- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
MrChef #83591 üzenetére
Nézd meg, 50-es Piaggio 750- 850e. ft. (típustól függően)
Igazából bármelyik kínai robogó 500e.ft felett lesz már (Ami még alatta van, jövőre az is...). Nem akarom leszólni a kínait, mert amúgy azt gondolom, az elmúlt 10 évben sokat fejlődtek, és egyre minőségibb, tartósabb dolgokat gyártanak..De amit olvasgattam, a Sym azért hozza a japán minőséget, sőt..legendák keringenek a motorjaik tartósságáról.
Egy 50-es robesznak normális esetben egy havi fizetésbe kellene hogy kerüljön, vagy nem sokkal többe. Van akinek ennyi, de ahogy olvasgatlak benneteket, velem együtt nektek sem ez a valóság.....
Ez az elektromos robesz szerintem még eléggé gyerekcipőben jár..Ez lesz a jövő, de egyenlőre rengeteg hirdetést látok, alig használt gépeket hirdetnek.Ha szabványosítják az akkumulátorokat, azért nagy előrelépés lesz, de ez még pár év, mire elterjed.
Írjátok az öltözködést.... Ne sajnáljátok a ruhát, több réteg a legjobb. Régen mikor motoroztam télen, MZ-vel, két kabát, de alatta is több réteg. Alul melegítő, rajta farmer.
De ha elfogadtok egy tanácsot.....A térdeteket védjétek. Oda kevés volt a két nadrág. Akkor nem foglalkoztam vele, 50 felett elég jól jelzi a hidegfrontot, maradjunk annyiban....
Egyszerűbb megelőzni a bajt. Akkor még nem volt motoros ruha, MZ-hez volt ilyen térdvédő, de a közel két méteremmel fölé ért a térdem.Átlag embernek nagy segítség volt.
-
robogo81
senior tag
válasz
MrChef #83023 üzenetére
Most csak találgatok: ezért off
Lehet melegen csökken a kompresszió,nem elég erősen van összerakva,és kifúj a hengernél valahol,de lehet ez hülyeség.
Vagy a karbiban részleges dugulás van és ha pihenteted/hidegen van, akkor extra benzint kap az automata hidegindító felől míg ki nem kapcsol. Vagy ahogy gondolod a karbi nincsen behangolva. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
MrChef #82961 üzenetére
En ovatosan ragasztgatnek ott barmit szilikonos tomitovel, mert ha bentre a tartalyba jut kesobb a szilikonbol valami kis darabka, akkor az eleg konnyen eltomiti az olajozo rendszert. Azt meg mar csak akkor veszed majd eszre, ha megszorul a blokk.
Ha O gyuru megy oda, akkor inkabb azt cserelnem, vagy valami mas kemenyre koto ragasztoval probalnam(csak ha gebasz lesz az erzekelovel, akkor problemas a csereje). -
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #82947 üzenetére
nem bír felmenni velem dombnak felfelé - Én 196 cm és kb 160 kg vagyok, Budán, Budaörsön küzdelmes...
öcsém kb 185 cm, 90 kg, alatta jobban megy, de alatta se rakéta.
Variátorból kivették a folytást, alacsonyabb fordulaton is kifut már a szíj, ahol még nincs ereje a motornak. Ha ezen változtatni szeretnél, akkor viszont a végsebességből csíphet le. CWT váltó sajna ilyen.
Ha a külön olajozás működik, akkor nagyon minimális olaj is elég a benzinbe.
Megoszlanak a vélemények a bejáratásról. Anno én az első 200 km-en 30-cal mentem, néha meghúztam 50-ig, egy utcahosszt mentem vele, aztán tovább 30-cal.A keveréken, karburátoron kell állítani, hogy melegen is húzzon.
Egy Stage 6 multivariátor került bele, jobb lett a dinamikája. De ezzel a keverékképzés után van csak értelme foglalkozni. -
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #82626 üzenetére
1. A hegymenetnek alul kell járnia a szíjnak, hogy nagyobb legyen a nyomaték. A fojtás kivételével a szíj feljebb tud járni, ezért nincs ereje a motornak.
Mivel sok egyéb mást is variáltál, ezért majd az okosabbak tippelnek még.2. Elvileg a kupakon van egy tűszúrásnyi lyuk, hogy levegőzni tudjon, a nyomás kiegyenlítődhessen. Ha beragasztod, az a későbbi töltéseknél lesz gond. Faragj be például parafadugót (több méretben is kapni).
3. A kürt egy sima kétpólusú fogyasztó általában 6,3 mm-es saruval. Plug&Play a csere. Egy kb 8 centis tányér egy konzollal, meg a 2 saruval.
-
-
válasz
MrChef #71889 üzenetére
Az a baj, hogy még ha működne is ez a befújós dolog ez akkor is csak egy kényszermegoldás. Nem normális, hogy csak így indul. Hiába néztek át neked mindent a szervizben, könnyen lehet, hogy valamit elcsesztek vagy nem megfelelően raktak össze, vagy a tisztítás ellenére azóta mégis csak belekerült valami kosz a karburátorba. Én elsőre mindenképp valami karburációs problémára gondolok, szerintem újra szét kéne szedni az egészet. Annyit még megtehetnél, hogy ilyen hosszas indítózás illetve rugdosás után nézd már meg a gyertyát, hogy milyen.... Gyanítom, hogy tök száraz lehet.
-
-
-
válasz
MrChef #71854 üzenetére
Ahogy a többiek is írták, nem kell olyan gyakran töltőre rakni az akkut, elég 3-4 hetente egyszer.
A lufit felejtsd el, egy zárt garázsban teljesen felesleges.(#71858) csurgoi Uhh, kérlek ki ki ne dobd...
(#71859) MrChef Karbit kéne cserélned ha manuális szívatót akarsz.
(#71863) Bilux Igen, a jó hír az, hogy ez valóban úgy néz ki mint egy mhr variátor, viszont van rossz hír is. Ehhez a cucchoz már hosszabb és szélesebb overrange ékszíj és természetesen hátsó tárcsa is kéne. Tehát ha a variátorod túlméretes, akkor a hajtás összes többi elemének is annak kell lennie. Így, hogy csak a variátorod az nem hogy azt nem fogod tudni összehozni, hogy jól menjen, hanem azt sem hogy egyáltalán normálisan működjön. Ez van sajnos.
(#71868) MrChef A légszűrőház tetejét (fedelét) levéve a légszűrőcsonkba kell befújni hogy értelme is legyen a dolognak. Elméletileg működhetne egy hosszú cső is és így nem kéne szétszedni, de gyakorlatban én kicsi esélyt látok arra, hogy a csővel pont a csonk elejét megcélzod vele. Simán a légszűrőházba fújva meg jóval kisebb az esély rá, hogy beinduljon. Mármint ha tényleg egyáltalán ilyen jellegű hidegindításra van szüksége.
-
-
flegga92
senior tag
válasz
MrChef #71868 üzenetére
Párszor használtam már én is régebben, kocsinál is. Soha nem szedtem ki a légszűrőt, a szívónyíláson nyomattam bele miközben indítóztam, rugdostam. Hidegindítókhoz szoktak adni hosszú csövet is azzal egyszerűbb, de ezzel nagyon kell vigyázni, öngyulladásra képes és elég csúnya dolgokat tud művelni. [link]
Személy szerint a féktisztítót jobban preferálom, ha már ehhez kell folyamodni. Én inkább 100-as benzint tankolok azzal mindig indult mindenem. -
perge666
veterán
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71854 üzenetére
10 naponta felesleges. Én új akkut tettem be tavaly tavasszal, télire meg a kamrába vittem. Pár hetente rámértem multiméterrel, 12,2-12,5 V környékén rádugtam egy Lidl-ös töltőre, majd feltöltés után 2-3 nappal lehúztam. Asszem, 2-3 havonta dugtam csak rá.
Sok állás után én is rugdosom az enyémet, mire elkapja, új korától ilyen.
-
-
nod1
csendes tag
válasz
MrChef #71814 üzenetére
Malaguti Centro, Ciak, Italjet Torpedo, Yamaha Why nem játszik?
Ezek is nagykerekűek, jó, persze, nem 16 colos kerékmérettel, de a 14-15-ös is sokkal magabiztosabb, mint a 10-es "életveszély". Ezeknek is megbízható blokkjuk van, de mivel nincsenek kikiáltva ismert nagykerekűnek, jóval olcsóbban találhatsz belőle megfelelőt. Vagy akár Piaggio Free-t, mint ami nekem is van. Ezek közül egyik sem űrtechnika, jó az alkatrész ellátás, és megbízhatóan üzemelnek. Mindezt a népszerű Scara/Liberty ártól 10-30%-al olcsóbban. Egy próbát megér! -
-
válasz
MrChef #71828 üzenetére
Az biztos, hogy pl SR-ben csak 10 pluszost (kb 2006-2008) tudnál venni 200 környékén. De ha jó állapotban van én nem félnék megvenni egy ilyet. Ha garázsban volt tartva (és gondolom ott, máskülönben nem lenne szép), akkor pl a műanyag elemeknek az ég világon semmi bajuk nem lesz ennyi idő elteltével sem.
Egyébként az utóbbi időben nagyon felmentek a használt motor árak, 200 alatt nehéz válogatni. -
-
válasz
MrChef #71753 üzenetére
Tartsd (viszonylag) meleg helyen éjszaka, nekem csak ez segít
Pedig így du. munkából hazafele indítva egy rúgásra indul
Olvastam egy cikket, a 2t miért indul nehezen, valami olyasmi, h a benzin gőz lecsapódik a hengerbe (meg mindenhol) a hideg hatására. Ha megtalálom linkelem ide.
Ááá, meg is van. A lényeg:
Miért is van szükség valójában a szívatóra vagy más néven dúsítóra?
A hideg alkatrészek miatt. A beszívott benzin részecskék a hideg felületeken kicsapódnak, több milliméteres cseppekké válnak, a motor kihűlése után nem alkotnak egy elegyet a levegővel. Ilyenkor már nem a hagyományos, jól begyújtható "permet" található a szívótorokban. A kétütemű motoroknál fajsúlyosabb a hidegindításkori szívató ráadása, mint a négyüteműeknél. Ennek az az oka, hogy a 4T motorok dugattyúja és a karburátor között csak egy szívócsonk és egy szívószelep van, a 2T motorok forgattyúsháza viszont egy jóval nagyobb összefüggő felület, amin ki tud csapódni a benzin. Természetesen miután már jár egy pár perce a motor, s már elindultunk, a "még tegnap este" bekerült benzin részecskék felszabadulnak, leválnak a szívócső faláról. Ezt nagyon jól észre lehet venni, mikor az első nagy gáznál a motor egy pár másodpercig "darál" és füstöl. Ilyenkor az van, hogy a motor eleve kap üzemanyagot a karburátorból, de ezen felül "kitisztul" a karterház is és a nagy gázadás miatti magas fordulatszám és légnyelés minden fölösleges üzemanyag molekulát leránt az alkatrészek felületeiről. Ez nyilván kellőnél több üzemanyagot jelent, ezért füstöl a motor azon az első 50 méteres szakaszon. -
válasz
MrChef #71747 üzenetére
Nyugodtan megveheted, mert szó szerint szinte ugyanazokat, vagy teljesen ugyanazokat a pontos eredményeket produkálják a mérések során mintha egy 20-25 ezer forintost vennél. Anno pont egy XS-t teszteltek és azt amiről lekoppintották, és a mérési eredmények szinte teljesen megegyeztek vele. A minimális eltérés amit a tesztelő tapasztalt arról pedig azt mondta, hogy kb semmit sem befolyásol (tizedekről van szó). Egyedül arra kell figyelni ezeknél, hogy ha lehet mindenképp lógatva legyen a hőelvezetés miatt. Ugyanis ezek a drágábbaktól eltérően nem fém hanem mindig műanyagházzal rendelkeznek ezért a hőleadásuk közel sem olyan jó.
-
-
siti
őstag
válasz
MrChef #71697 üzenetére
Ukrajnából is lehet lopni
nem uniós. Lopott autó is átmegy eredet vizsgán, van rendszám adásvételi, mégis lefoglalják, ha kiderül hogy lopott.
Amúgy igen. Járható lenne, hogy minden 50-es kap rendszámot, közben megnézik hogy tényleg 50cc, ha nem akkor meg vagy kufizeted utána regadó vám műszaki és legalizálják, rizikózva hogy lopott gép kerül jogosan a nevedre. Ez lehetne megoldás, jogi oldalról meg gondolom mindenki a haját tépne.
125 és 4T? Ktm duke van csak a listámon.
-
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71552 üzenetére
Szervizben is megkérdeztem, itt is leírták, hogy nagyon gyakori hiba a robogóknál típustól függetlenül, X-akta, minek okán zsebbe nyúlós lehet a javítása, a gyakori meghibásodás okán jó eséllyel nem is tartós.
Első évben vettem egy csomagtartóban elférő 3 literes kannát, tettem bele benzint, ha kifogyna a tankból. Mellette a tipli és írtam a fogyasztást. Második évre kijött, hogy egy tankkal 120-130 km-t megyek el, így rászoktam, hogy a km-óra 100-as helyiértékén fordul a mutató, akkor tankolok és levan a gond.
Ha eladásra kerülne a sor, ingyen és bérmentve adom mellé a nívópálcát és a tapasztalatot, vagy megköszöni, vagy elmegy. -
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71549 üzenetére
Én vágtam egy 30 centis bükkfatipilt, tele tankba benyomtam, megjelöltem, meddig ér a tele. Otthon forrasztópákával berovátkáltam negyedekre és a csomagtartóba betettem. 200 Ft volt, de ha forrasztót is vennem kellett volna, akkor is megállt volna 2500-ből a javítás és a tank formájából ítélve ez lineárisan mér.
-
forandor
tag
válasz
MrChef #71517 üzenetére
Szedd le a szivatót, kezd el "szétszedni", azaz szétcsavarni. Amikor már kezdene kettéjönni, akkor csavard vissza annyira, hogy legyen tartása, ne lötyögjön. Persze ez nem egy jó beállítás, így csak maximalizálod a karburátor dúsítási kapacitását, de arra jó, hogy megtudd tényleg a szivató-e az ami szivat téged. Tedd vissza így, és tegyél egy próbát. Ilyen állásban a hideg és hibátlan motornak indulnia kell, csak ha bemelegszik, nem fog tudni a szivató eléggé zárni, így a motor túl dús keveréket kap (többletfogyasztás, nem lesz alapjárat, nagyon nem).
Ha így indul, akkor már csak a megfelelő állásba kell tekerni a szivatót. Ezt mondjuk így elmagyarázni nehéz. Ezért inkább:
Kicsit lejjebb tekerve találsz általam feltöltött képet, pár jó hozzászólást, számokat, instrukciókat. -
SLYM
veterán
válasz
MrChef #71513 üzenetére
Gyakorlatilag az összes robogónknak volt ilyen problémája, amikor meg beindul, akkor jobban füstöl. Hidegindító mindig segít, de az meg nem tesz jót semminek ugyebár. Megoldást egyébként nem találtam a problémára egyiknél se, igaz nem is nagyon kerestem, mert szeretek minél több fajta robogót kipróbálni, pár hónap után mindegyiktől megváltam, (egyet leszámítva).
-
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71484 üzenetére
Én ősszel addig mentem vele, amíg már csak csillogott a tank alja, de lötyögni már nem tudott.
Igaz, ez szerencse volt, de volt nálam némi benzin palackban vész esetére. Tavasszal meg hoztam a kútról frissen 2 litert, azzal ment. Tavaszra csontszáraz volt a tank és matt az alja, pedig a tanksapka nem volt levéve.
Ha marad benn annyi, hogy lehessen, akkor egy benzincsővel leszívod egy palackba, amit átöntesz kocsiba, fűnyíróba, vagy odaadod szomszédnak.
Akkut kivettem, otthon a kamrában volt, néha rámértem multiméterrel, 2 havonta rátettem egy hétre Lidl-ben vett okos töltőre. -
-
-
-
siti
őstag
válasz
MrChef #71329 üzenetére
A benzinesen is nyöszörög a műanyag, csak nem hallani a motor hangtól. Az meg egy általános motoros tévhit, hogy a hátrafelé nyitott kipufogót előttünk 100 méterre meghallja az autós, aki ül a zajszigetelt klímás kocsijában. Max ha ott állunk már mellette, de akkor meg már mindegy
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71329 üzenetére
az autósok hozzászoktak a visító, kattogó, recsegő kétütemű robogóhanghoz, hamarabb észrevesznek minket - érdekes, én azt vettem észre, hogy ugyanúgy leszarják, amíg a decibel nem veri be az ablakot...
Találkoztam már olyannal is, aki a 4 méter széles helyen kacsázott úgy, hogy véletlenül se bírjak elmenni mellette, mindig ott zárt, amelyik oldalán voltam.
Meguntam, a járdán lépésben haladva előztem meg. -
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71283 üzenetére
Én ilyesmit vettem. Merev a nyaka, felemeli a telefont a tükör magasságába, tehát nincs kényelmetlenül lent. A kormányra rakható nekem se jön be, mert egyszerűen el van takarva idomokkal. Jobb oldalra akartam rakni, de a fékolaj tartályától, illetve az azt takaró idomtól nem fért volna tisztán oda.
A BT-hoz kell headset a sisakba, a hangerő és a hang tisztasága mindig problémás. Ráadásul mégy kifelé az Üllőin hosszú kilométereket, majd a belvárosi forgalom sűrűjében beállított hangerő a külvárosban beleordít a füledbe, hogy 300 méter múlva fordulj balra...
A tank tényleg lent van, én például előtte-fölötte ülök.
Apámnak a traktorba ilyet rendeltem, valahova felcsavarozta. Nyilván nem egy autós tartó, amiből csak kipattintod a telefont, vagy ráböksz és kihangosítod, de a traktor ráz annyira, hogy a szélvédőre cuppantós leesik, hangos annyira, hogy úgyse tudsz telefonálni közben. Ellenben ezzel szem előtt van, látja, ha történik valami és nem kell keresni sem.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71278 üzenetére
Na én a menetirány szerinti látótérbe benyúló HUD-ot nem akarom. Vettem egy telefontartót, a baloldali tükör alá van téve, kb a tükör magasságában van a telefon. Nem mozog, nem forog el, de azért a kép automatikus elforgatását ki kell kapcsolni, mert az úthibák olyat dobnak, hogy nem igaz.
Egyedül a talplemez a gondja, az is egy spiáter szar, de Apám csinált szerszámacélból újat. Most jött meg két újabb a motorra és egy Apámnak a traktorba, a motorra való talplemezeket viszem haza mintadarabnak, gyártson újat helyette.Nem nagyobb fáradtság a GPS-re rápillantani, mint a tükörre, és hasonlóan a tükörhöz nem takar ki semmit, nem vonja el a figyelmem. Motoron sem figyelem folyamatosan a navigációt.
Ami zavaró, hogy fénylik a kijelző hátam mögött a Nappal, de városban úgyis lesz egy piros lámpa, ahol rá tudok zoomolni, vagy csak árnyékolom a kezemmel egy-egy pillantásig.
Családban is volt olyan, aki kanyarodó sávból már a piroson jött a Hungáriáról lekanyarodva, miközben a GPS-t sasolta, oldalról meg beleszálltak. A Focus kombi gazdasági totálkáros lett, pedig a keresztirányú forgalom csak max 30 méterről rajtolt neki.
-
suste
veterán
válasz
MrChef #71268 üzenetére
Félreértesz, a pirosnál még gázt nyomó idiótákat én sem szeretem. De a 2 között van még bőven lehetőség. Ha zöld van és üres az út, akkor menjünk.
1 tegnapi példa, ami mindig így van sajnos:
M3 befelé, Szerencs utcai lámpa, 3 sáv, bal 2-ben legalább 5-6 autó. Én beálltam a jobb sávba elsőnek. Zöldnél normál gyorsitással (suzuki 1,3!) a 80-as táblánál kb 60-nal mentem, utána már szinte rögtön 80. Belenéztem a tükörbe, a többi autó sehol. Előttünk tök üres a pálya.
Ezek után ne panaszkodjanak hogy dugó van, meg lassú a forgalom... -
suste
veterán
válasz
MrChef #71262 üzenetére
hát gyorsulásra elég egy bicikli is itt budapesten (vidéken meg méginkább)
pont ma bosszankodtam, hogy miért van az, hogy 3-500m kell az átlagautósnak ahhoz, hogy felgyorsítson 50km/h-ra
még 20 évvel ezelőtti időszakban is botrányos lett volna ez, de a mai autók pár másodperc alatt képesek lazán felgyorsulni .... de persze ahhoz meg kéne nyomni a gázpedált
a dugók legalább 50%-a ezért van
ráadásul a lámpáknál álló első pár autós tuti hogy szotyizik, telefonozik, stbstb, és zöldnél kezd felébredniaz én robogóm konkrétan szarul gyorsul kb 40-50-ig (mert inkább a hosszabb áttételre lőttem be), de még így is brutálisan elhúzok félgázas gyorsítással is
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71213 üzenetére
Egyrészt a nővér szerintem nem értelmiségi*, másrészt az egészségügy kis hazánkban híresen alulfizetett.
* van szakközepet végzett nővér és főiskolát, egyetemet végzett nővér is. Utóbbit jobban megbecsülik, ezzel együtt nekik sincs jó soruk.
Ezzel együtt bármilyen kétkezi szakmunkás, aki tud és akar dolgozni, az urasan megél, mert munka van bőven, jól megcsinálni meg nem mindenki tudja. Röhejes, hogy egy jó szakorvos és egy jó hidegburkoló hó végén ugyanannyit visz haza ugyanannyi munkaidővel. És az is szomorú, hogy mindkettő belerokkan, mire nyugdíjas lesz, az előbbi a stresszbe, az utóbbi a fizikai megterhelésbe. Csak az előbbi lesz kb 30 éves, mire önállóan dolgozni tudó szakember lesz, míg a másik már 20 éves korára kijárta az iskolát és az azzal járó gyakorlatot.
Én például örülnék, ha a gyerekem diploma helyett pénzre váltható szakmáért tanulna, például villanyszerelő.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71211 üzenetére
Azért a különböző áruházláncok fizetéseivel példálózó híreket fenntartásokkal kezelni. Nem a kasszás Erzsik fizetését írják ki, hanem a főpénztárosokét, meg a 4-5 üzletet együtt vezető menedzserekét.
Ezzel együtt ott van ismerőősöm, nyelvészbölcsész, két phd-val és a megélhetéséért küzd a szakmájában. Mondjuk, az ő választása, hogy így van és nem irodista a forprofit szektor valamely nemzetközi szereplőjénél. -
crissprivat
senior tag
válasz
MrChef #71127 üzenetére
Pont ez a két típus,ami a legjobban el van terjedve szinte az egész EUban. Ezért is néztem ki ezt a kettöt,
Kiegészítők nem nagyon foglalkoztatnak,max egy hátsó tároló,de azt majd még meglátom. A biztosítás meg nem hiszem,hogy sok difi lenne a kettö közt,mert egy kategóriában vannak.suste - pont ez zavar a legjobban engem is,miért nem tudtak tárcsát tenni hátra is abs-el
Nem tudom mennyire lehet könnyen olvasni a negatív lcd kijelzöt nappali fényviszonyok mellett. A pozitív szerintem sokkal olvashatóbb. Legjobb lenne mind a kettöt élöben körbejárni és kipróbálni.Köszi az eddigi segítséget nektek
-
siti
őstag
válasz
MrChef #71088 üzenetére
nem kevés papírmunka kell inkább hozzá.
ha van gyárilag 70cc-s kivitel (kétlem), akkor "csak" forgalomba kell helyezni. Ez nem fog menni, mert ha eddig nem volt rajta rendszám, akkor hogy került ide kérdés jön és külföldi adásvétel, regadó meg a többi.Ha átépítés, akkor csak a blokkról kell számla, terv, dokumentáció az átépítésről és viheted műszakira, megyeszékhelyenként van egy, ahol a módosításokat engedélyezik. (kb mint az autó tuningnál az engedély köteles változások (motor, fék, felni, stb), vagy a teherautók egyedi felépítménye)
Esetleg még a beépített alkatrészekről kell műszaki megfelelőség, amit a gyártó vagy egy ENSZ EGB műszaki minősítő intézet lelkesen megad neked. Ez esetben regadó nem kell, hiszen itthoni motor került átépítésre, kapsz forgalmit, rendszám és mehettek rajta ketten.De ez nem egy végig járt út, csak én így gondolom, hogy kb ez lehet a menete.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71088 üzenetére
Kell regisztrációs adót fizetni, vagy az csak a külföldről behozott gépjárművekre vonatkozik? - Ha jól tudom, nincs Magyarországon gyártott smkp, így ami a regadó bevezetése óta eladásra került, mind után kellett fizetni. Új járműveknél azonban ezt a kereskedő már befizette és beépítette az eladási árba.
A regisztrációs adó nem visszamenően hatályos, így ami a bevezetése előtt már hivatalosan Magyarországon volt, azután szerintem nem kell megfizetni a regadót.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
MrChef #71056 üzenetére
Utánfutó, kisbusz, tehertaxi és elviszed egy gumishoz. Én itt gumiztam, de itt is gumiznak és van feltüntetve motorszállító is.
Másik ötlet a defektjavító készlet. Ha szerkezetileg nem sérült a gumi, akkor tartós megoldást hoz, de ha csak annyit érsz el vele, hogy lábon elmegy a jószág a gumishoz, már olcsóbb. -
flegga92
senior tag
válasz
MrChef #71033 üzenetére
Dobféket én nem piszkálnám, ha működik rendesen. Hátul tudsz feszíteni rajta. Ha már nem lehet rajta feszíteni akkor kell cserélni a betétet.
Gyertya nekem nem kellett, az tényleg új volt benne. Ebbe NGK CR7E-kell.
Tárcsafék betétet én legközelebb az EBC-től fogom rendelni, korrekt árban vannak, kocsiban bevált.
Motorolaj Repsol 5W40 lett, olajszűrő nem kell bele. Itt a blokk bal oldalán van az olajleeresztő, ha kifolyt akkor pedig a blokk alján van egy nagyobb műanyag kupak, ha azt kitekered ott van az olajszűrőnek nevezett sűrű szövésű kis kosárka, azt kiveszed és eltakarítod mondjuk féktisztítóval és mehet vissza. Nyilván ha sérült, vagy nagyon dzsuvás cserélni kell. Én ennek a leeresztőjéhez vettem egy O gyűrűt mert 250 Ft volt, rosszabb lenne utólag megrendelni.
Én oem-parts-ról rendeltem gyári cuccokat hozzá, nem találtam más webshopot ahol minden van.
Légszűrő 3000 Ft (utángyártott 3400-ba kerül...)
Variátor levegő szűrő 1600 Ft
Gyári szerszámtároló szerszámokkal: 3100 Ft -
flegga92
senior tag
-
flegga92
senior tag
válasz
MrChef #70917 üzenetére
Én is tegnap másoltattam a Yamahához, 1500 Ft volt kompletten, Apriliához is másoltattam már, az is hasonló volt. (Honda Civichez meg 10000 Ft ebben benne a nyers kulcs másolással az immochip és tanítás)
Durva, hogy vidéken mennyivel olcsóbban megúszol bizonyos dolgokat. -
blizzrd
senior tag
válasz
MrChef #70883 üzenetére
Szia!
En egy Sym Jet-et hajtok. Eleg vegyes az alkatresz ellatottsag. Idomokat, karosszeria alkatreszt normalisat csak elvetve talalni itthon, viszont arban jok. Motor, hajtas es egyeb alkatreszeket annal tobbet lehet itthon is talalni. Rengeteg alkatresz Honda gyari cikkszammal van, igy nem nehez a beszerzese -
siti
őstag
válasz
MrChef #70881 üzenetére
persze hogy lehet, ha minden méret ugyan az, de hogy mennyi idő alatt találsz olyat, hogy a Sym index búrája helyettesíthető a simoéval, és ki az aki ezt megmondja neked, azt passzolom. motorikusan lesz olyan, hogy a benzin cső ugyan az a méret, gyertya is, légszűrő szivacsot is lehet táblából vágni, de hogy pont a külső, jármű/modell specifikus elemek legyenek mással csere szabatosak, azt kétlem. (az olaszban elterjedt és egytucat vespámra kétféle tükör megy fel adapter nélkül, egy gyári, meg egy utángyártott krómozott és ennyi. a krómozott is csak azért, mert előre rácsavarozták az adaptert és pont index búrából van indiai utángyártott bajaj márkajelzéssel, ami jó rá, mert ugyanaz a motor).
amúgy nyugatabbra elég népszerű a sym, én is ott láttam és nekem is megtetszett, szerintem ha nem valami belpiacos, akkor simán lehet EU-n belül alkatrészt szerezni, meg van hazai márka kereskedée is, bár az átfutási időket passzolom.
-
válasz
MrChef #70823 üzenetére
A suzuki swift-el semmi gond nincs, ne keverjük a kettőt.
Természetesen mint minden japán motorgyártó a suzuki is ott van a toppon.
Én csak erre az 50-es robogó konstrukciójára gondoltam, hogy nem tartom a legjobbnak. A többi suzuki motorkerékpárra (pláne a nagyokra) ez természetesen nem érvényes csak úgy, mint az autókra.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nyaralás topik
- Macska topik
- bambano: Bambanő háza tája
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Tőzsde és gazdaság
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB ZALMAN Z1 Plus Be quiet! 650W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest