Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Apple MacBook
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Dell notebook topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #55494 üzenetére
Igaz köszönöm a kiegészítést.
-
rob210
Topikgazda
válasz
salieri. #55493 üzenetére
A torziós rúd az hiba, ezt írtam is itt nem rég.
De javítható és azért 100e alatt megvan még drágább helyen is.
A thaliának egy baja van nekem kicsi szúk és könnyű kasznija miatt nem tartom biztonságosnak se.
Pont úgy mint a clio II-est. De ez az én véleményem!!!Ezt az autót viszont nem szabad megvenni, főleg ennyiért nem.
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Roviden es elsore csak annyit, hogy kivalasztasra kerult az uj gepsarkany es maradok Koztetek!
Tovabbi infot kesobb. -
salieri.
őstag
válasz
rob210 #55492 üzenetére
Nálam nincs kopottság szerencsére.Viszont nem értem a castrol ajánlást miért kell
Azt mondod,hogy egy ilyenre érdemes akkor lecsapni?(2005 1,4 16V Thalia helyett)
Bár a hátsó híd javítása itt is bármikor esedékes sajnos,ami nem kis költség. -
rob210
Topikgazda
válasz
salieri. #55490 üzenetére
Az olajfogyást akkor kell problémaként kezelni.
Ha két olajcsere között (nálam 10e km) , a nivó jelölésén maximumról minimumra esik.
Neadj isten két csere között utána kell tölteni.
Persze ez it akkor ha elégeti az olajat, nem pedig valamelyik szimeringnél elnyomja.
Akkor is probléma és meg kell javítani, csak akkor nemm a motor kopottsága a gond. -
rob210
Topikgazda
Gyári szervíz adat.
Egy renault szalonos sráctól tudom, aki a mai napig a 2001 ben a futószalagról, a garázsába guruló classicot hajtja, nem hajlandó lecserélni, elmondása alapján ez a konstrukció a legjobb és mindent tud amit neki egy kocsi kell, hogy tudjon.(a véleményét egyébként osztom
)
-
szasanyi
félisten
válasz
rob210 #55480 üzenetére
Köszi! Én annyit tudok, hogy vmi Castrol 5W30 olaj van most benne, semmi többet... nagy gond az, ha nem kimondottan részecskeszűrős motorba való olaj? Most nyilván Evolution Full-Tech FE 5W-30 megy bele de kérdés, hogy az előzőek alapján mennyi sürgessem a cserét?
salieri. - nálam nem jelentkezett még olajfogyás, pedig már ~8.000 km-t ment ezzel az olajjal (mint fentebb olvashatod).
-
rob210
Topikgazda
válasz
szasanyi #55478 üzenetére
Másra van kifejlesztve.
FE Jóváhagyások:
ACEA-C3, ACEA-C4
RN0720Az ELF szintetikus technológiájával előállított motorolaj, nagyon magas teljesítményszintű. Speciálisan a részecskeszűrővel ellátott gépjárművekhez kifejlesztve.
SXR Jóváhagyások:
- ACEA 2004 A5 / B5
- API SL/CF -
rob210
Topikgazda
válasz
AttyVin #55473 üzenetére
Én leírom neked ha gondolod, a tapasztalataimat.
Az 5W30 as olajjal csendesebb az "én" motorom.
Kevesebbet fogyaszt az autó, ennek az olajnak szerepel is a leírásában a fogyasztás csökentésére való törekvés.
Semmivel nem drágább mint az 5W40 és gyárilag az 5W30 as olajjal jöttek ki a K4M700 as motorral szerelt autók.
Innentől én nem vagyok hajlandó "mást", direkt nem azt írom, hogy rosszabbat, hanem, hogy "mást" beletölteni.
Ezért szoktam azt írni, ha megkérdezi valaki, hogy ELF SXR 5W30, de mindenki azt rak bele amit akar! -
AttyVin
aktív tag
válasz
molnarpeter #55475 üzenetére
Én azzal egyet sem, csak a feleségem, kb. napi 25 km-t (kb. fele-fele város/országút)...
-
AttyVin
aktív tag
válasz
rob210 #55466 üzenetére
Ekkora vihart nem akartam támasztani...
A kédés csak a két olaj viszonyában merült fel, nem is cél, hogy ennél extrémebb viszkozitások felé el kellene menni....
Mivel a két olaj tulajdonképpen a "gyári ajánlásban" (Renault/Elf) szerepel, ezért jött elő, hogy tapasztalat szerint melyik legyen egy ilyen motornál. Ennyi. -
Cane
őstag
A vékony olaj elfogy, elillan dumától lepadlózok. A szerelő azért tölt bele pl. 10w-40-et, mert arra van leginkább az ügyfelektől "olcsósági" igény.
-
válasz
diablo1984 #55469 üzenetére
Karácsony táján a kacsazsírt ajánlottam volna, de most újévkor a malaczsír inkább
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #55467 üzenetére
Á az nagyon, hogy is mondják, "vékony"
-
rob210
Topikgazda
válasz
AttyVin #55464 üzenetére
Vastagabb, vékonyabb, ez egy baromság, bocsánat az erős kifejezésért, de én ezt utálom, amikor egy szerelő azt mondja, fogy az 5W30 tegyünk bele 10W40 et azzal jó lesz.
Persze azzal jó lesz egy ideig, de a motor jelentősebben fog kopni vele, mint ha utána tölti a tulaj a megfelelő szabvány olajat, vagy neadj isten feltárja a fogyás okát és javítja/javíttatja.Csak a magyar mentalitás a minnél olcsóbban oldjuk meg.
Ami a 20W50 es olajjal végződik? -
AttyVin
aktív tag
-
AttyVin
aktív tag
ÜDVÖZLET MINDENKINEK AZ ÚJ ÉVBEN!
Egy örök kérdés - milyen motorolajat?
Adott egy 2000-es gyártású K4M motor valamivel 200.000 km felett.
Eddig nem volt vele különösebb gond, de most mintha egy kicsit "enné" az olajat.Az ELF Evolution 900 SXR 5W30 esetleg 5W40 lenne a jobb választás?
Köszönettel.
-
speedydb23
senior tag
válasz
Smith Ügynök #55458 üzenetére
Ahogy írtad a fűtőradiátor lyukadás az típushiba, mert az én Cliomban is lyukas volt...
Egyébként 3év/30e km az nem sok, de egyébként alapvetően a benzines II-es Clio nem egy rossz darab, de sajnos ott is vannak típushibák azért, főleg az elektronika szeret bolondozni.
-
Smith Ügynök
tag
válasz
rob210 #55415 üzenetére
BUÉÉÉK!
Ugyanilyen témában a Clio-król mit gondoltok?
Nekem a 2003-as Clio II-emmel eddig 3 év 30 ezer km után nem sok bajom volt, csak legutóbb ez az olajteknő szimmering csere, meg a fűtőradiátor lyukadás. 175 ezer km-rel vettem, most 205e van benne, megjártam vele Horvátországot, Olaszországot, Ausztriát, Erdélyt, nem hagyott ott sehol.
Úgy tudom a Clio II a 2001-es facelift után lett jobb, a Clio III meg talán még jobb, szóval én Clio-t 2001 után merek ajánlani. Szerintetek? -
szasanyi
félisten
Mindenkinek köszönöm az infókat!
A továbbiakban jó szórakozást, egyúttal
-
szasanyi
félisten
válasz
rob210 #55446 üzenetére
Így van, én fogalmaztam pontatlanul.
Így pontos: ez nem kérdés, hogy azt választom.
No, időközben megnéztem az olajszint visszajelzést az előzőekben leírt módon:
- motorindítás (értsd: hidegindítás) után közvetlenül a jobboldali kar végén lévő gombot megnyomva ezt láttam 000000
- később, már melegebb (közel üzemi hőfokú) motort indítva ugyanezen módszerrel ezt mutatta 00000-Ez mit jelent pontosan? Mert a korábban linkelt képen nem (pontosan) így néz ki a kijelzés.
-
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a dpf regenerálás érdekes dolog, egy sz@ros J astra is ki bírja írni, hogy ne állítsd le, mert regenerál, itt meg semmi....max a pillanatnyi fogyiból észlelhető, hogy valami történik.
Ismerősnél láttam, hogy egy gusztusosan beépített piros kis led (ESP kapcsoló mellett) világít, ha regenerál.
-
szasanyi
félisten
válasz
forceberg #55431 üzenetére
Fluence Z Comfort (2012.11.30.) 1.5dCi 66kW (90LE) és nem Renault Card-os, asszem ez az alap kivitel. Ebben szerintem nincs olyan gomb amire gondolsz, de ha lenne szvsz már észrevettem volna.
Én is hallottam már, hogy többen a MANN termékeit preferálják, ami messze nem a legdrágább és ez jó. Ha nem lesz konkrétabb infóm akkor lehet én is abból választok. -
válasz
szasanyi #55430 üzenetére
(régebben egy Mecafilter engedett el nekem 1,5l olajat...
szerencsére a digitális mérő jelzett, hogy tölteni kellene)
Minden indításkor érdemes megnyomni a gombot, hogy lássa az ember, hány pöttyön áll az olajszint.Mindenki másra esküszik. Én egy ideje csak Mann-t veszek.
Pontosan milyen 1.5-ös? -
szasanyi
félisten
Köszi mindenkinek az infókat! Hogyan lehet eldönteni azt, hogy a legalább 8 gyártó szűrőből melyiket érdemes választani? Nyilván nem mind egyforma mint ahogyan az áruk sem az. Számomra nem nyilvánvaló mitől jobb vagy rosszabb egyik a másiknál.
-
mycso
Topikgazda
válasz
szasanyi #55421 üzenetére
Szia.
DPF direkt regenerálást gyári diaggal lehet csinálni (CAN CLIP). De felesleges, ha nincs vele baj és használod hosszabb távon is, ahol le tud regenerálni.
Olajból ELF Evolution Fulltech FE a gyári olaja.
Szíjat 160k km-re írja, olajat 30k km (ezt nem kell tartani, sűrűbben érdemes cserélni). Go. szűrőnél én 60k km-re emlékszem, én annó az 1.5dci-nél 2 olajcserénként cseréltem go. szűrőt is. Ebből márkát nem tudok ajánlani...vegyesek a tapasztalatok. (purflux, mann)
Fékbetétet, majd ajánlanak a többiek.Ez a dpf regenerálás érdekes dolog, egy sz@ros J astra is ki bírja írni, hogy ne állítsd le, mert regenerál, itt meg semmi....max a pillanatnyi fogyiból észlelhető, hogy valami történik.
-
szasanyi
félisten
válasz
gixxergabi #55423 üzenetére
Nemtom mi az azMIII, ill. a vezérlés 160k km vagy 6 év, asszem így pontos. Éppen ezért nekem is jövőre lesz aktuális a vezérlés, hiába van messze a 160k-től.
A myrenault.com nem tartalmazza Mo-ot (nem is tudom miért vok meglepődve) és az én autóm hazai márkakereskedésben lett vásárolva 5 évvel ezelőtt, nemtom ez számít-e ebből a szempontból.
-
gixxergabi
senior tag
válasz
szasanyi #55421 üzenetére
MIII 1.5dci-m van , nekem 160-nál kell vezérlés, ez még előttem áll, egyedül üzemanyag szűrőt cseréltem mert azt legutóbb nem cserélték, az az előtti életét meg nem ismertem csak német számlákból...
Myrenault.com oldalon regeltem vázszám alapján, ott van hozzá "egyszerűsített" szervíz lista. -
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
előszöris: Boldog Új Évet kívánok minden kedves fórumtagnak,másodszor: fél év együttélés után végleg úgy döntöttünk, hogy nem tartjuk meg a twingót, mert kell egy nagyobb autó.
Hátha valaki pont egy ilyenre vágyik.A használtautón egy ideje már csak "tesók", "haverok", "bátyják" jelentkeznek próbakörre, és ahhoz valahogy nincs kedvem.
Ha valakit érdekel, keressen privátban, linket is tudok küldeni.
u.i.: 2000-es évjárat, 1.2-es, 58 lóerős, D7F motorkód. Mióta az elektromos AC meg lett csináltatva, és olajat cseréltünk benne, csak vezetgettük, semmi érdemleges. Szervó nincs benne.
Köszönöm, sziasztok!
-
szasanyi
félisten
válasz
gixxergabi #55420 üzenetére
Értem. Ezek szerint neked is ilyen autód van? Azért kérdezem, mert tavasszal aktuális lesz egy időszakos szerviz, és sem azt nem találtam meg pontos mit és mikor, illetve milyen alkatrészre kell cserélni?
Konkrétan most ezek érdekelnének, hát tudsz / tudtok segíteni:
- milyen motorolajat érdeme bele tenni? Ha jól tudom 5w30 no, de melyik?
- üza szűrőt mikor kell cserélni ebben az autóban, ill. abból melyik a jó?
- fékbetétből melyik az ajánlott és jó ár/érték arányú?Bár felvettem a kapcsolatot a Renault oldalán chat-en, ahol szívélyesen fogadtak a miben segíthetünk-kel de végül semmi érdemlegeset nem mondtak. Szerintem ott csak marketingesek ülnek, akik új autó eladásával foglalkoznak mert minden ilyen kérdésemre csak azt a választ adták, hogy fáradjak be a helyi márkaszervizbe. Viszont annak meg nem látom értelmét, mert 10k+ÁFA horror óradíj mellett nincs miről beszélnünk (arról nem beszélve, hogy a szükséges kenőanyagok és alkatrészek szintén dupla árúak).
-
szasanyi
félisten
Üdv mindenkinek! A napokban vettem egy 5 éves Fluence 1.5dCi-t ezért gondoltam benézek ide tapasztalatok, esetleg nem nyilvánvaló okosságok miatt. Nem túl sok, 88.8k km van az autóban, és nem tudom: érdemes-e (vagy egyáltalán lehet-e) a Ford DPF Static Regeneration-hoz hasonló motortisztítást végezni?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
gooool #55403 üzenetére
2010 előttit nézzek, mert nincs DPF
Ez nem így van és ezt már kitárgyaltuk.
2010-es ben is van/volt még FAP nélküli és 2008-2009-esben is van/volt már FAP-os, tehát a kinézett autó, ha az 2008-as egyáltalán nem biztos, hogy euro4-es (még). Erre mindenképp kérdezz rá, ha nincs feltüntetve.
Most is azt mondom, hogy ne a km-rel törődj, hanem a bizonyítható számlák, könyv etc..., hogy az előtte lévő tulaj gondos gazdája volt, tehát cserélt mindig, mindent időben.
Egy főleg városban autókázott "női tulaj", aki csak 50-100 ezret rakott bele, de tojt is a szervizelésre, hát azt nagy ívben kerüld.
Azt, hogy Renault mi alapján dobálta ki a FAP és a nem FAP-os verziólat, "600 féle" motorkóddal, ami lényegében szinte ugyanaz (itt-ott apró eltérésekkel, vagy még az sem volt) szerintem ők maguk sem tudják. -
rsf
senior tag
válasz
rob210 #55415 üzenetére
Ezt én is meg tudom erősíteni. A Renaultnál a minőség a 2000-es évek eleje óta folyamatosan javul. Sok pl. német márkával szemben. A M3 alig van panasz. Amikor a kocsim a közeli Renault szervízben volt az utolsó kötelező szervízen faggattam a főnököt, hogy mik a hibái. Erre azt mondta, hogy ezekkel az újakkal nem nagyon van probléma nem tud mondani semmi említésre méltót.
Üdv. -
rob210
Topikgazda
válasz
eTrade #55412 üzenetére
Hát megkövezni senki nem fog, mert valóban így van.
Az MI 1.6 16v egy elnyűhetetlen kocsi, ha a trafókat kicseréli az ember denso, beru kombora.
Valamint elfogadja azt, hogy a hátsó kutyacsont néven elhíresült motortartó bakot évente két évente cserélni kell. Illetve a torziós hátsó híd bármikor megadhatja magát a 17-20 év miatt amit már megtett az úton.Az MII ezzel szemben új kaszni, teljesen, az már nem a 19 utódja, és nem is sikerült olyan jól, a ráncfelvarrás előtti példányoknál igen sok hiba volt.
Amik közül némelyikből gyári visszahívás is lett.Ezek után a renault mivel az LII nagy bukás volt, nagyobb mint az MII elhatározta le kell tenni valamit az asztalra, ha piacképesek akarnak maradni, így megszületett az LIII és MIII, ami mind mind sikersztoriba végződött. Kevés tulaj panaszkodik a III-ik generációra, sok is belőlük a taxi.
(Az se véletlen van)A IV ik generáció még nem ad sok tapasztalatot, de gyönyörű lett.
Mindig utána fordulok, ha elmegy egy mellettem.Ez tapasztalati és mások hibáinak (kocsi hibalista) javításából leszűrt eredmény.
-
salieri.
őstag
válasz
speedydb23 #55411 üzenetére
Most nem konkrétan renaultra gondolok, hanem más márkára, használod 10 évig majd eladod féláron,mikor jönnek a bajok. Lehet 0% THM -re venni . Egy kötelező szerviz szerintem pl. olajcsere 15K -ért nem sok szűrőkkel. Renaultoknak elég nagy az értékcsökkenése.
Igaz én használtan vettem ,így bukni nem fogok rajta annyit ,de elgondolkodtam,hogy most kormányművet kell cserélnem, miért nem fizettem be egy új S crossra.
-
eTrade
tag
válasz
baluka6 #55400 üzenetére
2012-ben gyártották az autót? Nem...
Én is csak arra tudok gondolni, hogy valóban nem annyi km van benne, sajnos sok szélhámos van a világon.
Ahogy olvasom a kopó alkatrészek és az olajcsere téma már kivesézve, de hidd el kérlek, semmivel sem olcsóbb a német, vagy japán autóba az olaj és a fékeket is cserélni kell egy idő után. -
eTrade
tag
válasz
speedydb23 #55399 üzenetére
Lehet hogy engem is megköveznek itt páran, de én sem nevezném a Megane 2-es szériát a megbízhatóság szobrának. Igaz facelift után javítottak pár dolgon, de akkor sem.
-
speedydb23
senior tag
válasz
salieri. #55409 üzenetére
Új autót? Magyarországon kik engedhetik meg maguknak az új autót?
Nem azért, de én ma pont terveztem magamnak egy M4 Berline-t, és a nagyon kedvező 4,7M indulóár egyből felugrott 7M-ra, szóval az új autót inkább hagyjuk szerintem...
Törlesztőt is alig lehet fizetni az átlag fizetésből, szerintem új autó venni itthon nagyon nagy hülyeség...
Nem beszélve a garanciális szervízről, ami nem olcsó, míg egy használt autót ahhoz képest fillérekből fentartasz ha a kötelező szervízeket nézzük...L3 simán jó lehet, de csakis 2.0dci motorral, 1.5dci az biztos, hogy kevés oda, és nem is annyira jó konstrukció mint a nagyobb motor.
Viszont ahogy Rob is írta, mivel már a korai példányokban csoda ha 300k alatt van a km, így nagyon meg kell gondolni, hogy mit és kitől veszel!
-
#32577792
törölt tag
válasz
gooool #55406 üzenetére
Ezt nem tudom megmondani, hogy meddig bírja. Én ezt 8 évre terveztem legalább.
Az én mentalitásomnak megfelel az 1.5-ös, chipelve, anélkül túrázáshoz lepakolva már nem.
Nézz szét kinti, flottás autók között, leinformálhatóak, szervizeltek, ez is az volt. Az L2 -m is az volt, franciából, az L3 meg belga. -
-
gooool
őstag
válasz
Mágus2 #55404 üzenetére
A keret valóban nem olyan nagyon magas, ezt jól látod. Sajnos korlátozottak a lehetőségek, nem akarom minden pénzem autóba fektetni év elején.
Amúgy aktívan nézelődök, csak eddig ez a két autó, ami szimpatikus, az Alfa 159-ről gyorsan letettem (), az S60-as Volver meg nekem túl papás még...majd legközelebb...
ungawa:
A Laguna 2 kombim 120 lovas 1,9dCi volt, ez meg ugye a 110 pacis 1,5dCi.
Elvileg kicsit könnyebb az 5 ajtós L3, mint a kombi L2, ez talán előnye lehet, viszont tényleg a kérdés, hogy a közel 290ezerrel a háta mögött és egy chippel meddig bírná még, ha megkapja a kötelezőket. -
gooool
őstag
Sziasztok!
Elkezdtem nézelődni és szerintem maradok a Lagunánál, csak nyilván egy 3-asnál.
Mágus ajánlotta, hogy 2010 előttit nézzek, mert nincs DPF, mondjuk én országúton megyek, nem városozok, így talán ez a legkisebb gond.
Két szimpatikus gépet találtam, Ti melyiket vinnétek?Az egyik egy 2008-as modell, végig vezetett szervizkönyves, egyszer volt javítva a karosszéria, oldalt szarvast fogott, az is dokumentált javítás. 310 ezer van benne, 2,0dCi láncos motorral.
A másik egy 2014-es, szintén szervizkönyves, makulátlan a gép, magasabb felszereltség (nagy navi, tolatóradar...bár nem bi-xenon, mint a másik), ebben 290 ezer van, viszont csak 1,5dCi motoros.
Melyik lenne egy 4 éves időtartamot nézve megbízhatóbb és élhetőbb megoldás?
Nekem a 2 literes azért imponál, mert híresen jó és ha kevés lenne chippel bőven van még benne kakaó.
Viszont a kis 1,5-ös meg nagyon fiatal autó, bár van benne szépen km...és oda szinte tuti kéne az optimalizálás, hogy egyáltalán a 2-es Lageszom szintjét hozza, és nem tudom ennyi km után mennyi van még a kis motorban.Köszönöm a segítséget előre is!
-
molnarpeter
nagyúr
Ha már minden rossz
for the record: Grand Scenic 1.9 dci gázpedál 198 ezret élt, elkezdett hidegben lent maradni, nem tért vissza alaphelyzetbe (csak nagyon lassan/akadozva).
Új hozzászólás Aktív témák
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- HP, Lenovo dokkoló 12.300Ft-ért? VÉGKIÁRUSÍTÁS
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T440P - i5-4GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest