Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dzsavermadar

    senior tag

    válasz Ted-Mosby #1304 üzenetére

    Majd én válaszolok JJ helyett, bár nem kaptam felhatalmazást.
    A fékrásegítés lett letiltva a szabályzat szerint.
    Tegnapi ígéretemhez hűen kipróbáltam a különbséget.
    A szabályzatban leírt beállításokat használtam, és mentem kb 10 mérhető kört.
    Azután hozzáadtam a "fékrásegítés alacsony" opciót,
    és azzal is mentem kb 10 mérhető kört. Mindezt a Monzai pályán,
    Meglepően jelentős különbséget éreztem, ami főleg a kanyarokban jelentkezett.
    Példa: fékrásegítéssel az egyik íves kanyar vételéhez elég volt kis gázelvétel előtte, és a kanyarban az első szakasztól már tolhattam a gázt, és gyönyörűen be lehetett venni.
    Segítség nélkül ugyanebben a kanyarban hasonló cselekvéssel, tehetetlenül csúsztam mint az állat a bukótérbe egészen a falig nem is kicsit ütközve. Ezt többször is kipróbáltam, több kanyarnál is, és mindenhol ez a tapasztalat jelentkezett.
    Összességében mentem 40-50 kört a próbák miatt.
    Ez alapján merem mondani, hogy jelentős segítség a fékrásegítés az úton maradáshoz kanyarban. Gyorsabb nem lesz, de legalább nagyobb eséllyel a pályán marad.
    Rásegítés nélkül ezeket a kanyarokat természetesen be lehet venni, csak teljesen másképp kell vezetni.
    Az időeredmények szerint, viszont, ha rásegítés nélkül viszonylag normálisan körbe tudtam menni, 2 mp-vel jobb időm lett, mint rásegítéssel.
    Ha jól emlékszem 2:06 xx vs 2:04 xx
    Igaz, hogy ehhez nagyobb koncentráció kell, és több gépészkedés, és több gyakorlás.
    Viszont az automata sebváltót nem állítottam át, és az a rásegítés nélkülire volt beállítva, és ez is érezhető különbség volt, mert a kigyorsításoknál gyengébben viselkedett a rásegítéses változatban. Talán ez a 2 mp különbség magyarázata.
    Ennek a tesztnek a függvényében én azt mondom, hogy a fékrásegítés alacsony lehetőséget engedélyezni kellene, hiszen gyorsabb nem lesz tőle senki, csak élvezetesebb a vezetése, mert 10-ből csak 2 -szer csúszik ki, és nem 6-szor mondjuk.
    Ez csak példa volt, nem kell kicsúszni 1 szer sem.
    Ha ezen múlik, hogy ne menjenek el társaink, nyugodtan lehet engedélyezni.(szvsz)
    Más pályákon is tesztelni kellene, mert lehet, hogy a pálya vonalvezetése miatt nagyobb előnyt is ad. Ezt nem tudom.
    Mindenesetre a mostani szakaszban jó lenne, hogy a szerón a lehetőség vissza lenne állítva, hogy az éppen aktuális pályán is lehessen tesztelni. Ne úgy mint tegnap, hogy kénytelen voltam offline módban. Aki nem akarja, nem használja. :R

Új hozzászólás Aktív témák