Hirdetés
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
perge666
veterán
válasz
macilaci78 #83199 üzenetére
Ott a pont,minden szavaddal egyet tudok érteni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
seller007 #83195 üzenetére
Én nagyobb kategóriára ülök inkább.
Budaörsről jövet lejtőn kigurulta a 70-75 km/h-t, de nem a biztonság volt az, amit éreztem...
Kicsi tengelytáv, kicsi kerekek, remegett az egész, a motornak sem volt megnyugtató hangja és ehhez hozzájön még a sebességgel négyzetesen arányosan megnövekedett féktáv.
Tudomásul kell venni, hogy a legtöbb segédmotoros kerékpár alkatilag alkalmatlan a 70 km/h körüli üzemszerű használatra. -
seller007
tag
válasz
FeniX- #83194 üzenetére
(A) elgázolnak váci belső szakaszain/hungarián 65nél (B) az jó lenne (C) az nem számít
B125 szerzés és 125ös robesz lesz jövőre ha beválik a kocsi kiváltás.
szerk: fateroméknál kisvárosban a 65 több is mint kéne jóval, ott nem gondolkodnék ilyeneken, mindenki nyugger tempóval megy még üres utakon is. -
seller007
tag
válasz
perge666 #83193 üzenetére
Köszi!
Megbízhatóság elvesztése és műszaki problémák okozása nélkül van bármilyen lehetőségem? Ha 75el bírna menni (65 helyett) az már elég lenne a pesti forgalomhoz.
Fogyasztás őszintén szólva nem érdekel, kocsihoz képest az 5 liter is semmiség belvárosban.
Amikor kérdeztem szerelőmet (még csak ismerkedő beszélgetni mentem hozzá) azt mondta, hogy a tuning kipufogó is tud műszaki problémákat okozni. Ez igaz -
FeniX-
senior tag
válasz
seller007 #83192 üzenetére
Azóta is próbálok mások fejével gondolkodni, hogy miért kell, hogy
A.) egy 50 köbcentis segédmotor 70-nél gyorsabban tudjon menni,
B.) elvárni, hogy ezek tükrében tartós is legyen,
C.) ne fogyasszon 4 litert.
Eleddig nem jöttem rá egyik válaszra sem.Amúgy ez gondolom olyan lehet, mint a turbó rágó kártya, hogy van a zsebemben 5 lap, és a lapokon rajt' van a végsebesség, és akkor ezt fixen tudja.
Szerintem, ha simán 45-el gurulna az ember a robesszel, full tartós lenne, meg nem fogyasztana annyit, mint egy nagyobb motor. De ugye ezeken bináris gázkar van.Tudom jól.
-
perge666
veterán
válasz
Rivaul #83191 üzenetére
Na ez gyorsan ment.
Nem tudom hogy jól sikerült e a fotóbeállítás vagy tényleg ennyire profin nyomot,de ezen a képen egyáltalán nem is látszik hogy az orra törött,előző fotón eléggé feltünő volt a gömbölyűsége miatt.
seller007 : Szerintem nem rossz az a 65km/h sebesség.
Kevés ráfordítással biztos ki lehet még belőle többet is hozni,de ha egy megbízható,jó motort akarsz ami nem eszi le a gatyádat is,akkor én nem nagyon piszkálnám,de ezt te tudod.Nekem van egy Piaggio Typhoon ami 75 körül megy,de szerintem legalább 4,5 litert bever 100-on,nem tudom hogy van összerakva így vettem kb.1,5-2 éve.
Ellenben a Derbi Sendám ami full gyári,igaz 70felett már elég lomha eléri a 83-84km/h-s sebességet is hosszú úton,na az szűk 3 literböl kijön. Ezt lehetne még szerintem bőven tuningolni,de a tartósság,megbízhatóság és fogyasztás rovására menne. -
seller007
tag
Malaguti F15-től mekkora végsebesség lenne várható?
Gyári kipufogó van rajta, nem tudom a görgők sulyát, szimering nem kopott.
Vásárlás előtt gps szerint 55-el ment, ami nem tetszett, kereskedő állított keverési arányt, ezek után 65 lett (óra 72 talán) a 60 egy-két kilómmal.
Ezt a 65öt baromi gyorsan eléri, nem érzek semmi nyomaték elfogyott problémát.
Viszem majd szerelőhöz természetesen de azért itt is megpróbálnám hátha -
Rivaul
addikt
De, kipucoltam csak annyi retek volt rajta, hogy azt gondoltam sikerült összeszednie valamit összerakás közben
Viszont nem. Kimentem és pöccre indult. Huztam neki, aztán ledadogott. Eszembe jutott hogy a tank mellett mint ha lett volna egy üa szűrő. Anno volt már ilyen gondom másik szökevénnyel is
Hamarabb kajálta meg a naftát mint ahogy átjutott a szűrőn. Kivettem és azonnal megszűnt a probléma. 5 utca gondtalanul. Szépen ment, csak egyenes futása nem volt
Az orra kapott már, gondolom akkor elment a kormány is. Szerencsére csak helyre kellett állítani. Végül megigazítottam az orrán a levágást esztétikusabbra, helyre raktam a törött idomokat amennyire lehetett és kész. Pöccre indul, működik minden. Egy kis kuplung csilingelés van a tűgörgőnél de majd máskor foglalkozok vele. Jelenleg napi használatra kész.
-
Rivaul
addikt
Reggel óta mosom a kis Jogot. Az olajat úgy öntötték rá az elmúlt 20 évben hogy megy ahova megy, jut bele amennyi jut... Nagy nehezen eltakarítottam. Összeraktam. Próba út remek, de 2 utca után hazafele ledadogott és nem indul
Most szedhetem szét megint, karbit pucolni... Csak már marha fáradt vagyok. Viszont mértem kompressziót. 10,5bar. Ha egyszer a végére jutok, nem lesz ezzel gond
-
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #83186 üzenetére
Persze, mindenféle forgatókönyv elképzelhető. Az alkudozó, aki egyből megveszi (még ha szar, akkoris) meg az olyan, akinek akkorsem jó, ha minden hibáról beszámolsz.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
FeniX- #83183 üzenetére
Más jellegű portékát vettem. Hirdette már egy ideje a tulaj, a maga nemében kimagasló minőségű, igényesen tuningolt, ehhez mért áron, ami szintén kiemelkedik a többi hasonló termék áraihoz képest.
Alkudtam természetesen, de mondtam az eladónak, hogy megvenni jöttem, nem csak megnézni. Engedett belőle kb 10%-ot, fizettem, elhoztam.
Azóta persze a tuningba bele kellett nyúlni, a lealkudott összeg kb 3×-át rá kellett költeni, de azóta hibamentes. -
perge666
veterán
Na mind1,nem lovagolok tovább a témán,elengedem.
Mindig is voltak és lesznek hazug/csaló emberek.Venni szeretek dolgokat,de eladni már annál kevésbé,pont az olyan sportvásárlók miatt amit írtatok is hogy akármilyen jó is egy cucc,ő akkoris lefikázza hogy még olcsóbban elvigye az amúgyis ár alatti terméket.
𝕿𝖍𝖊 𝕰𝖓𝖉
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
perge666 #83182 üzenetére
Bizik benne h jon egy kevesbe hozzaerto/sz.rokbele (en se vagyok az csak probalunk alaposan lenni) es elviszi.
Adtunk mar el ugy kocsit / motort h gyakorlatilag ki se probaltak de elvittek. Volt olyan is amit megsimogattak majd mondtak hogy ez milyen szep! Aztan irtuk az adasvetelit… nagyon sokan vesznek ugy 10+ eves jarmuveket, hogy 10p neki eleg a donteshez
-
FeniX-
senior tag
válasz
perge666 #83182 üzenetére
Sokaknak meg ez egy játék, egy hobbi. Úgy mennek oda, hogy még a legjobb portékákat is le-szarozzák, és mehet az alkudozás.
Elmondod, hogy (pl. autónál)
"Ha 10.000-ig kihúzza az olajcserét, akkor a hidrotőkék elkezdenek csattogni, ha 8000.-nál akkor semmi baja" - és ő ebből azt mazsolázza ki, hogy akkor engedd el az új hidrotőkék árát (7000/db *8) - holott nem kell cserélni. (pl. a sajátom ilyen, már nem is próbálom eladni, inkább használom)
Pro és kontra is van érv a dolgoknál.Találtam itt a közelben egy műanyagost, odavittem neki a műszerfalat, hátha meg tudja hegeszteni... a jófogás profilképére azt hittem, hogy egy maffiás filmből lett kivágva (mintha vmi hullaszállító autó mellett állna egy csokornyakkendős fogdmeglegény) és tényleg így nézett ki a faszi. Drukkoljatok.
-
perge666
veterán
válasz
Pfiucska #83181 üzenetére
Én ezt értem,de nem tudom hogy az ilyen eladó hogy gondolkodik.
Lehet csak én lihegem túl a dolgot,de ha valamit el akarok adni,még a tisztára apró,jelentéktelen dolgokat is megemlítem,így nem érheti meglepetés a vevőt. Vagyis de mert volt már nem egyszer hogy megemlítettem valami repedést vagy karcolást,és a vevő meglepődött hogy ez hiba lenne mert olyan pici,jelentéktelen,észrevehetetlen,hogyha nem említem észre sem veszi.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
perge666 #83178 üzenetére
Konkret kozeli motornezos storym:
Budapestrol mentem egy kozvetlen az osztrak hatar melletti faluba. 2017-es yamaha R3, 20.000km. Allitsa szerint hibatlan, koltsegmentes. Beszeltunk telefonon, lekerdeztem az alvazot es kertem fotot az osszes(!) hibarol - kaptam 2 fenykepet.
Eloben nem hogy nem volt rajta épp elem de az index a kezembe maradt, es 10-12 hiba utan mar nem szamoltamEnnek ellenere muszakilag ugy tunt h rendben van es el is mondtam neki a tapasztaltakat majd egy 15%-os alkut benyomtam, hogy nekem annyit megér mert akkor legalabb nem sajnalom. ha netalan palyara is kimegyek majd vele + amugy is elso nagymotor lenne.
Persze hebegett habogott hogy mar szinte a kiirt arert is elvittek volna de persze!!!!!44!!4!4!! nekem az alku es a kiirt ar kozott feluton odaadja.Aznap motor nelkul jottunk haza.
Szoval igazabol mondhatnak akarmit, eloben derulnek ki a huncutsagok.
-
perge666
veterán
válasz
Tothgera30 #83179 üzenetére
Vásárlásnál szerintem az is sokat számít hogy ki mire akarja használni.
Napi használósnak nem veszek ramaty állapotú,megbízhatatlan motort,viszont hobbi célra,szerelgetni,bohóckodni vele simán bevállalom,de akkor sem olyat ami bontóba sem állja meg a helyét. ( a tegnapi kiszemeltem Yamaha Jog sajnos olyan volt )Néhány éve Nyíregyházán próbáltam egy 100-as Aeroxot,amikor leszálltam róla remegett a térdem.
Előtte még nem jártam úgy hogy azért ne kelljen egy motor mert túl erős.
Mondtam is az eladónak,és csak mosolygott és mondta is hogy igen ez nem mindenkinek való.
Még az erejét meg is szoktam volna,de az a b*szott nagy hangja meg hogy kis fordulaton rekedtes,na az nem tetszett. -
válasz
perge666 #83178 üzenetére
Az még jobbik eset, mert én néztem mát olyan Aerox YQ100-ast, ami képeken csodálatos volt, eladó istenítette, ismertem az előéletét (fiáé volt, újonnan vette). Mégis, személyesen egy marék csavar, sztender lógott, beleért a leömlőbe, minden idom külön életet ért, idom alatt mozogtak, gurultak a csavarok, fordulatszámmérő hol mért, hol nem. Viszont elég hamar meglépte a 80-at, erő volt benne, árból sem engedett, így (és amúgy is) otthagytam. Néhány hét múlva láttam aprón hogy valaki hirdeti, cserélt benne szíjat, görgőket.
-
perge666
veterán
válasz
FeniX- #83176 üzenetére
Ez jó.
Pfiucska : Értem én azt a gondolatmenetet is,régebben jártam is úgy hogy mentem több mint 100km-t egy Yamaha DT miatt ( oda-vissza több mint 200km ) amit az eladó istenített,de feltűnően olcsó volt.
Mikor elmentem több sebből vérzett de élhető kategória volt,és az eladó még engedett az árból,ezért elhoztam. A hazautam rögtön a szerelőhöz vezetett amiből teljes motorfelújítás lett,de így olyan árban jöttem ki mintha vettem volna egy normál állapotút. ( meg vártam rá több hónapot mire minden alkatrész be lett szerezve és össze lett rakva)
Ha 10-20-30 km-re lett volna akkor valószínüleg nem hoztam volna el mert épp kifogástalanra vadásztam,ez volt kb.15 éve.Akkor neked a CBR-el már a nagymotoros topikban a helyed.
SZINTLÉPÉS -
Pfiucska
aktív tag
válasz
perge666 #83175 üzenetére
A2 jogsiba belefero (40-48le) koruli sport/sportos motort kerestem es hat sajnos nekem is ez a tapasztalatom; azt hiszik ha az orszag masik vegebe elmegyek megnezni akkor ha szar is elviszem. Vegul sikerult az alairasomban talalhato CBR-t megcsipni ami most jonak tunik
-
-
perge666
veterán
válasz
Rivaul #83170 üzenetére
Na ez brutál jó vétel volt.
Széles utat és gumifákat.
Énis most jöttem el a Yamaha Jogos eladótol,de üres kézzel jöttem haza.
A motor be sem indult,nem volt rajta 1 ép idom sem,és még a kulcs része is meg volt berhelve. Fotókon nem tűnt ennyire lelakottnak,na de mind1 oda-vissza kicsit több mint 70km volt az út,egy kis időt meg üzemanyagot buktam rajta. -
-
DJGABI
addikt
válasz
Rivaul #83170 üzenetére
Simán jó vétel volt, normális bringát nem kapsz ennyiért
Bal oldala nem szép, de kezelőszervek meg tök egyben lévőek. Egy Jog/Dio-t én is szívesen bevállalnék, városba bőven elég, Jog-on vizsgáztam anno smkp-ből. Babetta után tök más világ volt.
Helyben pörgetgetem az aprót én is közbe, de egyszerűen semmi normálisat nem találok...
-
Bolsta
friss újonc
50cm3 robogó alapjáraton órákig ketyeg, gázt adok lefullad.Mi lehet a gond? Sokat állt tettem bele spurit azzal már megy az alapjárat de többet nem tud.
Tud valaki segíteni?
Óriás Zoli -
Rivaul
addikt
Nyugo83 igen. Én sem szeretem az ilyesmit de elgondolkodtam rajta. Nem is az akció nem léte ami igazán zavar. Hanem a stílus. Úgy hogy én mindig kulturáltan kezelem az ilyesmit mert nem az ott lévő eladó tehet általában róla. Erre az arrogáns, lekezelő, bunkóságot kapom... Mint ha ők tennének szívességet hogy egyáltalán szóba állnak velem.
Pimpa1974
Ezt is olvastam róluk. Nekik van több weboldaluk bizony.Perge666
Kicsit odébb lakok, cca 22km-re de kedves a gondolat isTudod én sok ilyen pajta szökevényt vettem. (Most is szemezek egyel
). Szemre körbenézem, bár ez sokat nem mond. A műanyagok lógnak, gumi kicsit repedezett, tiszta por és tyúkszar. Ezek nem zavarnak. Nagyjából egybe legyenek a csövek, vezetékek. Ha indítható, az jó jel. Amennyiben nem csilingel mint jó anyám szenteste hogy jött a jézuska és nézzek a fa alá, az még jobb. Ekkor próbálom ébren tartani míg melegszik kicsit. Aztán lefogok egy féket és meghúzom a bajszát. Ha egy fékkel elkúszna, akkor van benne elég erő hogy hazavigyen. A többit már itthon intézem. Szétszedés, pucolás, kötelezők cseréje.
-
perge666
veterán
válasz
Rivaul #83157 üzenetére
Ez elég szemétség,de ne bosszantsd fel magad rajta,úgysem lesz jobb,sajnos egyre többet előfordulnak ilyenek a mai világban.
Más : 2 hete voltam pár napot Balatonlellén meg a környéken szöcskéztünk olyan 40-50 kilóméteres távokon,gondoltam rádírok hogy merre vagy,de elég sűrűre sikeredtek a programok és kiderült hogy családdal a 4 nap Balatonon elég kevés……Más : Sikerült lebeszélnem egy Yamaha Jog robogót ami kívülröl lelakott,de elvileg motorikusan jó. Pénzt nem adok érte hanem a műhelybe van 1-2 nem használt barkácsgépem arra cserélem ha megnézem és megfelel.
Csak annyi a bökkenő hogy mindjárt indulok megint nyaralni Tokajba és leghamarabb szerintem kedden tudok elmenni a mociért.
Mi az amit motorikusan átnézzem rajta ha odaérek és meg lesz még addigra?
Tőlem 30-35km-re van,mondtam a srácnak hogy lábán hoznám haza……ha nagyobb gondja van úgysem bírja ki az utat szerintem.Ha könnyen indul,van alapjárat az gondolom már egy jó jel,ne csörögjön,csattogjon,ne okádja a füstöt,olajfolyást átnézem amennyire tudom,fékek,kerekek nagyjából azért legyenek rendben,világítás legyen.
A teleszkópot direkt nem írtam mert tudom hogy ezekbe majdcsak mind1 ha nem is lenne. -
pimpa1974
csendes tag
válasz
Rivaul #83157 üzenetére
Szia , ne mérgelődj , Ahogy előttem szóló is írta : Jelentsed fel a picsába!! Tisztességtelen szar hely!
(én egy webes hellyel jártam eddig ugyan így! lehet ugyan ez) nekik van másik 3 felületük más néven persze, de hasonló termékpaletta. És ugyan ez a stílus ha sokadik hívás után fel veszi a telefont az emberke!
Szinte el küld a picsába stílusban beszél és kb mintha ő tenne neked szívességet azzal hogy eladhatja a szarját neked ! Hülye egy kifordult világ ez
Már a szolgáltatót kell ajnározni hogy szolgáltasson -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Rivaul #83157 üzenetére
Nem szeretek vamzerkodni, de a megfelelo helyre egy email es bizonyos szervek elmagyarazzak nekik, hogy hogyan is kellene korrekten mukodniuk.
Volt mar pelda ra, hogy az egyik kereskedo hasonlo folyamatos akcios hulyitessel es tobb napos tokolessel beszivatott, ott bizony elpattant nalam valami es felnyomtam. 3 nap sem kellett hozza, hogy eltunjon az osszes "akcios" soha nem letezo termeke, azota se mer ilyennel szorakozni.
Amiatt duhit a dolog, mert ez inkorrekt nem csak a vasarloval szemben, hanem mas normalisan mukodo kereskedovel szemben is. Ha nem tud megelni egyenes gerinccel akkor csukja be a boltot.
Raadasul esetemben nem is a penzrol volt szo, mert ha tudom hogy napokat szarakodok, akkor teliaron nyugodtan megrendelem mashonnan az alkatreszeket, mert surgosen kellett. -
Rivaul
addikt
Nagyon mérges vagyok. Sracing...
Leadtam a rendelésemet egy hosszú ideje akciós hengerszettre és egyéb alkatrészekre. 2 nappal később, kaptam a telefont hogy a meghirdetett és kosárba rakott áron nem kaphatom meg a hengerszettet. Azzal indokolták hogy csomagolás sérült alkatrész volt egy darab... Megjegyzem a mai napig kint van az akció egészen februártól egyből az kezdőoldalukon. 6hónap... Mikor ezt említettem kulturáltan érdeklődve, egy lekezelő válasz formájában, idézem: (teljesen mindegy, akkor sem adja oda annyiért) kijelentést kaptam. Ebben az esetben mondtam hogy elállnék a vásárlástól. Amire egy gúnyos "már töröröltem is" megjegyzés után rámrakták a telefont... Ezt a stílust és hozzáállást kikérem magamnak. A helyet minősíti. Egyáltalán nem ajánlom. Nem mellesleg, utána olvasva sokan panaszkodnak arra hogy az akciós drágább dolgaikat nem adják oda. Ugyan így, telefonhívás és valami kamu magyarázat. De teljes áron felkínálják... Többször vásároltam tőlük, nem volt gond. De soha nem futottam akciós vételbe. Ezek után ha ingyen adnak valamit, sem fogok tőlük. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
AaronOS #83155 üzenetére
Régen a Simson, MZ kipufogót úgy szoktuk kiégetni, hogy leszereltük, öntöttünk át rajt gázolajat. Az is hozott ki trutyit. Aztán visszaraktuk, és egy erőltetett menet...Ami a csövön kifér...Valószínű begyulladt ilyenkor a gázolaj, a szembe jövők bőszen villogattak-mutogattak hogy valami nagy baj van.....Óriási füst jött a kipufogón. Mikor elfogyott a füst, abba lehetett hagyni a műveletet.
De ha nagyon el volt kormolódva a rendszer, magától is kitisztulhatott. 2T Trabant városi forgalomban használva erősen eltömítette a kipufogót. Hosszú úton nyáron megküldve le szokott játszódni magától ez a füstöléses történet.
Mondjuk akkor ásványi, Arol olajjal használtuk, nem is volt más, szerintem a mai szintetikus 2T olajok tizedére sem kormolnak. -
AaronOS
tag
válasz
BLUE TORNADO #83154 üzenetére
Végül fogtam magam, leszereltem és kimostam brigéciollal. Máris jobban ment utána a robogó. Eleinte füstösen, a 20km végére már a füst is olyan volt mint amikor jó volt.
Ami meglepett, hogy a korábbi 70 km/h max az felment 80-ra. -
seller007
tag
(Malaguti F15) középsztendert le lehet cserélni oldaltámaszra?
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #83142 üzenetére
Jó kis bicaj ez, reméljük sokáig jó szolgálatot fog majd tenni.
Ez a bicaj téma is különben olyan, mint a motor, hogy minden célhoz más bicaj kéne.én most újra beújítottam egy 26"-os montit, de már kezdem megint átalakítani trekkingesre.
Ami eddig volt (régebbi gepida alboin 100) abban ronggyá koptak már a fogaskerekek, azt "meghagytam" bevásárlós bicajnak. Szinte minden alkalommal 1x leesik a lánc, de már rutinosan rakom vissza.
Amúgy külön fun-fact, hogy itt a kismotor topikban kapásból két átlagon felüli méretekkel megáldott tagot is tudhatunk. :-D
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #83142 üzenetére
A valamelyik (i3?) elektromos BMW erre a visszatöltés célra egy robogó-motort használ generátorként.
De az autó sajnos.
Hát, azt hittem, jobban megindulnak ezek a kis járgányok. Akkor még odébb van a "nagy áttörés"... Hát, sajnálom. -
FeniX-
senior tag
válasz
Phvhun #83144 üzenetére
Ha jól látom - de majd a többiek megerősítenek - ez pont a kormánycsapágyhoz tartozó feszítő anya. Akkor ha csak simán nem letámasztva, behúzod az első féket, és előre hátra megpróbálnád megmozgatni a motort, eszméletlenül kéne, hogy lötyögjön, ha ez ilyen laza!!
Ez így elég veszélyes. -
Rivaul
addikt
70-es témában nem vagyok otthon még annyira sem mint átlagosan
A főtengely meg van ami bírni fogja. Ahogy ajánlottátok, vas hengert néztem ki. Egy alap Airsal Sport 70. Szimpatikusabb kicsit a DR evo de 8k a különbség. Az már a csapágy+szimering szett. Abból C4 Koyo amit kinéztem vagy SKF. A 17,5 Dellorto meg van egy marék fúvókával. Viszont a kipufogóm az ezer éves gyári. Egy darabig biztos nem tudom lecserélni. Ez gondot okoz? Vagy csak nem érem el a teljesítményt amit tudna a henger. Így is benne lesz 60 ezerbe legalább. Egyre jobban kellene a motor mert nehezen viselem. Viszont azért nem vennék egy 50 hengert mert most nincs kipuffra pénz. Elég egyszer összeraknom. -
Phvhun
őstag
Na lebontottam az első idomot, és látszik hogy mi mozog a dio kormányán:
https://youtu.be/eHQeVgG1SmY?t=20
A fekete harang szerű aljú felső rész mozgolódik az alatta belé csatlakozó csővel amin van a nagy anya.
Ebből látható bármi, hogy ez vajon miféle probléma lehet?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #83142 üzenetére
A villany érdekes. Amint kiérsz a településről és felveszel egy 90-130 km/h tempót, rögtön csökken a hatótáv. Motoron meg nincs hely hibrid üzemmódnak, meg értelme se sok van szerintem.
Az emelkedős tapasztalat hasznos, ez beverte a kezdeményezés koporsójába a szöget nálam. -
Zoli bácsi
őstag
Én is ránéztem a Super Socco-ra, mentem is vele egy próbakört. Nekem katasztrofális élmény volt.
Érden a kereskedés oldalánál lévő kis utca lejtős kissé, itt felfele szó szerint alig akart elindulni velem a gép. Azt mondták azért, mert 33%-on volt a töltöttsége....(Ha tesztmotor, mé' nem töltik fel, nyitásra mentem...)
Hozzáteszem akkor 135kg körül voltam.
Másik gond nekem a lábtartó helyzete, nekem rövid távon is nagyon kényelmetlen volt.(194 cm vagyok)
Amit magamnak el tudnák képzelni, az vagy egy ilyen teherszállító: [link] Ugye Liberty vásárlásnál is szempont volt, hogy horgászni kimennék vele. De egyrészt a kavicsos úton nem érzem biztonságosnak a közlekedést vele, másik hogy az autóba is alig férek el a cuccokkal.....
Másik, amit vennék, egy rendszámos villanyos gép, ami tartani tudja az országúti sebességet.
De olvastam, ezek az akkumulátoros hatótávok is érdekesek, a valóság kicsit más, mint a gyári adatok.
Valami hybrid kéne, ha kifogy az aksi, beröffene egy 125-ös benzinmotor, aztán el lehetne vele közlekedni, akár akkukat feltölteni......
Az akkumulátor technológiának kéne fejlődni úgy gondolom.
Más: Köszönöm az olajcserés hozzászólásokat.
Egyenlőre valószínűleg marad a gép, most megrendeltem az új bringát [link] , ezt is nézegetem egy ideje, a 22éves Csepel Cruiser agyváltója felmondta a szolgálatot. Itt helyben kerékpárral közlekedem, most ez kapta a prioritást. -
macilaci78
nagyúr
válasz
FeniX- #83140 üzenetére
Super Soco-t próbáltam tavalyelőtt, írtam is róla itt. Tetszik, de a a műanyagok illesztése, az összeszerelés minősége elmarad jó belsőégésű motorral szerelt robogók gyártójától.
Ami miatt viszont nem venném meg, az a végsebesség. Alattam nem megy jobban, mint a gyári 50 ccm benzines és Budapestre az 50 km/h utazósebesség kevés.
Emelkedőn nem volt alkalmam kipróbálni.Amúgy az én igényeimet kielégíteni: XIV-XI-IV kerület, belváros közt ingázni, de akár Budaörsre is kiszaladnék rokonokhoz egy akkuval, töltővel.
-
FeniX-
senior tag
Helló-halló, most, hogy többször is felröppent az új motor/robogó témakör, én is kérdeznék egyet: Ti vennétek elektromos robeszt mostanság?
(vegyük úgy, hogy most az árat mindkét esetben az újra értem. Ma ott tartunk, hogy egy elektromos bicaj 350-től indul kb, egy új 4 ütemű 125-ös kb. 7-900.000, és egy 50-esnek megfelelő pl. Niu MQi is kb. ilyen árban van, vagy pl. Super soco) -
válasz
Zoli bácsi #83135 üzenetére
Felesleges cserélni. 100km az nem használat.
Honda Fg315 (Gc160) kapálógépünk is évente egyszer dolgozik egy 10mx5m-es kertben. Abban is kétévente cserélem, évek órán ezzel szemben fűnyíróban, Mcculloch Edition1 XXL (Honda Gcv190), évi kétszer, mert jóval többet van használva.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #83135 üzenetére
Igazabol lehet nincs sok ertelme 100km-es olajat ledobni, foleg ha be akarod szamittatni.
En lehet nem foglalmoznek vele, azert 1 ev alatt ennyi km-el nem lesz nagy baja annak az olajnak.
De igazabol ha megvan az olaj, akkor siman csak szuro csere nelkul is megcsinalhatod, de mondom en nem foglalkoznek vele. -
NYPD
aktív tag
válasz
nyogo83 #83130 üzenetére
Én a reddel nagyon megszívtam, tisztán lehúzás volt. 70 rugót kértek el egy új benzincső+szűrő, olaj csere, átnézetés (jelentsen ez náluk bármit is) meg adtak vmi akksit, ami nem is a típusba való, gyenge hozzá. Munkadíjra számoltak fel asszem.csak 39 ropit. Én ekkoriban meg annyira se értettem a motorhozont most, ezért nem is volt viszonyítási alapom. De mostmár tiszta, h ezt észrevehették, és pofátlanba nyomták. Személy szerint nem ajánlom a fentiek okán. Azóta itt egy kolléga ajánlott egy szerelőt, csak hozzá járok ha vmi gebasz van.
-
Zoli bácsi
őstag
Szerintetek, olajcsere után 1 év alatt 100km-t futott robogón, kell olajat-szűrőt cserélni..?
Megvettem már tavasszal az olajat, amit a gyár ajánl (Eni I-ride 5w40) meg a gyári olajszűrőt is, aztán sokminden összejött, nem igazából lett hajtva....Meg úgy tűnik nem is nagyon lesz.
Annyit azért megyek majd, a tavalyi benzint jól kifogyasztom, friss E5-el megtankolom, de így is kb 200km lesz benn olajcsere után.
Azon gondolkodom, leengedem az olajat melegen, és feltöltöm friss olajjal, a szűrőt meg nem cserélem ki.....Vagy cseréljek mindent?
Nem lehet bonyolultabb mint fűnyírón, meg autón, ezért nem viszem szerintem szervizbe, a gari is lejár lassan (októberben)... Vagy eladásnál, beszámításnál számít hogy igazoltan szervizben volt....?
Az ezres szervizről semmi papír nincs, azt mondta a szerelő online beírja a Piaggio rendszerébe.
A robbantott ábra szerint az olajleeresztő csavarnál van egy gumigyűrű, azt nem vettem...Vissza lehet tenni a régivel..?
Kb ennyi kérdés motoszkál bennem. Eddig nem is foglalkoztam vele, esélyes volt hogy beszámítatom valami nagyobb gépbe, de lejár az 1év olajcsere óta. Tudom hogy nem kell pontosan betartani, de ha azt mondjátok vigyem inkább szervizbe, oda is hetekkel előbb időpont kell, mármint tavaly így volt a márkaszervizben. -
AaronOS
tag
Sziasztok,
Egy ilyesmi kipufogóm van az öreg SR50-es Aprilia robogómon, csak már elég öregnek fest. Az utóbbi 2 hétben elég erőtlenként viselkedig a motor és rohadtul füstöl. Nekem az a gyanúm, hogy ki kellene égetni a kipufogót. Pénteken tettem is a robogóval egy folyamatos 100 km-es utat, ha megálltam bármikor akkor füstölt mint az állat, de szerintem ez valójában nem égett ki, mert még mindig füstöl és 30-40 km/h a gép max tempója óra szerint, míg korábban 70 volt.
Hogyan lehetne leszerelés után kiégetni? Sajnos nincs igazán eszközöm hozzá? Vagy tudtok olyan helyet ahova ilyen céllal lehet kipufogót vinni?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Norbika88 #83128 üzenetére
Nem remlik, hogy eddig emlitve lett volna hogy immos a robogo. Be is van szerelve az immobiliser?
Az a baj, hogy egy multimeterrel pillanatok alatt ki lehet merni, hol van a gubanc, anelkul csak alkatresz cserebere es talalgatas van.
Ha van benne immo, az siman blokkokja a gyujtast, itt a testkabelen keresztul talan. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Phvhun #83129 üzenetére
Nekem sajnos nincs sok tapasztalatom szervizekkel ahol robogot is javitanak, illetve lehet erdemes valami olyan helyet ami aranylag koze is lehet hozzad.
Kozelemben ket aranylag normalis szerviz ugrik be(de ha valakinek van tapasztalat, majd megirja), a regi Foti uton a Red Szerviz, a masik meg a Frangepan utcaban a Tomed 50 Bt. -
Norbika88
senior tag
Üdv!
Kicseréltem gyertyát, pipát, gyertyakábelt, trafót CDI-t, önindító behúzó relet, mind új. Oldalsztender csatiját lehúztam, testkábeleket megcsizsoltam újra csavaroztam a helyükre. Szikra még mindig nincs. Kérdésem az lenne az alábbi rajz alapján mit nézzek meg ami blokkolhatja a gyujtást. Szerelés élőt a motort lemostam, lehetséges hogy gyújtáskapcsolonak bemostam?
Köszönöm. -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #83125 üzenetére
Kérdés, hogy mit nevezel kicsinek?
:-D
Én pl. annyira határozatlan vagyok, hogy 2-3 naponta ugrálok aközött, hogy "megpróbálom eladni" és a "megtartom, mert jó lesz", vagy az "eladom a kocsit is meg a motort is és veszek egy újabb autót, ami keveset fogyaszt" - változatok között.
Ez a 250-es yamaha, ami nekem van, 20 lóerős, és ilyen 120-130 a végsebessége. 100-nál forog 7000-et, de ahogy a tesztekből hallom, a benelli is kb. ugyanezt tudja. (suzuki inazuma 250-es, stb. kb. mind egykutya 25 lóerő körül)
2.7, 3.5, 4.1ilyen fogyasztásaim vannak vele.
Mostanában amúgy kb. 2 hét télen is a rosszidő, szinte végig lehet(ne) használni.
Ha a télre gondolok, nálam inkább egy robogó ugrik be, mint járkálós moci.
Az, hogy hogy nézel ki a motoron, szerintem ne foglalkoztasson, kit érdekel. Nem szépségversenyen vagyunk.
Nekem igazából erősebb motorom nem volt, így nem tudom megmondani, hogy mennyire lehet nektek jó 2 személlyel.
(Sokszor elképzelem, hogy veszek egy yamaha geart, vagy suzuki address-t és azzal megyek el visegrádra, én mindig is csíptem a "kismotorozást") -
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #83118 üzenetére
Megmondom őszintén, végül nem mentem el, mert hajlamos vagyok hirtelen döntéseket hozni, hirtelen felindulásból vásárolni.... Úgy döntöttem majd asszonnyal elmegyek, nem sürgős.
Amúgy tudok én magamnak parancsolni..Csak nem fogadok szót....Egyenlőre lassan vége a motoros szezonnak, ősszel meg elvileg akciók szoktak lenni, szóval kicsit kivárok, addig olvasgatok, nézelődök.
Nem akarok úgy járni, hogy veszek egy "kettőötvenest", aztán első út után kiderül hogy ez is kicsi.
Az Imperial-t egyenlőre elengedtem, mert egyrészt 200kg, a másik meg akkor már vízhűtéses motor kéne.
Szóval egyenlőre tökölődök, egy kocsi árát nem akarom rákölteni, mert szezonálisan, hobbi célra használnám. Legyen ereje kétszemélyes, alkalmi túrákhoz. Legyen kinézete, ötvenes éveimben járok, közel két méter vagyok, egy erőltetett fogyókúra után 115 kg, de nem hiszem hogy tartani bírom.... azt mondták a Liberty-n úgy nézek ki, mind macska a köszörűkövön.
Használttal annyiszor ráfaragtam, hogy félek tőle. Nekem a szerelő azt mondta hogy hülye vagyok, amit eladok, előtte topra megcsináltatom. Ha olyan gond van, azt meg megmondom. Sajnos legtöbb eladó nem ilyen, ahogy tapasztaltam.....
De nem zárom ki. ha találnék olyat, azt használtan is megvenném.
Mivel nem sürgős, nézelődök. Ha nem lenne a Liberty, már vettem volna valamit. De az a tudat, hogy itt egy motor (hívjuk annak) a garázsba, amit kitolok, beröffentem, aztán elporzok valahova, olyan megnyugtató. Nem tolom ki, de a tudat.... -
FeniX-
senior tag
-
-
FeniX-
senior tag
Szerintetek műanyag-hegesztő meg tudná nekem esetleg csinálni a műszerfal tőcsavarjaim visszahegesztését? Délután megpróbálom lefotózni, de most látom a jófogáson, hogy van ilyen opció is.
Fel is hívtam egy ürgét, de nem volt valami bizalom-gerjesztő a hangja. "Látnia kell az alkatrészt". Értem, csak leszerelem a rögzítést, odaviszem, aztán mondja, hogy "jajj, mégsem tudom meghegeszteni" és akkor mókolhatom újra vissza ezt a vacakot. (már mind a 4 csavar letört) -
FeniX-
senior tag
Zolibácsi, mi a helyzet, megnézted a Benellit? Mi a véleményed?
-
Phvhun
őstag
válasz
FeniX- #83082 üzenetére
FeniX-, NYPD, Pfiucska, köszi a válaszokat, megnyugodtam akkor nem velem van a gond.
Másik kérdés, amit most vettem észre, hogy a kormánynak van egy holtjátéka (jobbra, balra forgatva észrevehető mennyiséget kell tekerni, hogy elkezdjen fordulni a kerék).
Nem élnek külön életet, csak kell egy kis forgatás, hogy koppanjon valami és elkezdjen fordulni a kerék is.
Mostanában jól meghajtottam ilyen hegyi kátyús utakon a dio-t, ennek nem tudom mennyi köze van ehhez, már lehet régebben is fennállt ez a jelenség.
Ez ilyen sürgősen javítandó tétel, vagy beleférős?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Nagynagy #83111 üzenetére
A karbit is szetszedted? Subertu pozicioja ugyanoda kerult vissza mint volt?
Ha az uj szivocsonk kornyeket(henger csatlakozasnal illetve karbi csatlakozasnal) megfujkalod fektisztitoval, akkor hamar kiderul, hogy esetleg ott nem kap-e fals levegot.
Ha igyse, akkor probalj a subertun 1 ricnit emelni. -
Tamás9x
őstag
Már nem vagyok topp keresésben, mi az a full szintetikus olaj ami nedves kuplunghoz jó, és a legolcsóbb.
Évi csereperiódus alatt van, hogy 500-1000km alatt van a futási teljesítmény, így drágát nem tennék bele.
Csak tartalék motor baj esetére. -
Rivaul
addikt
válasz
Nagynagy #83109 üzenetére
Hát, így nekem látatlanban ennyi. Csak hobby szerelő vagyok. A többiek itt a profik
A tünetek alapján alapabb dolgokat próbáltam kizárni, amihez nem kell sokat macerálnod. Ha itt lenne én szétszedném az egészet és elkezdeném elölről összerakni. Ilyenkor általában kiugrik hol nem stimmel. De ez neked sztem nem opció.
-
seller007
tag
Variátor külső tárcsáról le van törve 2 lapát kb 50%ban. Ez gondot jelenthet hosszútávon? Köszi!
-
perge666
veterán
válasz
FeniX- #83101 üzenetére
A fékkar teljesen más felépítésű,nem hiszem hogy egyforma lenne a 2 kar.
Létezne hogy ott nem is volt semmi?
Lehet csak azért gondoltam hogy elhagytam onnan valami csavart mert nem működött rendesen vagyis lötyögött a kar,közbe meg soha nem is volt ott semmi. Mert ugyebár újanon vettem a gépet 4 éve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Dell 14 Inspiron 5435 FHD+ Ryzen7 7730U 4.5Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega 8 Win11 Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3009
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop 3 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- LG UltraGear Gaming Monitorok -30%
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest