Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- ASUS notebook topic
- A NEX üzletágat is leválasztaná az Intel
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz
Markizmark #110499 üzenetére
Azt azért biztosan tudod, h az opel nem gyárt olajat (se), ahogy a váltót is veszi valakitől.
-
válasz
Markizmark #110497 üzenetére
Köszi az infókat
Közben lehet megvilágosodtam. GL-5 olajat töltöttem bele GL-4 helyet. Amit azért nem tudok hova tenni mert a FEBI hivatalos oldaláról van az infó, h mehet az autóba a 32590Gear Oil SAE 75W-90 GL-5Az oldalon a GM cikkszámra keresve (1 940 768) is ezt dobja és egy GL-4-et (180073Gear Oil SAE 75W-80 (GL-4).
De ahogy tudom a GL-4 és 5 nem kompatibilis egymással akkor miért dobja az oldal? -
válasz
Markizmark #110495 üzenetére
A te képedhez képest a középső jobbra van eltolva. Úgy van üresben ahogy a képeden?
-
válasz
Markizmark #110493 üzenetére
Ahogy mondod
Egyébként olaj az volt benne rendesen - még nem mértem le pontosan, de 2 liter megvolt (1,6 az előírás) - a túl sok olaj ahogy tudom nem probléma, fent a szuszogón kidolgozza.
Odáig jutottam tegnap, h lekötöttem a futóművet, motort rögzítettem - hát nem vagyok szerelő a látszik a sebességen
Az nemrég tűnt fel, 75w90-es olaj volt benne 75w85 helyett - ezt dobta a shop cikkszáma:
váltóolaj FEBI BILSTEIN 32590 - nem gondolnám, h ez volt a baj -
Hamár váltó kérdés, nekem is gondom akadt (2001 Vectra, F17 sporty váltó). Pénteken hazafele 3.-ban "maradt" a váltó - onnan sehova. Kuplung az rendben volt, meg tudtam állni járó motorral.
Elkezdtem lebontani a váltót de először levettem az a "kupakot" amibe bele megy a rudazat. Ezt:
Ez mozgatja a szinkronkapcsolókat, itt:
Azokat a körmöket (9-es környékén) tolja, emeli.
Szóval ha ez beállt (fentről nem tudtam megmozdítani a körmöket) akkor mire számítsak? Új váltó? Vagy ha lent lesz akkor majd meg tudom indítani? Egyébként valszeg olajhiányos volt a rendszer, most engedem le az olajat és lemérem - de van egy rész ahol tuti szivárgott az olaj (ezt most orvosolom ha megmarad a váltó).
Kíváncsi vagyok a véleményetekre -
mephi666
nagyúr
válasz
Markizmark #110472 üzenetére
1.6 B Zafinál nekem is 1.6litert mondott a szerelő, amikor észrevette a szivárgást: mondta is, hogy "ebben alapból nagyon kevés van, ezért érdemes azonnal foglalkozni vele, nehogy hosszabb utakon elkopjon először az olaj, majd valamelyik fokozat"
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110487 üzenetére
Tudom. De nekem elég a cseréhez, ha nem szép tiszta.
-
313313
addikt
válasz
ArthurShelby #110485 üzenetére
Majd most viszem az autót szerelőhöz, olaj+szűrők csere+ váltóolaj+teljes átnézés. Aztán legalább egyszer ki lesz cserélve....
Két évente én se fogok benne cserélni olajat, évi 5-6k km-el számolva ha 10 évig nálunk marad, akkor már nem én cserélem a következőt -
ArthurShelby
addikt
válasz
ncc1701 #110481 üzenetére
Automatáról 60ekm után olyan fekete, büdös folyadék jön le
Az olaj színe konkrétan semmit nem árul el (helyből befeketül 1-2ezer km után), a szaga már inkább. A leengedett olajat laborba szokták küldeni, ha meg akarnak belőle valamit tudni (ezt nem én találtam ki, hanem a bimmer expertesek). -
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110484 üzenetére
Saját autóimból tudok kiindulni. Kis yaris, swift 1.5 litert kér, kettőt kap. Aisin af-40 váltóról pedig 3L jön le a leeresztőn, az annyit is kap, drága volt a felújítás, nem tudom mit szólna +1 literhez, ez azért bonyibb, meg más, mint a kézi.
Olajat, alkatrészt magam veszem, viszem, szerelő havernak így jobb. És nem kell matekozni, 1x kellett megnézni, azóta mutatom a képet a telón, h ilyent adj dikk.A mogyoródi úti Castrol mintabolt a melóhelytől 5 perc. Egy ilyen minden szűrő, olajak cseréje 1, max pofázással 1.5 óra. Ebben benne van az is, h fel van emelve csáposra a vas, drótkefe, lefújom rozsdaátalakítóval, ahol látok felületi rozsdát, és ráfújok festéket/alvázvédőt.
Mivel magam (is) csinálom, ezért az autót nem kell otthagynom sehol. Ha mégis úgy lenne, hát ezért van 3, h kettő tuti mindig menjen. ~30 éves korom óta ez megy, most múltam 50. -
ArthurShelby
addikt
válasz
313313 #110483 üzenetére
25-30 ezer mérföldet vagy 2 évet írnak
Az kevesebb, mint 50ezer km, ez még a 60ezres periódus alá is megyÉn számomra megbízható legolcsóbb helyről (autokun) 8ezért láttam/liter+posta, az helyből 24+3=27ezer plusz munkadíj->min 35, de inkább 40 összesen, plusz oda-vissza út, plusz idő.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
ncc1701 #110480 üzenetére
Itt azért elég optimálisan számolsz. Helyből az m32-be 3l megy, de én az f40-et tudom (gondolom te is) oda szintén 3l kell (nem 2). Ráadásul az emberek többsége autószerelőhöz megy, nem maga cseréli a váltóban az olajat havernál (aki autószerelő, szóval tudsz tanácsot/segítséget kérni, ha elakadsz).
Illetve nem csak a pénz itt a lényeg. Az idő, ami elmegy pluszban rá (egy több gyerekes családnál pl, zafiránál ez számít). Pl ha te veszed az olajat, utána kell nézni melyik kell bele, milyen áron, honnan veszed (ok, posta elhozza). Ha nem te veszed, hanem a szerelő az is rendelget, megy vele az ideje, ergo felszámolja munkaidőnek. Utána autószerelőhöz el (ami nyilván nincs közel, mert a műhelyek mindig kinn vannak a perem vidéken. Megvárod, vagy otthagyod az autót (akkor intézned kell fuvart, vagy tömegközlekedés, ami a perem részen nem az igazi), szóval simán elmegy vele egy délután, akár teljesen fölöslegesen is. (kíváncsi vagyok neked a legoptimálisabb esetben mennyi idő: tudod milyen olaj kell, csináltad már, szerelő havernál megcsinálod).
Ezért mondtam, hogy ez még precízen nincs tárgyalva. (És nem hinném, hogy mi fogjuk, mivel nem értünk annyira hozzá. Legtöbb adata valószínűleg a gyártónak van...)
Az átmosós váltó csere automatánál
Az átmosós csere pl vita téma még a szakértők között is, mivel nagyobb nyomást használnak, mint normálisan, ami az alkatrészeknek (pl tömítések) nem biztos, hogy jót tesz (kérdés mennyire bántja/nem bántja). Szóval ez sem ilyen egyszerű. -
313313
addikt
válasz
313313 #110482 üzenetére
Nézelődtem külföldi honlapokon (angol) ott 25-30 ezer mérföldet vagy 2 évet írnak az olajcserére. Gyári előírás nincs, ellenben gyenge az olajelvezetés és a csapágyméretezés, így a sűrű csere váltót ment. Még azt írják nagyobb hőfokon megy ez a tipusú váltó (M32) így 50 mérföld felett az olaj szinte minden kedvezőbb/olaj tulajdonságát elveszti....
Egy liter olaj olyan 5-6k, a három liter kell bele 15-18k, meg még beleöntik. Képek alapján egy könnyen hozzáférhető csavarral leengeded az olajat, fentről meg betöltöd az akku és hűtővíz tartály között lévő töltőnél.... -
313313
addikt
válasz
ArthurShelby #110478 üzenetére
Maradjunk annyiban vannak jobb, kevésbé jó és rosszabb váltók. Van aminél elég a nagyobb olajcsere periódus, van aminál a kisebb is rizikós, pláne úgy, hogy gyárilag alultöltik olajjal a váltót.
Most hírtelen kerestem (saját autómra M32 váltó), de nem igen találtam előírást rá.
Szerk.: az a baj, más egy 15-20 éves technika, más egy 10-15 éves, más egy 10 év alatti technika karbantartási intervalluma....
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110479 üzenetére
Ja. Automatáról 60ekm után olyan fekete, büdös folyadék jön le, h ha látod, és műszaki ember vagy, akkor q sürge revideálod a 60ekm-es periódusos elved. Szerelő havernál nem én vagyok az egyetlen, aki motorolaj cserénél váltó olajat is cserél az automatán. Myilván én spec eset vagyok, mert bevertem a fejem, és nagyon tetszik a kombi insignia, ergo megtartós, és ráköltős. Nem számolgatok, amit bekér, azt megkapja.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110478 üzenetére
Kézi váltósba belemegy 2L olaj, az saccra 10-15eft, automatáról (enyémről pláne) lejön a fele, azaz 3l, az 20eft. Azaz szumma az autó fenntartásához képest gombok kategória, amíg a motorolaj lefolyik, addig a váltó olaj is, és kb +10 perc a meló. Tudom, mert én csinálom szerelő havernál.
Az átmosós váltó csere automatánál az valóban matekos. De ha gyakran cserélsz hagyományosan olajat (azaz higítod a jóval), akkor az kb sosem kell. -
ArthurShelby
addikt
válasz
ncc1701 #110476 üzenetére
mint a gyár spórolásra kihegyezett marketingesének
A marketinges a kézire még azt mondja, hogy élettartam olaj (mint eredetileg az automatáknál), szóval a marketingest hagyjuk.
Én azt mondom, hogy a kéziváltó olaj csere még nincs kellően kitárgyalva a szakmai fórumokon, mert lehet 120, esetleg 150ezer is elég a kézinél.A szerelőd nyilván a roncsokkal találkozik, nem azokkal, amikben 120ezrenként cserélték az olajat. Ráadásul a VW-nél a márkaszervizek az automa váltóolajcsere alkalmával a váltóolajszűrőt 90%-ban nem cserélik.
Ha 60ezret mond neked, azzal nem lőhet mellé. Ha esetleg 120 ezer is elég lenne neki mindegy, mert nem ő fizette. -
ArthurShelby
addikt
válasz
313313 #110477 üzenetére
de jéziknek se fog ártani az olajcsere
Ezt nem vitatom, de mondjuk lehet 120ezer is elég lenne (nem tudom, nem értek hozzá). Egy váltóolaj csere nem 2Ft, és nem mindegy, hogy fele annyiba kerül az autó fenntartása, vagy 2szer annyiba.
Csak azt mondom, hogy ez még nincs eléggé kitárgyalva szakmaibb körökben sem.Pl a 30ezres motorolajcsere is lehet jogos, ha a kocsit állandóan csak autópályán használják üzemmeleg körülmények között. Vegyes használatnál már 15ezer, csak városi használatnál 10ezer, esetleg 8ezer km a motorolaj csereperiódus.
Itt ebben az esetben a gyártó "csak annyit" csalt, hogy a legideálisabb körülményt vette.Néha azt látom, hogy valakinek van egy döglődő motorja (mert mondjuk 250ezer km-ig csak 30ezrenként volt olajcsere, miközben csak városban használták) és a következő gazdája azt hiszi, hogy meggyógyítja, ha 5ezrenként cserél benne olajat. Közben a kocsin ezeréves kuka gumik vannak.
-
313313
addikt
válasz
ArthurShelby #110475 üzenetére
A gyártókat el kell felejteni. 30-40k km-kénti motor olajcserékből kiindulva. C4 GP (Grand Picasso) fórumba is 60-70k km-t mondanak a szakik az autómatákra, nyíván azoknak sarkallatos pontja az olaj, de jéziknek se fog ártani az olajcsere.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110474 üzenetére
Már ujítottam fel kézi váltót is, a szaki mondta, h 60ekm. Én inkább annak hiszek, aki felujítja, mint a gyár spórolásra kihegyezett marketingesének.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
313313 #110461 üzenetére
Az olajcsere gyakoriságról volt szó.
Viszont az tényleg igaz, hogy az m32 egyik (fő) rákfenéje az olajtöltet. Az alfa topikban talán még többet is tudnak (ott is van m32, ha jól tudom még csapágy upgrade szokott lenni), de m32-ből is több generáció van (ha jól tudom idővel javult valamit). -
ArthurShelby
addikt
válasz
ncc1701 #110460 üzenetére
Pl VW-nél a dq381-es dsg (automata) meg gyárilag 120ezer az olajcsere periódus, a példáddal sokkal előrébb nem vagyunk. Ergo gyártónként elég sok minden változik.
Inkább arra próbáltam rámutatni, hogy a kézi váltók között az olajcsere periódusban nincs még közmegegyezés/nincs még kiforrva (mint pl a 60ezres automata váltóolaj, vagy a 15ezres motorolaj cserénél). Valaki azt mondja, hogy ugyanúgy 60ezrenként kell cserélni a kéziben is, mint az automatában, valaki 120ezret mondd, valaki érzésre. A lényeg, hogy kézire szerintem még nincs kialakult, sokak által elfogadott szabály (gyári előírás meg főleg nincs).
-
ncc1701
veterán
válasz
Markizmark #110472 üzenetére
Szuszkába 1.5L helyett én is 2 litert öntök, nem fogom rakosgatni a felet. Egyedül az automatába töltök annyit, amennyi meg van adva.
-
dethroner
veterán
válasz
hdanesz #110467 üzenetére
A első szélvédő fűtés az a klímáról megy, szóval elvileg nincs köze se a "hagyományos" fűtéshez, és így a kiegyenlítő tartályban lévő hűtőfolyadékhoz se. Szerintem csak véletlen összefüggés hogy pont akkor néztél rá a tartályra, amikor használtad a szélvádé fűtést. Most hogy teljesen feltöltötted használd és nézegesd újra a folyadékszintet. Észre fogod venni hogy ha csökken a szint, akkor is csökken, ha nem fűtöd a szélvédőt, ha meg nem csökken, akkor se fog, ha páramentesítesz
-
313313
addikt
Ha arra gondol, amire én, kettő gomba van, az egyik a hátsó szélvédő fűtés (ha van neki) a másik meg a szélvédő leszárító,utóbbi miatt se kellene fogynia a hűtővíznek.
hdanesz:
Esetleg lehet lyukas még valamelyik radiátor/csatlakozási pont. Bár akkor szinte mindig fogyna a hűtővíz. Előző autómnál az utastér radiátor is meg-megadta magát (nem nálam), meg a fűtővíz átvezetésnél is megadta magát a gumi (ez szintén tioushiba volt) Mind a két esetben a beltérbe folyt a víz, vezető vagy az anyós oldalon a földre, ergó mindig vizes volt télen a beltér....
Kolégának a hűtője lyukadt ki, ott csepegett el a hűtővíze, még el nem durrant. Bár ezek 18-20 éves autók voltak....Szerk.: olyanom van, használjuk/használtuk mi is.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
J Astra, 1.4 turbó benzin. Az elmúlt napokban többször használtuk a páramentesítő funkciót és fogyott némi hűtőfolyadék a tartályból. Eddig nem csinált ilyesmit...lehet ennek köze a páramentesítés használatához?
Nem vészes, kb. fél centit csökkent a szint. Nem olajos, nem trutyis.
Tegnap is mentünk vele, páramentesítő nélkül 40km-t....és nem fogyott tovább. Folt nincs a kocsi alatt.
-
313313
addikt
válasz
ArthurShelby #110456 üzenetére
Csakhogy az M32 váltóba 2,8-3 liter olaj kell, gyárilag olyan 2,4 litert raknak bele...
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #110456 üzenetére
Annyira nem, h a 2019-es swiftemnél 40ekm a váltó olaj csereperiódusa. Érdekes, japók sokkal szarabb váltókat gyártanak ezek szerint, mint mondjuk a franciák, ahol kb "sosem kell" cserélni.
Na, akkor most el lehet dönteni, hol az igazság.
Aisin 6-os automatában 7ezrenként (motorolaj cserénél) ledobom a felét. Az kKb 20e a 3 liter, nem számít árban sehol sem. Annyiból a lidl-ben kihozod a cuccot a két kezedben, szatyor sem kell, olyan árak vannak. -
MaddeNNNN
addikt
válasz
Ryan1318 #110449 üzenetére
Azt nézd meg, hogy egy jobb kigyorsítás után mondjuk 4500-ról elengeded a gázt és halassz-e búgást a váltótól, illetve mozog-e a váltókar bármelyik sebességben miután sebességet váltottál és terhelést kap.
Kezdésnek váltóolaj csere, mivel a tiéd még facelift előtti így a 182-es végű piros GM olaj a jó bele. Abból mehet 2.8-3 liter. Ha nem javul akkor sajnos előbb utóbb váltó felújítás lesz belőle.Alapjárat ingadozás lehet több dolog is.
Legolcsóbb és egyszerűbb a tankszellőztető szelep cseréje. Aztán jön a szelepfedél csere pcv membrán szakadás miatt, aztán jön a szívósor csere szintén átszakad membrán miatt.
-
Ryan1318
tag
válasz
ncc1701 #110454 üzenetére
Köszönöm a válaszokat! Visszanéztem a papírokat és szerintem még nem nem volt váltóolaj csere benne. Szóval akkor az mindenképpen megejtem most van benne 215 000km ilyen 100 ig vissza néztem. Motorolaj, vízpumpa, pollenszűrő volt cserélve.
Érdemes márkaszervizbe vinni eddig oda hordták nyilván már garancia nincs rá. Vagy tudtok ajánlani normális szerelőt? -
Ryan1318
tag
válasz
kocolaci #110448 üzenetére
Sziasztok!
Nyáron vettem egy Opel Asta J 1.4 Turbo 2011-es autót.
Két dolgot produkál az első mikor eléri az üzemi hőmérsékletet mikor megyek ilyen 45-50 felett berakom 3 as meg 4 -es sebességbe és így random kerreg de csak ilyen nagyon rövideket és elégrandom módon. Nem amikor berakom sebessségbe és engedem fel a kuplungot, hanem már felengedtem és csak a gázt nyomom. Hideg időben nem csinálja úgy vettem észre.
Másik probéma ha bemelegedet a motor nem egyenletes az alapjárat. és ott is ad egy mintha valami pumpa/szivatyú hang lenne azt viszont állandóan. Hidegen nem hallom.
Tudom hogy itt nem lehet orvosolni a problémát de hogy merre induljak el?
Tudnátok Pesten olyan szerelőt ajánlani aki normálisan dolgozik át is nézné az autót A-B-ig gyári alkatrészekkel dolgozik.
Érdemes márkaszervizbe vinni? Az előző tulaj oda hordta de itt Kispesten elég rosszakat olvastam az Opel Tóthról. -
kocolaci
csendes tag
Ha nincs bekapcsolva a telefonon a bluetooth energiatakarékos mód, akkor egyszerre több eszközhöz is tud csatlakozni. A kihangosítót kihangosítónak használja (a beállításokban ezt érdemes ellenőrizni), a másik eszközt meg a zenelejátszáshoz.
Az UHP-n keresztül nem lehet zenét hallgatni (amúgy is csak monó lenne).
-
gban
veterán
válasz
Findzs #110442 üzenetére
Remélem senki nem csinált ilyet mert rettentő gány meló
Amúgy az ára olcsó, AUX in-ed szerintem van, kell még egy átalakító ami a 2 RS-ból 3,5-ös jacket csinál, és ki tudod próbálni gányolás nélkül is, 12 voltot adva neki.
És simán el tudom képzelni hogy ilyenkor nincs kihangosító, mert szerintem a telefon egy eszközre tud csatlakozni csak egyszerre logikusan, és ha erre csatlakozik akkor az autó BT-ára nem tud már. -
Findzs
addikt
-
nrg.960
tag
Astra H-ban szeretném kiépíteni a sötétedős belső tükröt. Kellene neki egy pozitív meg egy negatív szál.
Általában a szivargyújtó vilagításról szoktak levenni neki kapcsolt 12v-t. Én nem onnan szeretném, mert az fogja üzemeltetni a dashcam-et, meg lehet idővel a bt modul is oda lesz átkötve.
Honnan máshonnan tudnám megoldani, hogy gyújtáson legyen áram alatt a tükör? -
MaddeNNNN
addikt
válasz
313313 #110434 üzenetére
így van, vagyis a szívósort pécelen fel is tudják újítani
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
1.4 turbó J Astrán a PCV szelep csak szelepfedéllel együtt cserélhető?
A szerelő azt mondta...de nekem kicsit fura. -
peet137
tag
Használ valaki ilyen, vagy ehhez hasonló Android Auto-s kütyüt?
Érdemes erre pénzt kiadni? Ill még egy nagyon fontos kérdés vele: amit ők "AUX-in"-nek csúfolnak, az tényleg ennek a bemenete, vagy azon keresztül tudom rákötni a kocsi AUX-ára? Ha csak transzmitter módon tud hangot továbbítani, akkor nem is érdekel a kütyü
-
MaddeNNNN
addikt
válasz
313313 #110422 üzenetére
De pont ez a probléma, hogy nem lesz üzemmeleg az autó 3-5 km-en.
1-2 percig meg maximum akkor kell járatni egy turbós autót ha autópályáról kanyarodsz le benzinkútra.
Ha városban közlekedsz egy üzemmeleg autóval és nem lámpától lámpáig gyorsulgatsz akkor teljesen felesleges még megállás után 2 percig ott állni járó motorral mert a turbó nem fog 100.000-et pörögni még forró olajjal amikor elfordítod a kulcsot és megáll az olajnyomás. -
hdanesz
őstag
válasz
MaddeNNNN #110421 üzenetére
Azért remélem, ha pl. a kuplungot kicseréltetem, akkor utána x évig nem lesz vele gond.
Vagy a vezérlést. De igazából úgy gondolom, ez kb. minden autóra igaz.Költeni kell rájuk nincs mit tenni. Illetve az sem mindegy milyen gondról van szó és mennyibe kerül. Volt korábban Honda Accord-om....az EGR cső hozzá több mint 100 ezer ft volt. Egy cső!
Főtengely szíjtárcsa...csak gyári jó bele, 158 ezer ft. (v.ö. Astra ... 51 ezer ft a Gates, Kauffernál) Ennek fényében az Astra esetében 200-250 ezer ft az általad fent leírt sokkal komolyabb műveletekre nem is rossz.
G Astrám volt korábban, 1.4 szívó...90 lóerő. Majd három évig volt meg, olajcserén kivül nem sok baja volt. Kíváncsi leszek a J mit produkál majd, de mint írtam szerencsére nem első számú autó így nem létfontosságú.
-
313313
addikt
válasz
dethroner #110423 üzenetére
Kompromisszumot kell kötni...
Mi is egy Zafira Tourerral furikázunk a városban, szintén 1,4T de 120 paci...
Két autót nem tudok/akarok fenntartani, 5 tagu család, bevásárláskor jól jön a 720 liter csomagtér. Előtte egy Xsara Piacassonk vokt 1,6 8v (NFU) az is 9-9,5 litert evett a városban... Az Opel gyorsabban melegszik, mint az.... -
313313
addikt
válasz
MaddeNNNN #110421 üzenetére
Ez bármelyik random autóra igaz lehet, még mindig olcsóbb/jobb, mint 2-3 autót fenntartani...
Ha pl nem egyből állítja le a kocsit, hanem járatja 1-2 percig a motort, az jótékonyan hat a turbóra is, na meg az is, ha egyből nem nyomja neki, hanem vár míg üzem meleg lesz az olaj...
-
bogyozoli
csendes tag
Sziasztok.
Tükörfűtéssel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.
Az autó G Astra x12xe 1998-as.
Utólagosan építettem be elektromos tükröket és tükörfűtést.
A relét és a biztosítékot is beraktam a helyére.
A relé kattan a biztosítéknál van feszültség, ha bekapcsolom a tükörfűtést.
Működni viszont csak a baloldali mozgatás működik a jobb oldali( a másik oldalra csatlakoztatva ez is működik) és a tükörfűtés nem.
A tükrök csatlakozóinál mérve a feszültséget ugyanez a helyzet( a test mindkét oldalon rendben van). -
Findzs
addikt
Meghibásodásoktól mentes Boldog Új Évet!
Sziasztok!
J astra A16XER
Korábban is volt már olyan gondom, hogy az index villog rendesen jobbra balra rendben de a visszajelző kattogása és a műszerfalon lévő nyilacskák más ütemben villognak. Kicsit össze vissza. Aztán ez magától elmúlt de most hónapok múlva megint előjött.
Van külön egység ami az index visszajelzéséért felel? Az hibásodhatott meg?
Köszi -
dethroner
veterán
Hello!
H Astra motortében a tűzfalnál mi a két bekarikázott csatlakozó? Egyik sincs bedugva sehová
-
MaddeNNNN
addikt
válasz
hdanesz #110410 üzenetére
Nem akarlak elrettenteni, de legyen félretéve 500k környéke úgy bármikorra ha folyamatosan ilyen rövidtávokon fogjátok használni.
Turbó, kuplung, váltó + vezérlés...egyik sem szereti a hideg üzemet és a nem megfelelő kenést.
A 10 literes hideg fogyasztás meg már csak hab a tortán. -
hdanesz
őstag
válasz
Markizmark #110406 üzenetére
Kíváncsi leszek mi lesz nyáron. Vagy legalább jobb időben. Mondjuk nem használjuk agyon, de majd beiktatunk egy-két pályázást.
-
Markizmark
addikt
válasz
hdanesz #110400 üzenetére
Normális, és sajnos ettől rohad szét a rendszer. A motorból kilépő meleg gázban lévő pára lecsapódik a kipuffban, nekem volt amikor bugyogott is, annyi volt benne. Amikor kicsit felmelegszik a rendszer akkor meg erősen párás a kipuffgáz aztán azt hiszik gőzzel megyek. Nyáron, vagy elég hosszú téli úton ki tud száradni, de az nem 1-200 km.
-
MaddeNNNN
addikt
válasz
Markizmark #110398 üzenetére
Most hogy eladom a J-t persze legálissá teszik
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest