-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rivaul
addikt
válasz
FeniX- #82997 üzenetére
Az a 800m olyan hogy 3 műszak hajtás után, gyalog nem tudok rajta feljönni nem hogy kerékpárral
Ha a nagyfater Suzukiját kérem kölcsön valamiért, akkor max hármasba jön föl. Domb tetején lakok. 20 perc haza út meló után. Motorral 2. Nem kérdés hogy indítsam vagy sem
Tamás9x
A táv miatt és hogy ilyen igénybevételt kapna azonnal, nem tudom hogy járatnám be. Nem tudok/akarok majd egy évig vacakolni vele az az igazság. -
nod1
csendes tag
válasz
FeniX- #82997 üzenetére
Én 1700 méterre járok velük dolgozni évek óta minden nap megteszem 2x, télen nyáron.
És nincs bűntudatom.
Sőt, a sarki boltba is leugrok vele, ha már ROBOGóm van.
Sokszor feljött már ez a téma itt. De én továbbra is azt mondom, hogy nem szeretek megizzadva megérkezni melóba. És egy húzós nap után a franc se kívánna 5 kilométert még letekerni.
Az meg, hogy beindítani semmit nem érdemes? Egy ötven köbcentis motorblokk szinte azonnal bemelegszik. Mert, ha még vizes lenne, de az Amico egy szögegyszerű Mina léghűtéses blokk. . . -
Rivaul
addikt
Nem vettem meg végül, a bontott csere blokkot. Mindenből újat veszek úgy döntöttem. A hengernél nem tudom mit válasszak. Télen mínuszban és nyáron 38 fokban is használom, napi szinten a motort. Kb 800m és 3km közöttiek a távok. Ha csak munka akkor a rövidebb. Most 1500km ment bele egy év alatt. Kb ez lenne a továbbiakban is. Amikor megyek, akkor szeretem nyélen húzni (mint mindenki
). Ebbe hazafele van egy rövid, de markáns erőltetett hegymenet. Ez adta meg a gyári blokknak is többek között. Most szereztem egy új Motoforce evo tengelyt pici pénzért, ami elvileg 15e+ fordulatot is bír. Ehhez tennék 70-es hengert. Alu vagy vas? A kevesebb macera (bejáratás) miatt az aluval szemezek. Ilyen cca 35-40e kategória amiket nézetem. Doppler, Airsal stb.
-
nod1
csendes tag
válasz
Volley1224 #82983 üzenetére
Hello!
MC2-őt biztos, hogy 12-essel szerelték, olyan 2000 környékén állhattak át 17,5-re. Így az MC3- későbbi évjáratai már azokkal mentek, lehet a tiéd valami korai darab.
Nekem is volt 12-es karbival szerelt robogóm, és sokat szívtam vele én is, és a szerelőm is, mert főleg a nyári leállás után mindig karburálni kellett. Utoljára már nem is lehetett mit kezdeni vele.
17,5 stabilabb konstrukció. Létezik belőle kínai koppintás 10.000 Ft körül. De én még olyat nem hallottam szerelőtől, aki azt mondta volna, hogy jó. Nehéz rendesen bekarburálni.
Használtan is van belőle, mert Derbi Sendától kezdve Piaggio Zipen keresztül Aprilia SR-ig mindenbe tették. Tehát lehet belőle találni 10-15.000 Ft körül. Én is kerestem, de végül külföldről vettem használtat, talán ott kisebb eséllyel futsz bele mókoltba. Factory Ditech-be kellett, és elsőre frankón össze is állt vele a cucc. Szóval ahogy Tothgera is, én is azt mondom, hogy ha hosszútávra tervezel a robogóval, akkor engedd el azt a karbit. -
Tamás9x
őstag
Fekvő hengeres 4T blokkban mi az ami elérhető Magyarországon, és még alkatrész is van hozzá, nem kell vadászni.
Jelenleg 1p52fmi
125ccm felett, a jelenlegi kis-kínai elég macera, alkatrész, tuning ügyileg, és a fogyasztás is az egekben lesz lassan. Árban jobban jönnék ki egy másik 140-150cc-vel. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #82990 üzenetére
Csak a rossz hírnek van hírértéke. És igen, hülyülünk megfelé, ráadásul az internet és a média egyre erőszakosabban tolja arcba, több esetről is kapunk információt.
FeniX-: Kb 20 éve szoktam le a híradóról, mikor rájöttem, hogy jó hírt nem közölnek.
Az időjárásjelentés sem mérvadó, gyakran pontatlan. Most már az okostelefonok korában reggelente ránézek a met.hu-ra, de jellemzően van nálam valami esővédő. -
seller007
tag
Stalker pesti belvárosba hülyeség lenne?
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #82990 üzenetére
Szia Zolibácsi, meg is akartalak kérdezni (jó, hogy írtál) , meséld már el kérlek a tapasztalataidat a 125-ös liberty-vel.
(A múltkor felötlött bennem egy ilyen lehetőség is, hogyha netán mégis el tudom adni a yamahát, hogy...)
Mennyit fogyaszt, mennyire jó a lábtér, az ülés? Világítás este? Drága az alkatrész? Fékek?A kérdésre a válasz: a híradóban zanzásítva adják elő a sok trutyit.. én már jópár hete sem híreket nem olvasok, de kb. már az időjárás jelentést sem.
minek? Mostmár az is csak felbosszantja az embert.
"Nem fogja elhinni, hogy milyen ítéletidő jön!" - és társai fogalmazási stílus mindenhonnét.. -
Zoli bácsi
őstag
Hát gyerekek....Közlekedés...Nézzétek meg a híradót, este szokom nézni, a 6 órást, első öt percben más nincs, mint a balesetek beszámolói. Sajnos motoros is sok van.
Meg mutatják, a nő keresztben sétál át az autópályán..... Büntetőfékezések....
Piroson szándékosan tekernek át.....
Mi van itt....? Meghülyültek az emberek.
-
suste
veterán
válasz
FeniX- #82988 üzenetére
Sajnos ezt tapasztalom én is 125-össel is.
Óra szerint 60-nal mindenképpen le akar előzni normál városi környezetben, de üres körforgalomnál meg majdnem megáll....
Vagy piros a lámpa, ezért már nem húzom neki, de azért eltolja mellettem, majd fékez mint a marha. Persze utána elgurulok mellette....
De ha autóból nézem a többi autóst, akkor is azt tapasztalom, hogy iszonyat kevés olyan sofőr van, aki nézi és látja is a forgalmat, nem csak megy mint a hülye 0/1 üzemmódban -
FeniX-
senior tag
Persze, de a 4 ütemű 50 köbcentis az 3 (?) lóerő, egy kétütemű meg mondjuk 5-6. Nem mindegy. A kétüteműben - ha 50-el közlekedsz - még van tartalék, és ebben a tartományban még az élettartam is kitolható.
Amúgy az az elmélet sem helytálló, hogy "de azért megyek 70-el, mert letolnak a kocsik" . Hidd el, nagyobb motorral is letol, aki olyan stílusban vezet. 70-80, sőt még 100-nál is simán előzgetnek, hogy utána előtted menjen 20-30 km/h-val lassabban. Szerintem a többség nincs hozzászokva - vizuálisan - a motoros sziluetthez, nem tudják hova tenni. Nem autó és zavarja őket. Kilátnak mögüled, de olyan 'előzhetnékes' a fíling. -
FeniX-
senior tag
válasz
Volley1224 #82981 üzenetére
Szia, egy offtopic/troll kommentet engedj meg:
"Viszont most hogy kicsit hosszabban üzemben van azt tapasztalom hogy kissé sokat eszik kb 100 km en olyan 6 l a minimum."
Akkor a benyára elköltött pénzből inkább tegyél le egy B125 jogsit, és ezt meg cseréld el egy 4 ütemű 125-ös robeszra, és lenne 2.5-3L a fogyasztás, úgy, hogy bárhova elmehetnél nagy izgalmak nélkül.
:-)arról nem is beszélve, hogy szerintem a 2 ütemű robogók nem arra vannak tervezve, hogy folyamatosan 85-el menjünk vele. Ha 45-50el lenne használva, reális fogyasztása lenne, ebben biztos vagyok, de semmiképpen sem 6L.
Én sem megyek konstans 130-al a yamahámmal, mert az a végsebessége.
Valahogy ez mindenkinek a fejében úgy él, hogy "2 ütemű 50-es robogó" -> "kiakasztom a gázkart és úgy megyek és elvárom, hogy keveset fogyasszon, meg tartós legyen".
Ha az ember a saját autójával is folyton végsebességen közlekedne, szerintem nem lennének 2-300.000 -ret elfutó autók. 50 ezer km után generál, vagy kuka. -
Volley1224
friss újonc
válasz
Tothgera30 #82982 üzenetére
Szia!
Igen bennem is felmerült de ezt ezzel szerelték anno csak a 12 es már szinte kifutott... hacsak nem a kipufogó miatt csinálja, hogy az nem gyári... És az miatt kéri az x fúvóka méretet..
De nem látok benne sok logikát a nagyobb karbiban mert a 12 es karbinak van egy levegő mennyisége amit átenged ez x ezzel párhuzamosan lesz egy üzemanyag mennyiség is ami y.. ami kell hogy szépen járjon.. ha nagyobb karbit teszek fel több levegőt fog szívni ezzel szintén több naftát fog beporlasztani hogy az arány megmaradjon illetve jó legyen a gyertya kép. Ez alapján a mostani x méretű fúvókánál nagyobb de legalább akkora kellene szerintem logikusan és akkor megint ugyanott vagyok ahonnan elindultamSzerintem...
-
válasz
Volley1224 #82981 üzenetére
Gyárilag 17,5mm-es Dellorto PHVA ED-vel szerelik, én inkább beszereznék hozzá egy olyat.
-
Volley1224
friss újonc
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem hátha ismer valaki valaki olyat aki már találkozott ilyennel
Szóval vettem egy piaggio nrg mc3-at kosárban idős bácsié volt előtte az unokájáé használta néha de sokat állt nála egyszer csak nem indult neki. Felbuzdulva szétszedte de össze nem sikerült már sajnos neki rakni a felesége amit tálaltunk hozzá odaadta. Kmbenne kb 9000 ránézésre is valós.. Összeraktam. Ráment egy kis idő de kész. Phva12 karbi vizes blokk full gyari 50 es henger leo vince tt kipufogó. A Karbi is darabokban volt.
Ha már darabokban volt cseréltem mindent ami idő múltával előjöhet nem akarok vele utólag szívni vizpumpa termosztát variátor görgő szíj.. és elkészült hála istennek szinte minden megvolt ugyhogy majdhogynem gyári lett. Első indítás simán megy szépen jár 5g os görgők vannak benne óra szerint 85 kb a vége teljesen jó nem is széthajtani vettem munkába járni meg ide oda elrohagalni. Viszont most hogy kicsit hosszabban üzemben van azt tapasztalom hogy kissé sokat eszik kb 100 km en olyan 6 l a minimum. De van hogy több.
Nem fullad vissza leforog simán. A12 ES súbertű középső allastól egyel feljebb, 38 as alapjárat és a főfúvóka ....Ezek meg voltak ezekhez nem nyultam szétszed kitakarit és össze. Elvileg 66 os..a gyertya is szép barna... Na és innen jön a kérdés.. Gondoltam én kis naivan teszünk bele egy kicsit kiesebbet nem lesz ilyen fickós de nem is fog ennyit enni.. Tettem is bele a jelenség 6000 körül vagy felette fullad... ok jo tettem bele 60 ast ugyanez 62 64 hat mondom ba...meg visszateszem az eredetit láss csodát műkszik..... velem nemba... ki valami isteni szikra miatt úgy voltam vele kiveszem es megnézem azt a fúvókát 2 század mm azért na gépész vagyok énis fura lámpa előtt derült ki hogy az nem 66 os valaki felfúrta... remélem csuklik
na elmentem 70 ig a jelenség ugyanaz. Nálatok mi az a fúvóka méret súber tű beállítás ami bevált és normalisan jár a motor vele? Mert akkor akkörül próbálkozom és úgy veszek fúvókát . Ja és ha nem muszáj ne egyen már annyit mint az rs octaviam 7 korul azzal is el lehet járni
Tudom levegő csavar próbáltam alapjárat van szépen jár felpörög de nyél gázon vissza fullad tuti hogy a karbi de ha van valami támpont akkor nem szenvednék még vele napokig mire kijátszom...
Köszönöm előre is megtisztelő válaszotokat.
Üdv Zsolt.
-
robogo81
senior tag
Sziasztok.
Ha valaki szerelt már kinai 2t robogót(keeway,cpi.stb) ,a főtengely venti/generátor felőli végén a fő csavart ilyen irányba kell kicsavarni?
Én ugy tudom hogy fordított menetes mint a variátor felőli végén,hogy a csavar menet közben nem lazuljon le,de miután leszedtem a veniti lapátját,a menetből kiálló vagy másfél kőr szemre jobbra becsavarós,pont ezért kellene a jó irány,mert nem akarom a csavart vagy a menetet szétcseszni ha ráküldöm arázót. -
FeniX-
senior tag
válasz
Tamás9x #82970 üzenetére
Mit látunk a képen pontosan?
Kérdésem lenne nekem is:
olvasom más típusok kapcsán is, hogy némely motornál a fékpedál teljesen leengedett állapotban is olyan rossz pózban van, hogy az ember nem tudja annyira felfelé hajlítani a bokáját, és kényelmetlen, míg végül letesz róla, hogy folyton a pedálon legyen a lába. (Ráadásul, én szeretek előre ülni a tankra majdhogynem)
Szerintetek, ha teljesen végállásban sem jó, akkor lehet valamit "hekkelni" a pedálon, hogy mondjuk 2 centivel lejjebb kerüljön a taposó része? vagy ez pl. műszakin bukta, ha meglátják? (vmi újrahegesztésre gondoltam picit lejjebb) -
-
seller007
tag
Helló, Továbbra is első robogót keresek és talán ez nem sírbolt lenne:
Malaguti F15 Firefox 50 2t, 2008-as, 8k km, [link]
Eredeti állapotban, van rajta pár szerintem nem nagy eltanyálós horzsolás az idomokon, elméletileg gyári fény van rajta, 1 tükör hiányzik, eladó srác (+szerelő is) szervizelte és szerinte nincs rajta javítandó, beszéltem egy motorszerelővel és azt mondja ezen a helyen nincs értelme átnézetni vele vásárlás előtt mert korrektek.
Szerintetek 180k elfogadható ár érte?
Köszi -
DJGABI
addikt
Aki otthon van kínai szuttyogókban: ez a Sukida Commander 125 vajon GY6 blokkos?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
KTMHobby3 #82967 üzenetére
Bizony, erre erdemes figyelni
Sokszor nem is tudja az ember, hogy a pipaban mar benne van-e a zavarszuro ellenallas, vagy nincs. Ilynekor lehet szivas, ha gyertyabol is R-est teszunk bele es a gyari CDI mar nehezen tudja toleralni a 2*5Ohm terhelest es gyenge lesz a szikra.
-
Rivaul
addikt
Sziasztok. Kiszerelt blokkot, konkrétan olyat mint a képen. Hogy ellenőrizzek hogy rendben lesz, vagy sem? Bízok én az emberekben de jobb félni... Holnap mennék érte oda vissza 100km. Ezt találtam most a leggyorsabb megoldásnak. Addig az én blokkom apránként fel tudom újítani. Csak nem tudom hogy bizonyosodhatnék meg róla hogy legalább egy fél évig ez bírni fogja.
-
KTMHobby3
tag
válasz
nyogo83 #82965 üzenetére
Szia!
Neked írok, mert Te a helyén tudod kezelni a jelenséget.
Az történt hogy a fiam Gilera Runner 125-őse hidegen indult, de melegen leállítás után nem lehetett beindítani. Tegnap foglalkoztam az elektronikával és arra jöttem rá hogy kicsi a gyújtószikra melegen. Kiderült a mérésekből hogy a gyertyapipában egy 10 kOhmos ellenállás van, ami nem lenne gond, de amikor rámértem az új NGK gyertyára, abban is egy 5 kOhmos ellenállás van. A kettő együtt már sok hogy elinduljon a motor. A gyertyapipából kivettem az ellenállást, azóta rúgásra indul. Ilyenre senki nem gondol, pedig lehet probléma. -
NYPD
aktív tag
válasz
nyogo83 #82965 üzenetére
Görgőkhöz csak annyira, míg kiestek a szerelésnél, megnézték, nincsenek lapolva, még jók. Nem ellenőriztem, hogy mekkora a szíj, de gyanítom belevalót kapott. Kicsit nehezebben forgatható kézzel a kerék, ezt a hétvégén csekkoltam, akkor lehet, hogy még nem kopott be eléggé. Ha egy hét múlva se változik, lehet visszamegyek h mizu. Eddig mindent faszán megcsiáltak nekem, ezért nem is néztem, hogy most akkor jó szíjat rak-e be, stb. van egy rakat ilyen agilityjük, amit folyamatosan szervizelnek, futároknak bérmotorok, tőlük bérlik.
-
NYPD
aktív tag
Múlt héten kapott új szíjat meg hátsó fékbetétet (dob) a vascsacsi, azóta baromi erőtlenül indul, 30-40 körül már azonban magához tér, ér érezhetően jobban megy, 60-nál már üvölt mondjuk. Mi lelhette? Új fékbetét még nem kopott volna be eléggé, és fogja a kereket?
-
MrChef
aktív tag
Nagyon óvatosan gondoltam oda ragasztani szilikonnal. A duct tape sajnos itt nem működik, nagyon rideg a tartály műanyagja, nem tapad meg rajta a ragasztószalag, hogy legalább a kupakot a tartályon tartsa.
Végül is 3500 - 4000 Ft az olajszint jeladó, cserélhetem is akár.
(csak már azt hittem, robogóra ülök és megyek, most vagyok túl főtengely csapágy, szimering, valami tárcsa, hengerszett cserén, 95ezer...:-( ) -
nyogo83
Topikgazda
válasz
MrChef #82961 üzenetére
En ovatosan ragasztgatnek ott barmit szilikonos tomitovel, mert ha bentre a tartalyba jut kesobb a szilikonbol valami kis darabka, akkor az eleg konnyen eltomiti az olajozo rendszert. Azt meg mar csak akkor veszed majd eszre, ha megszorul a blokk.
Ha O gyuru megy oda, akkor inkabb azt cserelnem, vagy valami mas kemenyre koto ragasztoval probalnam(csak ha gebasz lesz az erzekelovel, akkor problemas a csereje). -
MrChef
aktív tag
válasz
macilaci78 #82948 üzenetére
Szia!
Júniusban voltam egy csávónál, aki kivette a variátorból a fojtást, azt a bizonyos gyűrűt, amit mondasz te is. Onnantól kezdve erőtlenül indul a robogó, aztán magához tér. Dombnak felfelé kelletlen (20 km/h!), 50 felé simán menne, de nem tolom neki, bejáratós az új hengerszett.
Igen, hidegen ugrik, melegen lusta.
Nagyobb baja ne legyen, legfeljebb visszarakatom a gyűrűt.
Vagy mehet bele 4,5 g-os görgőszett.A városi forgalomban nekem nem megoldható, hogy 30-cal menjek. 50 a max sebesség, amit engedek, de nem hosszú szakaszokon (belváros, rakpart).
Az olajtartályom tetején lévő olajszintmérő gumigyűrűje elkopott, teletöltött tartálynál szivárog, az addig érő olaj kifolyik. Többen ajánlották, nyugodtan ragasszam oda ezt a kupakot szilikonos tömítő-ragasztóval.
Szerinted? -
Rivaul
addikt
válasz
nyogo83 #82959 üzenetére
Köszönöm. Se lógása se kottyanása. Szép feszesen áll, de elég látványosan szivárványos a csapszegnél lévő részen. Attól tartok ott is túl sok hőt kaphatott. Nem szerette 30 évesen ezt az időt és a hegymenetet szerintem
Lényeg hogy akkor neked is az a véleményed hogy ezek cserék. Köszönöm.
-
Rivaul
addikt
Sziasztok!
Rég jártam erre. 3 műszakban dolgozok vendéglátás után itt helyben. A kis Amico volt a napi munkásom. Pénteken hazafele elkezdett csörögni és elment az ereje. Néztem egy kompressziót és 4 bar értéket kaptam. Úgy hogy elkezdtem szétszedni. Sajnos szembesültem vele hogy a felső tűgörgős kosár szétrobbant és tele szórta a blokkot. A hengerbe nem jutott fel. Viszont ahogy nézem, nincs a legjobb állapotban az egész. A tengely csapszegénél szivárványos elszíneződés, a kép nem igazán adja vissza, a dugón kiült a korom, a henger falon van alul egy mattabb rész. Jól sejtem hogy csere minden ahogy van?
-
draco31
veterán
válasz
Tothgera30 #82953 üzenetére
Köszi!
70-es henger lett rakva rá, ezt figyeljem keresésnél? -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
T0mBd1gg3R #82955 üzenetére
Igen. Lehet találni a jófogáson, vagy a Marketplace-n
-
válasz
BLUE TORNADO #82954 üzenetére
Sajnos nincs meg a régi kipufogó, csak ez a 70esre való.
Kéne bontott kipu, bontott felni, uj gumik, nem tom. -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
T0mBd1gg3R #82951 üzenetére
Először is kellene akkor új gumi, plusz az első felnit kicserélni. A régi kipufogót nyugodtan be lehet hegeszteni. Akku kb 5000 Ft bele. Friss benzinnel kellene feltölteni és megnézni, hogy mit reagál. Ha szépen jár, akkor mehet is
-
-
draco31
veterán
Fekvő Minarelli-s a robogó. Malaguti F12 vizes.
Kipufogót hogy érdemes keresni, motor típusra, vagy fekvő Minarelli opcióra? -
Sziasztok!
Van egy régebbi Suzuki Sepia ZZ robogónk. Annak idején kilyukadt a kipufogó, kaptunk rá egy másikat de az 70-es blokkra való, ez viszont a gyári 50-es, így mindig beköpte a karbit.
Aztán vettünk kocsit így 5 éve a műhelyben áll. Ezen kívül az akku már halott, az elsőben van egy nyolcas, gumi sem ártana rá. Ez a minimum, meg még ki tudja mi baja lett álltában.
Mennyiért lehetne ezt eladni, ha a méhtelepnél jobb sorsot és több pénzt kívánok?
Gondolom rendbetenni nem érdemes, bár néha jó lenne, hogy van, de gyakorlatilag alig fogyaszt kevesebbet a feleségem Priusánál. -
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Tud valaki eladó berúgó deklit Piaggio Typhoon New, vagy Piaggio Liberty-hez? Ha van link is, azt külön megköszönném -
szabcsab
csendes tag
válasz
Nagynagy #82945 üzenetére
Véleményem szerint a leírtak alapján teljes terhelésen elfogy neki az üzemanyag!
Ennek több oka is lehet:
-nem szállít eleget az üzemanyagszivattyú
-nem jó az úszószint
-dugulás lehet a karbiban
-főfúvóka mérete nem megfelelőMivel írtad, hogy karbi kitakarítva, ezért én először a főfúvókát cserélném nagyobbra, aztán próbálkoznék a többivel! .
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #82947 üzenetére
nem bír felmenni velem dombnak felfelé - Én 196 cm és kb 160 kg vagyok, Budán, Budaörsön küzdelmes...
öcsém kb 185 cm, 90 kg, alatta jobban megy, de alatta se rakéta.
Variátorból kivették a folytást, alacsonyabb fordulaton is kifut már a szíj, ahol még nincs ereje a motornak. Ha ezen változtatni szeretnél, akkor viszont a végsebességből csíphet le. CWT váltó sajna ilyen.
Ha a külön olajozás működik, akkor nagyon minimális olaj is elég a benzinbe.
Megoszlanak a vélemények a bejáratásról. Anno én az első 200 km-en 30-cal mentem, néha meghúztam 50-ig, egy utcahosszt mentem vele, aztán tovább 30-cal.A keveréken, karburátoron kell állítani, hogy melegen is húzzon.
Egy Stage 6 multivariátor került bele, jobb lett a dinamikája. De ezzel a keverékképzés után van csak értelme foglalkozni. -
MrChef
aktív tag
Sziasztok! Keeway RY6-osomban új, gyári hengerszett van. A bejáratásról elég sokfélét olvastam. A szervizben azt javasolták, hogy a jelenlegi fél tanknyi benzin után még két tanknyi legyen a bejáratás ideje (km), illetve a mostaniba még kevertek arányoknak megfelelően olajat, a következő két tank benzinbe is javasolt. Külön, tartályos olajzás is működik természetesen.
Eddig 20 km-t tettem meg a robogóval, 50 km/h fölé nem viszem, és ahol a forgalom megengedi, inkább lassabban haladok. Hidegindítás után jól ugrik, ahogy melegszik a blokk, úgy lesz lomhább.
Előzőleg másvalaki kivette a variátorban lévő fojtást, valami gyűrűt, amitől lomhább lett a robogó, de elvileg nagyobb a végsebessége, viszont alig vagy nem bír felmenni velem dombnak felfelé... Tegnap is toltam kis távolságon.
Szóval bejáratom, de még nem teljes a kép... -
Nagynagy
kezdő
Köszi a segitséget! Elote nem tudom ezt a mocit felujitasra vettem ez nem ment 5 eve kb!
Nos, karbi ki pucolva! Alap jarat van!!! Jo 3/4 gazog jo minden! De ful gazon le fullad!
Sűbertet álitottam mar de akor is!
Uj szivo csonk , uj legszürő cső, es uj levegő szürő szivacs van benne!
Esetleg más ötlet? -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Nagynagy #82942 üzenetére
Elotte nem volt ilyen gond? Uszoszintet nezd meg, illetve ha fals levegot kapna valahol, akkor azert nehezebb lenne kevereket/alapjaratot beloni. Alapjaraton korbe lehet fujkalni a szivotorok gumit(karbi es henger kozott), illetve a karbi kornyeket, es ha valtozik az alapjarat, vagy lefullad, akkor ott fals levegot kap.
Ha ezek is rendben vannak, akkor probalj meg a subertun emelni egy rovatkak felfele. -
Nagynagy
kezdő
Piaggio sfera karbi pucolva ! Minden jo de csuma gazon fullad vagy le fullad!
Lehetséges fogy fars levegot kap valahol??? -
Sinu
senior tag
Tetszik ez a protektoros kabát, a napokban megnézem. Köszi a tippet!
Kell még kesztyű meg térdvédő, megnézem mit ajánlanak a boltban.
Telefon tartóból megnézem amit #82939 DJGABI ajánlott, nincs kedvem most várni alira. Köszönöm neked is a választ!Amúgy elég ismeretlen márka ez a Kallio, kínai anyavállalat, és ezen a néven forgalmazzák sógoréknál, Németországban pedig Generic néven fut, ha jól emlékszem. Mindegy is, eddig jól megy, tanulni jó lesz.
-
NYPD
aktív tag
Szia.
- Én inkább néznék valami jobb féle protektoros kabátot, (amiben gyárilag vastagabb protektorok vannak váll és könyék részen, én ezt vettem idén nyári kabátnak, jó minőség, nem drágáért) mint csak külön gerincvédő. Ha már kabát van, és úgy szeretnél gerincvédőt, akkor nézhetsz a kabátba való gerincprotektort, 8-10 ezertől már van értelmes (pl. Sas-tec.) De a váll-könyök protik se olyan drágák, ha cserélnéd őket egy minőségibbre, mint a gyári műanyag lapok (pl Mugen textil kabátok 50-60 ezres sávban, ott egyből cserés.)
- Nem ismerem a márkát, így szerelőben sajnos nem tudok segíteni, ahova én járok főleg Kymcoval foglalkozik.
- Abusnak jó cuccaik vannak, szerintem 10k körül már kapsz masszív láncot.
- Telefontaró nekem ilyen van, tükör alá rögzíthető a szárral, eddig teszi a dolgát, pedig ázott is, meg napot is kapott már bőséggel. RAM kínai változata. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Nagynagy #82937 üzenetére
Sajnos nem ismerem a markat, gondolom valamelyik kinai blokk lehet benne. A gyujtotekercset lehetne meg kimerni, de szerviz manual nelkul pontos erteket csak saccolni lehet, hogy jo-e vagy nem. Szoval legroszabb esetben a gyujtotekercset kellene cserelni.
A Sferanal at kellene nezni ujra a karbit, mert lehet nem lett tokeletesen a fuvokak/fofuvoka kitakaritva(ki kel tekerni a fuvokakat, a keverocsovet es annak az osszes kis furatat attisztitani). Legalabbis ha elotte jol ment es nem lett peldaul a subertu magassaghoz nyulva.
-
Nagynagy
kezdő
Olimpic a marka tipust nem igazan tudok! Meg egy kérdésem lenne !
Piaggio sfera 50, uj legszürő szivacs van benne!
Karbi ki takaritva , levegon álitotam ! De akor is nagy gázadásnál fullad!!! Vagy full gázadásnál csak! Jo 3/4 gázig ugy jo!
Ötlet esetleg mi lenne a gond vele??
Köszönöm -
Sinu
senior tag
Sziasztok!
Áprilisban szereztem meg a B kategóriás jogosítványt, kb június közepén pedig vettem a szomszédomtól egy Kallio Explorer 50 robogót, amire a mai napig nem is mertem felülni (vásárláskor a ház udvarán kipróbáltam). Autót vezetek rendszeresen. El akartam adni, a képek, szöveg már megvolt, de aztán erőt vettem magamon és mentem egy kört. Aztán még egyet. 2 és fél órát robogtam ma, szóval elkapott a hangulat.
4 dologban kérném a segítségeteket:
- Milyen gerincvédőt ajánlotok?
- Budapesten hol találok korrekt, rendes szerelőt aki néha napján ránéz?
- Milyen zárat, láncot vásároljak?
- telefon tartóból van valami kifejezetten jó vétel? -
Nagynagy
kezdő
Uj gyertyával.probáltam! Semi! Gyertya pipat os cseréltem ,uj trafo van !
Ak CDI lenne a rossz??? -
nyogo83
Topikgazda
válasz
ricsi8800gt #82928 üzenetére
Ha a gorgokbol kozel gyari meretu lett berakva, akkor a kuplung kisrugot erdemes megnezni.
-
Laacika79
csendes tag
Sziasztok.
Mennyire jó megbízható a Doppler márka főtengelybe?
Valakinek tapasztalata?
Köszike. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
ricsi8800gt #82923 üzenetére
Nem volt neked a gorgo/kis kuplungrugo cserelve? Vagy a hajtasban mi volt cserelve?
Mert erosebb kuplungrugo is tud ilyet csinalni, hogy magas fordulatszamon kezd a kuplung zarni. -
-
petike576
friss újonc
Üdv
Friss robogó tulajdonosként lenne kérdésem az Urakhoz.
Vásároltam egy Peugeot Ludix Trend 2 típusú 50ccm , 2T fajta gépet.
Nagy valószínűséggel a fojtások már kikerültek belőle, mert GPS-el mérve 72 volt a sík terepen mért végsebességeNagyon jól megy , jól gyorsul, egyedüli probléma vele a következő:
már kisebb emelkedőn is, pl. egy kocsikijárón ha felfelé kell elindulni, rá kell segíteni lábbal, hogy lendületet kapjon, utána már simán gyorsul és szépen szedi a 12"-os kerekeit
viszont ha már menet közben érek bármilyen emelkedőhöz simán felmegy rajta.
Mi lehet a probléma vele?
Én a kuplungra gondolok, hogy ott lehet valami kopottság, de eddig csak Simsonoztam, így ezen a téren kuka vagyok a dologhoz....
A variátorszíj vadonatúj, és mivel sík úton indulva teljesen jól reagál a gázadásra, így kicsit tanácstalan vagyok.
ha tudtok segíteni tanáccsal, akkor hétvégén megcsinálnám a motort, hogy ne legyen ezzel se gond.
tisztelettel : Péter -
Nagynagy
kezdő
Sziasztok segítségre lenne szügségem!
4t robogó!
Nincs szikra, vagy hol van hol nincs de minimális és kicsi! Nem indul a robogo!
Kerdésem a következő, CDI lehet a rossz, vagy a gyujtó trafó? Vagy más??köszi előre is -
FeniX-
senior tag
válasz
ricsi8800gt #82908 üzenetére
De azt hallani, hogy megcsúszik? (felpörög és látszólag semmi) Meg kell nézni a kuplungot, hogy mennyire kopott, igen.
-
ot93
senior tag
Szerintetek ez a gyertya milyen állapotú? (korát nemtom, de kicseréltem)
-
BLUE TORNADO
senior tag
Üdv. Az akkut betéve a motorba semmi sem működik. Csak rúgásra indul. Egyedül a duda szól. Szerintetek mi lehet a baj?
Piaggio Typhoon New 50 20T 2012 -
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #82913 üzenetére
Nagyon pici ott a hely, nehéz lenne bűvészkedni. De végső esetben, persze...
-
FeniX-
senior tag
Halihó, vettem az ybr-hez gyári új indexeket, meg lámpatartó konzolt
(frankó kis yamaha cucc, 8000.- / oldal, a fene a pofájukat)Na, de a kérdésem az, hogy a lámpatestben lévő kábelezés úgy néz ki, hogy ilyen műanyag védő-mizériában futnak a kábelek. Azt hogy húzom félre úgy, hogy utána esztétikus is maradjon, vagy használható legyen?
Úgy láttam, a bejövő kábelvég oda van zsugorítva. (mármint, ahonnét kapja a bejövőt)
Sorry, elektronyos technikai szlengben nem vagyok jó.Ilyen műanyag védőre gondolok, pont mint ami be van karikázva.
-
Zsoty
csendes tag
Sziasztok. Piaggio zip 50 4T. Van rajtuk kormányzár? Kulcsnál a lehetőség meg van de nem reteszel. Levettem az elejét de a vázon sem látom mi reteszelhet. Tudna valaki segíteni benne? A másik, hogy olyan 20km után megáll. Vár vele az ember aztán elindul kb 1km aztán megint megáll. Szóval van valami ami túlmelegedhet? Vagy az új karbi autómata szívató kombó. Fekete volt a gyertya mikor hazaértek vele és kibányázták. 7-s hőérték van benne. Most kap egy 8-st.
-
ricsi8800gt
addikt
Van egy Cpi 50-es robogóm és ha szedenderen van és el indítóm és ha huzom a gázt akkor a hátsó kerék nem indul meg egyből hanem elég nagy gázra csak, ez a hátsó kuplung miatt van? Az cserés? Elől a variátor tárcsát cseréltem görgőkkel együtt. De gondolom a hátsó kuplung tárcsa cserés akkor nem?
-
draco31
veterán
válasz
Tothgera30 #82906 üzenetére
Ezt vettük. Ami benne volt korábban, az egy 3AH-s volt csak, régebben indult vele, de már egy ideje azzal sem. Illetve ahogy nézegettem neten, 4-es van elvileg hozzá gyárilag.
Most úgy jelzi egyébként a műszerfal, hogy le van merülve majdnem, de teljesen feltöltve is ugyan ezt csinálta, mármint amit a videón.
Esetleg még ki tudom próbálni azt, hogy bikázót rákötni az akkura.
Az önindító a generátor is egyben egyébként? -
-
draco31
veterán
Mi a gond olyankor, ha önindítóval nem indul be a motor, csak elég gyengécskén tekeri, viszont első rúgásra azonnal indul. Az akku már ki lett cserélve újra, eddig azt hittük az a baj, hogy gyenge.
Malaguti F12 vizes. -
Kicsit karburáltam. Melegen nagyon megy, húz ahogy kell. Hidegen sincs gond, stabil az alapjárat. Viszont indítás után leáll, időnként lefullad. Gázadásra vagy felpörög, vagy a másik véglet. Pár hetes szivató van benne. Járt már valaki így?
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Piaggio Typhoon New 50 2T 2012
Háromnegyed gázig szépen húz. Utána ha teljes gázt húzok neki, akkor lehörrög és elkezd rángatni. Ha visszaengedem, akkor megy tovább szépen. Eddig ezt nem produkálta. Szerintetek mi lehet a baj?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Toshiba P300 SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 8GB COOLER MASTER CMP 510 CM 750W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RTX3070 8GB ZALMAN S2 TG Enermax 750W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS A520M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Enermax 650W
- Ikea Eilif Paraván - Asztali elválasztó
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged