Hirdetés
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- ZIDOO médialejátszók
- Milyen monitort vegyek?
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Apple MacBook
- TCL LCD és LED TV-k
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#81556480
törölt tag
Vettem tempomatot mindenestül. x18xe1-be szerintetek mekkora szívás lesz beépíteni? Még nem tudom elo van e készítve .
Ez ugye a bovdenes. Magától a fizikai résztől nem félek, csak hát ugye a kábelezés. Szerintetek ha nincs ott a motornal a csati, akkot teljesen felejtos ?
-
aleister
veterán
Sziasztok!
Szeretném kivenni a hátsó szélvédőt a Caravan csomagtartó ajtajából. Kell valamire figyelnem az üveg kivételekor, vagy simán végigvágom a gumit sniccerrel, és kész?
Ugyanitt két finom sörért elvihető az ajtókasztni, már ha kell valakinek. Fekete színű, korrodált, de tökéletes ellátja a feladatát.
-
N.Ferry
senior tag
Sziasztok!
Megkérdezem itt is, hátha...
-
HoaryFox
őstag
válasz
ArthurShelby #82395 üzenetére
Nem tudom, nem mértem, nekem kellemes, nem az érdekel, hogy fokra pontosan azt lője be. Ami szerintem elég valószínűtlen, hiszen az érzékelő ott van a klímapanelen. Tehát +-1-2 °C biztosan van benne.
-
amargo
addikt
válasz
ArthurShelby #82395 üzenetére
Annyi értelme van a 2 zónás klímának, ha a vezető vagy utas hidegebbet / melegebbet akar, akkor az ellentétes helyen ülőre nem az fog közvetlenül menni.
Pl.: Az utasom szereti nyáron a jó hideg levegőt és 17fokra rakja, na ha az jönne vezetésközben is rám, akkor megörülnék, ellenben mivel izzadós a tenyerem, kell hogy jöjjön felém is a levegő (ezért nem megoldás, hogy elzárom meg amúgy sincs annak sok értelme), de mondjuk én 21-re rakom. -
ArthurShelby
addikt
válasz
HoaryFox #82394 üzenetére
És az annyi is?
Mert pl a totalcar-on is mondták (nem pont így, és nem az opelnél), hogy ha pl otthoni meleget akarsz (22fok), akkor 23-ra kell beálllítani, és ugyanígy a 22fokos hideget akarsz nyáron, akkor az inkább 21 legyen.Egyébként nálunk hiába 2 zónás a klíma kb semmi értelmét nem látom.
-
HoaryFox
őstag
válasz
ArthurShelby #82378 üzenetére
20-22 minden évszakban, csak a kirívó esetekben teszem feljebb/lejjebb.
-
Sanki
addikt
válasz
Declare #82389 üzenetére
"A jobban rugozik az auto, azt nem ertem mit jelent
Ha ugy erted, hogy jobban pattog, jobben erzödnek az uthibak, akkor persze, ez teljesen normalis. A nyari gumival kemenyebb lesz az auto. Ez a lenyege
"
Igen, erre gondolok, sokkal jobban pattog és jobban érzem vezetés közben az út hibáit.
-
Markizmark
addikt
Láma kérdés.
Opel benzinmotorhoz a GM-LL-A-025 minősítést kell keresni, ugye? Vagy Dexos 2. Asszem az lefedi ezt is.
X14NZ -
Declare
őstag
A jobban rugozik az auto, azt nem ertem mit jelent
Ha ugy erted, hogy jobban pattog, jobben erzödnek az uthibak, akkor persze, ez teljesen normalis. A nyari gumival kemenyebb lesz az auto. Ez a lenyege
A nyari gumi egy kemenyebb keverek, hogy a nagy melegben se "follyon" meg. A teli gumi egy puhabb keverek, raadasul annak a barazdai is melyebbek, igy összessegeben sokkal puhabb.
Ezert baromi nagy hülyeseg nyaron teli gumival jarni, mert egyreszt tönkremegy a gumi anyaga (felkemenyedik a nagy melegben, ahogy surlodik) es igy hiaba lesznek meg a barazdai a nyar vegen is, az anyaga kuka igy a lenyeget veszti el. Raadasul nyaron a kanyarokban es a fektavokon is borzasztoan fog viselkedn az auto egy nyari gumival szerelt valtozathoz kepst.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Romeo619 #82359 üzenetére
"..Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon…."
Ezt nem is értem
"...Az a baj meg sem tudom mutatni mert képeket nem találtam róla, ott meg nem csináltam..."
Segítek
hengerfej a szelep felől:
hengerfej felülnézetben:
mi a fenét lehet itt mélyen megvágni?Kérd meg a szerelőt,mutassa meg, hogy hol van az olajnyomás szabályozó szelep.( ha alapjáraton túl kicsi az olajnyomás, valszeg az olajnyomás szelep nyitott helyzetben beregadt.Elsőre azt illik ellenőrizni, ennek a hengerfejhez semmi köze.Ha azt se tudja hol van, neked megmutatom.
)
-
farkas-j
őstag
válasz
Sza_Sa #82381 üzenetére
Egy kicsit utánaolvastam, nincs itt nagyon ki-be kapcsolgatás a hagyományos rendszernél sem. Van egy un. expanziós szelep aminek segítségével szabályozza a gáz szükséges mennyiségét. Persze mindezt érzékelő(k) segítségével. Azért ennél jobb és összetettebb a változtatható szállítású kompresszoros megoldás. De még mindig nem tudom, hogy az Opel milyet alkalmaz.
-
farkas-j
őstag
válasz
Sza_Sa #82381 üzenetére
A ki-be kapcsolgatást azt értem, régen is így csinálták, de olvastam a neten, hogy kétezik már változtatható szállítású kompresszor. Ennek előnye a "fokozat mentes" sűrítési viszony változtatás, ami a motorra eső terhelésre is pozitív hatással van. Felmerült benem, hátha ezekben az autókban is ez van már.
-
farkas-j
őstag
válasz
Sza_Sa #82379 üzenetére
Igen, ez a meleg levegős az egyszerűbb megoldás. Csak most a gyártók már annyira nyomják magukról, hogy "zöldek", gondoltam hátha ebben is van valami előrelépés. Ha nem kell olyan intenzitású hideg, a kompresszor sűrítését vissza lehet venni, így a fogyasztás is csökkenthető (lenne).
-
Sanki
addikt
válasz
molnarpeter #82374 üzenetére
Elvileg 2,2 bar-ra lett fújva a gumisnál, de nem mértem meg benzinkúton. Érdemes lenne?
-
farkas-j
őstag
Kíváncsiságból kérdezem az alábbiakat. Az új Opel Merivák, Astrák klíma hőmérséklet szabályzása hogyan van megoldva a digit klímáknál? A meleg levegő hozzákeverésével állítják be a megfelelő hőmérsékletet, vagy változtatják a klímakompresszor sűrítési viszonyát? Esetleg a kettő kombinációja?
-
SPF
senior tag
Elso lengescsillapitok, stabpalcak, toronyszilentek es feltengely csuklo cserere a 21000ft-os munkadij szerintetek milyen ar? G Astra.
-
diegho
nagyúr
Van valakinek tippje, hogy mi a fenétől tol csak meleget az autó? Klímával is csak meleg jön, bármit állítok be, tehát nem a kinti meleget, hanem maximum fűtést! Lebontottuk a belsejét, de látjuk, ahogy állítja a motor a lapátokat, mégis csak szinte forró levegőt tol be. Végignéztük a biztosítékokat is, minden oké ott is. Gyakorlatilag teljesen mindegy mit állítok, csak szinte forró levegő jön.
-
Sanki
addikt
Hétvégén cserélve lett a téli gumi (185/65 r15) nyári gumira (195/65 r15), felni ugyanaz. Az normális érzés, hogy most a nyári gumival mintha jobban rugózna a kocsi és jobban érződik az út hibája?
-
bozont
veterán
válasz
athomi #82366 üzenetére
Ráadásul youtube-on rengeteg videó van mindenféle autótípushoz. Érdemes rákeresni olajcserére az adott típushoz és akkor már tudod mihez hová kell nyúlni.
De ha már olajcsere téma. A fáradt olajat hol lehet leadni? A környékbeli autószerelők nem nagyon díjazzák a témát, még ha fizetnék is valamennyit az átvételért.
-
Declare
őstag
válasz
athomi #82366 üzenetére
Igy saccoltam en is
Igazabol, ha azt nezzük, semmilyen munka nem nagy tudomany, ha megvan a rutinod, meg a tapasztalatod
Csak ugye azt szoktak sokan elfelejteni, hogy az autoszerelönek is meg kell elnie valamiböl
Meg ugye, az sem mind1, hogy elmehetsz horgaszni, ahelyett, hogy az autodat cseszteted
(mondjuk a 25k olajcsere, full fapad anyagokkal egy idösebb auton, azert valoban nem egy best deal
)
-
athomi
veterán
válasz
Declare #82365 üzenetére
Szűrőcserékkel együtt is belefér 1 órába, ezért mondtam hogy nekem soknak tűnik a kért összeg egy mezei szerviztől.
Ha van szerszámod a pollenszűrő és levegőszűrő cseréjét magad is elvégezheted könnyedén, akkor csak az olajszűrő és olajcsere marad a szerelőre. Nekem a levegőszűrő csere nem tartott 10 percnél tovább, pedig most csináltam először ezen a kocsin és még ki is törölgettem a burkolatot. Pollenszűrő csere szintén nem több 10-15 percnél. De amúgy az olaj és az olajszűrő cserét se egy nagy tudomány elvégezni. -
Declare
őstag
válasz
athomi #82364 üzenetére
Mannyi idö amugy egy olajcsere kb? 1 oranal többet nem nagyon kellene ra szamolni nem?
Haveromnak a mazda markaszervizben cserelik az mx5 ben az olajat kompletten 25k hufert
szoval ilyen GM olajokkal maszek szakszervizben, valoban kisse felturbozott arakkal dolgoznak akkor...ök gyorsabban akarnak zarkozni a nyugathoz
En szoktam asszem 10-15k hufot fizetni, de az olajat en viszem.
-
athomi
veterán
válasz
Zolabol #82363 üzenetére
Akkor sima pollenszűrőről van szó, nem aktívszenesről. Az megvan max. 3000,-Ft-ból.
Nekem így az ország keleti feléből soknak tűnik a munkadíj. Plusz azzal kapocslatban is vannak fenntartásaim, hogy milyen olajat tesznek a kocsiba, nem egy embertől hallottam már hogy 10W-40-est tettek neki bele, miközben az Opel azt nem is ajánlja. -
athomi
veterán
válasz
athomi #82361 üzenetére
Mondjuk ha aktívszenes pollenszűrő helyett csak sima pollenszűrővel kalkulálunk az az anyagdíjat mindjárt 3000,-Ft-tal kedvezőbbé teszi, így az anyagdíj csak 14.600,-Ft. Így nézve pedig szerintem drága a munkadíj, ráadásul lehet a kimaradó motorolajat sem kapod meg, vagy lehet eleve hordóból önti, ami még kedvezőtlenebbé teszi a 25.000,-Ft-os árajánlatot.
-
athomi
veterán
válasz
Zolabol #82354 üzenetére
Munkadíjba mindenki más áron dolgozik, elég nagy különbségek is tudnak lenni. Viszont az anyagdíjat ki tudod számolni.
GM motorolaj 5W30 5L ~7000,-Ft
Levegőszűrő (Mann Filter) ~2800,-Ft
Olajszűrő (Mann Filter) ~2300,-Ft
Pollenszűrő aktívszenes HENGST ~5500,-Ft
Össz.: 17.600,-Ft -
Astra J Sports Tourer-be milyen izzók valók? Illetve T20-ba és tolatóba ki mit használ? Ledesítésen gondolkodom.
-
Romeo619
senior tag
válasz
Szada85 #82358 üzenetére
Igen közben én is néztem. 150-rt már lehet kapni ezt a típust. de mivel kaptam céges autót ezért akartam megcsináltatni, és nem rákölteni 300t
hiszen maga a kocsi ér vagy 1,1milliót...
Amúgy ha ez a hiba marad, mennyiért lehet eladni? Megvenné ezt így valaki, hogy feltüntetem, hogy ilyen hibája van?
Áhhhhh nem cserélem le őt, soha nem akart behúzni. Az a baj meg sem tudom mutatni mert képeket nem találtam róla, ott meg nem csináltam.
De ma hívni és részletesen rákérdezek mi a baja, addig kis türelmet kérek
Októberben egy "hozzáértő" szerelő már cserélte a láncot a pumpát, meg minden ilyen vacakot, de hát nem az votl a baja hanem ez :/ -
Szada85
aktív tag
válasz
Romeo619 #82355 üzenetére
Én ugyan nem vagyok autószerelö, csak hobbi szinten reszelgetem a vackaimat, de nekem valahogy nem áll össze a helyzet, tényleg elég fura, amit leírsz. ( minden bántás nélkül )
Nem tudom, mióta ismered/jársz ahhoz a szerelöhöz, de elképzelhetö, hogy Öt kellene úgy egészben lecserélni.
Az, hogy olajnyomás gondod van, ott szerintem elsö körben az olajpumpát, annak müködését, esetleg olajsár miatti eltömödését nézném/nézetném meg,, nem rögtön lerántani a hengerfejet.
"Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon."
Ebböl nekem az jön le, hogy Ö fogta, hozzányúlt ("megvágta olyan mélyen" - bár bevallom, hogy nekem újítottak már fel hengerfejet, és ilyen, hogy "megvágjuk a fejet" említés szinten sem került elö
), és most emiatt szerinte gyakorlatilag kuka a HF... itt azért felmerülne az Ö felelössége, elvégre Ö végzett rajta valami müveletet, ami miatt javíthatatlan lett.
Ahogy félpercre meggoogliztam, 150-250 Ezer között dobált ki komplett z14xep motorokat, de kizártnak tartom, hogy egy ilyen gyakori motorhoz ne állna hegyekben az alkatrész, köztük a hengerfej is.
-
Szada85
aktív tag
válasz
Zolabol #82354 üzenetére
Ez sajnos az a téma, amiben sosem lesz konszenzus, mindenki a saját bevált márkáját fogja javasolni, vagy azt, amivel neki tapasztalata van.
A 10w40 szerintem nem való ahhoz a motorhoz, ha megnézed a kezelési útmutatót, abban is nagy eséllyel 5w30 lesz, mint a motorhoz való olaj fajta, én maradnék a gyári elöírásnál.
A márka pedig, ahogy mondtam, egyéni preferencia lesz.
Én pl. az F Astrámban és a C Vectrámban is Liqui Moly olajat használok, és elégedett vagyok vele, de biztosan más is leírja majd a saját tapasztalatát más márkával. -
Romeo619
senior tag
Háááttt nagy a bajom igazából mint kiderült.
Mint írtam korábban alapjáraton elszökik az olajnyomás, és 0.3B. Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon.
Ő azt javasolta, hogy lehet jobb ha kicseréljük az egész motort mert ezt az alkatrészt elvétve lehet külön kapni...de még elvileg várunk egy visszaigazolásra.
Nem vagyok egy nagy hozzáértő ezt meg kell vallanom, de nem tudom, hogy melyik az az alkatrész amit ne lehetne külön kapni.
A motor egy Z14XEP. Mennyibe kerül egy ilyen bontott motor?
U.i
ebben biztos írtam marha értetlen dolgokat -
Zolabol
tag
Sziasztok.
Tudom lerágott csont, de olvasok ezt is azt is a témában, és nem vagyok egy autóguru
Olajcsere előtt állok, és mivel a szerelő horror árat mondott (25e ft, átlagos alkatrészek mellett), úgy döntöttem magam csinálom meg.
Fő kérdésem, hogy milyen olajat rakjak bele? 5w30, 10w40?
GM olajban gondolkozok. Mennyi megy bele, 4-4,5 liter?
Esetleg más gyártó olaja, ami ebben a kategóriában jobb?Autó paraméterei:
2005-ös G astra, 1.4 benzin, Z14XEP, 195e km, általában rövid távokat megyek vele (15-30km)köszi
üdv -
senzaj
senior tag
válasz
Declare #82347 üzenetére
+1
Eddig (1 év alatt, kopp-kopp) még semmi gondom nem volt a szintezés és fordítás sebességével.
Bár nekem más xenonos autókkal nincs sajnos összehasonlítási alapom, faternak sima halogénes a h astra kombi. Bármikor átülök az övébe, mintha 2 mécses világítana halványan elöl. -
Tikakukac
titán
válasz
Declare #82349 üzenetére
Ezt mindenki meccselje le, ahogy érzi. Az totál biztos, hogy a szubjektivitás sajnos tud meglepizni.
Más: ha valaki akar állítható intervallumos ablaktörlőt, akkor van a reléhez meg a karhoz is forrás, a héten rendelek be egy pakkot, akinek kell jelezheti és hozzácsapom.
-
Declare
őstag
válasz
Tikakukac #82348 üzenetére
Na hallod, ha a Papp Tibi azt mondja...
Eleg nevetsegesen hangzik azon lovagolni, hogy egy szarra mant atlag magyar uton nem kepes lekövetni a xenon a huplikat, meg a katyukat....nincs az a technologia, ami arra kepes lenne
A vezetö szempontjabol a vizszintes követes a fontos. A függöleges himbalast, azon a szinten, ami otthon van, nem lehet kivedeni. Ez teny, hogy ilyenkor egy xenon vagy led jobban fogja vakitani a szembejövöt.
Amugy pont multkor olvastam, h a nem matrix ledeket be akarjak tiltani, pont azert mert a baromi nagy fenyerö miatt nagyon vakitanak. Csak az automata led matrix lampak lennenek csak engedelyezve, amik kitakarjak a fenyt a szembejövö, vagy elöl menö autos elöl. Mondjuk a magyar utakkal ez a "tudos" csoport sem kalkulalt
-
Tikakukac
titán
válasz
Declare #82347 üzenetére
Senki nem ír az Égéstérben, mivel az podcast
Stump Bandi meg Papp Tibi mondta. Ha fotelhuszárok, legyen, én jellemzően ezeket el szoktam hinni. Én magam is tesztelek, csak nem kocsikat, meg szoktam előlegezni a kollégáknak az ilyesmit.
Nem a kanyarkövetésről volt amúgy szó ott sem. A függő szintezés volt a gond.
-
Declare
őstag
válasz
Tikakukac #82344 üzenetére
Nyugodtan kikeresheted, mert nekem is xenonos H Astra van es mellette van a csaladban A3 Audi, illetve egy ideig Volvo V40 (ugyan csak xenonos, kanyarkövetös) kulcsos ceges autot hasznaltam. A lakasom elötti körforgalmat, altalaban nem 5 km/h val szoktam venni
....az astra tök jol leköveti a körforgalmat, a volvo az olyan volt, hogy kb mar kifele mentem a körforgalombol, amikor az még csak befele forditotta a fenyet.
Szoval, hogy valami fotelhuszar, aki talan soha eleteben nem is latott xenonos H astrat, mit ir az Egesterben, az nem nagyon fog meghatni, szoval ezert nem kell faradnod
(#82346) Tothgera30 az ha nem jol van beallitva a xenon, az nem a technologia hibaja
allitasd be.
Mivel egy xenon izzo nagysagrendekkel több lument (fenyeröt) produkal, mint a halogen (technologiarol beszelek, nem izzorol, vagy tipusrol...a halogen technologia tud x lument a xenon meg mondjuk 1,5x vagy 2x lument), igy igazabol kisse meddö vitatkozni arrol, hogy melyikkel lehet jobban laltni
-
válasz
Declare #82343 üzenetére
Pont ellenkező véleménnyel vagyok erről. Összehasonlítani az MU/NBU-s halogén és Xenon fényszórós autót tudom. Nálam a halogén jól beállítva szépen terít, ködös időben gyakran mögém zárkóznak, éjszaka nem vakítja a szembejövőt, de látok vele. Viszont Xenon-nál városban folyamatosan alá szintez, országúton már jó lenne, de sokszor kissé felfelé lövi a fehér fényt, és ez a szembejövőt igen zavarja. Bár hozzáteszem, nem fiatal autóban próbáltam, biztos nem frissen volt beállítva, de a hazánk átlag szgk kínálatának nagy része ilyen.
-
Declare
őstag
Ha szoktal autozni este (nem csak ilyen hetvegen elmegyek a teszkoba autot keresel), akkor felejsd el a halogent. Egyszer hasznalsz legalabb ideiglenesen egy xenonos autot, soha többet nem akarsz majd halogent
Az Opel meg amugy is eleg jo a lampak teren. A H astra xenonja pl komolyabb, mint mondjuk az azonos evjaratu audi A3 vagy Volvo S40...de az uj K astra led is nagyon ügyes
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984 #82333 üzenetére
Igen valamit valamiert.
-
Szada85
aktív tag
válasz
diegho #82321 üzenetére
Azt gondolom, hogy - ahogy ez nyilván mindegyik autóra ugyanígy igaz - attól is függ ez persze, hogy kitöl, mennyire karbantartottat veszel, megnézéskor láttam nem egyet, amivel nagyon be lehetett volna szaladni a f*szerdöbe.
De alapvetöen azon a véleményen vagyok én is, hogy nem egy túlbonyolított motor, és az eddigi tapasztalatok alapján csak megerösíteni tudom a kolléganöd véleményét.
Én cirka 30 ezer Km-t mentem vele egy év alatt, a vásárlás utáni nagyszervizen (olajak,szürök, szíj, vezérlés a járulékos dolgokkal ) és a 10 ezrenkénti kisszervizen (olaj,olajszürö, ékszíj, levegöszürö, stb.) kívül egyedül a szelepfedéltömítést kellett cseréltetni (a nagy ccm miatti hatalmas hö egyszerüen "megeszi" idövel ) pici olajpára miatt, ezt leszámítva semmilyen müszaki gondja nem volt ( holnap nyilván a 6 henger 8 felé repül, kop-kop-kop
), a 6 henger hangja továbbra is megbabonázó, böségesen elegendö szinte minden forgalmi helyzethez, szóval itt is erös az imádás.
Vannak dolgok, amikre oda kell figyelni, és akkor nagyon sokáig nagyon sok örömet fog okozni egy ilyen autó.
Az árakban elég durva szórás van, én egy éve a ~119 ezer(re tekert) Km-es autót 3550€-ért vettem, most pedig egy hasonló futásúért simán 4-5000€-t is elkérnek állapot és extrák függvényében.
(Az enyémet, 150 ezer Km-rel, elég jó felszereltséggel, 1 éves téli (17-es gyári felnin), 1 éves nyári (18-as Irmscher felnin ) gumikkal, vezetett szervízkönyvvel, meg az egyéb ínyencségekkel szerintem én is beáraznám valahova böven 5000€ fölé. És akkor már nem kellene sokkal kipótolni egy OPC-hez.)
-
Chiftain
aktív tag
válasz
Tikakukac #82319 üzenetére
Hibakódokat hagyom is akkor. Természetesen szerelő lesz belőle a diagnosztika miatt, ahol azért remélem a hibakódokra is kitérnek ha vannak. Köszi a segítséget.
Dr. Gonzo: Valamit csak kell néznie hogyha sehogyse jó neki amíg nincs leprogramozva. Szívtam már az EGR-el miután megvettem az autót, most érzetre más a hiba. De persze kizárni nem lehet ezt se!
-
athomi
veterán
válasz
athomi #82286 üzenetére
Szelepfedél tömítés cseréjével kapcsolatban valaki?
Szedjem le a szelepfedelet, takarítsam meg a blokkot és a fedelet a dzsuvától, távolítsam el régi tömítést, helyére tegyem be az újat és mehet vissza a fedél? Nem kell valami plusz tömítőanyag? A szelepfedél csavarjait mekkora erővel kell meghúzni?
-
diablo1984
veterán
válasz
AMD Power #82323 üzenetére
Árban veri a corollát, minősègben a japán jobb ès megbízhatóbb! Èn is azt is nèztem volna a yaris után(maximálisan túlteljesítette az elvárásomat), de az mocsok drága, a kínálat vállalható alja kb 50%-al az opel ára fölött kezdődik. Lehet, hogy az opelben van egr ès a láncos vezèrlèse sem az örökkèvalóságnak kèszült, de ebben a vezèrlès nemrèg volt cserèlve(mint tapasztaltam, semmi lógása sincs), az egr-t meg tudom magam is takarítani, ha eljön az ideje, mert tiltani nem tilt, az asszony akár check enginnel is eljár a városban, ha úgy adódik, de 4 kilóval több marad a zsebben, ami a yaris költsèghatèkony cserèjènèl fontos számomra. De így 260 ezer árnyèkában is teljesen vállalható állapotú az autó!
-
CsakEgySrác
csendes tag
válasz
CsakEgySrác #82325 üzenetére
csak a lényeg maradt le... Z16XE a motorkód. Pillanatnyi fogasztásmérére van állítva a kijelző és hidegebb időben 2 l/h-t ír, ami szépen lassan leesik 1,7-re egy percen belül. Melegebb időben viszont 2,2-t mutat, ami pár perc alatt csak 2-ig megy vissza. Remélem érthető, hogy mi a probléma.
-
athomi
veterán
Azért szokni kell rendesen a dízel (1.6 TDCI, 110Le) után a (1.6 115Le) szívóbenzinest. Normál, nyugis használat mellett olyan, mintha 20-30 Le-t visszaléptem volna.
Ugye a dízelt 2500-as fordulatnál már bőven elválthattam, megvolt az erő bőven 2000-res fordulat alatt is ahhoz hogy hasítsak, itt meg azért bőven 3000 fölé kell pörgetni a motort ahhoz hogy a következő fokozatban is meglegyen a kellő erő. Meg is viccelt ma rendesen, mikor egy besoroló sávból be akartam előzni a sort.
-
CsakEgySrác
csendes tag
hali!
mitől lehet, hogy ilyen meleg időben (15 foknál több) hidegindítás során olyan mintha sokkal dúsabb keveréket képezne az autó. Indulás után, ha hideg és elengedem a gázpedált, akkor másodpercekig olyan, mintha nem is szálltam volna le a gázról és lassan esik vissza a fordulat. Hidegebb időben, kb. 10 foknál normálisan működik. Illetve a fogyi is nőtt érezhetően. Lehet, hogy lambda szondát kéne cserélnem? köszi a segítséget -
Tikakukac
titán
A légzsák átvezetőnek van klasszikusan ilyen hangja amikor szorul és tekeredik fel. Középállásból teljesen el tudod forgatni mindkét irányba a kormányt?
Mondjuk te elvben nem raktál fel multikormányt, hogy ilyen bajod legyen. Én is onnan tudom, hogy teszteltem mi van ha ujjal tekerem és nem jó helyre rakom a centert.
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984 #82315 üzenetére
Nálam akár versenybe is tudna szállni a E12 Corolla ellen.
-
Sanki
addikt
A következő ciripelő / kattogó hangot vajon mi okozza? [link]
Jelenség: indexelés közben, ahogy forgatom a kormányt úgy recseg (mindkét irányba), ahogy a fentebb felvételen is hallatszódik. -
Tikakukac
titán
válasz
Chiftain #82318 üzenetére
Hibakód az megy anélkül is, de az önmagában édeskevés még sajnos. Rendes USB-s cumóval már lehet látni minden élő adatot is, az már hatalmas segítség. Mondjuk ha épp multiméterezni kell, akkor nem fogok 4 tonna vezetéket meg csatit megnézni, hanem azt, amivel a gép szerint is gond van. Kis mákkal meg is lesz.
-
Chiftain
aktív tag
válasz
Dr. Gonzο #82313 üzenetére
Akkor az Ecu annyit néz csak hogy nyitva van-e vagy nincs? Az mind1 neki hogy a kipufogó gáz ténylegesen visszajute vagy sem?
Tikakukac: Akkor egy diagnosztikát kellene először csináltatnom. (Nincs hozzá semmim így én nem tudom megcsinálni) Vagy van erre valami házi módszer is? Az akkor megmondja hogy mi nem stimmel, amiből lehet következtetni a hibás alkatrészre?
-
Tikakukac
titán
válasz
Sza_Sa #82316 üzenetére
Ha nem kéne üzemeltetni, nincs gond. Én az vagyok, aki egy mosógépnél hamarabb keresi meg a csapágy cikkszámát, mintsem a kirakott adattáblát vizslatnám jobban. Szimplán, mert nagyon rossz érzés, amikor az ember egy minden nap használt eszközét elveszti és gazdasági totálkárba esik bele. Muternak szoktam ecsetelni miért nincs nevemre írt kocsi, meg nem is lesz sokáig Pesten. Főleg miután kiszámoltam mi pénzt lehet dönteni egy elvben faék kocsira is
Azt inkább elsörözöm, meg elverem a többi hobbimra
-
-
Tikakukac
titán
válasz
ArthurShelby #82310 üzenetére
H-n a szintezés lassúságát említették. Plusz az ár. Az tud pokol lenni.
1 pár sima gyári lámpa patent állapotban 13k a G-be, totál felizzózva 25k nagyon príma izzókkal. Lámpakapcsolók 1500Ft-ok az angoloktól. És ennyi. Ha üzemeltetni is kell egy nagyságrend a diffi. És a vadaktól sajna a xenon sem ment, ellenben ha az törik akkor hozod a kötelet
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Tothgera30 #82309 üzenetére
Milyen gyermekbetegségei vannak a xenonnak?
Igazából a legjobb este az országúton, ahogy megy a kanyarkövetés, és automatán kapcsolgatja a reflektort. Olyan mint egy rossz szoftveres mátrix led-es fényszóró.
-
Halogén párti vagyok, veszel bele Megalight Ultra-t vagy Night Breaker-t, és kizártad a Xenon-ra jellemző gyermekbetegségeket. Bár manapság talán már kezd is kikopni a Xenon, a Matrix led kezd bejönni, de hiba esetén ott is brutális árak vannak.
Ui.: T20-as DRL-t ki ledesített? Mit érdemes venni bele?
-
footy
addikt
J Astraban erdemes bixenonosat keresni, vagy a halogennel is elheto?
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám hogy az autó 2. fokozatba kanyarból kigyorsításnál alkalomszerűen megtorpan. Illetve van amikor 3. fokozatban 2000 fordulat alatt gyorsításnál szintén megtorpan, szintén alkalomszerűen. Minél jobban nyomom a gázpedált annál jobban jelentkezik a dolog. Merre lenne érdemes keresgélnem a hibát?
Új hozzászólás Aktív témák
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest