb mint egy teló, mozgó alkatrész nélkül, ha egyszer bekapcsol, akkor mindig be fog.
Miért jobb egy telefont pluszban az üvegre cuppantani, mint a gyári fej helyén lévő fejen navigálni? Fejjel nincs kábel ami ott lógna a szivargyújtó és a szélvédő között, nagyobb a kijelző, és van fizikai gomb a gyors lehalkításhoz ha szükséges. -
Benhill
senior tag
Hali.
Vitaránál enyhén sípoló motorhang mennyire normális? Alapjáraton lehet csak hallani. Nemrég óta van ilyen hangja. Egy darázs zümmögéséhez hasonlítanám, csak magasabb frekvencián.Alapjáraton a tompítottnak gyengébb a fénye (kb 70%), ami gázadásnál fényesebb lesz. Ez rendben van, hogy ilyen? Most vettem észre, nem hiszem hogy korábban ilyen volt.
-
rbalint88
addikt
válasz
dethroner #39516 üzenetére
ennyiért fel se merülne, hogy aliexpressről vegyek fejegységet
garancia és egyéb kérdésekről nem is beszélve
szerintem jobb egy szem előtt levő telefon amúgy is, mint egy műszerek alatti szinten levő képernyő, úgyhogy nekem inkább a műszerfal mellé tett telefon vagy gyári "tablet" szimpibb ilyen szempontból, kevésbé kell levenni a szemet az útról. -
dethroner
veterán
válasz
rbalint88 #39506 üzenetére
Hát én tavaly vettem a hozzánk került Foresterbe egy droidos fejet mert a gyári fej tudott cd-t lejátszani, rádiózni meg aux-on fogadni hangot. Ez utóbbi nem mondom hogy használhatatlan dolog, de mivel nem lehetett a fejen léptetni és minden alkalommal ki és be kellett az aux-ra dugott eszközt kapcsolni ha indult vagy megállt az autó, nagyon kényelmetlen volt a használata. Búg? Egyetlen hiba nélkül ment fél évig, amíg az autót eladtuk, de a gyári fejet előtte visszaraktam és a droidos maradt. És hogy kicsit képbe legyél, erről van szó. Nem az a kategória, amivel a kóbor macskát dobálod
Tényleg úgy gondolod jobb a gyári fej mint ez? Ja és megjegyzem, én a GL felszereltséget fogom venni, amiben ha jól tudom még butább fej van. -
ratobi
senior tag
Sziasztok!
Az új Ignisnek a GL+-os felszereltségű változata csak négy személyes? Vagy lehet állítható hátsó ülések nélkül venni? -
M_AND_Ms
veterán
válasz
rbalint88 #39509 üzenetére
Azért csak olvasgass és beszélgess olyanokkal, akik raktak már be "utángyártott" (de inkább mondanám így "harmadik fél által gyártott" fejegységet a kocsiba. Mik a tapasztalataik.
"autospecifikus, droidos fejet altalaban nem a nagy gyartok (alpine, pioneer, jvc, kenwood, sony) szoktak kesziteni"
"hulyen is fog kinezn"
Dizájnban teljesen megfelelő és passzoló cuccokat lehet kapni. De lehet csak olyan kereteket kapni, ami dizájnban ugyanaz, de bármilyen szabvány fejegységet bele lehet rakni. ( Egy példa a FB Scross csoportból) A kormányvezérlő szabvány megoldás, droidos cuccokban még át kis konfigurálhatod.
A nagy neves gyártók cuccával is általában az baj, hogy zárt rendszer, tele kötöttséggel"A szabadon konfiguralhatosagot meg hagyjuk, egy autonal a minel uzembiztosabb mukodes a lenyeg"
A konfigurálás pedig pont azért jó, hogy a neked lehető legjobban tetsző és megfelelő módon tud kezelni (pl ne kelljen kétszer is képernyőre kattintanod, ha usb-ről, rádióra akarsz váltani, tudj normálisan kiválasztani egy dalt, előadót a médiatáradból, tudjál váltani az útvonalopciókon menet közben és ne kelljen emiatt lehúznod a telefont az AA kapcsolatról, stb, stb - ezek mind fennállnak a Suzukikban mostanában bennlévő gyári Bosch fejegységnél.)
Naviból használhatsz teljes értékű Waze-t, Google Maps-et (és nem a butított AA felületet), de akár Igo-t is - vagy Sygic-t, stb-t.
Bele tudsz rakni egy prepaides mobilkártyát némi nettel és máris kinyílik még jobban a világ (de akár a telefonodtól is át tudja venni a netet)A hangminőségről annyi, hogy az arra igazán igényesek a valószínű egy nyíltabb rendszerű fejegységről könnyebben le tudják szedni a vonalszintű jelet a külön, minőségi, "utángyártott" erősítőjükbe, mint a gyáriról (mert pl a Boschról ez alapból lehetetlen)
Megjegyzés: Csak azért cserélek telefont 3-4 évente, mert a sok cipeléstől, leeséstől és egyéb fizikai behatástól lesz nehézkesen, vagy egyáltalán nem használható - maga a szoftverrész ugyanúgy teszi a dolgát, mint az elején. Ja, és a gyári fejegység is ugyanúgy "elavul", mégse dobod ki 3 múlva
"Csak a kinaiaknal az utangyartott fejeknel a tobb eves tesztelesi-fejlesztesi fazis kimarad, "
Aha, mert a Bosch fejegysége annyira kiforrott és agyontesztelt volna. Ugyan már! Maga a Mirrorlink és az AndroidAuto eleve egy kiforratlan bughalmazként jelent meg, rossz megoldásokkal -
rbalint88
addikt
válasz
M_AND_Ms #39507 üzenetére
Utangyartott = nem gyari. Az aggalyaim ott kezdodnek, hogy autospecifikus, droidos fejet altalaban nem a nagy gyartok (alpine, pioneer, jvc, kenwood, sony) szoktak kesziteni, hanem kedves kici kinai barataink. Biztos van kivetel, de eddig olyan nagy dicshimnuszokat nem hallottam ezekrol, panaszkodast annal tobbet.
Egy Splasht hasznalok most, kenyszerusegbol radioadast hallgattam benne, mivel a cd az annnyira 1995, usb-t meg nem tudott gyarilag. Vehettem volna bele egy random fejegyseget beepitokerettel es kormanytavvezerlo adapterrel, ami egyreszt baromi sok penz, masreszt legalabb hulyen is fog kinezni, vagy -ahogy ez tortent is- egy radio felokositot, dension gateway lite bt. Igy van bt kihangositom es bt-n keresztul tudom streamelni a zenet. A hangminoseg is megtaltosodott, igy se audiofil, de legalabb hallgathato. Es a gyari kormanygombokkal lehet hivast fevenni-letenni es szamot leptetni. Nem hiszem, hogy a swift gyari fej rosszabb lenne, igy inkabb a zajszigetelesre es a hangszorokra koltenem az utolagos fej arat.
A szabadon konfiguralhatosagot meg hagyjuk, egy autonal a minel uzembiztosabb mukodes a lenyeg. A gyari fej nem az aktualis napi csucstechnika, viszont nagyjabol bulletproof, egy androidos fejbe meg beleraknak valamit, jo esetben nem valami elavult fosgyenge mediatek soc-ot, ami ha aktualis csucstechnika, akkor is elavul ket ev alatt. Gondolj bele, hogy telefont milyen gyakran cserelsz, mert nem vagy vele elegedett. Nekem a legutobbi kihuzta 3,5 evig es csak azert csereltem, mert gtk-ra torott... De meg azon is jobban futott a waze es a zene, mint egy barmilyen gyari rendszeren futna. Nem veletlenul az az irany, hogy az autoban csak egy kijezo legyen, a tobbit megoldja a telefon, ugyanis a mobilok sokkal gyorsabban tudnak fejlodni, mint az autos multimedia rendszerek. Csak a kinaiaknal az utangyartott fejeknel a tobb eves tesztelesi-fejlesztesi fazis kimarad, igy tudnak aktualisan okosabb fejeket kinalni, de kerdeses elettartam mellett. -
BigBlackDog
veterán
válasz
M_AND_Ms #39507 üzenetére
utángyártott = nem az autó gyártója által "forgalmazott", biztosított (legalábbis nálam)
Én sem dobnám a gyári érintős fejegységet. Gyakorlatilag Android Autoval elég sok mindent ki lehet rá tükrözni, ami már a telefonodon fut. Van kormányon távvezérlő, kihangosító, tolatókamera is. Biztos van olyan fejegység is, ami jobb hangminőséget tud. Viszont, ha cserélném már a hangminőség miatt, akkor azzal együtt nekiesnék az összes hangszóró cseréjének is és a négy ajtó + csomagtér kapna egy adag hangszigetelést is. Szerintem nem a fejegység a szűk keresztmetszet hangminőség terén.
-
M_AND_Ms
veterán
válasz
rbalint88 #39506 üzenetére
Szóval egy droidos fejegység csak utángyártott (tudnám mit értesz ez alatt?, mi után gyártották?) és vacak lehet.
Amúgy előnye pl jobb konfigurálhatóság, szabad szoftverválasztási lehetőség és kötöttségektől mentes használat a gyári zárt rendszerhez képest. Nem kell külön telefon se a navigációhoz és a külső médiához (az AA és társai még mindig bugosak, nehézkesek és a tükrözött appok nagyon redukált funkciókat engednek csak)
....és még sorolhatnám -
tomi5244
őstag
válasz
dethroner #39504 üzenetére
Nekem ugyan az eggyel régebbi swiftem van, amiben alapból nem volt kihangosító és a gyári fejegység is "butácska" Lecseréltem egy droidosra. Amivel sok új funkció költözött az autóba, de hangzás tekintetében visszalépés, ebből a szempontból nem ajánlom, ha érzékeny a füled rá. Nem mondom, hogy rossz, de a gyáriban több dinamika volt.
Az új swift esetében én tuti nem cserélném le a gyárit. AA és Apple Carplay-t is tudja, ha jók az infóim.
[kép] Itt még nem volt összerakva a műszerfal teljesen.
-
dethroner
veterán
Srácok, az új Swift fejegysége cserélhető androidosra házilag? Vagy van olyan életbevágó infó, amit oda ír ki a fedélzeti komputer?
-
Drughi
addikt
válasz
TROG AIR #39491 üzenetére
Neked mennyi a fogyasztás?
Én kicsit sokallom az enyém 8L-es átlagát.
Tény, hogy többnyire városba megyek vele ( napi ingázás 8km), de kevesebbre számítottam.
Előtte egy 1.4es 98LE-s megane volt, ami bő 400kilóval több, meg pörgősebb is és az is 8L körül evett vegyesbe.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Debreceni gyorsétkezdék, éttermek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- E-roller topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Yettel topik
- Autós topik
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
- Bomba ár! Microsoft Surface Pro 5 Wifi - i5-7GEN I 4GB I 128GB SSD I W10 I Cam I Garancia!
- Prémium! Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R 9 9950X / RX 9070XT 16GB / 64GB DDR5 / 1TB 990Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest